de waarheid over de islam...

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
wortel
Berichten: 42
Lid geworden op: do dec 08, 2005 9:55 pm

de waarheid over de islam...

Bericht door wortel »

http://www.risallah.com/multimedia/flas ... sislam.swf

bekijk deze link en als je dan nog vragen hebt hoor ik het wel...
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

wortel schreef:http://www.risallah.com/multimedia/flas ... sislam.swf

bekijk deze link en als je dan nog vragen hebt hoor ik het wel...
dit is de waarheid over de islam: http://apostatesofislam.com/islam.htm
als je nog vragen hebt hoor ik het wel :wink:
ps: leuk filmpje, kende em al, maar ben het er inhoudelijk mee oneens. een lachend mens met hoofddoek is voor mij geen overtuigend bewijs voor de schoonheid van de islam. dat getuigt meer van de schoonheid van een individueel mens, niet van een gedachtengoed (http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/) dat erg vooruitstrevend is en schoon is. als je dat laatste zoekt dan moet je hier maar eens kijken: http://humanisteducation.com/demo.html
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Welkom vriend Wortel.

Een zeer geslaagd promotiefilmpje beste Wortel!
Mooie foto's (gebouwen, mensen) en danmaar ontkennen dat islam iets te maken heeft met terrorisme... Islam is enkel vrede...
Mocht ik nu zélf islam niet beleefd hebben, de koran en ahadith niet gelezen hebben, de gevolgen van islam op mensen niet zelf gezien hebben, dan zou ik er nog enigzins kunnen intrappen...
MAAR aangezien ik dit allemaal wél gedaan heb, weet ik beter dan wat zo'n takkeyya promotiefilmpje mij wil doen geloven!

Trouwens, hoe verklaar jij dat ALLE terroristen van vandaag moslim zijn?
Antwoord graag als dat kan.
wortel
Berichten: 42
Lid geworden op: do dec 08, 2005 9:55 pm

Bericht door wortel »

dutch ik geef toe dat de meeste terroristen in de media "islamitisch" zijn maar als je je echt verdiept zou hebben zoals je zegt, dan zou je weten dat hun niet de ware moslims zijn die zich aan de islam houden aangezien onze geliefde profeet (vrede zij met hem) ons daarvoor heeft gewaarschuwd!

als onze geliefde profeet (vrede zij met hem) naar het slagveld ging dan zei hij (vrede zij met hem) altijd dat er geen vrouwen en kinderen vermoord mochten worden en dat er alleen gevochten mocht worden om de religie.

in het dagelijks leven zien we dat niet meer terug en ik geef je ook gelijk het is helemaal fout wat ze tegenwoordig doen maar die mensen zien zoveel ellende in de wereld dat ze gewoon door zijn geslagen en ze hun eigen regels gaan maken!

er is een mooi verhaaltje van een moslim in de tijd van onze geliefde profeet (vrede zij met hem) die aan het vechten was met een ongelovige man (ze waren om religie aan het vechten), maar op een gegeven moment spuugde de ongelovige man in het gezicht van de moslim (net op het moment dat de moslim aan het winnen was en hem wou vermoorden) maar toen liet de moslim zijn wapen vallen en liep weg en de ongelovige man was verbaast en vroeg wat er was en de moslim zei: als ik je had vermoord dan had ik je vermoord omdat ik boos was (omdat hij in het gezicht werd gespuugd) maar mijn profeet (vrede zij met hem) heeft ons bevolen alleen te vermoorden voor religie en we moeten onze boosheid in ons houden en bestrijden in ons hart dus daarom liet ik jou leven!

dat hij de ware moslims, ik hoop dat je het nu een beetje snapt...
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Hoi Wortel hier uw citaat :

dutch ik geef toe dat de meeste terroristen in de media "islamitisch" zijn maar als je je echt verdiept zou hebben zoals je zegt, dan zou je weten dat hun niet de ware moslims zijn die zich aan de islam houden aangezien onze geliefde profeet (vrede zij met hem) ons daarvoor heeft gewaarschuwd!

als onze geliefde profeet (vrede zij met hem) naar het slagveld ging dan zei hij (vrede zij met hem) altijd dat er geen vrouwen en kinderen vermoord mochten worden en dat er alleen gevochten mocht worden om de religie.

:roll: Kan nie meer volgen nu, das toch een tegenspraak in zichzelf?
Terroristen zijn niet de ware islamieten , maar islamieten moete wel alleeen vechten voor de religie. Terroristen blazen bussen, treinen, winkels op met vrouwen en kindern en iedereen erin roepend dat die alla de grootste is. Leg ons nu eens uit wat terroristen zijn???
Srry, maar als ge denkt da ik stom en naief ben hebt ge toch de verkeerde voor zenne.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

als onze geliefde profeet (vrede zij met hem) naar het slagveld ging dan zei hij (vrede zij met hem) altijd dat er geen vrouwen en kinderen vermoord mochten worden en dat er alleen gevochten mocht worden om de religie.
Het is al zeer significant dat er gevochten en gemoord dient te worden voor een religie!!!!
De mannen werden vermoord, maar de vrouwen en kinderen meestal gespaard om als oorlogsbuit onder de moslims verdeeld te worden of als slaven geknecht te worden...


mohamed was wél schuldig aan moord op vrouwen en kinderen, er zijn verschillende sahih ahadith (Mouslim en Bukhari) die dit bevestigen!
Voorbeeld :
Asma Bint Marwan schreef een lied dat de Arabieren vervloekte voor mohamed's misdaden. De profeet vroeg: “Wie zal me van haar ontdoen”?. Umayr b. Adiy al-Khatmi die bij hem was en hem hoorde ging diezelfde nacht naar haar huis en vermoordde haar. 's Morgens kwam hij naar de profeet en vertelde hem wat hij gedaan had en mohamed zei : “Je hebt god en zijn apostel geholpen, O Umayr!” Toen deze vroeg of hij kwalijke gevolgen zou hebben, zei de apostel : "Twee geiten zullen hun hoofd niet over haar stoten”. Verklarende nota : Asma had 5 kinderen, waaronder een baby die aan haar borst lag toen ze vermoord werd...
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

wortel schreef:als onze geliefde profeet (vrede zij met hem) naar het slagveld ging dan zei hij (vrede zij met hem) altijd dat er geen vrouwen en kinderen vermoord mochten worden en dat er alleen gevochten mocht worden om de religie.
De lieve profeet Mohammed was gewoon een vuile hond die nu aanbeden wordt door een stel gehersenspoelde leden van een enge sekte.

Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

De lieve profeet Mohammed was gewoon een vuile hond die nu aanbeden wordt door een stel gehersenspoelde leden van een enge sekte.

Iznogoodh
ik geef je gelijk als je die beeld hebt gekregen vanwege de ahadith e.d. ik persoonlijk aanbid dus ook de profeet niet en behoor ook niet tot de soennieten or what so ever.
wortel schreef:
als onze geliefde profeet (vrede zij met hem) naar het slagveld ging dan zei hij (vrede zij met hem) altijd dat er geen vrouwen en kinderen vermoord mochten worden en dat er alleen gevochten mocht worden om de religie.
Je moet wel duidelijk vermelden dat er alleen gevochten mocht worden indien je wordt aangevallen. Dus jouw beeld klopt niet helemaal. Nogmaals er werd oorlog gevoerd alleen met defensieve redenen en geen offensieve redenen.

Dit soort uitspraken leidt dus tot miscommunicatie en verkeerde interpretaties van de Islam.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Je moet wel duidelijk vermelden dat er alleen gevochten mocht worden indien je wordt aangevallen. Dus jouw beeld klopt niet helemaal. Nogmaals er werd oorlog gevoerd alleen met defensieve redenen en geen offensieve redenen.
Van alle 80 veldtochten van mohamed waren er 79 offensieve en slechts 1 defensieve. mohamed moest immers leven van zijn plunderingen en er ook zijn companen mee onderhouden en betalen.
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

Hoe kom je aan deze info.

Als dit werkelijk zo is dan heeft MOhammed zelf bar weinig begrepen van de Boodschap die hij moest overbrengen. Niks mis mee want ik heb alsnog de Koran om op terug te vallen. Dus mijn geloof in God wordt er niet minder om evenmin in de Koran.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Affie, dus jij vindt dat een zogenaamde profeet best het tegenovergestelde mag doen van wat hij verkondigt? :shock: Vind je niet dat zoiets minstens zijn geloofwaardigheid aantast?
Ik vrees dat de koran voor jou nog heel wat revelaties in petto heeft...
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

Ik neem aan dat ik niet onduidelijk ben geweest in mijn post.

Mijn virendelijke verzoek luidt dan dus ook of je aub de bronnen van deze info wilt melden.

Ik twijfel er namelijk aan. Aangezien ik kritsch ben ook in mijn geloofsbelijding ben ik hier ook kritisch tegen.
wortel
Berichten: 42
Lid geworden op: do dec 08, 2005 9:55 pm

Bericht door wortel »

Dutch schreef:
als onze geliefde profeet (vrede zij met hem) naar het slagveld ging dan zei hij (vrede zij met hem) altijd dat er geen vrouwen en kinderen vermoord mochten worden en dat er alleen gevochten mocht worden om de religie.
Het is al zeer significant dat er gevochten en gemoord dient te worden voor een religie!!!!
De mannen werden vermoord, maar de vrouwen en kinderen meestal gespaard om als oorlogsbuit onder de moslims verdeeld te worden of als slaven geknecht te worden...


mohamed was wél schuldig aan moord op vrouwen en kinderen, er zijn verschillende sahih ahadith (Mouslim en Bukhari) die dit bevestigen!
Voorbeeld :
Asma Bint Marwan schreef een lied dat de Arabieren vervloekte voor mohamed's misdaden. De profeet vroeg: “Wie zal me van haar ontdoen”?. Umayr b. Adiy al-Khatmi die bij hem was en hem hoorde ging diezelfde nacht naar haar huis en vermoordde haar. 's Morgens kwam hij naar de profeet en vertelde hem wat hij gedaan had en mohamed zei : “Je hebt god en zijn apostel geholpen, O Umayr!” Toen deze vroeg of hij kwalijke gevolgen zou hebben, zei de apostel : "Twee geiten zullen hun hoofd niet over haar stoten”. Verklarende nota : Asma had 5 kinderen, waaronder een baby die aan haar borst lag toen ze vermoord werd...
sorry maar deze hadith is totaal onzin en zelf verzonnen ik heb in de bukhari boeken gekeken en hij staat er niet, ook heb ik een imam gevraagd en hij zei dat dit gewoon onzin is.

Dutch, wil je de islam zwartmaken of beter leren kennen?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Sorry, maar deze hadith is NIET verzonnen, BESTAAT DUS ECHT, kijk hieronder naar de hadith in kwestie en lees nog meer uitleg over de omstandigheden waarin deze moord plaatsvond, evenals vele anderen :

http://www.answering-islam.org/Muhammad ... /asma.html

Het is niet omdat het niet in jouw islam-versie past, dat deze hadith niet bestaat hoor.
Er is zoveel te leren dat je nog niet weet over de zogenaamde profeet...
want deze dingen worden natuurlijk niet aangehaald als het om "softies" gaat, men vangt geen vliegen met azijn hé...

Affie heeft zelf al een oplossing gevonden, die verwerpt alle hadith en ook mohamed's voorbeeld, daar valt inderdaad wat makkelijker mee te leven...
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Dutch schreef:
Je moet wel duidelijk vermelden dat er alleen gevochten mocht worden indien je wordt aangevallen. Dus jouw beeld klopt niet helemaal. Nogmaals er werd oorlog gevoerd alleen met defensieve redenen en geen offensieve redenen.
Van alle 80 veldtochten van mohamed waren er 79 offensieve en slechts 1 defensieve. mohamed moest immers leven van zijn plunderingen en er ook zijn companen mee onderhouden en betalen.
Conclusie...: profeet van God?? Ja saluu zenne , nen ordinaire woestijnrover zal men bedoelen.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

wortel schreef:Dutch, wil je de islam zwartmaken of beter leren kennen?
Ja, hij is niet voor mij bedoelt, maar hoe kan je zwart nog zwarter maken beste wortel?
wortel
Berichten: 42
Lid geworden op: do dec 08, 2005 9:55 pm

Bericht door wortel »

Dutch schreef:Sorry, maar deze hadith is NIET verzonnen, BESTAAT DUS ECHT, kijk hieronder naar de hadith in kwestie en lees nog meer uitleg over de omstandigheden waarin deze moord plaatsvond, evenals vele anderen :

http://www.answering-islam.org/Muhammad ... /asma.html

Het is niet omdat het niet in jouw islam-versie past, dat deze hadith niet bestaat hoor.
Er is zoveel te leren dat je nog niet weet over de zogenaamde profeet...
want deze dingen worden natuurlijk niet aangehaald als het om "softies" gaat, men vangt geen vliegen met azijn hé...

Affie heeft zelf al een oplossing gevonden, die verwerpt alle hadith en ook mohamed's voorbeeld, daar valt inderdaad wat makkelijker mee te leven...
dit is een welles-nietes discussie, en heeft geen zin meer...doe maar de echte boeken open en je zult de waarheid vanzelf zien!
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Beste Wortel,
Dit is geen welles-nietes-spelletje...heb je de link gelezen? Daarin wordt naar de boeken verwezen en eruit geciteerd.
Als je nu zelf de hadith niet wil erkennen, dan is dat jouw zaak.
Maar beweer dan niet dat mohamed nooit mensen afslachtte en geen vrouwen en kinderen doodde...
Trouwens, hoe kan je de aard van mohamed kennen als je de hadith er niet op naleest?
wortel
Berichten: 42
Lid geworden op: do dec 08, 2005 9:55 pm

Bericht door wortel »

Dutch schreef:Beste Wortel,
Dit is geen welles-nietes-spelletje...heb je de link gelezen? Daarin wordt naar de boeken verwezen en eruit geciteerd.
Als je nu zelf de hadith niet wil erkennen, dan is dat jouw zaak.
Maar beweer dan niet dat mohamed nooit mensen afslachtte en geen vrouwen en kinderen doodde...
Trouwens, hoe kan je de aard van mohamed kennen als je de hadith er niet op naleest?
ik ken deze site en deze site is gemaakt door een ongelovige. en de hadiths die hij gebruikt zijn verzonnen, pak maar de echte authentieke hadith boeken van moslim en buharie en je zult de waarheid zelf ondervinden!
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Wel zeg dan maar aan die ongelovigen waar ze de ware hadits kunne vinden? Ge weet het toch beter dan wij blijkbaar. 8)
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
wortel
Berichten: 42
Lid geworden op: do dec 08, 2005 9:55 pm

Bericht door wortel »

stropke schreef:Wel zeg dan maar aan die ongelovigen waar ze de ware hadits kunne vinden? Ge weet het toch beter dan wij blijkbaar. 8)
zoals ik al zei, ga naar een islamitische winkel en bekijk daar de hadithverzameling van bijvoorbeeld moslims of buharie, en je zult het zelf zien!
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

wortel schreef:sorry maar deze hadith is totaal onzin en zelf verzonnen ik heb in de bukhari boeken gekeken en hij staat er niet, ook heb ik een imam gevraagd en hij zei dat dit gewoon onzin is.
Hai wortel, het is goed dat je het hebt nagevraagd, maar het is toch wel degelijk een tekst uit originele islamitische bronnen. Ik kon zo snel niet een hadith vinden, ik zal morgen nog eens zoeken, maar hier worden precieze bronmeldingen gegeven, onder andere de Sira van Ibn Ishaq en nog een andere bron.

http://en.wikipedia.org/wiki/Asma_bint_Marwan
ʿAṣmāʾ bint Marwān (Arabic عصماء بنت مروان) is a female poet who lived in Hijaz in medieval Arabia during the life of Muhammad. Her affair is first written in Ibn Ishaq's "Sirat Rasul Allah" (Biography of the Prophet of Allah - see Sira), the oldest and primary biography of Muhammad.

Poetry was the usual medium of political discourse in medieval Arabia and Asma Marwan wrote a politically charged poem against Muhammad and his army; this poem was preserved in the Sira. Poetry, being the political medium of the time, could have a huge impact on the political landscape. Muhammad decided to silence her by having her assassinated. This story is described in the Sira written by Ibn Ishaq. Following is an excerpt from Alfred Guillaume's translation of Ibn Ishaq's Sira, describes that Muhammad commanded one of his soldiers to murder Asma Marwan; the assassination squad is described as having murdered Asma while she was sleeping alongside her children.

Some Muslims reject the following story as a fabrication [1]

From the Sirat Rasul Allah, by Ibn Ishaq (A. Guillaume's translation "The Life of Muhammad") page 675, 676:

"UMAYR B. ADIYY'S JOURNEY TO KILL ASMA D. MARWAN
"She was of B. Umayyya b. Zayd. When Abu Afak had been killed she displayed disaffection. Abdullah b. al-Harith b. Al-Fudayl from his father said that she was married to a man of B. Khatma called Yazid b. Zayd. Blaming Islam and its followers she said:
"I despise B. Malik and al-Nabit
and Auf and B. al-Khazraj.
You obey a stranger who is none of yours,
One not of Murad or Madhhij. {1}
Do you expect good from him after the killing of your chiefs
Like a hungry man waiting for a cook's broth?
Is there no man of pride who would attack him by :
And cut off the hopes of those who expect aught from him?"
Hassan b. Thabit answered her:
"Banu Wa'il and B. Waqif and Khatma
Are inferior to B. al-Khazrahj.
When she called for folly woe to her in her weeping,
For death is coming.
She stirred up a man of glorious origin,
Noble in his going out and in his coming in.
Before midnight he dyed her in her blood
And incurred no guilt thereby."
When the apostle heard what she had said he said, "Who will rid me of Marwan's daughter?" Umayr b. Adiy al-Khatmi who was with him heard him, and that very night he went to her house and killed her. In the morning he came to the apostle and told him what he had done and he [Muhammad] said, "You have helped God and His apostle, O Umayr!" When he asked if he would have to bear any evil consequences the apostle said, "Two goats won't butt their heads about her", so Umayr went back to his people.
Now there was a great commotion among B. Khatma that day about the affair of bint [girl] Marwan. She had five sons, and when Umayr went to them from the apostle he said, "I have killed bint Marwan, O sons of Khatma. Withstand me if you can; don't keep me waiting." That was the first day Islam became powerful among B. Khatma; before that those who were Muslims concealed the fact. The first of them to accept Islam was Umayr b. Adiy who was called the "Reader", and Abdullah b. Aus and Khuzayma b. Thabit. The day after Bint Marwan was killed the men of B. Khatma became Muslims because they saw the power of Islam."
{1} The note reads "Two tribes of Yamani origin."

Another source that described the death of Asma bint Marwan:

From Ibn Sa'd's Kitab al-Tabaqat al-Kabir, translated by S. Moinul Haq, volume 2, page 31.

"SARIYYAH OF UMAYR IBN ADI"
Then (occurred) the sariyyah of Umayr ibn adi Ibn Kharashah al-Khatmi against Asma Bint Marwan, of Banu Umayyah Ibn Zayd, when five nights had remained from the month of Ramadan, in the beginning of the nineteenth month from the hijrah of the apostle of Allah. Asma was the wife of Yazid Ibn Zayd Ibn Hisn al-Khatmi. She used to revile Islam, offend the prophet and instigate the (people) against him. She composed verses. Umayr Ibn Adi came to her in the night and entered her house. Her children were sleeping around her. There was one whom she was suckling. He searched her with his hand because he was blind, and separated the child from her. He thrust his sword in her chest till it pierced up to her back. Then he offered the morning prayers with the prophet at al-Medina. The apostle of Allah said to him: "Have you slain the daughter of Marwan?" He said: "Yes. Is there something more for me to do?" He [Muhammad] said: "No. Two goats will butt together about her. This was the word that was first heard from the apostle of Allah. The apostle of Allah called him Umayr, "basir" (the seeing).

Following is a description of this assassination (as well as the assination of Abu 'Afak by the contemporary Muslim scholar of Islam, Ali Dashti. From Ali Dashti's 23 Years: A Study of the Prophetic Career of Mohammad (3) page 100:

"Abu Afak, a man of great age (reputedly 120 years) was killed because he had lampooned Mohammad. The deed was done by Salem b. Omayr at the behest of the Prophet, who had asked, "Who will deal with this rascal for me?" The killing of such an old man moved a poetess, Asma b. Marwan, to compose disrespectful verses about the Prophet, and she too was assassinated."

Before listing all the assassinations that Muhammad ordered in his life, Ali Dashti wrote on page 97:

"Thus Islam was gradually transformed from a purely spiritual mission into a militant and punitive organization whose progress depended on booty from raids and revenue from the zakat tax."
Misschien kun je dit ook nog checken bij je imam. Ik heb helaas ook geen tijd om het te vertalen naar het Nederlands. :(
Ik heb wel het belangrijkste even vet gemaakt.
Germen Roding
Berichten: 29
Lid geworden op: vr okt 28, 2005 12:43 pm

Bericht door Germen Roding »

Bukhari, Volume 3, Book 45, Number 687

Mohammed zei, "Wie wil Ka'b bin Al-Ashraf (een dichter die spotverzen over de islam maakte) doden omdat hij Allah en de Profeet heeft beledigd?" Muhammad bin Maslama zei: "Ik zal hem doden." Dus Muhammad bin Maslama ging naar Ka'b en zei: "Ik wil een lening van één of twee Wasqs graan." Ka'b zei: "Geef je vrouwen als onderpand." Muhammad bin Maslama zei: "Hoe kunnen we onze vrouwen als onderpand geven, gezien je de knapste onder de Arabieren bent?" Kab zei: "Geef dan je zonen als onderpand." Muhammad zei: "Hoe kunnen we onze zonen als onderpand geven? Men zal ze uitlachen omdat ze voor één of twee Wasqs graan als onderpand worden gegeven. Dat is een schande voor ons. maar we zullen onze wapens als onderpand geven." Muhammad bin Maslama beloofde hem dat hij terug zou komen. Ze kwamen zoals beloofd en vermoordden Kab. Daarna rapporteerden ze dit aan de Profeet.

Lieve profeet....
et ceterum censeo islam delendam esse
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

Jullie zijn niet eens kritisch naar de ahadith toe. Maar jullie maken dezelfde fout die moslims maken.
Mohammed zei, "Wie wil Ka'b bin Al-Ashraf (een dichter die spotverzen over de islam maakte) doden omdat hij Allah en de Profeet heeft beledigd?
Waarom spreekt Mohammed over de profeet en niet over zichzelf?

Is toch raar? Of is dit de nederigheidheid van de profeet? BS allemaal.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Gewoonlijk is het geen teken van nederigheid als mijn over zichzelf in de derde persoon spreekt.

Maar als je dan toch enkel de Koran volgt: waarom spreekt Allah daar soms rechtstreeks tot Mohammed, en soms in de derde persoon over zichzelf? Of zou het toch Mohammed geweest zijn die zelf de koran hallucineerde en dus OVER Allah sprak?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie