Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door King George »

Ali Yas schreef:
Ariel schreef:Boudewijn Abma denkt nog steeds na over de moeilijke vraag van Maarten, of ex-moslims Islam mogen bekritiseren.
Helaas is de islam een militaire doctrine die overlopen naar de 'vijand' als een halsmisdaad ziet. Hoe meer mohammedanen in de buurt, hoe groter de kans dat er een held tussen zit de bereid is de theorie in praktijk te brengen. Zelfs BA kan snappen hoe dit werkt, maar volgens hem is er geen oorzakelijk verband tussen de instructies van de islam en de daden van de mohammedanen.
Herinner je nog dat grensrechter Richard Nieuwenhuizen op het terrein van Buitenboys Almere in zijn gezicht werd doodgetrapt door die Marokkanen? Toen probeerde hij ons ook nog wijs te maken dat er geen verband was dat hij door een groep Marokkanen onophoudelijk door in zijn gezicht werd getrapt en zijn overlijden zeer spoedig daarna. Hij trolde toen als ABrander op WSP en als Graatsma op UV2.0. Het zou eigenlijk een goede zaak zijn als de voetbalclub dit onder ogen zou krijgen en dan de jongens van het elftal die het allemaal hebben gezien in het bijzonder. Eén van die jongens was één van zijn eigen drie zoons. Ik durf er een goede fles wijn op te verwedden dat de stoppen zullen doorslaan als zij te weten komen wie deze trol is die dit heeft geschreven. Zo'n trap in je gezicht na vraagt gewoon om hard terugtrappen.
http://uitmedelijden.forumer.com/reply/ ... y-12282905
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Boudewijn Abma »

King George schreef:
Ali Yas schreef:
Ariel schreef:Boudewijn Abma denkt nog steeds na over de moeilijke vraag van Maarten, of ex-moslims Islam mogen bekritiseren.
Helaas is de islam een militaire doctrine die overlopen naar de 'vijand' als een halsmisdaad ziet. Hoe meer mohammedanen in de buurt, hoe groter de kans dat er een held tussen zit de bereid is de theorie in praktijk te brengen. Zelfs BA kan snappen hoe dit werkt, maar volgens hem is er geen oorzakelijk verband tussen de instructies van de islam en de daden van de mohammedanen.
Herinner je nog dat grensrechter Richard Nieuwenhuizen op het terrein van Buitenboys Almere in zijn gezicht werd doodgetrapt door die Marokkanen? Toen probeerde hij ons ook nog wijs te maken dat er geen verband was dat hij door een groep Marokkanen onophoudelijk door in zijn gezicht werd getrapt en zijn overlijden zeer spoedig daarna. Hij trolde toen als ABrander op WSP en als Graatsma op UV2.0. Het zou eigenlijk een goede zaak zijn als de voetbalclub dit onder ogen zou krijgen en dan de jongens van het elftal die het allemaal hebben gezien in het bijzonder. Eén van die jongens was één van zijn eigen drie zoons. Ik durf er een goede fles wijn op te verwedden dat de stoppen zullen doorslaan als zij te weten komen wie deze trol is die dit heeft geschreven. Zo'n trap in je gezicht na vraagt gewoon om hard terugtrappen.
http://uitmedelijden.forumer.com/reply/ ... y-12282905
King George lijkt niet in staat inhoudelijk iets bij te dragen op dit forum en presenteert nu een onsamenhangend en off topic verhaal over een Marokkaanse grensrechter en een vete die hij kennelijk heeft uit te vechten met ene Brandsma of Graatsma. Ik kan er verder geen touw aan vastknopen.

Jammer dat dit soort trollen dit forum verzieken en ook jammer dat er geen moderatie is die hierop ingrijpt.

Ik maak er verder maar geen woorden aan vuil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Ariel »

Boudewijn Abma schreef:
Ariel schreef:
Boudewijn Abma schreef:
Voorts verwijs ik u naar u naar spreuken 10:32.
Mag ik u dan even verwijzen naar spreuken 10:31, met de vermelding daarbij dat ik u niet onder de rechtvaardigen reken.
Die tekst is hier ook uitstekend van toepassing. Wie de schoen past doet er goed aan die subiet aan te trekken.
Ik neem aan dat die schoen u perfect past? Want uw tong spreekt namelijk alleen maar verkeerdheden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Boudewijn Abma »

Ariel schreef:uw tong spreekt namelijk alleen maar verkeerdheden.
Vertel, welke 'verkeerdheden' meende u aan te treffen?

:rolleyes:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Ariel »

Boudewijn Abma schreef:
Ariel schreef:uw tong spreekt namelijk alleen maar verkeerdheden.
Vertel, welke 'verkeerdheden' meende u aan te treffen?

:rolleyes:
Dat jokken wat u doet. Dat is naar mijn idee een 'verkeerdheid.

Een voorbeeld.
Een uur geleden jokte u namelijk nog tegen ons, door te verkondigen dat u niet weet waar King George het over heeft als hij u confronteert met dat verhaal van de grenswachter.

Ik ben er van overtuigd dat u nog niet aan dementie lijdt, en dat uw lange en ook korte termijn geheugen nog prima werkt, dus moet u weten waar King G het over heeft.

Wij weten dat u de man met de vele gebruikersnamen bent, want uw taalgebruik kunt u wellicht heel even per gebruikersnaam aanpassen, maar al snel vervalt u weer in dezelfde leugenachtige hoogdravende pietpraat.

Als ik alle leugens of verkeerdheden van u moet opschrijven, dan kan ik vannacht niet naar bed, dus dat doe ik maar niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Pilgrim »

Boudewijn Abma schreef:Het is overigens goed mogelijk te verwijzen naar wetenschappelijke bronnen die de secularisering van moslims onderzochten.

https://www.trouw.nl/home/-moslim-ontke ... ~a12c7d03/

http://www.scp.nl/dsresource?objectid=1 ... 1e100dbfd4
Ik vraag me af of BA zijn eigen bronnen wel leest, nadat hij ze met veel moeite ergens van internet geplukt heeft. De eerste dateert nog uit 2004 en lijkt me vrij oppervlakkig en misschien bespeur ik ook enige wishful thinking. Cijfers worden nergens genoemd en uit niets blijkt waar het optimisme op gestoeld is.

De tweede is realistischer en dateert uit 2012, ook nog vrij oud dus, maar niet zo oud als de eerste. Ik ben er even diagonaal en vrij vluchtig doorheen gegaan, maar ik kan nergens ontdekken dat de secularisering van de moslims toeneemt, veeleer het tegendeel! Hier een klein segment wat volgens mij wel een beetje representatief is voor het geheel. Ik krijg zelfs een klein beetje het gevoel dat de auteurs zich een beetje in proberen te houden en voorzichtige bewoordingen gebruiken.
Geen verandering in het aandeel dat zichzelf moslim noemt
Vrijwel alle Turkse en Marokkaanse Nederlanders noemen zichzelf moslim. Dit geldt in
2011 voor 94% van de Turkse en 97% van de Marokkaanse Nederlanders. In de periode tussen
1998 en 2011 is er in de mate van religieuze zelftoewijzing van Turkse en Marokkaanse
Nederlanders opvallend weinig veranderd. Het percentage dat zichzelf in die periode moslim
noemt, is nooit lager geweest dan 90%. In termen van ‘religieuze zelftoewijzing’ is er
dus geen sprake van secularisering.
Het is nog steeds uitzonderlijk voor Turkse en Marokkaanse
Nederlanders om zichzelf ‘niet gelovig’ te noemen en dat geldt in vrijwel even
grote mate voor de eerste en voor de tweede generatie.

Moskeebezoek neemt niet langer af
Hoewel vrijwel alle Turkse en Marokkaanse Nederlanders zichzelf moslim noemen, zijn er
grote verschillen in de mate van religieuze participatie. Het bezoek van een religieuze bijeenkomst in de moskee is een van de indicatoren van religiositeit. In de periode tussen
1998 en 2011 is het moskeebezoek in de gehele populatie in eerste instantie wat afgenomen,
maar na een stabilisatie in 2004 gaan moslims inmiddels weer iets vaker naar de
moskee. In 2011 gaan moslims gemiddeld even vaak naar de moskee als in 1998. Wanneer
de trend uitgesplitst wordt naar subgroepen is met name bij de tweede generatie Marokkaanse
– en in mindere mate ook bij de tweede generatie Turkse Nederlanders – een toename
in moskeebezoek zichtbaar. Bezocht in 1998 9% van de Marokkaans-Nederlandse
tweede generatie en 23% van de Turks-Nederlandse tweede generatie wekelijks de moskee,
in 2011 gold dit voor een derde van beide groepen. Vooral bij de Marokkaans-Nederlandse
tweede generatie is dus een sterke toename te zien.
De verklaring voor deze toename ligt
niet in het gemiddeld ouder worden van de tweede generatie. Tegelijkertijd is ook bij de
Turks-Nederlandse tweede generatie het aandeel moslims dat nooit de moskee bezoekt
tussen 1998 en 2011 toegenomen. Bij deze groep is dus een toenemende pluriformiteit te
zien in religieus gedrag. Voor de Marokkaans-Nederlandse tweede generatie geldt dit niet.
Het moskeebezoek is onder de eerste generatie na een eerdere afname recent weer toegenomen.
Door de gemiddelde toename in moskeebezoek bij de tweede generatie zijn de verschillen
tussen generaties kleiner geworden. Er lijkt dus in termen van moskeebezoek weinig religieuze
afname te zijn door de tijd en over generaties.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:
Boudewijn Abma schreef:Ik vraag me af of BA zijn eigen bronnen wel leest
Een goede vraag! Ik weet inmiddels uit ervaring dat de bronnen die hij aanvoert wel eens het tegendeel bewijzen van wat hij betoogt. dus het verbaast me niks dat dat hier ook weer het geval is.

Er zijn twee mogelijkheden nu. Ofwel BA leest zijn bronnen niet omdat hij denkt dat alle serieuze onderzoeken hem gelijk geven, ofwel hij hoopt gewoon dat zijn lezers de link niet aanklikken.

In het eerste geval doet BA aan zelfbedrog, in het tweede vooral aan het bedriegen van zijn publiek. Enfin, het is al talloze malen gezegd dat Wim met zijn vele aliassen geen moeite heeft met liegen en het doet zodra dat zijn zaak ten goede lijkt te komen. Wat hij zich alleen niet lijkt te realiseren is dat hij daarmee op den duur niet alleen zichzelf maar ook de ideeën waar hij voor staat een slechte naam bezorgt. Enfin, misschien moet dat dan maar. Misschien, heel misschien, is dat precies wat hij ten diepste wil.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Hallo Tokyo »

Wat iedereen over het hoofd ziet is het feit dat Hutten Wim een volslagen psychopaat is, een andere verklaring is er niet voor zijn reeds jaren durende gedrag op blogs en fora, die gek hoort in een rubberen kamer met een kledingstuk waarvan de mouwen zich op de rug bevinden!
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Boudewijn Abma »

Ali Yas schreef:
Pilgrim schreef:
Boudewijn Abma schreef:Ik vraag me af of BA zijn eigen bronnen wel leest
Een goede vraag! Ik weet inmiddels uit ervaring dat de bronnen die hij aanvoert wel eens het tegendeel bewijzen van wat hij betoogt. dus het verbaast me niks dat dat hier ook weer het geval is.

Er zijn twee mogelijkheden nu. Ofwel BA leest zijn bronnen niet omdat hij denkt dat alle serieuze onderzoeken hem gelijk geven, ofwel hij hoopt gewoon dat zijn lezers de link niet aanklikken.

In het eerste geval doet BA aan zelfbedrog, in het tweede vooral aan het bedriegen van zijn publiek. Enfin, het is al talloze malen gezegd dat Wim met zijn vele aliassen geen moeite heeft met liegen en het doet zodra dat zijn zaak ten goede lijkt te komen. Wat hij zich alleen niet lijkt te realiseren is dat hij daarmee op den duur niet alleen zichzelf maar ook de ideeën waar hij voor staat een slechte naam bezorgt. Enfin, misschien moet dat dan maar. Misschien, heel misschien, is dat precies wat hij ten diepste wil.
Kunt u aangeven waar mijn bronnen hier het tegendeel bewijzen van hetgeen ik hier betoogde?

Dat gezeur over die Wim negeer ik hier verder maar. Het is wel tekenend voor het niveau van uw bijdragen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Ali Yas »

Boudewijn Abma schreef:Kunt u aangeven waar mijn bronnen hier het tegendeel bewijzen van hetgeen ik hier betoogde?
Ik blijf niet aan de gang. Iedereen hier weet waar het over gaat en jij bent onverbeterlijk.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Boudewijn Abma »

Ali Yas schreef:
Boudewijn Abma schreef:Kunt u aangeven waar mijn bronnen hier het tegendeel bewijzen van hetgeen ik hier betoogde?
Ik blijf niet aan de gang. Iedereen hier weet waar het over gaat en jij bent onverbeterlijk.

Het blijft maar niet lukken, is het niet?
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Hallo Tokyo »

Boudewijn Abma schreef:
Ali Yas schreef:
Boudewijn Abma schreef:Kunt u aangeven waar mijn bronnen hier het tegendeel bewijzen van hetgeen ik hier betoogde?
Ik blijf niet aan de gang. Iedereen hier weet waar het over gaat en jij bent onverbeterlijk.

Het blijft maar niet lukken, is het niet?

Ja hoor, het lukt Ali Yas prima jou elke keer weer voor lul te zetten, alleen heb jij geen bord voor die scheve rotkop van je maar de gehele Atlantic Wall.


[icon_lol.gif]
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Boudewijn Abma »

De inhoudelijkheid van uw bijdragen springt in het oog, heer Tokyo.
U gaat het daarmee vast nog ver schoppen.

:rolleyes:
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Hallo Tokyo »

Boudewijn Abma schreef:De inhoudelijkheid van uw bijdragen springt in het oog, heer Tokyo.
U gaat het daarmee vast nog ver schoppen.

:rolleyes:

Je denkt toch niet dat ik de moeite neem om inhoudelijk in te gaan op een psychopaat zoals jij bent?


[icon_lol.gif]
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Boudewijn Abma »

Hallo Tokyo schreef:
Boudewijn Abma schreef:De inhoudelijkheid van uw bijdragen springt in het oog, heer Tokyo.
U gaat het daarmee vast nog ver schoppen.

:rolleyes:

Je denkt toch niet dat ik de moeite neem om inhoudelijk in te gaan op een psychopaat zoals jij bent?


[icon_lol.gif]
Natuurlijk niet. Inhoudelijk ergens op ingaan kost moeite.

:rolleyes:
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door King George »

Boudewijn Abbas schreef:Kunt u aangeven waar mijn bronnen hier het tegendeel bewijzen van hetgeen ik hier betoogde?
Je eigen bronnen die je aanvoerde geven zelf aan dat er helemaal geen sprake is van verder gaande secularisering onder Moslims, sukkel!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Ali Yas »

King George schreef:
Boudewijn Abbas schreef:Kunt u aangeven waar mijn bronnen hier het tegendeel bewijzen van hetgeen ik hier betoogde?
Je eigen bronnen die je aanvoerde geven zelf aan dat er helemaal geen sprake is van verder gaande secularisering onder Moslims, sukkel!
Pigrim heeft dat hierboven (23 Apr 2017 03:15) al keurig uitgewerkt. Ik vond dat zeer overtuigend maar BA is niet meer te helpen. De waarheid betekent voor hem niets.
Laatst gewijzigd door Ali Yas op zo apr 23, 2017 11:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Boudewijn Abma »

King George schreef:Je eigen bronnen geven aan dat er helemaal geen sprake is van verder gaande secularisering onder Moslims, sukkel!
De bronnen geven een meerduidig beeld en het SCP-rapport geeft, in tegenstelling tot eerdere rapporten, inderdaad aan dat de secularisering onder moslims zich voorlopig stabiliseert. Weliswaar is er over de hele linie sprake van afnemend moskeebezoek, die, gelet op de eerdere ontwikkeling bij christenen, een indicatie kan zijn van een te voorziene secularisering maar uit de overtuigingen die moslims ten aanzien van religie aangeven blijkt geen duidelijke afname van religieuze gevoelens. Het rapport suggereert dat het toenemend moslimvijandige klimaat in Nederland moslims nadrukkelijker bij hun religieuze identiteit bepaalt en daardoor secularisatie onder moslimgemeenschappen remt.
De ironie is dus dat Wilders de secularisatie van moslims voorlopig tot staan wist te brengen.

De eerlijkheid gebiedt overigens te zeggen dat ik op grond van de persberichten daarover te stellig was over de secularisering van moslims.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Ali Yas »

Boudewijn Abma schreef:het SCP-rapport geeft, in tegenstelling tot eerdere rapporten, inderdaad aan dat de secularisering onder moslims zich voorlopig stabiliseert
Dat klopt niet. Je liegt opnieuw.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Boudewijn Abma »

Ali Yas schreef:
Boudewijn Abma schreef:het SCP-rapport geeft, in tegenstelling tot eerdere rapporten, inderdaad aan dat de secularisering onder moslims zich voorlopig stabiliseert
Dat klopt niet. Je liegt opnieuw.
Kunt u dat wat nader aangeven?
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door King George »

Pilgrim schreef:
Boudewijn Abma schreef:Het is overigens goed mogelijk te verwijzen naar wetenschappelijke bronnen die de secularisering van moslims onderzochten.

https://www.trouw.nl/home/-moslim-ontke ... ~a12c7d03/

http://www.scp.nl/dsresource?objectid=1 ... 1e100dbfd4
Ik vraag me af of BA zijn eigen bronnen wel leest, nadat hij ze met veel moeite ergens van internet geplukt heeft. De eerste dateert nog uit 2004 en lijkt me vrij oppervlakkig en misschien bespeur ik ook enige wishful thinking. Cijfers worden nergens genoemd en uit niets blijkt waar het optimisme op gestoeld is.

De tweede is realistischer en dateert uit 2012, ook nog vrij oud dus, maar niet zo oud als de eerste. Ik ben er even diagonaal en vrij vluchtig doorheen gegaan, maar ik kan nergens ontdekken dat de secularisering van de moslims toeneemt, veeleer het tegendeel! Hier een klein segment wat volgens mij wel een beetje representatief is voor het geheel. Ik krijg zelfs een klein beetje het gevoel dat de auteurs zich een beetje in proberen te houden en voorzichtige bewoordingen gebruiken.
Spoiler! :
Geen verandering in het aandeel dat zichzelf moslim noemt
Vrijwel alle Turkse en Marokkaanse Nederlanders noemen zichzelf moslim. Dit geldt in
2011 voor 94% van de Turkse en 97% van de Marokkaanse Nederlanders. In de periode tussen
1998 en 2011 is er in de mate van religieuze zelftoewijzing van Turkse en Marokkaanse
Nederlanders opvallend weinig veranderd. Het percentage dat zichzelf in die periode moslim
noemt, is nooit lager geweest dan 90%. In termen van ‘religieuze zelftoewijzing’ is er
dus geen sprake van secularisering.
Het is nog steeds uitzonderlijk voor Turkse en Marokkaanse
Nederlanders om zichzelf ‘niet gelovig’ te noemen en dat geldt in vrijwel even
grote mate voor de eerste en voor de tweede generatie.

Moskeebezoek neemt niet langer af
Hoewel vrijwel alle Turkse en Marokkaanse Nederlanders zichzelf moslim noemen, zijn er
grote verschillen in de mate van religieuze participatie. Het bezoek van een religieuze bijeenkomst in de moskee is een van de indicatoren van religiositeit. In de periode tussen
1998 en 2011 is het moskeebezoek in de gehele populatie in eerste instantie wat afgenomen,
maar na een stabilisatie in 2004 gaan moslims inmiddels weer iets vaker naar de
moskee. In 2011 gaan moslims gemiddeld even vaak naar de moskee als in 1998. Wanneer
de trend uitgesplitst wordt naar subgroepen is met name bij de tweede generatie Marokkaanse
– en in mindere mate ook bij de tweede generatie Turkse Nederlanders – een toename
in moskeebezoek zichtbaar. Bezocht in 1998 9% van de Marokkaans-Nederlandse
tweede generatie en 23% van de Turks-Nederlandse tweede generatie wekelijks de moskee,
in 2011 gold dit voor een derde van beide groepen. Vooral bij de Marokkaans-Nederlandse
tweede generatie is dus een sterke toename te zien.
De verklaring voor deze toename ligt
niet in het gemiddeld ouder worden van de tweede generatie. Tegelijkertijd is ook bij de
Turks-Nederlandse tweede generatie het aandeel moslims dat nooit de moskee bezoekt
tussen 1998 en 2011 toegenomen. Bij deze groep is dus een toenemende pluriformiteit te
zien in religieus gedrag. Voor de Marokkaans-Nederlandse tweede generatie geldt dit niet.
Het moskeebezoek is onder de eerste generatie na een eerdere afname recent weer toegenomen.
Door de gemiddelde toename in moskeebezoek bij de tweede generatie zijn de verschillen
tussen generaties kleiner geworden. Er lijkt dus in termen van moskeebezoek weinig religieuze
afname te zijn door de tijd en over generaties.
Ali Yas schreef:
Pilgrim schreef:Ik vraag me af of BA zijn eigen bronnen wel leest
Een goede vraag! Ik weet inmiddels uit ervaring dat de bronnen die hij aanvoert wel eens het tegendeel bewijzen van wat hij betoogt. dus het verbaast me niks dat dat hier ook weer het geval is.

Er zijn twee mogelijkheden nu. Ofwel BA leest zijn bronnen niet omdat hij denkt dat alle serieuze onderzoeken hem gelijk geven, ofwel hij hoopt gewoon dat zijn lezers de link niet aanklikken.

In het eerste geval doet BA aan zelfbedrog, in het tweede vooral aan het bedriegen van zijn publiek. Enfin, het is al talloze malen gezegd dat Wim met zijn vele aliassen geen moeite heeft met liegen en het doet zodra dat zijn zaak ten goede lijkt te komen. Wat hij zich alleen niet lijkt te realiseren is dat hij daarmee op den duur niet alleen zichzelf maar ook de ideeën waar hij voor staat een slechte naam bezorgt
Trolletje Pinokkio bedrijft dus weer eens meningssturing door zijn wensdenken welke op geen enkele actuele realistische leest geschoeid is te dramdwingen met linkjes naar de riolen van het www. [icon_lol.gif]

Laat ik nou ook even vluchtig wat van zijn tweede aangegeven linkje hebben gelezen en ook tot de conclusie zijn gekomen dat niets, maar dan ook niets wijst op secularisering onder Moslims. De gang naar de Middeleeuwen verlaten is vooralsnog niet gemaakt. Hervorming van de Islam zit er ook niet in, omdat de Islam niet te hervormen is. En als er al hervorming in de Islam is waar te nemen, dan is deze alleen maar in de richting van star en dramdwangmatig verder terug naar af naar de primitieve Middeleeuwen > Salafisten grijpen de macht in moskeeën Amsterdam

Afbeelding

Laat ik nou even uit dat tweede linkje het volgende ontleden:
Islamofobie
Al met al lijkt het erop dat ‘de sluizen van de wetenschap zijn opengegaan’, zoals Wim Raven onlangs in de NRC schreef. Raven verklaart deze verlate opleving van de kritische zin vanuit ‘het nieuwe klimaat’ dat zou zijn ontstaan sinds 11 september. ‘Voor de aanslagen in New York leverde kritisch onderzoek naar de islam je sociaal en financieel niets op,’ vertelt Raven. ‘Als je om financiën vroeg werd dat afgewezen, omdat men bang was voor de reactie van moslims. Nu is dat veranderd. Er staan moedige mensen op en er is meer aandacht voor het onderwerp.’
Wat is er dan veranderd? Er is nog steeds helemaal niets veranderd. Het (hogere) onderwijs is nog steeds enkel politiek correcte mind control/meningssturing. Want wat lezen wij verder?
Een probleem is echter dat op kritisch onderzoek naar de islam vaak zeer negatief wordt gereageerd. Niet alleen door moslims, maar ook door meer behoudende westerse wetenschappers. Het verwijt vijandig tegenover de islam te staan (‘islamofobie’) wordt al te snel gemaakt.
Het woordje islamofobie: Herkenbaar? We hebben hier ook zo'n forumstakker El Trollo Pinokkio die onder welke nieuwe nick dan ook herkenbaar is aan zijn verslaving aan als een hangende plaat zijn mantra het woordje islamofobie af te spelen bij het volledig ontbreken aan ook maar één valide argument welke er werkelijk toe doet.
De islam kan wel een voorjaarsschoonmaak gebruiken. Maar moslims moeten dat zelf doen, anders werkt het niet.


Niets, maar dan ook niets wijst op ook maar enige aanstalten tot een voorjaarschoonmaak binnen de Islam. Nu niet. Over 1400 jaar nog steeds niet. Want als de Islam zich ontdoet van hun achterlijke Middeleeuwsheid, dan is het geen Islam meer.
Maar de nieuwe theorievorming hoeft niet negatief voor moslims uit te pakken. Integendeel, meer begrip van de ontstaansgeschiedenis van hun religie kan liberale moslims argumenten verlenen om uit het vaak verstikkende traditionalisme van de orthodoxe islam te breken. Ook biedt een minder dogmatische kijk op het ontstaan van de islam een weerwoord aan islamcritici die, onder verwijzing naar de gewelddadige, mythische begintijd van de islam, stellen dat deze religie wel tot agressie moet leiden.

Of, zoals Wim Raven het verwoordt: ‘De islam kan wel een voorjaarsschoonmaak gebruiken. Maar moslims moeten dat zelf doen, anders werkt het niet. Mocht het ooit zover komen, dan liggen deze studies voor ze klaar.’
Let op de volgende tekstpassage:
Mocht het ooit zo ver komen


Zal het ooit zo ver komen? Dit laatste zal dus niet gebeuren. Er wordt dus al uitgegaan van een verkeerd adagium, slechts gefundeerd op wensdenken. Zodoende is er in Europa alles aan gelegen de Islam op de grootst mogelijke afstand te houden. Nagenoeg alle nu al 57 OIC-landen zijn failed states. Men moet al tot de groep maatschappelijke Mengeles met hun levensgevaarlijke maatschappelijke experimenten op mens en maatschappij behoren om Europa te willen onderwerpen aan het maatschappelijk experiment omvolking van de Europeanen door Moslims waarbij de Europese landen uiteindelijk zelf zullen verworden tot net zo achterlijke Middeleeuws failed states als dat thans al die OIC-landen daartoe al zijn verworden als gevolg van vergiftigd te zijn met de Islamitische ideologie. En zolang in al die OIC-landen niets, maar dan ook niets wijst op ook maar enige aanstalten tot een voorjaarsschoonmaak moeten de Europese landen de Islam op de grootst mogelijke afstand houden en geen enkele ruimte bieden hier te kunnen infiltreren en hun ideologische gif hier te kunnen injecteren.
Laatst gewijzigd door King George op zo apr 23, 2017 11:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door King George »

Ali Yas schreef:
Boudewijn Abbas schreef:het SCP-rapport geeft, in tegenstelling tot eerdere rapporten, inderdaad aan dat de secularisering onder moslims zich voorlopig stabiliseert
Dat klopt niet. Je liegt opnieuw.
Hoho, die secularisering onder Moslims staat op het nulpunt en die blijft op het nulpunt. Noem dat maar geen stabilisering. [icon_lol.gif]
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door King George »

Hallo Tokyo schreef:
Boudewijn Abma schreef:
Ali Yas schreef: Ik blijf niet aan de gang. Iedereen hier weet waar het over gaat en jij bent onverbeterlijk.

Het blijft maar niet lukken, is het niet?

Ja hoor, het lukt Ali Yas prima jou elke keer weer voor lul te zetten, alleen heb jij geen bord voor die scheve rotkop van je maar de gehele Atlantic Wall.


[icon_lol.gif]
Een blikveld welke niet verder reikt dan tot slechts de binnenkant van zijn eigen oogkleppen bevordert nou ook niet een juist zicht op de maatschappelijke realiteit, nietwaar? Voor El Trollo Pinokkio echter geen probleem. Hij creëert daarmee zijn eigen realiteit en zal ons doen geloven dat hij een groot visionair is die ziet wat wij niet zien. En in een zekere zin klopt dat ook, want hij ziet de binnenkant van zijn eigen oogkleppen die wij niet zien. [icon_lol.gif]
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Pilgrim »

Boudewijn Abma schreef:
King George schreef:...Het rapport suggereert dat het toenemend moslimvijandige klimaat in Nederland moslims nadrukkelijker bij hun religieuze identiteit bepaalt en daardoor secularisatie onder moslimgemeenschappen remt.
De ironie is dus dat Wilders de secularisatie van moslims voorlopig tot staan wist te brengen.
Ik had al gedacht dat Wim 'Abma' de schuld voor het ontbreken van die secularisering bij moslims snel bij ons en Wilders wil leggen. De gebruikelijk omkering van oorzaak en gevolg wat we zo vaak zien bij die mensen. Moslims 'radicaliseren' of beter gezegd stellen zich vijandig op ten aanzien van niet-moslims, wat een reactie veroorzaakt bij de niet-moslims die kritisch worden t.a.v. de islam en de massa-immigratie met de bijbehorende islamisering willen stoppen. Vervolgens krijgen die critici dan de schuld van die radicalisering! Hoe gek wil je het hebben?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Troika hier troika daar BA is een trollenaar. Troika hier troika daar BA is een leugenaar.

Bericht door King George »

Dus in den beginne was er de PVV (2006) en toen kwam de Elfde September (2001), de dag waarop in Ede en tal van andere gemeenten de Marokkaanse Moslims massaal juichend de straat op gingen?

Het historisch inzicht van El Trollo Pinokkio is bedroevend. Chronologie is niet zijn sterkste punt, zoveel is duidelijk. Uit welk hout is hij gesneden?

Van Cypressen bouwt men hutten, hoewel eigenlijk alleen geschikt voor brandhout.
Laatst gewijzigd door King George op zo apr 23, 2017 1:22 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie