Hotelgasten smijten bijbel uit het raam.

Plaats reactie
Teva Teff

Hotelgasten smijten bijbel uit het raam.

Bericht door Teva Teff »

Hotelgasten smijten bijbel uit het raam
Gepost door Ronald (Djeez) - Bron: Dagblad van het Noorden
Gepubliceerd: maandag 16 juli 2007 @ 19:10
Op elke hotelkamer tref je wel een bijbel aan. De een vindt het ideaal dat hij niet zelf zijn bijbel hoeft mee te slepen, een ander neemt er aanstoot aan. Zo ook twee gasten uit Noordwijkerhout en De Zilk.

In een Gronings hotel werden de twee knapen door de politie bekeurd, omdat ze een bijbel uit het raam hadden gegooid. Ontkennen had geen zin, want de agenten lieten de twee de op straat gevonden bijbel zien. Het heilige boek bleek wel degelijk uit hun hotelkamer te komen. De agenten konden het gevalletje heiligschennis niet waarderen, en slingerden de twee op de bon.
Ik kan deze symbolische actie wel waarderen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Het is gewoon ontvreemding of vernieling?

Maakt niet uit wat het is natuurlijk.
Amorele atheistische nitwit
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Monique schreef:Het is gewoon ontvreemding of vernieling?
Vervuiling van de openbare ruimte.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Is dat nu nodig, naarboven ?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dat is niet echt netjes van die mensen. Een beetje respect is niet teveel gevraagd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:Dat is niet echt netjes van die mensen. Een beetje respect is niet teveel gevraagd.
Inderdaad Chaimae.... voor de spullen van een ander moet je respect hebben.
Amorele atheistische nitwit
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Ik heb nooit geleerd van mijn ouders om respect te hebben voor andermans dingen. Ik heb geleerd als vuistregel dat ik met mijn poten van andermans spullen af moet blijven. Voor mijn ouders (en mij ook) gaat ratio voor de regels. Dus als ik fiets en voor mij rijdt een moeder met kindje dat haar speelgoed teddybeer verliest, dan stop ik en raap de beer op voordat die plat kan worden gereden door anderen en fiets de moeder achterna.

Het is de vraag of die bijbels eigendom zijn van het hotel. Waarschijnlijk zijn die gratis verspreid vanwege de evangelisatie. Dat er dus bijbels uit hotels verdwijnen is in principe niet erg. Lees maar bij
http://www.missethoreca.nl/Sectoren/Hot ... ijbels.htm
Hotelgasten stelen duizenden bijbels
Evenwel met defenestratie van bijbels zullen ze niet blij zijn. Dat is niet de bedoeling.
Ik ben heel benieuwd wat de aanklacht zal zijn: diefstal, beschadiging, godslastering, afval op straat gooien, poging tot doodslag als ze die bijbels naar iemand toe gooiden?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Mahalingam schreef: Ik ben heel benieuwd wat de aanklacht zal zijn: diefstal, beschadiging, godslastering, afval op straat gooien, poging tot doodslag als ze die bijbels naar iemand toe gooiden?
De verdachten kunnen als verdediging aanvoeren dat ze gods woord wilden verspreiden.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Deovolanthe
Berichten: 118
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 5:59 pm

Bericht door Deovolanthe »

Ik denk dat de desbetreffende jongens toe zijn aan een strenge heropvoeding.
Respect is in deze zaak ver te zoeken
JESUS IS LORD...
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Zelfs al ging het over gelijk wat. Verniel andermans boeken es gewoon niet.

Zelfs al zou ik 6 maanden in een klein kamertje met datzelfde boek en geen raam wel een lekker ironische straf vinden, is het er misschien wat over. Dat ze gewoon betalen voor een nieuwe bijbel (hotelprijs !), en daarmee de kous af.

Of misschien beter : 1 maand onder shariawet leven. Dat ze eens weten waar ze God misschien toch eens op hun blote knietjes voor kunnen bedanken.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Of, hoe en wie waar gestraft wordt door wie hangt voor een groot deel af van hoe de politie er tegenaan kijkt. Vinden ze het de moeite waard om er een zaak van te maken? Illustratief is in deze wat ik las in een Duitse krant.
Iemand werd bevangen door computer-rage. Ook ik ken dat: tot diep in de nacht steeds wanhopiger doorgaan omdat een computerprobleem je niet los laat (omgekeerd eigenlijk, bedoel ik).
Een man werd zo kwaad dat hij de computer door het raam naar buiten gooide. Deze defenestratie trok toeschouwers en politie aan. Maar iedereen kon zich levendig indenken hoe de man tot zijn daad was gekomen, dus: opruimen van glasscherven en kapotte computer en het leven gaat weer zijn gewone gangetje.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Als ze het nieuwste boek van Harry Potter uit het raam gooien, zal iedereen glimlachen. Men zal zeggen: tja, je zult wel een nieuw moeten betalen aan de eigenaar ervan.

Maar nu het de bijbel is, zou het 'heiligschennis' zijn en 'gebrek aan respect'?

Niet logisch, niet consequent.

En vooral niet logisch wanneer je weet dat de geest van de bijbel zegt dat je daar geduld moet voor hebben en glimlachen. Dus doet men dat voor Harry Potter en niet voor de bijbel?

Rare jongens, die gelovigen.

;)

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

nou ketter... ik vind het eigenlijk ook niet zo'n drama.

ik zou zelf nooit met een bijbel gooien, maar in feite is het niets meer dan een boek met lettertjes erin. de gedachte van het boek kunnen ze niet weggooien/verbranden/whatever. ze kiezen ervoor dat boek weg te gooien, tja.. dan doen ze dat toch??

er zijn mensen die veel ergere dingen doen, en die worden ook vergeven. ik vraag me wel af wat voor rellen er uit zouden breken wanneer het een koran betrof...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Ketter schreef:Als ze het nieuwste boek van Harry Potter uit het raam gooien, zal iedereen glimlachen. Men zal zeggen: tja, je zult wel een nieuw moeten betalen aan de eigenaar ervan.

Maar nu het de bijbel is, zou het 'heiligschennis' zijn en 'gebrek aan respect'?

Niet logisch, niet consequent.

En vooral niet logisch wanneer je weet dat de geest van de bijbel zegt dat je daar geduld moet voor hebben en glimlachen. Dus doet men dat voor Harry Potter en niet voor de bijbel?

Rare jongens, die gelovigen.

;)

mvg,
Ketter
Dit is subjectief. Heel simpel omdat het namelijk geen Harry Potter boek was. Want je weet het namelijk niet. Tevens gaat het ook om de intentie. En ik kan mij niet voorstellen dat het veel uitmaakt of het een Bijbel is of een Harry Potterboek. (Mensen worden al bekeurd omdat zij een sigaretten peuk op de grond gooien.)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Mahalingam schreef:Ik heb nooit geleerd van mijn ouders om respect te hebben voor andermans dingen.

Dat er dus bijbels uit hotels verdwijnen is in principe niet erg. Lees maar bij [url]http://www.missethoreca.nl/Sectoren/Hotel/Hotel
Dat jouw kop eraf moet is in principe niet erg, lees maar bij . . . en dan volgt een www-adres.
Hier ontbreekt dus elke vorm van eigen logica en verstand gebruiken. Je lijkt precies een moslim of Jehovah’s Getuige. Die praten ook altijd zo.
Denk maar aan onze Moh. Valt me van je tegen Mahalingam!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

@hans van de mortel:
Als je gaat citeren moet je altijd kijken hoe de strekking van het stuk tekst dat je uitknipt beïnvloed wordt door het voorafgaande en dat wat volgt.
Je citeert van mij:
"Ik heb nooit geleerd van mijn ouders om respect te hebben voor andermans dingen. " zonder dat je de volgende regel erbij betrekt die is:
"Ik heb geleerd als vuistregel dat ik met mijn poten van andermans spullen af moet blijven."
Wat niet uitsluit dat ik best wel respect heb voor de kalashnikov van mijn buurman. Waarom zou ik respect moeten tonen voor de materieele bezittingen van een ander? Is het niet voldoende dat ik er vanaf blijf en geen schade aanricht?

Dezelfde selectieve citeren doe je met hetvolgende:
"Dat er dus bijbels uit hotels verdwijnen is in principe niet erg. Lees maar bij [url]http://www.missethoreca.nl/Sectoren/Hotel/Hotel ". Je laat weer de volgende zin weg die deze uitspraak verheldert:
"Evenwel met defenestratie van bijbels zullen ze niet blij zijn. Dat is niet de bedoeling. "
Defenestratie van bijbels is niet een materieel probleem maar een theologisch probleem voor de verspreiders.
Waarbij ik nu nog even wil aanvullen dat die bijbels weer opgeraapt, afgeveegd, eventueel gedroogd kunnen worden en dan weer dienst kunnen doen.

In deze zaak zijn een aantal punten waar ik mijn gedachten over heb laten gaan:
Hotel, bijbels in kamer, hotelgasten in kamer, bijbels uit het raam en nasleep.
Over de mogelijke nasleep heb ik iets geschreven. Over hoe de bijbels in de kamer komen ook. Ik heb het niet gehad over zaken waar ik niets van weet: het hotel, de hotelgasten/daders en de werkelijke nasleep. Is er al een aanklacht bekend?

Ik neem aan dat jij een probleem hebt met het feit dat de verspreiders van de betreffende bijbels het in principe niet erg vinden dat exemplaren verdwijnen van de aan hun toegedachte plaats?

Dus dat ik praat als Mo, dat maak jij ervan met jouw wijze van citeren.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Mahalingam schreef:
Dus dat ik praat als Mo, dat maak jij ervan met jouw wijze van citeren.
Beste Mahalingam,
Natuurlijk praat je niet zoals Moh. Dat zou wel een grove belediging zijn. Het was figuurlijk bedoeld en het ging mij alleen om onderstaande tekst. Misschien wat kinderachtig, maar ik zag de humor niet in van jouw conclusie onder verwijzing naar een www-adres zonder dat je daarbij de uitleg gaf. Vergeet het eigenlijk maar. Spijkers van mij op laag water. Sorry.
Dat er dus bijbels uit hotels verdwijnen is in principe niet erg. Lees maar bij [url]http://www.missethoreca.nl/Sectoren/Hotel/Hotel
[/quote]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie