Moslim broederscahp

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Moslim broederscahp

Bericht door Hamsa »

Verdedigers van de Islam gaan er prat op dat de islam zo goed is omdat broederschap (biradari in het Perzisch/Urdu) zo'n grote rol zou spelen.
Toch is in de islam broederschap/fraternité iets anders dan wat wij bedoelen met dat woord.

Ik citeer uit 'De zoontjesfabriek' van Ayaan Hirsi Ali (blz.achtentwintig):
Loyaliteit van de moslim aan andere moslims is een vereiste: in een strijd tussen en niet-moslims gaan begrip en steun altijd eerst naar de moslims. Wie zich hier niet aan houdt is een verrader en volgens de Koran nog erger dan een ongelovige.
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Bericht door Bengazi »

Islam is de grootste maffia-organisatie ter wereld.
Gebruikersavatar
AREND
Berichten: 129
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 6:22 pm

Bericht door AREND »

Wij tegen hun


Dit fenomeen wij tegen hun word altijd al toegepast onder moslims.
Wie zich verbroedert met een ongelovige is soms nog erger dan een ongelovige..Het word wel niet gezegt rechtuit maar is wel de waarheid.

Afbeelding

"Wij zijn tollerand" word er geroepen..

Tja...denk ik dan...Alleen onder je eigen mensen.
Heet dat geen discriminatie?

Wij zijn tollerand???Afbeelding
"leest u ons ook voor uit de
fabeltjeskoran,t"
[url=http://ah_52.tripod.com/zeg-het-maar/]mijn homepage[/url]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

AREND schreef:Wij tegen hun


Dit fenomeen wij tegen hun word altijd al toegepast onder moslims.
Wie zich verbroedert met een ongelovige is soms nog erger dan een ongelovige..Het word wel niet gezegt rechtuit maar is wel de waarheid.

Heeft deze vers er misschien iets mee the maken?

3:28. Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen - en wie dat doet heeft geen deel aan Allah, tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen allen wederkeren.
Plaats reactie