Dood door steniging 13 Jarig Meisje nakend (aktie !!!!)

Moderator: M

Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Dood door steniging 13 Jarig Meisje nakend (aktie !!!!)

Bericht door Patrick »

Teheran, 30 October, Zhila Izayar, een 13 jarig schoolmeisje uit de Iraanse stad Marivan (Noord-West Iran) werd veroordeeld tot de marteldood door steniging. Haar gezondheid gaat er ondertussen erg op achteruit na het toedienen van 55 zweepslagen in de gevangenis (zie haar foto)

Afbeelding

Zamani, lid van de vereniging voor bescherming van de kinderrechten, is er inmiddels in geslaagd om Zhila te bezoeken, maar dan wel onder toezicht van een Iraans agent van het regime. Zhila sprak haar toe in de cel: "Ik ben bang; Ik wil naar huis, ik wil terug naar school zoals alle andere kinderen"

Zhila werd veroordeeld omwille van een incestueze relatie met haar 15 jaar oude broer waarna ze beviel van een illegaal kind. Ze zit in de Isoleercel onder strenge bewaking, heeft serieuze eetstoornissen en moet constant braken.

Een andere bron, die anoniem wenst te blijven, zei dat Zhila in de cel werd geslagen door bewakers. Ook kreeg ze geen toestemming om haar pasgeboren baby te zien.

Ook Zhila's broer, Bakhtiar, krijgt zweepslagen in de cel. Zhila wacht dus de dood door steniging terwijl Bakhtiar 150 zweepslagen krijgt met daarbovenop een gevangenis straf, luidens het verdict van de geestelijke rechter.

Wil u uw solidariteit betuigen met de arme Zhila ? Protesteer dan tegen het vonnis op volgende petitielijst: http://www.stoning.webbyen.dk
Angelika
Berichten: 19
Lid geworden op: za nov 27, 2004 2:39 pm

Bericht door Angelika »

Arm, arm kind van 13 jaar :cry:
Dit meiske verdiend geen stokslagen maar alle liefde en veiligheid van de wereld om haar incestverleden een plek te geven en te verwerken.

Vreselijk om te weten dat ik hier nu thuis zit, veilig bij de kachel met een kopje thee, terwijl er ergens elders een 13-jarig, onschuldig misbruikt meisje is dat met niemand kan praten over wat haar overkomen is.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Zhilaa

Bericht door stropke »

Angelika schreef:Arm, arm kind van 13 jaar :cry:
Dit meiske verdiend geen stokslagen maar alle liefde en veiligheid van de wereld om haar incestverleden een plek te geven en te verwerken.

Vreselijk om te weten dat ik hier nu thuis zit, veilig bij de kachel met een kopje thee, terwijl er ergens elders een 13-jarig, onschuldig misbruikt meisje is dat met niemand kan praten over wat haar overkomen is.
Ja idd helemaal mee eens. En de vraag is nog maar, voor mij, of ze niet gedwongen werd tot zo iets als incest. Heb op ander forum verhaal gelezen in zelfde richtng waarbij een licht mentaal gehandicapt meisje tot prostitutie werd gedwongen en dan de schuld krijgt om door de sjaria veroordeeld te worden.
Walgelijk en corrupt die islam. Als dat de god van Mohammed is mogen ze die god in de prullebak duwen.
Jezus werd ook geconfronteerd met een op heterdaad betrapte vrouw, en die was dus echt fout bezig. Die zouden de farizeers ook steningen. En wat zei Jezus: wie zonder zonde is... Ieder kent die uitspraak wel; ze dropen allemaal af. Keurt Jezus zonde en overspel goed? Nee zekers niet maar hij gaf die vrouw genade, vergeving en tweede kans. Hij zei: ook ik veroordeel u niet; ga heen en zondig niet meer.
En los van het feit of Zhilaa nu fout is of niet, dit mag niet gebeuren. Jezus zal tegen haar hetzelfde gezegd hebben; nog al wat anders dan Mohammed. En nogmaals, ik heb dikke twijfels over de schuld van Zhilaa en het feit dat het bezoek onder streng controle was. Miss kon ze niet vrijut spreken.
Dus verder actie naar hogerop en ik ben :x :x :x :x :x :x :x dus heel erg boos
ZHILLAA MOET VRIJ NU :!: :!:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

:cry: Gewoon ziek :cry:
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

NB Misschien een goed idee om deze actie zoveel mogelijk te posten naar vrienden, bekenden en op andere forums....
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Actie Zhilaa

Bericht door stropke »

unholy schreef:NB Misschien een goed idee om deze actie zoveel mogelijk te posten naar vrienden, bekenden en op andere forums....
Idd goe gedacht en kijk ook ff bij site --AntiJihadNederland --- op dat forum onder subtitel "actie centrum" Daar is Zhila of Jila zoals ze melden ook bekend. :wink:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Zhilaa

Bericht door stropke »

Beste mensen geef die info ook door aan politieke partijen en maak ze attent op deze site.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
cor
Berichten: 15
Lid geworden op: za nov 05, 2005 3:53 pm

Zhilaa

Bericht door cor »

dit had in amerika moeten gebeuren, dan stond nu de hele wereld op zijn kop, demonstraties en politici die zo nodig moeten kritiseren. Waar blijft de wereld nu ?????????
Schandalig
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: Zhilaa

Bericht door stropke »

cor schreef:dit had in amerika moeten gebeuren, dan stond nu de hele wereld op zijn kop, demonstraties en politici die zo nodig moeten kritiseren. Waar blijft de wereld nu ?????????
Schandalig
Cor ga bericht over haar in uw woonomgeving aan plaatselijk krant doorgeven. Ik heb reeds een politieke partij ingelicht en ga ook naar de krant. :wink:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

Jullie lijken geschokt door dit bericht. Geloof mij er zijn er honderden dergelijke doostraffen uitgesproken sinds die Mullahs decennia geleden aan de macht kwamen.

Bekijk Iran goed want Iran is waarschijnlijk het enige land met een puur Islamitisch regime. Wensen voor Islam is wensen voor een barbaars systeem zoals in Iran. Het is alleen schande dat dit zich moet afspelen in een land dat een van de geboorteplaatsen van beschaving is.

Meer schokkend is het feit dat E.U. zaken doen met zulk land. Schande... blijkbaar geld overstijgt alles zelfs moraal.
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

De Europese politiek is de meest hypocriete in de wereld, juist omdat zij de moraal in pacht denken te hebben.

Alles voor de "goede vrede" boven tafel, maar onder de tafel handel en een knipoog naar de meest fascistische, totalitaire regimes.

Het probleem is dat de Europese politiek zo verrot is, dat je gewoon met geen mogelijk kunt weten welke politici, of partijen, daadwerkelijk eerlijk zijn met betrekking tot dit soort regimes en handel of diplomatieke betrekkingen ermee.
Waar je ook op stemt, het is uiteindelijk of je door de kat of de hond gebeten wordt.

Wat ik vooral jammer vind, is dat allerlei Ayatollah-steunend tuig hier in Nederland een paspoort kan krijgen.
Wat mij betreft hadden al die plaatsen gereserveerd kunnen worden voor vrijheidsliefhebbende, niet-Islamitische Iraanse vluchtelingen.

Afshin Ellian had als voorbeeld moeten dienen van het soort vluchtelingen wat welkom is.
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Persian_revenge schreef:Jullie lijken geschokt door dit bericht. Geloof mij er zijn er honderden dergelijke doostraffen uitgesproken sinds die Mullahs decennia geleden aan de macht kwamen.

Bekijk Iran goed want Iran is waarschijnlijk het enige land met een puur Islamitisch regime. Wensen voor Islam is wensen voor een barbaars systeem zoals in Iran. Het is alleen schande dat dit zich moet afspelen in een land dat een van de geboorteplaatsen van beschaving is.

Meer schokkend is het feit dat E.U. zaken doen met zulk land. Schande... blijkbaar geld overstijgt alles zelfs moraal.
Mag Zhilaa dan symbool staan voor al die anderen die we niet bij naam kennen en haar vrijlating (hopelijk) ook voor die anderen effect mag hebben :wink:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

http://www.iranvajahan.net/cgi-bin/news ... 2&d=02&a=5

Een interesant artikel over bekeerlingen in Iran en hun belevingen.
NB: begrijp mij niet verkeerd. Ik ben geen bekeerling hoor,maar toch...
De Europese politiek is de meest hypocriete in de wereld, juist omdat zij de moraal in pacht denken te hebben.
Ik kon het niet beter zeggen :D
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

Persian_revenge schreef:http://www.iranvajahan.net/cgi-bin/news ... 2&d=02&a=5

Een interesant artikel over bekeerlingen in Iran en hun belevingen.
NB: begrijp mij niet verkeerd. Ik ben geen bekeerling hoor,maar toch...
De Europese politiek is de meest hypocriete in de wereld, juist omdat zij de moraal in pacht denken te hebben.
Ik kon het niet beter zeggen :D
Da's mooi. :D
Des te betreurenswaardiger dat je om maar WMD te krijgen, zelfs bereid bent je eigen dictatoren te ondersteunen.
Dan krijg ik het knagende gevoel dat het met die onderdrukking wel meevalt.

:roll:
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

Kijk. Streven naar democratie is een ding dat Iraniers op hun eigen houtje moeten bereiken. Toch wil dat niet zeggen dat zij hun deuren moeten openzetten voor invallers.

Er moet een betere manier zijn dan het land bloot te stellen aan Yankees om ons infrastructuur, onze electriciteitscentrales, onze dammen plat te bombarderen omdat wij de Mullahs haten. Het gros van de bevolking in Iran is het geweld beu. Met andere woorden zij willen niet meer in bres springen of hun levens riskeren ondanks het feit dat het regime alom gehaat is en Islam nu oudbolliger en achterlijker dan ooit klinkt.

Trouwens, die Amerikaanse popcornversie van democratie is niet echt wat wij in Iran nodig hebben.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Persian_revenge schreef:Kijk. Streven naar democratie is een ding dat Iraniers op hun eigen houtje moeten bereiken. Toch wil dat niet zeggen dat zij hun deuren moeten openzetten voor invallers.

Er moet een betere manier zijn dan het land bloot te stellen aan Yankees om ons infrastructuur, onze electriciteitscentrales, onze dammen plat te bombarderen omdat wij de Mullahs haten. Het gros van de bevolking in Iran is het geweld beu. Met andere woorden zij willen niet meer in bres springen of hun levens riskeren ondanks het feit dat het regime alom gehaat is en Islam nu oudbolliger en achterlijker dan ooit klinkt.

Trouwens, die Amerikaanse popcornversie van democratie is niet echt wat wij in Iran nodig hebben.
Ik heb begrepen dat als een vreemde mogendheid de Mullahs probeert te verdrijven, dit het nationalisme in Iran dusdanig aanwakkert, dat iedereen achter de Mullahs gaat staan, ongeacht wat men van ze denkt. Zeg maar het 'gather-around-the-flag'-syndroom...
Dus ik zie de oplossing ook niet in een militaire invasie.
Maar hoe wel verandering te bereiken?
Dat blijft problematisch.
Het zal vast wel een lang proces zijn van kleine veranderingen... op dit moment zegevieren de conservatieven, misschien later ooit de hervormers. Ik blijf het in ieder geval maar hopen..
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

De rattenvanger van Hamelen lijkt het af en toe...
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

Ik heb begrepen dat als een vreemde mogendheid de Mullahs probeert te verdrijven, dit het nationalisme in Iran dusdanig aanwakkert, dat iedereen achter de Mullahs gaat staan, ongeacht wat men van ze denkt. Zeg maar het 'gather-around-the-flag'-syndroom...
Precies mijn punt. :wink: dit wil niet zeggen dat mensen Mullahs graag zien. Zij houden gewoonweg van hun land om het te laten vernietigen.
Het zal vast wel een lang proces zijn van kleine veranderingen
Het lijkt die richting op te gaan.
op dit moment zegevieren de conservatieven, misschien later ooit de hervormers. Ik blijf het in ieder geval maar hopen..
Wel, ik weet het niet. Kijk ik denk dat de hervormers hun kans hebben gehad met Khatami en hun beweging nu op het sterven ligt. Khatami was niets meer dan valse hoop. Mensen zagen er uiteindelijk in dat hij ondanks wat hij zei een Mullah was en niet echt van plan was het hele establishment in gevaar te brengen.
Ik ben eigenlijk tevreden met Ahmadinejad als president. Zo ziet de wereld tenminste het ware onmenselijke gelaat van de machthebbers en niet een charmeur zonder macht. Hoe eerder dat zichbaar wordt, hoe sneller ze zich van hen zouden willen desassocieren.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Ik ben eigenlijk tevreden met Ahmadinejad als president. Zo ziet de wereld tenminste het ware onmenselijke gelaat van de machthebbers en niet een charmeur zonder macht. Hoe eerder dat zichbaar wordt, hoe sneller ze zich van hen zouden willen desassocieren.
Tsja, ditmaal wordt de ware aard van de Iraanse Republiek niet bedekt door een 'gematigde' spreekbuis, maar door een die net zo conservatief en achterlijk is als de Mullahs zelf.
Wat dat betreft is het misschien goed dat er duidelijkheid is over waar Iran voor staat.
Toch blijf ik zo'n man als Ahmadinejad een gevaar voor de wereldvrede vinden. Ben dus helemaal niet blij.. Een gematigder president zie ik daarom liever aan het roer, ook al is deze maar een loopjongen van de Mullahs...
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

:( Nu Iran weer actueel nieuws is kunnen we miss ook Zhilaa erbij betrekken in evntuele actie samen met die 18j vrouw.
Weet iemand hoe het met Zhilaa is nu?

Grtjs Stropke
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Wil u uw solidariteit betuigen met de arme Zhila ? Protesteer dan tegen het vonnis op volgende petitielijst: http://www.stoning.webbyen.dk

:o ik merk dat de site dicht is??? Is de petitie gesloten en reeds verzonden??
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

:o Al hele tijd nix meer van gehoord. Ook de petitie site is dicht. Hoe is situatie nu?
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Op politics.be stond ergens een bericht dat de doodstraf werd opgeschort maar dat ze wel nog wat zweepslagen moest krijgen zodat ze "haar" slecht gedrag zou afleren zeker?

http://www.amnestyinternational.be/doc/ ... ticle=7576
MDE 13/036/2006 20 April 2006

Further Information on UA 332/04 (MDE 13/048/2004, 10 December 2004) and follow-up (MDE 13/001/2005, 11 January 2005 ; MDE 13/068/2005, 08 November 2005) - Fear of imminent execution/ fear of flogging

IRAN : Leyla Mafi, (f), aged about 20

Leyla Mafi is now known to have had her sentence of 99 lashes inflicted in February at the headquarters of the Justice Department in the city of Arak. Afterwards she was moved to a women’s rehabilitation centre in Tehran, where she is obliged to stay for eight months.

Her lawyer thanked all the activists inside and outside Iran who campaigned to save Leyla from the death penalty, and said that despite the trauma Leyla had been through, she was very glad to be alive.

Leyla Mafi was forced into prostitution by her mother when she was eight years and raped repeatedly thereafter. She was arrested in early 2004 and charged with "acts contrary to chastity" by controlling a brothel, having intercourse with blood relatives and giving birth to an illegitimate child. Tests carried out by social workers reportedly showed that she had a mental age of eight, but despite this she was sentenced to flogging followed by death.
In response to urgent appeals from human rights defenders inside Iran, from Amnesty International’s membership and Urgent Action network, and from foreign governments, the Iranian government took the exceptional step of publicly commenting on the case at a news conference on 26 December 2004. They contested Amnesty International’s information about the case, but nonetheless announced that Leyla Mafi’s case would be reviewed.

On 27 March 2005 the Supreme Court overturned the death sentence, but upheld the sentence of flogging. The case was sent back to the Court of First Instance in Arak for a retrial. In October 2004 Leyla Mafi was acquitted of the charge of incest (which carries the death penalty), and of controlling a brothel. However, she was convicted of an "unchaste act with a next of kin (other than fornication)" and was sentenced to 99 lashes. She was also sentenced to three and a half years imprisonment for "providing the facilities for corruption and prostitution by being available for sexual acts". The judge also ordered that following the completion of her prison sentence, she should reside for eight months in a women’s rehabilitation centre.

MANY THANKS TO ALL THOSE WHO SENT APPEALS. No further action is requested from the UA network.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik hoop dat dit arme kind de 99 zweepslagen heeft overleefd.
Als ze nog leeft dan heeft ze nu volgens mij een enorm trauma opgelopen.

Zo,n meisje zou ik willen adopteren en haar de liefde geven die ze haar leven lang ontbeerd heeft, en ik zou proberen om haar weer wat vertouwen in de mensheid terug te geven.
Ik heb zo met dit kind te doen.
Ze moet zich voelen als een geslagen hond en ze zal totaal geen zelfvertrouwen meer hebben.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ik hoop ook dat ze het heeft overleefd. Al naar gelang het soort zweep dat wordt gebruikt, loopt het slachtoffer meer of minder schade op. Dit bewijst dus dat zwakbefaafde meisjes vogelvrij zijn in Iran. Als zij worden gedwongen tot prostitutie, worden zij schuldig bevonden en niet de misbruikers.

En dan zijn er mensen als Aadtos die denken dat dit soort vrouwonvriendelijke samenlevingen vrouwen wensen te beschermen.
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op ma mei 22, 2006 5:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie