Londen ontsnapt aan bloedbad door zware autobom

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Bedankt Linda voor deze interessante bijdrage. Je hebt me weer aan het denken gezet.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Als je geen deel bent van de oplossing, ben je deel van het probleem.
Een oplossing bereik je door de ideologie die mensen naar dit soort acties drijft bloot te leggen.
Niet door het klungelig van die acties te minimaliseren en dit te vergelijken met verkeersdoden. Daarmee houdt je de ideologie buiten schot.

De ideologie begint bij de Muslim Brotherhood.
CAIR, ICB (Islamic Council of Britain), AEL, .. zijn Muslim Brotherhood of hebben hun links ermee.
Al Qaida is een afsplitsing van MB. Khomeinisten hebben hun revolutionair gedachtengoed ook uit MB-ideologie geput.

De vraag is eerder, willen we van onze moreel hoog gezadelde paarden afkomen om deze ideologie te bevechten, of laten we hetgeen onze democratie wil afbouwen toe gebruik te maken van onze democratie om zijn doel te bereiken.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ik minimaliseer niks.

Ik zie dingen gewoon in de juiste verhoudingen.

Er is in Nederland 1 persoon door een Islamist met terroristische doeleinden vermoord. Dat slachtoffer was Theo Van Gogh. Voor de rest zijn er alleen gewonden gevallen. De Hofstadgroep bestaat uit incompetente amateurs.

Die auto in London zat slecht in elkaar. Die had geen bloedbad kunnen veroorzaken.

De kans dat je sterft in een vliegtuig dankzij terrorisme is nihiel vergeleken met de kans om in Amsterdam, London of New York als fietser of voetganger doodgereden te worden.

Het is een groot probleem dat steeds meer mensen geheime diensten steeds meer macht willen geven en zelfs hun mensenrechten stukje bij beetje willen inleveren. In de VS is marteling van verdachten feitelijk gelegaliseerd. "Stevig ondervragen" heet dat eufemistisch. Dat de grootste democratie ter wereld afzakt richting Facsisme, zou veel meer mensen bang moeten maken.

Ik ben zelf heel duidelijk tegen de ideologie die het islamisme is. Er is echter een grootverschil tussen voorlichting over Islamisme en paniekzaaierij.

De afkalving van mensenrechten in het Westen wordt veel te veel gebagataliseerd.

Ik maak mezelf niet wijs dat ik mijn vrijheid moet inleveren om wat tegen het islamisme te doen. Het tegendeel is namelijk waar.
De vraag is eerder, willen we van onze moreel hoog gezadelde paarden afkomen om deze ideologie te bevechten, of laten we hetgeen onze democratie wil afbouwen toe gebruik te maken van onze democratie om zijn doel te bereiken.
Leg maar eens uit wat je daarmee bedoelt.

Je kunt de democratie niet redden door mensenrechten te ondermijnen. Mensenrechten zijn het fundament van de democratische rechtstaat.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Er is in Nederland 1 persoon door Islamisten met terroristische doeleinden vermoord. Dat slachtoffer was Theo Van Gogh. Voor de rest zijn er alleen gewonden gevallen. De Hofstadgroep bestaat uit incompetente amateurs.
Ja, in het Westen is de kans op het vinden van de dood in een terroristische aanslag ongeveer even groot als getroffen te worden door een meteoriet.
Je kan die vergelijking maken. Door die vergelijking te maken ontkoppel je het probleem van de ideologie. Door de daders incompetente amateurs te noemen ontkoppel je ze van de competenten die ergens hogerop de strategie in mekaar steken.
Door alles te ontkoppelen verlies je het gevoel voor verhoudingen in plaats van de verhoudingen te zien.

Afghanistan, Irak, Hamas in Palestina, Hezbollah in Lebanon kunnen niet losgekoppeld van die amateuristische aanslagen. Deze vormen niet de reden van de aanslagen, zijn een deel van dezelfde oorlog.
Het is een groot probleem dat steeds meer mensen geheime diensten steeds meer macht willen geven en zelfs hun mensenrechten stukje bij beetje willen inleveren.
De inlichtingendiensten tasten in het duister, denken dit te kunnen oplossen met de vraag naar meer macht. Ik vind niet dat deze meer macht naar een oplossing leidt.
In de VS is marteling van verdachten feitelijk gelegaliseerd. "Stevig ondervragen" heet dat euphemistisch.
De VS hebben naar Europese normen altijd al steviger ondervraagd.
Guantanamo met zijn isoleercellen, vind ik geen marteling. Rond de klok ondervragingen worden voor serieuze criminaliteit hier ook toegepast, alleen niet in de kijker gebracht. Beperking van de verdedigingsrechten zou moeten mogen in gevallen van uitvoering van aanslagen. Al of niet klungelig.
Dat de grootste democratie ter wereld afzakt richting een Facsisme, zou veel meer mensen bang moeten maken.
Er wordt nog geen Fascistische ideologie gevoerd.
Democratie is niet alleen in Amerika, maar overal ter wereld het grootste slachtoffer.
Ik maak mezelf niet wijs dat ik mijn vrijheid moet inleveren om wat tegen het islamisme te doen. Het tegendeel is namelijk waar.
Ik wil ook geen vrijheden inleveren. Niettegenstaande hebben mijn vrijheden reeds zware klappen ontvangen door het Islamisme.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Guantanamo met zijn isoleercellen, vind ik geen marteling. Rond de klok ondervragingen worden voor serieuze criminaliteit hier ook toegepast, alleen niet in de kijker gebracht.
Op Guantonamo zitten mensen vast zonder uitzicht op proces. Niet iedereen die daar zit, is gepakt op een slagveld in Afghanistan. Een deel is burger en geen strijder. Ook voor de strijders in Afghanistan had gewoon een juridisch kader moeten worden gemaakt. Criminelen, krijgsgevangen, oorlogsmisdadigers en/of een andere categorie. De andere categorie hoort dan wel duidelijk en objectief gedefinieerd te worden.

In Nederland gebeurd rond de klok ondervraging inderdaad. Dan heb je echter wel uitzicht op een proces. Je mag mensen hooguit een paar maanden in voorarrest houden en niet jarenlang. Als de gezondheid van een verdachte in het geding is, dan kan de advocaat en de familie dat naar buiten brengen.

Ik vind trouwens dat rond de klok ondervragingen aan strenge voorwaarden gebonden dienen te zijn. Je kunt mensen daar namelijk ernstig ziek mee maken. Mensen kunnen ook zware psychische schade oplopen. Als je iemand breekt, dan kan die persoon niet alleen ten onrechte bekennen maar die kan ook langdurig of blijvend emotioneel instabiel worden. Je kunt zelfs een normaal gezond persoon een (tijdelijke) psychose bezorgen als je ver genoeg gaat met iemand slaap onthouden.
Beperking van de verdedigingsrechten zou moeten mogen in gevallen van uitvoering van aanslagen. Al of niet klungelig.
Dan ben wil jij dus het het recht op een eerlijk proces afschaffen. Een beschuldiging van terrorisme is makkelijk gemaakt.

Als er een schokkend misdrijf wordt gepleegd en er sprake is grote publieke verontwaardiging, dan ligt het gevaar van een gerechtelijke dwaling altijd op de loer. Als een verdachte zich dan niet fatsoenlijk kan verdedigen, dan is het einde zoek.

Geen democratische rechtstaat zonder eerlijk proces.
Er wordt nog geen Fascistische ideologie gevoerd.
Jij relativeert het recht op een eerlijk proces.

In de VS bieden ze bepaalde verdachten zelfs geen uitzicht op een proces.

Rechteloosheid van het individu is de essentie van dictatuur.

Het interesseert mij niet wat de Republikeinen en andere politici zichzelf wijsmaken. Het gaat er om wat de Amerikaanse overheid doet. Als een individu, organisatie of een overheid zich totalitair gedraagd dan is die totalitair.

Het gaat er niet om, wat je van jezelf vind; het gaat er om wat je daadwerkelijk doet en uitdraagt.
Niettegenstaande hebben mijn vrijheden reeds zware klappen ontvangen door het Islamisme.
Welke vrijheden hebben islamisten rechtstreeks van jou afgepakt?

De Islamisten kunnen geen wetten veranderen op dit moment in het Westen. Gelukkig.

Als er wetten zijn veranderd dan is dat dankzij politici en het bange publiek dat zich heeft laten opfokken door de pers.

Het feit is en blijft dat London niet is ontsnapt aan een bloedbad.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

De titel van deze discussie is pertinent onjuist. "Londen ontsnapt aan bloedbad door zware autobom." Het was geen zware autobom. Het was prutswerk. Er hadden alleen met heel veel pech een paar doden kunnen vallen. Dat kan echter ook gebeuren als iemand met een normale auto met hoge snelheid een terras oprijdt. Er is dus helemaal geen bloedbad voorkomen.
Hier kan ik toch niet mee akkoord gaan.

Het was in elk geval de INTENTIE om een bloedbad te veroorzaken. De vergelijking met een autoONGEVAL raakt dus kant noch wal.

Bottom line is dat er de intentie was, maar dat die intentie door eigen incompetentie niet is kunnen uitgevoerd worden.

Ik vraag me anderzijds toch wel af of die hoogbegaafde artsen dan geen betere kennis van scheikunde hadden.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Linda Danvers schreef:
hans van de mortel schreef:Echte gekken herken je niet
Mensen met echte psychische problemen, psychiatrische problemen en/of geweldadige neigingen zijn uitstekend te herkennen. Het is een populair bijgeloof dat je geweld van te voren niet kunt voorspellen. Dat kan vrijwel altijd als je op de juiste dingen let en/of je iemands voorgeschiedenis kent. Het probleem is dat veel mensen het niet willen zien. Er rust een taboe op het erkennen dat bepaalde mensen in je omgeving zware problemen hebben, hun kinderen of partner mishandelen, labiel zijn etc. Mensen beweren uit schuldgevoel na een familiedrama, algemeen geweldsdelict of een aanslag dat ze het niet hadden kunnen weten. Mensen geven echter altijd signalen af.

Ik raad je aan om het boek The Gift of Fear van Gavin deBecker te lezen. Dat prikt de mythe door dat geweld niet te voorspellen valt.
Hoi Linda,
Ik ben het in grote lijnen met je eens. Echter, in je alinea noem je fysieke kenmerken ter herkenning van bepaalde psychische problemen. Dat is één facet van de psychische gesteldheid. Maar het tweede facet zit dieper in de geest en laat geen aantoonbaar afwijkend gedrag zien. En DIE personen zul je NOOIT herkennen. Daar draaien nu juist al die succesfilms van Hitchkock op. En dat bedoel ik te zeggen met: ’De ECHTE gekken herken je niet.’

Denk ook maar eens aan de Jehovah’s Getuigen. Deze mensen zijn precies zo als die dokter met zijn broederschapcluppie. Ook onder de Jehovah’s Getuigen kom je ’knappe’ koppen tegen. Vroeger lieten ze hun familie doodgaan, inclusief kinderen door een bloedtransfusie te wijgeren. Omdat God dat niet zou willen. De moderne medische wetenschap maakt tegenwoordig een bloedtransfusie overbodig. Onthoudt dit, forumleden!!! Ik kan je verzekeren dat de leiding van de Jehovah’s Getuigen regelrechte terreurdaden hebben gepleegd. Te vergelijken met de Cosa Nostra. Iets waar de wereld nauwelijks weet van heeft. Maar ze vallen buiten hun eigen groep niemand ermee lastig.

DAT zijn de echte gekken, Linda; net als die moslimdokter met zijn ’broederschap’. Dat was niet te herkennen. Zoiets zit diepverborgen in de geest en belet niet het normaal functioneren in de maatschappij.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Afbeelding

Ik vind dat ze nog een geruit sjaaltje bovenop haar hoedje moet hangen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

BFA schreef:
Als je geen deel bent van de oplossing, ben je deel van het probleem.
Een oplossing bereik je door de ideologie die mensen naar dit soort acties drijft bloot te leggen.
Niet door het klungelig van die acties te minimaliseren en dit te vergelijken met verkeersdoden. Daarmee houdt je de ideologie buiten schot.

De ideologie begint bij de Muslim Brotherhood.
CAIR, ICB (Islamic Council of Britain), AEL, .. zijn Muslim Brotherhood of hebben hun links ermee.

De vraag is eerder, willen we van onze moreel hoog gezadelde paarden afkomen om deze ideologie te bevechten, of laten we hetgeen onze democratie wil afbouwen toe?
Verbieden helpt niet. Maar dat wil niet zeggen dat je iets dat niet deugt niet zou moeten verbieden.

God verbieden kan niet, maar wel alle religie.

Humor ontstond toen God besefte dat het wel erg saai zou worden als Het Volmaakte geen tegenspel kreeg. De Almachtige had iets nodig om zich mee te amuseren en schiep Het Kwaad. (Freek de Jonge)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ook voor de strijders in Afghanistan had gewoon een juridisch kader moeten worden gemaakt. Criminelen, krijgsgevangen, oorlogsmisdadigers en/of een andere categorie.
Criminelen vallen onder burgerlijk recht. Is altijd burgerlijke rechtsspraak voor van toepassing.
Krijgsgevangenen, oorlogsmisdadigers, en een andere categorie, waaronder terroristen zouden horen. Vallen onder oorlogsrecht, altijd tijdelijk. Voor je dit oorlogsrecht kan toepassen hoeft er wel een vijand geduid. Dit is niet het geval in de oorlog tegen terrorisme.
Al het falen komt voort uit het niet duiden van de tegenstander.


Dan ben wil jij dus het het recht op een eerlijk proces afschaffen. Een beschuldiging van terrorisme is makkelijk gemaakt.
Niet zomaar voor een beschuldiging, er moet mer aan de hand zijn. Op het ogenblik dat men zover gaat moet men waterdichte bewijzen hebben.
Een schokkend misdrijf is burgerlijk. Worden geen rechten van verdediging aangetast.
Jij relativeert het recht op een eerlijk proces.
Als het over terroristische akties gaat, ja.
Op het ogenblik worden vanuit de EEG strengere terrorismewetten -en maatregelen aan ons burgerlijk wetboek opgedrongen. Ik vind dat die in een ander en duidelijk tijdelijk kader horen. Ik heb er geen probleem mee dat in dit ander en tijdelijk kader, diegenen die onze democratie willen vernietigen, de rechten van verdediging die bij deze democratie horen niet krijgen.
Dit tast geen burgerlijk rechtstelsel aan, maakt het individu niet rechteloos.

De toevoeging van de anti-terrorismewetten aan het burgerlijk wetboek, zonder definitie van vijand, maakt dat vanuit dat burgerljk wetboek (ALF, dat Mc Donalds in brand steekt volgens deze wetten kunnen berecht worden. Dat mensen, opgepakt bij betogognen waar materiele schade is, volgens deze wetten kunnen berecht worden. Ik steun zulke acties niet, het moet vermeden dat dit onder dezelfde noemer als terrorisme komt te vallen. DIt kan enkel in een juist gedefinieerd, apart en tijdelijk rechtsstelsel.
De Islamisten kunnen geen wetten veranderen op dit moment in het Westen.
Uitspraken worden aangepast aan Islam. Dit is in de manier waarop ons wetstelsel werkt, door zich te baseren op voorgaande uitspraken reeds een aanpassing.
Het feit is en blijft dat London niet is ontsnapt aan een bloedbad.
Voor dit te stellen als feit, is het nodig te weten of de politie alles heeft vrijgegeven wat ze weet en ontdekt heeft in de autos.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Het gevaar van terrorisme is op dit moment zeer beperkt, maar feit is dat de intentie van dit soort mensen is om zoveel mogelijk slachtoffers te maken. Vroeg of laat zal dit ook (nogmaals) gaan lukken, zoals eerder in New York, Londen en Madrid. Maar het probleem is niet zozeer dit terrorisme. Het terrorisme is slechts een symptoom. Het is een waarschuwing voor slapende mensen, zoals koorts een teken is van ziekte.

De ziekte is de ideologie die eronder zit. Het beeld van een "god" die wil dat wij ongelovige schepsels van hem bestrijden. Een "god" die vertegenwoordigd werd door een man met 9 vrouwen die rooftochten pleegde en wiens laatste woorden een oproep waren de ongelovigen uit Arabie te verdrijven. Een "god" van wie we slaven moeten zijn en die van ons vraagt eindeloos regels en rituelen te volgen, op straffe van eeuwig vuur in de hel.

"Neem de ongelovigen niet tot vrienden, behalve om ze uit te nodigen tot de islam", zegt deze "god". De islam moet heersen over de wereld.
Wie erin wil stappen, wordt met zoete praatjes meegesleurd. Wie eruit wil stappen, verdient de dood. Sluipend groeit zo dit duistere geloof.

Terroristen helpen ons wakker te worden en dit sluipende gevaar te zien. Zoals meestal in de geschiedenis kijken we liever weg dan dat we het gevaar onder ogen zien, todat we hard worden wakker geschud.

Hopelijk op tijd.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Bernie schreef:Het gevaar van terrorisme is op dit moment zeer beperkt, maar feit is dat de intentie van dit soort mensen is om zoveel mogelijk slachtoffers te maken. Vroeg of laat zal dit ook (nogmaals) gaan lukken, zoals eerder in New York, Londen en Madrid. Maar het probleem is niet zozeer dit terrorisme. Het terrorisme is slechts een symptoom. Het is een waarschuwing voor slapende mensen, zoals koorts een teken is van ziekte.

De ziekte is de ideologie die eronder zit. Het beeld van een "god" die wil dat wij ongelovige schepsels van hem bestrijden. Een "god" die vertegenwoordigd werd door een man met 9 vrouwen die rooftochten pleegde en wiens laatste woorden een oproep waren de ongelovigen uit Arabie te verdrijven. Een "god" van wie we slaven moeten zijn en die van ons vraagt eindeloos regels en rituelen te volgen, op straffe van eeuwig vuur in de hel.

"Neem de ongelovigen niet tot vrienden, behalve om ze uit te nodigen tot de islam", zegt deze "god". De islam moet heersen over de wereld.
Wie erin wil stappen, wordt met zoete praatjes meegesleurd. Wie eruit wil stappen, verdient de dood. Sluipend groeit zo dit duistere geloof.

Terroristen helpen ons wakker te worden en dit sluipende gevaar te zien. Zoals meestal in de geschiedenis kijken we liever weg dan dat we het gevaar onder ogen zien, todat we hard worden wakker geschud.

Hopelijk op tijd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Bernie schreef:Het gevaar van terrorisme is op dit moment zeer beperkt, maar feit is dat de intentie van dit soort mensen is om zoveel mogelijk slachtoffers te maken.

Terroristen helpen ons wakker te worden en dit sluipende gevaar te zien. Zoals meestal in de geschiedenis kijken we liever weg dan dat we het gevaar onder ogen zien, todat we hard worden wakker geschud.

Hopelijk op tijd.
Keihard aanpakken Bernie, met desnoods veel ongemak voor de burgerij is mijn parool.
Kijk naar de aanslagen van de Rote Armee Faction (géén Fraction) in Duitsland. Op een bepaald moment houdt het op, als de leden maar constant op de hielen worden gezeten, gepakt en zwaar gestraft worden. Er moet véél meer gecontroleerd, gefouilleerd worden, juist op moslims. En veel meer huiszoekingen bij moslims. Laat ze het maar merken. Wat is het probleem? Ik moet toch ook op een pijpje blazen van de politie, terwijl ik geen druppel alcohol heb gedronken! En ik ben nog wel geen moslim (grapje). Maar daar is de PvdA - wie anders? - altijd al op tegen geweest, tegen legitimatie-controle in de straat. Met pappen en nat houden komen we er niet. Stop met alle religie. Stop met de PvdA.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Ja aanpakken, mee eens. De Partij van de Allah / Arbeid zal zover nooit komen.

Maar belangrijkste is de onderliggende ideologie.
Terroristen volgen het voorbeeld van de man vanwie ze moeten houden, maar dan van hun moeder of hun vrouw.

Zoals Pim Fortuyn het destijds noemde: een koude oorlog tegen de islam. Geen "War on Terror" met bommen, die kweken alleen maar nieuwe recruten.

Deze strijd wordt gewonnen met argumenten en gezond verstand.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Het gevaar van terrorisme is op dit moment zeer beperkt, maar feit is dat de intentie van dit soort mensen is om zoveel mogelijk slachtoffers te maken. Vroeg of laat zal dit ook (nogmaals) gaan lukken, zoals eerder in New York, Londen en Madrid. Maar het probleem is niet zozeer dit terrorisme. Het terrorisme is slechts een symptoom.
Het enige wat Islamistische terroristen hebben bereikt is dat afkeer van Islam zo langerzamerhand de norm begint te worden.

Als er een keer een "echte" aanslag komt in Nederland met goed werkende explosieven en doden en gewonden dan voorzie ik mogelijk lynchpartijen van duidelijk herkenbare Moslims in de straten. Aanvallen op Ambassades van moslimlanden acht ik dan eveneens waarschijnlijk. Na 11 september en de moord op Van Gogh zijn er pogingen tot brandstichting van Moskeeen en islamitische scholen geweest.

Het enige gevaar wat ik zie door terrorisme is het ontstaan van een politiestaat. Het Islamisme graaft echter het graf van de Islam in Europa als Islamistische strijders openlijk burgers in het Westen gaan vermoorden.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Linda Danvers schreef: Het enige wat Islamistische terroristen hebben bereikt is dat afkeer van Islam zo langerzamerhand de norm begint te worden.

Het Islamisme graaft echter het graf van de Islam in Europa als Islamistische strijders openlijk burgers in het Westen gaan vermoorden.
Met terrorisme heb ik geen probleem. Het is er altijd al geweest. En zo bont als Amerika het heeft gemaakt kan geen land verbeteren.

Weg met het nationalisme. Dat zou de oplossing kunnen zijn. Misschien toch maar een communistische wereldstaat? Ik weet het niet. Maar terrorisme in de naam van God is mij net een brug te ver. Want óók ik aanvaard het bestaan van een Almacht. Maar misschien zijn het er ook wel duizenden. Verder heeft evolutie heeft tot op de dag van vandaag NIET kunnen aantonen HOE leven ontstaan is. Nou, meer smaken dan God en atheïsme hebben we niet. Zo weinig keus en zoveel problemen.

Moslims ondergraven - zonder dat ze het in de gaten hebben - hun eigen ideologie. En de afkeer voor moslims wordt steeds groter en groter. Tenslotte zijn zij lid van - zeg maar - de georganiseerde maffia. Ik zie tenminste het verschil niet. Ook al ben je als moslimlid zelf onschuldig. Je bent lid van de islam. En dat is bepalend voor onze houding tegenover moslims! Ik zie mij toch niet door de straten met een hakenkruisband om mijn arm lopen als lid van een neo nazi partij. Terwijl dat toch zou moeten kunnen. Ik ben dan een nazi, ”maar ik ben voor vrede,” roep ik. Gekker moet het niet worden.
En dat is nu wat moslims nalaten. Hun lidmaatschap op te zeggen van een organisatie wiens beeld steeds meer met rood gekleurd wordt in de naam van God. Ik mijn geval, denk ik, dat alle forumleden direct hun mening over Hans van de Mortel zullen bijstellen en mij voortaan met de nek zullen aankijken wanneer ik een neo nazi zou zijn. Want gekken kun je beter negeren.

God met rust laten. In vrede en harmonie met elkaar omgaan. En af en toe bij elkaar op de koffie komen. Schoenen uit? Logisch. Geen enkel probleem voor mij. Als de koffie maar smaakt. En bij (ex)-moslims krijg je altijd iets lekkers erbij.

Zo simpel ligt de oplossing van de toegereikte hand van europa aan alle moslims.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

"foto"
zonder hoofddoek zou ze er veel mooier opstaan :mad:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Linda Danvers schreef:Het enige wat Islamistische terroristen hebben bereikt is dat afkeer van Islam zo langerzamerhand de norm begint te worden.

Als er een keer een "echte" aanslag komt in Nederland met goed werkende explosieven en doden en gewonden dan voorzie ik mogelijk lynchpartijen van duidelijk herkenbare Moslims in de straten. Aanvallen op Ambassades van moslimlanden acht ik dan eveneens waarschijnlijk. Na 11 september en de moord op Van Gogh zijn er pogingen tot brandstichting van Moskeeen en islamitische scholen geweest.
Klopt, daarmee zijn terroristen in de eerste plaats een probleem voor de islam zelf, een rem op de verspreiding ervan.

Een reeks aanslagen op een rij zal de vlam wel in de pan doen slaan, met alle ellende van dien. Na de moord op van Gogh gingen er trouwens ook kerken in de hens, veel opgekropte haat kwam naar boven. Overigens leidden de aanslagen van bijv. Madrid en Londen niet direct tot dit soort taferelen.
Het enige gevaar wat ik zie door terrorisme is het ontstaan van een politiestaat.
Een overdreven reactie op terrorisme, waarmee we onszelf aandoen wat de terroristen willen bereiken. \
Londen reageert wijs door dóór te leven bij aanslagen.

hans van de mortel schreef:En dat is nu wat moslims nalaten. Hun lidmaatschap op te zeggen van een organisatie wiens beeld steeds meer met rood gekleurd wordt in de naam van God
Sterk punt. Naarmate het terrorisme toeneemt, zullen ook meer moslimogen open gaan. Ehsan Jami verliet de islam na de aanslagen van 11 september.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Bernie schreef: De ziekte is de ideologie die eronder zit. Het beeld van een "god" die wil dat wij ongelovige schepsels van hem bestrijden. Een "god" die vertegenwoordigd werd door een man met 9 vrouwen die rooftochten pleegde en wiens laatste woorden een oproep waren de ongelovigen uit Arabie te verdrijven. Een "god" van wie we slaven moeten zijn en die van ons vraagt eindeloos regels en rituelen te volgen, op straffe van eeuwig vuur in de hel.
Het is duidelijk. Mohammed gebruikte Allah als stok om ongelovige honden mee te slaan.

Jezus gebruikte Allah om te leren liefhebben.

Wij noemen dat ’een dag en een nacht verschil’

Het is nu de hoogste tijd dat mensen de juist keuze maken. Voordat het te laat is.[/list]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Het Christendom bestaat niet en heeft in principe nooit bestaan. Het is slechts door de mensen verzonnen, evenmin de Drie-Eenheid.


Johannes21:24/25
Deze is de discipel, die van deze dingen getuigt, en deze dingen geschreven heeft; en wij weten, dat zijn getuigenis waarachtig is.
En er zijn nog vele andere dingen, die Jezus gedaan heeft, welke, zo zij elk bijzonder geschreven wierden, ik acht, dat ook de wereld zelve de geschrevene boeken niet zou bevatten


Let op!
Wie zijn WIJ en Ik?

Maargoed, ik heb Deovalantha beloofd na de vakantie te discussieren over de fouten in de Bijbel en de enpeheid van het geloof.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:Het Christendom bestaat niet en heeft in principe nooit bestaan. Het is slechts door de mensen verzonnen, evenmin de Drie-Eenheid.
Wel vreemd dat jouw god zoveel spreekt over iets dat nooit bestaan heeft in de koran...

Of zou de koran soms ook door mensen verzonnen zijn?
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Roelof schreef:
Chaimae schreef:Het Christendom bestaat niet en heeft in principe nooit bestaan. Het is slechts door de mensen verzonnen, evenmin de Drie-Eenheid.
Wel vreemd dat jouw god zoveel spreekt over iets dat nooit bestaan heeft in de koran...

Of zou de koran soms ook door mensen verzonnen zijn?
De uitspraak van Chaimae is niet bedoeld om discussie uit te lokken. Ze is bedoeld om reactie uit te lokken. En dat is weer gelukt.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Laten we het een kans geven.
Je blijft toch stiekem hopen dat het eens tot een echte discussie met moslims komt.
Op de inhoud, ingaan op elkaars argumenten, niet direct beginnen over de kruistochten als de leer van Jezus ter sprake komt,.....

Dus: meer dan wat copy paste werk vanaf islamitische sites.

De koran is in feite ook copy paste werk uit oudere geschriften, in de verkeerde volgorde en met een gewelddadig sausje eroverheen. De huidige moslims doen dit beter dan Mohammed destijds.

Moslims beweren de "waarheid" te zoeken, dus wie weet staan ze er ook open voor. Maar misschien ben ik weer eens te optimistisch.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Chaimae schreef: Maargoed, ik heb Deovalantha beloofd na de vakantie te discussieren over de fouten in de Bijbel en de enpeheid van het geloof.
Laat ik het dan maar eens hebben over de vele goede dingen in de koran.

Één ervan lezen we in sura 4:34 - ”Wat betreft de vrouwen, waarvan je vreest dat zij niet trouw zijn en dat zij zich slecht gedragen, waarschuw hen, weiger het bed met hen te delen, geef ze slaag.”
Bedenk daarbij wel Chaimae dat de liefde van de man door de maag gaat. Dus ik zou als ik jou was, als de weerga maar een kookcursus gaan volgen. Daar heb je meer aan dan je te verdiepen in de fouten van de bijbel.

En dan nog één voor het slapen gaan. Kun je dromen van wanneer je ooit getrouwd zal zijn met een lekkere marokkaan en dank je aan wat Mohammed gezegd heeft in sura 2:223 - ”Jullie echtgenotes zijn als een stuk landbouwgrond (een veld dat geploegd moet worden) voor jullie, dus benader je veld, wanneer of hoe je wilt.”

En voor bij het opstaan: sura 4:11 - ”De man krijgt een portie, gelijk aan dat van twee vrouwen.” En voor bij de lunch: sura 2:282 die zegt dat de getuigenis van één man gelijk is aan de getuigenis van twee vrouwen.

Alles wat je wilt weten over de vrouw vind je in de koran. Allah is alwetend en begrijpend, hij is de erbarmer.

Weet je wat wij nou al heel lang weten op dit forum en wat jij nog steeds niet begrijpt? Dat is dat Allah een vent is en geen vrouw. Pech gehad, meiske!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Luchenl
Berichten: 3
Lid geworden op: ma aug 06, 2007 6:44 pm

Bericht door Luchenl »

MIss hebben die lui nog wel atoombommen klaarliggen en kunnen ze alleen niet ver komen/TIs net een spel wat ze aan het spelen zijn die ze nooit halen.Maarjah gellukkig zijn er ook nog goeie mensen:D
Plaats reactie