Vraagje aan moslims

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Israel had de nucleare installaties van Irak jaren geleden al vernietigd. Irak was geen bedreiging meer voor Israel. Het was hooguit irritant dat de Iraakse regering de families van zelfmoord terroristen beloonde.

Bush II heeft gewoon willen bereiken wat zijn vader niet is gelukt: Saddam Hussein afzetten. Uiteraard zou de VS graag controle of aanzienlijk invloed over een land met zoveel olie willen. Ik snap persoonlijk niet waarom iemand dat zou ontkennen.

Uiteraard is het Westen verantwoordelijk voor een deel van de Chaos in Irak. Irak is een kunstmatige staat die is gecreëert na WOI uit drie Ottomaanse provincies. Dat maakt de diverse fracties die nu burgers vermoorden in Irak en andere ellende veroorzaken niet minder verantwoordelijk voor hun daden.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Michel schreef:Wat je zegt is niet waar, de lokale bevolking heeft vaker een opstand gedaan tegen Saddam. Deze werden bloederig tegengehouden.

Door de Amerikaanse invasie in Irak heerst er nu wanorde en anarchie want daardoor is er een instabiele toestand ontstaan.
Er is geen sprake van enige veiligheid, controle of een systeem dat door de overheid ingezet kan worden door de omstandigheden.
De erfenis van Saddams dictatuur beste jongen...
Amerikaanse soldaten hebben veel vrouwen verkracht en vele onschuldige burgers vermoord.
Slechts een zeer kleine deel daarvan komt naar buiten.
Zonder bewijzen mag je niet beschuldigen...
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Zonder bewijzen?
Dat zeggen de Irakezen zelf, die alles hebben meegemaakt.

Er worden huizen in brand gestoken om zo geen spoor achter te laten.
Ook worden mensen mishandeld en gemarteld puur voor de plezier.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Linda Danvers schreef:Israel had de nucleare installaties van Irak jaren geleden al vernietigd. Irak was geen bedreiging meer voor Israel. Het was hooguit irritant dat de Iraakse regering de families van zelfmoord terroristen beloonde.
Er bestond toch wel onzekerheid of Saddam Hussein toch nog in het geniep met atoomwapens bezig was. Een valse melding over een kofferatoombom, herinner ik mij, heeft het proces om in te grijpen versneld.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Michel schreef:Zonder bewijzen?
Dat zeggen de Irakezen zelf, die alles hebben meegemaakt.

Er worden huizen in brand gestoken om zo geen spoor achter te laten.
Ook worden mensen mishandeld en gemarteld puur voor de plezier.
Dan geloof ik die Irakezen minder dan de Amerikanen. Mogelijk gaat het hier om incidentele gevallen en wordt het door vijandige Irakezen gebruikt als propaganda.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Saddam Hoessein had geen atoombom of enige nuclaire wapens. Dat was slechts een goedkoop smoes om aan een oorlog te beginnen.

Het was een welvarend land, de kwalitatief beste olie van de wereld zit daar, met name in Kerkoek.

Irak had in zijn hoogtepunt tijdens het regime van Saddam Hoessein een gigantische leger en wapens. Deze waren inderdaad wel een groot gevaar voor Israël.
Als vergelding werd Tel Aviv vaker getroffen door lange afstandsraketten van Irak.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Michel schreef:Saddam Hoessein had geen atoombom of enige nuclaire wapens. Dat was slechts een goedkoop smoes om aan een oorlog te beginnen.

Het was een welvarend land, de kwalitatief beste olie van de wereld zit daar, met name in Kerkoek.

Irak had in zijn hoogtepunt tijdens het regime van Saddam Hoessein een gigantische leger en wapens. Deze waren inderdaad wel een groot gevaar voor Israël.
Als vergelding werd Tel Aviv vaker getroffen door lange afstandsraketten van Irak.
Dat sterke leger was in de Eerste golfoorlog al onschadelijk gemaakt en dus geen bedreiging meer voor Israël. Daarom kon dat ook geen reden meer zijn om Irak binnen te vallen.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Michel schreef:Zonder bewijzen?
Dat zeggen de Irakezen zelf, die alles hebben meegemaakt.

Er worden huizen in brand gestoken om zo geen spoor achter te laten.
Ook worden mensen mishandeld en gemarteld puur voor de plezier.
En hoeveel Irakezen heb jij daarover gesproken?

Is het wel eens in je opgekomen dat Irakezen dergelijke verhaaltjes in de wereld brengen om te proberen de Amerikanen voor de rest van de wereld in een slecht daglicht te plaatsen?
Palesteinen kunnen dit ook zo goed.

Dan weet je zeker ook wel dat het personeel van Saddam Hoessein hoofdzakelijk uit christenen bestond omdat hij wist dat moslims niet te vertrouwen zijn...
Laatst gewijzigd door Roelof op ma mei 21, 2007 12:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Michel schreef:Irak had in zijn hoogtepunt tijdens het regime van Saddam Hoessein een gigantische leger en wapens. Deze waren inderdaad wel een groot gevaar voor Israël.
Als vergelding werd Tel Aviv vaker getroffen door lange afstandsraketten van Irak.
Als vergelding voor wat?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Typische Christelijk...
Als het van Moslims komen is het om anderen in een zwarte daglicht te plaatsen en als het Christenen of Joden zijn, dan is het ineens weer een bewijs omdat die mensen dat hadden meegemaakt.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Roelof schreef:
Michel schreef:Irak had in zijn hoogtepunt tijdens het regime van Saddam Hoessein een gigantische leger en wapens. Deze waren inderdaad wel een groot gevaar voor Israël.
Als vergelding werd Tel Aviv vaker getroffen door lange afstandsraketten van Irak.
Als vergelding voor wat?
Voor de Amerikaanse aanval.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Mijn eerste leraar Arabisch was in feite een lerares. Een christelijke Iraakse jonge vrouw, die met de hele familie naar het Westen was gevlucht om te ontkomen aan de wreedheden van het Iraakse regime.
Het heeft haar een gans jaar gekost om me genoeg te vertrouwen en te durven praten over wat daar allemaal aan de gang was. Christenen vormden in Irak de intelligentia tijdens het Saddam regime. Maar stilaan werd hun statuut onhoudbaar, vooral omdat Saddam de Sunni moslims als één blok achter zich wilde scharen en daarom begon te Shia's en de christenen te pesten op alle mogelijke manieren. Het leven werd er een hel nadat Saddam zich begon uit te geven als een supergelovige moslim...
Deze jonge vrouw en haar familie leven nu zeer goed aangepast in het Westen, het zijn allemaal mensen met een hoger universitair diploma...
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Dutch schreef:Mijn eerste leraar Arabisch was in feite een lerares. Een christelijke Iraakse jonge vrouw, die met de hele familie naar het Westen was gevlucht om te ontkomen aan de wreedheden van het Iraakse regime.
Het heeft haar een gans jaar gekost om me genoeg te vertrouwen en te durven praten over wat daar allemaal aan de gang was. Christenen vormden in Irak de intelligentia tijdens het Saddam regime. Maar stilaan werd hun statuut onhoudbaar, vooral omdat Saddam de Sunni moslims als één blok achter zich wilde scharen en daarom begon te Shia's en de christenen te pesten op alle mogelijke manieren. Het leven werd er een hel nadat Saddam zich begon uit te geven als een supergelovige moslim...
Deze jonge vrouw en haar familie leven nu zeer goed aangepast in het Westen, het zijn allemaal mensen met een hoger universitair diploma...
Je bent nog niet eens op de hoogte van de religieuze samenstelling van Irak.
Irak is overwegend Sjietisch. Soennieten vormen slechts een kleine minderheid, echter was Saddam zelf een Soenniet.
Hij probeerde de Sjieten te onderdrukken en de kloof met hen te overbruggen door zich te presenteren als een gelovige Moslim.

De rechterhand van Saddam; Tariq Aziz, was een Christen.

Een opleiding zegt niet altijd iets.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Michel schreef:Typische Christelijk...
Als het van Moslims komen is het om anderen in een zwarte daglicht te plaatsen en als het Christenen of Joden zijn, dan is het ineens weer een bewijs omdat die mensen dat hadden meegemaakt.
Sorry hoor maar ik ben niet christelijk (atheïst).

Desondanks geloof ik eerder een christen dan een moslim, enig idee waarom Michel?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Roelof schreef:
Michel schreef:Typische Christelijk...
Als het van Moslims komen is het om anderen in een zwarte daglicht te plaatsen en als het Christenen of Joden zijn, dan is het ineens weer een bewijs omdat die mensen dat hadden meegemaakt.
Sorry hoor maar ik ben niet christelijk (atheïst).

Desondanks geloof ik eerder een christen dan een moslim, enig idee waarom Michel?
Omdat je een Christen bent.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Michel schreef:
Roelof schreef:
Michel schreef:Typische Christelijk...
Als het van Moslims komen is het om anderen in een zwarte daglicht te plaatsen en als het Christenen of Joden zijn, dan is het ineens weer een bewijs omdat die mensen dat hadden meegemaakt.
Sorry hoor maar ik ben niet christelijk (atheïst).

Desondanks geloof ik eerder een christen dan een moslim, enig idee waarom Michel?
Omdat je een Christen bent.
Nee, dat ben ik niet.
Ik schrijf net dat ik een atheïst ben...

Ik heb omstreeks 1980 ruim een jaar in het Midden Oosten gezeten.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Roelof schreef:
Michel schreef:
Roelof schreef: Sorry hoor maar ik ben niet christelijk (atheïst).

Desondanks geloof ik eerder een christen dan een moslim, enig idee waarom Michel?
Omdat je een Christen bent.
Nee, dat ben ik niet.
Ik schrijf net dat ik een atheïst ben...

Ik heb omstreeks 1980 ruim een jaar in het Midden Oosten gezeten.
Je zegt dat je het niet bent. Dat wil niet zeggen dat je daadwerkelijk ook geen Christen bent.

Ik ken veel Christenen die zich atheïst noemen.

By the way, ik had liever Fortuyn in leven gezien. Ik vond hem beter dan die blonde racist. Fortuyn is naast hem een communist.
Ondanks zijn negatieve kijk naar niet-Nederlanders en de Islam had ik wel respect voor hem. Hetgeen ik niet heb voor Wilders.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Michel schreef:
Roelof schreef:
Michel schreef: Omdat je een Christen bent.
Nee, dat ben ik niet.
Ik schrijf net dat ik een atheïst ben...

Ik heb omstreeks 1980 ruim een jaar in het Midden Oosten gezeten.
Je zegt dat je het niet bent. Dat wil niet zeggen dat je daadwerkelijk ook geen Christen bent.

Ik ken veel Christenen die zich atheïst noemen.
Dat ik eerder een christen dan een moslim vertrouw heeft niets met mijn religieuze of on-religieuze achtergrond te maken, maar alles met persoonlijke ervaring.
By the way, ik had liever Fortuyn in leven gezien. Ik vind hem beter dan die blonde racist. Fortuyn is naast hem een communist.
Ondanks zijn negatieve kijk naar niet-Nederlanders en de Islam had ik wel respect voor hem. Hetgeen ik niet heb voor Wilders.
Geert Wilders kan nog niet in de schaduw staan van Pim.

Maar een racist zou ik hem niet noemen, hij heeft duidelijk iets tegen moslims, een moslim behoort niet tot een ras maar is de aanhanger/ster van een religie/sekte, er zijn namelijk ook Nederlandse moslims.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Zie je dat communiceren zonder schelden veel leuker en leerzamer is... :wink:
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Roelof schreef:Zie je dat communiceren zonder schelden veel leuker en leerzamer is... :wink:
Heb daar geen probleem mee hoor, soms maken ze zo'n beleefde en rustige jongen als mij tot een monster.
Soms kan ik mij zelf niet zijn, omdat ik niet tegen gescheld en leugen kan.

fucmoh kan helaas niet zonder schelden of vloeken. Heb medelijden met die waardeloze nerd.

Algemene conclusies trekken op basis van je persoonlijke ervaring is niet juist. Dit is heel gevaarlijk.
Kan geen negers haten als er straks een neger mij het ziekenhuis in zou slaan of zou beroven.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Ik wil gwn even reageren op iets dat Michel enkele pagina's
geleden heeft geschreven ivm dat westerse vrouwen allemaal H oeren
zijn :?

Ik zelf woon in Borgerhout (Antwerpen),ik denk dat 20% van de inwoners belgen zijn en de rest Marokanen,Turken,Tunesiers,Afrikanen ect..
Ik ken dus voldoende moslim meisjes,en geloof mij he Michel, er zijn meer Marokkaanse/turkse H oertjes dan denkt.
Ik lieg niet als ik zeg dat ik meisjes(moslimas) ken die onder hun hoofddoek condooms steken !

En vind jij het dan niet 'hoer ig om sex te hebben voor het huwelijk en dan snel snel je vliesje laten repareren .??
ikdenk niet dat ik een Ho er ben als ik naar bed ga met iemand??
In jou ogen misschien,maar je kunt al wel raden dat het me niets intresseert wat jjij vind?

Dit is een groot probleem van moslim(a)s, " westerse vrouwen zijn hoeren" ze hadden me zelf bijna zover gekregen om deze mening te delen,terwijl ik maar al te goed weet dat het helemaal niet zo is.

Ben je al eens naar bv Marokko gegaan naar Nador ofzo?
De straten en discotheken lopen vol kleine hoertje,dat is dan een Islamitish land :?
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

souhaila schreef:Ik wil gwn even reageren op iets dat Michel enkele pagina's
geleden heeft geschreven ivm dat westerse vrouwen allemaal H oeren
zijn :?
Klopt, kijk maar naar wat Michel/Serdar schreef op http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ght=#89739

Nog een mooi exemplaar van zijn zieke gedachten, te vinden op
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ght=#89714
en
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ght=#89661
en http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ght=#89659


Wat mij betreft, kan hij zo snel mogelijk een ban krijgen.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

souhaila schreef:Ik wil gwn even reageren op iets dat Michel enkele pagina's
geleden heeft geschreven ivm dat westerse vrouwen allemaal H oeren
zijn :?

Ik zelf woon in Borgerhout (Antwerpen),ik denk dat 20% van de inwoners belgen zijn en de rest Marokanen,Turken,Tunesiers,Afrikanen ect..
Ik ken dus voldoende moslim meisjes,en geloof mij he Michel, er zijn meer Marokkaanse/turkse H oertjes dan denkt.
Ik lieg niet als ik zeg dat ik meisjes(moslimas) ken die onder hun hoofddoek condooms steken !

En vind jij het dan niet 'hoer ig om sex te hebben voor het huwelijk en dan snel snel je vliesje laten repareren .??
ikdenk niet dat ik een Ho er ben als ik naar bed ga met iemand??
In jou ogen misschien,maar je kunt al wel raden dat het me niets intresseert wat jjij vind?

Dit is een groot probleem van moslim(a)s, " westerse vrouwen zijn hoeren" ze hadden me zelf bijna zover gekregen om deze mening te delen,terwijl ik maar al te goed weet dat het helemaal niet zo is.

Ben je al eens naar bv Marokko gegaan naar Nador ofzo?
De straten en discotheken lopen vol kleine hoertje,dat is dan een Islamitish land :?
Waar haal jij eigenlijk die woordje hoer vandaan?
En trouwens woon zelf in Nador in de hele stad geen hoer te bekennen.
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Wat mij betreft, kan hij zo snel mogelijk een ban krijgen.
Als hij zo blijft verdergaan,wat mij betreft ook dan.
Ik heb eigenlijk gewoon medelijden met hem,vin d het vrij zielig als je over iemands moeder begint te praten..Wie weet wat doet jou moeder allemaal niet he Michel?
Je zou nog kunnen verschieten.
Wij zouden ook kunnen zeggen dat je moeder je beter een deftige opvoeding had kunnen geven en u wa manieren had kunne leren,maar jah dat houden we voor onszelf..
Oeps te laat :twisted:
dus bij deze...
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Steffi, ooit riepen zo'n paar testosteronbommetjes naar mij en mijn dochter ook dat we hoeren waren....

ik heb toen netjes geantwoord dat ze vast gelijk hadden, maar dat we DURE hoeren waren en ZIJ ons geeneens konden permitteren!

Ik zie die beteuterde snoetjes nog voor me!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie