Jammer dat jullie altijd alleen het negatieve eruit halen.

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Menneke

Berichtdoor Menneke » Di Dec 05, 2006 12:56 am

Lodewijk Nasser schreef:Menneke, dat heet projectie

Projectie is een term uit de psychologie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Projectie_(psychologie)

Lodewijk, mijn achting. Bedankt voor de uitleg. Ik ga dit zeker lezen op wikkie.
Het blijft natuurlijk verschrikkelijk flauw om met zulke argumenten in een discussie te gaan strooien. Eigenlijk moet ik dit soort van inbreng negeren, maar deze keer was het iets te veel van het goede en vond ik dat ik Chaimae deze vragen moest stellen. Bedankt voor jouw antwoord, maar eigelijk ben ik benieuwd of Chaimae ook een acceptabel antwoord heeft.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Di Dec 05, 2006 1:05 am

Menneke, tot uw dienst.

Nee, ik ben bang van niet als we afgaan op de symptomen van dezes aandoening..
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

Menneke

Berichtdoor Menneke » Di Dec 05, 2006 1:40 pm

Lodewijk Nasser schreef:Menneke, tot uw dienst.

Nee, ik ben bang van niet als we afgaan op de symptomen van dezes aandoening..

De dame in kwestie wordt steeds duidelijker, gewoon iemand die zich anders wil voordoen als dat ze werkelijk is. Wordt nu geconfronteerd met zaken waar ze eigelijk geen weet van wil hebben, omdat die haar laten twijfelen aan haar eigen waarheden. Het zal verder wel stil blijven hier en gaat ze op een andere draad hetzelfde proberen.

BFA

Berichtdoor BFA » Di Dec 05, 2006 3:48 pm

Op dit moment vermoorden de palestijnen palestijnen en de irakezen de irakezen.

Irakezen vermoorden Irakezen, komt vooral door de Sunni/Shia verdeeldheid.
Dit is een regionale oorlog die al meer dan duizend jaar oud is. Soms smeulend, als er genoeg brandstof is een hoog oplaaiend vuur.
Palestijnen vermoorden Palestijnen. Iran begint zich te moeien met het Palestijnse konflikt. Palestijnen zijn Sunni. Inplaats van dat deze bemoeienis de door Iran gewilde richting Israel neemt, voedt de aangevoerde brandstof het +1000j oude Sunni/shia conflict.
Lebanon brandt nog niet. Gaat SA lijdzaam toezien hoe de Iraans gesteunde Shia de Sunnis die zij steunen buiten spel zetten. Neen, SA en Israel nemen vredesonderhandelingen op. Brandstof voor intern konflikt in Lebanon.
SA gaat Iraakse Sunnis steunen. De frontlijn in Irak verplaatst zich naar Sunni/shia. Net zoals Israel op een zijspoor raakt in de Palestijnse kwestie, wordt hier het Amerikaanse leger opzijgeschoven.
Het probleem voor SA is, dat het door de Iraanse expansiedrang niet anders kan. Het is een kwestie van overleven als staat of in een nabije toekomst door Iran overlopen.
Voor Israel is dit goed nieuws. Israel neemt de vredesvoorstellen aan. De weigering van Hamas maakt dat Israel zo nu en dan Hamas een goeie opdoffer kan verkopen. Hamas neemt steun aan van Shia. Die opdoffers vormen geen probleem meer voor Sunnis.
Irak gaat naar hetzelfde scenario. Amerika kijkt toe vanaf de zijlijn. Geeft af en toe de door Iran gesteunde Shia een opdoffer. Amerika kan zelfs rustig blijven, Iran pas bombarderen als het echt bijna een atoombom heeft. Dit konflikt kan deze verwerving enkel rekken.
De inmenging en bekeringsdrang van Iran in Syrie zal de verdeling Sunni/Shia in Syrie enkel naar een exposief kookpunt brengen. Nog goed nieuws voor Israel.
In de nabije toekomst zal het enkel zijn dat nog meer dan nu, Moslims andere Moslims vermoorden.
De pogingen die Iran doet om Al Qaida over te nemen kunnen ook maken dat deze organisatie van binnenuit opbrandt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Di Dec 05, 2006 3:53 pm

Goede analyse BFA. Het komt een beetje over als verdeel en heers.

BFA

Berichtdoor BFA » Di Dec 05, 2006 3:56 pm

Goede analyse BFA. Het komt een beetje over als verdeel en heers.

Bedankt, Het is enkel brandstof geven aan een meer dan 1000j oude regionale oorlog. Vergeten ze ons voor een ogenblik, na 20j vechten zijn ze te verzwakt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

BFA

Berichtdoor BFA » Di Dec 05, 2006 3:57 pm

De tol die deze interne oorlog aan Islam zal vragen kan Islam doen verdwijnen of inzichten geven.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Di Dec 05, 2006 3:58 pm

Heb je er meer bronnen van.. Jij hebt je immers ook laten informeren.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Di Dec 05, 2006 3:59 pm

BFA schreef:De tol die deze interne oorlog aan Islam zal vragen kan Islam doen verdwijnen of inzichten geven.

Ik geloof ook dat de Islam op instorten staat. Het zal de 22e eeuw niet meer halen voorspel ik. Lees ook http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=5499

Ketter

Berichtdoor Ketter » Di Dec 05, 2006 4:03 pm

Lodewijk Nasser schreef:
BFA schreef:De tol die deze interne oorlog aan Islam zal vragen kan Islam doen verdwijnen of inzichten geven.

Ik geloof ook dat de Islam op instorten staat. Het zal de 22e eeuw niet meer halen voorspel ik. Lees ook http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=5499

Ik denk het ook niet. Het is gebouwd op drijfzand en in-humane principes. De vraag is: gaat het Europa of de Wereld meesleuren in z'n val of niet.

Er zijn heel wat "einde-der-dagen" nihillisten in Iran die denken dat het einde van de wereld bijna gekomen is die gerust all-out-total-destruction Armagheddon scenario's zien zitten!

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Di Dec 05, 2006 4:05 pm

Precies, Ketter, daar wringt de schoen.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Di Dec 05, 2006 4:07 pm

Hebben jullie effectieve strategieen hoe we de Islam kunnen verslaan?

BFA

Berichtdoor BFA » Di Dec 05, 2006 4:14 pm

Spengler, Ynet, IBA blogspot, Western Resistance, ...
Een beetje overal. Artikel ui RIA-Novosti over Russische opmerkingen van NATO-top vorige week deden alles op zijn plaats vallen.
Ben een beetje aan het denken geweest over het verschil tussen het Romeinse Triumviraat en Imperium. Iedereen verwijt Amerika Imperium, naar het Romeinse model. De Amerikaanse politiek is meer die van het Triumviraat. Manier van buitenlands optreden ook. Wou daar in feite artikel over schrijven.
NATO-top heeft mij doen inzien dat we naar geen toelomstig Amerikaans Imperium gaan, NATO-Russisch-Chinees Triumviraat. NATO staat vooral voor Amerika. Moslimwereld raakt geisoleerd. Moslimterrorisme is een probleem voor het toekomstig Triumviraat. Moslimagressie komt een papieren tijger die stervend is. In zijn sterven kan hij de wereld in brand steken. Isoleren is enige oplossing.
NATO gaat samenwerkingsverdragen maken met SCO Shangai coorporation organisation. Dit sluit de toetreding van Iran uit. Iran was begin dit jaar waarnemer en vroeg toetreding.
NATO gaat samenwerkingsverdragen maken met CSTO Collective Security Treaty organization.
Er komt ook nauwere samenwerking met Israel.
UN blijft erkend. Dit triumviraat legt de macht die Moslimlanden samen met kleine dictators daar hebben heel sterk aan banden.

BFA

Berichtdoor BFA » Di Dec 05, 2006 4:15 pm

Er zijn heel wat "einde-der-dagen" nihillisten in Iran die denken dat het einde van de wereld bijna gekomen is die gerust all-out-total-destruction Armagheddon scenario's zien zitten!

KAn enkel met atoombom.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Di Dec 05, 2006 4:16 pm

Wou daar in feite artikel over schrijven.

Ik smeek je...

BFA

Berichtdoor BFA » Di Dec 05, 2006 4:17 pm

Ik geloof ook dat de Islam op instorten staat. Het zal de 22e eeuw niet meer halen voorspel ik. Lees ook

Het kan de wereld enkel goed doen als het spook van deze 7de eeuwse psychopatische rover van de aardbol verdwenen is.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Di Dec 05, 2006 4:18 pm

Wat het Westen moet doen is energie zelfvoorzienend worden. De Islam kan louter bestaan door olie.

BFA

Berichtdoor BFA » Di Dec 05, 2006 4:42 pm

Ik smeek je...
Triumviraat is doorlopende chaos. Waar de ene een vorige beslissing door de ander genomen herroept.
Imperium komt wanneer het volk niet meer aan die chaos uitkan, om één leider vraagt.
De vraag naar één leider is er op het ogenblik. Sommigen hier op dit podium zagen Fortuyn als mogelijke leider. In Frankrijk is er nu Sarkozy.
De huidige chaos maakt dat er door een linkse multiculturele groep, die een alliantie heeft aangegaan met een Islamistische een sterk tegen onze Kultuur gericht beleid gevoerd wordt. Allianties verschuiven naargelang het onderwerp. Er komt een denkrichting naar voor die denkt dat er systeem kan gebroken worden door eigenhandig optreden. Pardonregeling.
Dit zijn kentekenen van overgang naar Imperium.
Europese landen zijn militair te zwak voor de uitoefening van dit imperium.
Blijft over te kijken naar de Militaire grootmacht van dit ogenblik hoe ver de trend daar staat. Wat de voor-en nadelen zijn van een toekomstig imperium.
Door Imperium hebben de Romeinen hun model van triumviraat dat voor een rechtsstaat garant staat aan ons doorgegeven. Samen met alle filosofische denkbeelden. Dit is geen spook geworden, heeft in de positieve zin verder geevolueerd in wat we nu kennen als onze Westerse Beschaving.
Islam heeft door Imperium de denkbeelden doorgegeven, van een psychopatische woestijnrover, die als een spook nog duizend jaar de wereld zijn blijven rondwaren.
Militaire macht is de basis van Imperium, het is militaire macht die in eerste instantie waarden opdringt. Tijd maakt dan dat, als het Imperium verdwenen is de mensen die waarden zo gewoon zijn, dat ze niet meer zonder kunnen.
Islam is een spook. Geeft maar twee mogelijkheden: Je laat je totaal in bezit nemen. Je laat je totaal verwerpen.
Imperium heeft het nadeel dat op goede of slechte waarden gebaseerd ook maar die 2 mogelijkheden laat. Zelfs als je maatschappij haar uiteindeljik lot nadert, het afsterven blijven de waarden in leven en geen voetnoot in de geschiedenis.

Was maar inleiding. Ga het idee nog een beetje door mijn hoofd laten dwalen. Over enkele dagen meer. Of ad random, waar het past bij andere onderwerpen.

BFA

Berichtdoor BFA » Di Dec 05, 2006 4:48 pm

Wat het Westen moet doen is energie zelfvoorzienend worden. De Islam kan louter bestaan door olie.

Moeder Aarde is de Noordpool aan het voorbereiden voor oliewinning. Dan is er nog SUN-diesel uit steenkool en varkensmest.
Voltaische zonneenergie is afhankeljk van nieuwe mijnbouwtechnieken onder zee. Windenergie kan je diepvriezer doen uitvallen.
Voor vervoer blijft een vloeistof de enige oplossing. Andere zijn ingewikkeld.
Thoriumreactoren en later Nucleaire Fusie.
Probleem van groen is dat ze enel naar biologisch gewonnen energien kijken, ontwikkeling van SUN-diesel blokkeren. Thorium is nog altijd radioactief, zijn ze tegen. Maar Thoriumreactoren kunnen alle kernafval ter wereld heel effektief naar beneden toe graderen. + energie geven.

Menneke

Berichtdoor Menneke » Di Dec 05, 2006 7:56 pm

De olie zal voor een kleine groep moslims heel veel welvaart brengen. Als ze niet delen, zal door de afgunst en elende uit voort komen. Als ze een iets eerlijkere verdeling toepassen, worden meer mensen welvarend, en dan heeft een godsdienst die democratie tegen staat, geen schijn van kans meer. In zo'n geval is binnen 50 jaar daar geen islam meer.
Land leve de olie.

BFA

Berichtdoor BFA » Di Dec 05, 2006 8:51 pm

is binnen 50 jaar daar geen islam meer.

Binnen 50j is er in het MO geen olie meer. Dat is de enige reden voor de agressieve politiek van Iran. Wat hebben ze anders van uitvoer? Gedroogde dadels en vijgen, Pistachenootjes, tapijten en prostituees.
Het feit dat de olieuitvoer gaat ophouden, ze voor de rest niets hebben waar de wereld in geinteresseerd is, (Misschien de prostituees) maakt dat ze niet anders kunnen overleven dan de wijze die Mohammed voorschreef. Ze hebben niets te verliezen. Het oliegeld gaat in moskees, voor indoctrinatie. en wapens.
Feit is, de politiek begint zich tegen Iran te keren. Het Sunni/Shia konflikt laait op. Op het ogenblik is dit nog een klein vuurtje. Met brandstof Irans expansiedrang.
De oliegelden, de drang naar zelfbehoud van de Sunnistaten kunnen dit vuurtje over het hele MO laten branden.
Wij hoeven slechts vanaf de zijlijn toe te kijken, onze nodige olie kopen en wapens verkopen.
Voordeel van deze regionale oorlog is: Hij zal de geldstroom opslorpen die nu naar Moskees en Moslimverenigingen in het Westen gaat. Deze komen zwak te staan en verliezen politieke invloed. Onze sterk geindoctrineerde bekeerde Jihadis trekken naar ginder om voor hun God te strijden en te sneuvelen. Probleem uit het westen weg. 20j oorlog. (de olievoorraden van Iran worden geschat op 10 à 20j) De Dictatoriale instellingen zijn verzwakt of weggeveegd. Islam is een religie die enkel kan bestaan op massaindoctrinatie en gewelddadige repressie van de wreedste soort. Individuele Islam maakt geen kans op overleving. dus: geen Islam meer.

Miep

geit,varken,teef etc

Berichtdoor Miep » Do Dec 07, 2006 12:08 am

mensen is dit nodig?
We zijn elkaar aan het uitschelden als kinderen, dat is ook respectloos hoor!!!!

Ik zie allerlei kinderen van allerlei geloven ,culturen die respectloos omgaan met hun ouders en anderen die over hun gesteld zijn.
Ook tegen vreemde ouderen.

Het liefste geef ik ze een flinke tik op hun bibs.

Maar ja,waar leren ze dat toch he? Thuis,media,school,etc.

jijen en jouwen,geen ""u "meer.

dit was ff tussendoor hoor.
groetjes Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.

Gewoon niet joods

Berichtdoor Gewoon niet joods » Wo Dec 13, 2006 11:20 pm

Lodewijk Nasser schreef:Goede post Ketter.

Moderator,

Zou de post van Chaimea naar de prullenmand gestuurd worden. Daar er geen bronvermeldig staat en ze niet door haar zelf vertaald zijn. Alsook de vervuiling van mijn topic over de doorgeprikte mythes. Alvast dank.

Lodewijk

en jij zegt dat de islam met de zwaard is verspreid waar haal jij dat van dan en wat voor bewijzen heb jij - je moet geen dingen zeggen waar je geen kennis over hebt loodewijkje

De Methode van de Sterke-Arm van “God”: “En gegaan zijnde in den tempel, begon hij uit te drijven degenen, die daarin verkochten en kochten,” (Lucas, 19:45). “En het Pascha der Joden was nabij, en Jezus ging op naar Jeruzalem. En hij vond in den tempel, die ossen, en schapen, en duiven verkochten, en de wisselaars [daar] zittende. En een gesel van touwtjes gemaakt hebbende, dreef hij ze allen uit den tempel, ook de schapen en de ossen; en het geld der wisselaren stortte hij uit, en keerde de tafelen om.” (Johannes, 2:13-15)

De “God” van de Oorlog: “Meent niet, dat ik (Jezus) gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.” (Mattheus, 10:34)

De “God” van het Zwaard: ”Hij zeide dan tot hen: Maar nu, wie een buidel heeft, die neme hem, desgelijks ook een male; en die geen heeft, die verkope zijn kleed, en kope een zwaard.” (Lucas, 22:36)

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Wo Dec 13, 2006 11:26 pm

Beste Gewoon_Moslim,

Dit is geplakte tekst.

Bron:

www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/g ... estond.doc

Kun je ook je eigen gedachten en ideeën posten?

Met vriendelijke groet,

Linda Danvers

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Wo Dec 13, 2006 11:29 pm

Voor gewoon_Control-V

Veel moslims zijn overtuigd dat Jezus of een fysiek zwaard gebruikte of dat hij een heilige oorlog min of meer bekrachtigde. Dus verschilt hij niet van Mohammed - en de laatste profeet is beter dan Jezus. Zij zeggen dit om stilzwijgend hun profeet te verdedigen tegen iedere beschuldiging van gewelddadigheid. Echter, dit is geheel verkeerd.

Matteüs. 10:34 “Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.”

De historische context, moeten we ons herinneren, is de Joodse cultuur, aangezien Jezus zijn eigen volk diende. Hij stuurde de twaalf discipelen uit naar de “verloren schapen van Israël,” nog niet naar de heidenen, die na de Opstanding bereikt zullen worden. Het is niet verbazingwekkend, historisch gesproken, dat hij zijn woord zou verspreiden door te preken tot zijn eigen volk, via Joodse discipelen. Ten tweede voorspelt hij dat sommige steden de discipelen niet zullen ontvangen en dat de autoriteiten hen voor de rechter zullen slepen en hen zullen geselen. In dat geval moeten zij het stof van hun voeten schudden, voor hen bidden, en vluchten naar een andere stad (en niet de mensen of de autoriteiten aanvallen, wat Mohammed doet met zijn Mekkaanse vervolgers). Ten derde is het slechts natuurlijk dat eerste eeuwse joden deze nieuwe stroming of “Jezus beweging” (zoals sociologen van het nieuwe testament het noemen) niet konden begrijpen, en dus weerstand boden. Betekent dit dan, dat Jezus tot een djihaad roept met een fysieke, militair zwaard tegen zijn mede joden - of zelfs tegen zijn eigen familie die hem wilde meenemen omdat zij dachten dat hij “zijn verstand verloren had” (Marcus 3: 21)?

Deze culturele feiten leggen de letterlijke context uit, die verdeeldheid tussen familieleden laat zien. De letterlijke context moet in zijn geheel worden geciteerd om de betekenis van “zwaard” in Matteüs 10:34 weer te geven:

32 Iedereen die mij zal erkennen bij de mensen, zal ook ik erkennen bij mijn Vader in de hemel. 33 Maar wie mij verloochent bij de mensen, zal ook ik verloochenen bij mijn Vader in de hemel. 34 Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want ik kom een wig drijven tussen

een man en zijn vader,
tussen een dochter en haar moeder en
tussen een schoondochter en haar schoonmoeder;
36 de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten! [Micha 7: 6]

37 Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard. 38 Wie niet zijn kruis op zich neemt en mij volgt, is mij niet waard. 39 Wie zijn leven probeert te behouden zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, die zal het behouden.

Het ene sleutelelement in deze lange passage is het woord “zwaard,” en zijn betekenis is nu helder. Het geeft aan dat het volgen van Jezus in de oorspronkelijke joodse maatschappij geen vrede zal brengen aan een familie, maar een “opsplitsing”, de precieze functie van een metaforisch zwaard. Zijn zijn discipelen daar klaar voor? Dit soort geestelijk zwaard scheidt onzichtbaar een man van zijn vader, en een dochter van haar moeder, enzovoort (Micha 7: 6). Het is slechts natuurlijk dat Matteüs, de traditionele auteur van het meest Joodse Evangelie, een perikoop (een eenheid of sectie) zou insluiten als 10: 32-39. Gezien de weerstand van Jezus’ eigen familie eerder (zij draaiden later bij), is het alleen natuurlijk dat hij zou zeggen, dat ongeacht de kosten, je hem tot het einde moet volgen, zelfs als dat betekent dat je je eigen familie moet opgeven. Echter, dit is alleen van toepassing als de familie de nieuwe bekeerling verwerpt, niet als de familie hem in zijn nieuwe geloof aanvaardt; hij moet hen niet verwerpen omdat Jezus’ komst juist is om zoveel mensen als mogelijk voor zich te winnen, zelfs als dat de wereld in tweeën verdeelt, maar nooit op gewelddadig wijze.

( bron James M. Arlandson)

Terug naar “Tegenstrijdige visies over Islam”