Michael Jackson wordt moslim

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

alle begrip, neem je tijd, no problem !!!

als je maar niet wegloopt en eerlijk blijft tegenover jezelf en tegen ons !! dus geen leugens gaat verspreiden omdat jij dat mMOET om je geloof te beschermen (satanische truc) want daar heeft niemand wat aan.
Gebruikersavatar
isci
Berichten: 103
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:18 pm
Contacteer:

Bericht door isci »

Alba schreef:
In de God waarin jullie geloven bestaat er geen angst voor de hel.
@Isci, ben jij ook net als Chaimae, dat je de mensheid voor het gemak verdeeld in wij (moslims) en jullie (christenen)? Heb je nog meer soorten in de aanbieding of zijn die te slecht om uberhaupt over na te denken?
Ik probeer juist een éénheid te vormen. Voor mij is Christendom, Islam en Jodendom ongeveer hetzelfde. Er zijn een paar kleine andere opvattingen. Ik hoop dat ik niet verkeerd ben opgevat door jullie. Het grote verschil is in datgene wat de mensen doen. Elkaar discrimineren. En daar ben ik tegen.

Wat betreft het Jodendom, ik heb er niet echt veel kennis over. Ik heb schrik dat ik fouten ga maken. Daarom wil ik erover zwijgen. Wel weet ik dat ook Joden net zoals moslims geen varkens eten noch alcohol drinken. Zeg me dan waar het verschil in zit?
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

isci schreef:
Alba schreef:
In de God waarin jullie geloven bestaat er geen angst voor de hel.
@Isci, ben jij ook net als Chaimae, dat je de mensheid voor het gemak verdeeld in wij (moslims) en jullie (christenen)? Heb je nog meer soorten in de aanbieding of zijn die te slecht om uberhaupt over na te denken?
Ik probeer juist een éénheid te vormen. Voor mij is Christendom, Islam en Jodendom ongeveer hetzelfde.

Als je dat denkt kun je niet lezen/horen/denken/redeneren/interpretreren *

* Doorhalen wat niet van toepassing is.


Er zijn een paar kleine andere opvattingen. Ik hoop dat ik niet verkeerd ben opgevat door jullie. Het grote verschil is in datgene wat de mensen doen. Elkaar discrimineren. En daar ben ik tegen.

Wat betreft het Jodendom, ik heb er niet echt veel kennis over. Ik heb schrik dat ik fouten ga maken. Daarom wil ik erover zwijgen. Wel weet ik dat ook Joden net zoals moslims geen varkens eten noch alcohol drinken. Zeg me dan waar het verschil in zit?
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
isci
Berichten: 103
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:18 pm
Contacteer:

Bericht door isci »

Ik merk dat vooral Moslims angst hebben van Allah. Ik niet hoor. Het is me nogal duidelijk dat de Koran vol staat met onjuistheden. En nog veel erger, met onmenselijkheden. Lees mijn opmerkingen over vers 2:178 alsjeblief nog eens. Zo'n wreedaardige en onoprechte god kan gewoon niet.
Waar ik wel bang van ben is wat aanhangers van zo'n Allah aan mijn kinderen gaan aandoen, later, in naam van onderandere vers 2:178.

Maar lieve Ketter... Je hoeft helemaal niet bang te zijn. Dat doen Bush en Blair al i.p.v. moslims... Je moet van beide kanten durven te bekijken. Net zoals ik doe met Bin Ladin. Dat is een lafaard, die onschuldige mensen vermoord. Als die natuurlijk überhaupt bestaat. Want niemand heeft die ooit kunnen vatten. En de Media heeft veel macht. Wie zegt dat het Bin Ladin überhaupt geweest is die die aanslagen heeft laten plegen? Als je objectief zijt valt daarover te betwisten niet?

(isci schreef:
In de God waarin jullie geloven bestaat er geen angst voor de hel. De keuze is rap gemaakt. Ik zou direct voor het christendom kiezen,maaaaaar... Waarom heeft God de aarde dan geschapen, als God toch iedereen naar de hemel stuurt?)
Je snapt het Christendom niet.
In het meest oorspronkelijke geloof van het Christendom, zonder dat de Romeinen er een politiek midden van gemaakt hebben, met hel en intimidatie om het militair te kunnen gebruiken, bestaan er zeer aanvaardbare en duidelijke indicaties dat Jezus stelde dat: zij die hem volgden door de Heer zouden worden opgenomen in de hemel, en de zondaren zullen een permanente dood sterven. Dus geen hel, geen hemel voor hen. Voorbeeldje: in vele oudere bijbelvertalingen werd Gehenna, een begraafplaats tegen Jeruzalem, vertaald door 'hel'.
Misschien onder druk van secularisme en atheïsme, is het Christendom terug naar z'n oorspronkelijkere versie geëvolueerd.

Maar lieve Ketter, ik denk dat jij juist niets afweet van het christendom en de Islam... Jammer. Als je de Islam kende zou je weten dat ook in de Islam een permanente dood bestond. En dat is een straf volgens de Islam, dat erger is dan de hel. Dat is een straf voor mensen zoals Hitler, en Bush???
Wat ik ook raar vind, ik weet niet meer wat ik moet geloven in het christendom. Ik denk dat de christenen net zoals ik denken. Daarom dat er zoveel ongelovigen zijn in het christendom. Die een zegt, er bestaat geen hel, die ander zegt er bestaat een hel en nu zeg jij een permanente dood. Wat is juist?


isci schreef:Wat is dan het zin van de aarde? In ons geloof is deze wereld een test. Als je braaf bent ga je naar de hemel en als je stout bent naar de hel. Klinkt misschien onleuk dat wel. Maar klinkt tenminste meer logischer dan jullie geloof.
Is dat de zin van het leven? Dat het maar een test is? Dat je dan een eeuwige hedonistische belonging gaat krijgen als je vijfmaal daags je kont in de lucht steekt en anders voor eeuwig gemarteld wordt? Sorry, jongen, dat is geen zingeving. Het is niet logisch om te stellen dat god "barmhartige, almachtige" is om dan in de Koran het beeld naar voren te brengen van een wreedaardige en narcistische tiran.

Jij mag geloven in wat je wilt. Maar geef toe dat mij uitleg 10 keer logischer is dan die van u. Al doet het pijn om erin te geloven. Je vergeet ook een andere naam van God of Allah swt., “De Genadevolle”. God vergeeft zonden.

(isci schreef:
Of je het nu Allah noemt (YaAllah) of je noemt het God of Jahwe. Dat is toch hetzelfde...)
Ik ben agnost, voor mij, als Yahwel, de vader en Allah dezelfde zijn, lijdt die aan schizofrenie of zo (eigenlijk MPS). Alles wat ze gemeen hebben is dat ze beweren de énige echte versie van de ware god te bezitten, voor de rest wordt er een grondig andere beschrijving gegeven.
Maar kijk, isci, welke is het meer coherente godsbeeld van deze twee hieronder:
(a) Een totaal onbehoeftige god die de mensheid schept (uit behoefte) om aanbeden te worden en die bereid is om het grootste deel van de mensheid wreedaardig en eeuwig onmenselijk te martelen als ze dat niet doen.

En als ze dat wel doen gaan ze naar de hemel. Vergeet dat niet aub. Je moet toch ook gaan werken om brood te verdienen of niet soms? Of win jij altijd de lotto of zo?


(b) Een god die liefde is en die de mensheid naar z'n beeld schept (dus met liefde, dat ken jij toch, hé, liefde ... en ja da's behoeftig, dus god heeft ook behoefte aan liefde terug) en die mensen die van hem houden en van elkander houden een plaats geeft naast hem en de rest in de dood laat.
En ja, het Islamtische en Christelijke godsbeeld verschillen in die grote mate.

Een God die behoefte heeft in iets zoals de liefde. Dat is iets nieuws. God kan alles, schept alles, maar heeft behoefte aan liefde... Dat is kinderpraat. God overstijgt alles in wat wij weten over de leven. Of anders is het God niet.
Wat jij denkt te weten over islam, is dood verderf hel blabla... Meer weet je niet. Daarom zeg je er is veel verschil tussen islam en christendom. Dat is haat. Jij voelt enkel haat voor islam. En dan durf jij Islam te bekritiseren, dat het haat betekend. Nee. Het is jij die vol haat zit tegenover andersdenkenden. Pas maar goed op voor jezelf. Ik heb angst voor jou denkpatroon.

Mvg,
isci
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Gebruikersavatar
isci
Berichten: 103
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:18 pm
Contacteer:

Bericht door isci »

Hetzelfde geld voor u Thomas. Ook jij zit vol haat. Dat is niet gezond.
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

isci schreef:Hetzelfde geld voor u Thomas. Ook jij zit vol haat. Dat is niet gezond.
Opmerking is volledig buiten de waarheid.
Komt omdat je mij niet kent.

En sorry ici maar als je onzin lult ga ik daar tegen in.

Maar dat wil niet zeggen dat ik het persoon isci haat.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

Alba schreef:
Quote:
In de God waarin jullie geloven bestaat er geen angst voor de hel.

@Isci, ben jij ook net als Chaimae, dat je de mensheid voor het gemak verdeeld in wij (moslims) en jullie (christenen)? Heb je nog meer soorten in de aanbieding of zijn die te slecht om uberhaupt over na te denken?


Ik probeer juist een éénheid te vormen. Voor mij is Christendom, Islam en Jodendom ongeveer hetzelfde. Er zijn een paar kleine andere opvattingen. Ik hoop dat ik niet verkeerd ben opgevat door jullie. Het grote verschil is in datgene wat de mensen doen. Elkaar discrimineren. En daar ben ik tegen.

Wat betreft het Jodendom, ik heb er niet echt veel kennis over. Ik heb schrik dat ik fouten ga maken. Daarom wil ik erover zwijgen. Wel weet ik dat ook Joden net zoals moslims geen varkens eten noch alcohol drinken. Zeg me dan waar het verschil in zit?
Beste Icsi,

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Of ik moet ervan uitgaan, dat jij de mensheid verdeelt in christenen, joden en moslims. Ik vroeg je, of je ook andere kende, niet of je deze religies kende.
Het interesseert mij geen hol wat de overeenkomsten of verschillen zijn tussen de drie monotheïstische religies; wat ik probeer (en dat is gemeen :twisted: ,sorry) is door dit soort vage vragen te stellen in de hoop dat mensen eens gaan nadenken, of er misschien ook andere religies bestaan. Op fora, in brievenrubrieken in de krant en ook in gesprekken in mijn omgeving merk ik, dat mensen voor het gemak worden verdeeld in christenen en moslims. Als je dan doorvraagt.... dan zijn er ook nog mensen die 'niets' zijn.
En discriminatie, daar ben ik ook tegen. Al is het moeilijk om netjes te blijven, als een ander je doodleuk vertelt dat je een slecht mens bent, omdat je een andere religie aanhangt.

Alba
Plaats reactie