Mohammed's zogenaamde 'vreedzame' invasie van Mekka.

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Kafir

Mohammed's zogenaamde 'vreedzame' invasie van Mekka.

Berichtdoor Kafir » Ma Feb 19, 2007 2:15 pm

De pleitbezorgers van het mohammedaanse bijgeloof en seculiere liefhebbers van de Islam verspreiden vaak met veel dweperij de mythe dat Mohammed's verovering van Mekka en het Arabische schiereiland, een vredelievende gebeurtenis was; een groot voorbeeld van barmhartigheid en edelmoedigheid.

Onzin natuurlijk. We weten al dat Mohammed een massamoordenaar was, rovershoofdman, slavenhandelaar en kindermisbruiker. Een ordinaire warlord.

De verovering van Mekka werd niet uitgevoerd zonder bloedvergieten, zoals de dwepers vaak verkondigen. Er vielen 16 doden. Nee, dat zijn er niet zoveel, maar dat kwam omdat de leiders van de Mekkanen al bij Mohammed in de tent zaten thee te drinken, zoals Arabist Jansen in zijn Constandselezing uitlegt http://www.humanistischverbond.nl/opini ... g2006.html .
Het was allemaal vooropgezet. En natuurlijk waren er dichters en kunstenaars die Mohammed hadden bespot. Deze werden in opdracht van Mohammed afgeslacht, net als de 700 krijgsgevangen die hij eerder al had afgeslacht tijdens een andere veldslag:
Arabist Jansen schreef:Een zekere Abdallah ibn Khatal was een Mekkaan die twee zangeressen in dienst had, die in hun liederen Mohammed plachten te bespotten. Mohammed gaf opdracht hen alle drie te doden. Een van de meisjes wist te vluchten en kreeg later amnestie.

Een andere Mekkaan, een zekere Huwayrith ibn Nuqaydh, had Mohammed beledigd, en werd door Mohammeds pleegbroer en schoonzoon Ali gedood. Een zekere Sara, een vrijgelaten slavin, ook cabaretière, had Mohammed beledigd. Ze wist nog een aantal jaren in leven te blijven maar is uiteindelijk gedood. Een zekere Miqyas was na een bloedwraakkwestie uit de islam getreden en vanuit Medina naar Mekka teruggegegaan. Ook hij werd gedood.

Wat een walgelijke vent eigenlijk, die Mohammed. Geen wonder dat er zoveel geweld en dreiging uitging vanuit de Islamitische wereld, na het incident met de Deense Cartoons. Al die krijsende imam's en hysterische volksmassa's volgden gewoon het voorbeeld van hun 'profeet'. Natuurlijk zullen er weer forumgebruikers zijn die zeggen dat ik alle moslims demoniseer. Onzin natuurlijk, want dat zeg ik helemaal niet. Het is gewoon een stukje geschiedenis, en ik trek daar mijn conclusies uit; namelijk de conclusie dat Mohammed een intolerante, gewelddadige en despotische oorlogsmisdadiger was.

http://www.humanistischverbond.nl/opini ... g2006.html

Vr. Gr.

Polleke

Berichtdoor Polleke » Ma Feb 19, 2007 2:22 pm

Dit artikel staat ook de portal van FFI!

http://www.dutch.faithfreedom.org/artik ... lisme.html

mvg, Polleke

Terug naar “Tegenstrijdige visies over Islam”