Even kennismaken met Allah. (The shit in religion)

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Even kennismaken met Allah. (The shit in religion)

Bericht door hans van de mortel »

De God van Abraham is de Allah van de mohammedanen. Jehowah is de naam die Allah aan zichzelf heeft gegeven. (JHWH in het Hebreeuws. De klinkers worden weggelaten)

Mag ik jullie uitnodigen voor een rondgang bnnen de geestesgesteldheid van Jehowah en kennis laten nemen van zijn uitzonderlijke eigenschappen? Ieder weldenkend mens zal hierna begrijpen dat er geen grotere lulkoek bestaat dan wat door mensen bedacht kan worden.

Jehowah is een ongelofelijke driftige god (Numeri 11:1); hij is sadistisch (Numeri 11:19); hij houdt van afslachten en gruweldaden (Numeri 11:33; 1 Samuël 15:33); hij laat onschuldige zuigelingen, kinderen, vrouwen en de veestapel als beesten afslachten. (1 Samuël 15:3); hij houdt van wraak (Numeri 31:1); hij is zo jaloers als de pest (Zacharia 8:2); hij heeft woede aanvallen (Zacharia 8:2); hij heeft ook een ziel als de mens (Zacharia 11:8); hij wordt snel boos (Zacharia 10:3); hij liegt notabene. Is dus in de kern zo onbetrouwbaar als de pest. (Deuteronomium 28:68); hij kent haatgevoelens (Zacharia 8:17); hij fluit graag (Zacharia 10:8); hij is een eersteklas haatzaaier (Zacharia 8:10); hij is een god zonder meededogen (Zacharia 11:6); hij is ongeduldig (Zacharia 11:8); hij is een genieter van zijn eigen gruweldaden. Een oprechte sadist. (Deuteronomium 28:63); hij is ook weleens verontwaardigd (Zacharia 8:14); hij heeft vaak berouw van zijn wandaden jegens de mensheid. Je zou zeggen: Jehowah en berouw stoot elkaar uit. (Jona 3:10); Allah en berouw? Welnee, Jehowah kent immers geen spijt (1 Samuël 15:29); hij is een liefhebber van uitroeien. ”Laat mij nu dus begaan, opdat mijn toorn tegen hen moge ontbranden en ik hen kan uitroeien.” (Exodus 32:10); Allah inspireerde Hitler vanwege zijn vreugde en dolle pret in de vernietiging en verdelging van zijn eigen volk. Alsof we het hier over ratten hebben. (Deuteronomium 28:62).

Jehowah, de door mensen verzonnen god van Abraham kan vanaf vandaag, vermoed ik, wel bij het grof vuil gezet worden. Hij is geen knip voor de neus waard. Laat staan nog een euro.
Laatst gewijzigd door hans van de mortel op za aug 25, 2007 4:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Welnee. Dat is allemaal verkeerd vertaald. Dat is net als met Hitler. Die man is gewoon verkeerd begrepen.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Skeptic551
Berichten: 125
Lid geworden op: do apr 05, 2007 8:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Skeptic551 »

Iznogoodh schreef:Welnee. Dat is allemaal verkeerd vertaald. Dat is net als met Hitler. Die man is gewoon verkeerd begrepen.
Als ironisch statement kan ik dit nog wel waarderen.
Wie de god van de bijbel met Hitler op een lijn zet,
doet in ieder geval iets helemaal goed.

Er zit in ieder geval iets heel fanatiek-dictatoriaals in beiden.
Maar nou de derde ook erbij pakken: tegelijk de islam ook in dat kader plaatsen, omschrijven en laten begrijpen door heel veel mensen.
In de meeste godsdiensten geloof je nu ook al niet ...
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

de bijbel... het godsbeeld in de bijbel veranderd op een bepaald punt. gaarne dat ook in je betoog te betrekken..
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bijbel slechts geschikt voor boven de 16

Bericht door hans van de mortel »

Silly schreef:de bijbel... het godsbeeld in de bijbel veranderd op een bepaald punt. gaarne dat ook in je betoog te betrekken..
Ik snap het niet helemaal. Het godsbeeld verandert, maar de bijbel is al een afgesloten boek. Is de godsbeeldverandering hierna gestopt? Nee, want religie dendert maar door, zonder ophouden, waarbij het godsbegrip een steeds vagere omtrek krijgt. Mede door de opkomst van het evolutionisme. Zelfs christelijke organisaties stellen hun godsbesef keer op keer bij en betrekken hierin rustig de evolutiegedachte of het altijd al zo geweest is. Wat is dan nog de overblijvende geloofswaarde van de bijbel? NIKS TOCH? Een wildvreemd geschiedenisboekje, anders niks.

Of wil iemand soms beweren dat een fles mineraalwater met wat druppels vergif erin rustig geconsumeerd kan worden, omdat het meeste wat in de fles zit, toch immers heerlijk gezond mineraal water is?

Het geprojecteerde mensbeeld in de god heeft plaats gemaakt voor de ware mystiek. En zo hoort het ook. De bijbel mogen we derhalve zien voor wat het waard is: een sprookjesboek met veel enge verhalen voor boven de 16 jaar. Uitsluitend nog interessant voor historici en archeologen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Skeptic551
Berichten: 125
Lid geworden op: do apr 05, 2007 8:19 pm
Locatie: Nederland

Re: Bijbel slechts geschikt voor boven de 16

Bericht door Skeptic551 »

hans van de mortel schreef: Of wil iemand soms beweren dat een fles mineraalwater met wat druppels vergif erin rustig geconsumeerd kan worden, omdat het meeste wat in de fles zit, toch immers heerlijk gezond mineraal water is?
Dat is wel een treffend beeld.
In de meeste godsdiensten geloof je nu ook al niet ...
Deovolanthe
Berichten: 118
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 5:59 pm

Bericht door Deovolanthe »

Beste Hans,

ik zou zeggen kom met jouw claims naar het topic '' jezus is niet de zoon van God''
Jouw aantijgingingen aan het adres van de bijbel zijn niet moeilijk te weerleggen en dit heb ik dan ook meerdere malen gedaan.Verder staat mijn uitdaging nog steeds om met 1 geaccepteerde vertaaling te komen van de thora die Genesis 1:1 anders vertaald dan ik heb aangehaald.


Jouw kennis schiet naar mijn mening tekort in deze onderwerpen. ik proef steeds meer uit jouw reacties dat je ook niet weer leren maar enkel wil aanvallen.Als dit jouw intenties zijn zal ik je genadeloos onderuit halen.Mijn uitdaging is te vinden '"jezus is niet de zoon van God''



Ik proef steeds meer de bitterheid uit jouw reacties.Dit heeft mogelijk met jou verleden als Jehova Getuigen te maken.
JESUS IS LORD...
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Beste deo,

Het is Hans niet aangelegen een discussie aan te gaan, die hij niet kan winnen. ;), want dan in eens spreekt hij niet meer.

Wil je weten hoe hij discuseert..
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... &start=225

Pag 10 en 11..
Deovolanthe
Berichten: 118
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 5:59 pm

Bericht door Deovolanthe »

Beste Droevie,

Bedankt voor de link.
mijn ideeen over Hans zijn bevestigd.
De argumenenten waarmee hij komt zijn makkelijk te weerleggen of te verklaren.
Hans komt naar mijn mening gewoon inhoudelijke kennis tekort.Hij (geeft dit ook toe)maar profileert zijn interpretatie vervolgens wel als absolute waarheid.
JESUS IS LORD...
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

droevie schreef:Beste deo,

Het is Hans niet aangelegen een discussie aan te gaan, die hij niet kan winnen. ;), want dan in eens spreekt hij niet meer.

Wil je weten hoe hij discuseert..
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... &start=225

Pag 10 en 11..
Discussie? Hardstikke leuk! Kopje koffie erbij. Gezellig toch? Wie zou dit nou uit de weg willen gaan.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Citaat:
Islaminside schreef: Het leven is een proef of stage: als je goed de regels hebt nageleefd en god aanbad zal je de juiste beloning krijgen maar als je de regels niet nageleefd zal je automatische bestraffing krijgen.
Dat is toch logisch, Moh! Maar ook rechtvaardig. En zo hoort het ook te gebeuren binnen elke fatsoenlijke beschaving.

Stel iemand heeft een strafbaar feit gepleegd. Bijvoorbeeld, jouw naam besmeurd, leugens verspreid en jou ernstig beledigd en te schande gezet. Jij stapt vervolgens naar de rechtbank. De rechtbank pakt het wetboek erbij en zegt: ”Meneer Moh, u staat volkomen in uw gelijk. Die meneer van de Mortel verdient een flinke straf en zware boete van 2000 euro.” Jij blij. Want er geschiedt tenminste recht in dit koele kikkerland.

Maar wat gebeurt er vervolgens?

Helemaal niets. Totaal niets. Niet na een jaar, niet na twee jaren. NOOIT. Dat rotmormel Van de Mortel wordt niet gestraft en leeft vrolijk verder. Sterker nog, hij lacht zich rot. En Moh zich maar opwinden en denken dat er rechtspraak is in Nederland. HaHaHaHaaaa, Haha, HAAAAA, Ha, Hoooo, HA, hihi ho ha . . . En ik blijf die Moh maar beledigen, beledigen en schofferen.

Weet je wat er dan gebeurt? De kans is dan levensgroot aanwezig dat jij de Nederlandse rechtspraak niet meer serieus neemt en mij persoonlijk te grazen neemt en een paar flinke klappen gaat uitdelen.

De Nederlandse rechtspraak is dan een regelrechte aanfluiting en dan ontstaan vanzelf dit soort excessen als hierboven geschetst.

Zo is dan ook binnen de islam automatisch al dat geweld ontstaan. Door een groot gevoel van onrechtvaardigheid over Allah.

Omdat de Koran een verkeerde zienswijze geeft die indruist tegen elke logica, de rede en het verstand.

Straffen en rechtvaardigen hoort niet in het hiernamaals plaats te vinden, maar ter plekke. Want anders heeft het geen enkele zin meer. Een straf is een correctie. Een rechter straft niet omdat hij de veroordeelde zo graag ziet lijden. Kun je dit, en wil je dit begrijpen, Moh? Ben je het met onze beschaafde wereld eens?

Een Allah die net doet of hij niets ziet. Een Allah die net doet of hij doof is. Een Allah die voortdurend in gesprek is, en nooit is te bereiken. Een Allah die NOOIT thuis geeft.

KORTOM . . . zou het dan niet eens tijd worden om te gaan twijfelen aan het bestaan van die Allah van de Koran?

Als je hier goed over nadenkt, dan kun je misschien begrijpen dat wanneer er een Almacht zou bestaan, het hoogstwaarschijnlijk Allah’s bedoeling zal zijn dat we onze eigen boontjes hier op aarde moeten doppen. Daarom zijn er uitvinders, geleerden, onderwijzers, doctoren en schoolgaande kinderen. Maar bovenal RECHTERS om recht te spreken en genoegdoening te bewerkstelligen.

Dus, waarom moet Allah dan nog straffen achteraf? Dit is een zeer onlogische schaamteloze Godsonwaardige wijsheid.

Een Straf dient bij het in leven zijn van overtreder en slachtoffer plaats te vinden. Anders heeft straffen totaal geen zin. Maar de islam in al haar wijsheid vindt dat dit niet zo is.

Ik hoop dat ik hiermee heb aangetoond dat Mohammed een grote fantast was en een belediger van MIJN GOD die WEL RECHTVAARDIG IS en nooit mensen zal braden op een eeuwig vuur om daar de grootste lol aan te beleven.[/b]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

hans van de mortel schreef:
droevie schreef:Beste deo,

Het is Hans niet aangelegen een discussie aan te gaan, die hij niet kan winnen. ;), want dan in eens spreekt hij niet meer.

Wil je weten hoe hij discuseert..
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... &start=225

Pag 10 en 11..
Discussie? Hardstikke leuk! Kopje koffie erbij. Gezellig toch? Wie zou dit nou uit de weg willen gaan.
Dat bedoel ik nu.. :wink:
Deovolanthe
Berichten: 118
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 5:59 pm

Bericht door Deovolanthe »

Hans,
wanneer je bang bent ontmaskert te worden geef dat dan gewoon eerlijk toe.Jou post tegen de Bijbel bestaan voornamelijk uit Holle kreten .Wanneer je niet bereid bent de discussie aan te gaan met mij zal ik het zeer op prijs stellen dat je jouw ongefundeerde post tegen de Bijbel stopt...
JESUS IS LORD...
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

De uitdaging

Bericht door hans van de mortel »

Deovolanthe schreef:Hans,
wanneer je bang bent ontmaskert te worden geef dat dan gewoon eerlijk toe.Jou post tegen de Bijbel bestaan voornamelijk uit Holle kreten .Wanneer je niet bereid bent de discussie aan te gaan met mij zal ik het zeer op prijs stellen dat je jouw ongefundeerde post tegen de Bijbel stopt...
Ja hoor. Ik ga gewoon wat simpele vragen stellen en wacht je antwoorden dan rustig af. Nooit te oud om te leren. En ik heb geen last van de besmettelijke wereldwijde dogma-disease. Ik wil daarom best op jouw verzoek de discussie op een ’nette’ manier aangaan. Want zo hoort het.

Ga daarom nu eerst snel een nieuw masker halen bij de feestwinkel.
Tot morgen Deo!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Skeptic551
Berichten: 125
Lid geworden op: do apr 05, 2007 8:19 pm
Locatie: Nederland

Re: De uitdaging

Bericht door Skeptic551 »

hans van de mortel schreef: Ik ga gewoon wat simpele vragen stellen en wacht je antwoorden dan rustig af. Nooit te oud om te leren. En ik heb geen last van de besmettelijke wereldwijde dogma-disease. Ik wil daarom best op jouw verzoek de discussie op een ’nette’ manier aangaan. Want zo hoort het. (...)
Hans heeft een algemene en serieuze argumentatie tegen religieuze dogma's laten zien, ook in andere discussies, en vertegenwoordigt daarmee de meer ge-avanceerde denkstijlen van deze tijd.

We moeten niet de fout maken om het ene vastgeroeste dogma tegen het andere op te stellen.
In de meeste godsdiensten geloof je nu ook al niet ...
Deovolanthe
Berichten: 118
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 5:59 pm

Re: De uitdaging

Bericht door Deovolanthe »

Het gaat mij om een paar negatieve claims die Hans heeft gemaakt.Claims die in mijn overtuiging de realiteit niet raken.

verder zullen we moeten zien hoe krachtig zijn argumenten zijn.
JESUS IS LORD...
Plaats reactie