Gedichten over de Islam

Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Beste Anna,

Ik zal even serieus op jouw bericht ingaan. Ik ben 18 lentjes jong en ben dit jaar geslaagd voor mijn HAVO! Ik ben echter 'hoogbegaafd' en heb het hele jaar niks uit gevreten en ben alsnog met zevens en achten geslaagd.

Het is gebruikelijk dat alle eindexamenklassen eind april al vrij krijgen om hun zo voor te bereiden voor de examens. Ik had dus eind april al vakantie en dat is de reden waarom ik hier zoveel tijd doorbreng.
Na de vakantie begin ik met de opleiding HBO-Journalistiek. Binnekort ben je van mij af voor een hele lange periode.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ik ben echter 'hoogbegaafd' en heb het hele jaar niks uit gevreten en ben alsnog met zevens en achten geslaagd.
Holle kreten, niets meer waard dan het gehuil van een baby.

Als je hoogbegaaafd bent, waarom doe je er dan niets mee?
btw, ken je, je IQ?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

Chamae

"Hoogbegaafde" mensen zijn niet noodzakelijk intelligente mensen - en dat bewijs jij door Mohammed 'heilig' te verklaren die dat niet verdient; maar ook dat onhandig geschreven 'gedicht' en andere bijdragen van jou bewijzen dat - ook op taalkundig gebied waarin je in de fout gaat - met nog meer bewijs van gebrek aan intelligentie dat je zelf niet eens ziet wat je neerpent aan nonsens/daar niet goed over nagedacht hebt.

Die '8 en 9' op school is dan wel verwonderlijk, alhoewel onze scholen ook niet meer zijn zo gedegen zijn zoals die vroeger waren en daar nogal wat aangerommeld wordt.

Waar je ook van plan bent om heen te gaan - blijf daar voor altijd en eeuwig want aan mensen zoals jij heeft Nederlands niets zoals in 'Dead Loss Chamae' die wij kunnen missen als kiespijn.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

dank je voor de Hafez gedichten.
Graag gedaan.
Hafez is hoort bij de grote poeten die de mensheid heeft voortgebracht. Waarschijnlijk de grootste die Islam heeft voortgebracht. (Of is de ondertoon protest tegen de gebruiken van Islam en zijn verboden die dit maakt?)
Geboren in 1320 of 1325, is hij eerst Korangeleerde voordat hij aan het Perzische hof terechtkomt. Daar wordt hij op 40-jarige leeftijd buitengebonjourd, waarna hij het grootste deel van zijn gedichten schrijft.
(+500 overgeleverd) Een ode aan liefde, wijn en de wijsheid van de Magi (Zoroastraanse priesters), verweven met soms bittere kritiek op het verbod hierop door Koranclerics.
Na zijn dood vormen zijn gedichten de basis voor het orakel van Shira. Ad random wordt uit zijn werk een gedicht geplukt. De eerste verzen waarop je blik valt vormen een duiding van het lot dat je wacht.

Nog een gedichtje:

Dervish laid a trap with slight of hands and trick of the eyes
With the help of this trickster merry-go-round mystifies.
Tricks of his fate will keep the rabbit in his hat
How can you trick those whom to secrets are wise?
Come hither wine-bearer, the Sufi's beautiful lover
Came with full grace, and evaded their many, many tries.
O minstrel, with what tune was inspired to head for Iraq
Longingly sang to return to the Arabian Hejaz?
Come O heart, let's commend ourselves unto the Lord
Keep from rolled up sleeve that outstretched arm belies.
Undeceived, whoever lost himself in compassion
In the Spirit of Love, his soul upward flies.
In the court of the Truth, at the time of our demise
Shame on he, who permissible never defies.
Where to now, O proud partridge, halt and pause
Your delusions, prayers of the pious cat, never ever identifies.
Hafiz, mad Dervishes upon the path, don't criticize
Freedom from false piety for eternity is our prize.

Je kan alles vinden op:

http://www.hafizonlove.com/divan/index.htm
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Alhamdoelillah, Allah (swt) heeft mij geschapen. Jullie zullen wel benieuwd zijn, wie ik ben?

Ik ben geen echte kameel. Ik ben slechts een schaduw....een schaduw van een kameel. Ik kan gezien worden...maar ook weer niet. Luister naar mijn verhaal.

Ik weet dat Mohammed (saw), als kleine jongen, al voor geiten en kamelen zorgde. Als ik de dieren vroeg : "Hoe zorgt Mohammed (saw) voor jou?" dan zeiden ze allemaal :

"Hij is een aardige jongen en hij houdt veel van ons. Hij vergeet nooit met ons te spelen, zoals met zijn vriendjes. Hij beschermt ons altijd tegen wilde dieren en tegen de hete zonnestralen."

Nu Mohammed (saw) volwassen is, zorgt hij ook nog voor een andere kameel. Deze kameel is groot en sterk.

Hij brengt Mohammed (saw) op handelsreizen naar Sjam (Syrie), Jemen, Sana, Damascus en het zuidelijke deel van het Arabische Schiereiland. Mohammed (saw) is een schitterende kameelrijder. Subhanallah!

Maar nu gaat het verhaal over een onzichtbare kameel : dat ben ik. Je kunt me alleen zien als Allah (swt) dat wil! Luister wat er met mij en Rasoeloellah gebeurde :

Op de weg naar Mekka, komt in de verte een koopman aan. Hij heeft kamelen te koop. Aboe Jahl is een wrede man. Hij pakt de kamelen van de koopman zonder te betalen. Hij rent weg en laat de verkoper achter met de schrik. Natuurlijk gaat de verkoper op zoek naar aboe Jahl. Hij probeert mensen te vinden die Aboe Jahl kennen, want die moet hem nog betalen voor de kamelen.

Midden op de weg zegt de verkoper tegen twee ongelovige Qoeraysh : "Ik ben op zoek naar Aboe Jahl. Hij heeft mijn kamelen zonder te betalen meegenomen. Kunnen jullie mij naar iemand brengen, die hem kan overtuigen mij te betalen?" vraagt de koopman.
"Ja, natuurlijk! Wij zullen je helpen!" zeggen de twee mannen van de Qoeraysh.

Op dat moment komt Rasoeloellah voorbij. De ongelovige mannen van de Qoeraysh zijn tegen hem. Zij houden niet van Rasoeloellah en zijn volgelingen, die de afgodsbeelden niet willen aanbidden. Zij lachen de moslims uit en maken slechte plannen tegen hen.

Een van hen krijgt een slecht plan. "Wat denk je ervan als wij Mohammed (saw) naar Aboe Jahl sturen," fluistert hij tegen de ander. "Ja, goed idee," zegt de ander en daarna zegt hij tegen de verkoper van de kamelen :

"Ga maar naar Mohammed (saw). Dat is de man die je kan helpen," terwijl hij naar Rasoeloellah wijst.

"Aboe Jahl houdt zoveel van hem. Hij doet altijd wat hij zegt. Ga naar Mohammed (saw) en praat met hem. Dan zal je schuld zeker betaalt worden," liegt hij.

De koopman gaat naar Mohammed (saw) en vertelt hem over zijn probleem.
"ik ben een vreemdeling hier. Ik heb een paar kamelen aan Aboe Jahl verkocht. Maar hij wil me niet betalen. Hij rende weg en heeft mij niet betaalt. Toen heb ik bij de mensen hier gevraagd, wie hem kent en naar wie hij zeker zal luisteren. Ze hebben jou aangewezen. Zou je zo vriendelijk willen zijn om mij te helpen?"

Rasoeloellah neemt de koopman bij de hand en brengt hem naar het huis van Aboe Jahl.

Ondertussen lachen de twee mannen van de Qoeraysh stiekem achter hun rug :

"Laat Mohammed (saw) maar naar Aboe Jahl's huis gaan, dan krijgt hij wat hij verdient omdat hij, Latta en Oeza onze goden, niet wil aanbidden. "Ja! Nu zit Mohammed (saw) in moeilijkheden! Aboe Jahl zal hem martelen tot hij sterft! Laten we ze volgen," zeggen ze tegen elkaar.

Zij stoppen op een afstand van het huis van Aboe Jahl. Van daaruit kunnen ze naar Rasoeloellah en de verkoper kijken.

Aboe Jahl doet de deur open. Hij is van plan om Rasoeloellah (saw) te vermoorden. Rasoeloellah (saw) vertelt rustig waarvoor hij is gekomen.

Opeens zien ze Aboe Jahl bibberen van angst, zijn gezicht wordt wit en hij kan niets meer zeggen. Het lijkt alsof hij geschrokken is van iets heel engs.

"Aboe Jahl, geef hem zijn geld!" zegt Rasoeloellah. "Natuurlijk...ja...", zegt Aboe Jahl bang.

De koopman is verbaasd als hij ziet dat de twee ongelovige Qoeraysh hem in de gaten houden. Ze hadden gedacht dat Aboe Jahl hem een schop zou geven en hem weg zou jagen. Maar wat ze zien is iets heel anders. Aboe Jahl is bang van Rasoeloellah!


"Ik denk dat Aboe Jahl naar binnen zal gaan om een zwaard te halen en Mohammed (saw) daarmee zal doden," zegt de ene tegen de andere.

Ze wachten tot Aboe Jahl zijn huis uitkomt. Zij hopen dat Aboe Jahl, met een zwaard in zijn hand, naar buiten zal komen. Maar wat brengt Aboe Jahl? Hij komt naar buiten met een zak geld om de kamelen te betalen.

De ongelovige Qoeraysh zijn verbaasd en de koopman ook. Ze kunnen hun ogen niet geloven. Aboe Jahl, de wrede leider van de ongelovige Qoeraysh, doet gewoon wat Mohammed (saw) hem vraagt!

"Dit is wat ik je nog schuldig ben," zegt hij angstig.

"Is dit genoeg geld?" vraagt Rasoeloellah aan de koopman.

"Ja, alles is nu betaald," zegt de koopman.

Rasoeloellah laat de koopman achter, zonder dat deze de kans krijgt hem te bedanken. De twee ongelovige Qoeraysh achtervolgen de koopman. Zij kunnen nog steeds niet geloven wat zij gezien hebben.

"Hoe staan uw zaken? Gaat alles goed?" vraagt een van hen.

"Ja, dank jullie wel. Bedank Mohammed (saw) ook voor mij, omdat hij mij zo goed geholpen heeft. Ik had echt niet gedacht, dat ik het geld van Aboe Jahl zo snel en gemakkelijk zou krijgen," zegt de koopman.

De twee mannen van de Qoeraysh gaan snel naar de stamhoofden van de Qoeraysh. Zij vertellen hen alles wat ze net gezien hebben.

De stamhoofden van de Qoeraysh luisteren verbaasd naar hen en gaan dan meteen naar het huis van Aboe Jahl. De stamhoofden komen bij de voordeur van zijn huis aan. Zij kloppen op de deur. Zij moeten lang voor de deur staan.

"He, Aboe Jahl! Je hoeft niet bang te zijn. Wij zijn het, niet Mohammed (saw)," roept een van hen. Aboe Jahl doet nu meteen open. De stamhoofden vragen hem wat er gebeurt is.

"Ik deed mijn deur voor Mohammed (saw) open. Ik was van plan om Mohammed (saw) te doden. Opeens zag ik op het hoofd van Mohammed (saw) een hele grote kameel. Ikzag, dat de kameel zijn mond wijd open deed. Zijn tanden waren zo groot. De kameel wilde mij aanvallen, daarom kon ik Mohammed (saw) niet vermoorden. Ik liep mijn huis in. De kameel bleef mij maar volgen en wilde mij echt aanvallen. Hij zou zelfs over mij heen lopen, als ik mijn schuld niet snel betaalde. Toen heb ik alles betaald. Ik heb direct de deur dicht gedaan en ik durfde niet meer naar buiten te gaan," vertelt Aboe Jahl.

"Wij hebben alles zien gebeuren. Maar we hebben geen kameel gezien", zeggen de ongelovige Qoeraysh.

Alhamdoelillah, mijn bestaan is voor de twee ongelovige Qoeraysh verborgen gebleven : ze konden mij niet zien!

Het was Allah's (swt) wens om Zijn Edele dienaar te redden.
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef: Ik ben echter 'hoogbegaafd'
:lol: Ja hoor... en die hoogbegaafdheid uit zich in je veronderstelling dan vrouwen het geslacht van kinderen bepalen.... . je hebt in ieder geval wel humor...maar bent zo dom als het achtereind van een varken.... :D
Amorele atheistische nitwit
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Goh! De man bepaalt het geslacht van een kind. De man bezit namelijk een X en een Y, en de vrouw die bezit 2x X!

XX=meisje.
XY=jongen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:Goh! De man bepaalt het geslacht van een kind. De man bezit namelijk een X en een Y, en de vrouw die bezit 2x X!

XX=meisje.
XY=jongen.
Zo Chaimae, zou je dan even willen uitleggen waar onderstaand vandaan komt?
Chaimae:
Redenen voor polygamy:
- De eerste vrouw haar man geen zoon heeft geschonken.
Hier zeg je duidelijk dat de vrouw het geslacht van een kind bepaalt..... en dat DAAROM polygamy een goed gegeven is?
Hoe kom je hierbij?
Amorele atheistische nitwit
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

Tja, het is toch onvoorstelbaar dat vrouwen in de 21e eeuw zeggen te begrijpen 'dat een man een ZOON wil' :roll: nog erger daarom "een tweede vrouw als noodzakelijk ziet" :oops: nog erger - de zoon van die vrouw bij háár :smile: echtgenoot wil accepteren én die 2e vrouw voor de rest van haar leven om zich heen zal hebben zo ook de zoon van die 2e vrouw van haar man omdat die 'een zoon wil hebben'.

En deze Chamae zegt 'intelligent te zijn' maar ziet zichzelf als een zoontjesfabriek die vooral zoontjes moet baren voor haar 'man die dat wenst' en daarom haar vagina wil delen met een andere vrouw, of de 3e vrouw als die 'zoon' maar niet wil lukken :oops:

:yuk: en inderdaad een heel andere wereld dan onze Nederlandse/Europeaanse Christendom cultuur waarin veelwijverij altijd al afkeurd werd als mogelijk in één huwelijk en als onzedige polygamie aangeduid.

Maar de Chamae moslima's die óh zo zedig onder hoofddoeken zeggen 'hun schoonheid te verbergen' - namelijk hun sex - hebben kennelijk totaal geen moeite met veelwijverij, zelfs zij die in Nederland geboren werden - en dat komt ergens vandaan en dat is de Islam waarmee weer bewezen is dat die Islam helemaal niets past in het gedachtengoed van Europa.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:Ik ben echter 'hoogbegaafd'
:roll2: Waar haalt ze de onzin toch vandaan. 8)

Leugen nr. zoveel van Chaimae...
Joannes
Berichten: 332
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:55 am
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Joannes »

Islaminside schreef:Alhamdoelillah, Allah (XXX) heeft mij geschapen. Jullie zullen wel benieuwd zijn, wie ik ben?

Ik ben geen echte kameel. Ik ben slechts een schaduw....een schaduw van een kameel. Ik kan gezien worden...maar ook weer niet. Luister naar mijn verhaal.

:razz: :razz:

Dit transporteer ik naar het land van kampvuurverhalen, fabels, parabels en sprookjes van moeder de gans.

Hopend dat je eens ''het licht'' zult aanschouwen,



Joannes
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

"Ik deed mijn deur voor Mohammed (saw) open. Ik was van plan om Mohammed (saw) te doden. Opeens zag ik op het hoofd van Mohammed (saw) een hele grote kameel.

:roll2: :roll2:

"Ik zag, dat de kameel zijn mond wijd open deed. Zijn tanden waren zo groot. De kameel wilde mij aanvallen, daarom kon ik Mohammed (saw) niet vermoorden. Ik liep mijn huis in. De kameel bleef mij maar volgen en wilde mij echt aanvallen. Hij zou zelfs over mij heen lopen, als ik mijn schuld niet snel betaalde. Toen heb ik alles betaald. Ik heb direct de deur dicht gedaan en ik durfde niet meer naar buiten te gaan," vertelt Aboe Jahl.

:roll2: :roll2:

titel: 'Mohammed doet een wonder met een kameel'"

:roll2: :roll2:
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Chaimae schreef:De klank van de trompet.

Wanneer de trompet weerklinkt, zullen de doden opstaan uit hun graf en terugkeren naar hun God.
Jammer dat muziekinstrumenten, waaronder de trompet, haram zijn in de islam.
Plaats reactie