Mijn getuigenis...uiteindelijk

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Alba schreef:Als je eens wat meer zou lezen op het forum, zou je weten, dat er hier christenen zijn, maar ook atheïsten, hindoe's en mensen met een ander geloof. Het begint mij te storen, dat alle niet-moslims meteen in de christenhoek worden geduwd.
Dat komt omdat lastbreath erg dom is en niet genuanceerd kan denken.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

lastbreath schreef:feit blijft dat mensen de Islam veel en veel meer omhelzen dan de christendom.
Heb je ook enig idee waarom dit zo is lastbreath?
het is niet leuk als men elkaars geloof beledigd.
En wat als het geloof zelf dat doet?
Hoofdstuk 2, vers 120: En de Joden en de Christenen zullen je nooit welgezind zijn, tenzij je hun godsdienst belijdt. Zeg: "Voorzeker, God's leiding is de Merkelijke leiding". En, indien je hun wensen volgt, nadat de kennis tot je is gekomen, zul je aan God Vriend noch Helper hebben.

Hoofdstuk 2, vers 191:
En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

Hoofdstuk 4, vers 89:
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

Hoofdstuk 9, vers 123:
O, jij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat God met de godvruchtigen is.

Hoofdstuk 9, vers 29:
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.

Hoofdstuk 4, vers 101:
Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Hoofdstuk 25, vers 52:
Dus volg de ongelovigen niet, en voer met (de Koran) een grote strijd tegen hen.

Hoodstuk 8, vers 22:
Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van God de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

Hoofdstuk 8, vers 55:
Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven.
De koran is één grote discriminatie.
Degene die zich niet aan de dominante wetten van de islam onderwerpen worden door dit boek volledig door het slijk gehaald.
Vind je dat wel kunnen lastbreath?
Het is een feit dat niemand van jullie kunt ontkennen dat de christendom een veranderd geloof is en dat deze gebruikt word voor politieke machtspelletjes.
Het christendom is inderdaad 'veranderd', maar dan wel in de positieve zin van het woord.

Waar we in de koran lezen dat mensen worden aangezet tot haat en vergelding (wraak), spreekt het christendom over "heb uw naaste lief als uzelf", "gij zult niet doden", en "wanneer iemand u slaat, keer hem ook de andere wang toe".

De bijbel dwingt niet om god te vrezen onder bedreiging met zware straffen na de dood zoals de koran dit doet, of om 5X daags verplicht te bidden.
De bijbel vraagt om god lief te hebben.

Als atheïst geloof ik niet in het bestaan van een god, maar het moge duidelijk zijn welke van deze theologieën (in het kader van het menselijk welzijn) mij het meeste aanspreekt.

Het is niet voor niets dat de mohammedanen in de wereld verantwoordelijk zijn voor de meeste ellende, moord en doodslag die in naam van allah gepleegd wordt.
Ik hou het hierbij, sorry als ik beledigend overkwam is niet mijn bedoeling. ik beantwoord vragen graag met open hart indien deze niet aanvallend zijn.
Als je echt open staat zou je kunnen inzien waar de islam voor staat en wat de aanhangers aanrichten in de wereld...
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

@ Lastbreath,

Jan Janssen noemde een aantal zaken uit de scholen van de sunni islam. Ofwel : dit is onderdeel van de leer van de religie die jij volgt.

Kun jij aangeven achter welke van deze 6 punten jijzelf staat?
1- dat hij jihad moet doen tegen de ongelovigen, al-kuffar, zoals voorgeschreven in de koran, de sahih hadith en de shariah handboeken van de 4 grote scholen van de Sunni Islam
2- dat vrouwen mogen geslaan worden als hij bang is dat ze ongehoorzaam zijn
3- dat een dief zijn hand moet afgehakt worden
4- dat ik als ex-moslim geen contact meer mag hebben met mijn kafir familie
5- dat een afvallige dient gedood te worden
6- dat een 52-jarige man met een 9-jarige meisje naar bed mag gaan als hij ermee getrouwd is.
Vriendelijke groet
Ma salaam
lastbreath
Berichten: 16
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 11:06 am

Bericht door lastbreath »

Bernie schreef:@ Lastbreath,

Jan Janssen noemde een aantal zaken uit de scholen van de sunni islam. Ofwel : dit is onderdeel van de leer van de religie die jij volgt.

Kun jij aangeven achter welke van deze 6 punten jijzelf staat?
1- dat hij jihad moet doen tegen de ongelovigen, al-kuffar, zoals voorgeschreven in de koran, de sahih hadith en de shariah handboeken van de 4 grote scholen van de Sunni Islam
2- dat vrouwen mogen geslaan worden als hij bang is dat ze ongehoorzaam zijn
3- dat een dief zijn hand moet afgehakt worden
4- dat ik als ex-moslim geen contact meer mag hebben met mijn kafir familie
5- dat een afvallige dient gedood te worden
6- dat een 52-jarige man met een 9-jarige meisje naar bed mag gaan als hij ermee getrouwd is.
Vriendelijke groet
Ma salaam
Hoii allemaal omdat je het zo aardig vraagt zal ik je een antwoord geven. ik zal elke punt proberen te beantwoorden op een eerlijke manier..
1) Jihad mag je niet zomaar doen jihad is een breed woord je kunt ook jihad doen door je islam kennis te vergroten en te verspreiden dat is ook een vorm van jihad. die jihad van dat je ongelovigen mag doden is een en al bullshit is niet eens d emoeite waard om te antwoorden.. Jihad mag je doen wanneer er openlijk oorlog word verklaard tegen de islam en dat is niet het geval.

2)Dit is ook niet waar weet echt niet van waar jullie zoiets halen. ik heb zoveel boeken gelezen en nergens heb ik dit gezien.. of je begrijpt de vertaling niet goed van dat hadith of jewilt het zo zien..want grotendeels van de moslims geloven hier niet in. en niet zeggen van wel..
3)Ja hier ben ik wel mee eens
4)dat je als ex moslim geen contact mag hebben met mijn kafir familie?? begrijp ik niet sorry. als je bedoel als moslim contact hebben met je familie dan kan ik zeggen dat je tuurlijk contact mag hebben met je moeder vader familie waarom niet. jullie willen niet snappen dat je geloof voor ej zelf is het is iets tussen jou en Allah en niemand kan daarmee bemoeien en jij mag met niemands geloof bemoeien.

5)Nee in de Islam mag je zelf bepalen welke geloof je kiest er is geen dwang. niet zeggen van dat er wel is want er is niet.

6)Hierover weet ik eigenlijk niet zoveel. maar ik weet wel dat ongeveer 50 60 jaar geleden de leeftijd om te trouwen in europa 11 12 jaar was in amerika was dit nog niet eens 80 jaar geleden ofso 9 jaar dus waarom is het raar dat je 1400 jaar geleden met een 9 jarige kon trouwen snap ik ook niet.

Heb met vreugde je vragen beantwoord ... maar ik wil een ding erbij zeggen dat ik niet het doel heb om jullie van de waarheid van de islam te overtuigen want dat doen jullie toch niet. vind het wel geinig met mensen te discusieren
lastbreath
Berichten: 16
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 11:06 am

Bericht door lastbreath »

Roelof schreef:
lastbreath schreef:feit blijft dat mensen de Islam veel en veel meer omhelzen dan de christendom.
Heb je ook enig idee waarom dit zo is lastbreath?
Ik heb wel een idee jah :) waarom denk je dat zoveel mensen zo met passie in de Islam geloven. ik zou als ik een niet moslim was dit wel willen weten hoor.

het is niet leuk als men elkaars geloof beledigd.
En wat als het geloof zelf dat doet?

leuk bedacht :) jij bent vrij om te geloven waarin je wilt, maar jij weet helemaal niets over de Islam. Ik vind het wel raar dat jij denkt veel te weten over mijn geloof kijk er wel raar op :) verdiep je in jou eigen geloof als je niet in de Islam gelooft denk je dat je meer mensen kunt trekken in jou geloof door de islam zwart te maken. heeft zeker een tegeneffect waardoor mensen meer naar de islam interesse krijgen .. een advies maar.
Ik hou het hierbij, sorry als ik beledigend overkwam is niet mijn bedoeling. ik beantwoord vragen graag met open hart indien deze niet aanvallend zijn.
Als je echt open staat zou je kunnen inzien waar de islam voor staat en wat de aanhangers aanrichten in de wereld...
:) Zoals ik al eerder zei ik ben hier niet om de Islam te verdedigen, daarvoor heb ik te weinig kennis voor. Iemand vroeg van waarom stellen de moslims de islam nooit ter discussie? Als iets de waarheid is valt er niet over te discussieren of je gelooft er in of niet klaar.
Veranderen of aanpassen heeft geen zin.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

lastbreath schreef:
Bernie schreef:@ Lastbreath,

Jan Janssen noemde een aantal zaken uit de scholen van de sunni islam. Ofwel : dit is onderdeel van de leer van de religie die jij volgt.

Kun jij aangeven achter welke van deze 6 punten jijzelf staat?
1- dat hij jihad moet doen tegen de ongelovigen, al-kuffar, zoals voorgeschreven in de koran, de sahih hadith en de shariah handboeken van de 4 grote scholen van de Sunni Islam
2- dat vrouwen mogen geslaan worden als hij bang is dat ze ongehoorzaam zijn
3- dat een dief zijn hand moet afgehakt worden
4- dat ik als ex-moslim geen contact meer mag hebben met mijn kafir familie
5- dat een afvallige dient gedood te worden
6- dat een 52-jarige man met een 9-jarige meisje naar bed mag gaan als hij ermee getrouwd is.
Vriendelijke groet
Ma salaam
Hoii allemaal omdat je het zo aardig vraagt zal ik je een antwoord geven. ik zal elke punt proberen te beantwoorden op een eerlijke manier..
1) Jihad mag je niet zomaar doen jihad is een breed woord je kunt ook jihad doen door je islam kennis te vergroten en te verspreiden dat is ook een vorm van jihad. die jihad van dat je ongelovigen mag doden is een en al bullshit is niet eens d emoeite waard om te antwoorden.. Jihad mag je doen wanneer er openlijk oorlog word verklaard tegen de islam en dat is niet het geval.
Jihad, als in moord, is verplicht voor elke moslim :
moslim sprookjesboek 9:111 schreef:111. Voorzeker, God heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van God en zij doden en worden gedood
Noteer wat hier staat : ALLE moslims MOORDEN. Niets anders. Jij bent onder moordcontract met je "god".
lastbreath schreef:2)Dit is ook niet waar weet echt niet van waar jullie zoiets halen. ik heb zoveel boeken gelezen en nergens heb ik dit gezien.. of je begrijpt de vertaling niet goed van dat hadith of jewilt het zo zien..want grotendeels van de moslims geloven hier niet in. en niet zeggen van wel..

Jij bent een moslim, dus de kans dat jij de koran opengedaan hebt is inderdaad minimaal. Dan zou je het hier namelijk mee eens zijn. Waar ze dit vandaan halen zou je in 3 seconden gevonden hebben op google, en het is volkomen duidelijk in de koran ; als een man ongehoorzaamheid vreest van een vrouw (noteer dat er niet eens staat zijn vrouw, er staat een vrouw), dient hij haar op te sluiten, en te slaan.
moslim sprookjesboek 4:34 schreef:34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en slaagt haar.
lastbreath schreef:3)Ja hier ben ik wel mee eens
Jij weet evengoed als ik dat jij als kind al gestolen hebt. Dus ik wacht tot je je hand afkapt, en doet wat je geloof je opdringt.
lastbreath schreef:4)dat je als ex moslim geen contact mag hebben met mijn kafir familie?? begrijp ik niet sorry. als je bedoel als moslim contact hebben met je familie dan kan ik zeggen dat je tuurlijk contact mag hebben met je moeder vader familie waarom niet. jullie willen niet snappen dat je geloof voor ej zelf is het is iets tussen jou en Allah en niemand kan daarmee bemoeien en jij mag met niemands geloof bemoeien.
Dat is "shirk". Dat jij een idioot bent veranderd daar niets aan. Iedereen die gelijk welke christen vriendelijk behandeld is een christen volgens de koran. Racisme en segregatie is volkomen verplicht voor elke moslims hoor :
moslim sprookjesboek 5:51 schreef:51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, God leidt het overtredende volk niet.
Jij hebt het vreemde idee dat de islam de menselijkheid respecteerd. Dat de islam mensen toelaat hun ouders te zien. Maar waarom zouden slaven (moslims = slaven) hun familie mogen zien ? Waar haal jij het idiote idee vandaan dat je als islamslaaf "rechten" hebt ?
lastbreath schreef:5)Nee in de Islam mag je zelf bepalen welke geloof je kiest er is geen dwang. niet zeggen van dat er wel is want er is niet.
Uiteraard niet. Maar als je dat doet, dan verdien je de dood.

Jij mag moslim zijn hoor, ik ga je wel ervoor vermoorden, maar jij hebt vrijheid van godsdienst. Is dit geen dwang volgens jouw ? Indien dat geen dwang is, gelieve je adres erbij te voegen.

Moslims vermoorden "apostaten". Of ga je ook weer gaan beweren dat dat niet waar is ? islam is slechts een doodscultus zoals zovele andere. En zal ook sterven in een zielige laatste woedeuitbarsting.
lastbreath schreef:6)Hierover weet ik eigenlijk niet zoveel. maar ik weet wel dat ongeveer 50 60 jaar geleden de leeftijd om te trouwen in europa 11 12 jaar was in amerika was dit nog niet eens 80 jaar geleden ofso 9 jaar dus waarom is het raar dat je 1400 jaar geleden met een 9 jarige kon trouwen snap ik ook niet.
Heb jij een dochter ? Hoeveel vraag je om mij haar te laten neuken ? Geen zorgen, ik zal eerst tegen 2 van mijn vrienden zeggen dat ik dat zal doen ("huwelijk" op zijn islams). Dat heeft de pedofiele profeet immers ook gedaan. Lees maar eens hoe de pedofiele profeet zijn nicht op 6-jarige leeftijd kocht van zijn broer. Dus hoeveel ? Ow en ik weet nog niet of ik er onmiddellijk terug van zal scheiden.

Jij bent een slaaf. Jouw leven representeerd niets buiten een (klein) bedrag. Ik geloof dat het tegenwoordig 2000 dollar is. Jouw dochter is (maximaal) de helft waard.
lastbreath schreef:Heb met vreugde je vragen beantwoord ... maar ik wil een ding erbij zeggen dat ik niet het doel heb om jullie van de waarheid van de islam te overtuigen want dat doen jullie toch niet. vind het wel geinig met mensen te discusieren
Ah nee, want jij wilt niet de waarheid horen over de islam, dan zou je je immers doodschamen. Dat jij een doodscultus volgt, zoals hierboven duidelijk (weeral) aangetoond, is niet mijn probleem.
Laatst gewijzigd door tomc op zo mei 27, 2007 7:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
lastbreath
Berichten: 16
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 11:06 am

Bericht door lastbreath »

Iznogoodh schreef:
Alba schreef:Als je eens wat meer zou lezen op het forum, zou je weten, dat er hier christenen zijn, maar ook atheïsten, hindoe's en mensen met een ander geloof. Het begint mij te storen, dat alle niet-moslims meteen in de christenhoek worden geduwd.
Dat komt omdat lastbreath erg dom is en niet genuanceerd kan denken.
grapjas :P jij houd ervan om over mensen te oordelen he.. zal niets verkeerds over je denken beloof het ;) want er blijft een mogelijk dat je een moslim kan worden en word je mijn broeder:)
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

lastbreath schreef:jij houd ervan om over mensen te oordelen he..
Kijk eens naar de sekte waar jij voor kruipt, de islam is een ster in het beoordelen van mensen op hun geloofsovertuiging.

Alles wat niet kruipt voor de dictatuur die men "islam" noemt wordt volledig door het slijk gehaald door de verdorven ideologie van een geesteszieke door de duivel bezeten middeleeuwse pedofiele tiran waar jij 5X per dag voor buigt.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

lastbreath schreef:
Roelof schreef:
lastbreath schreef:feit blijft dat mensen de Islam veel en veel meer omhelzen dan de christendom.
Heb je ook enig idee waarom dit zo is lastbreath?
Ik heb wel een idee jah :) waarom denk je dat zoveel mensen zo met passie in de Islam geloven. ik zou als ik een niet moslim was dit wel willen weten hoor.
Angst en achterlijkheid vriendelijke vrind, mohammedanen zijn als de dood voor de hersenspinsels die voortkomen uit de zieke geest van een middeleeuwse pedofiel omdat ze zo achterlijk zijn om de middeleeuwse sprookjes te slikken voor zoete koek.

De religieuze dictatuur die men islam noemt heeft ze volledig in hun macht (wat ook het doel van Mo's verdorven ideologie is).
het is niet leuk als men elkaars geloof beledigd.
En wat als het geloof zelf dat doet?
leuk bedacht
Ik heb niets bedacht jongen, dat heeft de middeleeuwse pedofiel Mohammed gedaan.
Hetgeen ik quote komt namelijk rechstreeks uit zijn zieke geest...
Ik hou het hierbij, sorry als ik beledigend overkwam is niet mijn bedoeling. ik beantwoord vragen graag met open hart indien deze niet aanvallend zijn.
Als je echt open staat zou je kunnen inzien waar de islam voor staat en wat de aanhangers aanrichten in de wereld...
ik ben hier niet om de Islam te verdedigen
Ook niet om er iets van te leren, jouw hart staat niet open maar is in de macht van Mohammeds leer jongen.
Iemand vroeg van waarom stellen de moslims de islam nooit ter discussie? Als iets de waarheid is valt er niet over te discussieren of je gelooft er in of niet klaar.
Veranderen of aanpassen heeft geen zin.
Je hebt het lef niet om aan de islam te twijfelen, je bent zo bang als een wezel voor de zogenaamde 'hiernamaalse' straffen waar de religieuze dictatuur waar jij voor kruipt mee dreigt.

Net zo zielig als de rest van je onderdrukte sekteleden...
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

lastbreath schreef:
Iznogoodh schreef:
Alba schreef:Als je eens wat meer zou lezen op het forum, zou je weten, dat er hier christenen zijn, maar ook atheïsten, hindoe's en mensen met een ander geloof. Het begint mij te storen, dat alle niet-moslims meteen in de christenhoek worden geduwd.
Dat komt omdat lastbreath erg dom is en niet genuanceerd kan denken.
grapjas :P jij houd ervan om over mensen te oordelen he.. zal niets verkeerds over je denken beloof het ;) want er blijft een mogelijk dat je een moslim kan worden en word je mijn broeder:)
Je bijdragen alhier zijn nu eenmaal erg dom, beste lastbreath. Je schijnt niet veel te begrijpen. Als je je neus nu eens af en toe uit de Koran haalde? Het grote aantal spelfouten dat je hier maakt doet vermoeden dat je tijdens het intikken van je kletskoek de Koran nog zit te lezen.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

lastbreath schreef:Heb met vreugde je vragen beantwoord ...
Hoi Lastbreath,

Je bent het eigenlijk maar met één van de punten echt eens (het afhakken van de hand van een dief). Van de andere punten zeg je eigenlijk dat ze niet kloppen. Zie de post van Tomc, hij onderbouwt het toch heel duidelijk. Misschien ben jij het niet eens met de koran en met de 4 rechtscholen van je religie, maar je eigen versie van de islam bedenken is Bid3a en is haram.
maar ik wil een ding erbij zeggen dat ik niet het doel heb om jullie van de waarheid van de islam te overtuigen want dat doen jullie toch niet.
Je mag het best proberen, maar de kans dat het je lukt is niet heel groot. Ik weet te veel van de islam om erin te geloven.
vind het wel geinig met mensen te discusieren
Maar leuk dat je met ons in discussie wilt gaan. Ik hoop dat we wat van elkaar leren hier.

Ma salama
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

lastbreath schreef: 6)Hierover weet ik eigenlijk niet zoveel. maar ik weet wel dat ongeveer 50 60 jaar geleden de leeftijd om te trouwen in europa 11 12 jaar was in amerika was dit nog niet eens 80 jaar geleden
Dat is niet waar, dus niet zeggen dat het wel zo is.
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

lastbreath schreef:
6)Hierover weet ik eigenlijk niet zoveel. maar ik weet wel dat ongeveer 50 60 jaar geleden de leeftijd om te trouwen in europa 11 12 jaar was in amerika was dit nog niet eens 80 jaar geleden ofso 9 jaar dus waarom is het raar dat je 1400 jaar geleden met een 9 jarige kon trouwen snap ik ook niet.
Uit welke duim heb je dit gezogen? Kom maar eens met bronnen aanzetten waarin dit vermeld staat.
In de stamboom van mijn vaders familie staan de leeftijden vermeld waarop men in het huwelijk trad. Deze stamboom gaat terug tot in de 17e eeuw, maar de jongste leeftijd waarop een vrouw trouwde, was 19 jaar. De mannen waren over het algemeen een paar jaar ouder.
Dus waar je die lulkoek vandaan haalt, is mij onbegrijpelijk.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

lastbreathe schreef: 6)Hierover weet ik eigenlijk niet zoveel. maar ik weet wel dat ongeveer 50 60 jaar geleden de leeftijd om te trouwen in europa 11 12 jaar was in amerika was dit nog niet eens 80 jaar geleden ofso 9 jaar dus waarom is het raar dat je 1400 jaar geleden met een 9 jarige kon trouwen snap ik ook niet.
Wat een onzin zeg. Het is hier nooit normaal geweest om met een iemand te trouwen van 11 a 12 jaar. Dat was en is pedofilie. Dat was bij ons gewoon verboden.

Ook in america was dat niet normal.

Verder moet jij je klassiekers beter lezen.
Mohammed trouwde met Aisha toen Aisha 6 was (en niet 9!!!) en had s.e.x. met haar toen ze 9 was!!!! Mohamme was toen een "dikke" 50er.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
mammiebutterfly
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 24, 2007 1:44 am

Bericht door mammiebutterfly »

Lieve, moedige Dutch...

Ik was wat aan het rondneuzen, eigenlijk opzoek naar wat antwoorden op mijn vragen, en las jouw teksten. Ik bewonder jouw daadkracht en moed! Ikzelf ben na jarenlange geestelijke onderdrukking bij mijn exman weg. Ook ik heb jarenlang psychotherapie ondergaan en nog ben ik er niet klaar mee. Er was bij ons thuis een flinke huiselijkgeweld-situatie, en nee ik werd niet geslagen zoals velen vaak denken bij het horen van huiselijk geweld. Soms hoopte ik dat hij het nu eindelijk eens deed zodat ik wist hoe het zou voelen. De angst was hevig en ook voor mijn kinderen was het afschuwelijk om in deze zwarte energie te moeten overleven. Ik noem het zwarte energie omdat ik echt geen licht meer zag. Het werd alleen maar donkerder totdat ik er bijna geweest was door mijn suiicidale gedachten. Ik kreeg altijd ingeprent dat ik nooit het paradijs zou ruiken wanneer ik bij hem weg zou gaan. Dat mijn kinderen kapot zouden gaan door mij. Dat ik me sterk moest gaan maken in naam van Allah en vaker moest bidden..We leefde in diepe armoede. Ik leefde totaal geisoleerd van de beschaafde wereld temidden van corruptie en illegale acties. Nu gaat het na tijden weer beter met de kinderen en mijzelf. Alleen heeft hij me meerdere malen bedreigt mij te doden wanneer ik uitspreek geen moslima meer te zijn. Ik ben werkelijk doodsbang, durf niet te vluchten doordat er zovaak vrouwen alsnog worden achterhaald via de adressen op internet en hij heeft gezworen me te doden wanneer hij me vind na te vluchten. Ik vraag me af of er vluchthuizen bestaan waarvan er geen woonplaatsen vermeld staan op het internet? En ookal zou iemand van jullie hier dat weten, dan zou ik het niet hier zo enpublique kunnen laten doorgeven omdat het dan ook weer zo is achterhaald.Bestaat er een oplossing voor mij? Zelfs de politie weet niets voor mij te doen totdat er daadwerkelijk iets gebeurd. Ik blijf voorlopig waar ik ben maar mijn alarmbellen zeggen me dat het een kwestie van tijdrekken is voordat hij doorslaat. Hij zal me altijd blijven controleren via de kinderen. Hij hoort ze uit en ookal doen mijn kleine kinderen hun best mij te beschermen in wat ze wel en niet vertellen hij weet altijd wel een manier waarop ze hem niet door zullen hebben.Naar de kinderen heb ik mijn afvalligheid niet uitgesproken, dit even ter verduidelijking. Maar ik voel me een lopend schietschijf en gevangen in het web van de zwarte weduwe..terwijl ik vrij zou wensen te zijn. Weet er iemand raad? Geef mij dan een link waar we veilig kunnen praten? Alvast bedankt en ik denk dat ik wel vaker hier zal komen kijken en misschien zelfs praten, bedankt dat jullie er zijn. En ik wens mede lotgenoten alle kracht en moed toe!
Laatst gewijzigd door mammiebutterfly op vr jul 27, 2007 2:20 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Mammiebutterfly, je hebt inderdaad al veel moed en kracht getoond en vind het heel naar, dat je nu nog steeds in angst moet leven. Ik heb geen oplossing hiervoor, maar ik denk je toch te adviseren, om daar eens over te praten met een maatschappelijk werkster. Er moeten zeker plaatsen zijn, bekend bij de blijf van mijn lijf huizen, die geheim zijn. Of, je moet ervoor kiezen, om niet te vluchten en net doen alsof je nog steeds moslima bent. In ieder geval succes gewenst.

http://www.vrouwenopvang-ams.nl/

En, Dutch is volgens het forum op vakantie, dus ze zal even niet kunnen reageren.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Lieve moedige Mammiebutterfly.

Ik kan jou namelijk ook moedig noemen. Ook jij hebt je uit een zwarte diepe put geworsteld.
Maar waar is mijn beleefdheid gebleven.
Laat ik je eerst van harte welkom heten op onze site.
Ik hoop dat je een tijdje bij ons wil blijven. We hebben mensen zoals jij nodig om het grote publiek en speciaal nieuw bekeerde moslima’s wakker te schudden.
Het is jammer dat Dutch op dit moment op vakantie is. Het zal nog een paar weken duren voordat ze terug is, en ik vermoed dat ze jouw post nu niet zal lezen
Maar niet getreurd, ik ga haar wel op de hoogte brengen van jouw post.

Ik ben geschrokken van je verhaal. Het zou een waarschuwing moeten zijn voor veel nieuwe moslima’s .
Mag ik jouw post verplaatsen naar een beter plekje? Daar zal het meer opvallen. Het kan dan nog steeds gelezen worden door leden van deze site, en ook door bezoekers.

Ik denk net zoals Freya, dat je naar een maatschappelijk werkster moet gaan, en ook naar de politie. Daar moet jij je verhaal doen, en vragen of ze jou en je kinderen beter in het oog kunnen houden.
Waarschijnlijk kunnen zij je wat meer tips geven.
Op dit forum kan andere leden een PM sturen. Niemand behalve de persoon waar jij je bericht naar toe stuurt kan dan jouw tekst lezen.

Wat betreft je man, je moet nu zeker voorlopig niet zeggen dat je geen moslim meer bent. Hij zou je kinderen van je weg kunnen nemen. In je hart weet je dat je afvallige bent, maar tegen hem hou je de schijn op.
Vertel ook geen persoonlijke dingen op dit forum , en verander je omstandigheden, zodat je niet door je posten getraceerd kan worden. Blijf voorzichtig en op je hoede tot dat je echt veilig bent.
Er zijn heel veel vrouwen in jouw situatie, dus je zou iedereen kunnen zijn.

Nogmaals welkom Mammiebutterfly.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

lieve mammiebutterfly,

wauw! je toont zelf ook heel veel moed! ik kan me alleen maar aansluiten bij wat hierboven gezegd is.

ik vind de zwarte energie waar je het over hebt heel eng klinken, gelukkig ben jijzelf een verlicht persoon en hoef jij je niet meer in die duisternis te begeven!

butterfly's horen niet ik kooitjes te zitten, butterfly's moeten vrij vliegen :D

hou ons alsjeblieft op de hoogte van je verhaal!

liefs silly
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
mammiebutterfly
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 24, 2007 1:44 am

Bericht door mammiebutterfly »

Wat heerlijk om zo snel zoveel krachtgevende, bemoedigende en begripvolle woorden te mogen ontvangen van jullie! Ik ben dankbaar voor jullie berichten en hoop ook nog lang met jullie mee te kunnen praten over dit onderwerp.
Wat betreft het maatschappelijkwerk; ze zijn bij jeugdzorg op de hoogte en zo ook de politie, alleen weten zij niet wat te doen juist ook omdat er geen beschermende wet is die mensen zoals ik en dus vele anderen met mij kunnen beschermen. Ook zij lopen vast en hebben alleen de oplossing om onder te duiken met het risico uiteindelijk toch gevonden te worden. Het is wel mogelijk om ook naamsverandering aan te vragen, wat natuurlijk ook fijn is om te weten alleen dit kost ook weer een hoop geld en dat is niet voor iedereen zomaar op te brengen. Daarnaast komt ook nog het probleem dat wanneer ik echt ervoor kies om wegte gaan dat mijn famillie aangepakt wordt en ook daarbij kan de politie niet zoveel meer doen dan hooguit ingrijpen wanneer er echt iets gebeurd. Het is een gevangenis. Maar ik houd moed en ik vertrouw op een goede afloop alhoewel ik daarvoor wel altijd scherp en volledig wakker moet blijven om allert te blijven op de signalen. Wat betreft ontvoering van kinderen is dit zeker ook een optie voor mijn ex, er is hier ook vaker over gesproken, zo ook over besnijdenis van mijn dochter. Bedankt ook voor de tip om beschermd te mailen! Wat betreft mijn verhaal naar buiten te brengen zodat ook bezoekers het kunnen lezen zal ik nog even nadenken of dit het juiste is om over te brengen, ik ben bang dat iemand mij herkend, wat jullie waarschijnlijk wel kunnen voorstellen. Maar ik zal er over nadenken en anders een nieuwe tekst schrijven die nog veiliger voelt.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Hallo mammiebutterfly, hartelijk welkom hier.

Besnijdenis van meisjes in in elk geval strafbaar... maar laat me denken: ook weer enkel NADAT het gebeurd is zeker? Anders zou dat een mogelijkheid zijn, maar natuurlijk niet nà de feiten.

Maar dat hij het zelfs in overweging wil nemen, zou ik alvast melden aan de politie hoor.

Het is een werkelijk griezelverhaal dat je hier neerpent. Zo volkomen moeten leven in de ban van bedreigingen tot en met uw familie toe.

Misschien heb ik teveel naar amerikaanse politieseries gekeken, maar indien uw man zich tevens bezighoudt met criminele activiteiten, zou je dan geen nieuwe identiteit GRATIS kunnen krijgen in ruil voor informatie of zo? Ik brainstorm maar wat.

Toch weeral het zoveelste verhaal in rij... hopelijk leest Steffi/Souhaila dit : als ze niet standvastig is zou ze ook wel in deze toestand kunnen geraken.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mammiebutterfly
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 24, 2007 1:44 am

Bericht door mammiebutterfly »

Ja, het is idd ronduit belachelijk dat er eerst iets moet gebeuren voordat er actie kan worden ondernomen he! Maargoed, ik zal het wel gaan melden ja goede tip van je, des te meer meldingen des te beter! Maar ze zijn bij de politie meer geiinterresseerd in aangifte doen dan een melding maken. Ik heb hun al vaker uitgelegt dat het voor mij juist niet wijs is om aangifte te doen omdat de straf te minimaal zal zijn en wie weet komt er alleen een verhoor uit voort, mijn ex weet goed te manipuleren en te liegen dus blijft het zijn woord tegen mijn woord. En wannneer ik aangifte doe dan staat mijn leven nog erger op zijn kop dan dat het al staat en daar ligt de politie dan echt niet wakker van en hebben dan alleen het antwoord; we kunnen echt niet verder helpen dan dit. Vermoeiend dat wel! Maar ik zal eens verder gaan speuren en over het laatste wat je vertelde over gratis, tja dat zou misschien een optie kunnen zijn, haha! Wie is eigenlijk Sohail? Ik ken hier nog niemand dus leg het me graag uit. Lieve groet!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het is inderdaad goed als je zo veilig mogelijk je verhaal hier verteld.
Als je wat in je tekst wil veranderen kan dat nog steeds.
Je moet dan op de bovenste knop wijzig drukken, en dan kan jij je post aanpassen.
Het is toch wel in en in triest dat men je niet beter kan beschermen, en het is nog gekker dat jij moet betalen voor een naamsverandering.
Ik hoop dat jij je dochter kan beschermen zodat ze niet besneden zal worden.
Ik wens je heel veel sterkte mammiebutterfly. Je zal het nodig hebben.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

van harte welkom hier mammiebutterfly,

ik ben erg onder de indruk van jour verhaal. Het is nog steeds een schok voor me om te moeten horen dat dit soort praktijken, bij wijze van spreken, vlakbij mijn voordeur plaatsvinden.
Ik ben zo vrij om op 1 punt terug te komen, namelijk op het feit dat je man gedreigd heeft je dochter te laten besnijden. Zoals Circe al zeer terecht opmerkte is dit verboden in veel landen.
Bovendien las ik gisteren nog het volgende:

http://www.nd.nl/Document.aspx?document ... l&id=95944

Als de hoogste islamitische rechtsgeleerde in Egypte dit benadrukt, waarom zou jouw echtgenoot dit alsnog willen doordrukken?
Als een moslim oprecht gelooft in de almacht van Allah, waarom moet er dan geknutseld (lees gesneden) worden aan zijn schepping? Als Allah werkelijk had gewild dat een vrouw geen lustgevoelens kan en mag hebben had hij ons toch wel zonder clitoris geschapen :mad:

Bovendien wordt de vrouwenbesnijdenis nergens in de koran genoemd, het is meer cultureel gebruik.

En wat betreft die constante dreiging waaronder je moet leven, kun je niet terugvallen op je eigen familie? Je ziet vaak dat moslimfamilies 1 blok vormen, ik denk dat het tijd wordt dat wij dat hier maar eens gaan overnemen. Heb je niet een paar potige broers of neven? En nu bedoel ik niet dat er gelijk grof geweld gebruikt moet worden, vaak is het al voldoende om een dader af te schrikken door er duidelijk op te wijzen dat je familie voor je in de bres zal springen.

Maar al ons medeleven en goede raad ten spijt, vooralsnog sta je er alleen voor. Ik wens je heel sterkte toe

groetjes
Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Dag Mammy Butterfly,

Je laat me sprakeloos.

Kan je alleen een paar filmpjes geven van Egyptische TV

Muft of Egypte, Ali Gum'a over de criminele status van besnijdenis. Niet iedereen is akkoord. (CH I)

http://switch3.castup.net/cunet/gm.asp? ... mv&ak=null

Debat over besnijdenis op Mihwar TV, naar aanleiding van de dood van een meisje.


http://switch3.castup.net/cunet/gm.asp? ... mv&ak=null
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie