Voor Rust

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Hoi Bijwoner,

Ik heb ooit iets negatiefs gezegd over Allah tegen een christen in Indonesie. Die vond dat zeer pijnlijk om te horen, omdat het volgens hem gewoon om God gaat. Tegelijk is het verschil tussen God en de creatie van Mohammed overduidelijk. Ik begrijp je bedoeling.

Misschien kun je trouwens wat meer vertellen over PK ?
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

naam plagiaat in Koran

Bericht door bijwoner »

Bernie schreef:Hoi Bijwoner,

Ik heb ooit iets negatiefs gezegd over Allah tegen een christen in Indonesie. Die vond dat zeer pijnlijk om te horen, omdat het volgens hem gewoon om God gaat. Tegelijk is het verschil tussen God en de creatie van Mohammed overduidelijk. Ik begrijp je bedoeling.

Misschien kun je trouwens wat meer vertellen over PK ?
Bernie, ik volg je uitleg...In ons land heerst godsdienstvrijheid, waardoor we ons eerder laten imponeren door 'wat schuift het'
en 'wat voor status verkrijg ik ermee', dan dat we persoonlijk tot rust komen en de HJC willen navolgen en daardoor onze naasten niet meer als bron van inkomsten zien .
Wie Jezusfan is (mijns inziens), verlaat de 'voorwaardelijke- liefde' , waardoor een betere, menswaardiger maatschappij ontstaat.
'Een voorafspiegeling van het Koninkrijk van God op aarde' ,
in Bijbelse termen gezegd. Uiteraard wordt die 'belangeloosheid' door de maatschappij met hart & ziel bestreden.
De maatschappelijke tegenhanger van 'je kruis op je nemen' is beroeps-egoisme. Via de media wordt ons voorgehouden, dat het radicale christelijke leven geen oplossing is. Kortom: niets nieuws onder de zon.

De PK bevat de eerste 10% van de Koran in onze taal, in de linker kolom.
De rechter kolom bevat Bijbelteksten en commentaar van mij over de betreffende Koranverzen.
Wie de Koran leest, neemt voor lief dat de profeet een eigenaardige woord- en onderwerp keuze had. Wie de PK leest, kan datzelfde over mijn commentaar en aanpak vinden.
Ik heb het gemaakt, om zodoende via Schrift met Schrift vergelijkingen aan te tonen, dat de Koran niet origineel is, zeker niet foutloos, maar voor 90% plagiaat & fraude uit de Bijbel bevat.
Daarnaast, verdedig ik in de PK feitelijk, de aanvankelijke goede bedoelingen van de Profeet tegen wat de gKa (=gezamenlijke Koran auteurs )er 200 jaar na de geboorte van M. van gemaakt hebben:
een handboek soldaat! Uiteindelijk bevat de PK tussen de regels door veel evangelisatie materialen, die in de EU heel normaal en bekend zijn. God bestaat echt en ziet ernaar uit, te antwoorden op vragen en oproepen van mensen. Wie de PK leest, wordt uitgedaagt contact met de Levende God te zoeken en te onderhouden.
Vanuit de Koran is deze houding onbekend, onmogelijk en ongewenst.
Vanuit de EU is dit ook ongewenst, omdat het de drive afremt om je naaste te zien als melkkoe of - bron van exploiteerbare winst .
De misleiding door de Koran zorgt immers voor [vrijwillige] armoede door de Moslims, gratis 'kanonnenvoer' voor de wapenindustrie en een stok achter de deur, waardoor je via manipulatie mens & maatschappij kunt terroriseren. EU bolwerken hiervan worden in de PK 'in het zonnetje gezet: Vrij Metselaar Loge Nederland, (Bilderberg vergadering deelnemers), Odd-Fellows, Lyon-club's'. Kortom: de 2% van de mensheid, die de resterende 98% van de mensheid nodig heeft, om er 'goddelijk van te profiteren'. Het niet publiceren van de PK, bewijst de wijsheid van God om in de eindtijd via natuurrampen de wereldbevolking tot respect voor Hem te krijgen. Wij mensen, zijn immers uit egoistische motieven zelfs niet bereid misleidingen publiek aan de kaak te stellen!
Hierbij ontbreekt ons het lef om -uit geloof in God -
' het zout der wereld' te zijn. Niets doen is ook een keuze, waar Hij raad mee weet! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Wat is PK?
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Heilige Dialoog tussen Koran & Bijbel

Bericht door bijwoner »

Freya schreef:Wat is PK?
Freya, PK = ParallelKoran.
Voorloper hiervan: ParallelBijbel. Indertijd op de markt gebracht om lezers die opgegroeid zijn met de NBG 1951 vertaling, vanaf 1980 te laten wennen aan de vertaling HET BOEK van de Bijbel.
De PB had links de vertaling van HET BOEK en rechts de Staten Vertaling.
(Gokje, want mijn PB heb ik uitgeleend en niet meer terug gezien)
De PB heeft mij over de streep getrokken, om voor jongere generaties vooral de vertaling van HET BOEK te gebruiken. Overigens, de nieuwste Bijbel Vertaling, daar gruw ik van. De (inmiddels ouderwetse, niet- engelse en daarmee niet Europese) aanduidingen van God in HET BOEK worden nog met hoofdletters geschreven, wat voor mij gelijk staat aan extra eerbied. In het 'engels' wordt 'you' alleen met een kleine letter geschreven, terwijl dit in onze taal ook met 'U' vertaald kan worden.
De NBV is m.i. moeilijker te lezen, door het opzettelijk wegvertalen van eerbied voor God. :mrgreen:

Omdat de Koran beslist wel rekening houdt met (verschuldigde) eerbiedsvormen, is het gebruik van de vertaling HET BOEK de meest voor de hand liggende.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

bijwoner schreef:
Bernie schreef:@ Bijwoner:

De naam Allah betekent gewoon God. Christenen in bijv. Indonesie gebruiken ook Allah om God aan te duiden.
Bernie, dat Zijn Naam in andere culturen ook met Allah aangeduid wordt, weerspreek ik niet. Het probleem is echter, dat de dominante Islam cultuur de tegenstander van Jahweh de naam Allah gegeven heeft.
Misleiding is dat. Zolang mensen analfabeet blijven, is ze van alles wijs te maken. Ik heb goede hoop, dat hieraan nu een einde gemaakt is. Moslims komen langzaam aan tot het besef,
dat zij Misleid zijn door de Koran.
Allah is een nietszeggend begrip van iets dat door mensen in het leven is geroepen. God idem dito. Ik gebruik liever het begrip Almacht. Dat is een tijdloze naam. De klassieke joden kenden het begrip ’God’ niet eens. Dus waar praten we nu over? Maar ze kenden wel het begrip ’Almacht’. Logisch toch dat ik dan de voorkeur geef aan het begrip ’Almacht’ en niet aan een of ander bedenksel van dat zootje heidense Grieken, Romeinen of R.K-(verderfelijke)Kerk?

Jehovah’s Getuigen zijn beslist niet analfabeet, maar zij zijn van hetzelfde laken een pak als de moslims. Ook hen is van alles wijsgemaakt. De groots mogelijke onzin, zeg maar waanzin des geloofs, kom je bij de Getuigen tegen. Het is in feite net zo’n criminele organisatie als de islam. Zij dragen verschrikkelijke bloedschuld omdat zij middels hun indoctrinatie mensen hebben aangemoedigd hun eigen kinderen te laten doodbloeden en geen bloedtransfusie te accepteren.

Al die criminelen waren overtuigd in de naam van Jaweh c.q. Jehovah, hun God een goede dienst te bewijzen. Godverdomme, precies zoals vandaag de dag terroristen onschuldige kinderen en vrouwen opblazen uit de naam van hun enige God.

Er is maar één God. Bij de moslims en bij de Jehovah’s Getuigen en bij ’Bijwoner’. De naam doet er dan niet meer aan toe. De smaak is en blijft precies hetzelfde. Daar verandert een naam niets aan af. En zo is het.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

sprot schreef:Er bestaan geen goden, en nog minder profeten ...........
Er zijn geen waarheden, alleen veronderstellingen.

De waarheid omarmen heeft alleen maar tot Mozes, Jezus, Mohammed, Napoleon, Hitler, Stalin, Balkenende en Boeddha geleid. Met uitzondering van de laatstgenoemde heeft al het eerdere alleen maar tot overmatig geweld geleid. Vanwege de organisatorische structuur. Bij Boeddha moet je met jezelf bezig zijn. Dat klopt, vind ik.

Daarom ben ik nu een Mortellist, en geen Boedhhist. Logisch toch?
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

mortellisme

Bericht door bijwoner »

hans van de mortel schreef:
bijwoner schreef:
Bernie schreef:@ Bijwoner:

De naam Allah betekent gewoon God. Christenen in bijv. Indonesie gebruiken ook Allah om God aan te duiden.
Bernie, dat Zijn Naam in andere culturen ook met Allah aangeduid wordt, weerspreek ik niet. Het probleem is echter, dat de dominante Islam cultuur de tegenstander van Jahweh de naam Allah gegeven heeft.
Misleiding is dat. Zolang mensen analfabeet blijven, is ze van alles wijs te maken. Ik heb goede hoop, dat hieraan nu een einde gemaakt is. Moslims komen langzaam aan tot het besef,
dat zij Misleid zijn door de Koran.
Allah is een nietszeggend begrip van iets dat door mensen in het leven is geroepen. God idem dito. Ik gebruik liever het begrip Almacht. Dat is een tijdloze naam. De klassieke joden kenden het begrip ’God’ niet eens. Dus waar praten we nu over? Maar ze kenden wel het begrip ’Almacht’. Logisch toch dat ik dan de voorkeur geef aan het begrip ’Almacht’ en niet aan een of ander bedenksel van dat zootje heidense Grieken, Romeinen of R.K-(verderfelijke)Kerk?

Jehovah’s Getuigen zijn beslist niet analfabeet, maar zij zijn van hetzelfde laken een pak als de moslims. Ook hen is van alles wijsgemaakt. De groots mogelijke onzin, zeg maar waanzin des geloofs, kom je bij de Getuigen tegen. Het is in feite net zo’n criminele organisatie als de islam. Zij dragen verschrikkelijke bloedschuld omdat zij middels hun indoctrinatie mensen hebben aangemoedigd hun eigen kinderen te laten doodbloeden en geen bloedtransfusie te accepteren.

Al die criminelen waren overtuigd in de naam van Jaweh c.q. Jehovah, hun God een goede dienst te bewijzen. Godverdomme, precies zoals vandaag de dag terroristen onschuldige kinderen en vrouwen opblazen uit de naam van hun enige God.

Er is maar één God. Bij de moslims en bij de Jehovah’s Getuigen en bij ’Bijwoner’. De naam doet er dan niet meer aan toe. De smaak is en blijft precies hetzelfde. Daar verandert een naam niets aan af. En zo is het.
Hans van de mortel,
op mijn visitekaartje staat het volgende statement in blauw, vertikaal op de rechterkant: Vloeken is vrijwillig afzien van zegen op je werk
Blijkbaar heeft het volgeling zijn van de leer van de Jehova's getuigen, je niet beroofd van de zekerheid dat er een God is aan wie ieder van ons ooit verantwoording moet afleggen. Daarnaast, is je schuldbesef naar zo'n God zo groot, dat je op voorhand aan Hem vraagt of Deze je wil verdommen. Mij imponeer je niet met dit gebrek aan woordkeus.
Als je de Bijbel serieus zou doorlezen en bestuderen, en dit alleen en zonder inbreng van dominante (on)geestelijken, kom je een stuk dichter bij God. Leviticus 19: 12 Zweer geen valse eed, want daarmee ontheiligt u de naam van uw God, want Ik ben de HERE. Exodus 3:13 Maar Mozes vroeg: "Als ik naar de Israëlieten ga en hun zeg dat de God van hun voorouders mij heeft gestuurd, zullen zij vragen: ‘Over welke God heb je het?’ Wat moet ik dan antwoorden? 14 Zijn naam is: Ik ben Die Ik ben," was het antwoord. "Zeg maar tegen hen: ‘Ik Ben’ heeft mij gestuurd! 15 Ja, zeg hun: ‘De HERE, de God van jullie voorouders Abraham, Isaäk en Jakob, heeft mij naar jullie toegestuurd’. De naam HERE zal Ik voortaan dragen en zo zal elke generatie Mij noemen.

Hans, zodra je kiest voor 'mortelisme' en dit gegeven met vloeken bekrachtigd, sta je op gelijk niveau met de gemiddelde misleidde Moslim. Blijkbaar heb je in dit forum de behoedzaamheid van Efeziers 6 (= geestelijke wapenrusting) verloren. Vanuit de Bijbel weet je, dat er de dagelijkse bekering nodig is! (wordt hervormd in uw denken...)Romeinen 12:2 En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene. Inspecteer je wapenrusting met de Bijbel ernaast open, belijdt -strikt prive - je zonden aan God en sta op in nieuwe Kracht: ik ben heel benieuwd, of je komende polemieken bressen gaan slaan in de misleiding die Moslims ten deel valt.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: mortellisme

Bericht door hans van de mortel »

bijwoner schreef: Hans, zodra je kiest voor 'mortelisme' en dit gegeven met vloeken bekrachtigd, sta je op gelijk niveau met de gemiddelde misleidde Moslim.
Hoi Bijwoner,

Bedankt voor je aangename mail.

Misleid was ik zeker. Maar ben inmiddels ook bevrijd. Bevrijd van vooroordelen of onderdrukte angsten. Kom soms erg zwart-wit, misschien agressief over. Hangt af van mijn emotie. Maar blaffende honden bijten niet, zoals je weet. En wat die vloek betreft, vloeken doe ik nooit. Dat is minderwaardig, maar soms moet je iets gebruiken ter ondersteuning van je betoog.

Deze richting is mij aangedragen door veelvuldige studie van de bijbel, aangemoedigd door wat ik heb gelezen over Manasse. Daar heb ik lang over nagedacht. Ik zou haast weer willen vloeken, maar dat is dan overdreven en zelfbeheersing is nu op zijn plaats.

Het woord god heeft tot nu toe voor zoveel ellende en misvatting geleid dat ik dit bedenksel als misbaksel van vooral heidense mensen liever niet meer in mijn mond neem.

’Eens was er een Almacht . . .’ Dat vind ik prachtig, waarachtig en aangenaam. Dit ervaar ik als de juiste vertaling van de bijbel in Genesis 1. Maar NIET één bijbel geeft deze perfecte vertaling uit het Hebreeuws. Het getal van de meerderheid vindt in mijn gehoor geen aanbeveling voor de waarheid. Het woord god vind ik gewoon vies, zoals zo veel misleiding dat we tegen komen in religie door mensen bedacht. Ehhhh . . . Mozes behoort dan ook bepaald niet tot mijn favorieten. Integendeel. Maar . . . zucht . . . wat kan ik er tegen doen? Misschien een boek schrijven? Wie weet? Hoe meer ik aan de weet kom, des te meer ik besef dat ik niets weet. En de meeste christenen begrijpen nu wel en durfen ook te zeggen, dat de bijbel nooit het woord van God kan zijn.

Conclusie: LAAT GOD MET RUST.
De evolutie theorie vind ik een kennisplamuur waarmee gaten in een onzichtbare muur worden gladgestreken. Geef mij maar een Almacht.

Tot zover. Hartelijke groet, Hans
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie