Profeet Mohammed is beter dan jezus etc .. (de verschillen)

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Nourislam
Berichten: 59
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 9:00 pm

Bericht door Nourislam »

Religie is de zucht van het onderdrukte wezen,
het hart van een harteloze wereld,
en de ziel van zielloze omstandigheden.
Het is de opium van het volk.



wat is dan oplossing van? zonder religie leven? Ben jij zeker dat geen hel of paradijs leid? als je zegt religie is de probleem?

Wie heeft de aarde dan geschapen? moeten we niet hem aanbidden? Ga we leven als dieren oops, dieren zullen beter dan ons leven, ze aanbidden tenminste hun god. Als de religie de grootste probleem is? Wat is volgens jouw de oplossing. Leven als atheist ofwa. Zijn eigen onstaan ontkennen?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

wat is dan oplossing van? zonder religie leven? Ben jij zeker dat geen hel of paradijs leid? als je zegt religie is de probleem?

Wie heeft de aarde dan geschapen? moeten we niet hem aanbidden? Ga we leven als dieren oops, dieren zullen beter dan ons leven, ze aanbidden tenminste hun god. Als de religie de grootste probleem is? Wat is volgens jouw de oplossing. Leven als atheist ofwa. Zijn eigen onstaan ontkennen?

Religieuze ethiek kan een inspiratie zijn voor het goede leven. Allah is de vervulling van iedereens verlangens. We zijn niet voor niets in dit leven gekomen.

Het doel van de Koran is de ware wetenschap te onderwijzen én een goed leven te leiden. Ware wetenschap bestaat uit uit de kennis van God en hoe men naar geluk moet streven en ellende proberen te vermijden in dit leven. Een goed leven leiden betekent dat dat men zodanig moet handelen dat men vreugde brengt .

De laatste vers die door Allah is geopenbaard aan de mensheid en de laatste vers die Mohammed heeft mogen ontvangen. Vrede en zegeningen zij met hem.

Heden heb ik uw religie voor u vervolmaakt, en Mijn gunst aan u voltooid, en Ik heb de Islam voor u als religie gekozen.[5:3]
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Chaimae schreef:Religieuze ethiek kan een inspiratie zijn voor het goede leven. Allah is de vervulling van iedereens verlangens. We zijn niet voor niets in dit leven gekomen.
En dit durf jij te zeggen op een site als dit ? Ik denk dat "iedereen" hier wel een andere mening heeft dan dat, en verlangens die ... onsubtiel zijn op dat gebied.

En voor iemand die de islam niet volgt vind ik wel dat je een grote bek opzet. Maarja hypocrisie zit nu eenmaal in elke moslim. Wanneer mag ik nu eindelijk sahih muslim boek 4, hfdstk 29 op jouw toepassen ? Of zou je dat slecht gedrag vinden van mij ? Waarom antwoord je niet ?

Wie zegt dat je als je islam opgeeft voor niets leeft ? Alle ben je echt zo dom ? Kijk naar een moslimland en naar een westers land. Duidelijk hebben westerlingen iets om voor te leven, en moslims niet. Kijk naar jezelf. Je bent vreselijk kleinzerig, Chaimae, en hypocrieter dan een puppy die naast een drol op de vloer zit te bedelen om een snoepje.
Chaimae schreef:Het doel van de Koran is de ware wetenschap te onderwijzen én een goed leven te leiden. Ware wetenschap bestaat uit uit de kennis van God en hoe men naar geluk moet streven en ellende proberen te vermijden in dit leven. Een goed leven leiden betekent dat dat men zodanig moet handelen dat men vreugde brengt .
Jep sorry voor al die verwarring. Er bestaan geen sterren. God is gewoon naar spoken aan het schieten. Excuseer voor al die rare denkbeelden die ik in mij heb.

Informeer jij de universiteit, Chaimae ? Ik denk dat ze blij zullen zijn dit te horen. Gedaan met al die twijfel en al dat moeilijke berekenen. Laat ons allemaal geiten gaan neuken en vrouwen slaan !

Nu nog even bewijzen dat dat waar is ... maar aangezien het de waarheid is kan een bewijs niet anders dan triviaal zijn natuurlijk. Dus ga ervoor, "meid".

Hoe is het met je vriendje ?
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Nour is lam schreef:Religie is de zucht van het onderdrukte wezen,
het hart van een harteloze wereld,
en de ziel van zielloze omstandigheden.
Het is de opium van het volk.


wat is dan oplossing van?
De oplossing waarvan?
zonder religie leven?
Heb jij last van mensen die zonder religie leven?
Ben jij zeker dat geen hel of paradijs leid?
Ik ben er zeker van dat het naleven van de hersenspinsels van een middeleeuwse pedofiele woestijnrover daar niets mee van doen hebben.
als je zegt religie is de probleem?
Kijk maar eens goed rond in de wereld.
Wie heeft de aarde dan geschapen?
Wie zegt dat de aarde geschapen is?
moeten we niet hem aanbidden?
Moeten = dwang.

Een god die aanbidding probeert af te dwingen doormiddel van bedreiging, die is het niet waard om aanbeden te worden.
Ga we leven als dieren oops, dieren zullen beter dan ons leven, ze aanbidden tenminste hun god.
:huh:

Dus mensen die een god aanbidden leven volgens jou beter dan mensen die geen god aanbidden? :shock:

Waarop baseer je dit soort van generalisatie?
Als de religie de grootste probleem is? Wat is volgens jouw de oplossing. Leven als atheist ofwa. Zijn eigen onstaan ontkennen?
Je eigen verantwoordelijkheden tegenover je medemens kennen, en ze niet afschuiven op de wil van een of andere denkbeeldige god.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:Religieuze ethiek kan een inspiratie zijn voor het goede leven.
Ow, dus liegen, doodverwensing, of het lekker vinden dat mensen omkomen door terreuracties van religieuze dwazen komen bij jou voort uit religieuze inspiratie?

Een goed leven is een vrij leven, zonder onderdrukking.
Allah is de vervulling van iedereens verlangens. We zijn niet voor niets in dit leven gekomen.
Ow, dus allah heeft jou alleen het leven gegeven om hem te dienen? :huh:
  • - Ik ken geen verlangens om mijn eigen waardigheden te verwerpen door mijzelf te onderwerpen aan een zogenaamde hogere macht die voortkomt uit de verdorven geest van een middeleeuwse pedofiele woestijnrover.
    - Ik ken geen verlangens om mijzelf te laten verplichten om 5X daags te buigen voor een denkbeeldige god die aanbidding probeert af te dwingen doormiddel van bedreiging.
    - Ik ken geen verlangens om mensen te discrimineren op hun geloofsovertuiging.
    - Ik ken geen verlangens om mijn medemens met een andere folisofie dan ik met iets dat erger is dan een beest te vergelijken.
    - Ik ken geen verlangens om mijn medemens te onderdrukken omdat deze een ander geslacht heeft als ik.
    - Ik ken geen verlangens om mijn medemens te bestrijden omdat deze er een andere levensovertuiging op na houd.
    - Ik ken geen verlangens om mijn medemens om wat voor rede dan ook van het leven te beroven.
Dat "iedereen" kun je dus rustig weglaten...

(Ook deze generaliserende uitspraak kunnen we trouwens makkelijk als een leugen beschouwen)
Het doel van de Koran is de ware wetenschap te onderwijzen én een goed leven te leiden.
Een onderdrukt leven zul je bedoelen...

Het doel van de islam is namelijk macht en overheersing, dat is jouw op dit forum al meer dan eens uitgelegd.

Bovendien staan de koran en de moderne wetenschap lijnrecht tegenover elkaar!
Ware wetenschap bestaat uit uit de kennis van God en hoe men naar geluk moet streven en ellende proberen te vermijden in dit leven.
Wetenschap heeft geen drol met het geloof in een god te maken.
Wetenschappelijke feiten zijn aantoonbaar, het geloof in een god is niets meer of minder dan de aanname dat er een god bestaat.

Over dat "naar geluk streven" en "ellende proberen te vermijden in dit leven" kan ik kort zijn liefje.
Zoals ik al eerder aangaf maakt niets een mens ongelukkiger dan geestelijke onderdrukking.
En door de aanzet tot haat, strijd, discriminatie, moord en doodslag, en het gebruik van geweld op te volgen zijn het juist de volgelingen van 'PedoMo's leer' die in de wereld de meeste ellende veroorzaken.
Niet alleen voor anderen, maar ook voor zichzelf.
Een goed leven leiden betekent dat dat men zodanig moet handelen dat men vreugde brengt.
Geestelijke onderdrukking brengt geen vreugde...

De islam brengt alleen maar angst.

Niet alleen onder de dwazen die in de sprookjes van een middeleeuwse pedofiele woestijrover geloven, en denken dat zij de onzin uit zijn ideologie behoren na te leven uit angst voor de onmenselijke straffen waar mee gedreigt wordt voor in het zogenaamde 'hiernamaals'.
Maar ook voor de andersdenkende die het slachtoffer worden van de gewelddadigheden waar deze sekte zijn onderdanen toe aanzet.
De laatste vers die door Allah is geopenbaard aan de mensheid en de laatste vers die Mohammed heeft mogen ontvangen. Vrede en zegeningen zij met hem.

Heden heb ik uw religie voor u vervolmaakt, en Mijn gunst aan u voltooid, en Ik heb de Islam voor u als religie gekozen.[5:3]
Gelukkig heb ik de vrijheid om zelf te kiezen...
Laatst gewijzigd door Roelof op do jul 05, 2007 9:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nourislam
Berichten: 59
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 9:00 pm

Bericht door Nourislam »

color=darkred]Heb jij last van mensen die zonder religie leven[/color]?

ik heb geen last van zolang dat ze hun god of allah niet ontkenne.


Ik ben er zeker van dat het naleven van de hersenspinsels van een middeleeuwse pedofiele woestijnrover daar niets mee van doen hebben.

ey roelof stop vuile mongool. Let op je woorden. Je bent zeker ervan dat er geen hel of paradijs leid. Ja ik wens je succes met je ideologie. Dat zal toch op het einden naar de waarheid leiden. Denk na wat zal na je dood gebeuren. Teneerste en einde aan het aardse leven. De rest weet je of volg je eigen onwetende idealogie.


Kijk maar eens goed rond in de wereld.
ik weet dat je altijd naar de media kijkt of naar de wereld. Oorlog zal altijd bestaan. Het begon met de zonen van profeet adam. Ik weet dat sommige van jullie denken: waarom zoveel oorlogen en waar is god en na bepaalde tijd beginne ze niet in god geloven. Ja dat noem ik zwakte van de mens. Jullie atheisten hebben hoop in god opgegeven en daarmee hebben jullie geen godsdienst. Ja weet je waarom zoveel oorlogen er zijn. De meeste oorlogen gaan over het macht en niks anders. Als je naar Usa kijkt in irak. Irak was de 1 eerste en sterkste en slimmste land en rijkste arabische land. Komen paar mongolen haar aanvallen en hun olie bestelen.


Wie zegt dat de aarde geschapen is?

ah dus je ontkent dat de aarde is geschapen. Hoe is dan de aarde onstaan? heeft iemand (god of allah) niet ervoor gezorgt. Als de aarde niet geschapen is. Vanwaar komt de heelal en de rest van de hemellichamen. Buitenlanders wezens zeker? Als je het op wetenschappelijk of filosoof manier gaat aanmaken zal men automatisch hun god ontkenne?



Moeten = dwang.

Een god die aanbidding probeert af te dwingen doormiddel van bedreiging, die is het niet waard om aanbeden te worden
.

Hoe door middel van bedreiging. Dat hij de ene beloft met paradijs en de andere bestraft met hel. Noem je dat bedreiging? Amaai hoe zou de mensen dan geloven? Zelf de eerste mens is in fout gegaan. Hoe zouden ze in god geloven. Ze zien hem toch niet maar hij wil? Hoe zal je in iemand geloven die je niet ziet? Daarmee heeft god of allah zijn profeten gestuurd om mensen te leiden naar monotheisme godsdienst. Ja toch werden de meeste profeet niet geloofd en alleen bedrog konden ze doen voor hun profeten. Hoe zal dan de mens geloven. Als er geen bestraffing is. Geen idee. Das percies als je iets besteeld of iemand doodschiet dat je niet naar gevangenis? Dan zou alle crimenelen nog op hun gemak leven en de arme in hun arme leven. Geen rechtvaardigheid.
Dus je ontkent alle profeten? zelf als getuige erbij zijn?





Dus mensen die een god aanbidden leven volgens jou beter dan mensen die geen god aanbidden?

ja : ten eerste ze ontkenne hun onstaan niet en niet zoals die andere. Ze weten dat iemand (god of allah) de aarde heeft onstaan of geschapen. En niet zoals die andere. Hoe leven de atheisten,als ze in god niet geloven. Blij zeker. Ze denken dat ze 1 keer leven en gedaan. Geen beoordeling. Ja das de ergste wat een mens kan zeggen. zijn heer of god ontkennen. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:


Je eigen verantwoordelijkheden tegenover je medemens kennen, en ze niet afschuiven op de wil van een of andere denkbeeldige god.

eigen medemensen? hoe zijn de mensen onstaan? als ze hun god ontkenne? ja we weten dat ze langs de baarmoeder komt. Maar 1 ding zullen niet weten. Vanwaar komt het ziel en van wanneer komt het ziel in de embroy Er zijn zoveel vragen dat de wetenschap nog niet heeft beantwoord en nooit zal kunnen beantwoorden.

ik wens je succes met het kortverblijf op aarde en met je ideologie als atheist of als een mens. Verder ga ik niet mee bemoeien. Zo erg is de aarde geworden dat ze hun onstaan ontkennen. Ik kan je niet helpen en hulp zul je nooit aanvaarden en zeker niet van een moslim? Liegen en bedriegen kan effe duren. Maar ooit zal je god of allah toch toegeven maar spijtig dan is het telaat en zal je naar vergeving vragen of dat gaat helpen allahu a3lam.

doei doei doei

beslama
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Nourislam schreef:ah dus je ontkent dat de aarde is geschapen. Hoe is dan de aarde onstaan? heeft iemand (god of allah) niet ervoor gezorgt. Als de aarde niet geschapen is. Vanwaar komt de heelal en de rest van de hemellichamen. Buitenlanders wezens zeker? Als je het op wetenschappelijk of filosoof manier gaat aanmaken zal men automatisch hun god ontkenne?
Een religieuze Moslimfanaat en helder redeneren zijn er twee. Mijn God, wat is die Nourislam een rund. Je zou bijna gaan geloven dat Moslims er eer in stellen om zo dom mogelijk over te komen.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

nourislam schreef:ey roelof stop vuile mongool. Let op je woorden
:shock: :shock:

Uhh, goed voorbeeld doet volgen? Of is dit humor.. dan heb je een apart gevoel voor humor. :?
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Is schelden niet haram ? Alle het zoveelste bewijs van de hypocrisie komt hier weer boven.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Nourislam schreef: ik heb geen last van zolang dat ze hun god of allah niet ontkenne.
Wat voor last heb jij van mij wanneer ik vind dat god/allah niet bestaat?
Amorele atheistische nitwit
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

tomc schreef:Is schelden niet haram ? Alle het zoveelste bewijs van de hypocrisie komt hier weer boven.
Mensen maken fouten en begaan zondes. Allah is Barmhartig en Vergevensgezind.

Bovendien zal binnekort de Ramadan van start gaan en dan zullen al zijn daden worden vergeven insa'Allah! De Ramadan nadert.

http://www.youtube.com/watch?v=KaYptgcZ0Fk&eurl=

Tawareeh-gebed! Overvolle Moskeen, de rust die zal wederkeren in de harten van de Gelovigen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:
tomc schreef:Is schelden niet haram ? Alle het zoveelste bewijs van de hypocrisie komt hier weer boven.
Mensen maken fouten en begaan zondes. Allah is Barmhartig en Vergevensgezind.
Jouw denkbeeldige god noemt zichzelf "de heer der vergelding" die is streng is in het opleggen van straf:
Hoofdstuk 3, vers 4:
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding.

Hoofdstuk 4, vers 84:
Strijd daarom voor de zaak van God - slechts gij wordt verantwoordelijk gesteld - en spoor de gelovigen aan. Het kan zijn, dat God de macht der ongelovigen zal beteugelen en God is sterker in macht en streng in het opleggen van straf.
Chaimae schreef:Bovendien zal binnekort de Ramadan van start gaan en dan zullen al zijn daden worden vergeven insa'Allah! De Ramadan nadert.
Lekker gezond die ramadan:
  • Onderzoek in 13 moslimlanden heeft aangetoond dat er tijdens de Ramadan bijna vijf maal zoveel ernstige hypo's (lage bloedsuikerwaarden) per 100 patiënten zijn. En ontstaan er door ’s avonds vette en suikerrijke producten te eten en te weinig insuline en/of tabletten in te nemen, volgens dezelfde studie even zovele hypers (te hoge bloedsuikerwaarden).
Hongerige moslim vermoordt zwaan in park

Dat de ramadan ongezond is bleek al eerder toen er alarmerende berichten kwamen over concentratiestoornissen bij schoolgaande kinderen. Nu blijkt dat ook volwassenen daar onder te lijden hebben.


Afbeelding
In Groot-Brittannië staat vandaag een moslim terecht die tijdens de Ramadan een wilde zwaan doodstak in een park.

Ramadan tastte de mentale toestand van de man aan

Dat meldt Sky News woensdag. De politie werd in oktober naar een park gestuurd, nadat er meldingen binnen waren gekomen over een man met een mes.

De politie trof de 52-jarige Shamshu Miah aan met bloed op zijn gezicht en veren in zijn baard. In een plastic zak had hij een zwaan, die hij had doodgestoken.

Miah verklaarde enorme honger te hebben vanwege het vasten tijdens de Ramadan. Hij had de zwaan gedood met de bedoeling hem op te eten.

De rechtbank kreeg tijdens een eerdere zitting in deze zaak te horen dat de Ramadan, de religieuze maand waarin moslims geen eten of drinken mogen consumeren als het nog licht is, grote invloed had gehad op de mentale gezondheid van de man. Dat hadden verschillende psychiatrische onderzoeken uitgewezen.

Bron: Elsevier
Tenenkrommend vond ik in het verleden al berichten dat niet noodzakelijke besnijdenissen vanwege religieuze aard door het ziekenfonds vergoed werden, onderstaand artikel voegt daar alleen aan toe. Het is immoreel dat andere mensen worden gedwongen mee te betalen aan de slechte leefgewoonten van anderen. Het libertarisme voorziet in een adequate oplossing: geen verplichte deelname aan collectieve kostenposten zoals gezondheidszorg. Lees en huiver...

Eerdaags begint de ramadan en zullen naar verwachting ruim een miljoen islamitische Nederlanders overdag gaan vasten. Omdat dit aangepaste eetpatroon gevolgen heeft voor hun lichaam en voor hun medicijngebruik is het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) samen met acht andere beroepsorganisaties een voorlichtingscampagne begonnen voor huisartsen, verloskundigen en andere hulpverleners.

Het is toch bizar dat men hieraan geld verspilt. Het is bij mijn weten al heel lang bekend dat niet goed eten niet goed voor je is. Een te lage suikerspiegel verlaagt het concentratievermogen, met alle gevaren en gevolgen van dien. Er zijn zat islamitische diabetici die tegen beter weten toch meedoen aan de ramadan; eventuele kosten zijn voor de maatschappij.

Wat zou het doen met je productiviteit? En maar lopen klagen dat dergelijke mensen minder verdienen.

Op een speciale internetsite worden zij gewezen op de consequenties van de ramadan voor de gezondheid van mensen. Zo staat er uitgelegd dat orthodoxe islamitische stromingen overdag ook geen medicijnen slikken, terwijl andere moslims daarover twijfelen of wel doorgaan met het slikken van medicijnen.

Er wordt door een aantal politici gezegd dat zoiets als een "gematigde islam" niet bestaat. Als je ziet er aan deze gekkigheid 1 miljoen mensen mee gaan doen, dan hebben ze wat mij betreft aardig gelijk.

Nu is het natuurlijk zo dat iedereen mag doen of laten wat hij/zij wil binnen het libertarisme, maar men wordt ook geacht hiervoor de consequenties te dragen.

Als je onverzorgd, stinkend op je werk komt draag je hiervan de gevolgen. Dat geldt ook voor een dergelijk stupide eetpatroon. Hier hebben zich in het verleden al ongelukken mee voorgedaan, zoals islamitische voetballers die flauwvielen tijdens trainingen.

Bron: vrijspreker.nl

Je zonden worden je vergeven ten koste van je gezondheid... :razz:
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Allah is wel degelijk Barmhartig en Vergevensgezind, zie de hadeeths Qudsi die ik hier meerdere malen heb geplaats. Jij hebt het idee dat Allah wraakzuchtig is, maar dat is ondenkbaar. Allah heeft de mensheid wetten gegeven, waardoor sommige daden toegestaan zijn, en andere verboden. Zonder deze wetten zouden de mensen onzeker zijn over hoe ze Allah moeten gehoorzamen. Het is juist dat Allah wetten heeft opgesteld, en ik vind het zeer juist dat deze wetten gegarandeerd worden door middel van straffen. De combinatie van rede en de angst voor straf zorgt voor orde.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Nourislam
Berichten: 59
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 9:00 pm

Bericht door Nourislam »

ey roelof


ey monique dan kan ik je als de ergst ongelovige. Iemand die zijn god ontkent,mag eigenlijk zijn eigendom niet aanraken. Mag vanmij zijn eigen door raam gooien. Waarom leef je als je eigen god ontkent. Waarom slaapje en eetje van zijn eigendom. Blijf af. Als god je niet heeft opgewekt. Maak zelf dingens zonder middelen van god te gebruiken. Zou je nooit kunnen.Vlieg uit zijn hemellichaam :razz: :razz: . Je bent toch een buitenlandse wezen. Je hebt toch je eigen gemaakt?

denkbeeldig zijt gij, Blijf je onstaan maar ontkenne.
Ik versta het eerlijk niet. Iemand die je heeft onstaan en toch ontkenne. Erg en blijf erg.

Verder kan u een buitenlandse wezen noemen en geen mens eigenlijk. Iemand die zijn eigen ontkent, ja ge zou zeker een alliens zijn.

Alle wezens op de aarde aanbidden hun god en behalve sommige atheisten met hun filosofie. Zelf een bacterie aanbid zijn god, En jij niet. Raar ben je beste wezen op aarde ofwa? Ben je beste mens of slimmste dat je eigen god ontkent. Of kom je uit een andere rare hemellichaam? Wie weet als je god ontkent. Dus je ontkent ook je voor voor voor ouders.Als je zegt dat je alleen aantoonbare feiten wil zien. Er zijn geen getuige of bewijzen dat je voor voor voor voor ouders hebben geleefd. Alleen horen en geen aantoonbare feiten.

Sommige atheisten of professors zeggen als er god er was leefden we in vrede. Ah dus zeg je dat er geen god is. Hoe is deze aarde geschapen. Vanwaar komen de zonnestelsel. Vanwaar komt de zon. Zonder zon konden we niet leven. Als er geen god is waarom draait de aarde en de planeten. Das rare systeem. De aarde draait rond. Hoe komt het dat de aarde rond draait? Waarom komt elke morgen de zon en s'avond weg? Er zijn zoveel vragen te stellen aan atheist dat hij altijd gaat blijven ontkennen. Waarom dat er oorlog is? Ja komt door sommige die hun rijken willen uitbreiden of sommige die bemoeien met de binnelandse zaken van een land of voor het geld of olie. Moet je eerst aantoonbare feiten zien voor je gaat geloven roelof? Hebben de vorige profeten geen aantoonbare feiten getoond en toch geloofden sommige van hun niet.

Ramadan: toont tenminste dat we rekening houden met arme mensen. Niet zoals bij jullie. We betalen tenminste elke jaar zakat voor arme mensen. Dat kunen niet van jullie zeggen. De rijke eet de arm op, percies in de prehistorie.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik moet er eerlijk even bij vermelden dat we de Zakaat alleen aan de Moslims geven! De Zakaat is er alleen voor de Moslims, en niet voor de arme niet-Moslims! Ik ben wat dat betreft hier enigzins wel kritisch over en vind het eigenlijk niet in mijn straatje passen..maargoed ik zal er maar mee moeten leven.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:Allah is wel degelijk Barmhartig en Vergevensgezind, zie de hadeeths Qudsi die ik hier meerdere malen heb geplaats. Jij hebt het idee dat Allah wraakzuchtig is, maar dat is ondenkbaar.
Nee hoor, dat is juist geloofwaardiger dan hetgeen jij jezelf probeert voor te houden om je gemoed gerust te stellen.
De koran staat namelijk bol met aanzetten tot wraakzuchtigheden (vergelding en strijd), dat weet iedereen die dit boek gelezen heeft.

Jij houdt jezelf alleen maar voor dat de grote almachtige dictator waar jij als een knipmes voor buigt zogenaamd barmhartig en vergevensgezind is omdat je doodsbang bent voor de onmenselijke straffen waar de islam mee dreigt.

Een vredelievende barmhartige god dreigt niet met hel en verdoemenis.
Een vredelievende barmhartige god zet zijn onderdanen niet aan tot strijd, moord en doodslag, en het gebruik van geweld.
Een vredelievende barmhartige god zal alles doen om de vrede te bewaren binnen zijn schepping!

Allah heeft de mensheid wetten gegeven, waardoor sommige daden toegestaan zijn, en andere verboden. Zonder deze wetten zouden de mensen onzeker zijn over hoe ze Allah moeten gehoorzamen. Het is juist dat Allah wetten heeft opgesteld, en ik vind het zeer juist dat deze wetten gegarandeerd worden door middel van straffen. De combinatie van rede en de angst voor straf zorgt voor orde.
Dat zien we..., er is geen grotere wanorde in de wereld als in de landen waar men de islamitische wetgeving hanteerd... :laugh1:

PS.
Dat ramadan slecht is voor de gezondheid ben je (net als ALLES uit mijn vorige bericht) met mij eens?
(Dacht dat jouw god het beste voor had met zijn dienaren...)
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Chaimae schreef:Allah is wel degelijk Barmhartig en Vergevensgezind, zie de hadeeths Qudsi die ik hier meerdere malen heb geplaats. Jij hebt het idee dat Allah wraakzuchtig is, maar dat is ondenkbaar. Allah heeft de mensheid wetten gegeven, waardoor sommige daden toegestaan zijn, en andere verboden. Zonder deze wetten zouden de mensen onzeker zijn over hoe ze Allah moeten gehoorzamen. Het is juist dat Allah wetten heeft opgesteld, en ik vind het zeer juist dat deze wetten gegarandeerd worden door middel van straffen. De combinatie van rede en de angst voor straf zorgt voor orde.
Het vet gedrukte heb ik er even tussen uit gehaald. De angst voor straf zorgt voor orde. Het zorgt niet alleen voor 'orde' maar juist voor opstand. Niemand wil leven in een gebied waar angst regeert.

Voor mij vroeger was het niet de straf, die ik kreeg wat mij besloot om dingen nooit meer te doen.. Maar het idee dat ik mijn ouders teleurstelde.. omdat ik wist hoeveel verdriet het hun deed. Nu ken ik de Koran niet zo goed als jij waarschijnlijk.. Maar ik heb nog nooit ergens kunnen lezen dat het Allah verdriet deed. Sterker nog.. dat hij geen blijdschap heeft aan mensen die niet tot inkeer komen en te sterven.

Ik lees wel dat hij berouwaanvaard.. maar voor de rest is hij afstandelijk. En angst is geen goede raadgever :)
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:Ik moet er eerlijk even bij vermelden dat we de Zakaat alleen aan de Moslims geven! De Zakaat is er alleen voor de Moslims, en niet voor de arme niet-Moslims! Ik ben wat dat betreft hier enigzins wel kritisch over en vind het eigenlijk niet in mijn straatje passen..maargoed ik zal er maar mee moeten leven.
Moeten = dwang!

Kennelijk hebben onderdanen van PedoMo's leer niet de vrijheid om eigen keuzes te maken in het leven.
(maar wel bij hoog en laag blijven beweren dat er geen dwang bestaat in de islam...)
Nourislam
Berichten: 59
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 9:00 pm

Bericht door Nourislam »

ey chaemai


wat betreft zakat. De zakat is bedoeld aan iedere arme mens op aarde. Als het niet zo was. Waarom zei allah subanahoe watala: dat de profeet voor hele aardse wezens is gekomen. En er zijn genoeg hadith dat over zakat spreken.
Bv profeet zei : je bent nooit een goede buur zolang dat je buurman verhongerd is, zelf als hij ongelovige is.
Waarschijnelijk geven jullie altijd zakaat aan arme moslimsmensen. Zakat kan je eigenlijk voor elke arme mens geven en de islam maakt eigenlijk ging onderscheid tussen een ongelovige of gelovige armen.

moet=dwang

vrijheid=ontkenne van god

rijkdom=ontkenne van god

wetenschap=ontkenne van god


doei
doei
doei
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Geef dan eens een voorbeeld van een islamitische organisatie die iets gedaan heeft met die zogenaamde zakaat tegen de armoede in de wereld lamme Nour.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Nourislam schreef: ey monique dan kan ik je als de ergst ongelovige. Iemand die zijn god ontkent,mag eigenlijk zijn eigendom niet aanraken. etc etc
Beste Nourislam, je zei dat je "last" zou hebben van mensen die allh/god ontkennen.
Ik heb dus gevraagd HOE jij daar "last" van hebt?

Graag een ter zake doend antwoord op mijn vraag.
Je gebazel over "eigendom" "onstaan" e.d. slaat werkelijk nergens op...dat is als het leren bbqen aan een vegetariër.. :roll:

Dus, nogmaals:
WAT VOOR "LAST" HEB JE VAN MIJ WANNEER IK VIND DAT ALLAH?GOD NIET BESTAAT?
Amorele atheistische nitwit
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

Nourisham

Ik kan mij niet voorstellen dat er mensen zijn zoals jij, zo naief, zo goed-gelovigen, en die met allerlei Angst-vervulde nonsense aan komen draven waarvoor zij totáál geen bewijzen hebben zoals 'de aarde moet geschapen zijn' ja dat zal wel maar wij weten niet hoe, en jouw 'Allah' heeft ook vergeten dat PRECIES uit te leggen en dat had hij toch alle gelegenheid en volgens de Islam alle tijd voor in die 'veertig jaren van overleveren'.

Het is natuurlijk wel makkelijk te zeggen 'ik ben de Schepper' maar dat moet je dan wel bewijzen - toch!
Denk na wat zal na je dood gebeuren
.

Je kunt denken tot je een ons weegt - maar daar heb jij geen antwoord op nehalve dat jouw lichaam zal vergaan, er slechts een geraamte van jou over zal blijven, dat zeer waarschijnlijk uiteindelijk verpulverd wordt door grondwater en nogwat.

En wat er daarna gebeurd? WAT? Dat ligt allemaal in de verbeelding van mensen, want zoals mijn moeder zei: 'er is nog nooit een mens teruggekomen ma zijn/haar de dood om ons daarover te vertellen'.
Teneerste en einde aan het aardse leven
.

Ik ben niet goed/ook te lui in het onthoouden van cijfers maar in 1 miljoen (?) jaar zal de wereld vergaan zijn en daar zullen de maan en vooral de zon voor zorgen elk jaar steeds meer uitzet en uiteindelijk uiteen zal spatten in een gigantische explosie - de maan zal uit haar baan schieten doordat de aantrekkingkracht van de aarde verdwijnt - de aarde zal in brokstukken ontploffen alles daarop zal verbranden in een gigantische hitte.

En dan? Niemand kán het weten, maar het is mogelijk dat er uiterst kleine levensvormen zullen ontsnappen aan dat einde van onze wereld en zich toch weer ergens anders in het helaal vastbijten om verder te leven en zich te ontwikkelen. Maar ja dat is onvoorspelbaar.

Waarom wil jij trouwens 'eeuwig leven'? Geniet maar van dit leven want dát is de énige zekerheid die je hebt.
Nourislam
Berichten: 59
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 9:00 pm

Bericht door Nourislam »

ey monique

heb eigenlijk last van dat je eigen heer ontkent. Jij bepaald je leven maar je zal ook de gevolgen van moet dragen. Das niet bedreigen maar je bent verantwoordelijk. Ja de rest kan ik je ongelovige noem en das ook waar. Hoop god of allah zal je leiden en hoop voor iedereen van julllie. Een mens maakt fouten das ook normaal. Zonder fouten kunne niet leren. Spijtig genoeg.

En roelof stop aub met het beledigen van ons profeet. Beledig ons en hij aub niet. We zijn eigenlijk schuldig dat we weinig van weten of niet kunne uitleggen en daarmee is de wereld zo.

Hoop dat we onst uitleg beter kunne uitleggen of ligt aan personen die commentaar geven. Maar aub stop met het beledigen. Beledig iedereen behalve ons profeten en ons god of allah

beslama,groetje,ciao















allah yahdie man yacha : god leid wie hij wilt
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

Dat geldt ook voor een dergelijk stupide eetpatroon. Hier hebben zich in het verleden al ongelukken mee voorgedaan, zoals islamitische voetballers die flauwvielen tijdens trainingen.
Wat dacht je van autorijden/rijles, bediening gevaarlijke machines, etc? En dan heb ik het nog niet over je vetvrije massa naar de mallemoer helpen.
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Chaimae schreef:Ik moet er eerlijk even bij vermelden dat we de Zakaat alleen aan de Moslims geven! De Zakaat is er alleen voor de Moslims, en niet voor de arme niet-Moslims! Ik ben wat dat betreft hier enigzins wel kritisch over en vind het eigenlijk niet in mijn straatje passen..maargoed ik zal er maar mee moeten leven.

oow chamaie ..wat ben ik blij dat ik alle mensen moslim jood homo of hetero hetzelfde moet behandlen en niet alleen aan mij soort eten moet geven en aan moet denken ..maar aan iedereen ..


misschien moet ik je even 1 waarheid vertellen ....
ER IS MAAR 1 VOLK EN DAT IS DE MENSHEID !!!!
the truth will set you free!!!!
Plaats reactie