Michael Jackson wordt moslim

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Michael Jackson wordt moslim

Bericht door Sjeng »

Michael Jackson wordt moslim

Bron: Nieuwnieuws.nl

Michael Jackson, aka Wacko Jackson, overweegt serieus zich tot de islam te bekeren. Het popicoon is ervan overtuigd dat de religie een zeer positieve invloed op zijn leven zal hebben. Zijn broer Jermaine, die beweert dat hij dankzij Allah de Britse Celebrity Big Brother heeft kunnen overleven, heeft hem dat aangepraat.

"Michael moet moslim worden omdat het hem goed zal beschermen tegen alle beschuldigingen jegens hem, die overigens vals zijn. Hij leest veel boeken die ik hem gegeven heb. Ik denk dat hij er serieus over nadenkt, omdat hij veel tijd in Bahrain doorbrengt. Ik stuurde hem daarheen, zodat hij op een rustige en vredige plek kan zijn. Men bidt er vijf keer per dag. Dat is een goed iets", aldus Jermaine.

Afbeelding
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Islam, hét geloof voor pedofielen...
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Gebruikersavatar
isci
Berichten: 103
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:18 pm
Contacteer:

Bericht door isci »

Als hij echt een moslim wordt, zal hij een stuk minder rijk gaan worden. Hij zal namelijk al zijn geld moeten gaan delen met arme mensen. Dan is hij pas volgens mij een echte moslim.
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

isci schreef:Als hij echt een moslim wordt, zal hij een stuk minder rijk gaan worden. Hij zal namelijk al zijn geld moeten gaan delen met arme mensen. Dan is hij pas volgens mij een echte moslim.
Zijn die superrijke oliesheiks in het Midden-Oosten volgens jou wel of geen moslim? Die houden toch echt het meeste geld dat ze bezitten voor zichzelf.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

isci schreef:Als hij echt een moslim wordt, zal hij een stuk minder rijk gaan worden. Hij zal namelijk al zijn geld moeten gaan delen met arme mensen. Dan is hij pas volgens mij een echte moslim.
Da's een drogargument, Isci.

Zakaat is 2,5% (1/40e) van de opgespaarde spaargelden. Niet meer en niet minder. Dat stelt eigenlijk niets voor.

Sorry, maar hier in het Europa kost solidariteit met armen veel meer. Kijk maar naar onze belastingsbrief.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Het popicoon is ervan overtuigd dat de religie een zeer positieve invloed op zijn leven zal hebben
Als moslim heeft Michael Jackson zijn geld niet meer nodig. Dat gebruikte hij om kindertjes naar zich toe te lokken. Die idioot heeft een compleet pretpark, bioscoop en dierentuin gebouwd. Dat gebruikte hij als lokaas.
Als moslim heeft hij dat lokaas niet meer nodig, want binnen de islam mag seks met jonge kinderen (zie Mohammed en Aisha).
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Michael Jackson heeft in de jaren tachtig veel aan liefdadigheid gegeven. Althans dat werd toen door hem beweerd. Tegenwoordig zit hij in de schulden dus heb ik mijn twijfels.

Michael Jackson valt op jongens. Relaties met jongen jongens en adolescenten staat de Islam officieel niet toe, maar veel Arabische culturen gedogen dat wel. Daarnaast heeft Jackson de neiging om zich als vrouw te verkleden. Dat keurt vrijwel elke stroming in de Islam af omdat de Islam zeer stricte sekserollen voorschrijft.

De Islam is alles behalve het ideale geloof voor iemand als hij. Wat Michael Jackson vooral nodig heeft is intensieve therapie.
Gebruikersavatar
isci
Berichten: 103
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:18 pm
Contacteer:

Bericht door isci »

Islam is een redding. Het is open voor iedereen. Als je wilt gered worden, en leeft volgens de regels, zal je ook gered worden. Jullie zullen dat natuurlijk weer niet geloven.

Wat betreft die scheiks... Dat zijn bijlange geen moslims. Althans volgens mij. Echte moslims geven meer dan alleen maar Zekat en Fitre. Zie Hz Omar. Een van de Khalifs. Hij was de staatshoofd van de moslims, maar had zelf heel weinig persoonlijke bezittingen. Dat is hoe een echte moslim zich gedraagd. Dat is de echte saria.

Elke moslim is de broer van de anderen moslim. (Onze profeet S.A.V.) Hoe kan iemand zijn eigen broer verloochenen of zelfs doodmaken? Zoals dat nu vaak gebeurt in veel, bekan alle Islamitische landen. Iemand die dat doet is geen moslim...
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

De Islam is alles behalve het ideale geloof voor iemand als hij. Wat Michael Jackson vooral nodig heeft is intensieve therapie.
Het heeft eigenlijk niks met de islam te maken. MJ is op de vlucht voor zichzelf, zijn verleden, zijn schuldeisers en de negatieve publiciteit.

In Nederland krijgen pedofielen TBS met dwangverpleging; hebben we een uitleververdrag met de Emiraten?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nou, dan zijn er veel minder moslims op deze aarde als ik verwacht had.
Kijk bijvoorbeeld een naar Iran en Libanon.
Al die vechtende * moslims* broeders daar.
Het aantal moslims is nu dus geslonken naar twee of drie miljoen.

Goed nieuws trouwens.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

isci schreef:Islam is een redding. Het is open voor iedereen. Als je wilt gered worden, en leeft volgens de regels, zal je ook gered worden. Jullie zullen dat natuurlijk weer niet geloven.

Wat betreft die scheiks... Dat zijn bijlange geen moslims. Althans volgens mij. Echte moslims geven meer dan alleen maar Zekat en Fitre. Zie Hz Omar. Een van de Khalifs. Hij was de staatshoofd van de moslims, maar had zelf heel weinig persoonlijke bezittingen. Dat is hoe een echte moslim zich gedraagd. Dat is de echte saria.
Leef jij bijna zonder bezittingen?
isci schreef:Elke moslim is de broer van de anderen moslim. (Onze profeet S.A.V.) Hoe kan iemand zijn eigen broer verloochenen of zelfs doodmaken? Zoals dat nu vaak gebeurt in veel, bekan alle Islamitische landen. Iemand die dat doet is geen moslim...
Alweer hetzelfde probleem, Isci, dat ik al een paar keer gesteld heb en nooit antwoord op krijg.

(1) Allah belooft de goede, juiste leiding aan echte gelovigen.
(2) Terroristen geloven diep in Allah en de Koran.
(3) Terroristen doden "broeders".

Maar dat is in tegenstrijd volgens jou.

Dus ofwel komt Allah zijn belofte niet na, ofwel geloven terroristen niet in Allah, ofwel doden terroristen nooit moslims, ofwel bestaat Allah niet.

Welke is het volgens jou?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
isci
Berichten: 103
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:18 pm
Contacteer:

Bericht door isci »

Ariel schreef:Nou, dan zijn er veel minder moslims op deze aarde als ik verwacht had.
Kijk bijvoorbeeld een naar Iran en Libanon.
Al die vechtende * moslims* broeders daar.
Het aantal moslims is nu dus geslonken naar twee of drie miljoen.

Goed nieuws trouwens.
Inderdaad. Er zijn maar weinig echte moslims in de wereld. Dat is hetzelfde voor christenen. (Ik weet bijna niets over joden, dus kan ik er niets over zeggen.) Echte gelovigen moslims of christenen zouden elkaar nooit in de haren vliegen, bij wijze van een zeer zachte uitdrukking. Want ze komen allemaal van dezelfde oorsprong. Ze hebben enkele andere opvattingen. Maar over het algemeen zijn het hetzelfde.
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Gebruikersavatar
isci
Berichten: 103
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:18 pm
Contacteer:

Bericht door isci »

Ketter schreef:
isci schreef:Islam is een redding. Het is open voor iedereen. Als je wilt gered worden, en leeft volgens de regels, zal je ook gered worden. Jullie zullen dat natuurlijk weer niet geloven.

Wat betreft die scheiks... Dat zijn bijlange geen moslims. Althans volgens mij. Echte moslims geven meer dan alleen maar Zekat en Fitre. Zie Hz Omar. Een van de Khalifs. Hij was de staatshoofd van de moslims, maar had zelf heel weinig persoonlijke bezittingen. Dat is hoe een echte moslim zich gedraagd. Dat is de echte saria.
Leef jij bijna zonder bezittingen?
isci schreef:Elke moslim is de broer van de anderen moslim. (Onze profeet S.A.V.) Hoe kan iemand zijn eigen broer verloochenen of zelfs doodmaken? Zoals dat nu vaak gebeurt in veel, bekan alle Islamitische landen. Iemand die dat doet is geen moslim...
Alweer hetzelfde probleem, Isci, dat ik al een paar keer gesteld heb en nooit antwoord op krijg.

(1) Allah belooft de goede, juiste leiding aan echte gelovigen.
(2) Terroristen geloven diep in Allah en de Koran.
(3) Terroristen doden "broeders".

Maar dat is in tegenstrijd volgens jou.

Dus ofwel komt Allah zijn belofte niet na, ofwel geloven terroristen niet in Allah, ofwel doden terroristen nooit moslims, ofwel bestaat Allah niet.

Welke is het volgens jou?

mvg,
Ketter
(1) Allah belooft de goede, juiste leiding aan echte gelovigen.
Ben ik mee eens. Maar je moet opletten, dat God Allah of Jahwe jou uittest. Of je je geloof gaat verliezen, en een zondaar of een geweldenaar gaat worden of niet. Of je gaat blijven geloven en hopen op God, Allah of Jahwe ondanks alle tegenslagen.

Als je in oorlog of strijd bent, sterf je enkel als een moslim als je jou Godsdienst namelijk de Islam verdedigt. Dat betekent niet dat je onschuldige mensen moet vermoorden. Voer enkel oorlog tegen soldaten, niet tegen burgers. En je moet als een moslim genade hebben om een soldaat te smeekt voor zijn leven. Dat is de echte islam. En niet zoals sommige halve garen onschuldige mensen vermoorden zogezegd om te Islam te verdedigen. Dat is kwak zalverij zelve.

Allah God of Jahwe komt altijd zijn beloofte na. Altijd. En God Allah of Jahwe vervult elke wens. Je moet enkel geduld hebben en blijven geloven. Ondanks alle tegenslagen...
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Gebruikersavatar
isci
Berichten: 103
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:18 pm
Contacteer:

Bericht door isci »

Nog iets...

God Allah of Jahwe zal je nooit, meer tegenslagen geven dan dat je het niet kan verdragen. Iedereen zou zijn tegenslag of ongeluk in het leven kunnen verdragen volgens de islam.

En Ketter, het spijt me voor een laattijdig respons. Morgen zijn mijn examens gedaan. Dan kan jou meer antwoorden geven.
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dan kan hij ongestraft kindertjes ''
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

isci schreef:
Ariel schreef:Nou, dan zijn er veel minder moslims op deze aarde als ik verwacht had.
Kijk bijvoorbeeld een naar Iran en Libanon.
Al die vechtende * moslims* broeders daar.
Het aantal moslims is nu dus geslonken naar twee of drie miljoen.

Goed nieuws trouwens.
Inderdaad. Er zijn maar weinig echte moslims in de wereld. Dat is hetzelfde voor christenen. (Ik weet bijna niets over joden, dus kan ik er niets over zeggen.) Echte gelovigen moslims of christenen zouden elkaar nooit in de haren vliegen, bij wijze van een zeer zachte uitdrukking. Want ze komen allemaal van dezelfde oorsprong. Ze hebben enkele andere opvattingen. Maar over het algemeen zijn het hetzelfde.
Nou wat denk jij meisje.
Dan moeten we samen ( De echte Moslims en de rest van de wereld ) de foute moslims gaan bestrijden.
Goed idee?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

De echte Moslims en de rest van de wereld ) de foute moslims gaan bestrijden.
Hou op Ariel, er zijn al zoveel echte Moslims die foute Moslims bestrijden.
Lijkt wel of je om echte Moslim te zijn, een zelfmoordpact moet hebben met Allah. Anders kan ik al dat ondering vechten niet meer verklaren.

Laat de Moslims onderling vechten. Laat de rest van de wereld zorgen dat die Moslimmoordzucht niet overwaait.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

isci schreef:
Ketter schreef:[...]
(1) Allah belooft de goede, juiste leiding aan echte gelovigen.
(2) Terroristen geloven diep in Allah en de Koran.
(3) Terroristen doden "broeders".

Maar dat is in tegenstrijd volgens jou.

Dus ofwel komt Allah zijn belofte niet na, ofwel geloven terroristen niet in Allah, ofwel doden terroristen nooit moslims, ofwel bestaat Allah niet.

Welke is het volgens jou?
(1) Allah belooft de goede, juiste leiding aan echte gelovigen.
Ben ik mee eens. Maar je moet opletten, dat God Allah of Jahwe jou uittest. Of je je geloof gaat verliezen, en een zondaar of een geweldenaar gaat worden of niet. Of je gaat blijven geloven en hopen op God, Allah of Jahwe ondanks alle tegenslagen.

Als je in oorlog of strijd bent, sterf je enkel als een moslim als je jou Godsdienst namelijk de Islam verdedigt. Dat betekent niet dat je onschuldige mensen moet vermoorden. Voer enkel oorlog tegen soldaten, niet tegen burgers. En je moet als een moslim genade hebben om een soldaat te smeekt voor zijn leven. Dat is de echte islam. En niet zoals sommige halve garen onschuldige mensen vermoorden zogezegd om te Islam te verdedigen. Dat is kwak zalverij zelve.
Dus je zegt dat Allah de goede, juiste leiding geeft, maar dat hij soms ons eens gaat testen, maar niet boven ons vermogen.

Nu zie ik niet goed hoe dit van toepassing is op terroristen. Immers, zij geloven ten volle in Allah. Met heel hun hart en zijn zelfs bereid hun leven te geven in ruil voor de hemelse beloning.

Hoe test Allah ze dan, dat ze zo afdwalen? Je gaat me toch niet vertellen dat hij verzen als 2:216 die oorlog predikken in de Koran zet om ons op ons geloof te testen?

En als dat geen test is, waarom dwalen die diepgelovige terroristen zo hard af? Wie leidt hen dan, als Allah hen niet leidt?

mvg,
Ketter

PS: het is geen probleem als je wat later antwoord of zo, hoor. Dit is een forum geen chatroom. :)
PPS: sukses met de examens!
Laatst gewijzigd door Ketter op wo jan 31, 2007 9:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

isci schreef: Morgen zijn mijn examens gedaan. Dan kan jou meer antwoorden geven.
Nog veel succes bij de laatste examens!
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Melissa schreef:
isci schreef: Morgen zijn mijn examens gedaan. Dan kan jou meer antwoorden geven.
Nog veel succes bij de laatste examens!
Hoe gingen de examens?
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Gebruikersavatar
isci
Berichten: 103
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:18 pm
Contacteer:

Bericht door isci »

De laatste examen was schitterend. Over het algemeen viel het best mee. We zullen de uitslagen krijgen over 2 weken. We zullen zien.
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Gebruikersavatar
isci
Berichten: 103
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:18 pm
Contacteer:

Bericht door isci »

Ketter schreef:
isci schreef:
Ketter schreef:[...]
(1) Allah belooft de goede, juiste leiding aan echte gelovigen.
(2) Terroristen geloven diep in Allah en de Koran.
(3) Terroristen doden "broeders".

Maar dat is in tegenstrijd volgens jou.

Dus ofwel komt Allah zijn belofte niet na, ofwel geloven terroristen niet in Allah, ofwel doden terroristen nooit moslims, ofwel bestaat Allah niet.

Welke is het volgens jou?
(1) Allah belooft de goede, juiste leiding aan echte gelovigen.
Ben ik mee eens. Maar je moet opletten, dat God Allah of Jahwe jou uittest. Of je je geloof gaat verliezen, en een zondaar of een geweldenaar gaat worden of niet. Of je gaat blijven geloven en hopen op God, Allah of Jahwe ondanks alle tegenslagen.

Als je in oorlog of strijd bent, sterf je enkel als een moslim als je jou Godsdienst namelijk de Islam verdedigt. Dat betekent niet dat je onschuldige mensen moet vermoorden. Voer enkel oorlog tegen soldaten, niet tegen burgers. En je moet als een moslim genade hebben om een soldaat te smeekt voor zijn leven. Dat is de echte islam. En niet zoals sommige halve garen onschuldige mensen vermoorden zogezegd om te Islam te verdedigen. Dat is kwak zalverij zelve.
Dus je zegt dat Allah de goede, juiste leiding geeft, maar dat hij soms ons eens gaat testen, maar niet boven ons vermogen.

Nu zie ik niet goed hoe dit van toepassing is op terroristen. Immers, zij geloven ten volle in Allah. Met heel hun hart en zijn zelfs bereid hun leven te geven in ruil voor de hemelse beloning.

Hoe test Allah ze dan, dat ze zo afdwalen? Je gaat me toch niet vertellen dat hij verzen als 2:216 die oorlog predikken in de Koran zet om ons op ons geloof te testen?

En als dat geen test is, waarom dwalen die diepgelovige terroristen zo hard af? Wie leidt hen dan, als Allah hen niet leidt?

mvg,
Ketter

PS: het is geen probleem als je wat later antwoord of zo, hoor. Dit is een forum geen chatroom. :)
PPS: sukses met de examens!



Allah test deze teroristen op hun geduld en hun verstand.
Je moet begrijpen, dat niemand zo maar zijn leven durft te geven. Daarvoor moet je de lef hebben van iemand die ze niet allemaal op een rij heeft. Dan pas gaat dat. Ze worden zo, omdat ze worden opgeleid door mensen die hen eigelijk gebruiken. Dat zijn de echte smeerlappen. Of d'r zijn mensen die alles doen vanuit wraakgevoelens. Het verlies van een kind, vrouw familielid e.d.. Dergelijke mensen begrijp ik. Wil niet zeggen dat ik hun daden goedkeur. Want juist het feit dat ze wraak gaan nemen, worden ze niet beter dan die andere mensen.

Geduld is het sleutelwoord. Allah C.C. belooft dat er een dag gaat komen waarin zelfs de dieren berecht zullen worden, laat staan mensen.

Geduld en geloof...
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

isci schreef: Allah test deze teroristen op hun geduld en hun verstand.
Je moet begrijpen, dat niemand zo maar zijn leven durft te geven. Daarvoor moet je de lef hebben van iemand die ze niet allemaal op een rij heeft. Dan pas gaat dat. Ze worden zo, omdat ze worden opgeleid door mensen die hen eigelijk gebruiken. Dat zijn de echte smeerlappen.
Ja akkoord, de mensen die hen ertoe aanzetten zijn de echte smeerlappen. Da's juist.
isci schreef:Of d'r zijn mensen die alles doen vanuit wraakgevoelens. Het verlies van een kind, vrouw familielid e.d.. Dergelijke mensen begrijp ik. Wil niet zeggen dat ik hun daden goedkeur. Want juist het feit dat ze wraak gaan nemen, worden ze niet beter dan die andere mensen.
Meer nog, die wraak is in 99% van de gevallen gericht op mensen die niets te maken hebben met het oorspronkelijke voorval. Zoals "de joden" hebben het gedaan, dus blazen ze maar een moeder en kind op. Natuurlijk hebben "de joden" dan weer een reden om wraak te nemen, enz...

Een zeer wijs man zei: "Oog om oog maakt iedereen blind". Da's Martin Luther King. Die baseerde zich op nog een ander wijs man, Jezus, die zei "heb uw vijand lief".
isci schreef:Geduld is het sleutelwoord. Allah C.C. belooft dat er een dag gaat komen waarin zelfs de dieren berecht zullen worden, laat staan mensen.

Geduld en geloof...
OK, Isci, je weet hoe ik ben. Als iets niet logisch is, ga ik daarop door.

Kijk, eigenlijk heb je mijn contradictie niet uit de wereld geholpen.
Ik zal ze nog eens uit de doeken doen, en aangeven waar jouw uitleg volgens mij niet helemaal klopt.

Helemaal vooraan in de Koran staat:
2:3. Die in het onzienlijke geloven en het gebed houden en die weldoen met hetgeen Wij hun hebben geschonken.
2:4. En die geloven in hetgeen u is geopenbaard en in hetgeen vóór u is geopenbaard, en een standvastig vertrouwen hebben in dat wat komen zal.
2:5. Zij zijn het, die de leiding van hun Heer volgen en dezen zullen slagen.
Hier staat zeer duidelijk wie gelooft heeft een goede leiding.
Juist? Vertrouwen in wat komen zal, etc. Jij bevestigt dat.

Waar ik niet kan volgen is dat je zegt dat Allah test de zeer gelovige terroristen op hun geduld en verstand. Dan vraag ik me twee dingen af: Waar in de Koran wordt er gesproken van een test van verstand (geduld wel, dat vind ik)? En ik vraag me ook af: als het toch zo is dat de Koran die terroristen bezielt, of het Allah zelf niet is die hun verstand heeft misleid.

Immers, als de Koran het over "verstand" heeft, zegt deze het volgende:
65:10. Allah heeft hun een strenge straf bereid; vreest daarom Allah, o gij mensen van verstand, die gelooft! Allah heeft inderdaad een vermaning tot u nedergezonden.
Verstand gebruiken wordt altijd in verband gebracht met geloven en Allah vrezen. Dus een test van verstand is gewoon een test van geloof! En die terroristen, wel, die gebruiken dus eigenlijk hun verstand als ze geloven.

Dus zij slagen de test! Vreemd genoeg.

Nu beroepen die terroristen zich op de Koran zelf, de leiding van God en ze leiden eruit af dat ze moeten strijden voor Allah door onschuldige mensen te doden als zij denken dat onschuldige moslims zijn gedood. Het is niet zo moeilijk te geloven waarom:
2:178. O gij die gelooft, vergelding inzake doodslag is u voorgeschreven: de vrije man tegen de vrije man, de slaaf tegen de slaaf en de vrouw tegen de vrouw. Maar, indien iemand kwijtschelding is verleend door zijn broeder, dan moet de eis billijk zijn, en betaling moet hem worden gedaan met goedheid. Dit is verzachting en barmhartigheid van uw Heer. Wie daarna overtreedt, hem wacht een pijnlijke straf.
Dus als een vrije man wordt gedood door een volk, wel, kies er een onschuldige ui het volk uit en dood hem ook. Daar staat het, in 2:178. Geen proces. Meer nog, als een slaaf van jou wordt gedood, dood een slaaf van de tegenpartij. Of als een vrouw wordt gedood, dood een vrouw van de tegenpartij.

Meer nog, het wordt "verstandig" genoemd (dus alweer falen helemaal de test van verstand niet):
2:179. En in vergelding is leven voor u, o mensen van begrip, zodat gij behouden zult worden.
Vertel me, Isci, wat is hier mis aan? Ik weet dat je van liefde houdt en ik ook. Ik hou van de mensheid. Als twee goeie mensen onder mekaar, hoe verklaar jij die regels in de Koran?! Want je begrijpt, als een "ongelovige" als ik die dingen leest, rebelleert mijn menselijkheid.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
isci
Berichten: 103
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:18 pm
Contacteer:

Bericht door isci »

Hier staat zeer duidelijk wie gelooft heeft een goede leiding.
Juist? Vertrouwen in wat komen zal, etc. Jij bevestigt dat.

Waar ik niet kan volgen is dat je zegt dat Allah test de zeer gelovige terroristen op hun geduld en verstand. Dan vraag ik me twee dingen af: Waar in de Koran wordt er gesproken van een test van verstand (geduld wel, dat vind ik)? En ik vraag me ook af: als het toch zo is dat de Koran die terroristen bezielt, of het Allah zelf niet is die hun verstand heeft misleid.



Het is niet Allah swt die de mensen misleid. Dat doet de duivel. Het feit dat je twijfelt hoe het allemaal in mekaar zit bewijst dat het een moeilijke test is. Dat is ook een reden waardoor de terroristen worden misleid. God Allah of Jahwe swt heeft geen slechte intenties met de mens. Allah swt heeft de mens geschapen opdat het voor Allah swt zijn onderdanigheid zou bewijzen. Dat is de enige reden. Alles wat daarbuiten valt is fout.Wraakgevoelens ook. Allah swt zal jou wraak nemen, indien het nodig is. En niet de mens zelf.


Immers, als de Koran het over "verstand" heeft, zegt deze het volgende:
65:10. Allah heeft hun een strenge straf bereid; vreest daarom Allah, o gij mensen van verstand, die gelooft! Allah heeft inderdaad een vermaning tot u nedergezonden.
Verstand gebruiken wordt altijd in verband gebracht met geloven en Allah vrezen. Dus een test van verstand is gewoon een test van geloof! En die terroristen, wel, die gebruiken dus eigenlijk hun verstand als ze geloven.


Dat is niet waar. Ze worden misleid. Dat is het juist het hele cru van de zaak. Je moet heel goed opletten. Je moet geloven in iets God Allah Jahwe swt, die je nooit gezien hebt. Je denkt dat je vecht voor de Islam maar juist daarom krijgt Islam een slechte naam. Je dood onschuldigen. Dat is de Islam niet. Je denkt juist te zitten, maar in feite word je misleid.

Dus zij slagen de test! Vreemd genoeg.

Het lijkt dat ze slagen, maar juist niet.

Nu beroepen die terroristen zich op de Koran zelf, de leiding van God en ze leiden eruit af dat ze moeten strijden voor Allah door onschuldige mensen te doden als zij denken dat onschuldige moslims zijn gedood. Het is niet zo moeilijk te geloven waarom:
2:178. O gij die gelooft, vergelding inzake doodslag is u voorgeschreven: de vrije man tegen de vrije man, de slaaf tegen de slaaf en de vrouw tegen de vrouw. Maar, indien iemand kwijtschelding is verleend door zijn broeder, dan moet de eis billijk zijn, en betaling moet hem worden gedaan met goedheid. Dit is verzachting en barmhartigheid van uw Heer. Wie daarna overtreedt, hem wacht een pijnlijke straf.
Dus als een vrije man wordt gedood door een volk, wel, kies er een onschuldige ui het volk uit en dood hem ook. Daar staat het, in 2:178. Geen proces. Meer nog, als een slaaf van jou wordt gedood, dood een slaaf van de tegenpartij. Of als een vrouw wordt gedood, dood een vrouw van de tegenpartij.


Je moet de Heilige woorden van de Qu’ran niet veranderen in jou eigen interpretaties. Er staat “vergelding inzake doodslag is u voorgeschreven.” Er staat nergens dat je terug moet doden. “de vrije man tegen de vrije man, de slaaf tegen de slaaf en de vrouw tegen de vrouw.” Iedereen staat gelijk voor de wet. Niemand staat boven de andere. Dat is de betekenis.

Meer nog, het wordt "verstandig" genoemd (dus alweer falen helemaal de test van verstand niet): 2:179. En in vergelding is leven voor u, o mensen van begrip, zodat gij behouden zult worden. Vertel me, Isci, wat is hier mis aan? Ik weet dat je van liefde houdt en ik ook. Ik hou van de mensheid. Als twee goeie mensen onder mekaar, hoe verklaar jij die regels in de Koran?! Want je begrijpt, als een "ongelovige" als ik die dingen leest, rebelleert mijn menselijkheid.

Kijk lieve Ketter. Qu’ran moet je studeren. Dat kan je in je eentje niet. Als jij dat doet, word je misleid door je eigen interpretaties. Pas daar heel goed voor op. Heilige Qu’ran is het woord van God. Daar twijfel ik niet over. Net zoals het Bijbel ooit geweest is. Iets van God kan niet slecht zijn. Enkel mensen maken fouten. Die maken wat goed is iets slechts.
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Beste Isci,
isci schreef:
Ketter schreef:En ik vraag me ook af: als het toch zo is dat de Koran die terroristen bezielt, of het Allah zelf niet is die hun verstand heeft misleid.
Het is niet Allah swt die de mensen misleid. Dat doet de duivel. Het feit dat je twijfelt hoe het allemaal in mekaar zit bewijst dat het een moeilijke test is. Dat is ook een reden waardoor de terroristen worden misleid.
Maar dat is juist mijn punt, het leven is een moeilijke test. En de oplossing volgens de Koran is geloven in Allah. En dan kan je niet meer door de duivel beïnvloed worden. Vandaar ook: "16:200. ... zoekt dan uw toevlucht tot Allah tegen Satan de verworpene."

Overigens, da's niet de oplossing van het Nieuwe testament, daar staat als voornaamste wet: "heb God lief en heb je naaste als jezelf lief". Hier zie je duidelijk hoe terroristen tegen de wet van God ingaan. Met de Islam kan ik dat veel moeilijker stofferen, hoor, dat terroristen tegen deze wet ingaan.

Neem nu ook "4:76. Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan; voorzeker, Satan's plan is zwak." Dus, ik als gelovige, wordt beïnvloed door Satan. Maar jij als gelovige niet. Nogmaals, kijk hoe terroristen zo'n vers kunnen gebruiken.
isci schreef: God Allah of Jahwe swt heeft geen slechte intenties met de mens. Allah swt heeft de mens geschapen opdat het voor Allah swt zijn onderdanigheid zou bewijzen.
De mens is hier op aarde omdat hij onderdanig moet zijn? Da's raar, want God is perfect en behoefteloos volgens de Moslims. Niet volgens de Christenen, die zeggen dat God de mens heeft geschapen omdat hij deze lief heeft. Zoals wij kinderen willen, zo wilt "de Vader" ook kinderen. Die zeggen dus dat God wel een behoefte heeft (liefde).
isci schreef:Alles wat daarbuiten valt is fout.Wraakgevoelens ook. Allah swt zal jou wraak nemen, indien het nodig is. En niet de mens zelf.
Ik wil in ieder geval niet dat God wraak neemt voor mij na m'n dood. De hel wens ik zelfs m'n ergste vijand niet toe. Ook niet Bin Laden of zo.
isci schreef:
Ketter schreef:Immers, als de Koran het over "verstand" heeft, zegt deze het volgende:
65:10. Allah heeft hun een strenge straf bereid; vreest daarom Allah, o gij mensen van verstand, die gelooft! Allah heeft inderdaad een vermaning tot u nedergezonden.
Verstand gebruiken wordt altijd in verband gebracht met geloven en Allah vrezen. Dus een test van verstand is gewoon een test van geloof! En die terroristen, wel, die gebruiken dus eigenlijk hun verstand als ze geloven.
Dat is niet waar. Ze worden misleid. Dat is het juist het hele cru van de zaak. Je moet heel goed opletten. Je moet geloven in iets God Allah Jahwe swt, die je nooit gezien hebt. Je denkt dat je vecht voor de Islam maar juist daarom krijgt Islam een slechte naam. Je dood onschuldigen. Dat is de Islam niet. Je denkt juist te zitten, maar in feite word je misleid.
Wat is nu het verband tussen "je moet geloven" en "je denkt dat je vecht voor de Islam ... maar in feite wordt je misleid"? Is dat niet precies wat ik zeg? De Koran belooft bij geloof goede leiding. Maar feitelijk worden ze misleid?!
isci schreef:
Ketter schreef:Nu beroepen die terroristen zich op de Koran zelf, de leiding van God en ze leiden eruit af dat ze moeten strijden voor Allah door onschuldige mensen te doden als zij denken dat onschuldige moslims zijn gedood. Het is niet zo moeilijk te geloven waarom:
2:178. O gij die gelooft, vergelding inzake doodslag is u voorgeschreven: de vrije man tegen de vrije man, de slaaf tegen de slaaf en de vrouw tegen de vrouw. Maar, indien iemand kwijtschelding is verleend door zijn broeder, dan moet de eis billijk zijn, en betaling moet hem worden gedaan met goedheid. Dit is verzachting en barmhartigheid van uw Heer. Wie daarna overtreedt, hem wacht een pijnlijke straf.
Dus als een vrije man wordt gedood door een volk, wel, kies er een onschuldige ui het volk uit en dood hem ook. Daar staat het, in 2:178. Geen proces. Meer nog, als een slaaf van jou wordt gedood, dood een slaaf van de tegenpartij. Of als een vrouw wordt gedood, dood een vrouw van de tegenpartij.
Je moet de Heilige woorden van de Qu’ran niet veranderen in jou eigen interpretaties. Er staat “vergelding inzake doodslag is u voorgeschreven.” Er staat nergens dat je terug moet doden. “de vrije man tegen de vrije man, de slaaf tegen de slaaf en de vrouw tegen de vrouw.” Iedereen staat gelijk voor de wet. Niemand staat boven de andere. Dat is de betekenis.
Je hebt gelijk. Ik mag de Koran niet interpreteren zoals ik maar wil. Als de juiste interpretatie anders is, zou dat zeker een fout zijn moest ik het negatief interpreteren. Bovendien, ik beoordeel jullie en dus moet ik mij verantwoorden.

Daarom zal ik er de tafsir (exegese, uitleg, maar dat weet je waarschijnlijk al) bijhalen van dit vers 2:178, 2:179.

Ik ga dus op het net twee tafsirs opzoeken en ik lees:
http://www.altafsir.com/Tafasir.asp?tMa ... rProfile=0
O you who believe, prescribed, made obligatory, for you is retaliation, on equal terms, regarding the slain, both in the attributes [of the one slain] and in the action involved; a free man, is killed for a free man, and not for a slave; and a slave for a slave, and a female for a female. The Sunna makes it clear that a male may be killed [in retaliation] for a female, and that religious affiliation should be taken into account also, so that a Muslim cannot be killed in return for an disbeliever, even if the former be a slave and the latter a free man.
Sorry, maar ga je akkoord dat deze uitleg zeer pervers is?

De volgende is iets zachter (maakt geen onderscheid tussen vrije mensen en slaven, maar blijft kategoriek niet-Moslims lager zetten dan de rest:
http://www.tafsir.com/default.asp?sid=2&tid=4554
(the free for the free, the slave for the slave, and the female for the female.) was abrogated by the statement life for life (5:45). However, the majority of scholars agree that the Muslim is not killed for a disbeliever whom he kills. Al- Bukhari reported that `Ali narrated that Allah's Messenger said:
(The Muslim is not killed for the disbeliever (whom he kills).)
Deze uitleg is ook dichter bij mijn stelling dan jouw uitleg, niet?

Geef je me gelijk als ik zeg dat ik geen ideologie wil aanhangen die zulke dingen zegt?

Kijk, Isci, ik prefereer jouw uitleg boven deze tafsir. Kun jij stofferen voor jouw stelling ook een tafsir produceren? Mogelijk zijn beide tafsirs radicaal en wat dan ook, dan moeten we er humanere vinden, maar het feit is, ik denk dat ze het vers gewoon lezen zonder veel moeilijke interpretatie, gewoon sec lezen.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Plaats reactie