voorstellen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

anna schreef:
Scheitbroek ben je Allahkwezel!

zegge Anna, jij noemt je zelf zo hoog opgeleid toch? mag ik jou mischien dan nog iets bijleren?

het is niet scheitbroek maar S-C-H-I-J-T-B-R-O-E-K

het zit je allemaal wel erg hoog he? grappig dat jij hier degene bent die zich zo druk maakt! jij lacht, ME lacht, maar ik lach het hardst!

voor mensen zoals jij hebben ze nog wel een plekje vrij hoor..

BURN IN HELL B-I-T-C-H
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

oh ja ME, je bent echt een toppertje! met jou komt alles goed, ( zei de ongelovige)

ja ook ongelovigen kunnen wel respect tonen naar mensen met wel een geloof.

hier kunnen een hoop nog van leren!

weltrusten!
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

faith schreef:jij lacht, ME lacht, maar ik lach het hardst!

voor mensen zoals jij hebben ze nog wel een plekje vrij hoor..

BURN IN HELL B-I-T-C-H
oh ja ME, je bent echt een toppertje! met jou komt alles goed, ( zei de ongelovige)
ja ook ongelovigen kunnen wel respect tonen naar mensen met wel een geloof.

hier kunnen een hoop nog van leren!

weltrusten!

Weer typisch een dreigende taal uitsprekende leugenachtige moslim(a) die zich voordoet als een 'ongelovige' om 'de ongelovigen' eens te tonen hoe zij zich tegenover de moslims(ubermenschen) en de islam dienen te gedragen.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

faith schreef:
anna schreef:
Scheitbroek ben je Allahkwezel!

zegge Anna, jij noemt je zelf zo hoog opgeleid toch? mag ik jou mischien dan nog iets bijleren?

het is niet scheitbroek maar S-C-H-I-J-T-B-R-O-E-K

Als dat het beste is wat jij kunt reageren op Anna haar post......
Een correctie van haar Nederlands!!!!!!!!!!!!
WAT BEN JIJ EEN VENT!!!!

Je kunt beter ingaan op haar posting waarin ze aangeeft dat ME en jij als de dood zijn voor Allah en zijn pedofiele struikrover Mohammed.
Misschien kun jij aangeven wat er fout is als wij dat zeggen en aantonen met haddiths van Muslim en Bukhari en af en toe Ibn Ishaq.

Dat zul je waarschijnlijk niet kunnen.
Want Anna heeft gelijk.
Jij en je soort (sorry dat ik dat zo benoem) kunnen alleen maar schelden schelden en schelden.
En dat op niets gebaseerd.
Veilig achter je beedlscherm.
Anna heeft gelijk. Hoe je het ook schrijft je/jullie bent/zijn het wel.
Schei(ij)terds van het zuiverste soort.

Je bent een schande voor alle andere goedwillende moslims.
Als Bon Jovi dit bericht van jouw had gelezen voordat ze hun cd Keep the faith hadden uitgebracht had die cd NOOIT ZO GEHETEN!!!!

Dus....toon mij maar aan wat Anna en ik verkeerd zeggen als wij Mohammed een pedofiele struikrover, moordenaar en verkrachter vinden die eigenlijk gewoon in Den Haag voor het Internationaal gerechtshof zou moeten verschijnen.

Met vr.gr.

Thomas


het zit je allemaal wel erg hoog he? grappig dat jij hier degene bent die zich zo druk maakt! jij lacht, ME lacht, maar ik lach het hardst!

Het lachen vergaat je wel als je bent overleden en het blijkt dat die allah vn jou incl. zijn hel en paradijs alleen tussen jouw oren heeft bestaan. En onmiddellijk na jouw verscheiden zijn opgelost "in thin air"..
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

voor mensen zoals jij hebben ze nog wel een plekje vrij hoor..

BURN IN HELL B-I-T-C-H
Liever in de hel met Anna dan met jou en de rest van jou soort in het paradijs
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

bla bla bla

bladiebladiebla

bla bla bla bla.... blaaaaaa

bladiebladiebla bla bla ballalalalalalBLAAAAAAA :evil:
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

faith schreef:bla bla bla

bladiebladiebla

bla bla bla bla.... blaaaaaa

bladiebladiebla bla bla ballalalalalalBLAAAAAAA :evil:
Weer zo'n perfecte inhoudelijke reactie.

Dank je wel voor het maken van zoveel reclame voor FFI en zoveel antireclame voor de islam!!!!

Daar hebben we een naam voor.
Voor jouw soort:
Useful i.d.i.o.t.s!!!!

Nogmaals mijn hartelijke dank en blijf a.u.b. nog heel lang op dit forum.
Je bent nl. onbetaalbaar.

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

bla bla bla bla bla bla
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

faith schreef:
anna schreef:
Scheitbroek ben je Allahkwezel!

zegge Anna, jij noemt je zelf zo hoog opgeleid toch? mag ik jou mischien dan nog iets bijleren?

het is niet scheitbroek maar S-C-H-I-J-T-B-R-O-E-K

het zit je allemaal wel erg hoog he? grappig dat jij hier degene bent die zich zo druk maakt! jij lacht, ME lacht, maar ik lach het hardst!

voor mensen zoals jij hebben ze nog wel een plekje vrij hoor..

BURN IN HELL B-I-T-C-H

Hallo Faith.
Leuk om je te zien, maar iets minder leuk dat je gelijk begint te schelden. Is dat nou nodig?

In ieder geval toch een hartelijk welkom.
Ben jij een nieuwe moslima? En wil jij misschien daar iets over vertellen? Hoe het komt dat je Moslim geworden ben?
Misschien verliefd geworden op een moslim vriendje, of wist jij ook al met 12 jaar dat Islam de perfecte religie is?
Ik ben benieuwd naar je antwoord.
Vriendelijke groet.
Ariel


BTW, Ik wens jou een hemels hiernamaals toe.
Het zal niet zo zijn als je verwacht, maar de hel bestaat niet, dus daar hoef je geen angst voor te hebben.
Ik ben er zeker van dat Anna net zo als jij nooit in de hel zal branden.
Je weet niet wat je een ander toewenst. Heb je wel eens een goede brandwond gehad?
Maar ja... dat is Islam . Iedereen de hel in wensen en dreigen met vuur en ellende.

Sorry dat ik nog even door zaag, maar ik ben van mening dat bekeerde nederlanders ( zonder hoofdletter, en dit omdat ik vind dat je eigenlijk geen recht meer op het nederlandschap hebt, om dat je ons verleden loochent en onze toekomst te grabbel gooit. ) Ik ben dus van mening dat bekeerde Nederlanders niet opknappen na hun bekering , maar vervallen tot een soort van mini hitlertjes.
Nogmaals groetjes.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

pfff Thomas en Ariel, ik geloof niet dat we deze joker genaamd Faith nog enige aandacht moeten geven. Daar komt echt helemaal niets zinnigs uit.

Zonde van onze tijd :wink:
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ruth schreef:pfff Thomas en Ariel, ik geloof niet dat we deze joker genaamd Faith nog enige aandacht moeten geven. Daar komt echt helemaal niets zinnigs uit.

Zonde van onze tijd :wink:
Ik ben het in een kant met je eens Ruth, maar aan de andere kant, misschien krijgen we weer wat gezond verstand in dit nieuwe lid.
Waarschijnlijk doen we haar ouders een plezier als we het proberen.
Het moet voor deze mensen ook niet leuk zijn om een dochter te hebben die haar verstand op nul gezet heeft, en die nu vervallen is tot een soort veredelde islam papagaai.
Arme mensen. Ik heb met ze te doen, en ze blijft wel mens lieverd.
Wij moeten proberen om elk mens te redden. Elk mens is dat waard.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ariel schreef:
faith schreef:
anna schreef:
zegge Anna, jij noemt je zelf zo hoog opgeleid toch? mag ik jou mischien dan nog iets bijleren?

het is niet scheitbroek maar S-C-H-I-J-T-B-R-O-E-K

het zit je allemaal wel erg hoog he? grappig dat jij hier degene bent die zich zo druk maakt! jij lacht, ME lacht, maar ik lach het hardst!

voor mensen zoals jij hebben ze nog wel een plekje vrij hoor..

BURN IN HELL B-I-T-C-H

Hallo Faith.
Leuk om je te zien, maar iets minder leuk dat je gelijk begint te schelden. Is dat nou nodig?

In ieder geval toch een hartelijk welkom.
Ben jij een nieuwe moslima? En wil jij misschien daar iets over vertellen? Hoe het komt dat je Moslim geworden ben?
Misschien verliefd geworden op een moslim vriendje, of wist jij ook al met 12 jaar dat Islam de perfecte religie is?
Ik ben benieuwd naar je antwoord.
Vriendelijke groet.
Ariel


BTW, Ik wens jou een hemels hiernamaals toe.
Het zal niet zo zijn als je verwacht, maar de hel bestaat niet, dus daar hoef je geen angst voor te hebben.
Ik ben er zeker van dat Anna net zo als jij nooit in de hel zal branden.
Je weet niet wat je een ander toewenst. Heb je wel eens een goede brandwond gehad?
Maar ja... dat is Islam . Iedereen de hel in wensen en dreigen met vuur en ellende.

Sorry dat ik nog even door zaag, maar ik ben van mening dat bekeerde nederlanders ( zonder hoofdletter, en dit omdat ik vind dat je eigenlijk geen recht meer op het nederlandschap hebt, om dat je ons verleden loochent en onze toekomst te grabbel gooit. ) Ik ben dus van mening dat bekeerde Nederlanders niet opknappen na hun bekering , maar vervallen tot een soort van mini hitlertjes.
Nogmaals groetjes.


of het schelden nodig is? kennelijk wel ja, tis tenslotte het niveau die jullie hier zelf hanteren

Of ik moslima ben? nee, ik heb geen geloof dus daar zijn we over uitgesproken niet dan?

Wat is niet snap, waarom kunnen jullie geen respect hebben voor mensen die wel ergens in geloven, wat het ook is. Waarom zijn het gelij k landverraders? volgens mij zijn jullie dat zelf, want nederland is toch een vrij land of niet?????

het maakt mij niet uit hoe hard jullie tegen mij schreeuwen hoor. Ik vind het triest hoe jullie ME aanvallen omdat zij wel voor een geloof heeft gekozen!

de balle
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

faith schreef:

of het schelden nodig is? kennelijk wel ja, tis tenslotte het niveau die jullie hier zelf hanteren

Of ik moslima ben? nee, ik heb geen geloof dus daar zijn we over uitgesproken niet dan?

Wat is niet snap, waarom kunnen jullie geen respect hebben voor mensen die wel ergens in geloven, wat het ook is. Waarom zijn het gelij k landverraders? volgens mij zijn jullie dat zelf, want nederland is toch een vrij land of niet?????

het maakt mij niet uit hoe hard jullie tegen mij schreeuwen hoor. Ik vind het triest hoe jullie ME aanvallen omdat zij wel voor een geloof heeft gekozen!

de balle
Hoe komt het dat ik je niet geloof?
Je wenst iemand eeuwig branden toe. Moslims op deze aarde zijn de enige die dat doen.
Verder is Nederland inderdaad nog een vrij land, maar dat zal niet lang meer duren als Islam de overhand krijgt.
Eigenlijk moet je ons bedanken dat wij zo voor ons land vechten. Dus ook voor jou vechten we , omdat we willen dat jouw kinderen net zoals wij straks kunnen leven in een democratisch land.
En wij schelden niet, wij laten onze lezers zien wat Islam betekend, en waar het voor staat.
Dat jij dat als schelden ziet is jouw probleem, en niet de onze.
Als jij werkelijk geen moslim ben, dan moet jij je eerst gaan verdiepen in de islam en koran voordat jij mee kan praten.
Het staat namelijk zo dom om iets te verdedigen waar je geen verstand van hebt,
Hoe komt het dat je Islam zo verdedigd?
En even tussen neus en lippen door, Heb je Nederlanders ooit wel eens boeddhisten en andere religies zien aanvallen? Enig idee hoe dat komt?

Vriendelijke groet, en ik hoop dat je lang op dit forum zal blijven, en veel van ons wil leren.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Re: AAHHH

Bericht door Navane »

ME schreef:
anna schreef:ME


Daarbij is het ALGEMEEN BEKEND, dat mohammed (saw) met Aicha speelde als met een kind. Hij heeft haar ongeroerd gelaten zolang zij kind was. Dit geloof is vredelievend, waarom denk jij anders dat er zoveel mannen en vrouwen bekeren tot Islam.

En wat je zegt over die 4 vrouwen. Voordat je daar over oordeelt, zou ik er maar even wat bronnen erbij verhalen, want dan lees je zelf dat de 1e vrouw het ermee eens moet zijn. Als zij dit niet is, gaat het niet door.

..))))
Toevallig heb ik gisteravond nog een soera gelezen waarin staat dat de man het behoort te vragen aan de vrouw, maar dat de instemming van de eerste vrouw niet absoluut noodzakelijk is. Ik denk dat het soera 7 is maar kan ook 5 zijn.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ariel schreef:
faith schreef:

of het schelden nodig is? kennelijk wel ja, tis tenslotte het niveau die jullie hier zelf hanteren

Of ik moslima ben? nee, ik heb geen geloof dus daar zijn we over uitgesproken niet dan?

Wat is niet snap, waarom kunnen jullie geen respect hebben voor mensen die wel ergens in geloven, wat het ook is. Waarom zijn het gelij k landverraders? volgens mij zijn jullie dat zelf, want nederland is toch een vrij land of niet?????

het maakt mij niet uit hoe hard jullie tegen mij schreeuwen hoor. Ik vind het triest hoe jullie ME aanvallen omdat zij wel voor een geloof
heeft gekozen!

de balle
Hoe komt het dat ik je niet geloof?
Je wenst iemand eeuwig branden toe. Moslims op deze aarde zijn de enige die dat doen.
Verder is Nederland inderdaad nog een vrij land, maar dat zal niet lang meer duren als Islam de overhand krijgt.
Eigenlijk moet je ons bedanken dat wij zo voor ons land vechten. Dus ook voor jou vechten we , omdat we willen dat jouw kinderen net zoals wij straks kunnen leven in een democratisch land.
En wij schelden niet, wij laten onze lezers zien wat Islam betekend, en waar het voor staat.
Dat jij dat als schelden ziet is jouw probleem, en niet de onze.
Als jij werkelijk geen moslim ben, dan moet jij je eerst gaan verdiepen in de islam en koran voordat jij mee kan praten.
Het staat namelijk zo dom om iets te verdedigen waar je geen verstand van hebt,
Hoe komt het dat je Islam zo verdedigd?
En even tussen neus en lippen door, Heb je Nederlanders ooit wel eens boeddhisten en andere religies zien aanvallen? Enig idee hoe dat komt?

Vriendelijke groet, en ik hoop dat je lang op dit forum zal blijven, en veel van ons wil leren.
Ariel.
Ik verdedig niet de Islam, ik verdedig iemand die er voor gekozen heeft om moslim te zijn.
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

dat heet trouwens respect hebben voor mensen. ongeacht wat hun keus is in dit leven.

Heeft ME jullie iets aangedaan? NEE

Jullie moeten niet zo discrimineren over mensen met geloof!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

faith schreef: Ik verdedig niet de Islam, ik verdedig iemand die er voor gekozen heeft om moslim te zijn.
Ken jij ME?
En waarom zal je haar verdedigen als je weet waar haar religie voor staat?
Zou je haar ook verdedigen als ze een aanhangster van Hitler was, en als ze in de oorlog aan de kant van hem gestaan had?
Weet jij wel wat Islam inhoud?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

faith schreef:dat heet trouwens respect hebben voor mensen. ongeacht wat hun keus is in dit leven.

Heeft ME jullie iets aangedaan? NEE

Jullie moeten niet zo discrimineren over mensen met geloof!
Wij discrimineren niet lieverd.
Het is Islam die discrimineert. Niet moslims zijn slechte mensen in hun ogen.
Dus ook jij. Als Islam aan de macht komt dan heb jij straks geen leven meer.
Ik heb nu niet veel tijd om voorbeelden aan je te laten zien, maar volgende week als ik thuis kom dan wil ik er graag dieper op in gaan.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Bericht door Navane »

faith schreef:dat heet trouwens respect hebben voor mensen. ongeacht wat hun keus is in dit leven.

Heeft ME jullie iets aangedaan? NEE

Jullie moeten niet zo discrimineren over mensen met geloof!
Dus als die mensen er voor kiezen om (in jouw ogen) geen respect te hebben voor de islam, dan maakt dat niet uit, dan zul je toch respect voor ze hebben als mens?

En als het antwoord daarop ja is, hoe maak je dan verschil tussen respect voor de mens en respect voor hun andersgelovig zijn?
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
ME
Berichten: 24
Lid geworden op: do jul 05, 2007 3:46 pm

hey

Bericht door ME »

zo zo.. wordt ik toch nog verdedigd door een niet gelovige..
WAT LEUK ZEG!!!!!!!!!!

Ik heb respect voor je Faith, dat jij tenminste niet discrimineert.

En wat betreft de reactie hierboven over het respect hebben voor de mensen die geen respect voor islam hebben.

Ik denk dat zij die zal respecteren zolang ze niet beledigend bezig zijn..
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Ruth schreef:pfff Thomas en Ariel, ik geloof niet dat we deze joker genaamd Faith nog enige aandacht moeten geven. Daar komt echt helemaal niets zinnigs uit.

Zonde van onze tijd :wink:
Met je eens Ruth.
Maar hij is wel goed bezig vind je niet. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
ME
Berichten: 24
Lid geworden op: do jul 05, 2007 3:46 pm

faith

Bericht door ME »

trouwens Faith.

Ik weet niet of je veel over Islam weet.
Anders kan ik je wel een aantal dingen uitleggen????????

groetjes
ME
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: faith

Bericht door Thomas »

ME schreef:trouwens Faith.

Ik weet niet of je veel over Islam weet.
Anders kan ik je wel een aantal dingen uitleggen????????

groetjes
ME
ME,

Vertel faith eens over hoe vrouwen volgens de koran moeten worden behandeld.
Ik zal je alvast een paar soera's geven:

Koran 4:34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

Dit vers stelt dat mannen boven vrouwen zijn gesteld. Bovendien mogen mannen als zij ongehoorzaamheid vrezen hun vrouw slaan. De vrouw hoeft niet ongehoorzaam te zijn geweest. Dat de man ongehoorzaamheid vreest is genoeg reden om zijn vrouw te mogen slaan. Onschuldig tenzij anders bewezen, geldt dus niet voor Moslim-echtgenotes.

Wat zouden we ervan vinden als het werd toegestaan om leden van ethnische minderheden te tuchtigen die werden verdacht van rebelsheid en/of ongehoorzaamheid? Dat zou racistisch zijn, niet waar?

Dan is het ook vrouwonvriendelijk om te stellen dat een vrouw mag worden geslagen door haar man, omdat hij beter zou zijn omdat hij als man is geboren en ze ook nog een keer niks te hoeft hebben gedaan. Een verdenking is genoeg om gestraft te worden. Is dat eerlijk?

Koran2 282 O, gij die gelooft, wanneer gij van elkander leent voor een vastgestelde periode, schrijft het dan op. Laat een schrijver het naar waarheid in uw bijzijn optekenen en geen schrijver moet weigeren, te schrijven, zoals Allah hem heeft onderwezen; laat hem daarom schrijven en laat de schuldenaar dicteren en hij moet Allah, zijn Heer vrezen en niets daaraan afdoen. Maar, indien de schuldenaar weinig verstand heeft, of zwak is, of zelf niet kan dicteren, laat dan zijn zaakwaarnemer eerlijk dicteren. En roept van onder uw mannen twee getuigen en als er geen twee mannen zijn, dan één man en twee vrouwen van degenen, die u als getuigen aanstaan, zodat, wanneer één der twee vrouwen zich zou vergissen, de ene de andere indachtig moge maken. En de getuigen mogen niet weigeren, wanneer zij worden gedaagd. En wordt het schrijven niet moe, of het weinig of veel zij, betreffende de vervaltijd. Dit is in Allah's ogen eerder rechtvaardig, het maakt het getuigenis zekerder en weerhoudt u van twijfel. Maar wanneer het contante handel is, die gij onderling drijft, zal het geen blaam voor u zijn, als gij het niet neerschrijft. En hebt getuigen, wanneer gij aan elkander verkoopt en de schrijver en de getuigen mag geen leed worden aangedaan. En indien gij zulks doet, zal het zeker overtreding van u zijn. Vreest Allah. Allah schenkt u kennis en Allah weet alle dingen goed.

Hier wordt gesteld dat het woord van een vrouw minder waard is dan dat van een man. Twee vrouwen mogen alleen worden gebruikt als getuige als er maar een mannelijke getuige kan worden gevonden in plaats van twee. Er moet dus naast die twee vrouwen een mannelijk getuige zijn. Met andere woorden de getuigenis van een vrouw is alleen iets waard als die wordt ondersteund door de getuigenis van een man èn de getuigenis van nog een vrouw. Er wordt beweerd dat vrouwen vergeetachtiger zijn. Er is overingens geen enkel wetenschappelijk onderzoek wat daarop wijst.

Wederom wat zou je ervan vinden als deze regel werd toegepast op ethnische minderheden? Een voorbeeld: de getuigenis van iemand van Marokkaanse afkomst is waardeloos tenzij er een minimaal één Blanke Nederlander en nog een Marokkaan ook getuige zijn. Eén Blanke Nederlander en twee Marokkanen mogen alleen als getuigen dienen als er niet twee Blanke Nederlanders kunnen worden gevonden. Dit zou racistisch zijn, toch?

Het idee dat een man twee keer zoveel waard is als een vrouw komt ook elders in de Koran terug

Koran 4: 11 Allah gebiedt u aangaande uw kinderen: voor het mannelijke kind evenveel als het deel van twee vrouwelijke kinderen, maar als er alleen meisjes zijn, meer dan twee, dan is er voor haar tweederde van de nalatenschap en als er slechts één is, voor haar is de helft. En voor elk zijner ouders is er een zesde deel der erfenis, als hij een kind heeft, maar als hij geen kind heeft en zijn ouders van hem erven, dan is er voor zijn moeder een derde deel en als hij broeders en zusters heeft, dan is er voor zijn moeder een zesde deel na de betaling van enig legaat, dat hij heeft nagelaten of van (niet vereffende) schuld. Uw ouders en uw kinderen, gij weet niet, wie van hen u het meest tot heil is. Dit is vastgesteld door Allah. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.

Mannelijke bloedverwanten moeten twee keer zoveel erven als een vrouwelijke bloedverwant van de overledene. Hier is een vrouw leterlijk de helft waard van een man. Stel je voor dat de kleur van de huid maatgevend was in plaats van sekse. Wat zou je dan concluderen?

De Koran stelt keer op keer dat vrouwen inferieur zijn en achtergesteld moeten worden.

Koran 4 15-16. En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat Allah haar een weg opent.
En als twee mannen temidden van u zich hieraan schuldig maken, straft hen beiden. En als zij berouw hebben en zich verbeteren, laat hen dan met rust, voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol.


Vrouwen die ontucht plegen krijgen levenslang tenzij ze kunnen ontsnappen, maar mannen krijgen straf maar worden met rust gelaten als ze berouw tonen. Mannen wordt dus niet hun vrijheid ontnomen. Volgens veel interpretaties gaan deze verzen over homoseksualiteit, omdat elders in de Koran wordt voorgeschreven dat er op heteroseks buiten het huwelijk zweepslagen staat.

Koran 24:2-3 Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing. De echtbreker zal alleen een echtbreekster of een afgodendienares huwen, en met de echtbreekster zal alleen een echtbreker of een afgodendienaar huwen. En dit is de gelovigen verboden.

Geselen is genadiger dan stenigen. Bovendien worden mannen en vrouwen die overspel plegen als even schuldig beschouwd en op dezelfde manier gestraft. Dit een van de weinige voorbeelden van gelijke behandeling.

Koran 23:1-6 Inderdaad voorspoedig zijn de gelovigen. Die ootmoedig zijn in hun gebeden. En die al hetgeen ijdel is, schuwen. En die aktief zijn in het betalen van Zakaat. En die hun vleselijke lusten beheersen. Behalve met hun vrouwen of hetgeen hun rechterhand bezit, want dan treft hen geen verwijt.

De Koran stelt dat mannen niet alleen seks mogen hebben met hun echtgenotes maar ook met "hetgeen hun rechterhand bezit". Dat laatste verwijst naar slaven. Een man mag dus niet alleen slaven hebben, maar tevens vrouwelijke slaven seksueel gebruiken.

Koran 4:24 En getrouwde vrouwen, met uitzondering van haar, die gij bezit. Dit is een gebod van Allah voor u. Degenen, die daar buiten vallen, zijn u toegestaan; dat gij zoekt door middel van wat gij bezit haar behoorlijk te huwen en geen overspel te plegen. En geeft haar een huwelijksgift, tegenover de voordelen, die gij van haar hebt, dit is verplicht; er zal na het vaststellen daarvan geen zonde op u rusten in alles wat gij onderling overeenkomt. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.

Een man mag seks hebben met een slavin ongeacht of ze al getrouwd was voor de man in kwestie haar eigenaar werd of voor ze tot slavin werd gemaakt. De Koran toont dus geen respect voor het huwelijk van slaven en gevangenen.

Koran 24:33. En laat degenen, die geen mogelijkheid tot trouwen vinden, zich kuis houden totdat Allah hen uit Zijn overvloed verrijkt. En de slaven die een acte van vrijmaking wensen, voorziet hen daarvan indien gij enig goed in hen ziet; en geeft hun van de rijkdommen van Allah, die Hij u heeft geschonken. En dwingt uw slavinnen, terwijl zij kuis wensen te zijn, niet tot ontucht om de goederen van het tegenwoordige leven te zoeken. Maar indien iemand haar dwingt, dan zal Allah na die dwang (voor haar) Vergevensgezind, Barmhartig zijn.

Veel naïve lezers denken dat dit vers stelt dat je slavinnen niet tot seks mag dwingen. Dit is echter niet correct. "Ontucht" verwijst naar seks buiten de eerder gestelde grenzen. Er is eerder gesteld dat seks hebben met een eigen slavin is toegestaan. Dit is dus geen ontucht. Dit vers wordt doorgaans geinterpreteerd als een verbod om slavinnen te dwingen zich te prostitueren of te dwingen seks te hebben met een man die niet hun eigenaar is. Het pijnlijke is echter dat er staat "En dwingt uw slavinnen, terwijl zij kuis wensen te zijn, niet tot ontucht om de goederen van het tegenwoordige leven te zoeken." Dit impliceerd dat slavinnen prostitueren wel is toegestaan als de slavinnen daar geen bezwaar tegen aanvoeren.

Koran 4:3. En als gij vreest dat gij niet rechtschapen zult zijn bij het behandelen der wezen, huwt dan vrouwen die u behagen, twee of drie, of vier en als gij vreest, dat gij niet rechtvaardig zult handelen, dan één of wat uw rechter handen bezitten. Dat is voor u de beste weg, om onrechtvaardigheid te voorkomen.

Als je vreest niet rechtvaardig te kunnen zijn tegen vier echtgenotes dan moet je als man er maar een huwen of je bepreken tot seks met slavinnen. Rechtvaardigheid is dus alleen een overweging bij vrije vrouwen. Het maakt niet uit als je vrouwen die je bezit zijn onrechtvaarig behandeld volgens de Koran. Bovendien moet een vrouw trouw zijn aan één man: haar echtgenoot of haar eigenaar. Mannen mogen met meerdere vrouwen seks hebben, maar eisen ondertussen wel dat al die vrouwen trouw blijven aan hen.

Dit vers beperkt bovendien geen polygamie omdat de Koran elders stelt dat slavinnen goedkoper zijn dan wettige echtgenotes en bovendien geen beperking stelt op hoeveel slavinnen een man mag hebben.

Koran 4: 25. En wie uwer het niet kan bekostigen vrije gelovige vrouwen te huwen, hij huwe hetgeen gij bezit, namelijk gelovige slavinnen. En Allah kent uw geloof het beste. Gij zijt van elkander; huwt haar daarom met de toestemming van haar meesters en geeft haar een huwelijksgift op de gebruikelijke wijze, kuis zijnde, geen ontucht plegende, noch er heimelijke minnaars op nahoudende. En indien zij, nadat zij gehuwd zijn zich schuldig maken aan ontrouw - geldt voor haar de helft van de straf, die voor de vrije vrouwen is voorgeschreven. Dit is voor degene uwer die vreest te zondigen. Maar het is beter voor u dat gij u weerhoudt en Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Slavinnen zijn een goedkoop alternatief als je geen bruidschat kunt betalen, maar het geniet de voorkeur om niet met slavinnen te huwen. Waarom zou je ook? Als man mag je immers al met een vrouw seks hebben als ze je eigendom is. Een huwelijk is overbodig als je als man puur op seks uit bent.

Koran 2: 223. Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het u behaagt en doet goed voor uzelf en vreest Allah en weet, dat gij Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen.

Er wordt hier gezegd dat een man op elke manier zijn zaad in zijn vrouw mag "zaaien" die hem goed dunkt. Er wordt niks gezegd over de wensen van de vrouw, die wordt vergeleken met een akker; een object, bezit.

Het meest schokkende vond ik echter dat de Koran mannen toestaat om het jonge meisjes te huwen.

Koran 65:4 En indien gij twijfelt aangaande diegenen uwer vrouwen, die geen menstruatie meer verwachten, haar (wacht) periode is drie maanden, hetzelfde geldt ook voor degenen die haar menstruatie nog niet hebben gehad. En de wachtperiode voor de zwangeren duurt tot zij verlost zijn. En degenen die Allah vrezen, zal Hij van het nodige voorzien door Zijn gebod.

Dit vers stelt dat een gescheiden "vrouw" die nog niet heeft gemenstrueerd drie maanden moet wachten voor ze mag hertrouwen. Als je nog geen mentruatie hebt gehad ben je doorgaans een jong meisje. Slechts in zeer uitzonderlijke gevallen heeft iemand van de vrouwelijke kunne van boven de 15 nog geen mentruatie gehad. Zelfs in landen waar voedselgebrek heerst, is de leeftijd waarop voor het eerst wordt gementrueerd doorgaans niet hoger dan 16 of 17. Als je als vrouw boven de 18 of 20 bent en je menstrueert nog niet, dan heb je een hormonaal probleem of lijdt aan extreme ondervoeding. Dit is echter zeldzaam. De Koran gaat nergens verder in op het fenomeen van nog-niet-menstrueerende echtgenotes. Dit betekent dat dit vers verwijst naar meisjes die ten tijde van hun huwelijk en hun scheiding nog niet mentrueerden en niet naar vrouwen met een zeldzame afwijking, ziekte of ondervoeding.

Mentruatie is overigens geen bewijs dat je als meisje lichamelijk volgroeid bent. Dat duurt doorgaans nog zes maanden tot twee á drie jaar na je eerste menstruatie. Psychologen hebben vastgesteld dat mentale- en emotionele volwassenheid doorgaans tussen de 17 en 21 intreden. Vandaar dat in Nederland verdachten van tussen de 18 en 21 nog kunnen worden berecht als minderjarigen als blijkt dat ze nog niet de geestelijke rijpheid van een volwassene hebben. Individuen van de vrouwelijke kunne die nog niet mentrueren zijn dus in de overgrote meerderheid van alle gevallen nog kinderen in zowel lichamelijk als geestelijk opzicht.

De Koran is overduidelijk geen boek dat respect voor meisjes en vrouwen predikt.


Met dank aan Linda Danvers.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: hey

Bericht door Ruth »

ME schreef:zo zo.. wordt ik toch nog verdedigd door een niet gelovige..
WAT LEUK ZEG!!!!!!!!!!

Ik heb respect voor je Faith, dat jij tenminste niet discrimineert.

En wat betreft de reactie hierboven over het respect hebben voor de mensen die geen respect voor islam hebben.

Ik denk dat zij die zal respecteren zolang ze niet beledigend bezig zijn..
ik heb zo mn twijfels over "het niet gelovig zijn" van onze Faith. Ariel haalde het ook al aan en ik zal het nog eens onder de aandacht brengen.

dit kwam van Faith:
Faith schreef: zegge Anna, jij noemt je zelf zo hoog opgeleid toch? mag ik jou mischien dan nog iets bijleren?

het is niet scheitbroek maar S-C-H-I-J-T-B-R-O-E-K

het zit je allemaal wel erg hoog he? grappig dat jij hier degene bent die zich zo druk maakt! jij lacht, ME lacht, maar ik lach het hardst!

voor mensen zoals jij hebben ze nog wel een plekje vrij hoor..

BURN IN HELL B-I-T-C-H
een niet-gelovige gelooft niet een een hel.
Kleine verspreking van Faith, als je het mij vraagt.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

ALs ongelovige kan ik bovenstaande alleen maar bevestigen !! :evil:
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: hey

Bericht door Thomas »

ME schreef:zo zo.. wordt ik toch nog verdedigd door een niet gelovige..
WAT LEUK ZEG!!!!!!!!!!

Ik heb respect voor je Faith, dat jij tenminste niet discrimineert.

En wat betreft de reactie hierboven over het respect hebben voor de mensen die geen respect voor islam hebben.

Ik denk dat zij die zal respecteren zolang ze niet beledigend bezig zijn..
Lekker he ME......Respect voor jezelf......
In de islam staat ook dat je niet mag liegen en mensen belazeren..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Plaats reactie