De uitdaging van een Moslim aan een Christen

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

en ondertussen is onze grote vriend Michel/Serdar nog steeds niet op de uitdaging van Afghan in gegaan.
Komop Serdar, laat je niet kennen, niet vanalles erbij betrekken om de discussie een andere wending te geven...

wat is het grootste gebod volgens de bijbel??

en doe alsjeblieft niet zo kinderachtig door steeds de discussie af te kappen zodra t je te moeilijk wordt. Je wist toch zoveel van de bijbel, nou waar ben je dan bang voor.... makkie voor jou om die dombo's hier eens ff een lesje te leren :twisted:
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Ruth schreef:en ondertussen is onze grote vriend Michel/Serdar nog steeds niet op de uitdaging van Afghan in gegaan.
Komop Serdar, laat je niet kennen, niet vanalles erbij betrekken om de discussie een andere wending te geven...

wat is het grootste gebod volgens de bijbel??

en doe alsjeblieft niet zo kinderachtig door steeds de discussie af te kappen zodra t je te moeilijk wordt. Je wist toch zoveel van de bijbel, nou waar ben je dan bang voor.... makkie voor jou om die dombo's hier eens ff een lesje te leren :twisted:
Beste Ruth,
Serdar was eerst met de uitdaging. Hij beweerde meer van Christendom te weten dan de Christenen zelf. Toen pas heb ik dat eenvoudige vraag gesteld om zijn kennis te testen, maar hij koos een ei voor zijn geld en ging weg. Misschien wel een rotte ei. Nu is hij dus de trotse bezitter van een stinkbom :lol:
Dit heb ik helaas heel vaak meegemaakt met Moslims, dus ben ik wel wat gewend.
Groetjes
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Afghan schreef:
Ruth schreef:en ondertussen is onze grote vriend Michel/Serdar nog steeds niet op de uitdaging van Afghan in gegaan.
Komop Serdar, laat je niet kennen, niet vanalles erbij betrekken om de discussie een andere wending te geven...

wat is het grootste gebod volgens de bijbel??

en doe alsjeblieft niet zo kinderachtig door steeds de discussie af te kappen zodra t je te moeilijk wordt. Je wist toch zoveel van de bijbel, nou waar ben je dan bang voor.... makkie voor jou om die dombo's hier eens ff een lesje te leren :twisted:
Beste Ruth,
Serdar was eerst met de uitdaging. Hij beweerde meer van Christendom te weten dan de Christenen zelf. Toen pas heb ik dat eenvoudige vraag gesteld om zijn kennis te testen, maar hij koos een ei voor zijn geld en ging weg. Misschien wel een rotte ei. Nu is hij dus de trotse bezitter van een stinkbom :lol:
Dit heb ik helaas heel vaak meegemaakt met Moslims, dus ben ik wel wat gewend.
Groetjes
Afghan
weet je wat we doen afghaan, we bewaren deze topic voor de volgende moslim die komt beweren VEEL van het christendom af te weten.

@ en jij michel,

jij bent een loser 1e klas en weg ben jij.
jij durft niet, je kraamde maar wat uit maar als het puntje bij het paaltje komt ben jij niet thuis te vinden, waar je beoolfd te zijn.
dat komt omdat jij geen kaas hebt gegeten van welk religie dan ook, geen christendom en ook geen islam.

jij kunt alleen schreeuwen beste man, oftewel serdar, serdar/michel die straks weer een topic gaat openen en dan gaat roepen "er valt hier niet te discuseren".moet je vooral gaan doen en dan zullen wij al je posten er eens bij gaan halen.
zo kunnen de lezers echt gaan zien wat voor leugens jij verspreid.

het gaat je goed beste man of zal ik zeggen, jongetje.
hoe oud ben je eigenlijk?

ach ja het maakt eigenlijk niets uit want de wijsheid zit hem niet in de leeftijd.
zelfs onze silly en ilona, een van de jongste deelnemers hebben meer hersens dan jij en je hele M-familie bij elkaar.
moslimfamilie op deze forum bedoel ik en dan heb ik het over ajax, ook zo'n leeghoofd die niet meer kan dan schoppen en eisen stellen dat wij maar moeten gaan bewijzen en als we dat doen dan is het uit de context gehaald of niet goed vertaald, meer horen wij niet van hem, hij zet zichzelf keer op keer voor paal.

wat dacht je van onze trotse moslim, zij/hij kan en durft tenminste wel normaal en respectvol in discussie te gaan over de islam en heeft ondertussen een dikke huid ontwikkeld, kan tegen een stootje en heeft wat mijn inziens betreft een klein hartje gevuld met liefde, wat bij jou michel/serdar en ajax nog altijd ontbreken.

mvg nadia
Laatst gewijzigd door nadia op wo mei 16, 2007 12:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Oorzaak
Een Moslim geeft zijn leven voor de Islam
Gevolg
trotse bezitter van een stinkbom
BOEM. Cirkel is rond en kan opnieuw beginnen.

Een Moslim offert zijn bloed voor Allah.-Een Moslim geeft zijn leven voor de Islam-Trotse bezitter van een bom-Boem-

Wanneer gaan Mosims eens in staat zijn dit te doorbreken.

Een Christen biedt zijn andere wang aan.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

BFA schreef:Oorzaak
Een Moslim geeft zijn leven voor de Islam
Gevolg
trotse bezitter van een stinkbom
BOEM. Cirkel is rond en kan opnieuw beginnen.

Een Moslim offert zijn bloed voor Allah.-Een Moslim geeft zijn leven voor de Islam-Trotse bezitter van een bom-Boem-

Wanneer gaan Mosims eens in staat zijn dit te doorbreken.

Een Christen biedt zijn andere wang aan.
Wat een grappig maar duidelijke samenvatting BFA. Je bent echt een kunstenaar.
Ik hoop dat bij de moslims de ogen opengaan, anders kan dit nooit doorbroken worden.
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Vraag maar raak :)
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

nadia schreef:
Afghan schreef:
Ruth schreef:en ondertussen is onze grote vriend Michel/Serdar nog steeds niet op de uitdaging van Afghan in gegaan.
Komop Serdar, laat je niet kennen, niet vanalles erbij betrekken om de discussie een andere wending te geven...

wat is het grootste gebod volgens de bijbel??

en doe alsjeblieft niet zo kinderachtig door steeds de discussie af te kappen zodra t je te moeilijk wordt. Je wist toch zoveel van de bijbel, nou waar ben je dan bang voor.... makkie voor jou om die dombo's hier eens ff een lesje te leren :twisted:
Beste Ruth,
Serdar was eerst met de uitdaging. Hij beweerde meer van Christendom te weten dan de Christenen zelf. Toen pas heb ik dat eenvoudige vraag gesteld om zijn kennis te testen, maar hij koos een ei voor zijn geld en ging weg. Misschien wel een rotte ei. Nu is hij dus de trotse bezitter van een stinkbom :lol:
Dit heb ik helaas heel vaak meegemaakt met Moslims, dus ben ik wel wat gewend.
Groetjes
Afghan
weet je wat we doen afghaan, we bewaren deze topic voor de volgende moslim die komt beweren VEEL van het christendom af te weten.
Ja Nadia,
Ik ben het helemaal met je eens. Ik zie dat onze lieve moderator zo vriendelijk is geweest om hiervan een nieuw topic te maken. Zo kunnen iedereen dit nog nalezen.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

nadia schreef:
Afghan schreef:
Ruth schreef:en ondertussen is onze grote vriend Michel/Serdar nog steeds niet op de uitdaging van Afghan in gegaan.
Komop Serdar, laat je niet kennen, niet vanalles erbij betrekken om de discussie een andere wending te geven...

wat is het grootste gebod volgens de bijbel??

en doe alsjeblieft niet zo kinderachtig door steeds de discussie af te kappen zodra t je te moeilijk wordt. Je wist toch zoveel van de bijbel, nou waar ben je dan bang voor.... makkie voor jou om die dombo's hier eens ff een lesje te leren :twisted:
Beste Ruth,
Serdar was eerst met de uitdaging. Hij beweerde meer van Christendom te weten dan de Christenen zelf. Toen pas heb ik dat eenvoudige vraag gesteld om zijn kennis te testen, maar hij koos een ei voor zijn geld en ging weg. Misschien wel een rotte ei. Nu is hij dus de trotse bezitter van een stinkbom :lol:
Dit heb ik helaas heel vaak meegemaakt met Moslims, dus ben ik wel wat gewend.
Groetjes
Afghan
weet je wat we doen afghaan, we bewaren deze topic voor de volgende moslim die komt beweren VEEL van het christendom af te weten.

@ en jij michel,

jij bent een loser 1e klas en weg ben jij.
jij durft niet, je kraamde maar wat uit maar als het puntje bij het paaltje komt ben jij niet thuis te vinden, waar je beoolfd te zijn.
dat komt omdat jij geen kaas hebt gegeten van welk religie dan ook, geen christendom en ook geen islam.

jij kunt alleen schreeuwen beste man, oftewel serdar, serdar/michel die straks weer een topic gaat openen en dan gaat roepen "er valt hier niet te discuseren".moet je vooral gaan doen en dan zullen wij al je posten er eens bij gaan halen.
zo kunnen de lezers echt gaan zien wat voor leugens jij verspreid.

het gaat je goed beste man of zal ik zeggen, jongetje.
hoe oud ben je eigenlijk?

ach ja het maakt eigenlijk niets uit want de wijsheid zit hem niet in de leeftijd.
zelfs onze silly en ilona, een van de jongste deelnemers hebben meer hersens dan jij en je hele M-familie bij elkaar.
moslimfamilie op deze forum bedoel ik en dan heb ik het over ajax, ook zo'n leeghoofd die niet meer kan dan schoppen en eisen stellen dat wij maar moeten gaan bewijzen en als we dat doen dan is het uit de context gehaald of niet goed vertaald, meer horen wij niet van hem, hij zet zichzelf keer op keer voor paal.

wat dacht je van onze trotse moslim, zij/hij kan en durft tenminste wel normaal en respectvol in discussie te gaan over de islam en heeft ondertussen een dikke huid ontwikkeld, kan tegen een stootje en heeft wat mijn inziens betreft een klein hartje gevuld met liefde, wat bij jou michel/serdar en ajax nog altijd ontbreken.

mvg nadia
Ik weet dan ook meer dan jou over Christendom he mocht je vragen over hebben moet je vragen aan Ajax :) ..?oke
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

nee nee ajax,

vertel jij maar eens waar het christendom voor staat en niet andersom.
je mag er een hele dag over doen en je tijd gaat nu in.

of

jij stelt duidelijke vragen waarvan jij de antwoorden al in je hoofd hebt, schrijf ze hier op en afghaan reageerd wel op je antwoorden zo ook andere.

of jij moet en beter iedee hebben.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Ik weet dan ook meer dan jou over Christendom he mocht je vragen over hebben moet je vragen aan Ajax :) ..?oke
Lieve Ajax,
Leuk dat je veel over Christendom weet. Nu hopen we dat al dat kennis zo'n kleine 30 cm daalt en in je hart terecht komt. Zodat je de opgedaane kennis ook in praktijk kan brengen.
Want wat voor nut heeft het als je heel veel weet, maar daar niets mee doet? Shaitan weet ook heel veel, maar wat heeft hij daarmee bereikt.

Bespaar daarom jezelf de moeite en dit Forum van je onzin verhalen en ga iets nuttigs doen. Je grote broer Serdar heeft ook zijn biezen gepakt.
Je kan bij hem misschien stinkbommen lenen, hij heeft een hele lading gekocht :lol:
Groetjes
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Afghan schreef:
Ik weet dan ook meer dan jou over Christendom he mocht je vragen over hebben moet je vragen aan Ajax :) ..?oke
Lieve Ajax,
Leuk dat je veel over Christendom weet. Nu hopen we dat al dat kennis zo'n kleine 30 cm daalt en in je hart terecht komt. Zodat je de opgedaane kennis ook in praktijk kan brengen.
Want wat voor nut heeft het als je heel veel weet, maar daar niets mee doet? Shaitan weet ook heel veel, maar wat heeft hij daarmee bereikt.

Bespaar daarom jezelf de moeite en dit Forum van je onzin verhalen en ga iets nuttigs doen. Je grote broer Serdar heeft ook zijn biezen gepakt.
Je kan bij hem misschien stinkbommen lenen, hij heeft een hele lading gekocht :lol:
Groetjes
Afghan
ajax,

je was niet snel genoeg sorry, afghaan heeft een beter iedee.
ga 30 cm naar beneden met je kennis, dat is inderdaad wat je hoort te doen en breng dit ook in de praktijk.

liefs nadia, je grote zus :wink:
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Mag ik meedoen in de wedstrijd.. :D

Op het internet is verschrikkelijk veel informatie te vinden.. echter ook heel veel foute informatie.. :P..

Vraag 1.
Het beeld van Jezus is God.. (YHWH), hoe oud is dat beeld.

Een hele simpele vraag..
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Wil je deze vraag beantwoorden:

Als Jezus God is dan moet hij dezelfde wil hebben toch?
Zoniet kan hij God niet zijn


39 En een weinig voortgegaan zijnde, viel Hij op Zijn aangezicht, biddende en zeggende: Mijn Vader, indien het mogelijk is, laat dezen drinkbeker van Mij voorbijgaan! doch niet, gelijk Ik wil, maar gelijk Gij wilt.

Wat kan je concluderen:Jezus wilde niet doodgaan voor 'ons'.
God wilde dat volgende conclusie:Jezus en God hebben niet dezelfde wil kan Jezus God zijn:NEE

MVG Ajax :)
Laatst gewijzigd door Amazigh op wo mei 16, 2007 3:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
A proud amazigh!
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

ajax schreef:Wil je deze vraag beantwoorden:

Als Jezus God is dan moet hij dezelfde wil hebben toch?
Zoniet kan hij God niet zijn
natuurlijk..
Wil jij het Bijbels ondersteund hebben of, in orgineel Grieks,. met de Joodse gedachten gang erachter of is het antwoord gewoon Bijbels voldoende..

Merk op: Het gaat om meer weten over het Christendom..
'geen theologische discussie'

Maar goed.. je hebt gelijk: De wil is het zelfde ;)

De volgende vraag van jouw is het gebed, niet Mijn wil, maar Uw wil geschiede.. Wil je dat ik daar antwoord op geef?

Wil ik ook wel..
God wilde niet dat Jezus aan het kruis hing.. Alleen er was geen andere mogelijkheid.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

droevie schreef:
ajax schreef:Wil je deze vraag beantwoorden:

Als Jezus God is dan moet hij dezelfde wil hebben toch?
Zoniet kan hij God niet zijn
natuurlijk..
Wil jij het Bijbels ondersteund hebben of, in orgineel Grieks,. met de Joodse gedachten gang erachter of is het antwoord gewoon Bijbels voldoende..

Merk op: Het gaat om meer weten over het Christendom..
'geen theologische discussie'

Maar goed.. je hebt gelijk: De wil is het zelfde ;)

De volgende vraag van jouw is het gebed, niet Mijn wil, maar Uw wil geschiede.. Wil je dat ik daar antwoord op geef?

Wil ik ook wel..
God wilde niet dat Jezus aan het kruis hing.. Alleen er was geen andere mogelijkheid.
Zie mijn post en antwoord erop.............
A proud amazigh!
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

ajax schreef:
droevie schreef:
ajax schreef:Wil je deze vraag beantwoorden:

Als Jezus God is dan moet hij dezelfde wil hebben toch?
Zoniet kan hij God niet zijn
natuurlijk..
Wil jij het Bijbels ondersteund hebben of, in orgineel Grieks,. met de Joodse gedachten gang erachter of is het antwoord gewoon Bijbels voldoende..

Merk op: Het gaat om meer weten over het Christendom..
'geen theologische discussie'

Maar goed.. je hebt gelijk: De wil is het zelfde ;)

De volgende vraag van jouw is het gebed, niet Mijn wil, maar Uw wil geschiede.. Wil je dat ik daar antwoord op geef?

Wil ik ook wel..
God wilde niet dat Jezus aan het kruis hing.. Alleen er was geen andere mogelijkheid.
Zie mijn post en antwoord erop.............
tjah je zit fout..
Lees maar goed.. mijn antwoord..

Maar goed antwoord mijn vraag nu maar eens :)
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

droevie schreef:
ajax schreef:
droevie schreef: natuurlijk..
Wil jij het Bijbels ondersteund hebben of, in orgineel Grieks,. met de Joodse gedachten gang erachter of is het antwoord gewoon Bijbels voldoende..

Merk op: Het gaat om meer weten over het Christendom..
'geen theologische discussie'

Maar goed.. je hebt gelijk: De wil is het zelfde ;)

De volgende vraag van jouw is het gebed, niet Mijn wil, maar Uw wil geschiede.. Wil je dat ik daar antwoord op geef?

Wil ik ook wel..
God wilde niet dat Jezus aan het kruis hing.. Alleen er was geen andere mogelijkheid.
Zie mijn post en antwoord erop.............
tjah je zit fout..
Lees maar goed.. mijn antwoord..

Maar goed antwoord mijn vraag nu maar eens :)
Je hebt het niet beantwoord in die vers staat Mijn Vader(God)Als je wil kun je deze drinkbeker(dood) voorbij laten gaan:Met andere woorden ik(Jezus) wil niet doodgaan maar dan zegt hij daarna doch is het niet mijn wil maar Uw wil:Wat zegt Jezus toch hij moet namelijk dezelfde wil hebben maar dat heeft hij niet zegt hij zelf :)
A proud amazigh!
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

ajax schreef:Je hebt het niet beantwoord in die vers staat Mijn Vader(God)Als je wil kun je deze drinkbeker(dood) voorbij laten gaan:Met andere woorden ik(Jezus) wil niet doodgaan maar dan zegt hij daarna doch is het niet mijn wil maar Uw wil:Wat zegt Jezus toch hij moet namelijk dezelfde wil hebben maar dat heeft hij niet zegt hij zelf :)
Hou er even rekening mee wat die beker exact is. Is die beker een glas wijn ? Helemaal niet.

Die beker vergif is een grote groep mensen, die ook God's kinderen zijn, en die zijn hoofd vragen. Wat is dus concreet de keuze die God hier overweegt ?

Het is een moeilijke keuze en het antwoord is niet duidelijk. De juiste keuze is simpel, en die kiest God dan ook, ook al zal veel leed het resultaat zijn. Maar hij kiest ervoor om zelf te lijden, in plaats van anderen te vermoorden.
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

ajax schreef:
droevie schreef:
ajax schreef: Zie mijn post en antwoord erop.............
tjah je zit fout..
Lees maar goed.. mijn antwoord..

Maar goed antwoord mijn vraag nu maar eens :)
Je hebt het niet beantwoord in die vers staat Mijn Vader(God)Als je wil kun je deze drinkbeker(dood) voorbij laten gaan:Met andere woorden ik(Jezus) wil niet doodgaan maar dan zegt hij daarna doch is het niet mijn wil maar Uw wil:Wat zegt Jezus toch hij moet namelijk dezelfde wil hebben maar dat heeft hij niet zegt hij zelf :)
Nee, ik heb jouw vraag wel beantwoord..

Als er een andere mogelijkheid is staat in vs 39, laat dan deze beker mij voorbij gaan.

Maar er is geen andere mogelijkheid..

De uitdaging is: Jij weet meer van Christelijk geloof dan Christenen..
Ik kan je wel vertellen waarom.. maar aannemen zal je het toch niet.

Jezus zegt: Ik en de Vader zijn een. Ofwel dezelfde..
Echter staat in Hebr. Hij is voor even onder de engelen gesteld.
Of .. Jezus heeft zich een gestalte van een dienaar aangenomen..

53 Denk je soms dat ik mijn Vader niet te hulp zou kunnen roepen? Als ik hem erom vroeg, zou hij me dadelijk bijstaan met meer dan twaalf legers engelen.

Hier wordt de wil van Jezus dus boven die van God gesteld.
:razz:
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

tomc schreef:
ajax schreef:Je hebt het niet beantwoord in die vers staat Mijn Vader(God)Als je wil kun je deze drinkbeker(dood) voorbij laten gaan:Met andere woorden ik(Jezus) wil niet doodgaan maar dan zegt hij daarna doch is het niet mijn wil maar Uw wil:Wat zegt Jezus toch hij moet namelijk dezelfde wil hebben maar dat heeft hij niet zegt hij zelf :)
Hou er even rekening mee wat die beker exact is. Is die beker een glas wijn ? Helemaal niet.

Die beker vergif is een grote groep mensen, die ook God's kinderen zijn, en die zijn hoofd vragen. Wat is dus concreet de keuze die God hier overweegt ?

Het is een moeilijke keuze en het antwoord is niet duidelijk. De juiste keuze is simpel, en die kiest God dan ook, ook al zal veel leed het resultaat zijn. Maar hij kiest ervoor om zelf te lijden, in plaats van anderen te vermoorden.
Ik weet of je het wel snapt Jezus maakt duidelijk:Ik wil het NIET maar God wil dat nou vraag ik mij af waarom?Jullie(Jezus en God) zijn toch hetzelfde en MOETEN dezelfde wil hebben maar nee hoor ze zijn het met elkaar oneens de 1(God) wil het wel de andere(Jezus) wil het niet:Jezus is NIET GOD of je moet een hele goede uitleg hebben :)

En drinkbeker staat symbolisch voor de Dood/Uur die zal komen.
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax schreef:
tomc schreef:
ajax schreef:Je hebt het niet beantwoord in die vers staat Mijn Vader(God)Als je wil kun je deze drinkbeker(dood) voorbij laten gaan:Met andere woorden ik(Jezus) wil niet doodgaan maar dan zegt hij daarna doch is het niet mijn wil maar Uw wil:Wat zegt Jezus toch hij moet namelijk dezelfde wil hebben maar dat heeft hij niet zegt hij zelf :)
Hou er even rekening mee wat die beker exact is. Is die beker een glas wijn ? Helemaal niet.

Die beker vergif is een grote groep mensen, die ook God's kinderen zijn, en die zijn hoofd vragen. Wat is dus concreet de keuze die God hier overweegt ?

Het is een moeilijke keuze en het antwoord is niet duidelijk. De juiste keuze is simpel, en die kiest God dan ook, ook al zal veel leed het resultaat zijn. Maar hij kiest ervoor om zelf te lijden, in plaats van anderen te vermoorden.
Ik weet of je het wel snapt Jezus maakt duidelijk:Ik wil het NIET maar God wil dat nou vraag ik mij af waarom?Jullie(Jezus en God) zijn toch hetzelfde en MOETEN dezelfde wil hebben maar nee hoor ze zijn het met elkaar oneens de 1(God) wil het wel de andere(Jezus) wil het niet:Jezus is NIET GOD of je moet een hele goede uitleg hebben :)

En drinkbeker staat symbolisch voor de Dood/Uur die zal komen.
ajax,

jezus is niet te volgen vanuit 1 vers of meerdere verzen.
over god en jezus is jou al tig keer uitleg gegeven, latst nog door ariel.

oja, jij moet niet steeds blijven eisen van andere mensen.

vertel zelf waar de bijbel voor staat want jij wist het toch zeg jij steeds, laat dat dan ook zien zou ik zeggen en niet 4 zinnetjes maar veel en veel meer.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

nadia schreef:
ajax schreef:
tomc schreef: Hou er even rekening mee wat die beker exact is. Is die beker een glas wijn ? Helemaal niet.

Die beker vergif is een grote groep mensen, die ook God's kinderen zijn, en die zijn hoofd vragen. Wat is dus concreet de keuze die God hier overweegt ?

Het is een moeilijke keuze en het antwoord is niet duidelijk. De juiste keuze is simpel, en die kiest God dan ook, ook al zal veel leed het resultaat zijn. Maar hij kiest ervoor om zelf te lijden, in plaats van anderen te vermoorden.
Ik weet of je het wel snapt Jezus maakt duidelijk:Ik wil het NIET maar God wil dat nou vraag ik mij af waarom?Jullie(Jezus en God) zijn toch hetzelfde en MOETEN dezelfde wil hebben maar nee hoor ze zijn het met elkaar oneens de 1(God) wil het wel de andere(Jezus) wil het niet:Jezus is NIET GOD of je moet een hele goede uitleg hebben :)

En drinkbeker staat symbolisch voor de Dood/Uur die zal komen.
ajax,

jezus is niet te volgen vanuit 1 vers of meerdere verzen.
over god en jezus is jou al tig keer uitleg gegeven, latst nog door ariel.

oja, jij moet niet steeds blijven eisen van andere mensen.

vertel zelf waar de bijbel voor staat want jij wist het toch zeg jij steeds, laat dat dan ook zien zou ik zeggen en niet 4 zinnetjes maar veel en veel meer.
Over Jezus en God weet ik het al misschien kun jij antwoord geven nog niemand heeft dat gedaan droevie zegt dat God het niet wilde maar terwijl er in de vers staat dat God het juist wilde en Hem 'Zoon' wilde het niet.
Vergelijking:Toen Ibrahim s.a.w hem zoon wou doodmaken maar uiteindelijk niet gedaan omdat God het op de laatste moment gestopt.
Terwijl de duivel zei dood hem!

Maar waar de bijbel voor staat is een ander verhaaltje
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

nee ajax,

als jij het allemaal al weet ZOALS JIJ NU WEER ZEGT MAAR NIET MET ONS DEELT WAT JIJ WEET...en dat is juist waarom we deze topic hebebn geopend, om moslims aan ons mede te delen wat ZIJ weten over het christendom.
uiteindelijk om elkaar hierin te steunen, dit is geen vraagbank.

dus:
jij legt het aan ons uit en anders ga je maar weg van deze topic.
jeetje wat kun jij toch doordrammen !! en veelal NIET luisteren, net een klein kind, alleen kan ik het van een kindje hebben, hoort bij zijn mens zijn maar jij, jij zou beter moeten weten.

wat is de TITEL van deze topic ???
juist ja, dat mag jij doen en als dat niet doet dan is deze topic niet voor jou bedoeld, punt uit.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

dubbel bericht
Laatst gewijzigd door tomc op wo mei 16, 2007 5:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

nadia schreef:nee ajax,

als jij het allemaal al weet ZOALS JIJ NU WEER ZEGT MAAR NIET MET ONS DEELT WAT JIJ WEET...en dat is juist waarom we deze topic hebebn geopend, om moslims aan ons mede te delen wat ZIJ weten over het christendom.
uiteindelijk om elkaar hierin te steunen, dit is geen vraagbank.

dus:
jij legt het aan ons uit en anders ga je maar weg van deze topic.
jeetje wat kun jij toch doordrammen !! en veelal NIET luisteren, net een klein kind, alleen kan ik het van een kindje hebben, hoort bij zijn mens zijn maar jij, jij zou beter moeten weten.

wat is de TITEL van deze topic ???
juist ja, dat mag jij doen en als dat niet doet dan is deze topic niet voor jou bedoeld, punt uit.

Oke dan antwoord ik de vraag van Ruth:

Wat is de grootste gebod uit de bijbel(NT)?

Heb uw naaste lief als uzelf
En liefde voor God
A proud amazigh!
Plaats reactie