Waarom plaatsen jullie geen mooie hadith.

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Waarom plaatsen jullie de mooie hadiths niet?????????
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Chaimae schreef:Waarom plaatsen jullie de mooie hadiths niet?????????
Niets staat je in de weg om dat zelf te doen ...
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

sprot schreef:
Chaimae schreef:Waarom plaatsen jullie de mooie hadiths niet?????????
Niets staat je in de weg om dat zelf te doen ...

Maar dan kraken jullie die weer af, zoals altijd!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Sprot, ik raad je aan het boek '' De ideale moslimvrouw'' te lezen. :wink:


Groetjes Chaima.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Chaimae schreef:
sprot schreef:
Chaimae schreef:Waarom plaatsen jullie de mooie hadiths niet?????????
Niets staat je in de weg om dat zelf te doen ...

Maar dan kraken jullie die weer af, zoals altijd!
als het te kraken is dan is het niet mooi.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

weda schreef:
Chaimae schreef:
sprot schreef: Niets staat je in de weg om dat zelf te doen ...

Maar dan kraken jullie die weer af, zoals altijd!
als het te kraken is dan is het niet mooi.

Jullie hebben altijd wel wat te zeggen, als het mooi is dan zorgen jullie ervoor dat het niet mooi lijkt!!!!!!!!!!!!!!!!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

een diamant blijft diamant, hoe je er ook mee omgaat. waarheid blijft waarheid en kan niet afgekraakt worden. leugen wel.

tot morgen.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Mooie uitspraak Weda, ik verzoek de moderator btw om dit topic weer schoon te maken...
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

weda schreef:een diamant blijft diamant, hoe je er ook mee omgaat. waarheid blijft waarheid en kan niet afgekraakt worden. leugen wel.

tot morgen.

Een diamant kan vies worden, als er mensen aan gaan zitten of het niet goed wordt schoongemaakt.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dan kan je die diamant weer wassen en dan schittert de diamant weer net zo als voor heen.
Maar een leugen blijft een leugen.
hoe vaak je die probeert te wassen.

Zwart blijft zwart.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:Dan kan je die diamant weer wassen en dan schittert de diamant weer net zo als voor heen.
Maar een leugen blijft een leugen.
hoe vaak je die probeert te wassen.

Zwart blijft zwart.

Niet als er krasjes op staan. :wink:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

een diamant kan niet krassen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:een diamant kan niet krassen.
Okee, dan weet ik dat weer. :wink:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Chaimae schreef:Sprot, ik raad je aan het boek '' De ideale moslimvrouw'' te lezen. :wink:


Groetjes Chaima.
ik heb geen ideale vrouw nodig ! Zeker geen vrouw die ideaal wenst te zijn voor een god!
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

sprot schreef:
Chaimae schreef:Sprot, ik raad je aan het boek '' De ideale moslimvrouw'' te lezen. :wink:


Groetjes Chaima.
ik heb geen ideale vrouw nodig ! Zeker geen vrouw die ideaal wenst te zijn voor een god!
Dat weet ik, maar als je het boek leest ga je anders denken over de ''onderdrukte vrouwen''. Bovendien bevat het boek heel veel mooie hadiths.

PS, ik heb wel een ideale man nodig, eentje die ideaal wenst te zijn voor Allah swt. :wink:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:
sprot schreef:
Chaimae schreef:Sprot, ik raad je aan het boek '' De ideale moslimvrouw'' te lezen. :wink:


Groetjes Chaima.
ik heb geen ideale vrouw nodig ! Zeker geen vrouw die ideaal wenst te zijn voor een god!
Dat weet ik, maar als je het boek leest ga je anders denken over de ''onderdrukte vrouwen''. Bovendien bevat het boek heel veel mooie hadiths.

PS, ik heb wel een ideale man nodig, eentje die ideaal wenst te zijn voor Allah swt. :wink:
Mooie haddiths zijn prima. Zeker als IEDEREEN naar die mooie haddiths zou leven.

Helaas leven veel moslims naar de letter en geest van de niet zo mooie haddiths. Die leven naar het voorbeeld van Mohammed.

Jij als moslim zou dat ook moeten doen.
Maar jij doet dat niet. Jij bent gewoon vreselijk hypocriet.
Jij vist die haddiths eruit die in je straatje passen en wil het niet hebben over die anderen.
Jij bent dus eigenlijk geen goede moslim.
Eigenlijk ben je helemaal geen moslim.
Daar hebben we het al een keer over gehad en toen was je het met me eens!!!

En zolang er hele volksstammen moslims zijn die letterlijk leven naar het voorbeeld van Mohammed de pedo struikrover/verkrachter/moordenaar zullen wij deze slechte haddiths blijven publiceren en aanvechten Chaimae.

We zullen wel moeten anders delven wij in ons eigen land(en) het onderspit. Dan worden wij overheerst door een kleine groep fanatiekelingen die ons allerlei onzinnige wetten door de strot duwt, vrijheden gaat afnemen, sharia wil invoeren enz. enz.

En daar zal ik tegen vechten als is het het laatste wat ik doe.......
Dat ben ik verplicht aan mijn kinderen en kleinkinderen.

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

PS, ik heb wel een ideale man nodig, eentje die ideaal wenst te zijn voor Allah swt.
Zo eentje die vier inwisselbare ideale vrouwen wil hebben zeker, zoals Allah het heeft voorgesteld?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
sprot schreef:
Chaimae schreef:Sprot, ik raad je aan het boek '' De ideale moslimvrouw'' te lezen. :wink:


Groetjes Chaima.
ik heb geen ideale vrouw nodig ! Zeker geen vrouw die ideaal wenst te zijn voor een god!
Dat weet ik, maar als je het boek leest ga je anders denken over de ''onderdrukte vrouwen''. Bovendien bevat het boek heel veel mooie hadiths.

PS, ik heb wel een ideale man nodig, eentje die ideaal wenst te zijn voor Allah swt. :wink:
Beste Chaimae,

De hadith die je citeerde vorige keer, wel, ik vind ze niet terug gebruik makende van de search-engine:
http://www.usc.edu/dept/MSA/reference/searchhadith.html

Die bevat nochtans alle hadith van Muslim en Bukhari.

Dus ik weet niet zeker of het boek wel betrouwbaar is.

Bovendien klinkt het begrip 'de ideale vrouw' al verdacht onderdrukkend. Het is als die boeken in de jaren '50: "de ideale huisvrouw". Ze moesten vooral hun plaats kennen. En natuurlijk, voor vrouwen zoals mijn grootmoeder die dat als ideaal beschouwde, was het boek natuurlijk 'bevrijdend'.

Persoonlijk probeer ik niet ideaal te zijn. Da's onmogelijk. Ik probeer zo menselijk en warm mogelijk te zijn voor éénieder om me heen. Als dat God aanstaat, des te beter, als hem dat niet aanstaat, dat hij het me persoonlijk komt zeggen. Niet via één of andere onnozelaar die alles uit één boek haalt.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Chaimae schreef:Waarom plaatsen jullie de mooie hadiths niet?????????
Waarom plaats jij geen mooie Hadith met duidelijk bronvermelding?
DeSuper
Berichten: 371
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 7:29 pm

Bericht door DeSuper »

De Ideale moslimvrouw:
Dr. Muhammed Ali Al- Hashimi presenteert een goed doordachte gids voor de islamitische levenswijze. Hij begint met de verhouding van de Moslimvrouw tot zijn Rabb, die het belangrijkse aspect van zijn leven is en de basis vormt voor alle andere verhoudingen. Van daaruit legt Dr. Hashimi [hij] uit hoe de Moslimvrouw moet omgaan, met iedere persoon en zijn leven, beginnende met zichzelf en haar familie en zo verder, stap voor stap, om zo iederlid van de gemeenschap te omvatten . Ieder punt wordt verstrekt door uitgebreide citaten van de Qor' aan en/of de Hadith.
bron:http://www.islam-boeken.nl/store/p_deta ... oductID=82

Het boek is geschreven door een man, Dr. Muhammed Ali Al- Hashimi. Op zijn minst toch verdacht.. Hij beschrijft kennelijk hoe hij, naar zijn idee, vindt dat een vrouw moet leven. Waarbij hij zichzelf notabene bovenaan het rijtje zet van belang in het omgaan van vrouwen met anderen. De vrouw zelf is kennelijk van geen enkel belang.

Ik ken het boek niet, maar hoeveel input van vrouwen staat hierin?
FFD olé
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:"ik heb wel een ideale man nodig, eentje die ideaal wenst te zijn voor Allah swt."
Chaimae is een onderdanig type dat kickt op slaag krijgen...

De koran over het slaan van vrouwen

Weten we dat ook weer... :wink:
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

SM-oslima
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Roelof schreef:
Chaimae schreef:"ik heb wel een ideale man nodig, eentje die ideaal wenst te zijn voor Allah swt."
Chaimae is een onderdanig type dat kickt op slaag krijgen...

De koran over het slaan van vrouwen

Weten we dat ook weer... :wink:
Nee,zou niet weten waarom mijn man later mij zou moeten slaan.
Als ik me gewoon netjes aan de regels hou van de Islam,dan valt er niks te slaan.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Als ik me gewoon netjes aan de regels hou van de Islam,dan valt er niks te slaan.
Een regel is dat je ten alle tijden gehoorzaam bent aan je man. Stel je man eist van jou dat jij heb drie keer per dag oraal bevredigd, dan heb je geen poot om op te staan.

En staat het hem vrij om je spanken.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Menneke
Berichten: 313
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 6:36 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Menneke »

Chaimae schreef:Nee,zou niet weten waarom mijn man later mij zou moeten slaan.
Als ik me gewoon netjes aan de regels hou van de Islam,dan valt er niks te slaan.
Je hebt hier helemaal gelijk in Chaimae. Ik heb echter een vraagje.
Wie moet bepalen of de manier waarop jij je aan de Islam houdt, ook de juiste manier is?
Bepaal je dat zelf?
Bepaalt je man dat?
Of bepaalt de imam dat?
Plaats reactie