Anne Collins convertion

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Plaats reactie
truemoslima

Anne Collins convertion

Bericht door truemoslima »

Dit Engelstalig artikel is verwijderd door de moderator.
In kort gaat dit artikel over een zekere Anne Collins die zich bekeerd heeft tot de islam.

Vriendelijke groet.
M
`Ik getuig dat er geen God is dan Allaah en dat Mohammed zijn boodschapper is`
Thomas

Re: Anne Collins convertion

Bericht door Thomas »

Wat wil je nu bereiken met het copieren en plakken van ellelange stukken tekst die iets moeten "bewijzen"????

Je hebt er nu een aantal opgevoerd. en denk je dat we dat gaan lezen. Er zijn een miljard gehersenspoelde mensen op deze wereld die geloven dat de islam en zijn profeet werkelijk een vreedzame en vredig geloof zijn. Dan maakt deze 5 a 6 toch niets meer uit. Gelukkig kun je overal op het net postings lezen van moslims (niet meer dus) die de islam de rug toe keren.

Maar ik zal je de kopieer en plak acties besparen omdat ik weet dat ik toch tegen een muur aan het lullen ben.
En de capaciteit van de host zal ook niet voldoende zijn denk ik. :D :D :D
Sjoerd

Bericht door Sjoerd »

Laatst gewijzigd door Sjoerd op wo aug 01, 2007 3:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Thomas

Bericht door Thomas »

Sjoerd schreef:
Dan maakt deze 5 a 6 toch niets meer uit. Gelukkig kun je overal op het net postings lezen van moslims (niet meer dus) die de islam de rug toe keren.
Dat ben ik niet met je eens hoor... Elk mens dat in de val van de Islam valt is er één te veel. Het valt te relativeren, zeker voor ons aan de andere kant van de oceaan. Maar toch leef ik mee met haar en haar familie..
Beste Sjoerd,

Het is voor mij ook niet meer en niet minder dan relativeren.
En je hebt gelijk. ieder mens in de klauwen van dit "syndicaat" is er een te veel.
truemoslima

Thomas schreef: Read along as Anne Collins tells the story of coming from confusion to directlycommunicating with Allah . . . [/b]

Wat ik wil bereiken is visies van figuren als u,te laten herzien.Aangezien mijn posten duidelijk laten zien,wat islaam precies inhoudt en wat islaam heeft gedaan in het leven van voormalige priesters,ministers etc.Als u de tijd zou nemen om ze goed te lezen en u vooroordeel aan de kant zou zetten,dan garandeer ik u,een nieuwe licht in uw leven.verhalen van zogenaamde ex/muslims heb ik al voldoende gelezen,voornamelijk gaat het om ongeschoolde personen die weinig of geen kennis hebben van islaam,vele zijn bekeerd om materialistische redenen al dan niet om aanzien.Echter elk logisch,realistische persoon zou geen seconde twijfelen aan de pracht en waarheid van Islaam.De meeste ex/muslim konden niet leven met onderwerping aan God.De verleiding van het wereldse leven heeft hen gevangen genomen en zich de rug laten toe keren naar God,de meeste zijn nooit ´echte´gelovigen geweest,het zijn personen die zich niet willen laten leiden door een Boek of God en niet gehoorzaam willen zijn,maar hun leven willen danken aan henzelf,of aan een zogenaamde: ´Bugs Bunny´ figuur,zoals uw voorbeeld meneer A.Sina.Anderszijds heb ik u voorbeelden gegeven (en ik zal ermee blijven doorgaan) van oprechte gelovigen die islaam hebben ontarmd,met daarvoor al oprecht gelovig te zijn in andere geschriften en die grondig en jaren studie hebben gedaan en uiteindelijk door de kracht en macht van Allaah ta3ala zijn geleid.Ik weet dat het u frustreerd om zulke artikelen te lezen en dat u geen inhoudelijke bijdrage kunt leveren en dus een ´vluchtstrook´ pakt om dan maar aan te vallen,het zweet zal u wellicht uitbreken doordat u zegt:Gelukkig kun je overal op het net postings lezen van moslims (niet meer dus) die de islam de rug toe keren..
Geef niet,ik heb het werkelijk met u te doen,aangezien u verblind bent door u pc,en voldoening en troost zoekt bij zulke verhalen van ex/muslims.Ik in tegendeel onderzoek alles (zoals ook de personen van de artikelen) en vertrouw op God,die mij leidt en heb geduld.
Iets waarover vele ex/muslims niet beschikten.
Manon

Bericht door Manon »

Het valt me steeds weer op dat net zoals bij andere sektes, het steeds weer labiele mensen zijn die voor deze ideologie vallen. Mensen namelijk die van zichzelf te weinig karakter of zelfbewustzijn hebben, dat ze zeer strikte regeltjes nodig hebben om te denken dat ze functioneren.

Terwijl men ondertussen duidelijk begrepen heeft dat de meeste sektes in feite gewoonweg psychologisch gevaar inhoudt, blijkt men dat met islam niet te willen inzien. Nochtans beantwoord islam zeker aan de bepalingen waardoor men een sekte kan herkennen. Al was het maar al in eerste instantie dat men er wil IN kan stappen, maar er niet zonder kleerscheuren (ik druk me eufemistisch uit) terug uit kan geraken.

Je ziet dat ook dikwijls die bepaalde verdwaase godsdienstwaanzinnige blik in de ogen van die "bekeerlingen". Iemand ooit Van der Ven zijn ogen al eens goed bekeken?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Sjeng

Bericht door Sjeng »

Echter elk logisch,realistische persoon zou geen seconde twijfelen aan de pracht en waarheid van Islaam
Geen seconde twijfelen?
Een logisch, realistisch persoon zou de islam en de koran aan een uitgebreid onderzoek moeten onderwerpen om daarna te beslissen is of alle claims juist zijn.
Ik heb de islam onderzocht en ik zal mij nooit in mijn leven bekeren tot de islam, juist omdat ik logisch denk en realistisch ben.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Thomas

Bericht door Thomas »

truemoslima schreef:
Thomas schreef:
truemoslima schreef:"

Wat wil je nu bereiken met het copieren en plakken van ellelange stukken tekst die iets moeten "bewijzen"????

Je hebt er nu een aantal opgevoerd. en denk je dat we dat gaan lezen. Er zijn een miljard gehersenspoelde mensen op deze wereld die geloven dat de islam en zijn profeet werkelijk een vreedzame en vredig geloof zijn. Dan maakt deze 5 a 6 toch niets meer uit
Maar ik zal je de kopieer en plak acties besparen omdat ik weet dat ik toch tegen een muur aan het lullen ben.
En de capaciteit van de host zal ook niet voldoende zijn denk ik. :D :D :D

Wat ik wil bereiken is visies van figuren als u,te laten herzien.Aangezien mijn posten duidelijk laten zien,wat islaam precies inhoudt en wat islaam heeft gedaan in het leven van voormalige priesters,ministers etc.Als u de tijd zou nemen om ze goed te lezen en u vooroordeel aan de kant zou zetten,dan garandeer ik u,een nieuwe licht in uw leven.verhalen van zogenaamde ex/muslims heb ik al voldoende gelezen,voornamelijk gaat het om ongeschoolde personen die weinig of geen kennis hebben van islaam,vele zijn bekeerd om materialistische redenen al dan niet om aanzien.Echter elk logisch,realistische persoon zou geen seconde twijfelen aan de pracht en waarheid van Islaam.De meeste ex/muslim konden niet leven met onderwerping aan God.De verleiding van het wereldse leven heeft hen gevangen genomen en zich de rug laten toe keren naar God,de meeste zijn nooit ´echte´gelovigen geweest,het zijn personen die zich niet willen laten leiden door een Boek of God en niet gehoorzaam willen zijn,maar hun leven willen danken aan henzelf,of aan een zogenaamde: ´Bugs Bunny´ figuur,zoals uw voorbeeld meneer A.Sina.Anderszijds heb ik u voorbeelden gegeven (en ik zal ermee blijven doorgaan) van oprechte gelovigen die islaam hebben ontarmd,met daarvoor al oprecht gelovig te zijn in andere geschriften en die grondig en jaren studie hebben gedaan en uiteindelijk door de kracht en macht van Allaah ta3ala zijn geleid.Ik weet dat het u frustreerd om zulke artikelen te lezen en dat u geen inhoudelijke bijdrage kunt leveren en dus een ´vluchtstrook´ pakt om dan maar aan te vallen,het zweet zal u wellicht uitbreken doordat u zegt:Gelukkig kun je overal op het net postings lezen van moslims (niet meer dus) die de islam de rug toe keren..
Geef niet,ik heb het werkelijk met u te doen,aangezien u verblind bent door u pc,en voldoening en troost zoekt bij zulke verhalen van ex/muslims.Ik in tegendeel onderzoek alles (zoals ook de personen van de artikelen) en vertrouw op God,die mij leidt en heb geduld.
Iets waarover vele ex/muslims niet beschikten.

Ik vind alles best truemoslima maar probeer mij niet te overtuigen met dit soort verhalen en zeker niet met teksten uit de koran en de haddits. Daar staat zoveel onzin in dat ik het verre van mij werp.

Helaas probeer jij je gelijk alleen maar te halen met ellelange gecopieerde teksten.

PROBEER ZELF EENS TE DENKEN.

Bij voorbaat excuses als dit te veel is gevraagd.
Iznogoodh

Bericht door Iznogoodh »

truemoslima schreef:Echter elk logisch,realistische persoon zou geen seconde twijfelen aan de pracht en waarheid van Islaam.
Ahem...de meningen hierover zijn verdeeld.Er zijn mensen, zoals ik, die het een religie voor uilskuikens vinden, het soort dat wel het woord "logica" kan spellen maar niet weet wat het inhoudt.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
truemoslima

Het valt me steeds weer op dat net zoals bij andere sektes, het steeds weer labiele mensen zijn die voor deze ideologie vallen. Mensen namelijk die van zichzelf te weinig karakter of zelfbewustzijn hebben, dat ze zeer strikte regeltjes nodig hebben om te denken dat ze functioneren.
Deze uitspraak is niets anders dan gebasseerd op een eigen mening.
En natuurlijk mag u dat hebben.
Wat echt wel opvallend is,is dat zuster Collins rust en vrede ondervond in Islaam,een religie die hier onder het mom van slecht,vals,onrust,gewelde etc etc valt.De bekering van (o.a.) Collins heeft bewezen dat het bovenstaande wederom tot een mening behoort.
Het is niet zo dat moslims ´strenge relgels´nodig hebben om te functioneren.Streng is zowiezo een woord dat persoonsgebonden is en dat voor iedereen een andere betekenis kan hebben.Wat de mens echter wel nodig heeft ,zijn wetten.een voorbeeld is alleen al dat elk land wetten heeft,anders valt de staat uitelkaar en onstaat er een chaos.Dit geldt precies ook voor geloof,zonder wetten functioneren wij wel,maar is ons leven een chaos.
[/quote]
Terwijl men ondertussen duidelijk begrepen heeft dat de meeste sektes in feite gewoonweg psychologisch gevaar inhoudt, blijkt men dat met islam niet te willen inzien. Nochtans beantwoord islam zeker aan de bepalingen waardoor men een sekte kan herkennen. Al was het maar al in eerste instantie dat men er wil IN kan stappen, maar er niet zonder kleerscheuren (ik druk me eufemistisch uit) terug uit kan geraken
Dat sekstes pschychische gevaar inhouden,ben ik het met u eens,vandaar dat ik vol trots en liefde islaam heb omarmd.De islaam staat los van elke soort sekte en draait om een universele monotheistische geloof.Voor vele onder ons was het juist de oplosser van vele pschychische gevallen,mensen die met trauma´s,onrust etc kampten.
Voor elk andersdenkende,of je nou atheist,christelijk,agnost,etc bent is ´iets´anders een sekte.Aangezien het andere theorien,wetten en regels heeft waarin je,je eigen niet kan vinden.Wederom is uw uitspraak gebasseerd op een mening.

Je ziet dat ook dikwijls die bepaalde verdwaase godsdienstwaanzinnige blik in de ogen van die "bekeerlingen". Iemand ooit Van der Ven zijn ogen al eens goed bekeken?
Zodra iemand,zich tot een religie/sektie/groepering (hoe je het ook wilt noemen) en waar u het niet mee eens bent (of andere)..heeft deze een soort waanzin in zijn blik,gedrag etc.de meningen zijn ook hierover verdeeld.Maar ach,hetgeen u zegt is menselijk en zit in onze ´menselijke´aard.Kijkt u alleen maar bv.hoe de politieke partijen elkaar noemen en hoe ze over elkaar praten etc.Dus neem het u niet kwalijk.
truemoslima

Geen seconde twijfelen?
Een logisch, realistisch persoon zou de islam en de koran aan een uitgebreid onderzoek moeten onderwerpen om daarna te beslissen is of alle claims juist zijn.
Gelukkig hebben vele dat gedaan,echter misvattingen en meningen en speculaties die zullen altijd voortbestaan,net als dat bij elk geloof het geval is,maar een geloof,draagt niet voor niets zijn naam en het zit verzegelgd in mijn hart,zoals bij de vroege generaties verzegeld was.Ze hebben aan de koran allerlei valse aspecten toegekend,zoals bv.het veranderen ervan en de verschillende kopieen,echter de koran is het enige Boek dat door de profeet en zijn volgers en de daaropvolgende volgens uit het hoofd is geleerd en is doorgegeven,pakt u iemand uit China (moslim) en één uit Texas (moslim) zij zullen u beide hetzelfde voor lezen.Probeer dat nu met een ander boek.

Ik heb de islam onderzocht en ik zal mij nooit in mijn leven bekeren tot de islam, juist omdat ik logisch denk en realistisch ben.
Zeg nooit,nooit.dat dachten menige voor u,zoals een orthodoxe jood en vele andere.Door simpelweg realistisch te zijn en logisch te beredenere.Twee onafscheidbare aspecten van Islaam.

Desondanks respecteer ik u en uw mening.
truemoslima

Ik vind alles best truemoslima maar probeer mij niet te overtuigen met dit soort verhalen en zeker niet met teksten uit de koran en de haddits. Daar staat zoveel onzin in dat ik het verre van mij werp
.

Ik zal mijn best blijven doen.weest u aub niet bang.
ik weet dat dit soort verhalen u het zweet misschien doen uit laten breken,wie weet,hoe meer u dit soort verhalen leest en onderzoekt,hoe het u dan zult uitpakken.Ik zou zeggen blijf net als ik open minded en onderzoek alles.Laat u niet alleen vormen door negatieve en valse uitlatingen van haat zaaiers,maar zoek en ondervind het beeld die ik en zusters collins ook hebben ondervonden.Een wereld gaat voor u open,beste thomas.

Helaas probeer jij je gelijk alleen maar te halen met ellelange gecopieerde teksten.
Nee,de teksten heb ik gebruikt om o.a. iets te laten zien,vanuit een andere positie,net als dat andere forum collega´s artikelen plaatsen die iets aan ons laten zien.het is geen actie/reactie spel,maar een verduidlijking van mijn visie en de boodschap van islaam.Ik zeg liever dat ik me eigen heb onderworpen aan de waarheid,ipv ´mijn gelijk´ aangezien ik niet de stichter ben van mijn Relgie,maar een volger ervan.Ik heb mij onderworpen aan de Enige,Echte God die mij geschapen heeft:Allaah ta3ala..en ik vraag voor u leiding.

Dank u,dat doe ik ten alle tijden,en zal ik blijven doen.Ondertussen hoop ik u aan het denken te zetten.
Geen probleem,ik heb gelukkig dankzij God een brede denkvermogen gekregen. . )
fucmoh

Bericht door fucmoh »

truemoslima schreef:
Ik vind alles best truemoslima maar probeer mij niet te overtuigen met dit soort verhalen en zeker niet met teksten uit de koran en de haddits. Daar staat zoveel onzin in dat ik het verre van mij werp
.

Ik zal mijn best blijven doen.weest u aub niet bang.
ik weet dat dit soort verhalen u het zweet misschien doen uit laten breken,wie weet,hoe meer u dit soort verhalen leest en onderzoekt,hoe het u dan zult uitpakken.Ik zou zeggen blijf net als ik open minded en onderzoek alles.Laat u niet alleen vormen door negatieve en valse uitlatingen van haat zaaiers,maar zoek en ondervind het beeld die ik en zusters collins ook hebben ondervonden.Een wereld gaat voor u open,beste thomas.

Nee,de teksten heb ik gebruikt om o.a. iets te laten zien,vanuit een andere positie,net als dat andere forum collega´s artikelen plaatsen die iets aan ons laten zien.het is geen actie/reactie spel,maar een verduidlijking van mijn visie en de boodschap van islaam.Ik zeg liever dat ik me eigen heb onderworpen aan de waarheid,ipv ´mijn gelijk´ aangezien ik niet de stichter ben van mijn Relgie,maar een volger ervan.Ik heb mij onderworpen aan de Enige,Echte God die mij geschapen heeft:Allaah ta3ala..en ik vraag voor u leiding.

Dank u,dat doe ik ten alle tijden,en zal ik blijven doen.Ondertussen hoop ik u aan het denken te zetten.
Geen probleem,ik heb gelukkig dankzij God een brede denkvermogen gekregen. . )

http://www.apostatesofislam.com/apostat ... _a_god.htm

De lelijkste religie dat islam heet.
truemoslima

http://www.apostatesofislam.com/apostat ... _a_god.htm[/ur

De lelijkste religie dat islam heet.

Beste,Fuc.

Dank u voor de welbekende link,maar ik hoor liever uw eigen visie en een eigen reactie,aangezien ik ook tegenlinks kan plaatsen op uw geplaatste link,maar laten we dat aub niet doen.

Uitteraard ga ik er vanuit dat u het netjes weet te houden.

Dank u,
truemoslima
gideong

Bericht door gideong »

TrueMoslima, bid jij weleens ?
De boom herken je aan zijn vruchten
ABTT

Bericht door ABTT »

Sjeng schreef:
Echter elk logisch,realistische persoon zou geen seconde twijfelen aan de pracht en waarheid van Islaam
Geen seconde twijfelen?
jij? Bwahahaha
- Versta je dit?
- only muslims
-> Hm? <-
gideong

Bericht door gideong »

Sjeng is toch echt wel nadenkend ?

True Moslima, bid je nou ?
De boom herken je aan zijn vruchten
Plaats reactie