Voor Rust

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Er bestaan geen goden, en nog minder profeten ...........
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Joannes
Berichten: 332
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:55 am
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Joannes »

sprot schreef:Er bestaan geen goden, en nog minder profeten ...........
Beste Sprot,


daar zijn we nog niet helemaal uit.................

Vr. groet Joannes
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Joannes schreef:
sprot schreef:Er bestaan geen goden, en nog minder profeten ...........
Beste Sprot,


daar zijn we nog niet helemaal uit.................

Vr. groet Joannes
En dat mijn beste Joannes moet ik helemaal met Sprot eens zijn.
Als in duizenden jaren niemand maar dan ook niemand het bestaan van een god cq profeet heeft kunnen aantonen - niet verder dan een weldoender en een woestijnrover - kunnen we gevoeglijk aannemen dat goden en profeten niet bestaan.

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

@ Bijwoner:

De naam Allah betekent gewoon God. Christenen in bijv. Indonesie gebruiken ook Allah om God aan te duiden.

Hans heeft gelijk dat een nep profeet met claims komt dat Allah hem van alles heeft ingefluisterd, maar de boodschappen van deze jongen kunnen nooit van de echte Allah komen. En er zijn natuurlijk talloze profeten opgestaan, van Mohammed tot Lou de Palingboer tot aan Jomanda, allemaal bezield met boodschappen van Allah zeggen zij zelf. Mohammed was wat strijdlustiger dan de anderen, boezemde wat meer angst in, dit verklaart zijn succes. Ook al hield hij zich niet aan de wetten die hem werden ingefluisterd.

Zijn claim dat Allah tot hem sprak, is absurd en onnozel.

God of Allah is goed en Zijn boodschap kan nooit tot de ellende leiden waar de moslimwereld in verkeerd. Een almachtige Allah heeft geen slaven nodig die Hem dienen. Een scheppende Allah roept niet op tot strijd die schepsels vernietigd. Een tijdloze Allah heeft geen vaste gebedstijden nodig. Etc.etc.

Misschien is de absurditeit van dit geloof een deel van de kracht. Zodra je de logica toelaat, stort je wereldbeeld zo enorm in elkaar dat de verleiding groot is erin te blijven geloven.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Misschien is de absurditeit van dit geloof een deel van de kracht. Zodra je de logica toelaat, stort je wereldbeeld zo enorm in elkaar dat de verleiding groot is erin te blijven geloven.
Wordt de schaamte zo groot, dat het minder pijnlijk is Allah te blijven volgen en in ontkenning te leven.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Bernie schreef:@ Bijwoner:

De naam Allah betekent gewoon God. Christenen in bijv. Indonesie gebruiken ook Allah om God aan te duiden.

Hans heeft gelijk dat een nep profeet met claims komt dat Allah hem van alles heeft ingefluisterd, maar de boodschappen van deze jongen kunnen nooit van de echte Allah komen. En er zijn natuurlijk talloze profeten opgestaan, van Mohammed tot Lou de Palingboer tot aan Jomanda, allemaal bezield met boodschappen van Allah zeggen zij zelf. Mohammed was wat strijdlustiger dan de anderen, boezemde wat meer angst in, dit verklaart zijn succes. Ook al hield hij zich niet aan de wetten die hem werden ingefluisterd.

Zijn claim dat Allah tot hem sprak, is absurd en onnozel.

God of Allah is goed en Zijn boodschap kan nooit tot de ellende leiden waar de moslimwereld in verkeerd. Een almachtige Allah heeft geen slaven nodig die Hem dienen. Een scheppende Allah roept niet op tot strijd die schepsels vernietigd. Een tijdloze Allah heeft geen vaste gebedstijden nodig. Etc.etc.

Misschien is de absurditeit van dit geloof een deel van de kracht. Zodra je de logica toelaat, stort je wereldbeeld zo enorm in elkaar dat de verleiding groot is erin te blijven geloven.
Dat denk jij Bernie, maar Allah is niet de zelfde als God.
Als je Allah vergelijkt met God, dan beledig je God.
Allah is oorspronkelijk de maangod. Heeft niks met God te maken.
Ik snap niet dat er in Nederland nog weldenkende mensen zijn die zeggen dat Allah God is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

@ Ariel:

Uit mijn eerdere post kun je wel afleiden dat het beeld van God dat de islam neerzet m.i. in de verste verte niets met God te maken heeft. Mijn punt was dat de naam "Allah" ook door christenen elders voor God wordt gebruikt.

De koran gaat helemaal niet over Allah maar over een potentaat die misschien afgeleid is van de maangod Hubal of van Mohammed zelf.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ariel schreef: Ik snap niet dat er in Nederland nog weldenkende mensen zijn die zeggen dat Allah God is.
Feit is dat ze geen van beiden bestaan.
Dus in dat opzicht zijn ze identiek.
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

naar boven schreef:
Ariel schreef: Ik snap niet dat er in Nederland nog weldenkende mensen zijn die zeggen dat Allah God is.
Feit is dat ze geen van beiden bestaan.
Dus in dat opzicht zijn ze identiek.

hahahah sorry maar dat is dus geen feit .dat jij dat denkt hoef nog niet zo te zijn ....waarom zijn er toch altijd een paar atheisten die van hun ongeloof een feit maken ???
ik ben een jezusvolger maar je hoort mij ook niet zeggen "is een feit is een feit ... :roll: :roll:
the truth will set you free!!!!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

maria20 schreef: hahahah sorry maar dat is dus geen feit .dat jij dat denkt hoef nog niet zo te zijn ....waarom zijn er toch altijd een paar atheisten die van hun ongeloof een feit maken ???
Misschien om dezelfde reden dat gelovigen van hun geloof een feit maken?
ik ben een jezusvolger maar je hoort mij ook niet zeggen "is een feit is een feit ... :roll: :roll:
Dat jezus bestaan heeft etc.. is voor jou dus geen feit?
Waarom "volg" je iets waarvan je niet weet of het waar is?
Amorele atheistische nitwit
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

[Misschien om dezelfde reden dat gelovigen van hun geloof een feit maken?
dat is het domste wat ik ooit heb gehoord ..hetzelfde als een idioot springt van een brug dus doen wij dat ook maar ..hahaha monique nee dat komt niet echt slim over!!!!
Dat jezus bestaan heeft etc.. is voor jou dus geen feit?
Waarom "volg" je iets waarvan je niet weet of het waar is?
[/quote]
volgens mij kan je niet lezen ..
wat ik zei en bedoel is dat wat voor MIJ een feit is dat dat nog niet voor een ander zo hoeft te zijn .!!!!! ZO ZIE IK HET
Jezus is voor mij een feit .!!!!!.maar ik kan best snappen dat jij dat niet zo ziet ..EN DAAROM WAT VOOR MIJ EEN FEIT IS HOEFTDAT NIET ZO VOOR EEN ANDER TE ZIJN ...!!!!
DUS WAT JE ZEGT IS ONZIN ..IK WEET DAT HET WAARIS ..MAAR IK WEET OOK DAT EEN ANDER HET NIET ALS EEN WAARHEID ZIET !!!!
JIJ ONDERANDERE .... :wink:
the truth will set you free!!!!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

maria20 schreef:
[Misschien om dezelfde reden dat gelovigen van hun geloof een feit maken?
dat is het domste wat ik ooit heb gehoord ..hetzelfde als een idioot springt van een brug dus doen wij dat ook maar ..hahaha monique nee dat komt niet echt slim over!!!!
Wat is hier dom aan? Voor jou is je geloof toch een "feit"?
Jij vraagt je af waarom ongeloof voor atheisten een feit is... nou... om dezelfde reden misschien waarom geloof voor jou een "feit" is.
Heeft niets te maken met van de brug springen of niet... van een brug springen IS namelijk een feit... wie het ook doet.
Dat jezus bestaan heeft etc.. is voor jou dus geen feit?
Waarom "volg" je iets waarvan je niet weet of het waar is?
volgens mij kan je niet lezen ..
wat ik zei en bedoel is dat wat voor MIJ een feit is dat dat nog niet voor een ander zo hoeft te zijn .!!!!! ZO ZIE IK HET
Dat zei je echter niet. Je bedoelt het misschien wel maar je zei het niet.
Jezus is voor mij een feit .!!!!!.maar ik kan best snappen dat jij dat niet zo ziet ..EN DAAROM WAT VOOR MIJ EEN FEIT IS HOEFTDAT NIET ZO VOOR EEN ANDER TE ZIJN ...!!!!
DUS WAT JE ZEGT IS ONZIN ..IK WEET DAT HET WAARIS ..MAAR IK WEET OOK DAT EEN ANDER HET NIET ALS EEN WAARHEID ZIET !!!!
JIJ ONDERANDERE .... :wink:
Een "feit" is iets dat gewoon zo is... ongeacht wat een ander ervan vindt.
De aarde is rond... DAT is een feit... of jij het er nu mee eens bent of niet.
Water is nat... dat is een feit... of je het er nu mee aand bent of niet.
Dat ik niet in god geloof is een FEIT... of jij het er nu mee eens bent of niet.
Dat god niet bestaat.. is GEEN feit... dat god wel bestaat is ook GEEN feet... of je het er nu mee eens bent of niet.

Je geloof in god en jezus is een FEIT.... niet dat ze werkelijk bestaan....
Amorele atheistische nitwit
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Monique schreef:Je geloof in god en jezus is een FEIT.... niet dat ze werkelijk bestaan....
Waarom zou dat een feit zijn?
Het is een feit dat iemand zegt in een opperwezen te geloven.
Verder niets.
Of dat persoon inderdaad in dat opperwezen gelooft is niet te bewijzen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

naar boven schreef:
Monique schreef:Je geloof in god en jezus is een FEIT.... niet dat ze werkelijk bestaan....
Waarom zou dat een feit zijn?
Het is een feit dat iemand zegt in een opperwezen te geloven.
Verder niets.
Of dat persoon inderdaad in dat opperwezen gelooft is niet te bewijzen.
Dat zeg ik toch ?
Amorele atheistische nitwit
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Wat is hier dom aan? Voor jou is je geloof toch een "feit"?
Jij vraagt je af waarom ongeloof voor atheisten een feit is... nou... om dezelfde reden misschien waarom geloof voor jou een "feit" is.
Heeft niets te maken met van de brug springen of niet... van een brug springen IS namelijk een feit... wie het ook doet.[/code]
je snapt het nog steedsniet ..die jongen van hierboven zei : DAT BEIDEN NIET BESTAAN IS EEN FEIT !!! EN TOEN ZEI iK : nee voor jou is dat misschien een feit maar voor een heleboel anderen niet !!!!dus kun je het geen feit noemen omdat het niet geldt voor iedereen ..de aarde is rocd is een feit ..niermand die dat zal ontkennen ... !!! daarom heet het ook geloof ..geloof is geen feit ...ik heb dingen meegmaakt en gezien die feiten zijn ..maar ik ga nooit tgen een ander zeggen : dit is voor iedereen een feit ...en daaar sprak ik hem op aan !!!



Een "feit" is iets dat gewoon zo is... ongeacht wat een ander ervan vindt.
De aarde is rond... DAT is een feit... of jij het er nu mee eens bent of niet.
Water is nat... dat is een feit... of je het er nu mee aand bent of niet.
Dat ik niet in god geloof is een FEIT... of jij het er nu mee eens bent of niet.
Dat god niet bestaat.. is GEEN feit... dat god wel bestaat is ook GEEN feet... of je het er nu mee eens bent of niet.
zie verhaal hierboven ..want wat je zegt nu tegen mij is precies wat ik ook tegen die jongen zei en bedoelde daarom snap ik ook niet waarop je me precies aanspreekt ...
Je geloof in god en jezus is een FEIT.... niet dat ze werkelijk bestaan....
[/quote]

deze laaste zin kun je op 2 manieren lezen:
dus 2 reacties omdat ik niet helemaal begrijp hoe ik de zin zou moetn zien ...
bedoel je met het laatse dat het voor jouw een feit is dat niet bestaan ??? dan is dit mijn reactie
1. eerst zeg je dat als jij gelOoft in dat er geen God bestaat dat het geEN feit is en nu zeg je dit . :
laat me je corrigeren : voor JOUW BESTAAN ZE NIET EN IS wat jij gelloft ..maar geen feit ...want wie weet bestaan ze wel ..
iK zelf WEET DAT ZE BESTAAN EN DAT IS MIJN geloof alsmaar ik zie het niet als de ultieme feit ..omdat het voor anderen niet geldt ..

daarom kan geloof of ongeloof geen feit worden genoemd..misschien meer een ervaring?? ik noem mijn geloof i.i.g geen feit ..en sta daardoor overal voor open ...

2.of lees ik de zin nu helemaal verkeerd en bedoel je dat je het geen feit kan noemen dat ze werkelijk bestaan en wel een feit dat ik geloof...
in dat geval ben ik het met je eens ..ik gelof dat ze bestaan maar het is geen ultieme feit ..want het geldt niet voor iedereen ...
the truth will set you free!!!!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

maria20 schreef:2.of lees ik de zin nu helemaal verkeerd en bedoel je dat je het geen feit kan noemen dat ze werkelijk bestaan en wel een feit dat ik geloof...
in dat geval ben ik het met je eens ..ik gelof dat ze bestaan maar het is geen ultieme feit ..want het geldt niet voor iedereen
Beste Maria... ik geloof dat we precies hetzelfde zeggen...maar... dat we enkel een andere taal spreken :wink:
Amorele atheistische nitwit
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Monique schreef:
maria20 schreef:2.of lees ik de zin nu helemaal verkeerd en bedoel je dat je het geen feit kan noemen dat ze werkelijk bestaan en wel een feit dat ik geloof...
in dat geval ben ik het met je eens ..ik gelof dat ze bestaan maar het is geen ultieme feit ..want het geldt niet voor iedereen
Beste Maria... ik geloof dat we precies hetzelfde zeggen...maar... dat we enkel een andere taal spreken :wink:

hahaha lieverd ik denk het ook !!! :wink: :wink:
the truth will set you free!!!!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

maria20 schreef: hahaha lieverd ik denk het ook !!! :wink: :wink:
Dan hebben we nu een feit te pakken... :lol:
Amorele atheistische nitwit
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Monique schreef:
naar boven schreef:
Monique schreef:Je geloof in god en jezus is een FEIT.... niet dat ze werkelijk bestaan....
Waarom zou dat een feit zijn?
Het is een feit dat iemand zegt in een opperwezen te geloven.
Verder niets.
Of dat persoon inderdaad in dat opperwezen gelooft is niet te bewijzen.
Dat zeg ik toch ?
Nee.
Een persoon kan niet bewijzen dat-ie in een opperwezen gelooft.
Over het bestaan van dat opperwezen heb ik het nu niet.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

naar boven schreef:Een persoon kan niet bewijzen dat-ie in een opperwezen gelooft.
Je kunt ook niet bewijzen dat je er niet in gelooft.
Ik zie de relevantie dus niet zo.
Amorele atheistische nitwit
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

maria20 schreef: je snapt het nog steedsniet ..die jongen van hierboven zei..
Ik ben minstens 35 jaar ouder dan je denkt, hoor..
Maar bedankt voor het compliment. :)
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Monique schreef:
naar boven schreef:Een persoon kan niet bewijzen dat-ie in een opperwezen gelooft.
Je kunt ook niet bewijzen dat je er niet in gelooft.
Ik zie de relevantie dus niet zo.
Dat is juist en dat maakt het hele welles-nietes spelletje irrelevant.
Mijn originele posting was dan ook bedoeld om de uitspraak "god is allah niet" te relativeren.
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Monique schreef:
maria20 schreef: hahaha lieverd ik denk het ook !!! :wink: :wink:
Dan hebben we nu een feit te pakken... :lol:
hahaha ik geloof het ook Moinique !!! :razz:
the truth will set you free!!!!
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

naar boven schreef:
maria20 schreef: je snapt het nog steedsniet ..die jongen van hierboven zei..
Ik ben minstens 35 jaar ouder dan je denkt, hoor..
Maar bedankt voor het compliment. :)
sorry !!! :oops:
en geen dank !!!
en je ebnt trouwens zo oud als je je voelt !!! ik zag je aan voor nog iemand van in de 20 ...
the truth will set you free!!!!
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Bericht door bijwoner »

Bernie schreef:@ Bijwoner:

De naam Allah betekent gewoon God. Christenen in bijv. Indonesie gebruiken ook Allah om God aan te duiden.

Hans heeft gelijk dat een nep profeet met claims komt dat Allah hem van alles heeft ingefluisterd, maar de boodschappen van deze jongen kunnen nooit van de echte Allah komen. En er zijn natuurlijk talloze profeten opgestaan, van Mohammed tot Lou de Palingboer tot aan Jomanda, allemaal bezield met boodschappen van Allah zeggen zij zelf. Mohammed was wat strijdlustiger dan de anderen, boezemde wat meer angst in, dit verklaart zijn succes. Ook al hield hij zich niet aan de wetten die hem werden ingefluisterd.

Zijn claim dat Allah tot hem sprak, is absurd en onnozel.

God of Allah is goed en Zijn boodschap kan nooit tot de ellende leiden waar de moslimwereld in verkeerd. Een almachtige Allah heeft geen slaven nodig die Hem dienen. Een scheppende Allah roept niet op tot strijd die schepsels vernietigd. Een tijdloze Allah heeft geen vaste gebedstijden nodig. Etc.etc.

Misschien is de absurditeit van dit geloof een deel van de kracht. Zodra je de logica toelaat, stort je wereldbeeld zo enorm in elkaar dat de verleiding groot is erin te blijven geloven.
Bernie, dat Zijn Naam in andere culturen ook met Allah aangeduid wordt, weerspreek ik niet. Het probleem is echter, dat de dominante Islam cultuur de tegenstander van Jahweh de naam Allah gegeven heeft.
Misleiding is dat. Ondertussen leidt deze begripsverwarring tot degradatie van de naam Allah. In het verlengde hiervan verduisterd de Moslim Allah het Godsbegrip van de wereld, als we de naam Allah blijven voeren voor de echte God, de levende & de nepgod Allah, die zo verheven is dat hij voor mensen onbereikbaar is. Ik ben er voorstander van, om niet meer de naam Allah te gebruiken voor de levende God, maar bijvoorbeeld Jahweh of gewoon God, de Vader. Moslims die Hem met Vader aanspreken, merken tot hun verrassing, dat Hij de Levende is! Zij gaan als vanzelf de Bijbel lezen en komen dan in de beoogde relatie met God te staan. Dat is een groei proces, waarbij men zich stapje voor stapje losmaakt van de Koran.
Kom ik op de aanwas of verspreiding van de Islam. Mijn inschatting is, dat met de introductie van de PK de vanzelfsprekendheid verdwenen is om de Koran voor zoete koek aan te nemen.
Sinds 11-2004 is het toegestaan om na te denken over de Koran.
Op zichzelf is dit alleen al een enorme vooruitgang. Gezien het feit dat ik totaal alleen deze PK gestart ben en nog steeds leef, is, gelet op de historie van de Islam, een Godswonder. Vanuit een minderwaardigheids complex is de Koran tot stand gekomen. Zolang mensen analfabeet blijven, is ze van alles wijs te maken. Ik heb goede hoop, dat hieraan nu een einde gemaakt is. Moslims komen langzaam aan tot het besef,
dat zij Misleid zijn door de Koran. Op dit forum, wordt door een deelnemer dit in zijn of haar statement pijnlijk duidelijk gemaakt.
'Joden bevolke universiteiten, Moslims bevolken gevangenissen'
Zwart/wit maar de invloed van de Levende God ten opzichte van de dode Allah is onmiskenbaar. :mrgreen:
Plaats reactie