voorstellen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Joannes
Berichten: 332
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:55 am
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Joannes »

faith schreef:Hier dit soort dingen vind ik dus in de Islam boeken

Bron: Wereldrelegies, De Islam leren kennen en begrijpen

De belangrijkste deugden in de Islam

- Geloof
- Gerechtigheid
- Vergevingsgezindheid
- Mededogen
- Genade
- Oprechtheid
- Waarheid
- Vrijgevigheid
- Nederigheid
- Verdraagzaamheid
- Bescheidenheid
- Kuisheid
- Geduld en standvastigheid
- Verantwoordelijkheid
- Moed

De belangrijkste ondeugden in de Islam

- Schijnheiligheid
- Bedrog
- Kwaadspreken en achterdocht
- Liegen
- Hoogmoed
- Jaloersheid
- Boosheid
- Besluiteloosheid
- Uitwassen en extremisme

en mag ik dan jullie nog ergens op wijzen!

" De moeder waakt over het welzijn van het gezin. Ze bepaalt doorgaans de moraal, waaronder ook het aanleren van beleefdheden. De vader is het hoofd. maar de moeder het hart van het gezin"

"De beste van alle schatten is een goede vrouw''. Ze is een genot voor het oog van haar echtgenoot, ze gehoorzaamt hem en let op zijn bezittingen wanneer hij afwezig is. En de beste onder de echtgenoten zijn zij die hun vrouw goed behandelen!!!!!! ( Abdoe Dawoed en Ibn Maadja)

zo, dus hou maar op met jullie nepversies, wordt er een beetje moe van!!
Noem eens wat voorbeelden uit de geschiedenis, die getuigen van moed en zelfopoffering voor de medemens....
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Beste faith,
faith schreef: " De moeder waakt over het welzijn van het gezin. Ze bepaalt doorgaans de moraal, waaronder ook het aanleren van beleefdheden. De vader is het hoofd. maar de moeder het hart van het gezin"
Hier een andere bron:
"Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot."
faith schreef:zo, dus hou maar op met jullie nepversies, wordt er een beetje moe van!!
Deze nepversie, hierboven, komt uit de koran. Vers 4:34

Ovierigens, de deugden die je opnoemde bestonden al voor de koran, voor de torah en voor de bijbel. Het zijn menselijke deugden. De Islam, het Christendom en eender welke godsdienst kan daar geen alleenrecht op claimen.

Het is makkelijk om te claimen dat Islam voor die deugden staat. En ik vermoed dat goeie Moslims ook die deugden nastreven. Immers, ze zijn gewoon menselijk. Maar jouw bron dekt eigenlijk gewoon toe, voor buitenstaanders, wat in de Koran staat, niet?

Ons probleem ligt een beetje met het feit dat Islam meer en meer politiek gebruikt wordt. Met andere woorden, vele Moslims beschouwen dit meer en meer als de wet boven de andere wetten. En dan kun je op het gepaste moment vers 4:34 te voorschijn toveren als je recht moet spreken over huiselijk geweld. En dat laatste is spijtig genoeg ook gewoon menselijk.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Faith,

Waarom geef je geen antwoord op de vragen van Roelof en mij.
Ik weet het, het zijn geen algemeenheden maar gewoon rechtstreekse vragen over een aantal soera's.

Dus nogmaals Faith: WAT klopt er niet aan de teksten die Roelof voor je heeft neergezet.

Mte vr..gr.

Thomas

PS
faith schreef:zo, dus hou maar op met jullie nepversies, wordt er een beetje moe van!!
die nepversies van ons zijn: De Koran en de haddiths van Muslim, Buhkari en Ibs Ishaq. Dit zijn de meest betrouwbare haddithsschrijvers en algemeen erkend in de moslimwereld!!!
Laatst gewijzigd door Thomas op wo jul 25, 2007 12:33 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

faith schreef:je kunt nog zoveel tekst plaatsen, ik lees het niet eens

nogmaals als ik van de Islam wil leren heb ik zo mijn eigen bronnen. Mijn reden is dat ik vind dat jullie ME hebben behandeld als stront
Kan ik wel een opmerking over maken, in jouw trant, namelijk ONZIN. Ik heb nog eens alle posten van ME teruggelezen en de reacties daarop. De eerste post van ME was meteen al zeer vijandig en ze eiste respect. De daarop volgende van Sprot, was zeer normaal van toon, waarop ME al meteen terugschreef, dat ze werd aangevallen, wat totaal niet het geval was. Daarna kwamen er 12 reacties van leden, totaal niet aanvallend, waarop een 13e kwam van Anna, die wel dingen schreef over de Islam en ME, maar nog steeds niet dat ME als stront werd behandeld.

Ik daag jou uit, Faith, om dat hier aan te tonen, dat ME zogenaamd als stront is behandeld. Ik heb het namelijk geanalyseerd en mijn mening is nog steeds, dat jij gewoon ME bent. Dat je al na je eerste post door de mand bent gevallen, met jouw opmerking "Burn in hell, b.i.t.c.h", als zogenaamd niet gelovige, probeer je nu te verbloemen door er opeens moslimvriendje en andere vrienden bij te halen.

Je kan niet normaal reageren op teksten uit de koran, je gaat daar niet op in en noemt ze onzinnig en haalt jouw "wijsheden"over de islam uit islamitische prulboekjes en bij vrienden. Je wijst alles wat hier, categorisch af, en nog steeds ben jij niet gelovig?

Je bent gewoon een valsspeler. En dat zogenaamd onder het mom, dat ME hier zou zijn uitgescholden en als stront behandeld. Laat me niet lachen, dat is namelijk nauwelijks tot niet gebeurd.

En nu, moet ik zelf eindelijk me eens aan mijn eigen regel houden, dat ik niet op jou meer zal gaan reageren. Maar jouw gedraai en gelieg, dat is zwaar irritant.
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Freya schreef:
faith schreef:je kunt nog zoveel tekst plaatsen, ik lees het niet eens

nogmaals als ik van de Islam wil leren heb ik zo mijn eigen bronnen. Mijn reden is dat ik vind dat jullie ME hebben behandeld als stront
Kan ik wel een opmerking over maken, in jouw trant, namelijk ONZIN. Ik heb nog eens alle posten van ME teruggelezen en de reacties daarop. De eerste post van ME was meteen al zeer vijandig en ze eiste respect. De daarop volgende van Sprot, was zeer normaal van toon, waarop ME al meteen terugschreef, dat ze werd aangevallen, wat totaal niet het geval was. Daarna kwamen er 12 reacties van leden, totaal niet aanvallend, waarop een 13e kwam van Anna, die wel dingen schreef over de Islam en ME, maar nog steeds niet dat ME als stront werd behandeld.

Ik daag jou uit, Faith, om dat hier aan te tonen, dat ME zogenaamd als stront is behandeld. Ik heb het namelijk geanalyseerd en mijn mening is nog steeds, dat jij gewoon ME bent. Dat je al na je eerste post door de mand bent gevallen, met jouw opmerking "Burn in hell, b.i.t.c.h", als zogenaamd niet gelovige, probeer je nu te verbloemen door er opeens moslimvriendje en andere vrienden bij te halen.

Je kan niet normaal reageren op teksten uit de koran, je gaat daar niet op in en noemt ze onzinnig en haalt jouw "wijsheden"over de islam uit islamitische prulboekjes en bij vrienden. Je wijst alles wat hier, categorisch af, en nog steeds ben jij niet gelovig?

Je bent gewoon een valsspeler. En dat zogenaamd onder het mom, dat ME hier zou zijn uitgescholden en als stront behandeld. Laat me niet lachen, dat is namelijk nauwelijks tot niet gebeurd.

En nu, moet ik zelf eindelijk me eens aan mijn eigen regel houden, dat ik niet op jou meer zal gaan reageren. Maar jouw gedraai en gelieg, dat is zwaar irritant.
jij kan echt niet lezen he, het is bewezen dat ME en ik 2 verschillende personen zijn! zie eerdere posts van Ariel!
ok, dus jij vind iemand uitschelden voor schijtbroek, landverrader, dom, niet iemand als stront behandelen?

dus anna deed normaal tegen haar? dus iemand uitschelden voor schijtbroek is normaal? volgens mij ben je zelf niet helemaal lekker :?

he, en als je geen zin hebt om op mij te gaan reagereren, hou dan ook lekker je mond dicht.

inspecter Freya pfff haha
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Thomas schreef:Faith,

Waarom geef je geen antwoord op de vragen van Roelof en mij.
Ik weet het, het zijn geen algemeenheden maar gewoon rechtstreekse vragen over een aantal soera's.

Dus nogmaals Faith: WAT klopt er niet aan de teksten die Roelof voor je heeft neergezet.

Mte vr..gr.

Thomas

PS
faith schreef:zo, dus hou maar op met jullie nepversies, wordt er een beetje moe van!!
die nepversies van ons zijn: De Koran en de haddiths van Muslim, Buhkari en Ibs Ishaq. Dit zijn de meest betrouwbare haddithsschrijvers en algemeen erkend in de moslimwereld!!!
Faith?????
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

faith schreef:Hier dit soort dingen vind ik dus in de Islam boeken

Bron: Wereldrelegies, De Islam leren kennen en begrijpen

De belangrijkste deugden in de Islam

- Geloof
- Gerechtigheid
- Vergevingsgezindheid
- Mededogen
- Genade
- Oprechtheid
- Waarheid
- Vrijgevigheid
- Nederigheid
- Verdraagzaamheid
- Bescheidenheid
- Kuisheid
- Geduld en standvastigheid
- Verantwoordelijkheid
- Moed
Alertheid, realisme, verstand en onderscheidingsvermogen komen inderdaad niet in het lijstje voor.
RTFM
ME
Berichten: 24
Lid geworden op: do jul 05, 2007 3:46 pm

Bericht door ME »

naar boven schreef:
faith schreef:Hier dit soort dingen vind ik dus in de Islam boeken

Bron: Wereldrelegies, De Islam leren kennen en begrijpen

De belangrijkste deugden in de Islam

- Geloof
- Gerechtigheid
- Vergevingsgezindheid
- Mededogen
- Genade
- Oprechtheid
- Waarheid
- Vrijgevigheid
- Nederigheid
- Verdraagzaamheid
- Bescheidenheid
- Kuisheid
- Geduld en standvastigheid
- Verantwoordelijkheid
- Moed
Alertheid, realisme, verstand en onderscheidingsvermogen komen inderdaad niet in het lijstje voor.
Faith en ik waren verbannen voor t weekend zag ik.
Faith verbannen ok.
Maar waarom ik?? vind beetje raar, als al LANG bewezen is dat wij 2 personen zijn. :?

Maar goed. de reactie op faith hierboven is toch ook onzinnig..
Dat is weer eens een een VOOROORDEEL!!!!!!!!!!
Die heb ik al HEEL VEEL gezien.. :mad:
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Wat is een VOOR-oordeel? Het FEIT dat Alertheid, realisme, verstand en onderscheidingsvermogen niet in het lijstje voorkomen?

Toon me dan even waar het staat aub?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Joannes
Berichten: 332
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:55 am
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Joannes »

faith schreef:er zijn ongetwijfeld aan aantal landen met veel problemen, heeft dat alleen met de Islam te maken? volgens mij niet.

En als je kijkt naar moslims over de hele wereld? zijn die dan allemaal slecht volgens jullie?

laten we alleen eens naar moslims in ons land kijken, tuurlijk zitten er overal rotte appels tussen, maar zijn daarmee alle moslims slecht? ik vind ook dat er goede tussen zitten.

Ik vind niet dat je alles moet basseren op geloof, ongeacht de religie. er zit veel meer achter..
Ik denk dat de getalsverhouding, ''rotte en gezonde appels'' een beetje uit verhouding is, binnen de islamietische gemeenschap.

groet Joannes
ME
Berichten: 24
Lid geworden op: do jul 05, 2007 3:46 pm

Bericht door ME »

circe schreef:Wat is een VOOR-oordeel? Het FEIT dat Alertheid, realisme, verstand en onderscheidingsvermogen niet in het lijstje voorkomen?

Toon me dan even waar het staat aub?
Je weet best waar dat op sloeg :roll:
Zo blijven we aan de gang he???
Ik moest inhoudelijk antwoorden volgens sommigen.
Doe dat dan ook bij mij..
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

hey ME, fijn dat je er weer bent! Dus jij was ook verbannen? pffff....
Joannes
Berichten: 332
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:55 am
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Joannes »

ME schreef:
naar boven schreef:
faith schreef:Hier dit soort dingen vind ik dus in de Islam boeken

Bron: Wereldrelegies, De Islam leren kennen en begrijpen

De belangrijkste deugden in de Islam

- Geloof
- Gerechtigheid
- Vergevingsgezindheid
- Mededogen
- Genade
- Oprechtheid
- Waarheid
- Vrijgevigheid
- Nederigheid
- Verdraagzaamheid
- Bescheidenheid
- Kuisheid
- Geduld en standvastigheid
- Verantwoordelijkheid
- Moed
Alertheid, realisme, verstand en onderscheidingsvermogen komen inderdaad niet in het lijstje voor.
Faith en ik waren verbannen voor t weekend zag ik.
Faith verbannen ok.
Maar waarom ik?? vind beetje raar, als al LANG bewezen is dat wij 2 personen zijn. :?

Maar goed. de reactie op faith hierboven is toch ook onzinnig..
Dat is weer eens een een VOOROORDEEL!!!!!!!!!!
Die heb ik al HEEL VEEL gezien.. :mad:

Ik heb ook nog geen antwoord gekregen op mijn vraag...... (moedige voorbeelden).


Over ''genade'', de islam-broeders zijn begonnen met het vermoorden van hun Koreaanse gegijzelden.
Om razend van te worden.
Waar blijven de veroordelingen van onze genadevolle islamieten?
Of voelen ze zich ''broeders in den boze'' met de afschuwelijke moordenaars?


Joannes
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

ME schreef:
circe schreef:Wat is een VOOR-oordeel? Het FEIT dat Alertheid, realisme, verstand en onderscheidingsvermogen niet in het lijstje voorkomen?

Toon me dan even waar het staat aub?
Je weet best waar dat op sloeg :roll:
Zo blijven we aan de gang he???
Ik moest inhoudelijk antwoorden volgens sommigen.
Doe dat dan ook bij mij..
Ik lees:
Maar goed. de reactie op faith hierboven is toch ook onzinnig..
Dat is weer eens een een VOOROORDEEL!!!!!!!!!!
"daarboven" zie ik een quote van Faith en een reactie van "Naar Boven". over welke reactie had jij het dan?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
ME
Berichten: 24
Lid geworden op: do jul 05, 2007 3:46 pm

hey

Bericht door ME »

Alertheid, realisme, verstand en onderscheidingsvermogen komen inderdaad niet in het lijstje voor.

over deze zin had ik het.
Dat was vervelend bedoeld.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: hey

Bericht door Ariel »

ME schreef:Alertheid, realisme, verstand en onderscheidingsvermogen komen inderdaad niet in het lijstje voor.

over deze zin had ik het.
Dat was vervelend bedoeld.
Ik mis ook het woord liefde in het lijstje.
Liefde voor de mensheid. Niet alleen liefde voor broeders en zusters in geloof, maar liefde voor iedereen.

Jammer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

liefde voor iedereen, dat is nou een perfect voorbeeld voor de meeste op dit forum!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

faith schreef: en als ik ook zou bekeren, is het omdat ik dat zelf zou willen
Je bent toch atheist?
Amorele atheistische nitwit
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Monique schreef:
faith schreef: en als ik ook zou bekeren, is het omdat ik dat zelf zou willen
Je bent toch atheist?
Ik ben helemaal niet, ik ben gewoon Faith :)
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

faith schreef: Mijn vriend is ook een goede moslim! of je het nou leuk vindt of niet! en hoe durf je te zeggen dat osama bin laden een goede moslim is! dan weet je echt niet wat het betekend he!
Osama Bin Laden doet niks anders dan wat die zogenaamde 'profeet' Mohammed hem destijds heeft voorgedaan. Hij is de perfecte moslim die zijn zogenaamde 'heilige' boeken zeer goed kent.

In plaats van de door islampromotors speciaal geschreven boeken die een leugenachtige gesuikerde versie van de islam bevatten, die in tegenspraak is met wat er werkelijk in de koran e.d. staat om ongelovigen in de islam te lokken en geboren moslims in de islam te kunnen houden, zou je beter die zogenaamde heilige boeke(en) eens lezen. Men heeft hier al genoeg verzen uit dat haatzaaiende onverdraagzame boek gepost, die jij natuurlijk allemaal nep vind (want mijn vriendje is toch zo vriendelijk nietwaar (en die zegt iets helemaal anders) en die noemt zichzelf moslim dus moet islam wel goed zijn.
:roll:

Ex-moslims die zijn niet zo schattig als mijn vriendje want die blazen de suikerversie van de islam omver, die verdrijven de roze wolkjes, de zoete droom waarin ik mij momenteel bevind, die komen niet af met teksten uit de speciaal door islampromotors geschreven boeken met een gesuikerde versie maar met keiharde haatzaaiende onverdraagzame teksten uit de koran e.d., dat kunnen niet anders dan leugens zijn want mijn vriendje is toch o zooo fantastisch, daarom moet, wil en kan ik niet naar wat ex-moslims allemaal zitten te vertellen luisteren. Nietwaar faith ?
Laatst gewijzigd door pd7835 op wo jul 25, 2007 6:45 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

faith schreef:hey ME, fijn dat je er weer bent! Dus jij was ook verbannen? pffff....
ME is toch een vriend/vriendin van je.. die bij je thuis komt?
Waarom weet je dat dan niet?
Amorele atheistische nitwit
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Monique schreef:
faith schreef:hey ME, fijn dat je er weer bent! Dus jij was ook verbannen? pffff....
ME is toch een vriend/vriendin van je.. die bij je thuis komt?
Waarom weet je dat dan niet?
zeg, we zitten niet dagelijks bij elkaar op de koffie hoor...
we hebben ieder ook nog een leven. dus nee dat wist ik niet van haar.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

faith schreef:
Monique schreef:
faith schreef: en als ik ook zou bekeren, is het omdat ik dat zelf zou willen
Je bent toch atheist?
Ik ben helemaal niet, ik ben gewoon Faith :)
Je bent toch ongelovig?
Ongelovig = niet gelovend.
Amorele atheistische nitwit
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Monique schreef:
faith schreef:
Monique schreef: Je bent toch atheist?
Ik ben helemaal niet, ik ben gewoon Faith :)
Je bent toch ongelovig?
Ongelovig = geen geloof.
ja dat bedoel ik toch ook, in eerdere posts vertelde ik al dat in ongelovig was.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

faith schreef: zeg, we zitten niet dagelijks bij elkaar op de koffie hoor...
we hebben ieder ook nog een leven. dus nee dat wist ik niet van haar.
Sorry hoor... jij/jullie maken zo'n ophef hier over de behandeling van het een en ander dat het mij verdomd sterk lijkt dat bij een verbanning niet meteen de telefoon gepakt wordt om eens even lekker op FFI te lopen kankeren.

Nee faith... je valt giga door de mand. :evil:
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie