Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Pilgrim »

Zeg Sjun, de discussie met BA over de islam is alweer afgelopen hoor... :huh:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door King George »

Boudewijn Abbas mag dan door zijn eigen ontslagname hier niet meer mee discussiëren; De Islam blijft nog steeds dagelijks aanleiding geven tot kritisch te moeten worden gevolgd. En wie weet lees hij wel mee. Afbeelding
Laatst gewijzigd door King George op ma mei 08, 2017 12:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door sjun »

En voor degenen die nog meer van 'Boudewijn Abma's' riedels in deze draad nader belicht zien:

Was Hitler A Christian?


Zo brengt 'Abma' steeds meer bewustwording. :smartass:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door sjun »

Pilgrim schreef:Zeg Sjun, de discussie met BA over de islam is alweer afgelopen hoor... :huh:
Zeker, maar er staan nog wat zaken open die wat mij betreft stuk voor stuk even belicht worden zodat het voor Abma en alter ego's steeds moeilijk wordt om argelozen te misleiden. Ik kan dat in een andere draad of elders doen (zeg het maar) maar dankij Abma en Googlesearch raken er hier veel meer mensen mee bekend.

See How Hitler Hoodwinked Christians, in Germany, Into Accepting Him As a Christian


Hitler hated Christianity & replaced it with a Nordic religion (Discovery Channel)


:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door xplosive »

Hitler kan ooit een christen zijn geweest, maar afgaande op de inhoud van bovenstaande video's is hij dat zeker niet gebleven.

Wat wel zo is, is dat kerken en kerkbestuurders destijds de ruimte hebben geschapen die het mogelijk maakte dat het nazisme en de macht van de nazi's in Europa zo extreem kon groeien.

Een soortgelijke houding van hedendaagse kerken en kerkbestuurders ten aanzien van de islam lijkt nu de ruimte te gaan scheppen om de islam en de macht van islamisten in Europa extreem te laten groeien.

De geschiedenis lijkt zich wat dat betreft te gaan herhalen. Wat zich herhaalt is het groeiende kwaad dat vermomd zit in een voor de overgrote (en tevens verdwaasde) meerderheid ogenschijnlijk mooie (of tamelijk onschuldig ogende) buitenkant.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Pilgrim »

Die collaborerende houding van die kerken of dat officiële geloof met duistere krachten is mij ook vaak opgevallen. In mijn pubertijd had je de Koude Oorlog en ook toen zag je die mentaliteit. Vooral de Raad van Kerken was toen al volslagen marxistisch geworden.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islamofobie

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Toen Jezus aan het kruis hing te sterven en er vanaf het zesde uur een duisternis over het gehele land viel tot aan het negende uur, was het geduld van Jezus op en riep hij verontwaardigd met luide stem: “Mijn god, mijn god, waarom hebt gij mij verlaten?”

Wat verwachtte Jezus dan anders? Dat God hem in het zonnetje tot zijn recht had laten uitkomen aan het kruis? Hem lachend vanuit de hemel zou meedelen dat het slechts om een misselijke lugubere grap ging? Het is sowieso al raar dat Jezus God aanroept en niet zijn vader. Maar ik snap dat wel. Jezus was een jood met een grondige kennis van de eerste vijf boeken van de Bijbel waarin God Abraham verlokt tot het offeren van zijn enig geliefde zoon Isaak. Abraham had in het geheel geen moeite om zijn eigen enig geliefde zoon aan het mes te rijgen, af te slachten als een dierlijk brandoffer.

Die Abraham moet wel een enorme grote lul zijn geweest, want zelfs ik weet dat het in die tijd verboden was om mensenoffers te brengen. Dat deden de heidenen en dat maakte God razend. Abraham sprak er met geen woord over met God. Hij had kunnen zeggen: “Ik weet dat u geen gevoel voor humor heeft Jehovah, maar dit gaat mij echt een brug te ver. Ik ga niet tegen uw eigen gebod in handelen. Dat zou mijn geloof in God zodanig aantasten dat ik mij beter kan aansluiten bij het verbond van de Heidenen.

Met de kennis van toen in gedachte moet Jezus er zondermeer van uitgegaan zijn dat God op het allerlaatste moment nog een engel uit de hemel zou laten neerdalen om hem van het kruis te halen.

Dit is een nadenkertje. In de video die met behulp van christelijke inspiratie tot stand is gekomen lezen we de volgende teksten die Hitler afdoen als een niet-christen, de anti-christ:

Anyone who does not love does not know God.
For God is love.
There is no fear in love.
But perfect love casts out fear
(1 Johannes 4:3, 8, 18)

Leuk bedacht. Maar er klopt niks van. Het gedrag van Jezus aan het kruis verraadde op geen enkele manier zijn liefde tot God. Wie twijfelt denkt na. Jezus twijfelde in het geheel niet. Hij geloofde in de rol van zijn Vader, die – overeenkomstig de gebeurtenis in Genesis 22 – hem als zijn geliefde enige zoon niet als offer zou laten doodgaan. Immers, God had uit de goede mens (Adam) onmiddellijk daarna de slechte mens laten voortkomen. En dat was niet voor niets. Maar goed, het gaat hier nu over Hitler. Of hij nu jood of christen was doet er niet toe. Hij was een slecht mens, als gevolg van de wil van God. Voor hetzelfde geld was Hitler een goed mens geweest. Maar zelfs een willekeurig goed mens zou net zo slecht geweest zijn als Hitler. Omdat wij allemaal zondaars zijn. En of je nu je broer wel of niet vermoord hebt of zes miljoen joden, we moeten geloven in het verhaal van de onnozelen dat de dood van Jezus nodig was om ons te bevrijden van de zonde. Zoiets als het in puin en rook bombarderen van Duitsland en Japan in WO-II om hen . . . te bevrijden van hun zonde.

De kracht van Duitsland en Japan na de oorlog lag gelegen in de groei als gevolg van research en ontwikkeling, ontwerp, kosten- en kwaliteitsbeheersing. Duitse en japanse producten zijn zoveel gevraagd omdat ze zo goed zijn.

Dat gun ik al die islamitische landen ook. Hoe? Wel, op dezelfde manier, met behulp van de enige echte ware onvervalste historisch sterke geniaal menselijke op God geïnspireerde oplossing:

plat bombarderen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Indonesië theocratiseert: Twee jaar cel voor belediging Isla

Bericht door King George »

Twee jaar cel voor belediging islam

1 uur geleden

JAKARTA - De christelijke gouverneur van Jakarta, Basuki Tjahaja Purnama, is veroordeeld voor godslastering omdat hij de islam zou hebben beledigd. Hij moet twee jaar de cel in, maakte een rechter dinsdag bekend.


De rechtszaak wordt gezien als precedent met betrekking tot religieuze vrijheid in het land.

Het proces handelt over de uitspraken die Purnama, ook wel Ahok genoemd, afgelopen jaar deed tegenover zijn tegenstanders. Hij zou kleinerend over de Koran hebben gesproken tijdens zijn politieke campagne voor het gouverneurschap. Veel moslims en vooral de radicalere, namen aanstoot aan zijn opmerkingen en riepen op tot ontslag en vervolging van de gouverneur. Zij deden aangifte en massaprotesten volgden.

Purnama, de eerste etnische Chinese en christelijke leider van Jakarta, heeft de aantijgingen van godslastering altijd weersproken. Hij laat weten dat hij in hoger beroep gaat.


De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Indonesië theocratiseert: Twee jaar cel voor belediging Isla

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Twee jaar cel voor belediging islam

1 uur geleden

JAKARTA - De christelijke gouverneur van Jakarta, Basuki Tjahaja Purnama, is veroordeeld voor godslastering omdat hij de islam zou hebben beledigd. Hij moet twee jaar de cel in, maakte een rechter dinsdag bekend.


De rechtszaak wordt gezien als precedent met betrekking tot religieuze vrijheid in het land.

Het proces handelt over de uitspraken die Purnama, ook wel Ahok genoemd, afgelopen jaar deed tegenover zijn tegenstanders. Hij zou kleinerend over de Koran hebben gesproken tijdens zijn politieke campagne voor het gouverneurschap. Veel moslims en vooral de radicalere, namen aanstoot aan zijn opmerkingen en riepen op tot ontslag en vervolging van de gouverneur. Zij deden aangifte en massaprotesten volgden.

Purnama, de eerste etnische Chinese en christelijke leider van Jakarta, heeft de aantijgingen van godslastering altijd weersproken. Hij laat weten dat hij in hoger beroep gaat.


De Telegraaf
Dit alles heeft te maken met de oorzaak van intolerantie: het kankergezwel God.

Mensen lijden aan kanker. Het lijkt er op alsof dit mensen aantrekt. Wie kanker krijgt komt er meestal niet levend meer vanaf. Van God kun je los komen. Ook al is God het meest verschrikkelijke kankergezwel ooit. Maar de mens is dom. Altijd al geweest. Gelukkig betreft het niet honderd procent van alle mensen. Anders zouden we nu nog, net als alle achterlijke mohammedanen (volgers van de pedofiele achterlijke psychopaat profeet Mohammed (VZMH)) geloven dat de aarde bewegingsloos vast staat in het universum. Alleen een idioot als de profeet deed als analfabeet uitspraken over dingen waar hij geen verstand van had. Het gevolg voor de meeste Marokkanen en Turken in Europa is dat zij net zo achterlijk zijn als hun geliefde woestijndrol Mohammed (VZMH). Mohammed VZMH) is een naam die het meest voorkomt in Europese gevangenissen. Overigens niet zo verwonderlijk. Ook de Arabische profeet Mohammed (VZMH) was in zijn tijd een ordinaire woestijnboef die zijn carrière begon met het overvallen en beroven van handelskaravanen. Hij was een gangster en geilde op jonge meisjes. Zoals op Aisha die pas zes jaar was. Vandaar dat de profeet in de wereld bekend staat als pedofiel.

Democratie stelt niks voor wanneer godslastering als dictatuur de controle erover heeft.

Mohammedanen (moslims in de volksmond) zijn parasieten omdat Allah hen slechts hersenen heeft gegeven die uit dunne poep bestaan:
Of wie heeft de aarde in vaste stand gezet en in haar midden rivieren gemaakt en haar van pijlers voorzien en tussen de beide zeeën een scheidsmuur gemaakt? Is er naast Allah nog een andere allah? Neen, maar de meesten hunner weten niet. (Koran Sura 27:61)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door King George »

'Hans van de Mortel' schreef:Democratie stelt niks voor wanneer godslastering als dictatuur de controle erover heeft.
Laat dit tot u doordringen. En laat ook tot u doordringen dat Islam nooit en te nimmer scheiding van godsdienst en staat duldt. Islam zal dus nooit samen kunnen gaan met democratie.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Mahalingam »

De rechtbank bestond uit 5 rechters. Ja vijf ! en dan weet ik hoe de hazen lopen. Op zijn Mohammedaans.
En die godslastering is iets dat het Openbaar Ministerie zelf niet bewezen achtte.
Hoe zat de vork in de steel?
De gouverneur haalde zich in september de woede van conservatieve moslims op de hals toen hij tijdens een campagnebijeenkomst een opmerking maakte over koranvers Al Maidah 51. De gouverneur, die hoopte dit voorjaar te worden herkozen, waarschuwde zijn toehoorders dat ze werden ze ‘voorgelogen’ door mensen die Al Maidah gebruikten als bewijs dat moslims niet op een niet-moslim mogen stemmen. Een verknipte versie van de speech werd op internet gezet die suggereerde dat Ahok Al Maidah zelf misleidend noemde. Een woedende massa van honderdduizenden mensen eiste daarop dat de gouverneur achter tralies zou verdwijnen.
Ik meende gelezen en gehoord te hebben dat ze zijn hoofd wilden.

Het lijkt erop dat meer Islam in Indonesië hetzelfde effect gaat hebben als in Pakistan. Kort gezegd: meer bloedlust.

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/05/09/tw ... a-a1557808
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2455
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Pizzaman »

xplosive schreef:Hitler kan ooit een christen zijn geweest, maar afgaande op de inhoud van bovenstaande video's is hij dat zeker niet gebleven.

Wat wel zo is, is dat kerken en kerkbestuurders destijds de ruimte hebben geschapen die het mogelijk maakte dat het nazisme en de macht van de nazi's in Europa zo extreem kon groeien.

Een soortgelijke houding van hedendaagse kerken en kerkbestuurders ten aanzien van de islam lijkt nu de ruimte te gaan scheppen om de islam en de macht van islamisten in Europa extreem te laten groeien.

De geschiedenis lijkt zich wat dat betreft te gaan herhalen. Wat zich herhaalt is het groeiende kwaad dat vermomd zit in een voor de overgrote (en tevens verdwaasde) meerderheid ogenschijnlijk mooie (of tamelijk onschuldig ogende) buitenkant.
Bedenk dan nog maar eens wat Fortuyn bedoelde met 'de linkse kerk'. :thinking:
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Voor wie het niet onthouden heeft. Ik heb meermalen de islam een fascistenreligie genoemd. Maar waarschijnlijk niet vaak genoeg. De laatste tijd hanteerde ik het predicaat 'baggerreligie' van King, dat een correcte weergave is, maar de islam als fascistenreligie aanspreken spoort pas echt aan tot bezinning over hoe het nu verder moet met mohammedanen (aanhangers van de pedofiele Arabische fascist Mohammed).

Als je weet dat Indonesië het grootste moslimland ter wereld is en waar diarree de tweede doodsoorzaak is, dan wordt het de hoogste tijd dat we alle mohammedanen in Europa overtuigen dat zij niet in onze beschaving thuishoren en zich beter kunnen vestigen in Indonesië of in de woestijn van Saoedi-Arabië waar zij ongetwijfeld verwend zullen worden met de vele voordelen van Allah profeet Mohammed.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2455
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Pizzaman »

'Hans van de Mortel' schreef:Voor wie het niet onthouden heeft. Ik heb meermalen de islam een fascistenreligie genoemd. Maar waarschijnlijk niet vaak genoeg. De laatste tijd hanteerde ik het predicaat 'baggerreligie' van King, dat een correcte weergave is, maar de islam als fascistenreligie aanspreken spoort pas echt aan tot bezinning over hoe het nu verder moet met mohammedanen (aanhangers van de pedofiele Arabische fascist Mohammed).

Als je weet dat Indonesië het grootste moslimland ter wereld is en waar diarree de tweede doodsoorzaak is, dan wordt het de hoogste tijd dat we alle mohammedanen in Europa overtuigen dat zij niet in onze beschaving thuishoren en zich beter kunnen vestigen in Indonesië of in de woestijn van Saoedi-Arabië waar zij ongetwijfeld verwend zullen worden met de vele voordelen van Allah profeet Mohammed.
Ik kwam daar vanzelf, maar helaas koos Abma het hazenpad voordat ie compleet werd klemgeluld.
Simpelweg is het debat een twistgesprek op niveau, waarbij de verschillen worden vastgesteld.
Echter is het uiteindelijke doel de tegenstrever schaakmat te zetten door overeenstemming te bereiken,
en dan met behulp van de bereikte stellingen aan te tonen waar deze de mist in gaat.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Ali Yas »

Pizzaman schreef:Echter is het uiteindelijke doel de tegenstrever schaakmat te zetten door overeenstemming te bereiken,
en dan met behulp van de bereikte stellingen aan te tonen waar deze de mist in gaat.
Ik denk dat Abma een beetje laat in de gaten kreeg dat hij zorgvuldig naar de slachtbank werd geleid... [icon_lol.gif] icon_thumbup.gif
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2455
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Pizzaman »

Ali Yas schreef:
Pizzaman schreef:Echter is het uiteindelijke doel de tegenstrever schaakmat te zetten door overeenstemming te bereiken,
en dan met behulp van de bereikte stellingen aan te tonen waar deze de mist in gaat.
Ik denk dat Abma een beetje laat in de gaten kreeg dat hij zorgvuldig naar de slachtbank werd geleid... [icon_lol.gif] icon_thumbup.gif
Ja ik denk het ook. Echter Graats had het nooit in de gaten gekregen. Die bokte alleen maar.
De theorie van 'een team' komt me steeds waarschijnlijker voor. Maar dat geeft niet, ik heb ook wel groepsdebatten gedaan.
BTW hij zou er goed aan doen die 'filmpjes van Sjun' alsmede 'de rechtse troep van Bert Bron' WEL te bekijken.
Dan weet ie wat hem te wachten staat, langzaam roosteren aan het spit. Ik heb er geen moeite mee.
De lol was een hoop dingen daar waren we het over eens, die dingen zijn wel zo 'Geert' en dat snapte Abma niet eens.

Overigens vind ik jou ook geen slecht debater - je bent alleen te eerlijk en te direct tegen dat soort figuren.
Politiek is vooral 'voor de buhne'. In feite sta je een show weg te geven, het is net geregisseerd touwtrekken.
Niet te hard in 1x trekken dan heeft je tegenstander meteen door waar je g heen wil. Lok 'm geleidelijk mee en maak dan je punt.
Ik heb eens tegen Wilders gezegd, toen ie vroeg welke moderne politicus ik nou een heel goeie vond: 'Wouter Bos'.
'Waarom', wilde Geert weten, het antwoord was 'omdat je van die schijnheilige smoel van hem geen enkele info kunt aflezen'.

Wouter Bos was een beter debater dan Rutte. Van Bos zijn gezicht valt niets af te lezen, Rutte hinnikt teveel.
Bos zou met dezelfde uitgestreken smoel biddden als waarmee ie z'n maitresse in d'r kont neukt, zeker weten.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door King George »

Mahalingam schreef:De rechtbank bestond uit 5 rechters. Ja vijf ! en dan weet ik hoe de hazen lopen. Op zijn Mohammedaans.
En die godslastering is iets dat het Openbaar Ministerie zelf niet bewezen achtte.
Hoe zat de vork in de steel?
De gouverneur haalde zich in september de woede van conservatieve moslims op de hals toen hij tijdens een campagnebijeenkomst een opmerking maakte over koranvers Al Maidah 51. De gouverneur, die hoopte dit voorjaar te worden herkozen, waarschuwde zijn toehoorders dat ze werden ze ‘voorgelogen’ door mensen die Al Maidah gebruikten als bewijs dat moslims niet op een niet-moslim mogen stemmen. Een verknipte versie van de speech werd op internet gezet die suggereerde dat Ahok Al Maidah zelf misleidend noemde. Een woedende massa van honderdduizenden mensen eiste daarop dat de gouverneur achter tralies zou verdwijnen.
Ik meende gelezen en gehoord te hebben dat ze zijn hoofd wilden.

Het lijkt erop dat meer Islam in Indonesië hetzelfde effect gaat hebben als in Pakistan. Kort gezegd: meer bloedlust.

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/05/09/tw ... a-a1557808
‘Waar moslims in de meerderheid zijn, hebben andersdenkenden geen rust’
http://www.nporadio1.nl/dit-is-de-dag/o ... -geen-rust
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door King George »

Het probleem is niet Islamitische Staat, maar Islamitische Haat

zo 14.05.17 11:00
by Raymond Ibrahim


Afbeelding

Leugens verbergen de waarheid. En onaangename, maar verborgen waarheden krijgen nooit de kans om te worden erkend, aangepakt en ontzenuwd. Vanwege deze simpele waarheid heeft een van de grootste leugens van onze tijd – nl. dat geweld gepleegd in naam van de islam niets te maken heeft met de islam – de intrinsiek zwakke islam tot de gesel van de moderne wereld gemaakt, zonder enig teken van verlossing aan de horizon.

Strategie
Het is daarom nuttig om de belangrijkste strategie te onthullen die gebruikt wordt door leugenaars in de overheid, de media en de wetenschap:
1. ontken de algemene, maar chronische dagelijkse berichten van moslimgeweld tegen niet-moslims overal in de wereld;
2. richt je alleen op spectaculair moslimgeweld, dat – omdat het bijna altijd gepleegd wordt door professionele jihadigroepen – kan worden afgeschilderd als een eindig, tijdelijk en lokaal probleem: versla die bepaalde “terroristische groep” en het probleem is verdwenen.

ISIS
Bij wijze van voorbeeld: neem de islamitische aanslagen op christelijke kerken. De afgelopen maand, nadat in twee Egyptische kerken bomaanslagen waren gepleegd, was iedereen er heel snel bij om uit te leggen dat iets genaamd “ISIS” – wat uiteraard niets met de islam te maken heeft – verantwoordelijk was.

Taliban
Op Paaszondag 2016 – meer dan 3000 mijl verwijderd van Egypte, in Pakistan – werden ongeveer 70 christenen gedood door een bomaanslag die ook specifiek gericht was op Paasvieringen. Toen werd ons verteld dat iets genaamd “Taliban” – ook “niets te maken met de islam” – verantwoordelijk was.

Boko Haram
Ondertussen, zo’n 3000 mijl ten westen van Egypte, in Nigeria, zijn christenen ook het doelwit. Daar zijn 11.500 christenen vermoord en 13.000 kerken vernietigd. Volgens het officiële verhaal is iets genaamd “Boko Haram” verantwoordelijk. Dit is een andere groep die gewoonlijk kerken laat ontploffen tijdens Kerstmis en Pasen; een andere groep die, zoals ons wordt gezegd, “niets met de islam te maken heeft”, maar een eindig, tijdelijk lokaal probleem is: versla het en het probleem is verdwenen.

al-Qaeda
Ongeveer 5000 mijl ten westen van Nigeria werd Amerikanen verteld dat iets genaamd “al-Qaeda” 3000 landgenoten had aangevallen en vermoord; door die eindige groep te verslaan zou de terreur ophouden. Haar leider, Osama bin Laden, werd naar verluid gedood en de overwinning luidkeels opgeëist, dat wil zeggen totdat een nog wreder verschijnsel genaamd “Islamitische Staat” op het toneel verscheen en verder ging dan al-Qaeda ooit durfde te dromen.

Gewone moslims
Het probleem is niet slechts dat de leugenaars in de media, de overheid en de wetenschap weigeren de punten te verbinden en er op staan dat elk van de eerdergenoemde groepen onafhankelijk en eindig is met verschillende “politieke” of “territoriale” motieven – waarvan geen enkele iets te maken heeft met de islam. Het grotere probleem is dat gewone moslims die niet “ISIS”, “Taliban”, “Boko Haram” of “al-Qaeda” genoemd worden, vergelijkbare daden plegen – en veel vaker nog – hoewel dit zelden wordt vermeld door de grote media.

Geweld tegen christenen
Zo kan het zijn dat, hoewel ISIS de aanslag op de Egyptische kerk opeiste voorafgaand aan Pasen, het gewone Egyptische imams zijn die “via luidsprekers tegenover het publiek geweld tegen christenen prediken”; dat het gewone moslims zijn die christenen vervolgen “om de twee, drie dagen“; dat het steeds gewone moslims zijn die rellen en moorden als er een gerucht rondgaat dat er een kerk gebouwd zal worden of dat een Koptisch kind “blasfemie” heeft gepleegd tegen Mohammed of dat een christelijke man afspraakjes met een moslimvrouw heeft. Kortom: het zijn alledaagse moslims – niet “ISIS” – die van Egypte het op 20 na ergste land ter wereld voor christenen maken.

Op vergelijkbare wijze, hoewel de Taliban de Paasaanslag van 2016 opeiste, zijn het gewone moslims die vrijwel dagelijks in Pakistan christenen discrimineren, vervolgen, tot slavernij brengen, verkrachten en vermoorden. Zo kan het zijn dat gewone moslims – niet de Taliban – Pakistan het op drie na ergste land ter wereld voor christenen maken, dat wil zeggen niet-islamitische ongelovigen. En, hoewel Boko Haram altijd de schuld krijgt voor de meer spectaculaire aanslagen op christenen en hun kerken, zijn het gewone moslims – inclusief de islamitische Fulani herders – die van Nigeria het op 11 na ergste land voor christenen maken.

IJsberg
Dit is het werkelijke probleem. Terwijl de media de terroritische groepen verantwoordelijk stellen voor met name de spectaculaire aanslagen, durven weinigen te erkennen dat moslims in het algemeen deelnemen aan vergelijke daden van geweld en intolerantie tegenover niet-moslims overal in de wereld. Inderdaad, moslims – van alle rassen, nationaliteiten, talen en sociaal-politieke en economische omstandigheden, nauwelijks alleen maar “terreurgroepen” – zijn verantwoordelijk voor het vervolgen van christenen in 40 van de 50 ergste landen ter wereld voor christenen. Evenzeer is wat “extremistische”, “terroristische” en “militante” groepen doen alleen maar het waarneembare tipje van de ijsberg van wat moslims overal ter wereld doen.

Zie de “Muslim Persecution of Christians” rapporten die ik vanaf juli 2011 maandelijks schrijf en wees getuige van de non-stop discriminatie, vervolging en afslachting gepleegd door “gewone” moslims tegen christenen. Elk maandelijks rapport bevat tientallen wreedheden, waarvan de meeste als ze door christenen tegen moslims waren gepleegd 24/7 media-aandacht zouden krijgen.

Media
Ik zeg het nog maar eens: de media houden de islam niet alleen maar uit de wind door te doen alsof de spectaculaire aanslagen die zijn gepleegd door islamitische groepen op niet-moslims eindig en lokaal zijn en – belangrijker nog – “niets met de islam te maken hebben”. De media houden de islam uit de wind door niet te berichten over de alledaagse vervolging die niet-moslims ondervinden van alledaagse moslims – individuele moslims, moslimgroepen, moslimpolitie en moslimoverheden (inclusief Amerika’s nauwste “vrienden en bondgenoten“) – en lang niet alleen maar moslim-“terroristen”. Zij durven de punten niet te verbinden en een totaaloverzicht te geven.

Daarom zal de wereld blijven lijden aan islamitische terreur. Niet alleen hebben deze leugens het mogelijk gemaakt dat talloze onschuldigen tot de vergetelheid zijn vervolgd in de moslimwereld, maar ook dat dezelfde vervolging Amerika en Europa is binnengekomen via de recente massale immigratie.

Waarheid
Het feit blijft: een onaangename waarheid moet eerst worden erkend voordat zij kan worden aangepakt. Het moge lastig zijn om een onaangename waarheid te erkennen – dat de islam, niet de “radicale islam” haat en geweld tegen niet-moslims bevordert – maar minder dat dat zal alleen maar de leugen verder voeden, dat wil zeggen, de jihad en terreur verder voeden.

Samengevat: het probleem is niet zozeer de Islamitische Staat, maar de Islamitische Haat. De eerstgenoemde is slechts een van de tijdelijke en historische verschijningsvormen van de laatstgenoemde, die als een integraal onderdeel van de islam tijd en ruimte overstijgt.


https://opiniez.com/2017/05/14/het-prob ... sche-haat/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2455
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Pizzaman »

King George schreef:......

Afbeelding
Sorry hoor, maar wat voor Oekoeboeroe is dat nou eigenlijk als je naast 1 of andere Akbar staat,
die Akbar staat met een dikke gun, en die kamelenworst staat daar met een zwaardje,
en die Akbar staat dan ook nog met een boekie te zwaaien?

Jemig die lui zijn gewoon te infantiel om nog enige aandacht aan te schenken, ik zeg napalm d'r op, hatsjee.
Wegbranden dat hele contingent vol genetisch misbaksel, in de naam van Darwin.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door sjun »

Laatst gewijzigd door sjun op do mei 18, 2017 1:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door King George »

Pizzaman schreef:
Boudewijn Abbas schreef:Tja, de liefde moet van twee kanten komen. Het is kip en ei.
Ik zie alweer een gemeenschappelijke gedachte. Dan zou u het wellicht ook met mij eens zijn dat het op de huidige manier niet werkt.
Wellicht ziet u dan ook dat een reikende hand naar de islam slechts zal leiden tot het nemen van de gehele hand (en de arm erbij).
Een hand reiken naar de Islam? Ik denk eerder aan geen duimbreed toegeven. De Islam zal nooit wederkerigheid gaan kennen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2455
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Pizzaman »

King George schreef:
Pizzaman schreef:
Boudewijn Abbas schreef:Tja, de liefde moet van twee kanten komen. Het is kip en ei.
Ik zie alweer een gemeenschappelijke gedachte. Dan zou u het wellicht ook met mij eens zijn dat het op de huidige manier niet werkt.
Wellicht ziet u dan ook dat een reikende hand naar de islam slechts zal leiden tot het nemen van de gehele hand (en de arm erbij).
Een hand reiken naar de Islam? Ik denk eerder aan geen duimbreed toegeven. De Islam zal nooit wederkerigheid gaan kennen.
Staat ook in het boek van Bosma,dat er 1 of andere droppie heeft bedacht
dat we 'aardig moeten zijn voor de islam-minderheid zodat zij straks ook aardig zullen zijn voor ons wanneer wij de minderheid zijn'.

Wie goed doet, goed ontmoet is er kennelijk een beetje te erg in gestampt bij sommigen.
Maar dat ze in de gaten krijgen dat WIJ straks minderheid zijn in eigen land, doet 'vooropzet' vermoeden.


We moeten ook geen duimbreed toegeven aan de islam. Het moet als volgt:
- zeikers over schoolfoto's waar ze niet bij kunnen zijn door moslim-feestdagen: verwijzen naar een land waar de islam staatsreligie is;
- zeikrechters die dat soort figuren nog gelijk geven ook: meegeven als handbagage;
- zeiksnollen die graag politieagentes-met-hoofddoek willen dezelfde route laten afleggen;
- politieke partijen die dergelijke zeiksnollen ratificeren verklaren tot staatsgevaarlijke organisatie, onderzoek opstarten inzake landverraad;
- ...en alweer die handbagage. Per UPS mag van mij ook nog, graag in isolatie-koelbox vanwege de zelfgenoegzame stank.

Inderdaad geen handreiking. Alle nieuwkomers hebben zich hier immers aangepast, van Hugenoten tot aan Surinamers.
Ik ben er sterk voor om gewoon in te voeren 5 jaar geen burgerrechten voor nieuwkomers. Bewijs je eerst maar eens, draag maar eens bij.
Wat dat betreft is artikel 1 gewoon helemaal fout in de grondwet gezet. Elke lul die zich in Nederland bevindt...?? No way wat mij betreft.
Wij hebben hier genoeg idioten, er is geen gebrek aan, we kunnen er desnoods zelf zat bij fokken, kortom laat ze daar waar ze zijn!
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Plaats reactie