Vraagje aan moslims

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

fucmoh schreef:
ChechenMaga schreef:Rascist?

Waarom was Bilal (een ex-slaaf trouwens) de eerste muezzin van Islam? :)
Was hij een zwarte slaaf!!!???
Had Jezus slaven?
Hij was zwart ja. Mekkanen wouden hem doden en een moslim kwam en zei dat Abu Bakr(ra) geld zou geven om hem vrij te laten. Hij gaf geld en zij gaven Bilal.
Ongeveer zoiets.
Lees eerst hoe slaven werden behandeld etc.
Bv: Als je met slavin trouwde, werd ze vrij.
Je moest ze evenveel eten geven, zoals jij eet.
En ze waren slaven omdat ze anders niks hadden enz.
Zulke dingen.
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Google: Slavery Islam.
Resultaten 1 - 10 van circa 1.370.000 voor slavery islam (0,10 seconden)
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

Teva Teff schreef:Google: Slavery Islam.
Resultaten 1 - 10 van circa 1.370.000 voor slavery islam (0,10 seconden)
-_-'
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

fucmoh schreef:
ChechenMaga schreef:Rascist?

Waarom was Bilal (een ex-slaaf trouwens) de eerste muezzin van Islam? :)
Was hij een zwarte slaaf!!!???
Had Jezus slaven?
De Dienaren van Jezus dus ja de slaven
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Bilal was een zwarte slaaf.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

En ze waren slaven omdat ze anders niks hadden enz.
Ze bezaten niks, zelfs niet het recht op hun eigen lichaam, doordat ze slaaf waren.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

ChechenMaga schreef:En ze waren slaven omdat ze anders niks hadden
Ok.. dus iemand die niets heeft is bezit van een ander?
Nou, dan wordt het tijd om de uitkeringen maar eens af te schaffen... ik kan wel wat goedkoop huispersoneel gebruiken... 8)
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

Monique schreef:
ChechenMaga schreef:En ze waren slaven omdat ze anders niks hadden
Ok.. dus iemand die niets heeft is bezit van een ander?
Nou, dan wordt het tijd om de uitkeringen maar eens af te schaffen... ik kan wel wat goedkoop huispersoneel gebruiken... 8)
:lol:
De slaven hadden niet veel.
Bv.: eten, drank, plaats om te slapen,...
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

De slaven hadden niet veel.
Bv.: eten, drank, plaats om te slapen,...
Hun ballen gingen er ook af.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

ChechenMaga schreef:De slaven hadden niet veel.
Bv.: eten, drank, plaats om te slapen,...
Precies... wanneer we de uitkeringen afschaffen zijn er hele volksstammen in Nederland die niets hebben... geen eten, drank, slaapplaats etc.... wanneer de mensen die wel iets hebben deze dus als slaaf nemen is iedereen blij... de slaven hebben te eten en een dak boven hun hoofd en ik hoef niet meer te stofzuigen... 8)
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

BFA schreef:
De slaven hadden niet veel.
Bv.: eten, drank, plaats om te slapen,...
Hun ballen gingen er ook af.
http://www.forty-two.nl/wp-content/uplo ... 784283.jpg

+++++++++++++++
Ik heb de link veranderd.
Jouw link was iets te groot.
Het plaatje is het zelfde.

Vriendelijke groet.
M
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Zwina__
Berichten: 1
Lid geworden op: za mei 05, 2007 5:42 pm
Locatie: Lahaye

Re: Vraagje aan moslims

Bericht door Zwina__ »

Monique schreef:Beste moslimvrienden,

Ik heb een vraagje. Misschien zal dit vraagje sommigen "dom" in de oren klinken...maar... het is niet anders.

Ik heb nu een aantal jaren hier op FFI de bijdragen van vele moslims mogen bewonderen. 1 ding komt steeds terug en ik heb geen flauw idee waarom.
De reden van de "strijd" die moslims voeren tegen kafir (=iedere niet moslim) is gebaseerd op het feit dat niet-moslims niet in allah geloven. Sommigen geloven in God, anderen in Boeddha, weer anderen in een andere "godheid" en velen in geen enkele "godheid".

Ikzelf bijvoorbeeld geloof in geen enkele "godheid". Dat anderen in "godheden" geloven doet mij helemaal niets. Ieder zijn meug. Maakt mij niet uit.... whatever. Doe je best. Geloof in 10 of 1 godheid.. mij om het even.

Ik snap dus niet dat moslims zo'n moeite hebben met het feit dat niet iedereen in allah/mohammed/koran gelooft. Ik zie het probleem niet. Wat maakt het uit? Wat maakt het uit dat ik niet in allah geloof? Wat voor vreselijks doe ik moslims hiermee aan? Wat voor "last" hebben moslims van mij? Zo veel "last" kennelijk dat "ze" mij de meest vreselijke dingen toewensen... hier en in het hiernamaals (waar ik dus niet in geloof, maar dat doet er niet toe).

Hoe "vreselijk" zou het zijn wanneer ik naast een islamitisch gezin zou wonen? Op welke wijze zou ik dat gezin "storen" in hun geloofsbeleving? Zo erg "storen" dat ik zou moeten branden in de hel, dat mij niet eens "vrede" toegewenst mag worden?
Ik zou geen enkele "last" hebben wanneer mijn buren allah/god/boeddha zouden aanbidden en eren. Ik zit in een ander huis en merk het dus niet eens.
Dus... waarin zit de "last" die ik (kennelijk) veroorzaak voor moslims?
Op welke wijze verhinder ik (kennelijk) de geloofsbeleving van moslims?

Ik wil heel graag weten WAAROM moslims niet-moslims zo verafschuwen. WAAROM verwensen zij niet-moslims de meest vreselijke dingen toe?

Ik zou dolgraag een antwoord willen hebben van de hier aanwezige moslims zodat ik het misschien een beetje ga begrijpen?
Ik wil jullie wel verzoeken om niet met koran/bijbel teksten aan te komen want ik vraag het jullie persoonlijk. Ik hoop dus ook op een persoonlijk antwoord.

Bij voorbaat dank.


Heey meid, Het is helemaal geen domme vraag
Ik weet hoe jij denkt derover..
Ja, wat maakt het uit in wat je gelooft?
Maar we blijven hierbij Dat het ook een feit is
Dat de Islaam de Echte Godsdienst is waarin je in moet geloven..
En weer de vragen en hoe weet jij het zo zeker? bladieblaa..
Dat hoor je niet te vragen.
ik zou maar zeggen begin De Edele Quraan eens te lezen (vertaalt dan)
En mag je De moslims hieronder uitspreken

Meid, vraag je eens deze vragen eens af:
Waarom ben ik Geboren?
Wat komt ernaa dat ik dood ga?
Komt er nog een leven na de hiernamaals?
Hoe is de zon&maan&sterren onstaan?
en zo kan ik maar door blijven gaan

Dan zul je wel zien dat je niet voor niets hier bent..
Meid het is een Beproeving van Allah swt wat hij voor ons vraagt doen..
en wij dan Onze verdiende prijs ervoor krijgen..
Meid het is toch ook onmogelijk om te leven zonder toekomst?
zonder cariere? zonder basisschappelijke dingen..

Ohja, wil je ook weten waarom we '' de moslims onder ons''
mee zitten:
Het is een plicht dat we anderen ongelovigen ook gelovig kunnen maken
het zal heel erg triest zijn als we Mensen niet moslims - Later zien verbranden..
Wil jij je zelf zien verbranden? nee zeker niet..
Vermijd dan de slechte zonde's..
Allah swt vraagt ons Alleen om hem te aanbidden , en slechte zonde's te vermijderen..

Ik noem paar voorbeelden:
Het is niet toegestaan in de islaam om te liegen of stelen..
jij als persoon als niet moslim zou je het willen als iemand tegen jou liegt zou jij diegene ooit dan vertrouwen?
Zou jij het fijn vinden als iemand Iets van jou eigendom steelt?
ik denk het niet. Niemand zal het leuk vinden
Als je nou dat vermijd Het is niet fijn en het is ook niet toegestaan in de islaam


Ik kan zo maar doorblijven typen...
Ik hoop dat je hiervan wat bevielt

En nog veel succes meid

xx Een meid



------------------------------------------------------------------------------------

Beste Zwina__,

Zou je alsjeblieft een kleinere Avatar willen gebruiken? Je plaatje neemt teveel plek in op de pagina.

Met vriendelijke groet,

M

Respect wat ik vraag voor de Hijaab die ik draag...
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Wil je de avatar van die smerige islamindoctrinatie verkleinen aub, je saboteert hiermee de discussie.
Nr1415
Berichten: 81
Lid geworden op: vr mei 04, 2007 11:33 pm

Bericht door Nr1415 »

uhummm..."smerig"?
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Re: Vraagje aan moslims

Bericht door tomc »

Zwina__ schreef:
Monique schreef:Ik wil heel graag weten WAAROM moslims niet-moslims zo verafschuwen. WAAROM verwensen zij niet-moslims de meest vreselijke dingen toe?
Zij hebben zelf geen geloof, dat is de grote puzzel. Het zou ook debiel zijn om echt geloof te hebben vandaag de dag. Dit zou ondermeer betekenen dat ze alle medische hulp bijvoorbeeld afwijzen. Ken jij 1 moslim die dat doet ? Dus hebben ze externe bevestiging van hun gelijk nodig. En aangezien dat er niet is en nooit zal zijn gebruiken ze geweld.

Neem nu dit Zwina__ gevalletje. Zij kan ook lezen, en zij zal ook wel 33:33 gelezen hebben, en dat dat vrouwen verbied om hun huis te verlaten, en dus ook internet verbied, aangezien het doel is communicatie te verbieden. Toch zit ze hier te posten. Ze verveeld zich. Ze wilt het opdringen, zodat ze weer kan stoefen. Meer is het niet hoor.
Zwina__ schreef:Heey meid, Het is helemaal geen domme vraag
Ik weet hoe jij denkt derover..
Ja, wat maakt het uit in wat je gelooft?
Maar we blijven hierbij Dat het ook een feit is
Dat de Islaam de Echte Godsdienst is waarin je in moet geloven..
En weer de vragen en hoe weet jij het zo zeker? bladieblaa..
Dat hoor je niet te vragen.
De hemel is groen ! Hoe weet ik dat zo zeker ? Dat hoef je niet te vragen ! Ga jij beweren dat dat niet idioot is ?
Zwina__ schreef:ik zou maar zeggen begin De Edele Quraan eens te lezen (vertaalt dan)
En mag je De moslims hieronder uitspreken
Heb ik gedaan.
Zwina__ schreef:Meid, vraag je eens deze vragen eens af:
Waarom ben ik Geboren?
Omdat mijn ouders dat besloten. Hopelijk is er eens iemand die geboren wordt omdat ik besluit dat hij zal geboren worden, in samenspraak met een vrouw.
Zwina__ schreef:Wat komt ernaa dat ik dood ga?
Dat zal ik ooit weten. Maar wat er komt voor ik dood ga is veel belangrijker, dat zij Jezus immers. En of er nu iets is na de dood of niet, Jezus volgen zal resulteren in geluk, in deze wereld EN in de volgende.
Zwina__ schreef:Komt er nog een leven na de hiernamaals?
Wat maakt dat uit ? Goede Christenen leven voor morgen, voor hunzelf en voor anderen. Jij moet de parabel van de tollenaar dringend eens lezen, want jij speelt hier de farizee.

Regeltjes opdringen aan anderen, maar zelf volgen, ho maar.
Zwina__ schreef:Hoe is de zon&maan&sterren onstaan?
Omdat het fusieproduct helium in de sterren verschrikkelijk veel fusieenergie geeft, zonder tegendruk te geven aan de zwaartekracht, zorgt dit voor een ongelooflijk intense fusiekern in een ster. Dit zorgt voor de vorming van vele isotopen van vele atomen. Doordat zelfs dit proces, dat verschrikkelijk veel energie opslorpt (denk in 10 olievelden per nanoseconde en meer) de fusieenergie van helium niet kan opnemen, ontstaan steeds snellere en zwaardere deeltjes die eerst door de zwaartekracht, maar onmiddellijk daarop door de traagheid tegengehouden worden krijgen die een enorme snelheid. Het resultaat is wat men noemt een "supernova" explosie. Deze zorgt voor een gigantische schijf met relatief veel zware atomen rond een ster. Hieruit ontstaan terug gaswolken die door de zwaartekracht rotsen gaan vormen. Deze rotsen klitten door de zwaartekracht samen. De samenstelling van alle planeten is voornamelijk afhankelijk van de afstand van die planeet tot het centrum van de zon. Dus als er een planeet ontstaat op 3-13 lichtminuten van het centrum van de explosie dan zal er water ontstaan op het oppervlak van die planeet (dat er dan al of niet blijft liggen, of allerlei leuke fenomenen geeft, zie bijvoorbeeld de staart van kometen ... dat is water) ... Het centrum van de explosie en de buitenkant zullen vooral waterstof bevatten, resulterend in een nieuwe ster ... enzovoort.
Zwina__ schreef:en zo kan ik maar door blijven gaan
Nee dat kan je niet.
Zwina__ schreef:Dan zul je wel zien dat je niet voor niets hier bent..
Meid het is een Beproeving van Allah swt wat hij voor ons vraagt doen..
en wij dan Onze verdiende prijs ervoor krijgen..
Meid het is toch ook onmogelijk om te leven zonder toekomst?
zonder cariere? zonder basisschappelijke dingen..
Wat is jouw carriere VOOR je doodgaat ? Want als moslima is het zwijgen en jongen (in het beste geval) en niets anders.
Zwina__ schreef:Ohja, wil je ook weten waarom we '' de moslims onder ons''
mee zitten:
Het is een plicht dat we anderen ongelovigen ook gelovig kunnen maken
het zal heel erg triest zijn als we Mensen niet moslims - Later zien verbranden..
Dus DAAROM doen ze aan terrorisme ? Oh juist ja.
Zwina__ schreef:Wil jij je zelf zien verbranden? nee zeker niet..
Vermijd dan de slechte zonde's..
Allah swt vraagt ons Alleen om hem te aanbidden , en slechte zonde's te vermijderen..
Ja ... zo vraagt hij aan vrouwen van nooit met niemand te praten. En hier ben jij messages aan het posten. Dat is een van de slechte zondes. En toch pleeg jij ze. Ben jij nu een monster dat naar de hel gaat ?
Zwina__ schreef:Ik noem paar voorbeelden:
Het is niet toegestaan in de islaam om te liegen of stelen..
Ben jij al eens in antwerpen geweest ? Dus daar is geen enkele moslim die liegt volgens jouw ?
Zwina__ schreef:jij als persoon als niet moslim zou je het willen als iemand tegen jou liegt zou jij diegene ooit dan vertrouwen?
Ja. Uiteraard. Ik lieg soms ook tegen mensen die mij vertrouwen. Omdat het hun zaken niet zijn. Of omdat het vlotter gaat. Of ...
Zwina__ schreef:Zou jij het fijn vinden als iemand Iets van jou eigendom steelt?
ik denk het niet. Niemand zal het leuk vinden
Als je nou dat vermijd Het is niet fijn en het is ook niet toegestaan in de islaam
Oh wauw.

Wat met de verplichting om te moorden ? Zoals de koran 9:111 zegt ?
Zwina__ schreef:Ik kan zo maar doorblijven typen...
Ik hoop dat je hiervan wat bevielt
Helemaal niet eigenlijk. Jij bent geen deftige moslima, maar je voelt je wel geroepen om anderen het op te dringen.
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Re: Vraagje aan moslims

Bericht door ChechenMaga »

tomc schreef:Neem nu dit Zwina__ gevalletje. Zij kan ook lezen, en zij zal ook wel 33:33 gelezen hebben, en dat dat vrouwen verbied om hun huis te verlaten, en dus ook internet verbied, aangezien het doel is communicatie te verbieden. Toch zit ze hier te posten. Ze verveeld zich. Ze wilt het opdringen, zodat ze weer kan stoefen. Meer is het niet hoor.
[Yusufali 33:32] O Consorts of the Prophet! Ye are not like any of the (other) women: if ye do fear (Allah), be not too complacent of speech, lest one in whose heart is a disease should be moved with desire: but speak ye a speech (that is) just.

[Yusufali 33:33] And stay quietly in your houses, and make not a dazzling display, like that of the former Times of Ignorance; and establish regular Prayer, and give regular Charity; and obey Allah and His Messenger. And Allah only wishes to remove all abomination from you, ye members of the Family, and to make you pure and spotless.
:smile:

Meestal is Qur'an gericht tot iedereen. Maar hier... denk het niet.
Ik ga maar zwijgen. Ik weet het niet met zekerheid.
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Nr1415 schreef:uhummm..."smerig"?
Ja, smerige moslimindoctrinatie.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Re: Vraagje aan moslims

Bericht door tomc »

ChechenMaga schreef:
tomc schreef:Neem nu dit Zwina__ gevalletje. Zij kan ook lezen, en zij zal ook wel 33:33 gelezen hebben, en dat dat vrouwen verbied om hun huis te verlaten, en dus ook internet verbied, aangezien het doel is communicatie te verbieden. Toch zit ze hier te posten. Ze verveeld zich. Ze wilt het opdringen, zodat ze weer kan stoefen. Meer is het niet hoor.
[Yusufali 33:32] O Consorts of the Prophet! Ye are not like any of the (other) women: if ye do fear (Allah), be not too complacent of speech, lest one in whose heart is a disease should be moved with desire: but speak ye a speech (that is) just.

[Yusufali 33:33] And stay quietly in your houses, and make not a dazzling display, like that of the former Times of Ignorance; and establish regular Prayer, and give regular Charity; and obey Allah and His Messenger. And Allah only wishes to remove all abomination from you, ye members of the Family, and to make you pure and spotless.
:smile:

Meestal is Qur'an gericht tot iedereen. Maar hier... denk het niet.
Ik ga maar zwijgen. Ik weet het niet met zekerheid.
En wat denk je concreet dat daarmee bedoeld wordt ? Alle zo naief ben je toch hopelijk niet ? Dit zijn regels die vrouwen dienen te volgen zoals de tafseer zegt.

Weet je hoe deze vers noemt ? "The command of hijab".

ChechenMaga, wil jij nu serieus beweren dat "the command of hijab" enkel voor de vrouwen van de profeet dient ? Dit is uiteraard het vers dat als compromis de hoofddoek voortgebracht heeft he. Maar goed als jij gaat zeggen dat dat niets met islam te maken heeft ...
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

Ik zeg niks. Ik toon wat er staat.
Ik heb de soera niet gelezen, de titel zelfs niet...

Anyway. Ik bedoelde dat bij DIE verzen het zo staat. Weet niet hoe het bij anderen staat. Ga nog eens kijken. :)
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Vraagje aan moslims

Bericht door Monique »

Zwina__ schreef: Heey meid, Het is helemaal geen domme vraag
Ik weet hoe jij denkt derover..
Hallo Zwina, fijn dat je het geen domme vraag vindt.
a, wat maakt het uit in wat je gelooft?
Maar we blijven hierbij Dat het ook een feit is
Dat de Islaam de Echte Godsdienst is waarin je in moet geloven..
En hier heb ik dus de grootste moeite mee moet geloven. Ik moet namelijk helemaal niets.
Dat jij vindt dat islam "de Echte" godsdienst is heb ik geen enkele moeite mee.... moet je zelf weten. Maar... dat jij vindt dat ik dat ook moet vinden stuit mij tegen de borst.
En weer de vragen en hoe weet jij het zo zeker? bladieblaa..
Dat hoor je niet te vragen.
Dat hoor ik juist wel te vragen. Jij zegt dat ik MOET geloven in de koran... mag ik aub vragen "waarom" het "de Echte" is?
Je denkt toch, hoop ik, niet dat ik "ja, nee en amen" knik omdat jij zegt dat ik dat "moet"?
Meid, vraag je eens deze vragen eens af:
Waarom ben ik Geboren?
Wat komt ernaa dat ik dood ga?
Komt er nog een leven na de hiernamaals?
Hoe is de zon&maan&sterren onstaan?
en zo kan ik maar door blijven gaan
Inderdaad, zo kun je door blijven gaan, maar... waarom zou je? Niemand weet het antwoord. Jij denkt dat je het antwoord weet maar je hebt er geen bewijs van. (ok, je vindt de koran "bewijs" maar voor mij is dat geen bewijs). Aangezien je deze vragen aan mij stelt is de koran niet van belang en zal ik je moeten antwoorden"ik heb geen flauw idee".

Nu wil ik aan jou vragen waarom het antwoord op die vragen zo belangrijk is? IS er wel een antwoord op die vragen? Een antwoord gebaseerd op onweerlegbaar bewijs? Kennelijk zijn het behoorlijk belangrijke vragen, dan mag je toch verwachten dat er naar het antwoord gedegen onderzoek gedaan wordt voordat er iets "geloofd" wordt als zijnde "de Waarheid"?
Dan zul je wel zien dat je niet voor niets hier bent..
Meid het is een Beproeving van Allah swt wat hij voor ons vraagt doen..
en wij dan Onze verdiende prijs ervoor krijgen..
Meid het is toch ook onmogelijk om te leven zonder toekomst?
zonder cariere? zonder basisschappelijke dingen..
Huh? Bedoel je hier dat je wanneer je niet in allah gelooft , geen toekost, geen carriere hebt? Dat mag je mij eens uitleggen want die dingen heb ik allemaal.
Ohja, wil je ook weten waarom we '' de moslims onder ons''
mee zitten:
Het is een plicht dat we anderen ongelovigen ook gelovig kunnen maken
het zal heel erg triest zijn als we Mensen niet moslims - Later zien verbranden..
Waarom is dat je "plicht"? En, hebben kafir daar nog iets in te brengen? m.a.w. mogen "wij" zeggen: "dank je voor het aanbod maar, nee dank je"?

Wil jij je zelf zien verbranden? nee zeker niet..
Ik geloof niet in "branden in de hel" dus dit is voor mij niet iets om over na te denken of mee te zitten.
Dat jij er wel in gelooft en er mee zit is je eigen keus. Laat mij dan aub de keus om er niet mee te zitten?
Vermijd dan de slechte zonde's..
Wat zijn mijn slechte zondes? (zijn er ook goeie zondes? :wink: )
Allah swt vraagt ons Alleen om hem te aanbidden , en slechte zonde's te vermijderen..
Dat allah het "vraagt" betekent dus dat ik een keus heb en mag weigeren. Bij deze dus.
Ik noem paar voorbeelden:
Het is niet toegestaan in de islaam om te liegen of stelen..
jij als persoon als niet moslim zou je het willen als iemand tegen jou liegt zou jij diegene ooit dan vertrouwen?
Zou jij het fijn vinden als iemand Iets van jou eigendom steelt?
ik denk het niet. Niemand zal het leuk vinden
Als je nou dat vermijd Het is niet fijn en het is ook niet toegestaan in de islaam
Zover ik weet zijn bovenstaande dingen ook niet erg wenselijk buiten de islam? Ik zie dus niet in wat dit lijstje met de islam te maken heeft?
Ik kan zo maar doorblijven typen...
Ik hoop dat je hiervan wat bevielt
Dank je voor je uitgebreide antwoord. Ik ben blij dat we op een beschaafde en vriendelijke manier hierover kunnen praten.
En nog veel succes meid

xx Een meid
Dank je "meid" en jij ook veel success.

(best lachen om op mijn leeftijd "meid" genoemd te worden... ik voel me weer 15 :oops: )
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

ChechenMaga schreef:Hoi.

Ik heb geen zin om dat alles nu op te zoeken.
Later.
Meneer van Dalen wacht nog steeds op antwoord...
Heb het niet gelezen, geen zin nu. :)
Dus de kruistochten hebben niks slechts meegebracht?
Wat van de missionarissen die naar Latijns-Amerika of wat was het, gingen en die daar mensen dwongen om te bekeren?
Ik ontken niet dat moslims mensen dwongen tot Islam enz.
Maar als je zegt dat de christenen dat niet deden, ben je niet goed bezig.
Ik praat geen enkel geloof goed, maar als je een klein beetje op de hoogte bent van de situatie in de wereld is het vetgedrukte woord uit jouw bericht niet juist, dwang en het proberen om macht op mensen uit te oefenen zijn namelijk praktijken waar de volgelingen van een middeleeuwse pedofiele tiran genaamd "Mohammed" zich nog dagelijks mee bezig houden.

En elk weldenkend mens dat de ideologie van deze pedofiele tiran kent weet ook waarom die volgelingen dit doen...
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

ChechenMaga schreef:
ajax schreef:
ChechenMaga schreef: Door zijn avatar, zeker? :)
Door al z,n uitspraken
en natuurlijk die avatar ook lekker dat hij dood is door een hollander ook nog zo zie je maar weer nederlanders zijn nog niet zo slecht
:lol: Moest ff lachen toen ik dat las.
Wat is er zo lachwekkend aan dat iemand moord lekker vind?

Of bedoel je dat het lachwekkend is dat iemand met dergelijke uitspraken een ander als racist durft te beschuldigen?

onze vriend Ajax (die kennelijk niet eens door heeft dat hij de nickname van een griekse god gebruikt, iets wat zijn almachtige dictator hem niet in dank zal afnemen omdat de egotripper allah liever alle aandacht voor zichzelf heeft) bewijst namelijk met dit soort uitspraken zelf een grote racist te zijn.

Weten we iig weer hoe de gem. moslim in elkaar steekt...
maverlarry
Berichten: 7
Lid geworden op: do mei 17, 2007 10:21 pm

Bericht door maverlarry »

Hoe weet jij dat de Islam het ware geloof is?
Hoe weet jij dat jou geloof wel echt is? Of mischien ben jij wel een kafir... hoe weet jij dan zo zeker dat er niets is?

Luister, iemand geloof wel of niet. Iemand gelooft in zijn/haar god omdat hij dat gelooft en zich daar prettig bij voelt!
De Islam maakt deze wereld er niet mooier op. Dat is een van de vele redenen dat ik niet geloof dat een boodschap is van God.
Waarom de islam? Er zijn hier op aarde zat mongolen zoals jij die denken het allemaal te weten. Als jij echt zo bijgogem bent of denkt te zijn, leer arabisch en ga de qor'aan lezen! Niet zo'n wazige vertaling ofzo want dat is eigenlijk gewoon een interpretatie. Dus leer arabisch en oordeel dan zelf! Ga niet af van wat sommige mensen zeggen. Geloof ook niet alles wat sommige moslims zeggen. Dat zijn analfabetische randdebielen die niet kunnen lezen en maar doen en zeggen wat radicale papa en mama vroeg zeiden. Ongelooflijk, wat een wereld is dit.
Die hebben ook geen bewijs.
Er valt niets te bewijzen!! Geen enkel geloof is te bewijzen!
Als jij werkelijk om je medemensen gaf, dan zou jij Allah 50 keer per dag smeken om niemand voor eeuwig naar de Hel te sturen. Je moet wel een heel kleinzielig persoon zijn om iemand eeuwigdurende martelingen toe te wensen.
Uhmss... 5x is voldoende!
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

maverlarry schreef:
Hoe weet jij dat de Islam het ware geloof is?
Hoe weet jij dat jou geloof wel echt is? Of mischien ben jij wel een kafir... hoe weet jij dan zo zeker dat er niets is?

Dat is zekerder dan dat er een god is die door een pedofiele tiran is verzonnen ter meerdere eer en glorie van diezelfde pedofiele tiran.

Maar de vraag was: Hoe weet jij dat de Islam het ware geloof is?

En als jij een forum opkomt waar je nieuw bent zou het je sieren je eerst eens voor te stellen. Zeker weer een van die fanatieke niet nadenkende mohammedanen die ons gaan vertellen wat we wel en niet moeten lezen in de koran en haddiths.

Nou makker, dat kunnen wij zelf heel erg goed.


Luister, iemand geloof wel of niet. Iemand gelooft in zijn/haar god omdat hij dat gelooft en zich daar prettig bij voelt!
De Islam maakt deze wereld er niet mooier op. Dat is een van de vele redenen dat ik niet geloof dat een boodschap is van God.
Waarom de islam? Er zijn hier op aarde zat mongolen zoals jij die denken het allemaal te weten.

En gelijk schelden. Welkom beste maverlarry. Je hebt je visitekaartje afgegeven en ik ben daar heel blij mee. Je moest eens weten hoe fijn het is als er reclame wordt gemaakt voor FFI.

Want doen jullie door jullie manier van reageren. We hebben daar ook een naam voor: Useful Idiots!!!!!!


Als jij echt zo bijgogem bent of denkt te zijn, leer arabisch en ga de qor'aan lezen! Niet zo'n wazige vertaling ofzo want dat is eigenlijk gewoon een interpretatie. Dus leer arabisch en oordeel dan zelf!

Wij hebben een aantal van oorsprong uit Arabische landen afkomstige mensen op het forum. Alle bezweren zij dat de vertalingen zonder uitzondering de lading dekken. Dus gezever als zou je de koran alleen maar begrijpen in het arbisch is gewoon een onzinige opmerking die hierbij naar het land der fabelen is verwezen!!!!!!!!!

Ga niet af van wat sommige mensen zeggen. Geloof ook niet alles wat sommige moslims zeggen. Dat zijn analfabetische randdebielen die niet kunnen lezen en maar doen en zeggen wat radicale papa en mama vroeg zeiden. Ongelooflijk, wat een wereld is dit.

Analfabetisch randdebielen komen in het midden oosten ietsjes meer voor dan hier!!!!!!!!!!

En ja, de meesten van ons hebben de koran en de haddiths bestudeerd.
En helaas voor jou hebben zij meer kennis in hun pink dan de gemiddelde moslim in zijn hele lichaam!!!

En op basis van dat lezen zijn we tot de conclusie gekomen dat de islam een zeer aggresieve, vrouwonvriendelijke sekte is.
Weg ermee.

Die hebben ook geen bewijs.
Er valt niets te bewijzen!! Geen enkel geloof is te bewijzen!
Als jij werkelijk om je medemensen gaf, dan zou jij Allah 50 keer per dag smeken om niemand voor eeuwig naar de Hel te sturen. Je moet wel een heel kleinzielig persoon zijn om iemand eeuwigdurende martelingen toe te wensen.
Uhmss... 5x is voldoende!
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
maverlarry
Berichten: 7
Lid geworden op: do mei 17, 2007 10:21 pm

Bericht door maverlarry »

pedofiele tiran genaamd "Mohammed" zich nog dagelijks mee bezig houden
Ik hoop voor jou dat jij deze uitlating terugneemt en je excuses aanbiedt! Dit kan echt niet wat je nu doet!!! Onze Profeet is heilig. :mad: (vrede zij met hem)
Plaats reactie