Vraagje aan moslims

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:
Roelof schreef:
Chaimae schreef:Moslim=moordenaar. :shock:
Je buigt 5X daags voor de hersenspinsels van een moordenaar.

Hersenspinsels die aanzetten tot moord...
Heb je daar last van? Zie jij me 5 maal per dag bidden? Nogmaals heb je daar last van? Niemand die ziet dat ik 5 keer per dag bid hoor. Ik doe het netjes thuis op mijn kamer.

Nou..
Ik vraag me alleen af hoe zoiets jouw een 'goed gevoel' kan geven.

Ik zou me kapot schamen als ik een pedofiele moordenaar zou verheerlijken en zijn ideologie aanbidden, maar jij bent er kennelijk trots op... :shock:
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Thomas schreef:
Roelof schreef:
Thomas schreef: Ja, waar was je Roelof.

Chaimae en de rest hebben je gemist.
Ok, wij echt en Chaimae als kiespijn maar toch...
Ha die Thomas! Alles goed?

Ik was druk... (misschien hoor je nog wel waarmee :wink: )
Ok. Als je het kwijt wil hoor ik het wel

Ben blij dat je er weer bent.
Dank je Thomas.

Met "horen" bedoel ik de media...
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Roelof schreef:
Chaimae schreef:
Roelof schreef: Je buigt 5X daags voor de hersenspinsels van een moordenaar.

Hersenspinsels die aanzetten tot moord...
Heb je daar last van? Zie jij me 5 maal per dag bidden? Nogmaals heb je daar last van? Niemand die ziet dat ik 5 keer per dag bid hoor. Ik doe het netjes thuis op mijn kamer.

Nou..
Ik vraag me alleen af hoe zoiets jouw een 'goed gevoel' kan geven.

Ik zou me kapot schamen als ik een pedofiele moordenaar zou verheerlijken en zijn ideologie aanbidden, maar jij bent er kennelijk trots op... :shock:

Wie zegt dat ik een ''pedofiele moordenaar'' aanbid. Ik ben geen Christen die Jezus VZMH meer aanbidt dan God. De Schepper, de Alwetende en de Almachtige.


Ik kniel 5 X per dag neer voor Allah SWT en niet voor Mohammed VZMH, die zelf ook maar een dienaar van Allah SWT was en zelf ook 5 X per dag neerknielde voor Allah SWT.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

ChechenMaga schreef:
Roelof schreef:
ChechenMaga schreef:Maar wat wilden die Tsjetsjenen? Wat eisten ze?
TROEPEN WEG. VRIJHEID.
Ow, en dan ga je maar kleine kinderen gijzelen die daar niets aan kunnen doen? :roll:

Heldhaftig hoor! :(
Dat is niet juist wat ze daar deden. Gijzelen...
Maar wat konden ze nog doen? Hoe moeten ze aandacht krijgen? Door lief aan Poetin te vragen?
Maschadov heeft al genoeg gevraagd en hij werd genegeerd. :roll:
Kom op zeg!

Kleine kinderen ge(mis)bruiken om je doel te bereiken is in mijn ogen wel het laagste van het laagste.
Zulke mensen zijn het aankijken niet waard, laat staan ermee onderhandelen...
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Roelof schreef:
Thomas schreef:
Roelof schreef: Ha die Thomas! Alles goed?

Ik was druk... (misschien hoor je nog wel waarmee :wink: )
Ok. Als je het kwijt wil hoor ik het wel

Ben blij dat je er weer bent.
Dank je Thomas.

Met "horen" bedoel ik de media...
PM misschien?

(Ik brand van nieuwsgierigheid nu en dat is je eigen schuld!!)
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Monique,

mijn persoonlijk antwoord : Ik haat helemaal geen kafirs,anders zou ik mijn moeder,vader,ect ook moeten haten en dat doe ik helemaal niet.
Of iemand nu God,Allah,Boedha ... aanbid,dat maatk mij niet uit.
Zolang je erzelf voor kiest.
En ik kies er zelf voor om moslima te worden,iets wat jullie niet begrijpen.Jullie snappen niet hoe iemand nu vrijwillig moslima wordt.Wij snappen niet hoe iemand nu géén moslima/moslim is/word.
jullie zijn ervan overtuig dat jullie juist zitten,wij zijn er van overtuigd dat wij juist zitten.
Als ik eerlijk ben denk ik dat er meer haat naar de moslims gericht word dan naar de nietmoslims.
Want zeg nu eerlijk,wij krijgt de hardst kritiek op dit forum,moslims of niet moslims?
Mij maakt het echt niet uit,als iemand niet in Allah(swt) gelooft dan is dat zijn probleem,maar ik geloof er wel in en ben er trots op ook.en dat is mijn probleem.
Ik denk dat de fout aan iedereen ligt dat er word onderverdeeld in 'Wij' en 'jullie' ..

*souhaila*
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

Roelof schreef:
ChechenMaga schreef:
Roelof schreef: Ow, en dan ga je maar kleine kinderen gijzelen die daar niets aan kunnen doen? :roll:

Heldhaftig hoor! :(
Dat is niet juist wat ze daar deden. Gijzelen...
Maar wat konden ze nog doen? Hoe moeten ze aandacht krijgen? Door lief aan Poetin te vragen?
Maschadov heeft al genoeg gevraagd en hij werd genegeerd. :roll:
Kom op zeg!

Kleine kinderen ge(mis)bruiken om je doel te bereiken is in mijn ogen wel het laagste van het laagste.
Zulke mensen zijn het aankijken niet waard, laat staan ermee onderhandelen...
Aha.
Vermoordden de rebellen die kinderen?
Uh...uuuuuuh....uuuuuuuuuuuuh... NA!

Wie begon er te schieten? En niet alleen met machinegeweren...
Wie? Raad een keer. :)
Wie vermoordde die kinderen?
Wie vermoordde de mensen in Nord-Ost?
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik ben trots op je Souhaila. Masa'Allah! Moge Allah SWT je belonen. Zo standvastig dat je bent ondanks het feit dat jij het zo moeilijk hebt thuis.


Dikke kus.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:
Roelof schreef:
Chaimae schreef: Heb je daar last van? Zie jij me 5 maal per dag bidden? Nogmaals heb je daar last van? Niemand die ziet dat ik 5 keer per dag bid hoor. Ik doe het netjes thuis op mijn kamer.

Nou..
Ik vraag me alleen af hoe zoiets jouw een 'goed gevoel' kan geven.

Ik zou me kapot schamen als ik een pedofiele moordenaar zou verheerlijken en zijn ideologie aanbidden, maar jij bent er kennelijk trots op... :shock:

Wie zegt dat ik een ''pedofiele moordenaar'' aanbid. Ik ben geen Christen die Jezus VZMH meer aanbidt dan God. De Schepper, de Alwetende en de Almachtige.


Ik kniel 5 X per dag neer voor Allah SWT en niet voor Mohammed VZMH, die zelf ook maar een dienaar van Allah SWT was en zelf ook 5 X per dag neerknielde voor Allah SWT.
Voor wie of wat jij 5X daags denkt op de knietjes te gaan zal mij worst zijn Chaimae, dat maakt de ideologie achter de islam geen haar beter.

je buigt (kruipt) voor een theologie die aanzet tot discriminatie, onderdrukking, haat, moord en doodslag, en het gebruik van geweld.
En daar denk je een eeuwige paradijs mee te bereiken?
Wordt toch eens wakker muts!!!
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

Roelof schreef:
Chaimae schreef:
Roelof schreef: Ik vraag me alleen af hoe zoiets jouw een 'goed gevoel' kan geven.

Ik zou me kapot schamen als ik een pedofiele moordenaar zou verheerlijken en zijn ideologie aanbidden, maar jij bent er kennelijk trots op... :shock:

Wie zegt dat ik een ''pedofiele moordenaar'' aanbid. Ik ben geen Christen die Jezus VZMH meer aanbidt dan God. De Schepper, de Alwetende en de Almachtige.


Ik kniel 5 X per dag neer voor Allah SWT en niet voor Mohammed VZMH, die zelf ook maar een dienaar van Allah SWT was en zelf ook 5 X per dag neerknielde voor Allah SWT.
Voor wie of wat jij 5X daags denkt op de knietjes te gaan zal mij worst zijn Chaimae, dat maakt de ideologie achter de islam geen haar beter.

je buigt (kruipt) voor een theologie die aanzet tot discriminatie, onderdrukking, haat, moord en doodslag, en het gebruik van geweld.
En daar denk je een eeuwige paradijs mee te bereiken?
Wordt toch eens wakker muts!!!
Waarlijk, jij weet weinig.
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Chaimae schreef:Wie zegt dat ik een ''pedofiele moordenaar'' aanbid. Ik ben geen Christen die Jezus VZMH meer aanbidt dan God. De Schepper, de Alwetende en de Almachtige.
Jij zegt dat. Net zoals jij zegt dat jij een moordenaar bent. Of liegt de koran over moslims ? Koran 9:111 zegt duidelijk, in niet mis te verstane termen dat moslims moordenaars dienen te zijn.

Dat hebben wij daar niet gezet hoor Chaema.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

je buigt (kruipt) voor een theologie die aanzet tot discriminatie, onderdrukking, haat, moord en doodslag, en het gebruik van geweld.

Dit is nieuw voor me. :shock:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Chaimae schreef:Dit is nieuw voor me. :shock:
Sja de koran ook nog lezen is inderdaad voor zo ongeveer alle moslims teveel gevraagd. Maar lees :
koran 9:111 schreef:111. Voorzeker, God heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van God en zij doden en worden gedood - een onfeilbare belofte in de Torah en het Evangelie en de Koran. En wie is getrouwer aan zijn belofte, dan God? - Verheugt u dan in de verbintenis, die je met Hem hebt gesloten en dat is de grote zegepraal.
Wanneer ga jij je "verbintenis" vervullen, Chaema ?
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Jij zegt dat. Net zoals jij zegt dat jij een moordenaar bent. Of liegt de koran over moslims ? Koran 9:111 zegt duidelijk, in niet mis te verstane termen dat moslims moordenaars dienen te zijn.
daarvoor zijn we het nog niet
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

tomc schreef:
Chaimae schreef:Wie zegt dat ik een ''pedofiele moordenaar'' aanbid. Ik ben geen Christen die Jezus VZMH meer aanbidt dan God. De Schepper, de Alwetende en de Almachtige.
Jij zegt dat. Net zoals jij zegt dat jij een moordenaar bent. Of liegt de koran over moslims ? Koran 9:111 zegt duidelijk, in niet mis te verstane termen dat moslims moordenaars dienen te zijn.

Dat hebben wij daar niet gezet hoor Chaema.

Wat me opvalt is dat jij steeds met Koran 9:11 komt aanzetten. Kom eens met wat nieuws. Het is steeds hetzelfde hier.

Dit heb ik geschreven over 9:11. Ik weet dat ik nu weer overladen wordt met commentaar op mijn tekst. Maar dat intresseert me niet zo. Ik weet namelijk dat dit waar is.

Vroeger, heel vroeger weet je wel in de tijd van de Profeet Mohammed vzmh werd hij slechtt behandeld door de afgoddienaren zoals je al weet. Ze bedachten allemaal plannen om hem te doden en vielen hem lastig op straat. Een voorbeeldje he Mohammed liep een keer opstraat en was opweg naar de Moskee toen een gropeje afgoddienaren hem hebben toegetakeld. Mohammed vzmh die deed niks terug omdat hij geen geweld mocht gebruiken.
Mohammed vzmh was het zat en kon het niet langer meer verdragen dat hij en zijn aanhangers zo slecht worden behandeld en steeds mishandeld worden. Hij vroeg Allah swt om hulp en vroeg of hij mocht terugslaan. Allah swt openbaarde toen die vers die jij gebruikt. Mohammed vzmh mocht in het vervolg na de 4 heilige maanden de afgoddienaren vermoorden. Hij mocht dus terugstrijden.
Dat is de historische context van die vers. Het is dus niet zo dat Moslims maar alle afgoddienaren mogen vermoorden. Heel versen hebben betrekking met Mohammed vzmh en zijn dus historisch.


MVG.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

souhaila schreef:daarvoor zijn we het nog niet
Dus de koran liegt daarover ? Dus aannemen dat wat in de koran staat over moslims is verkeerd ? Vertel het mij eens, want ik snap het niet.

Jij bent dus moslima, maar jij volgt de koran niet ? Vertel.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

tomc schreef:
Chaimae schreef:Dit is nieuw voor me. :shock:
Sja de koran ook nog lezen is inderdaad voor zo ongeveer alle moslims teveel gevraagd. Maar lees :
koran 9:111 schreef:111. Voorzeker, God heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van God en zij doden en worden gedood - een onfeilbare belofte in de Torah en het Evangelie en de Koran. En wie is getrouwer aan zijn belofte, dan God? - Verheugt u dan in de verbintenis, die je met Hem hebt gesloten en dat is de grote zegepraal.
Wanneer ga jij je "verbintenis" vervullen, Chaema ?

Ga toch heen Tomc. Heb de Koran al 3 keer uitgelezen. En lees er elke avond in.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Chaimae schreef:Vroeger, heel vroeger weet je wel in de tijd van de Profeet Mohammed vzmh werd hij slechtt behandeld door de afgoddienaren zoals je al weet. Ze bedachten allemaal plannen om hem te doden en vielen hem lastig op straat. Een voorbeeldje he Mohammed liep een keer opstraat en was opweg naar de Moskee toen een gropeje afgoddienaren hem hebben toegetakeld. Mohammed vzmh die deed niks terug omdat hij geen geweld mocht gebruiken.
Mohammed vzmh was het zat en kon het niet langer meer verdragen dat hij en zijn aanhangers zo slecht worden behandeld en steeds mishandeld worden. Hij vroeg Allah swt om hulp en vroeg of hij mocht terugslaan. Allah swt openbaarde toen die vers die jij gebruikt. Mohammed vzmh mocht in het vervolg na de 4 heilige maanden de afgoddienaren vermoorden. Hij mocht dus terugstrijden.
Dat is de historische context van die vers. Het is dus niet zo dat Moslims maar alle afgoddienaren mogen vermoorden. Heel versen hebben betrekking met Mohammed vzmh en zijn dus historisch.
Dus de koran dient enkel in de 7de eeuw gevolgt te worden en is nu verouderd ? Is dat wat je wil zeggen ? Waarom zijn er dan nog moslims ?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

tomc schreef:
Chaimae schreef:Vroeger, heel vroeger weet je wel in de tijd van de Profeet Mohammed vzmh werd hij slechtt behandeld door de afgoddienaren zoals je al weet. Ze bedachten allemaal plannen om hem te doden en vielen hem lastig op straat. Een voorbeeldje he Mohammed liep een keer opstraat en was opweg naar de Moskee toen een gropeje afgoddienaren hem hebben toegetakeld. Mohammed vzmh die deed niks terug omdat hij geen geweld mocht gebruiken.
Mohammed vzmh was het zat en kon het niet langer meer verdragen dat hij en zijn aanhangers zo slecht worden behandeld en steeds mishandeld worden. Hij vroeg Allah swt om hulp en vroeg of hij mocht terugslaan. Allah swt openbaarde toen die vers die jij gebruikt. Mohammed vzmh mocht in het vervolg na de 4 heilige maanden de afgoddienaren vermoorden. Hij mocht dus terugstrijden.
Dat is de historische context van die vers. Het is dus niet zo dat Moslims maar alle afgoddienaren mogen vermoorden. Heel versen hebben betrekking met Mohammed vzmh en zijn dus historisch.
Dus de koran dient enkel in de 7de eeuw gevolgt te worden en is nu verouderd ? Is dat wat je wil zeggen ? Waarom zijn er dan nog moslims ?
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je bepaalde versen in hun historische context moet plaatsen. :=)
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:Ik zal niet meer dreigen met de Hel. :=)
En... nog steeds geen antwoord op mijn vraag:

Ik wil heel graag weten WAAROM moslims niet-moslims zo verafschuwen. WAAROM verwensen zij niet-moslims de meest vreselijke dingen toe?
Amorele atheistische nitwit
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Toch weer opvallend hoe jij dat zegt, zonder dat te rechtvaardigen met de tekst.

Enkel defensieve oorlogen ? Ook dit wordt radicaal tegengesproken in de koran. Maarja jouw islam en de koran hebben niets met elkaar te maken ...
koran schreef:"Fight those who
believe not in God nor the last day, nor hold that forbidden
which hath been forbidden by God and His Apostle, nor acknowledge
the religion of truth, (even if they are) of the people of the
Book [Christians and Jews], until they pay the jizya [tribute]
with willing submission, and feel themselves subdued. The Jews
call Uzair [Ezra] a son of God, and the Christians call Christ
the Son of God ... God's curse be on them."
Indien hier "enkel in de 7de eeuw" bedoelt werd, zou dat er echt wel bijstaan.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Monique schreef:Ik wil heel graag weten WAAROM moslims niet-moslims zo verafschuwen. WAAROM verwensen zij niet-moslims de meest vreselijke dingen toe?
Omdat zij racistisch zijn. Zo simpel is het. Omdat zij de volgelingen van het geweld, van onderdrukking (= nederlands voor "islam") zijn. Iedereen die anders denkt is een bedreiging voor hun.

De stomme waarheid, zoals deze site getuigd, is dat dat klopt. Islam is een zeer slechte oplossing voor de maatschappij, en de enige manier dat het kan blijven bestaan is als mensen niet beter weten.

Voor sommige anderen is de islam is niet meer dan een excuus om racistisch te zijn. Dat was het in de tijd van de profeet, en dat is het nu nog steeds.

Het is slavernij, "bevrijding" van de persoonlijke keuze van de mensen. De naam zegt het zelve. Daarom zijn ze racistisch. Een niet-racistisch iemand blijft nu eenmaal geen moslim in de 21ste eeuw.

Probleem hiermee is natuurlijk simpel : het werkt niet. Getuige elke islamstaat. Islam is een mislukking. Hun laatste, wanhopige, aanval op het westen is gefaald en de structuur van de islam, het ottomaanse rijk, is in honderdduizend stukjes uit elkaar gevallen. Elke islamstaat is dood of stervende. Getuige Iran bijvoorbeeld.

En net als elk dier dat in de hoek staat, dat snel uitgeroeid zal worden, bijt het en slaat het om zich heen, overal wonden veroorzakend.

In werkelijkheid is elke moslimstaat in de laatste 50 jaar van grote delen van de sharia afgestapt. Marokko en Turkije zijn extreme voorbeelden, maar ook in Saudi Arabie is bankieren bijvoorbeeld toegestaan. 99% van hun wetgeving is geen sharia, en die laatste percent is gewoon om de gelovigen kalm te houden. Islam is dood, de laatste stukjes aan het uitsterven. In Saudi arabie is alcohol bestrafbaar met de dood ... en sponsort de staat "persoonlijke" distilleermachines, die overal vrij te koop zijn met instructieboekje erbij.

In het hart van het kalifaat (= het tempelhof van de oude stad van Jerusalem) is de hoofdstad van een ongelovige staat.

Dat vinden moslims uiteraard niet leuk. En dus moorden ze.
Laatst gewijzigd door tomc op zo apr 22, 2007 7:02 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

souhaila schreef:Monique,

mijn persoonlijk antwoord : Ik haat helemaal geen kafirs,anders zou ik mijn moeder,vader,ect ook moeten haten en dat doe ik helemaal niet.
Of iemand nu God,Allah,Boedha ... aanbid,dat maatk mij niet uit.
Zolang je erzelf voor kiest.
Beste souhaila, de quote hieronder komt van jou. Je zegt hier precies waar mijn originele vraag over gaat.
souhaila: De ongelovige hebben hier natuurlijk allemaal geen problemen mee,ze doen wat ze willen. Ze leven hoe ze willen :roll: .Maar ze gaan er wel voor moge boete in de hel :twisted: ,dat wil ik liever vermijden.Dus doe liever in dit leven wat opofferingen zodat ik mijn beloningen in het hiernamaals krijg incha'Allah.
Je zegt hier dus dat je ouders maar doen wat ze willen en dat ze "mogen boeten in de hel".
WAAROM verafschuw je kafir (o.a. je ouders dus) dat je ze wil zien branden in de hel?

dus:
"Ik wil heel graag weten WAAROM moslims niet-moslims zo verafschuwen. WAAROM verwensen zij niet-moslims de meest vreselijke dingen toe? "
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

Monique, ik denk dat ze zoiets zegt omdat er slechte dingen over Islam worden gezegd enz.

Ik persoonlijk heb niets tegen kafirs, wat maakt het uit? Er zal nooit een gelovige wereld zijn.
Altijd mensen die niet geloven.
Je moet ze daarvoor niet haten.
Ze gaan zelf zien. Wij moeten gewoon eraan herinneren.

Vrede. :)
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

ChechenMaga schreef:Monique, ik denk dat ze zoiets zegt omdat er slechte dingen over Islam worden gezegd enz.

Ik persoonlijk heb niets tegen kafirs, wat maakt het uit? Er zal nooit een gelovige wereld zijn.
Altijd mensen die niet geloven.
Je moet ze daarvoor niet haten.
Ze gaan zelf zien. Wij moeten gewoon eraan herinneren.

Vrede. :)
Vrede ? Je spreekt weeral jezelf tegen, zolang er ongelovigen zijn heb jij gezworen te vechten. Dat is (uiteraard) wat de shahada bedoelt, dat je dit volgt :
Qur'an 2:190-192 "....Slay them wherever you find them. Drive them out of the places from which they drove you. Idolatry is more grievous than bloodshed....Fight against them until idolatry is no more and God's religion reigns supreme."
Maar zeg gerust waar ik mis ben hoor, ChechenMaga. Waar komt jou islam vandaan ? Want duidelijk komt hij niet uit de koran.
Laatst gewijzigd door tomc op zo apr 22, 2007 7:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie