Voor Rust

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Dat van Afrika moet je niet zo serieus nemen. Ken dat verhaal van ex-christenen die zelf als missionarissen daarheen gingen.
Ze gingen met geld tussen de Bijbels en beloofden de arme mensen beter leven. Geld opent voor hongerigen en mensen die in armoede leven vele wegen.

Ook is het zo, dat er bij bijna alle Afrikaanse stammen er een stamhoofd is. Als die rechts gaat, gaat de hele stam rechtsaf en zo ook linksaf.
Als hij zich bekeert, dan bekeerd de hele stam zich ook, zonder dat ze iets weten over het Christendom.
Dit heb ik zelf vaak gehoord van ex-christelijke missionarissen, dus je moet het allemaal met een korreltje zout nemen wat daar allemaal in Afrika gebeurt.
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Dat van Afrika moet je niet zo serieus nemen. Ken dat verhaal van ex-christenen die zelf als missionarissen daarheen gingen.
Ze gingen met geld tussen de Bijbels en beloofden de arme mensen beter leven. Geld opent voor hongerigen en mensen die in armoede leven vele wegen
Ohh, maar dat doe ik zeker wel.. Juist wel.. :wink:

En zo ken ik toch ook heel wat verhalen van ex-moslim.. welke eerder gedwongen waren tot bekering van de Islam (op straffe van geweld)
Zijn verhalen genoeg over te vertellen..

Maar daar zit ik niet voor op een forum....
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dat van Afrika moet je niet zo serieus nemen. Ken dat verhaal van ex-christenen die zelf als missionarissen daarheen gingen.
Ze gingen met geld tussen de Bijbels en beloofden de arme mensen beter leven. Geld opent voor hongerigen en mensen die in armoede leven vele wegen.

Dat zegt mijn mama ook altijd. Mijn mama heeft een hekel aan die mensen. Geef dr groot gelijk. De Imaam heeft zelfs laatst in zijn vrijdagpreek gezegd dat de reden is waarom er veel mensen de Islam verlaten de heersende hongersnood in Afrika is. De Missionarissen grijpen hun kans en beloven ze een ''beter toekomst'' en zo bekeren er zich vele Afrikanen tot het Christendom.


Tsjah zo kan ik het ook he.
:roll:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

De mensen die nu Islam binnentreden zijn Latino,s
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

ajax schreef:De mensen die nu Islam binnentreden zijn Latino,s
Kun je een bron noemen?

Heb je het over Latino's in de VS of mensen die in Zuidamerikaanse landen wonen?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Linda Danvers schreef:
ajax schreef:De mensen die nu Islam binnentreden zijn Latino,s
Kun je een bron noemen?

Heb je het over Latino's in de VS of mensen die in Zuidamerikaanse landen wonen?
Zuid-amerikanen

http://www.youtube.com/watch?v=FOh98e6P ... h_response
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Chamea schreef:De Imaam heeft zelfs laatst in zijn vrijdagpreek gezegd dat de reden is waarom er veel mensen de Islam verlaten de heersende hongersnood in Afrika is. De Missionarissen grijpen hun kans en beloven ze een ''beter toekomst'' en zo bekeren er zich vele Afrikanen tot het Christendom.
Oeff daar zegt jouw imaam wat. En jij denkt dat als zij zich totaal aan de Islam houden beter is?

Vraag: waarom zou men zich tot het Christendom willen bekeren als het zo goed is in Afrika. Als je bv Soedan bekijkt.. degene die de hongersnood veroorzaakt is de islam.

De 'betere' toekomst komt omdat vele Chr. organisatie's bezig zijn met het daadwerkelijk hulp verlenen aan de mensen daar.

Ik weet nog goed: In Indonesie, werd er geroepen door imaams dat de tsunami kwam omdat de islam niet goed werd beleden. En toen kwam er nog 1. En weer werd het geroepen...

Ik vind dit toch 'ongelukkige' uitspraak van een imaam.
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

ajax schreef:De mensen die nu Islam binnentreden zijn Latino,s
En nog veel meer treden toe aan het Christendom. (Zij maken nu bewust een keuze voor Jezus)

http://www.nd.nl/Document.aspx?document ... en&id=8991

http://www.refdag.nl/artikel/1293447/&b ... uo%3B.html
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

droevie schreef:
ajax schreef:De mensen die nu Islam binnentreden zijn Latino,s
En nog veel meer treden toe aan het Christendom. (Zij maken nu bewust een keuze voor Jezus)

http://www.nd.nl/Document.aspx?document ... en&id=8991

http://www.refdag.nl/artikel/1293447/&b ... uo%3B.html
Jammer dat ze logica achterwege laten
Maar ken jij die kerk die was gesloten omdat er bijna niemand kwam ben je dan een christen?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:
droevie schreef:
ajax schreef:De mensen die nu Islam binnentreden zijn Latino,s
En nog veel meer treden toe aan het Christendom. (Zij maken nu bewust een keuze voor Jezus)

http://www.nd.nl/Document.aspx?document ... en&id=8991

http://www.refdag.nl/artikel/1293447/&b ... uo%3B.html
Jammer dat ze logica achterwege laten
Maar ken jij die kerk die was gesloten omdat er bijna niemand kwam ben je dan een christen?
De grap is, naar mijn bescheiden mening, zou Jezus zelfs toegejuicht hebben dat kerken niet vol lopen, want al die kerken en clerus lijken toch verdacht veel op de door hem verguisde schriftgeleerden en al die gebeden die afgedreund worden te veel op de overdreven formaliteit van de joden die hij terug wou brengen naar een kernboodschap. :)

Misschien zijn de huidige Christenen in onze dorpen wel meer Christen dan hun grootouders. Allemaal dank zij atheïsten en agnosten als ik. :)
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Nu is er een aantal dagen geleden in deze topic gesteld dat de Allah afkomstig is van Elohiem. Ik ben op onderzoek uit gegaan, en heb de bronnen gebruikt welke hier door moslims het meest gangbaar gebruikt worden nl
answering-christianity en www.jews-for-allah.

Ik zelf heb ook daarbij de bronnen gebruikt welke van Islamitische website's vandaan komen. Over de persoon Allah.

Deze spreken elkaar 'goed' tegen. Helaas is er nog geen commentaar gegeven door Moslims, om aan te wijzen waar ik het mis gezien of gelezen heb.

Ik hoop dat dat nog komt.. Lees de posting op pagina 11 boven aan.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

vraagke

Bericht door Miep »

Hoe komt Mohammed aan zijn "wijsheid"?

Hoe komt hij erbij dat Jezus geen Zoon van God is?
Hoe komt hij erbij dat je 5 keer moet bidden per dag?
Hoe komt hij erbij dat je goede werken veel moeten zijn om in het paradijs te komen?
Hoe komt hij erbij dat er in het paradijs 72 maagden zullen zijn en heerlijk eten?

Hebben de moslim ooit wel eens gekeken naar de geschiedenis, leefwijze uit die geschiedenis.

Weet je hoeveel dwaalleren er waren in die tijd dat mohammed rond zwierf in de woestijn. Hij kwam daar allerlei reizigers tegen,dus ook dwaalleer christenen.
Hij heeft heel vel geput daaruit.

de islam is een valse religie.
Sorry medemens moslim.

groetjes Habibti

ps: ga nou niet gelijk iemand de hel inwensen,want dat straalt juist haat uit.
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Ketter schreef:
ajax schreef:
droevie schreef: En nog veel meer treden toe aan het Christendom. (Zij maken nu bewust een keuze voor Jezus)

http://www.nd.nl/Document.aspx?document ... en&id=8991

http://www.refdag.nl/artikel/1293447/&b ... uo%3B.html
Jammer dat ze logica achterwege laten
Maar ken jij die kerk die was gesloten omdat er bijna niemand kwam ben je dan een christen?
De grap is, naar mijn bescheiden mening, zou Jezus zelfs toegejuicht hebben dat kerken niet vol lopen, want al die kerken en clerus lijken toch verdacht veel op de door hem verguisde schriftgeleerden en al die gebeden die afgedreund worden te veel op de overdreven formaliteit van de joden die hij terug wou brengen naar een kernboodschap. :)

Misschien zijn de huidige Christenen in onze dorpen wel meer Christen dan hun grootouders. Allemaal dank zij atheïsten en agnosten als ik. :)



als jezusvolger ben ik het 100000000000000000000000000% met je eens ketter kun je3 nagaan , :wink:
maar ik ga ook zelf nooit naar de kerk ..als ik sommige dominees hoorde preken is het net of je de farrizeers uit de tijd van jezus hoort ..
allemaal niet wat jezus bedoelde en zei ,preken zij ...ik ben heeeel blij met de ontkerkelijking van nderland totdat de kerken maar een x echt naar jezus gaan luisteren i.p.v al dat geld voor een mooi gebouw te gebruiken waar niemand een fxxx aan heeft kunen ze het beter aan de armen geven of iets zinnigs meedoen !!!
the truth will set you free!!!!
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

maria20 schreef: als jezusvolger ben ik het 100000000000000000000000000% met je eens
Ergens 100% mee eens zijn is het absolute maximum.
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Re: vraagke

Bericht door ChechenMaga »

habibti schreef:Hoe komt Mohammed aan zijn "wijsheid"?

Hoe komt hij erbij dat Jezus geen Zoon van God is?
Hoe komt hij erbij dat je 5 keer moet bidden per dag?
Hoe komt hij erbij dat je goede werken veel moeten zijn om in het paradijs te komen?
Hoe komt hij erbij dat er in het paradijs 72 maagden zullen zijn en heerlijk eten?

Hebben de moslim ooit wel eens gekeken naar de geschiedenis, leefwijze uit die geschiedenis.

Weet je hoeveel dwaalleren er waren in die tijd dat mohammed rond zwierf in de woestijn. Hij kwam daar allerlei reizigers tegen,dus ook dwaalleer christenen.
Hij heeft heel vel geput daaruit.

de islam is een valse religie.
Sorry medemens moslim.
Hoe komt Jezus (a.s.) aan zijn wijsheid?

Hoe komt hij erbij dat hij de Zoon van God is? (Astaghfirullah)
(Hij zei dat niet. Onmogelijk dat Profeet van de Almachtige zoiets zou zeggen.)
Hoe komt hij erbij dat je moet bidden?
Hoe komt hij erbij dat je goede daden moet verrichten om in het Paradijs te geraken?
Waarom is het Paradijs beter dan dit leven?

Waarom zou een atheïst voor Jezus kiezen denk je? Welk verschil heeft het? Abraham, Mozes, Jezus,... (a.s.) ???
Hij zal gewoon zeggen "gekken" of "dwazen". Zoals mensen in hun tijd ook zeiden. Maar wij weten beter en wij zullen niet behoren tot de loochenaars. Alhamdulillah.
Teva Teff schreef:
maria20 schreef: als jezusvolger ben ik het 100000000000000000000000000% met je eens
Ergens 100% mee eens zijn is het absolute maximum.
Misschien was haar "0"-toets ingedrukt gebleven. :lol:
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Re: vraagke

Bericht door tomc »

ChechenMaga schreef:Hoe komt Jezus (a.s.) aan zijn wijsheid?
Jesus is God. Het resultaat is duidelijk te zien. Neem het vuilste land ter wereld, Indonesie. Een land waar het geweld iedereen eronder drukt en vervuiling wekelijks honderden mensen doodt.

En kijk daar naar een Christelijk dorp. En kijk naar het contrast met de rest van het land. Een beter bewijs voor de absolute correctheid van het Christendom bestaat niet.
ChechenMaga schreef:Hoe komt hij erbij dat hij de Zoon van God is?
(Hij zei dat niet. Onmogelijk dat Profeet van de Almachtige zoiets zou zeggen.)
Uiteraard zegt hij dat wel. Kijk he, ofwel geloof je wat er in de bijbel staat ofwel niet. Jij bent een moslim, dus jij wordt veronderstelt het evangelie als de letterlijke waarheid te aanvaarden. En in het evangelie noemt Jesus God zijn vader.
ChechenMaga schreef:Hoe komt hij erbij dat je moet bidden?
Dat moet niet. Het is een goed idee, maar er is geen verplichting. Een gebed dat onder verplichting afgelegd is is minder dan waardeloos.
ChechenMaga schreef:Hoe komt hij erbij dat je goede daden moet verrichten om in het Paradijs te geraken?
Hij komt erbij omdat hij simpelweg zegt dat hij op aarde rondloopt. Hier daar, overal. Iedereen zal met hem geconfronteerd worden, en iedereen zal hij aanspreken. Je zal in een positie komen waarin je denkt macht te hebben over Jezus zelf, en je kan kiezen om hem te helpen of hem te schaden. En na de dood zal hij hetzelfde oordeel over jouw vellen.

Wat je aan de minste mens doet, dus ook bijvoorbeeld de leugens die je hier op dit forum verteld over je eigen religie, zullen in overweging genomen worden.
ChechenMaga schreef:Waarom is het Paradijs beter dan dit leven?
Wie zegt dat het paradijs volledig na de dood moet liggen ? Het paradijs is "beter" omwille van wat men het gevangenendilemma noemt. Zoek gerust eens op.

En mag ik je eens iets vragen ? Wat is geluk : een vrouw die je door dik en dun steunt, waar je voor kan zorgen, en die voor jouw kan zorgen. Een familie. De wetenschap dat je goed aan het doen bent, en dat God van jouw houdt zoals jij van zijn kinderen houdt.
ChechenMaga schreef:Waarom zou een atheïst voor Jezus kiezen denk je? Welk verschil heeft het? Abraham, Mozes, Jezus,... (a.s.) ???
Omdat iedereen gelooft in het Christendom en iedereen de stem van God hoort. Iedereen weet instinctief wat goede en wat slechte daden zijn. En iedereen weet dat Jezus de belichaming zelve was van het goede, wat een punt is dat trouwens door niemand aangevochten wordt. Integendeel veel idioten, waaronder jij, beweren dat Jezus voor hun spreekt, terwijl Jezus een eigen boodschap had.

Waarom zou een atheist voor Jezus kiezen ? Omdat hij de leegte en zinloosheid van het atheisme beu is. Omdat hij de hypocrisie en waardeloosheid van het atheisme beu is.
ChechenMaga schreef:Hij zal gewoon zeggen "gekken" of "dwazen". Zoals mensen in hun tijd ook zeiden. Maar wij weten beter en wij zullen niet behoren tot de loochenaars.
Atheisten zijn hypocrieten die hun eigen waarden weigeren te volgen. Het is nog erger dan bij de islam, maar ze moorden tenminste niemand uit (nu ja, buiten Turkije dan).

Wat jij kiest is jouw vrije keuze. Maak ze zoals je het beste lijkt, en aanvaardt de consequenties. Dat doen wij ook. Maar maak jezelf niet wijs dat je weet wat die consequenties zullen zijn. Dat is God's keuze, en zijne alleen. God spreekt tot je en verteld je wat juist is en wat fout is, en je zal weten dat je het goede doet als je het goede doet. En je zal weten wat het kwade is.

En moorden "voor God" zoals de pedofiel vraagt, vertel me eens, is dat juist of fout ? God spreekt immers ook tot jou, en jij kent perfect het antwoord op die vraag.
ChechenMaga schreef:
Teva Teff schreef:
maria20 schreef: als jezusvolger ben ik het 100000000000000000000000000% met je eens
Ergens 100% mee eens zijn is het absolute maximum.
Misschien was haar "0"-toets ingedrukt gebleven. :lol:
Dit soort argument vind je ook in de koran vaak terug. Is er geen hadith die zegt dat Jezus de mensen 7 keer beloond maar de pedofiel ze 49 keer beloond ? Ik herinner me vaag zoiets.

Soit scheldpartijtjes vind je ook in de koran terug. Kleuterliteratuur.

Lees anders eens :
http://www.news.faithfreedom.org/index. ... tartnum=61
en
http://www.news.faithfreedom.org/index. ... e&sid=1356
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

SPEICIAAL VOOR CHEGENMAGA ..
HEEFT JEZUS HET WEL GEZEGD JA OF NEE ...????
EN WAT IS HIJ ...???

PS. WAT ONMOGELIJK VOOR JOU (DE MENS IS ) IS MOGELIJK VOOR gOD !!!


Is Jezus Christus mens, of is Hij God?
Jezus Christus is absoluut God. Hij schiep Adam en Eva, de eerste man en vrouw naar zijn beeld. Hij is de Schepper van het universum. De Bijbel zegt: "Alle dingen zijn door het Woord geworden, en zonder dit is geen ding geworden, dat geworden is." (Joh. 1:3). Dit betekent: alle sterren, al de oorspronkelijke dieren en planten en zelfs de engelen (Kol. 1:15-17).
Eén ding moeten we wel in de gaten houden: God heeft Jezus niet geschapen. Jezus is God en Hij heeft altijd bestaan.
Jezus bewees dat Hij God is door allerlei dingen te doen, die alleen God kan doen. We noemen dat wonderen. Hij wekte doden op. Hij liep over het water. Hij maakte blinden ziende. Hij genas dodelijke ziektes met één woord.
Het is fascinerend om te bedenken, dat Jezus nu ook een mens is en zal blijven in alle eeuwigheid. Hij vernederde Zichzelf om te worden als zijn schepsel. Hij koos ervoor om mens te worden om ons op een uitermate kritiek punt te helpen. Deze verbazingwekkende gebeurtenis vond tweeduizend jaar geleden plaats. Sindsdien is de wereld totaal en voorgoed veranderd.
God als Heilige Geest schiep Jezus' menselijke lichaam in een vrouw, genaamd Maria (Matt. 1:20). Jezus kwam in dit menselijke lichaam, dat groeide in de baarmoeder van Maria. De baby werd geboren en groeide op tot man.
Een paar keer in de geschiedenis ervoor was Jezus al aan mensen in menselijke gedaante verschenen. Bij voorbeeld bij Abraham vlak voordat het oordeel over de slechte steden Sodom en Gomorra werd voltrokken. Maar nu, voor de eerste keer in de geschiedenis, verscheen Jezus niet slechts als mens, maar werd volledig mens. Toch is Hij nog steeds God. Hij is zowel God als mens.
Een belangrijk verschil tussen deze mens Jezus en elk ander mens is, dat Jezus zondeloos was (en nog steeds is). Wij mensen zijn vol zonde. We zondigen elke dag. Jezus deed nooit iets verkeerd, zelfs niet één keer. Wat voor verleidingen er ook tot Hem kwamen, Hij weigerde te zondigen. Hij is altijd rein en volmaakt gebleven.
Is dat niet grandioos om over na te denken?! Onze Schepper wandelde met ons. Net als wij, rook onze Almachtige God de bloemen en raakte de dieren aan die Hij had geschapen. Hij hield van jongens en meisjes.
Als mens onderging Hij dezelfde verleidingen als wij (Hebr. 2:18). Hij voelde dezelfde fysieke pijn die wij voelen. Hij had ook emotionele pijn. Hij huilde zelfs over de stad Jeruzalem (Joh. 11:35). Hij werd verworpen, niet geapprecieerd, niet geliefd, verkeerd begrepen, en zelfs veracht -- zelfs als Hij niets verkeerd deed en altijd het goede voor iedereen zocht (1 Petr. 2:23). Jezus is niet slechts de grootste mens die ooit geleefd heeft, Hij is ook nog eens onze Schepper. Hij had recht op alle glorie en eer!
Hij had de macht om hun pijniging en kastijding op elk moment te doen ophouden. Zijn macht gaat ver boven ons verstand. Toch verdedigde Hij zichzelf niet. Hij deed zich voor als het volmaakte, onschuldige lam, dat niemand enig kwaad doet en dat geofferd werd voor de zonde van het volk.
Hij deed dit voor ons, omdat Hij van ons houdt. Alleen Hij kon de prijs voor onze zonden betalen. Alleen Hij kon ons redden van de straf, die wij verdiend hadden. Hij leed voor ons (1 Petr. 2:21; 3:18; 4:1).
Vandaag leeft Hij in de hemel en Hij is bezig om ons te helpen (Rom. 8:34). De Bijbel zegt ons, dat Hij op een dag terug zal keren naar de aarde als Koning der Gerechtigheid over de gehele aarde. Dat zal nog eens een geweldige tijd zijn! Eindelijk hebben we dan een leider, die goed en wijs is in elk opzicht. De aarde zal vol zijn van Gods glorie en gerechtigheid. Het leven op deze planeet zal heel wat beter worden. Zelfs de gevaarlijke dieren zullen tam worden (de wolf zal nederliggen bij het lam) (Jesaja 11:6).
Is Jezus Christus God of mens? Het verbazingwekkende antwoord is: BEIDE: Hij is God EN mens.
Waarom werd God een mens?
God deed dit geweldige wonder om verschillende redenen, onder andere om:
1. de profetieën te vervullen van het Woord van God,
2. Om aan de wet, te voldoen, te betalen voor ieder die zonde gedaan heeft (Jesaja 53; Hebr. 9:12,15). Door zijn offer kocht Hij ons vrij en schonk ons redding.
3. Om ons een voorbeeld te geven hoe we moeten leven en ons belangrijke lessen te leren van aangezicht tot aangezicht

Wat zegt Jezus er zelf over ???

Wat Jezus over zichzelf zegt (1)
De "Ik Ben" uitspraken van Jezus
In de uitspraken van Jezus komen veel "ik ben" uitspraken voor. Op het eerste gezicht lijkt dat niets bijzonders, behoudens het feit dat er in deze uitspraken iets te lezen valt over wat Jezus over zichzelf zegt. Deze "Ik ben" uitspraken krijgen echter nog veel meer waarde, wanneer we ons realiseren dat er verband is tussen "ik ben" en de naam van God.
Als Mozes de God van Israël in de woestijn ontmoet , krijgt Mozes de opdracht het volk Israël uit Egypte te verlossen. Mozes wil gehoorzamen,en de volgende conversatie vindt plaats: Maar Mozes vroeg: "Als ik naar de Israëlieten ga en hun zeg dat de God van hun voorouders mij heeft gestuurd, zullen zij vragen: 'Over welke God heb je het?' Wat moet ik dan antwoorden?" "Zijn naam is: Ik ben, Die Ik ben", was het antwoord. "Zeg maar tegen hen: 'Ik Ben' heeft mij gestuurd." (Ex. 3:13 en 14) Dit verband maakt de uitspraken van Jezus interessant om eens nader te bestuderen.

De uitspraken van Jezus, waarin Hij zegt de Zoon van God, of zelfs God te zijn:

Als Jezus door Samaria trekt, raakt hij in gesprek met een vrouw. Deze is verwonderd door de aandacht en vraagt dan naar de Messias: De vrouw zeide tot Hem: Ik weet, dat de Messias komt, die Christus genoemd wordt; wanneer die komt, zal Hij ons alles verkondigen. Jezus zeide tot haar: "Ik, die met u spreek, ben het". (Joh 4:25,26)

In een discussie over eeuwig leven van God kunnen ontvangen door de woorden van Jezus te geloven, raken luisteraars verschrikt en verwijten Jezus dat Abraham, de stamvader van Joden, gestorven is. Jezus zeide tot hen: "Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Eer Abraham was, ben Ik." (Joh 8:58) Dit klonk dermate godslasterlijk in de omstanders oren dat zij Jezus wilden stenigen.

Als Jezus onderwijst over zijn relatie met God, de Vader, zijn er tegenstanders die hem willen steningen. Op die actie reageert Jezus: "Gij lastert, omdat Ik heb gezegd: Ik ben Gods Zoon?" (Joh 10:36)

Op een dag wordt Hij bij zijn vriend Lazarus geroepen die dan al drie dagen dood is. Als de zus van Lazarus, Marta naar Jezus komt ontstaat er een gesprek over de opstanding. Marta denkt aan de opstanding , die eens voor alle doden zal komen, maar Jezus spreekt over zichzelf: "Ik ben de opstanding en het leven; wie in Mij gelooft, zal leven, ook al is hij gestorven, en een ieder, die leeft en in Mij gelooft, zal in eeuwigheid niet sterven; gelooft gij dat?" (Joh 11:25)

Op het moment dat Jezus werd gevangen genomen, vroeg Hij de soldaten wie zij zochten. Zij antwoordden Hem: Jezus de Nazoreeër. Hij zeide tot hen: Ik ben het. En ook Judas, zijn verrader, stond bij hen. Toen Hij dan tot hen zeide: Ik ben het, deinsden zij terug en vielen ter aarde. (Joh 18:5 en 6)

Wanneer Jezus ondervraagd wordt door de religieuze leiders wordt Hem de vraag gesteld of Hij de Messias, de Zoon van de Gezegende claimt te zijn. En Jezus zeide: Ik ben het, en gij zult de Zoon des mensen zien, gezeten aan de rechterhand der Macht en komende met de wolken des hemels. (Mar 14:62)

Ook de evangelist Lucas beschrijft deze ondervraging: En zij zeiden allen: Zijt Gij dan de Zoon van God? Hij zeide tot hen: Gij zegt zelf, dat Ik het ben. (Luc 22:70)

Later aan het kruis wordt dit in de bespotting bevestigd: Hij heeft zijn vertrouwen op God gesteld; laat die Hem nu verlossen, indien Hij een welgevallen in Hem heeft; want Hij heeft gezegd: Ik ben Gods Zoon. (Mat 27:43)

Als Jezus tenslotte afscheid neemt van zijn discipelen, spreekt Hij hen toe met de woorden: "En zie, Ik ben met u al de dagen tot aan de voleinding der wereld" (Mat 28:20) Een uitspraak die alleen betekenis en inhoud heeft wanneer er sprake is van een bovenmenselijke natuur, waarin van een alomtegenwoordigheid sprake kan zijn.


Als Mozes de God van Israël in de woestijn ontmoet , krijgt Mozes de opdracht het volk Israël uit Egypte te verlossen. Mozes wil gehoorzamen,en de volgende conversatie vindt plaats: Maar Mozes vroeg: "Als ik naar de Israëlieten ga en hun zeg dat de God van hun voorouders mij heeft gestuurd, zullen zij vragen: 'Over welke God heb je het?' Wat moet ik dan antwoorden?"

"Zijn naam is: Ik ben, Die Ik ben", was het antwoord. "Zeg maar tegen hen: 'Ik Ben' heeft mij gestuurd." (Ex. 3:13 en 14)
Dit verband maakt de uitspraken van Jezus interessant om eens nader te bestuderen.

De beeldspraken van Jezus over zichzelf
Bepaalde uitspraken van Jezus waarin over zichzelf in beelden spreekt lijken overtrokken of absurd, tenzij Hij werkelijk bijzonder:

Jezus zeide tot hen: "Ik ben het brood des levens; wie tot Mij komt, zal nimmermeer hongeren en wie in Mij gelooft, zal nimmermeer dorsten." (Joh 6:35,41,48 en 51) Tot vier keer toe spreekt Jezus zijn toehoorders toe, dat volkomen voldoening en eeuwig leven via Hem te verkrijgen zijn. Het laatste wordt duidelijk in de vierde keer dat Hij zich herhaalt:
"Ik ben het levende brood, dat uit de hemel nedergedaald is. Indien iemand van dit brood eet, hij zal in eeuwigheid leven; en het brood, dat Ik geven zal, is mijn vlees, voor het leven der wereld." (Joh 6:51)

Wederom dan sprak Jezus tot hen en zeide: "Ik ben het licht der wereld; wie Mij volgt, zal nimmer in de duisternis wandelen, maar hij zal het licht des levens hebben". (Joh 8:12) Deze woorden sprak Jezus uit in de tempel, nadat hij een vrouw, die op overspel was betrapt vergeven had en weggestuurd met de boodschap anders te gaan leven.
Jezus herhaalt deze woorden, wanneer Hij een blinde man geneest: "Zolang Ik in de wereld ben, ben Ik het licht der wereld." (Joh 9:5)
En later als Hij spreekt over zijn zending hier op aarde: "Ik ben als een licht in de wereld gekomen, opdat een ieder, die in Mij gelooft, niet in de duisternis blijve." (Joh 12:46)

In een gelijkenis vergelijkt Jezus het binnenbrengen van de schapen in de veilige schaapskooi met zijn roeping mensen de veilige eeuwigheid binnen te brengen: Jezus zeide dan nogmaals: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Ik ben de deur der schapen. (Joh 10:7)
Hij vervolgt dit met de woorden: "Ik ben de deur; als iemand door Mij binnenkomt, zal hij behouden worden; en hij zal ingaan en uitgaan en weide vinden." (Joh 10:9) en "Ik ben de goede herder. De goede herder zet zijn leven in voor zijn schapen. Ik ben de goede herder en Ik ken de mijne en de mijne kennen Mij." (Joh 10:11,14)

Jezus zeide tot hem: "Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Joh 14:6) Dit is wellicht de meest prikkelende uitspraak van Jezus. Hij claimt hiermede een exclusiviteit, waarmee ieder verder zoeken zinloos is.

In zijn onderwijs over de noodzaak in de liefde van de God, de Vader te verblijven, vergelijkt Hij de relatie tussen Hemzelf en de leerlingen als een wijnstok en ranken. God, de vader is daarbij de landman: "Ik ben de ware wijnstok en mijn Vader is de landman... Ik ben de wijnstok, gij zijt de ranken. Wie in Mij blijft, gelijk Ik in hem, die draagt veel vrucht, want zonder Mij kunt gij niets doen." Joh 15:1en 5

Tenslotte spreekt Jezus in het boek Openbaring over zichzelf als:
Ik ben de alfa en de omega, zegt de Here God, die is en die was en die komt, de Almachtige.... Ik ben de eerste en de laatste, en de levende, en Ik ben dood geweest, en zie, Ik ben levend tot in alle eeuwigheden, en Ik heb de sleutels van de dood en het dodenrijk. (Op 1:8 en 17, 18)
the truth will set you free!!!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Tuurlijk is Jezus de zoon van God. Niet letterlijk, maar figuurlijk. De Arabieren spreken mekaar ook aan met Ya agie/Ya Ougtie(broeder/zuster), maar dat betekent niet dat ze gelijk ook letterlijk broers/zusters van mekaar zijn.


Abraham werd zoon van God genoemd.
Moesa werd de zoon van God genoemd.
Adam werd zoon van God genoemd.


Hoeveel zonen heeft God wel?¿ :shock:

Het is Johannes, die God verdeeld heeft in 3 personen.(drie-eenheid) Nooit heeft een Profeet gezegd dat Gopd zich in drie delen heeft geopenbaard. Wat volg jij? De leer van Johannes of de Profeten van de Bijbel?

De woorden van Jezus(vzmh):

Deuteronium 6:4:
Luister, Israël: de HEER, onze God, de HEER is de enige!

Mark 12:28:
Jezus antwoordde: ‘Het voornaamste is: “Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer


[112:1]
Zeg: "Hij is Allah, de Enige".
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Chaimae schreef:Tuurlijk is Jezus de zoon van God. Niet letterlijk, maar figuurlijk. De Arabieren spreken mekaar ook aan met Ya agie/Ya Ougtie(broeder/zuster), maar dat betekent niet dat ze gelijk ook letterlijk broers/zusters van mekaar zijn.
Inderdaad. Maar toen de vader van aisha het erg vond dat de pedofiele profeet incest wou plegen, was hij vast niet retorisch aan het spreken.

Jezus is God.

Tussen haakjes ik heb een 10-tal hadith gepost in de zoveelste vrouwenthread van jou he Chaimae. Waarom probeer jij te redeneren ? Je bent immers minderwaardig (of geloof je de koran niet ?). Alle als er al een man is die het niet snapt, dan kan geen enkele vrouw het ooit snappen. Of toch duidelijk geen enkele moslima.

Want die zijn minderwaardig (koran 2:213 geloof ik, schiet me niet dood als ik er 2 versjes naast zit he, het is triviaal te vinden).
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Inderdaad. Maar toen de vader van aisha het erg vond dat de pedofiele profeet incest wou plegen, was hij vast niet retorisch aan het spreken.

Jezus is God.
Je draait er omheen! Wat heeft Aboe Bakr hiermee te maken?

Jezus is geen God(!)
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Waar draai ik exact omheen ?

Ik maak gewoon de opmerking dat de pedofiele profeet een incestueuze pedofiel was, en niet gewoon iemand als Dutroux of zo, maar een pak erger.
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Tuurlijk is Jezus de zoon van God. Niet letterlijk, maar figuurlijk. De Arabieren spreken mekaar ook aan met Ya agie/Ya Ougtie(broeder/zuster), maar dat betekent niet dat ze gelijk ook letterlijk broers/zusters van mekaar zijn.



Abraham werd zoon van God genoemd.
Moesa werd de zoon van God genoemd.
Adam werd zoon van God genoemd.


Hoeveel zonen heeft God wel?¿ :shock:

maria20 zegt: volgens mij snap je het niet !!! zijn al deze personen die je hebt opgenoemd ook geboren uit een maagd ???, en die hebebn ook al die dingen gedaan en gezegd die jezus deed en zei???
wekten zij doden op en zeiden zij dingen als : ik ben de alpha en de omega ?? en ik en de Heere zijn 1 ????
nee he dacht ik ook niet ...
de mens mag een kind ,een zoon ,van God genoemd worden als zij/hij hem volgt in woord en daad...
maar dat doen niet alle mensen dus .wat je zegt is onzin ...
ik hoop dat ik een doctyer van God mag zijn Figuurlijk jah kan ik dat ook zijn ..maar ik ben niet geboren uit een maagd en ben neit gestorven en opgestaan uit de dood ..en abraham en isaak en mozes ook niet .en zo zijn er wel meer dingen die verschillen en waarom Jezus wel God is en die andeen niet ...


Het is Johannes, die God verdeeld heeft in 3 personen.(drie-eenheid) Nooit heeft een Profeet gezegd dat Gopd zich in drie delen heeft geopenbaard. Wat volg jij? De leer van Johannes of de Profeten van de Bijbel?

maria20 zegt: sorry Johannes ??nee nog meer bullshit !!!Jezus zelf heeft dat gezegd en dat heb ik al eerder gepost lezen dus !!!

De woorden van Jezus(vzmh):

Deuteronium 6:4:
Luister, Israël: de HEER, onze God, de HEER is de enige!

maria 20 zegt: dus hij had het over Jezus !!!...en ten 2e dat zijn niet de woorden van Jezus maar van de woorden van MOZes ..lees eens goed wat er staat voordat je dingen komt bewren !!!!




Mark 12:28:
Jezus antwoordde: ‘Het voornaamste is: “Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer

maria 20 zegt: hij hij had het over zichzelf jah ..maar dat heb ik ook al eerder uitgelegd !!! :roll:

[112:1]
Zeg: "Hij is Allah, de Enige".
[/quote]
the truth will set you free!!!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik kap ermee! Jeetje wat ben jij irritant Anoesja Poesjke.



Maar van die dag of van die ure weet niemand, ook de engelen in hemel niet, ook de zoon niet, alleen de vader. (Marcus 13:12)

Jezus bidt tot God:"En vroeg, nog diep in de nacht, stond hij op en ging naar buiten en hij ging heen naar een eenzame plaats en bad aldaar." (Marcus 1:35)


27 God is niet een God der doden, maar een God der levenden. Gij dwaalt dan zeer.
28 En een der Schriftgeleerden horende, dat zij te zamen in woorden waren, en wetende, dat Hij hun wel geantwoord had, kwam tot Hem, en vraagde Hem: Welk is het eerste gebod van allen?
29 En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israel, de Heere, onze God, is een enig Heere. 30 En gij zult den Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. Dit is het eerste gebod.
Johanned de stichter van het Christendom, die meer dan de helft van het NT heeft geschreven. Of weet je dat niet?¿
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Ik kap ermee! Jeetje wat ben jij irritant Anoesja Poesjke.

maria 20 zegt: ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh chaimae ik word gek van jou ..ik ben niet anousjka dat heb ik al 100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000x gezegd !!!!
mijn nama is maria in godsnaam is dat zo moeilijk te begrijpen ???
:cry:


Maar van die dag of van die ure weet niemand, ook de engelen in hemel niet, ook de zoon niet, alleen de vader. (Marcus 13:12)

maria 20 zegt: jah hij had het dus over zichzelf jah !!!al uitgelegd !!!

Jezus bidt tot God:"En vroeg, nog diep in de nacht, stond hij op en ging naar buiten en hij ging heen naar een eenzame plaats en bad aldaar." (Marcus 1:35)


maria 20 zegt: jah hij had het dus over zichzelf jah !!!al uitgelegd !!
27 God is niet een God der doden, maar een God der levenden. Gij dwaalt dan zeer.
28 En een der Schriftgeleerden horende, dat zij te zamen in woorden waren, en wetende, dat Hij hun wel geantwoord had, kwam tot Hem, en vraagde Hem: Welk is het eerste gebod van allen?
29 En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israel, de Heere, onze God, is een enig Heere. 30 En gij zult den Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. Dit is het eerste gebod.
Johanned de stichter van het Christendom, die meer dan de helft van het NT heeft geschreven. Of weet je dat niet?¿[/quote]


maria 20 zegt: johannes heeft niet meer dan de helft v/d bijbel geschreven eerlijk waar waar hala je die onzin vandaan ???als je niet weet hoe de bijbel too stand is gekomen moet je het maar gewoon opzoeken en vragen dan zal ik je het wel uitleggen !

ten 2e indd wat daar staat is waar ,een God is geen God uit de doden ..maar Jezus is ook niet dood hij is opgestaan uit de dood en toen naar de hemel gevaren ...blijkbaar heb je de bijbel indd niet gelezen !!!
the truth will set you free!!!!
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

maria20 schreef: zijn al deze personen die je hebt opgenoemd ook geboren uit een maagd ???
Dat je geboren wordt uit een maagd, betekendt nog niet dat je een zoon van God bent.
Mark 12:28:
Jezus antwoordde: ‘Het voornaamste is: “Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer
maria20 schreef:maria 20 zegt: hij hij had het over zichzelf jah ..maar dat heb ik ook al eerder uitgelegd !!! :roll:
Toch klinkt het een beetje raar dat hij onze God zegt. Hij heeft het toch over zichzelf? Waarom zegt hij dan niet: jullie God?
Allah is de Alwetende!
Plaats reactie