Respect...

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Respect...

Bericht door Ariel »

We are obliged to live by the laws of the land as long as the dont contradict Islamic law. We are obliged to live peacefully with the non muslims and respect their culture unless it conflicts with our religion.

When I say the muslims should have respect, I am talking about the end of the raiding of muslims (if you want to deal with terrorism, dont criminalise us all and deal with the elephant in the room such as the iraq war etc) Allow us to practise our religion , do not criticise our sisters for covering up. Then we can have some mutal understanding.
Er waren vandaag twee berichten op international die me op een of andere manier raakte,
Het eerste was een post van een Moslim, die respect vraagt.
Ik ben helaas de link kwijt, maar geloof me dat het op het forum staat.

Deze moslim zegt ook dat ze verplicht zijn als moslim om naar de wetten van een land te leven, als deze wetten niet in conflict is met hun religie.
Ik vraag me af welke wetten voor Moslims belangrijker zijn. De wetten van een land, of de Islamitische.
Naar mijn idee dus de Islamitische, want als een wet in een land niet strookt met de wetten van Islam, dan vervallen de wetten van dit land.

Het tweede bericht is een artikel over een man uit Iran die bont en blauw geslagen is door de Iranese autoriteiten.
De man had een bijbel en een video over Jezus in zijn auto en dat mag daar dus niet.

http://www.iranfocus.com/modules/news/a ... ryid=12109

Wat ik me afvraag ,en waar ik me boos om maak is de arrogantie van moslims die in het westen respect willen hebben, en hun religie in vrede willen belijden, maar het waarschijnlijk heel gewoon vinden dat dit niet het geval hoeft te zijn in Islamitische landen.

Wij moeten het normaal vinden dat moslima’s als zware kraaien gekleed gaan, dat er op elke hoek van een straat een moskee gebouwd kan worden, dat we rekening houden met moslims als het gaat over het beledigen van Mohammed, dat we niet te veel “naakt” vertonen zodat Moslims niet geschokt en met neer geslagen ogen door een stad hoeven te lopen. We moeten het niet erg vinden als Moslims deze ‘naakte meisjes voor hoer uitschelden, maar…
We moeten het ook normaal vinden dat in een islamitisch land een man verrot geslagen kan worden omdat hij de bijbel in de auto heeft liggen of een glas bier drinkt.


Misschien dat Faith hier ook op kan reageren?

Foto van de geslagen man.

Afbeelding



Willen onze moslims weten hoe het er uit ziet als je 130 stokslagen krijgt voor het drinken van 2 biertjes.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Sebastiaan
Berichten: 437
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 10:24 am

Re: Respect...

Bericht door Sebastiaan »

Ariel schreef:Wat ik me afvraag ,en waar ik me boos om maak is de arrogantie van moslims die in het westen respect willen hebben
Ik begrijp je verwarring maar het woord respect heeft voor Moslims een andere betekenis dan voor niet moslims.

Wanneer moslims om respect vragen, bedoelen ze eigenlijk dat je ontzag moet hebben voor hun cultuur/religie/familie/god, en je niet moet wagen als minderwaardige dhemmi om kritische vragen te stellen of zelfs durft te bespotten.

Wanneer een niet moslim om respect vraag is dit meestal voor de wet, de functie die iemand bekleed (bv. rechter, agent, arts, hulpverlener, etc), eigendom of van persoonlijke aard (geslacht, geaardheid, intilegentie, gezondheit, etc).

Afbeelding
Do not think that I came to bring peace on the earth; I did not come to bring peace, but a sword. - Jesus
Plaats reactie