Allahs wil is wet? Islaminside??????

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Joannes

Berichtdoor Joannes » Do Okt 11, 2007 4:00 pm

Freya schreef:
Islaminside schreef:En ik ga zeker naar Mekka Insallah , en dat gaat jou Fraya en de rest niks aan . Ik doe het voor mijn zelf .
Ik ben op zoek naar de waarheid heb het reeds gevonden en trek er lering uit , hoe meer kennis hoe meer ik weet hoe meer ik van jullie ongelovigen atheisten zal weerlegen en tegenspreken .

Kennis? Pleur op. Je hebt helemaal geen kennis, het enigste wat jij kan doen ik waardeloze copy paste, wat totaal onleesbaar is en geen enkel antwoord geeft, hoewel, het geeft wel weer hoe jij bent, namelijk totaal inhoudsloos, een lawaaipapegaai met het iq van een fruitvliegje.

Trouwens, wanneer ga jij eindelijk naar Mekka? Jij was degene die erover begon, een paar maanden geleden, maar je bent nog steeds hier. Wat is het idee? Om hier voordat je vertrekt, nog eens lekker wat mensen om te brengen?
Ken je het liedje van de Moody Blues?
Since you gotta go, oh you'd better Go now go now, go now

In de zweefmolen rond de zwarte steen, en dan steentjes gooien naar een pilaar, (ballengooien en touwtjetrekken, en daarna naar de waarzegster)

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Do Okt 11, 2007 4:10 pm

Islaminside schreef:Ik gehoorzaam Allah omdat hij dat van mij vraagt

Wie vraagt wordt overgeslagen.
Vragen staat vrij en het weigeren daarbij.
God laat zich de wet niet voorschrijven door mensen.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Do Okt 11, 2007 4:11 pm

Islaminside schreef:Ik gehoorzaam Allah vanwege het feit dat hij alle dankbaarheid toebehoort .

Een god die dankbaarheid van de mens verlangt is een armoedzaaier.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Do Okt 11, 2007 4:14 pm

Islaminside schreef:Ik gehoorzaam Allah, vrede behoort tot hem en is tot hem

Weet je zeker dat je het over ’allah’ hebt, of bedoel je satan? Een mens kan zich niet aan de werkelijkheid onttrekken. Een moslim wel?

olafo

Berichtdoor olafo » Do Okt 11, 2007 10:15 pm

Freya schreef:
BaniIsrael schreef:Aghi Islaminside, je hebt ze werkelijk kapot gemaakt, alleen zullen zij dit uiteraard nooit erkennen, Moge Allah jouw belonen met Janaat Al-Firdauws, Ameen.

Nog zo'n domme fruitvlieg.

Wil jij ophouden met het beledigen van de fruitvlieg?
Zij die niets te zeggen hebben zoeken het gezelschap van anderen op.

Islaminside

Berichtdoor Islaminside » Do Okt 11, 2007 10:27 pm

Ik zal me niet verlagen naar jullie nivo .
En helemaal niet naar een nivo van leugenaars .
Het is voor mij niet nodig om me te mengen in EINDELOZE FILOSISCHE GESPREKEN EN DISCUSSIES die op niks uitlopen .
Maar ik baseer me op de koran en de suna.

Het is geen deugd, dat gij uw gezicht naar het Oosten of naar het Westen wendt, maar waarlijke deugd is in hem, die in Allah, de laatste dag, de engelen, het Boek en de profeten gelooft en die van zijn vermogen geeft uit liefde voor Hem aan de verwanten, de wezen, de armen, de reiziger, de bedelaars en voor het vrijkopen van slaven en die het gebed onderhoudt en de zakaat betaalt; verder in degenen, die hun belofte nakomen, wanneer zij een belofte doen en de geduldigen in armoede, in kwellingen en in oorlogstijd; dezen zijn het, die bewezen hebben, waarachtig te zijn en dezen zijn vromen. (Surat al-Baqarah: 177 )

Ten eerst Allah doet nooit iemand kwaad je kiest er zelf voor , voor wat je doet .Je kan 2 wegen kiezen de linkerweg of de rechterweg .
De rechterweg is van Allah (SBHT) en de linkerweg is van Satan de duivel.EN moslims kiezen de weg van Allah en jullie kiezen de weg van de Satan.

Dit is voorzeker de waarheid. De mens heeft niets om trots op te zijn. Het doet er niet toe hoe rijk, mooi, beroemd of gerespecteerd je bent, doe niet alsof je dit feit niet begrijpt! Wat de mens gelukkig zal maken is de goede karakter waarmee hij streeft om het genoegen van Allah te verkrijgen, en zijn onderwerping aan Hem.

Allah spoort mensen tot het goede jullie satanistische Atheisten sporen en elkaar tot het slechte , haat en afgunst.
Allah spoort de mensen tot vrede jullie satanistische leugenaars sporen tot bedrog en valsheid , baatzucht en gierigheid .
Allah spoort aan tot gelijkheid van de mens julie satanitische atheisten sporen aan tot ongelijkheid , verschil , haat voor elkaar en bedrog.
Allah spoort aan tot de waarheid jullie sporen aan tot leugens .
Allah de verhevene spoort aan tot goed gedrag julie Atheistitische leugenaars sporen elkaar aan tot het slechtheid , haat en afgunst.
Allah spoort aan tot Betrouwbaarheid, Vergiffenis, Kwaad met goed vergelden,Gelovigen genadig zijn,Niet door woede op een dwaalspoor gezet worden,Kosteloos en zonder beloning goede daden verrichten,
Op een consequente manier gematigd blijven in de toenadering van mensen, Vermijden mensen te bespotten vanwege jaloezie of egoïsme,
Mensen vriendelijk aanspreken,Aan de afspraken houden,
Een betrouwbare getuige zijn,Het vermijden van spottende en arrogante gesprekken, Vrijgevig zijn, Zaken met wijsheid regelen,
Geduldig zijn,Bescheiden zijn.

Wat jullie ongelovige atheisten zeggen gaat me geen ene moer aan .
Ik geloof niks van jullie, ik volg jullie niet met andere woorden IK mag geen 1 van jullie . Ik volg Alleen Allah en zijn boodschapper , de koran en de suna .

Beste mens wacht wij wachten MET U , geen enkel probleem .
MIj maakt niks uit wat er gebeurt , ik vrees alleen Allah .

Dit is voorzeker de waarheid. De mens heeft niets om trots op te zijn. Het doet er niet toe hoe rijk, mooi, beroemd of gerespecteerd je bent, doe niet alsof je dit feit niet begrijpt! Wat de mens gelukkig zal maken is de goede karakter waarmee hij streeft om het genoegen van Allah te verkrijgen, en zijn onderwerping aan Hem.

En wordt er tot degenen, die rechtvaardig handelden gezegd: "Wat heeft uw Heer geopenbaard?", dan zullen zij zeggen: "Het beste." Er is voor degenen, die goed doen, goeds in deze wereld doch het tehuis van het hiernamaals is nog beter. Het tehuis der godvrezenden is inderdaad uitstekend. Tuinen der eeuwigheid zullen zij binnengaan, waardoor rivieren vloeien. Zij zullen er in ontvangen wat zij wensen. Zo beloont Allah de rechtvaardigen.(Surat an-Nahl: 30-31 )

Neen, wie zich volledig aan Allah onderwerpt en goede daden verricht, zal zijn beloning bij zijn Heer hebben. Vrees noch droefheid zal over hem komen. (Surat al- Baqarah: 112
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html

Islaminside

Berichtdoor Islaminside » Do Okt 11, 2007 10:37 pm

Ariel ik blijf door op deze weg met de wil van god Insallah ,
En ik onderwerp me aan de wil van god niet aan die van iemand anders.
God heeft mij geschapen en ik zal hem volgen .
Volg jezus of Noach of piet kan me niks schelen je bent al 60 jaar.
Doe wat je wilt Als je maar MIJN Geloof met rust laat .
Of als je oorlog wilt dan verklaar je oorlog gewoon zo simpel .
Jezus (vzmh) is de profeet van de moslims is de profeet van degene die zich onderwerpen aan de wil van Allah .
Er zijn verschillende typen mensen op aarde. Sommigen zijn eerlijk terwijl anderen leugenaars zijn. Sommige mensen vrezen Allah en passen goed op Zijn grenzen terwijl anderen tegen Hem in opstand komen. Het einde van ieders groep zal beslist overeenkomen met hun houding. Door Zijn eindeloze genade, zal Allah iedere type persoon rechtvaardig belonen. Deze absolute belofte is in de volgende verzen verwoord:

"Verbeelden diegenen, die slechte daden doen, dat Wij hen zullen behandelen zoals hen, die geloven en goede werken verrichten, zodat hun leven en hun dood gelijk zullen zijn? Verkeerd is hun oordeel. Allah heeft de hemelen en de aarde in waarheid geschapen, zodat elke ziel voor hetgeen zij verdient vergolden moge worden en hun zal geen onrecht worden aangedaan." (Surat al-Jathiyah 45:21-22 )

Het hiernamaals is de plaats waar mensen rechtvaardig beloond zullen worden. Dit is een DUIDELIJK feit. Allah is op de hoogte van elk voorval en kent elke daad, goed of slecht. Bepleit dus nooit onwetendheid over het bestaan van het hiernamaals, de plek waar Allah's eigenschap van rechtvaardigheid volledig zichtbaar zal zijn en elke daad zal rechtvaardig beloond worden. Houd bovendien in gedachte dat het tonen van onverschilligheid ten aanzien van dit punt, en het simpelweg zeggen: "We zullen tot aarde wederkeren als we sterven", de verrijzenis van de mens niet zal belemmeren en het feit, dat hij berecht zal worden.

Het is waarschijnlijk, dat een persoon zichzelf in deze wereld zal misleiden. Door het feit van het hiernamaals te verwerpen, zou hij zich kunnen inspannen om "er het beste van te maken." Hij zou de stem van zijn geweten wel tot stilte weten te brengen. Echter, dit zal in geen geval zijn dood verhinderen, wat op een voorbeschikte dag in de aanwezigheid van Allah is, en zijn wederopstanding uit de dood wat ook is voorbeschikt. Of hij het nu verwerpt of niet, elk individu zal zeker vanuit de dood herrijzen om voor Allah te staan; op die dag zal ieder persoon door Allah beloond worden volgens zijn goede of slechte daden. Vervolgens zal hij naar zijn werkelijke en eeuwige verblijfplaats gestuurd worden om zijn beloning te ontvangen. Op die dag, zullen zowel degenen, die falen dit voor de hand liggende feit onder ogen te zien als degenen die simpelweg zichzelf met deze wereld tevreden proberen te stellen, naar de hel gestuurd worden, tenzij Allah hen door Zijn grensloze vergevingsgezindheid vergeeft. Deze mensen, die het verdienen om in de hel te vertoeven daar zij zelfs in gebreke zijn van oprechte geloof ter grootte van een atoom en geen geweten hebben, zullen daar voor eeuwig verblijven.

Allah beschrijft in de volgende verzen de gedachten, de woorden en de toestanden van de ongelovigen die net doen alsof zij het bestaan van een hiernamaals niet begrijpen, en die het opstaan vanuit de dood tegenspreken:

"En hij die Allah leidt, is goed geleid, doch voor hem die Hij laat dwalen zult gij buiten Hem geen helper vinden. En Wij zullen hen verzamelen op de dag der opstanding, op hun aangezicht, blind, stom en doof voorover liggend. Hun verblijfplaats zal de hel zijn; telkenmale als het Vuur afneemt, zullen Wij de vlam voor hen aanwakkeren. Dat is hun vergelding, daar zij Onze woorden verwierpen en zeiden: "Zullen wij indien wij beenderen en stof zijn geworden werkelijk worden opgewekt in een nieuwe schepping?" (Surat al-Isra 17: 97-98 )

Het antwoord op de in het vers gestelde vraag is DUIDELIJK: het heelal waarin wij leven wemelt van de bewijzen van de roemrijke creatie van Allah. Voorzeker, Degene Die wonderbaarlijk alles creëert wat ons omgeeft, heeft de kracht om op ieder moment hun tegenhangers in het hiernamaals te creëren. Allah spreekt in de Qoer-aan de mensen aan, die net doen alsof zij het feit van het hiernamaals niet begrijpen door hen vragen te stellen die een helder antwoord hebben:

"Zien zij niet in, dat Allah, Die de hemelen en de aarde schiep, bij machte is hun evenbeeld te scheppen? Hij heeft voor hen een termijn vastgesteld waaromtrent geen twijfel bestaat. Doch de onrechtvaardigen tonen slechts ondankbaarheid" (Surat al-Isra 17:99 )

Bepleit nooit onwetendheid over het feit, dat de mens beoordeeld zal worden en in het hiernamaals voor al zijn daden beloond zal worden, de plaats waar Allah's eigenschappen van rechtvaardigheid volledig zichtbaar zullen zijn.

De meerderheid van de mensen verklaren, dat zij in het hiernamaals geloven en ondanks dat laten zij het na om er dieper over na te denken. Zij bepleiten simpelweg onwetendheid over het feit, dat zij daar al hun verrichte daden in deze wereld onder ogen zullen zien. Ze misleiden zichzelf door een eigen interpretatie te geven aan het hiernamaals, de dag des oordeels, het paradijs en de hel in plaats van op de manier waarop Allah het voor hen in de Qoer-aan introduceert.

Allah geeft een gedetailleerde beschrijving van het hiernamaals, het moment van rechtspraak, degenen die het verdienen het paradijs te betreden en degenen die naar de hel gestuurd worden. Op de dag des oordeels zal ieder persoon alleen voor het aangezicht van Allah staan en verantwoording afleggen over alle momenten, die hij doorgemaakt heeft in het aardse leven. Degenen die zich gedurende hun leven in hebben gespannen om de goede tevredenheid van Allah te verdienen, zullen het paradijs betreden en er in alle eeuwigheid verblijven, omgeven door overvloedige gunsten van Allah. Aan de andere kant zullen degenen die enkel en alleen voor deze wereld hebben geleefd zonder het hiernamaals te overwegen een eeuwige marteling onder ogen moeten zien, tenzij Allah hen gratie verleent door Zijn genade.

Zij die zeggen "Allah zal mij, onder welke omstandigheid dan ook, vergeven", zij die beweren "Ik doe anderen geen kwaad" en dus denken dat ze het paradijs zullen betreden, zij die veronderstellen dat het alleen uitvoeren van sommige bepaalde daden van aanbidding hen zal redden van de bestraffing, misleiden zichzelf hoewel zij de feiten kennen. In de Qoer-aan vestigt Allah onze aandacht op deze werkelijkheid, de werkelijkheid, dat de mens zich bewust is van de feiten ondanks het aanvoeren van excuses:

"Slechts bij uw Heer zal dan uw toevlucht zijn. De mens zal op die Dag worden onderricht over hetgeen hij vooruitzond of achterliet. Neen, de mens is een bewijs tegen zichzelf. Zelfs al biedt hij (zijn) verontschuldigingen aan." (Surat al-Qiyamah: 75:12-15 )

Zoals Allah in bovenstaande vers uit de Qoer-aan verklaart, is de mens een getuige tegen zichzelf. Elk persoon is zich bewust van de waarheid. Daarom is het absurd om onwetendheid te bepleiten over de feiten door excuses aan te voeren. Dat er vele andere slecht gemanierde mensen zijn, is geen excuus dat iemand op de dag des oordeels zal redden. Noch zal het feit, dat iemands ouders en grootouders gelovige mensen zijn, noch dat zij de armen in hun behoefte voorzien, noch het zeggen "Ik ben een moslim" maar niet in staat is om goede daden te verrichten, om het genoegen van Allah te verdienen en dat zal hem niet van het grootste verdriet redden, behalve door de genade van Allah. Het geeft niet wat anderen doen, iedere levende ziel is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. We zullen allen alleen staan voor Allah en alleen beoordeeld worden. Mensen voeren vele excuses aan om zichzelf te misleiden: dat ze het heel druk hebben, dat zij in hun levensonderhoud moeten voorzien, voor de kinderen moeten zorgen, ze hebben beroepen die toegewijd zijn aan de verbetering van de mensheid of wat zij doen is belangrijker dan ander gedane zaken om het genoegen en de tevredenheid van Allah te verkrijgen. Ondanks dit, is het belangrijk om te herinneren dat al deze uitspraken een ieders eigen standpunt weerspiegelen - niet het standpunt van de Qoer-aan - en in geen geval de verlossing beloven van een rampzalig einde. Voorzeker, de Qoer-aan geeft de nauwkeurigste informatie hoe een persoon zijn leven dient door te brengen om het paradijs te bereiken.

Zij die manieren van leven omarmen anders dan dat als goed is beschouwd door de Qoer-aan, zij die tijd verliezen wachtend op de latere jaren van het leven om Allah te aanbidden, zij die zowel zichzelf als anderen misleiden door het aanvoeren van excuses, zouden allemaal in gedachten moeten houden dat hun uitvluchten hen in het hiernamaals niet zullen redden. Allah zal geen leugens accepteren. Bovendien zullen deze mensen op de dag des oordeels niet aan het woord worden gelaten. Op die dag zullen die mensen, die de feiten negeren, de beloningen van Allah misbruiken en de bevelen van Allah niet gehoorzamen hun oprechte spijt betuigen:

"Op die dag zal de hel (hem) worden getoond; op die dag zal de mens de vermaning willen volgen, maar hoe zal de vermaning hem kunnen baten? Hij zal zeggen: "O had ik (vroeger), voor dit leven iets verricht." Niemand straft zoals Hij op die dag zal straffen. Noch boeit iemand zoals Hij zal boeien." (Surat al-Fajr 89:23-26 )

De scènes die op de dag des oordeels plaats zullen vinden, zijn de ultieme uitdrukkingen van de oneindige rechtvaardigheid van Allah. Op die dag zullen degenen, die de stemmen van hun geweten volgen gescheiden worden van degenen die dat niet doen. Om dus zo'n spijt te vermijden, bereid je dan voor op het hiernamaals en vergeet nooit dat je jouw prestaties daar tegen zal komen. Verdedig nooit dat je deze feiten niet hebt begrepen. Verspil je leven niet voor niets en in krachtsinspanningen van geen betekenis.

Dit kortstondig leven is vergeleken met het hiernamaals waardeloos. Staatspaleizen, ostentatieve huizen omgeven door tuinen, motorboten, jachtschepen, gloednieuwe auto's, nachtclubs, luxueuze hotels, gewaardeerde vakmensen, gezonde kinderen, mooie en gewaardeerde echtgenotes… zulke gunsten, die in dit leven aan de mens zijn gegeven hebben zeker allure. Een leven zou eraan toegewijd kunnen worden om het allemaal te bemachtigen. Desondanks, zelfs als iemand ze allemaal zou bezitten of een deel ervan, zal hij toch het hiernamaals bereiken op die voorbestemde dag, alles achterlatend wat hem gegeven is.

Misschien ben jij ook één van die mensen, die zijn leven heeft toegewijd aan het bezitten van deze gunsten. Echter, beweer nooit dat je niet hebt begrepen, dat deze gunsten je in het hiernamaals niet zullen redden.

Op het moment dat de toegewezen engelen jou ontmoeten om je jouw ziel te ontnemen, zul je deze wereld verlaten, al je bezittingen achterlatend. Er zal geen weg meer terug zijn en je zult geen kans krijgen hen nog eens te zien. Eenmaal uit de dood herrezen, zul je op een totaal andere plaats berecht worden, in de aanwezigheid van Allah. Onthoud dat, op dat moment, je noch gevraagd zal worden over de hoeveelheid bezittingen, noch je kinderen, noch je status, noch je opvoeding. Op die voorbestemde dag, zullen noch de belangrijkste staatshoofden, noch koninginnen en koningen, die ooit gedurende de geschiedenis geleefd hebben, een superieur over andere mensen zijn. Geen boezemvriend zal zijn vriend opzoeken. Bovendien zullen ongelovigen hun wereldse goederen aanbieden om hun eigen verlossing af te kopen:

"En een vriend zal een vriend niet vragen, Hoewel zij elkander kunnen zien. Op die dag zal de schuldige zich gaarne van de straf willen vrijkopen door zijn kinderen, en zijn vrouw en zijn broeder, en zijn familieleden die hem een toevlucht waren, en allen die op aarde zijn, om zich te redden. Stellig niet! Waarlijk het is een laaiend vuur. Het zal zijn huid afschroeien. Het zal hem opeisen, die zich afwendt en wegloopt. En rijkdommen verzamelt, en deze (gierig) terughoudt." (Surat al-Ma'arij 70:10-18 )

Overdenk dus deze feiten, die in de verzen vermeld zijn en bepleit nooit onwetendheid over het feit, dat de spijt op die dag groot zal zijn, zo groot dat een ieder zichzelf zal proberen te redden door het aanbieden van al zijn wereldse bezittingen als losgeld.

In de volgende vers vertelt Allah dat ongelovigen alles zouden willen geven wat zich op de wereld bevindt - als ze het ooit hadden gehad - alleen om de bestraffing in de hel te vermijden:

En indien de onrechtvaardigen bezaten al hetgeen op de aarde is en nog eens zoveel daarbij, zullen zij dit op de dag der opstanding als losprijs voor de vreselijke straf willen aanbieden. En wat zij nooit dachten zal hun door Allah onthuld worden. (Surat az-Zumar 39:47 )

In feite zou slechts een korte overdenking elk persoon met een gezond verstand tot de duidelijke conclusie brengen. Niemand zou bijvoorbeeld een voorstel om een directe leven in het paradijs te leiden in ruil voor wat zij hier op aarde bezitten afwijzen. Zonder een moment van aarzeling zou iedereen zijn bezittingen, zonen, en status achterlaten en proberen het paradijs te bereiken. Dit is in feite de enige verantwoordelijkheid van de mens: zijn bezittingen en zichzelf aan Allah toevertrouwen, niet vastgehouden worden door onnodige ambities in dit leven, het genoegen van Allah te verdienen en in ruil daarvoor het paradijs bereiken. Toch wordt de mens door iets bedrogen. De korte tijdspanne in deze wereld wordt als een lange ervaren. Dat is waarom mensen onverstandig genoeg aan dit leven de voorkeur geven, wat in vergelijking met een eeuwige paradijs eerder kort en tijdelijk is.

Aan de ene kant is er een kortstondig leven, begrensd tot zes of zeven decennia, en aan de andere kant een leven dat tot in de eeuwigheid zal duren.

Aan de ene kant, een oneindig, niet eerder voorgekomen en schitterend leven waar al het gewenste aanwezig is zonder enige inspanning dan ook, en aan de andere kant, een kort, tijdelijk leven waar alles veroordeeld is tot onvolmaaktheid. Het doet er niet toe hoe jong en mooi je bent, dit is een leven waarvan voorbestemd is, dat je het uiteindelijk over een paar decennia of morgen zult verliezen. Een leven dat beslist een onbehoorlijke arena is waarin de lusten bevredigd worden.

Negeer dus nooit dit feit. Nu je nog in de gelegenheid bent om de weergaloze gunsten van het paradijs te bereiken, mag je de stem van je geweten niet het zwijgen opleggen om alleen de onvolmaakte en tijdelijke bezittingen van deze wereld te bemachtigen. Bepleit nooit onwetendheid over wat mensen voor altijd zullen verliezen omwille van een kort leven, slechts omdat ze niet denken.

Eén van de hoofdredenen waarom mensen het bestaan van het hiernamaals negeren, is het feit, dat het merendeel van de mensen zo'n standpunt innemen. Zonder twijfel is dit hoe dan ook het geheim van de test. Dit is de manier waarop Allah de mensen op de proef stelt. Omwille hiervan waarschuwt Allah Zijn dienaren tegen het volgen van de meerderheid:

En als gij het merendeel degenen die op aarde zijn, volgt, zullen zij u van Allah's weg doen afdwalen. Zij volgen slechts vermoedens en zij doen niets dan gissen. (Surat al-An'am 6:116 )

Dat de meerderheid van de mensen het pad van Allah niet volgt zou je in geen geval negatief moeten beïnvloeden daar iedereen verantwoordelijk is voor zichzelf. Allah verklaart in de Qoer-aan, dat het merendeel van de mensen niet zullen geloven. Aan de andere kant is er ook verklaard, dat zij die geloven niet gelovig zijn zonder deelgenoten aan Allah toe te schrijven. Men concludeert uit deze verklaring het volgende: het merendeel van de mensen breidt zich niet voor op het hiernamaals en dat is de reden waarom zij het paradijs niet zullen bereiken. Zo'n verklaring is zeker geen uitvlucht voor gewetensvolle mensen maar een reden om meer angst voor Allah te voelen. Dat is waarom je nooit onwetendheid moet bepleiten en denken dat, "de meerderheid van de mensen hetzelfde doet." Zelfs als je in de steek wordt gelaten in je pogingen, begin je voor te bereiden op het hiernamaals, ervan bewust zijn dat je alleen voor jezelf verantwoordelijk bent.

Allah beschrijft voor ons in de Qoer-aan het soort krachtsinspanning die men moet ondernemen voor eeuwige verlossing. Op de dag des oordeels, zullen mensen beoordeeld worden op hun toewijding voor Allah, hun angst voor Hem en het gedrag dat voortvloeit uit deze angst. Alleen een oprechte toewijding voor Allah zal de verlossing van de mens in het hiernamaals veiligstellen. Allah verklaart, dat noch bezittingen noch kinderen manieren zijn om je dichter bij Allah te voelen en alleen degenen die geloven en zich bezighouden met goede daden zullen het paradijs bereiken.

Noch uw rijkdommen noch uw kinderen kunnen u tot Onze nabijheid brengen, maar zij die geloven en goede werken doen, zullen een veelvuldige beloning ontvangen, voor hetgeen zij deden en zullen veilig zijn in verheven woningen. (Surat Saba 34: 37 )

Allah verklaart dat alleen taqwa, of tewel "Godsvrees", waarde heeft in Zijn aanwezigheid:

O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend. (Surat al-Hujurat 49:13 )

Bepleit omwille van deze reden niet de onwetendheid, dat taqwa je eeuwige verlossing zal geven, en dat kinderen, bezittingen en de verlokkingen van deze wereld waardeloos zullen zijn in de aanwezigheid van Allah.

Daar is het tehuis van het hiernamaals! Wij geven het degenen die op aarde geen zelfverheffing wensen, noch wanorde stichten, en het einde is voor de godvruchtigen. (Surat al-Qasas 28: 83 )
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

Islaminside

Berichtdoor Islaminside » Do Okt 11, 2007 10:46 pm

Ik zal me niet meer bezighouden met dit soort filosofische gespreken die op niets uitlopen, ik hou me aan de koran en de suna en ik zal dit volgen of de ongelovigen nou wel willen of niet willen .
Ik geef dit voor geen goud weg .
Ik wens jullie veel plezier, en geluk en je zal het zeker nodig hebben in dit korte leventje .
Ik heb het te druk met andere zaken en ik zal voorgoed afstand doen van deze site , groeten

Zoals Allah in de koran zegt :

Alif Laam Miem.

De openbaring van het Boek is zonder twijfel van de Heer der Werelden.

Zeggen zij: "Hij heeft het verzonnen?" Neen, het is de Waarheid van uw Heer, opdat gij een volk moogt waarschuwen onder hetwelk vóór u geen waarschuwer is geweest, opdat zij geleid mogen worden.

Allah is het, Die de hemelen en de aarde en hetgeen er tussen is in zes dagen schiep; daarna zette Hij Zich op de Troon. Gij hebt geen helper of bemiddelaar buiten Hem. Wilt gij dan geen lering (hieruit) trekken?

Hij ordent het bestel van de hemel tot de aarde, daarna zal deze tot Hem opstijgen in een dag, waarvan de duur naar uw berekening duizend jaar is.

Alzo is de Kenner van het onzichtbare en het zichtbare, de Almachtige, de Genadevolle,

Die de schepping van alles voltooide. En Hij begon de schepping van de mens uit klei.

Daarna maakte Hij zijn nageslacht uit een uittreksel van een nietige vloeistof.

Dan vormde Hij hem en ademde hem van Zijn geest in. En Hij gaf u oren, ogen en hart. Maar gij betoont weinig dankbaarheid.

En zij zeggen: "Zullen wij, wanneer wij in de aarde verloren zijn, opnieuw worden geschapen?" Neen, zij geloven niet in de ontmoeting met hun Heer.

Zeg: "De doodsengel, aan wie gij toevertrouwd zijt, zal uw ziel nemen; dan zult gij tot uw Heer worden teruggebracht."

O, kondet gij het slechts zien wanneer de schuldigen hun hoofd zullen buigen voor hun Heer, zeggende: "Onze Heer, wij hebben gezien en wij hebben gehoord, zend ons nu terug opdat wij goede werken mogen verrichten; voorzeker wij zijn thans overtuigd."

Indien Wij het wilden, zouden Wij aan elke ziel haar leiding kunnen geven, maar Mijn woord werd bewaarheid: "Ik zal de hel met djinn en mensen allen tezamen vullen."

Ondergaat daarom (de straf) omdat gij de ontmoeting van deze Dag vergat. Voorzeker nu hebben Wij u vergeten. Ondergaat de duurzame straf voor hetgeen gij deedt.

1Slechts zij geloven in Onze tekenen, die, wanneer zij er aan herinnerd worden, zich met het gelaat ter aarde werpen en hun Heer verheerlijken met de lof die Hem toekomt, en die niet hoogmoedig zijn.

Zij verwijderen zich van hun bed, hun Heer in vrees en hoop aanroepende en zij doen wel met hetgeen Wij hun hebben geschonken.

Maar niemand weet welke verkwikking der ogen voor hen verborgen is gehouden als beloning voor wat zij hebben gedaan.

Zou dan de gelovige gelijk zijn aan hem die ongehoorzaam is? Zij zijn (stellig) niet gelijk.

Zij, dje geloven en goede werken doen, zullen Tuinen hebben tot verblijf, als onthaal voor hetgeen zij deden.

Maar het tehuis v an de ongehoorzamen zal het Vuur zijn. Telkens wanneer zij er uit willen komen, zullen zij er weer in worden teruggedreven en hun zal worden gezegd: "Ondergaat de straf van het Vuur die gij loochendet."

Wij zullen hen inderdaad de lichtere straf doen ondergaan vóór de grotere straf opdat zij zich mogen bekeren.

En wie is onrechtvaardiger dan hij die door het teken van zijn Heer wordt vermaand en zich er toch van afwendt? Wij zullen de schuldigen beslist straffen.

Voorzeker, Wij gaven Mozes het Boek - twijfel dus niet aan de ontmoeting met Hem - en Wij maakten dit tot een richtsnoer voor de kinderen van Israël.

En Wij stelden leiders uit hun midden aan, die het volk door Ons gebod leidden, zolang zij standvastig waren en in Onze woorden een hecht geloof hadden.

Voorwaar, uw Heer zal op de Dag der Opstanding onder hen richten over hetgeen waaromtrent zij onderling verschillen.

Komen zij niet tot inzicht (door het feit) dat Wij zovele geslachten vóór hen hebben vernietigd in wier woonplaatsen zij nu rondlopen? Daarin zijn zeker tekenen. Willen zij dan niet luisteren?

Hebben zij niet gezien dat Wij het water naar het droge land voeren en daardoor oogsten voortbrengen waarvan zij en hun vee eten? Willen zij dan niet inzien?

En zij (de ongelovigen) zeggen: "Wanneer zal deze beslissing plaats vinden als gij de waarheid spreekt?"

Zeg: "Op de Dag der Beslissing zal het geloof der ongelovigen hen niet baten, noch zal hun uitstel worden verleend."

Wend u daarom van hen af, en wacht; voorzeker zij wachten ook.

Ik wens jullie veel plezier in jullie leven , Ik zal niks meer plaatsen tegen mensen die niet kunnen begrijpen .

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Vr Okt 12, 2007 8:11 am

Islaminside schreef:Ik zal me niet meer bezighouden met dit soort filosofische gespreken die op niets uitlopen, ik hou me aan de koran en de suna en ik zal dit volgen of de ongelovigen nou wel willen of niet willen .
Ik geef dit voor geen goud weg .
Ik wens jullie veel plezier, en geluk en je zal het zeker nodig hebben in dit korte leventje .
Ik heb het te druk met andere zaken en ik zal voorgoed afstand doen van deze site , groeten

.

Iemand met intelligentie had dat al maanden eerder gedaan
Wedden dat deze Spam-UMI van het allerergste soort ons toch lastig zal blijven vallen?

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Vr Okt 12, 2007 8:36 am

Islaminside schreef:Ik wens jullie veel plezier in jullie leven , Ik zal niks meer plaatsen tegen mensen die niet kunnen begrijpen .

Ik begrijp het best, Moh.

Het ondergaan van het eigen IK, ofwel ’zelfverwijzing’, betekent dat ons innerlijke punt van referentie onze eigen ziel is, en dat niet de objecten om eens heen dat zijn. Het tegenovergestelde van zelfverwijzing is objectverwijzing. Bij objectverwijzing laten we ons beïnvloeden door objecten buiten het eigen IK - daar vallen situaties, omstandigheden, mensen en dingen als religie onder.

Bij objectverwijzing streven we voortdurend naar de goedkeuring van anderen. Ons denken en ons gedrag worden bepaald door de reacties die we verwachten. Objectverwijzing is dan ook gebaseerd op angst.

Islamaanhangers hebben een sterke behoefte om de wereld om ons heen onder controle te houden. Zij hebben een sterke behoefte aan macht. De behoefte aan goedkeuring van ’allah’, die controle uitoefent en macht zijn behoeften die voortkomen uit angst. Dat soort macht is niet de macht van de pure potentialiteit, of de macht van het eigen IK, of werkelijke macht.

Als we de macht van het eigen IK ervaren, is er geen angst, geen dwangmatige behoefte om alles onder controle te houden en geen streven naar goedkeuring of macht.

Bij objectverwijzing is je ego je innerlijke punt van referentie. Je ego is echter niet wie je werkelijk bent. Dat constateren wij onophoudelijk aan de hand van jouw antwoorden op dit forum. Het ego is jouw zelfbeeld, je maatschappelijke masker, DE ROL DIE JE SPEELT.
Je maatschappelijk masker vaart wel bij goedkeuring. Het wil alles onder controle houden en het houdt zichzelf in stand door het vertrouwen in de macht van anderen, want het leeft in permanente angst het verkeerde te doen.

De macht van het IK is permanent, omdat die is gebaseerd op kennis van het IK en niet op objectverwijzing naar de koran, de imam, dooie Mohammed, dooie Jezus, of de bijbel.

Je kunt de werkelijkheid niet ontkennen, Moh - maar de werkelijkheid is wat wij vandaag de dag zien:

De christenheid heeft zijn verwerpelijke objectverwijzing afgelegd in verkeert in blakende gezondheid, vrijheid en blijheid.

En de mohammedanen? Zij leven in permanente angst. ZIJ ZIJN AFHANKELIJK VAN OBJECTVERWIJZING. Met als gevolg: onderdrukking, geen vrijheid, geen democratie, armoede, verloedering en een ontstellende achterstand in geestelijk welzijn en ontwikkeling van hun IK.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Okt 12, 2007 8:55 am

Je hebt gelijk Islaminside. Je hebt genoeg gezegd.
Je hebt je best gedaan om Islam te verdedigen.
Maar je kon niet winnen , gewoon om het feit dat Islam NIET te verdedigen is.
Je hebt ons een kijkje in het hoofd van een ware moslim gegeven, en dank zij dat, hebben we ons nog verder afgekeerd van Islam.
Dank je wel voor al je bijdragen, en het gaat je goed.

Vriendelijke groet.
Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Okt 12, 2007 11:29 am

Afbeelding
Zo is die er nog, volop teksten spuiend en zo is die weg:
Afbeelding
De preektrap is weer leeg. Wie vult deze lege plek weer op?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Islaminside

Berichtdoor Islaminside » Vr Okt 12, 2007 12:04 pm

Dat is wat ik wil je bent echt ACHTERLIJK als je met ACHTERLIJKEN in discussie gaat .
Ik kan beter me tijd besteden in het leren van de koran uit me hoofd, wat ik nu ga doen insallah dan me tijd verdoen aan een stelletje leugenaars en haatverspreiders .
Degene die zegt dat Allah (god) bestaat en denkt dat hij of zij er niks voor hoeft te doen heeft het verkeerd .
Lijkt net of je zegt god bestaat maar ik trek me er niks van AAN .
En Ariel ik heb jou vaak genoeg ontmaskert met je leugens eerst was je 40 jaar en nu opeens 60 jaar .
Met je leugens en onwetendheid over de islam net doen of je een islam specialist bent ,weet je nog over surat de ongelovigen met je valse uitleg.
Ariel jij bent niks anders dat een haatverspreider en een leugenaar ik heb geen andere woorden voor jou het komt meschien hard aan maar mensen die oprecht zijn uit hun zie ik het gelijk .
Het is de waarheid maar de ongelovigen zullen NOOIT toegeven .
Het is een verloren strijdt maar een gewone strijd voor mezelf , Allah weet wat wij niet weten . Ik heb me best gedaan en Allah weet het .
Ik heb me tijd besteed aan mensen of je hen nou wel waarschuwt of niet waarschuwt zij geloven NIet.
Hun Hart , ogen en oren zijn bedekt en hun verblijfplaats is de hel .
Ik getuig er is geen andere god behalve Allah ik geloof in zijn boeken in zijn profetenen in zijn engelen in zijn voortbestemming en de laatste dag met zekerheid .Ik getuig dat mohammed zijn dienaar is en laatste boodschaper .Het is vandaag feest voor de moslims ik zal niet te hard zijn, want de waarheid is voor de meeste van jullie hard .
Het komt hard aan om het te horen en dan denken jullie ik heb zo geleeft ik ben blij gelukkig enz jij slecht voor korte duur .
Ontken het of ontken het niet kan me niks schelen de waarheid is hard waneer je op je sterfbed ligt dan weet je dat je kort geleefd heb .
Het geloof bij god is de islam en degene die een andere godsdienst kiest dan de islam het zal niet van hem geacepteerd worden en behoort in het hiernamaals tot de verliezers .
Degene die zegt ik geloof in god maar zich niet onderwerpt aan god , heeft geen geloof .
Lijkt net of je zegt ik geloof in iets maar schenk er geen aandacht aan .
Wij mensen hebben geen functie lopen ons tijd hier te verdoen .
Wat ik jullie kan vertellen zelfs een schoen heeft een functie .
Je koopt toch geen schoen loopt de winkel uit en gooit hem weer weg want als je dat zou doen dan zouden de mensen denken die is gek geworden.
Je bent geboren daarna steek jezelf toch niet neer , de mensen denken dan hij is gek geworden .
Je gelooft toch in god maar onderwerpt niet aan hem de mensen zullen denken die is gek geworden .
Hij is afgedwaalt , heel ver afgedwaalt zo ver afgedwaalt dan hij niet eens wil denken dat het zo is .
Geniet of geniet met mate voorwaar iedereen is onderpand van zijn daden .
De islam bracht de eenheid van god , vrede en een samenleving waar rechtvaardigheid , eerlijkheid het woord heeft .
In een samenleving waar geen zondens en overtredingen thuis horen .
Een samenleving van barmhartigheid en genadde de islam bracht fundamentele dogmas van religie de eenheid en grootheid van god dat hij genade vol en rechtvaardig is en dat hij gehoorzaamheid trouw en geloof eist aan zijn wil , het kondigde dus de islam de verandwoordelijkheid van de mens , en leven naar de dood en dag des oordeels en een zware afstraffing die de boosdoeners ten deel valt.
hij kondigde de gebedsplicht , armenbelasting, het vasten,en moedigheid, het gaf hoop aan de slaven ,broederschap aan de mensheid en erkenning aan de fundemtele feiten van de oorsprong van de menselijke aard .

God zegt tegen degene die zich aan hem onderwerpen :

En Komt de Belofte na voorwaar over de Belofte worden jullie op de dag des oordeels ondervraagd.
zolang zij eerlijk tegen jullie zijn blijf eerlijk tegen hen voorwaar Allah houdt van de godsvruchtigen.

Iedere mens weet dat de islam vrede is , er is geen dwang .
Alleen leugenaars op deze site weten dat NIET .

Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in God gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. God is Alhorend, Alwetend.

Ik denk goed na voorwat ik iets zeg: en het is NIET aan mij om iemand te laten leiden of te laten dwalen .
God leid wie hij wil en laat dwalen wie hij wil hij is genaddevol , barmhartig .

En degene die Allah beledigt heeft god beledigt net zoals die satanistische Ariel met haar slechte influisteringen van de duivel .
Want Allah is de arabische vertaling van god de barmhartige de genaddevolle. De heer van de wereldbewoners .

En wat nog een feit is Ariel zegt ik geloof in god de satan gelooft ook in god maar uit hoogmoed volg hij zichzelf .
God zij tegen zijn engelen buig eerbiedig neer voor Adam .
ZIj bogen zich eerbiedig neer behalve Iblies(satan).
Iblies zij tegen Allah ik buig niet neer voor Adam ik ben HOGER dan hem.Uit hoogmoed is hij zijn heer ongehoorzaam geweest .
En allah zij tegen hem ik geef je uitstel tot de dag des oordeels degene die jou volgen hun verblijfplaats is de hel en degene die mij en de oprechte dienaren (profeten) volgen behoren tot de winaars .
Ariel is iblies zij onderwerpt zich niet aan de wil van god uit hoogmoed en haar verblijfplaats is de hel uit hoogmoed .

Mensen dit is nog maar het begin van deze overtuigende godsdienst .
Dit boek de koran is Niks anders dan een vermaning voor de mens der werelden , Maar wie wil de vermaningen volgen als hij zichzelf steeds hoogmoedig opstelt voor anderen door te liegen en te bedriegen te schelden en haat te verspreiden en afgunst en jaloerzie net zoals Fraya.
Ik praat nu over personen , ik betrek ze er gewoon erbij met ze 6 tegen 1. geen enkel probleem de koran en de suna is genoeg voor de hele wereld met alles wat daar op zit en zij stellen zich niks anders op dan hoogmoedig behalve de dienaren van god die hebben gehoord die hebben gezien en die hebben gevoeld zij keren zich eerbiedig tot hun heer en onderwerpen zich aan Allah en vragen om vergeving dag en nacht .Ik zal mezelf niet verlagen tot jullie nivo tot een nivo van steen .
En je mag me mogen of je mag me haten ik heb je niks aangedaan behalve de waarheid laten zien of geprobeert te laten zien .
Ik ben geen geleerde ik ben geen filosoof ik ben geen koning .
Ik ben een moslim , ik onderwerp me aan de wil van god .
Ik ben een mens ik leef .
Ik ben een student zit op school .
En ik ben een dienaar van god of je dat nou wel wil of niet ontken het uit hoogmoed voorjezelf en voor je vrienden en naasten voordat die je gaan uitlachen en iedereen die uitgelachen word lach hen niet uit zij zullen zien en jij zal zien wacht want zij wachten ook .
En weet beste mensen dat de islam niet beschadigt kan raken door niemand , het is een boek op een beschermde tafel .

Ariel ik praat pas juist met je, als je eerlijk bent tegen over jezelf .
En ik wil geen verlangens horen of verzonnen elfenverhalen .
Als jij de islam wilt aanvallen moet je de bronnen van de islam gebruiken de koran en de suna .
En niet jou valse verlangens of wat mensen doen in de naam van god .
Want de mensen hebben NIKS met Allah en de islam te maken .
Allah bepaalt of je geslaagd bent op de dag des oordeels en allah vergeeft alle zondens.

Dit de koran is de waarheid in de naam van god de barmhartige de genaddevolle

Voorwaar, Hij kent hen en heeft hen allen precies geteld.

95. En op de Dag der Opstanding zal elk hunner alleen tot Hem komen.

96. Degenen die geloven en goede daden doen - aan hen zal de Barmhartige liefde betonen.

97. Aldus hebben Wij hem (de Koran) gemakkelijk voor uw tong gemaakt, opdat gij er mede goede tijdingen aan de godvruchtigen moogt geven en een twistziek volk er door moogt waarschuwen.

98. En hoevele geslachten hebben Wij vóór hen niet vernietigd? Kunt gij een enkeling hunner zien of een voetstap van hen horen?

vrede ,

Freya

Berichtdoor Freya » Vr Okt 12, 2007 12:27 pm

Islaminside schreef:En Ariel ik heb jou vaak genoeg ontmaskert met je leugens eerst was je 40 jaar en nu opeens 60 jaar .
Met je leugens en onwetendheid over de islam net doen of je een islam specialist bent ,weet je nog over surat de ongelovigen met je valse uitleg.
Ariel jij bent niks anders dat een haatverspreider en een leugenaar ik heb geen andere woorden voor jou het komt meschien hard aan maar mensen die oprecht zijn uit hun zie ik het gelijk .

Ik dacht dat je hier niet meer zou komen. Maar toch nog even wat leugens hier neerzetten, nietwaar? Ik zou zeggen, bewijs de quote hierboven maar eens, want ik heb het nog niet eerder gelezen. Ik zou zeggen, de grootste leugenaar ben je zelf. En nu wordt het eens tijd voor de studie, anders blijf je steeds maar zitten op school en het zou sneu zijn, als je niet snel genoeg naar Mekka kan gaan emigreren.

Monique

Berichtdoor Monique » Vr Okt 12, 2007 12:48 pm

Tsjonge jonge.... wat is die islaminside een bang mannetje zeg.
Amorele atheistische nitwit

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Vr Okt 12, 2007 2:16 pm

Monique schreef:Tsjonge jonge.... wat is die islaminside een bang mannetje zeg.

Beste Islamside,

Laat je niet opfokken door anderen. Als je geen kracht kunt putten uit je geloof, put dan de kracht uit jezelf. Uit je eigen IK.

De wet van de minste weerstand is verantwoordelijkheid. Verantwoordelijkheid betekent niemand en niets de schuld geven van jouw situatie, ook jezelf niet. Als je deze omstandigheid, deze gebeurtenis, dit probleem hebt geaccepteerd, betekent verantwoordelijkheid het vermogen een creatieve respons te hebben op de situatie zoals die nu is.
In elk probleem is het zaad van de gelegenheid aanwezig, en dit besef maakt het je mogelijk het moment te transformeren tot een betere situatie of een betere zaak.

Als je dit eenmaal kunt, wordt elke zogenaamd nare situatie zoals nu, een gelegenheid voor het creëren van iets nieuws en moois.

En elke zogenaamde kweller of tiran zal je leermeester worden. De werkelijkheid is een interpretatie. En als je ervoor kiest de werkelijkheid op deze manier te interpreteren, heb je veel leermeesters om je heen en veel gelegenheden om te groeien.
Het stemt ook overeen met je geloofsgedachte en de waarschijnlijke bedoeling van ’allah’.

Help jezelf er elke keer - dat je wordt geconfronteerd met een tiran, kweller van de geest, leermeester, vriend of vijand - aan herinneren: ’Dit moment is zoals het moet zijn, zoals ’allah’ het voorbestemd heeft.’ Wat voor relaties je ook hebt op dit moment, het zijn precies de relaties die je op dit moment nodig hebt. Achter alle gebeurtenissen gaat een bedoeling schuil, en die verborgen bedoeling is het bevorderen van je eigen groei.

Je bent nog erg jong (19?). Over tien jaar kijk je achterom en je zult merken dat je veranderd bent. Een positief kritisch mens verandert meestal ten goede!

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Okt 12, 2007 5:43 pm

Wat voor leugens Islaminside ?
Ik heb nooit een geheim van mijn leeftijd gemaakt. Ik ben bijna 40 jaar getrouwd , misschien heb je dat ergens gelezen?

Maar ja... dat is niet belangrijk.
Wat ik erg vind is dat je de ware God verloochend. Ik hoop maar dat God dat niet erg vind, want tenslotte ben jij verleid door satan.

Ik wens je een fijn suikerfeest toe Islaminside.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Roelof

Berichtdoor Roelof » Za Okt 13, 2007 11:14 am

Islaminside schreef:"je bent echt ACHTERLIJK als je met ACHTERLIJKEN in discussie gaat"

Fijn dat je doorhebt waarom ik niet meer op jouw 'religieuze' onzin reageer. 8)

Mensen die uitspraken doen als "Ik gehoorzaam Allah omdat hij dat van mij vraagt" zijn niet alleen achterlijk maar compleet gestoord!
Bovendien liegen ze dat ze barsten..., allah heeft nog nooit een mens iets gevraagd.

Roelof

Berichtdoor Roelof » Za Okt 13, 2007 11:18 am

Monique schreef:Tsjonge jonge.... wat is die islaminside een bang mannetje zeg.

Ik denk dat de meeste gelovige mensen bang zijn Monique...

Thomas

Berichtdoor Thomas » Za Okt 13, 2007 11:33 am

Freya schreef:Ik dacht dat je hier niet meer zou komen. Maar toch nog even wat leugens hier neerzetten, nietwaar? Ik zou zeggen, bewijs de quote hierboven maar eens, want ik heb het nog niet eerder gelezen. Ik zou zeggen, de grootste leugenaar ben je zelf. En nu wordt het eens tijd voor de studie, anders blijf je steeds maar zitten op school en het zou sneu zijn, als je niet snel genoeg naar Mekka kan gaan emigreren.

Freya,

Laat dat sujet maar lekker op het forum blijven.
Laat hij de wereld maar tonen wat een idioot, leugenaar en verknipte geest het is
Idiootinside zou een betere naam zijn.

En verder maar niet op reageren joh. :wink2:
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Islaminside

Berichtdoor Islaminside » Za Okt 13, 2007 1:13 pm

Her geloof bij Allah is de islam en degene die een andere godsdienst kiest dan de islam het zal niet van hem geacepteerdt worden behoort in het hiernamaals tot de verliezers .

En zij waren slechts verdeeld, nadat de kennis tot hen was gekomen, door zelfzuchtige afgunst onder elkander. En ware het niet dat een Woord reeds van uw Heer was uitgegaan voor een vastgestelde tijd, dan zou de zaak voorzeker tussen hen geoordeeld zijn. En waarlijk, zij die het Boek erfden, na hen, zijn er in een verontrustende twijfel over.
Nodig hen daarom hiertoe uit. En wees standvastig zoals u is geboden en volg hun slechte begeerten niet, maar zeg: "Ik geloof in elk Boek dat Allah heeft neder gezonden en het is mij geboden rechtvaardig tegenover u te handelen. Allah is onze Heer en uw Heer. Aan ons onze werken en aan u uw werken. Laat er geen twist tussen u en ons bestaan. Allah zal ons tezamen brengen en tot Hem is de terugkeer.

En aldus hebben Wij u het Boek nedergezonden en zij wie Wij het Boek hebben gegeven geloven daarin; en ook onder de (Mekkanen) zijn er die er in geloven. En het zijn alleen de ondankbaren die Onze tekenen verwerpen.
En voordien placht gij geen boek te lezen, noch met uw rechter hand te schrijven anders zouden de leugenaars aan de (echtheid) ervan hebben kunnen twijfelen.
Neen, het zijn duidelijke tekonen in het hart van hen aan wie kennis is gegeven. En alleen de onrechtvaardigen verwerpen Onze tekenen.

En, indien je in twijfel bent omtrent hetgeen Wij aan Onze dienaar hebben geopenbaard, probeert dan een dergelijk hoofdstuk voort te brengen en roept jouw helpers buiten God, als je waarachtig bent. Doch, indien je het niet kunt doen - en je zult het nimmer kunnen doen -wacht dan voor het vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, en waarvan de brandstof mensen en stenen zijn.
Ik ben niet gekommen om mijn eigen belangen te behartigen zoals de meeste mensen deze dag doen als moslims aangevallen wordt dan voelt hij zich gelijk gekwets je moet jezelf zien als uitnodiger naar god je bent in dienst bij god dus als je bezig bent met dahwa ( preek) dan moet je zelf wegcijferen jij telt niet jij stelt niks voor , als mensen jouw uitschelden dan moet je er niet zoveel van aantrekken want wat jij wenst te bereiken is dat zij Geleid Worden NaaR Het Rechte Pad De Waarheid en het UUr De dag en de Beslissing

Wie is een leugenaar ??? dat zijn de ongelovigen die het uur verloochenen en die die boeken van god ontkennen en die leugens spreken zonder bewijs alles wat wij moslims geven is aan de hand van de koran en de suna en niet van eigen valse verlangens .

Duidelijke bewijs.

Het ziet er naar uit dat sommige Westerse schrijvers zware teleurstelling vertonen door de snelle groei van de Islam in onze huidige wereld die o.a. gekenmerkt wordt door technologie, vooruitgang en welvaart. Dit omdat zij er altijd vanuit zijn gegaan dat technologische vooruitgang en de wetenschap in strijd zijn met de grondslagen van het Islamitische geloof. Deze foutieve gevolgtrekking vloeit voort uit het incorrecte beeld dat zij van de Islam hebben. Daarom zul je zien dat zij altijd op zoek zijn naar nieuwe alternatieven om de groei van de Islam tot stilstaan te brengen.

Misschien is deze houding enigszins begrijpelijk wanneer men dit soort kritiek richt aan het adres van de reeds overvleugelde religies die ons nooit in hun oorspronkelijke vorm hebben kunnen bereiken. Dit omdat hun originele teksten, door de vele omzwervingen, vervolgingen, ballingschappen en massamoorden waarvan de dragers daarvan (de Joden en de Christenen) het slachtoffer zijn geworden, verloren zijn gegaan. Pas na de verwoesting van de tempel in Jeruzalem ( 68 n.C.) werd de kennis van de Thora belangrijker dan de correcte uitvoering van het ritueel. In 90 n.C. werd tijdens een grote bijeenkomst van rabbijnen de canon vastgesteld. Dit ging niet zonder slag of stoot, er waren discussies en twijfels over een aantal Thorahoofdstukken zoals het ‘Hooglied’ (te erotisch), maar ze werden desondanks toch opgenomen in de canon van verschillende boeken die nu in de bijbel staan. Ook heeft historische en Linguïstische studie duidelijk gemaakt dat Mozes niet de rechtstreekse auteur van de eerste vijf bijbelboeken is. De Thora is pas veel later op schrift gesteld, zo stelden de onderzoekers unaniem vast.

Ook het nieuwe testament, dat een veel kortere bestaansgeschiedenis heeft, kent haar gebreken en tekortkomingen. Het oudste en tevens meest beknopte evangelie is Marcus. Het boek is geschreven rond 70 n.C. en is vermoedelijk of door de tolk/vertaler van Petrus of door Johannes Marcus zelf geschreven. Lucas en Mattheűs hebben voor hun werk van bronnen gebruik gemaakt die wij niet meer tot onze beschikking hebben, en die de Q-bron worden genoemd. Johannes schreef tegen het einde van de eerste eeuw vanuit klein- Azië zijn evangelie, een evangelie dat sterk verschilt van de andere drie evangeliën. De vroegchristelijke kerk hield zich dan ook vanaf de derde eeuw bezig met het in elkaar passen van de teksten tot één geheel, en de discussie over de echtheid van de individuele boeken duurde tot de 4de eeuw. Vijf vergaderingen van kerkelijke ambtsdragers, van de vergadering in Nicea in 325 n.C. tot de vergadering van Carthago in 419 n.C. waren ervoor nodig om de uiteindelijk bijbel vast te leggen. En ondanks een vroege vertaling van de bovengenoemde geschriften naar het Latijn, de Vulgata, ( 4e – 7e eeuw), beschikken we ook hier niet over de originele teksten, maar over kopieën van kopieën van de vertaling. Drie grote manuscripten, het Vaticaanse, het Alexandrijnse (nu in Londen) en het Sinaitische (het oudste, nu ook in Londen) vormen de kern van een enorme collectie tekstfragmenten, bij elkaar zo’n 5.400. Allen zijn vele malen gekopieerd en alle verschillen enigszins van elkaar (geen twee versies zijn identiek), in totaal zijn er ongeveer 200.000 verschillen geconstateerd! En daaruit is de huidige bijbel tot stand gekomen.

En daarom zegt Emeritus hoogleraar antropologie Wouter E.A. van Beek na het aanvoeren van al deze feiten dat “De bijbel het resultaat is van een complexe geschiedenis, waarin veel van Gods woord bewaard is gebleven. Niet alles, want in dit proces zijn er ook boeken verloren gegaan. Zo noemt de bijbel verschillende boeken die wij niet meer kennen: Het Boek des Verbonds, het Boek van de Oorlogen des Heren, het boek des Oprechten, het Boek der Verslagen, het Boek van Henoch, van Jedi, Jiddo, Semaja enzovoorts. De canon, de feitelijke samenstelling van de Bijbelboeken, is dus niet compleet, maar wat er over is, is met grote zorg gereconstrueerd en vertaald, al kunnen daar natuurlijk altijd menselijke fouten in geslopen zijn…”

Ook twijfelen enkele serieuze geschiedkundigen en zelfs vele theologen aan het mythische karakter van de Opstanding. En wat te denken van de stamboom van Jezus, volgens Paulus (c.a. 20 jaar na de dood van Jezus) is Jezus naar het vlees geboren uit het zaad van David. Terwijl Mattheüs en Lucas veronderstellen dat Jezus geboren is uit een maagd. Lucas stelt een stamboom van Jezus op die ons leidt naar Jozef, waarvan hij zelf beweert dat hij niet de vader is. Tot overmaat van ramp zijn de stambomen totaal uiteenlopend: de vader van Jozef heet volgens de ene Jacob en volgens de andere Elie. Bij Mattheüs zijn er 25 schakels tussen Jozef en David, bij Lucas zijn er 40 schakels.

Verder hebben wij ook nog het dogma van de drie-eenheid dat in strijd is met de Tien Geboden die de kern vormen van het oude verbond dat centraal staat in de Thora (het oude Testament). Een verbond van volledig monotheïsme en waarvan het eerste gebod als volgt luidt:

"Ik ben de Here, uw God, die u uit het land Egypte, uit het diensthuis, geleid heb. Gij zult geen andere god(en) voor mijn aangezicht hebben" (Exodus 20:2-3 ).

De tekst die echter door de verdedigers van de drie-eenheid herhaaldelijk wordt gebruikt om hun visie te verdedigen is die van 1 Joh. 5 vers 7-8 en die als volgt luidt: “Want drie zijn er die getuigen [in de hemel: de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze drie zijn één. En drie zijn er die getuigen op de aarde]: de Geest en het water en het bloed, en de drie zijn tot één”

Maar bij het bestuderen van de grondtekst van het Nieuwe Testament, komt men een opmerkelijk commentaar tegen. Dit commentaar komt er op neer dat de woorden vanaf “in de hemel” (vers 7 tot en met “op de aarde” (vers 8 ), dus het gedeelte wat tussen vierkante haakjes staat, niet tot de Griekse tekst van het Nieuwe Testament behoren, maar wel in de Latijnse kerkvertaling (de zogenaamde Vulgaat) stonden. Onder kerkelijke druk(!!) heeft de taalgeleerde Desiderius Erasmus in het jaar 1522 deze woorden, het zogenaamde Comma Johanneum, toegevoegd aan de door hem uitgegeven Griekse vertaling van het Nieuwe Testament: de Textus Receptus.

Maar wanneer de discussie zich verplaatst naar de Islam en de Koran, dan dient men eerst te weten dat ons islamitisch credo niet berust op gevonden manuscripten of in steen gegraveerde tekeningen. Onze geloofsbelijdenis is gestoeld op duidelijke bewijzen, feiten waarvan de werkelijkheid vaststaat en op de wonderen die van Allah afkomstig zijn, door de aartsengel Gabriel overgedragen aan de boodschapper Mohammed.

Mohammed bracht dit vervolgens over aan zijn deugdelijke en waarheidlievende metgezellen die sinds de vervolmaking van de Islam en de voltooiing van de koran nimmer het slachtoffer van vervolgingen, omzwervingen en kolonisaties zijn geworden. De wijze waarop zij geleid werden is wonderbaarlijk, de wijze waarop zij zich wisten vast te klampen aan de voorschriften van de Islam is wonderbaarlijk, de wijze waarop zij tegenstand aan hun vijanden hebben geboden is wonderbaarlijk en de wijze waarop zij zich in een zeer korte tijd over het land wisten te verspreiden is wonderbaarlijk. Alles aan Mohammed en zijn metgezellen is wonderbaarlijk, fascinerend en onbetwist.

Toch zijn er nog steeds mensen die willens en wetens twijfels proberen te zaaien over de grootsheid en de vastlegging van dit boek, mensen zoals Eildert Mulder en Thomas Mulo. Zij hebben aan de hand van een artikel in de Trouw een poging hiertoe gewaagd, maar zij hebben in dit artikel de plank volledig mis geslagen. Erger nog, zij deden dit op een ridicule wijze die getuigt van grote onbekendheid met de Koran.

Het is algemeen bekend dat de moslimgemeenschap de enige natie is die de overblijfselen van hun vroegere religie en wetenschap goed hebben gedocumenteerd, onderhouden en hebben verduurzaamd. Zij zijn daarin zo ver gegaan dat zij zelfs de namen, geboorte-, sterftedata, reistochten, uitspraken en leerredes van hun voorvaderen, geleerden, gezaghebbers nauwkeurig hebben vastgelegd.

Ter voorkoming van het tenietgaan van deze kennis hebben zij stelregels en grondbeginselen bedacht die deze kennis tot een systematisch geordend geheel hebben gevormd. Je hoeft slechts de eerste de beste islamitische bibliotheek te bezoeken om de juistheid hiervan te controleren.

Dit wat betreft de aandacht en zorg die de gewone boeken is toegekomen, maar wat als de discussie zich gaat verbreden tot de oorsprong van de Islam, de Koran? Dan kunnen wij eenieder vertellen dat er zelfs schriftelijke uiteenzettingen bestaan die zich enkel en alleen bezig houden met de spraakklanken, schriftuur, exegese, plaats van openbaring, reden van openbaring, de wijze waarop de tekst voorgedragen moet worden en hoe de tekst teruggevoerd moet worden tot decreten en vonnissen. De vroegere en recente moslimgeleerden hebben geen enkel korangerelateerd onderwerp ongemoeid gelaten. Daarom is het onterecht van Eildert Mulder om vast te stellen dat moslims niet beschikken over een gezonde, ‘oneerbiedige’ nieuwsgierigheid en de drang om een beter inzicht te verkrijgen in hun religie.

Wat betreft het artikel waarin gesproken wordt over de vermeende ’korangraven’ die ontdekt zijn in een moskee in Jemen; dit artikel is zo slecht in elkaar gezet dat het zelfs op de lachspieren van de moslimkinderen werkt. Iedere vakkundige onderzoeker zou door dit artikel in verlegenheid gebracht worden. Het is kennelijk de schrijver ontgaan dat de Koran zélf het grootste wonder is dat de mensheid ooit heeft gekend. Een wonder dat aan Mohammed is geopenbaard en onnavolgbaar is in zijn retoriek, stijl, argumentatie, metaforen, uitdrukkingen en taalgebruik. Onnavolgbaar is in zijn verslagen over lang vergane tijden, de rectificaties van de onjuistheden die opgetreden zijn in het geloof van anderen, profetieën, wetenschappelijke feiten en de waargemaakte beloftes zoals de latere overwinningen die de moslims hebben behaald.

Het zou beter zijn geweest als deze schrijver de verspilde tijd en moeite die hij stak in het controleren van de Koran op fouten, had besteed aan het bestuderen en het ten volle begrijpen van de Koran. Dan had hij zich kunnen laten inspireren door het meest imponerende boek ooit op aarde. Een boek dat het gemoed en de geest sterk treft, een boek waarin een schat aan wetenschappelijke informatie opgeborgen ligt. Informatie die 1400 jaar geleden dankzij de Koran aan het licht is gekomen (en eeuwen later door de wetenschappers is bevestigd) zoals de verschillende ontwikkelingsfasen die een kind doorloopt in de buik van zijn moeder, de beweging en uitdijing van het heelal, de omtrek van de aarde en de constructie van de hemel, bergen en zeeën. Allemaal zaken die een groot aantal natuurwetenschappers in grote verwondering hebben gebracht en hen ertoe bewoog deze Islam te omarmen.

Is het de schrijver ontgaan dat sinds de tijd van de profeet tot op de dag van vandaag de moslimkinderen de Koran met de paplepel ingegoten krijgen? Is het hem ontgaan dat de Koran van generatie op generatie is overgedragen en niet van enkeling op enkeling? Is het hem ontgaan dat er geen één geval van controverse tussen de verschillende groepen moslims bestaat betreffende slechts één letter van de Koran? Is het hem ontgaan dat Arabieren ellenlange gedichten mondeling hebben overgebracht in het pre-islamitische tijdvak, en dat de Koran en de Soennah niet alleen maar opgetekend werden maar ook mondeling werden overgeleverd, en dat de korangeleerden nog steeds de ketting van overleveraars (beginnende bij hun eigen leraar van wie zij de koran ten gehore hebben gekregen tot de profeet) uit het hoofd moeten leren indien zij de Idjazah (licentiaat) willen verkrijgen, om als Hafidh erkend te worden?

De schrijver weet toch wel dat het voor iedere moslim een must is om een aantal delen van de Koran van buiten te leren om zo het gebed te kunnen verrichten? Hij weet toch wel dat de Koran dagelijks in de moskeeën wordt gedoceerd en sinds het tijdperk van de profeet tot op de dag van vandaag, ieder jaar van begin tot einde voorgedragen wordt tijdens de Taraweeh-gebeden in de maand Ramadan? Het is toch algemeen bekend dat de overdracht van de Koran altijd in de oorspronkelijke Arabische taal van Mohammed (vmzh) heeft plaats gevonden en dat het ten strengste verboden is om dit in een andere taal ten gehore te brengen, tenzij dit gebeurt om de betekenis van de woorden (beter) te kunnen begrijpen?

En de veronderstelling dat de eerste Koran pas jaren na de dood van de profeet schriftelijk zou zijn vastgelegd is de meest achterlijke opmerking die iemand ooit heeft gemaakt. Want ten tijde van het profeetschap bestond al een groepje metgezellen dat gespecialiseerd was in het op schrift stellen van iedere letter van de Koran. En onmiddellijk na de dood van de profeet werden deze geschriften, tijdens de regeerperiode van de eerste Kalief Aboe Bakr, verzameld in één boek. Daarna, toen de Islam zich in de tijd van de derde kalief 3othmaan Ibnoe 3affaan (die ook een metgezel was van de profeet -vmzh- en van hem de Koran heeft geleerd) over de wereld begon te verspreiden, besloot de kalief zeven afschriften van de Koran naar de verschillende onder de autoriteit van de moslims vallende landstreken te sturen om als referentie (op het gebied van voordracht, articulatie en schrijfwijze) voor de mensen te dienen. En wat betreft het gebazel over de klinkers en tekens van overdracht die later aan de koran zouden zijn toegevoegd: de schrijver maakt zich hiermee uitermate belachelijk en ongeloofwaardig, want met een beetje research kom je er al gauw achter dat de Koran is geopenbaard in de moedertaal van de toenmalige Arabieren. De taal die zij feilloos beheersten en voor het spreken ervan zeker geen klinkers en ‘toeters en bellen’ nodig hadden. Het is vanwege de niet-Arabieren die later de Islam in hun harten sloten dat de Arabieren zich gedwongen voelden om de tekst van de koran van klinkers en andere tekens te voorzien om hen voor leesfouten te behoeden. Dit vond allemaal plaats tijdens de regeerperiode van de Ummayaadse Kalief 3abdulMalik Ibnoe Marwaan. En zo bleef de Koran tot op de dag van vandaag opgeslagen in de boeken en het geheugen van mensen ter volbrenging van de belofte van Allah.
Allah zegt (wat als volgt vertaald kan worden):
"Voorwaar, wij hebben de openbaring nedergezonden en voorwaar, Wij zullen hem bewaren (tegen verandering en vervalsing." (al-Hidjr: 9 )

en: "Voorwaar, het is zeker een verheven Boek. De valsheid treedt niet tot hem (de Koran) toe, niet van voren en niet van achteren. (Het is) een neerzending van de Allerwijze, de Geprezene." (Fossilat: 41-42 )

Dus het is Allah zelf die zorg draagt voor de waarborging van de Koran en niet de mensen. Dit omdat niemand gestraft zal worden, zonder dat hij eerst op de hoogte wordt gesteld van de feitelijkheden en geconfronteerd wordt met de Goddelijke Waarheid. Alle voorgaande profeten werden specifiek naar hun eigen volkeren gezonden. Mozes bijvoorbeeld was een gezant die toegespitst was op de kinderen van het huis van Israël, en telkens wanneer een profeet kwam te overlijden werd een andere profeet in zijn plaats gestuurd om het geloof van de mensen nieuw leven in te blazen. En ook Jezus behoorde tot die verzameling profeten die slechts de opdracht hebben gekregen om zich te richten op de kinderen van het huis van Israël. Een oppervlakkige analyse van de bijbel laat zien dat slechts de joden aanspraak maakten op ‘Jezus’ bediening hier op aarde. Zo zegt hij (vrede zij met hem): “Ik ben slechts tot de verloren schapen van Israëls huis gezonden.” (Mattheüs 15:24 )

Ook toen hij zijn leerlingen erop uit stuurde om het evangelie te gaan verkondigen zei hij tot hen: “Gaat niet naar heidenen en treedt geen stad der Samaritanen binnen, maar gaat liever tot de verloren schapen van het huis van Israël” (Mattheüs 10:5-6 )

Hieruit blijkt dan dat ook de boodschap die Jezus en zijn apostelen moesten brengen tot het volk van Israël was gericht en niet kan verwijzen naar iets buiten de grenzen van het land Israël. Daarom was Jezus zeer teleurgesteld en ontdaan toen Israël zijn boodschap verwierp en hij voor haar poorten is gaan staan zeggende: “Jeruzalem, Jeruzalem! Gij, die de profeten doodt, en stenigt, die tot u gezonden zijn! hoe vaak heb ik uw kinderen willen verzamelen, zoals een hen haar kiekens verzamelt onder haar vleugels. Maar gij hebt niet gewild. Zie, uw huis zal u in puin blijven liggen. Want ik zeg u, mij zult gij van nu af niet weder zien voordat gij zegt: Gezegend hij die komt met de naam des Heeren!” (Mattheüs 23:37-39 )

En het afwijzen van de boodschap van Jezus kostte de kinderen van Israël dan ook het profeetschap, want dat werd hen afgenomen en gegeven aan de kinderen van Ismaël die uitverkozen waren om onder leiding van Mohammed (vrede zij met hem) een universele en ultieme boodschap te gaan verkondigen. Iets dat zelfs door Jezus in de bijbel wordt toegegeven, hij zegt namelijk: “Hebt gij nooit in de schriften gelezen: De steen dien de bouwlieden hebben verworpen, die is de hoeksteen geworden; vanwege den Heer is het wonderlijk in onze ogen? Daarom zeg ik u: Het koninkrijk Gods zal u ontnomen worden en gegeven aan een volk dat de vruchten er van opbrengt. En wie op dezen steen valt zal verpletterd worden, en op wien hij valt, dien zal hij vermorzelen." (Mattheüs 21:42-44 )

Deze steen waar Jezus het hier over heeft is Mohammed en het feit dat de bouwlieden deze steen zullen verwerpen is vanwege zijn afkomst. Hij stamt namelijk af van Ismaël die onder de kinderen van Israël bekend staat als de zoon van de slavin Hagar en dus volgens hun lager in aanzien is dan Isaac de zoon van Sara. Maar het bizarre is dat de bijbel zelf te kennen geeft dat Ismaïl gezegend is, zo staat er in Genesis 17: 20: “(God sprak:) Ook wat Ismael aangaat heb ik u (Abraham) verhoord; zei, ik zal hem zegenen, hem vruchtbaar maken en zeer, zeer vermenigvuldigen: twaalf vorsten zal hij verwekken, en ik zal hem tot een groot volk maken.”

Ook zegt God tegen Abraham: “En Ik wil uw zaad vermenigvuldigen als de sterren aan den hemel, en zal uwen zade al deze landen geven, en door uw zaad zullen alle volken der aarde gezegend worden.” (Genesis 26:4 )

De enige profeet die er voor heeft gezorgd dat alle volkeren der aarde zich om hem heen hebben geschaard is de profeet Mohammed (vrede zij met hem) en daarmee is dan ook deze belofte van God in vervulling gegaan. Deze belofte zal stand houden zolang de koran bestaat, en de Koran zal niet van de aardbodem verdwijnen, omdat deze geldt als de laatste boodschap en Gods’ ultieme bewijs tegen de mensheid. Allah zegt (wat vertaald kan worden met):

"Mohammed is niet de vader van één van jullie mannen, maar hij is de Boodschapper van Allah en de laatste der Profeten. En Allah is Alwetend over alle zaken." (Al-Ahzaab: 40 )

De reden waarom de moslims in woede en verontwaardiging uitbarsten als hun profeet of de Koran wordt geschoffeerd is omdat hun overtuiging berust op klare religieuze en rationele bewijzen en niet op verzinselen en vage aannames. Het zijn degenen die de Koran proberen te bekritiseren die in de duisternis der verzinselen tasten en door de gangen van ‘vermoedens en waanideeën’ wandelen.

Tot slot kunnen wij met zekerheid het volgende van de daken verkondigen: “Het zijn niet de moslims die de koran voor de ondergang hebben behoed, het is juist de Koran die de moslims voor ondergang, afdwaling en het blind volgen van anderen heeft behoed.”

“Zij willen het Licht van Allah doven met hun monden, maar Allah vervolmaakt zijn Licht, ook al haten de ongelovigen het.” (Soerat as-Saf: 8 )

En vrede en zegeningen zij met onze Profeet, Mohammed, zijn familieleden, zijn metgezellen en zijn volgelingen.

Sheich Fawaz Jneid

Thomas

Berichtdoor Thomas » Za Okt 13, 2007 1:47 pm

Zie je wel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Context???

Uitleg???

Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Zo Okt 14, 2007 8:31 am

Roelof schreef:
Islaminside schreef:"je bent echt ACHTERLIJK als je met ACHTERLIJKEN in discussie gaat"

Fijn dat je doorhebt waarom ik niet meer op jouw 'religieuze' onzin reageer. 8)

Mensen die uitspraken doen als "Ik gehoorzaam Allah omdat hij dat van mij vraagt" zijn niet alleen achterlijk maar compleet gestoord!
Bovendien liegen ze dat ze barsten..., allah heeft nog nooit een mens iets gevraagd.

Ik ben boos op ’allah’, woest ben ik. Ik haat hem. Want waarom heeft ’allah’ nog nooit wat aan mij gevraagd? Ben ik soms minder dan een analfabetische pedofiele Arabische woestijnprofeet?
Als iets hier op dit forum duidelijk naar voren komt is het wel de kwaliteit van de islam: beneden peil. Een en al discriminatie.

Een ’allah’ die vraagt? Alsof hij een bedelaar is die iets tekort komt.

Zo een type als ’allah’ die uit het rijk der zotten op ons is neergedaald noem ik een zelfzuchtig mismaakt zielig gedrocht. Een stumperdje van een godheid. Die hulp nodig heeft van mensen om hem te aanbidden. Anders kwijnt hij weg en komt hij om van eenzaamheid.

Het wordt langzamerhand tijd dat wij met de ’pet’ rondgaan voor die islamitische ’allah’.

Die zelfbedachte god heeft niet eens nagels om aan zijn kont te krabben.
:cry:

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Okt 14, 2007 10:39 am

Ik ben de Here, uw God, die u uit het land Egypte, uit het diensthuis, geleid heb. Gij zult geen andere god(en) voor mijn aangezicht hebben" (Exodus 20:2-3 )

Het is triest dat Moslims die toch zich toch ook aan de bijbel behoren te houden als we de koran moeten geloven, het eerste gebod gelijk al de prullenmand in gooien

Hier staat namelijk..Gij zult u geen andere goden voor mijn aangezicht houden.
En wat doen Moslims, ze aanbidden een maan god. Een van de vele goden uit het pre islamitische tijdperk.
Mohammed heeft 1 god uitgekozen, en tegen de afgod dienaren gezegd..

“Kijk, jullie geloven reeds dat de maangod Allah de grootste van alle goden is. Alles wat ik jullie vraag is het idee te aanvaarden dat hij de énige god is. Ik neem de Allah die jullie reeds aanbidden niet weg. Ik neem enkel zijn vrouw weg, zijn dochters en alle andere goden".
Dit kan gezien worden in het feit dat het eerste gegeven in de moslimkreet niet is "Allah is groot" maar "Allah is de grootste", d.w.z. dat hij de grootste is onder de goden. Waarom zou Mohammed zeggen dat Allah de "grootste" is, anders dan in een polytheïstisch context?

Jammer dat Islaminside die niet meer zal lezen.
Deze jongen heeft zijn ziel verkocht aan een niet bestaande God.
Jammer.

Islaminside

Berichtdoor Islaminside » Zo Okt 14, 2007 10:46 am

Zeg en doe wat je wilt beste mensen mij en de gelovigen en Allah doe je niks aan .
Wacht daarom of wacht niet , Bij de tijd iedereen is in verlies behalve degene die geloven en die goed werk doen en elkander aansporen tot de waarheid en geduld .
De waarheid is hard en de meeste mensen weten dat niet en zullen dat nooit geloven .
Immers is Allah zichzelf genoegzaam eeuwig hij heeft onze hulp niet nodig , maar wij hebben zijn hulp nodig in alle situaties die er maar voor doen .Hij is tenslotte degene die je kan vergeven en die je kan redden van de bestraffing van het hiernamaals.

En de ongelovigen zeggen: "Wij zullen stellig aan deze verkondiging niet geloven, noch in hetgeen er aan voorafging." En kondet gij slechts zien wanneer de onrechtvaardigen voor hun Heer zullen worden gebracht, terwijl zij de schuld op elkander zullen werpen. De zwakken zullen tot de hoogmoedigen zeggen: "Waart gij niet geweest dan zouden wij zeker tot de gelovigen behoren."

De hoogmoedigen zullen tot de zwakkelingen zeggen: "Waren wij het die u van de leiding afwendden, nadat zij tot u was gekomen? Neen, gij draagt zelf de schuld hiervan."

En de zwakkelingen zullen tot de hoogmoedigen zeggen: "Maar het kwam door uw listige plannen, bij dag en nacht beraamd, waarbij gij ons geboodt niet in Allah te geloven en gelijken aan Hem op werpen." En zij zullen berouw tonen wanneer zij de straf zullen zien. En Wij zullen zware kettingen leggen om de halzen der ongelovigen. Zij zullen slechts worden gestraft voor hetgeen zij deden.

En Wij zonden geen waarschuwer tot een stad of de rijken er van zeiden: "Waarlijk, wij willen niet geloven in hetgeen waarmee gij zijt gezonden."
En zij zeiden: "Wij hebben meer rijkdommen en kinderen en wij zullen niet worden gestraft."
Zeg: "Waarlijk, mijn Heer vergroot en bekrimpt het levensonderhoud voor wie Hij wil, maar de meeste mensen begrijpen het niet."
Noch uw rijkdommen noch uw kinderen kunnen u tot Onze nabijheid brengen, maar zij die geloven en goede werken doen, zullen een veelvuldige beloning ontvangen, voor hetgeen zij deden en zullen veilig zijn in verheven woningen.
En zij, die Onze woorden trachten krachteloos te maken zullen de straf ondergaan.
Waarlijk, mijn Heer vergroot en bekrimpt het levensonderhoud voor wie Hij wil van Zijn dienaren. En wat gij ook (weldadig) besteedt, Hij zal het teruggeven en Hij is de beste Voorziener.
En de Dag waarop Hij hen allen tezamen zal verzamelen, zal Hij tot de engelen zeggen: "Plachten dezen u te aanbidden?"
Zij zullen antwoorden: "Glorie zij U! Gij zijt onze Vriend, niet zij. Neen, zij aanbaden de djinn; in hen geloofden de meesten hunner."
(God zal zeggen) "Heden hebt gij geen macht om elkander goed of kwaad te doen." En Wij zullen tot de onrechtvaardigen zeggen: "Ondergaat de straf van het Vuur die gij placht te verloochenen."
En wanneer Onze duidelijke woorden aan hen zijn verkondigd, zeggen zij: "Dit is slechts een man, die u van hetgeen uw vaderen aanbaden, wenst af te leiden." En zij zeggen: "Dit is slechts een verzonnen leugen." En de ongelovigen zeggen van de Waarheid als deze tot hen komt, "Dit is niets dan zuiver tovenarij."
En Wij gaven hun geen boek dat zij bestudeerden, noch zonden Wij hun een waarschuwer vóór u.
Zij, die vóór hen waren verloochenden ook - en zij hebben zelfs geen tiende bereikt van hetgeen Wij hun gaven - zij verloochenden Mijn Boodschappers en hoe (streng) was dan Mijn afkeuring.
Zeg: "Ik raad u aan slechts één ding te doen; dat gij paarsgewijze en alleen voor Allah staat en dan nadenkt. En (gij zult weten) dat er geen krankzinnigheid in uw metgezel is; hij is voor u slechts een waarschuwer vóór een strenge straf (komt)."
Zeg: "Welk loon ik ook van u vraag, dat is voor u. Mijn loon is bij Allah; en Hij is Getuige van alle dingen."
Zeg: "Waarlijk, mijn Heer verspreidt de Waarheid. Hij is de Kenner van al het onzichtbare.
Zeg: "De Waarheid is gekomen en de leugen zal niet meer beginnen, noch wederkeren."
Zeg: "Als ik dwaal, dwaal ik slechts door mijzelf; en indien ik goed geleid ben, is het door hetgeen mijn Heer mij heeft geopenbaard. Voorwaar, Hij is de Alhorende, de Nabijzijnde.
Kondet gij (hen) maar zien, wanneer zij schrikken! Dan zal er geen ontvluchten zijn als zij van nabij worden gegrepen!"
Dan zullen zij zeggen: "Wij geloven er in!" Maar hoe zal het bereiken er van voor hen mogelijk zijn van zó ver,
Terwijl zij voorheen hebben verworpen? En zij uiten gissingen omtrent het onzichtbare van een verre plaats.
En er is een hinderpaal (afscheiding) gemaakt tussen hen en hetgeen zij verlangen zoals met hun gelijken vóór hen was gedaan. Zij verkeerden inderdaad in een verontrustende twijfel.

De heilige koran op een beschermde tafel

Terug naar “Tegenstrijdige visies over Islam”