Boerkaverbod Nederland

Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Tweede Kamer wil verbod op boerka

Bericht door sprot »

DEN HAAG - Er moet een verbod komen op het dragen van een boerka in de openbare ruimte in Nederland. Dat vindt de Tweede Kamer, die op initiatief van het Tweede Kamerlid Wilders dinsdag het kabinet opriep met een verbod te komen.

Een boerka, een islamitisch gewaad dat de vrouw helemaal bedekt, draagt volgens de partijen niet bij aan de integratie van vrouwen in de Nederlandse samenleving.

Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) kondigde eerder aan dat ze zal onderzoeken of het mogelijk is vanuit veiligheidsoverwegingen op bepaalde momenten en in bepaalde gebieden mensen te verbieden een boerka te dragen. Een algemeen verbod op het gewaad was volgens haar niet goed mogelijk.


De coalitiepartijen CDA en VVD en de oppositiepartijen LPF en Groep Nawijn steunden dinsdag desondanks het pleidooi van Wilders. Hoewel het onderzoek van Verdonk nog niet klaar is, gaf het CDA aan alvast een signaal te willen geven. Volgens de christendemocraten schermen draagsters van een boerka zich te veel af van de Nederlandse samenleving. ‘Dat raakt onze veiligheid’, zei CDA-Kamerlid Van de Camp.

Minister Verdonk zal de uitspraak van de Kamer meenemen in haar onderzoek, zo liet haar woordvoerder dinsdag weten. Het onderzoek naar een verbod op de boerka is naar verwachting in januari klaar.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ik vraag me nog steeds af wat die vrouwen in burka hier doen?
Waarom wonen ze hier?
Er zijn zat landen waar ze een burka MOETEN dragen....daar zullen ze toch veel gelukkiger zijn?
Alhoewel...in die landen zijn natuurlijk geen uitkeringen voor die parasieten..?
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Een algemeen verbod op het gewaad was volgens haar niet goed mogelijk.
Ik vraag me af waarom dat niet mogelijk is?
Er is toch ook een verbod op in je blote kont lopen?
Amorele atheistische nitwit
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Monique schreef: Ik vraag me af waarom dat niet mogelijk is?
Beperking op de vrijheid van het individu(e). Iedereen is vrij in wat hij/zij wil en niet kleden. Als je burqa begint te verbieden dan moeten ook (vul maar in) verboden worden enkel en alleen omdat een bepaalde bevolkingsgroep dat niet wil en niet wenst.

Daarom mag het niet!
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Maroc_21 schreef:
Monique schreef: Ik vraag me af waarom dat niet mogelijk is?
Beperking op de vrijheid van het individu(e). Iedereen is vrij in wat hij/zij wil en niet kleden. Als je burqa begint te verbieden dan moeten ook (vul maar in) verboden worden enkel en alleen omdat een bepaalde bevolkingsgroep dat niet wil en niet wenst.

Daarom mag het niet!
Dus, zoals monique stelt mogen wij dan overal in onze blote kont lopen ??? Misschien een idee is om , net zoals naturistenstranden, .... burkadraagsters (en dragers - geen discriminatie !!) een voorbehouden zone te geven .... WIe binnengaat doet haar/zijn burka aan, wie uit de zone gaat kleedt zich gewoon ...
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

Als mevrouw Verdonk zicht puur richt op wetgeving betreffende maskers, bivakmutsen e.d. Die overigens verboden zijn in het openbaar. Dan zal het geen probleem worden om zo'n verbod in te stellen.

Overigens vind ik het ook niet normaal dat zo'n "ninja" er zo bij loopt.
Het heeft in ieder geval niets met Islam te maken.

Of beschouwen deze mensen zich als een hele grote geslachtsorgaan?
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Affie, ben wel blij dat jij laat zien dat er ook nog nadenkende moslims zijn. Heb weleens nagedacht waarom Sikhs met tulbanden met niet ergeren. Ook hindoes met voorhoofdstippen niet. Of boeddistische monniken of mensen met kruisbeelden. Denk dat het komt omdat die gelovigen laten blijken dat ze in iets geloven waar ik niet in hoef te geloven. Ze laten je voelen dat jouw waarheid ook goed is. Dus Maroc als jij ook vindt dat in Saoedie Arabie, Iran en verder mohammedland vrouwen mogen rondlopen zonder lampekappen en hoe ze zelf willen, vind ik je een vent.

Beste kerstwensen
De boom herken je aan zijn vruchten
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Ik ben een voorstander van de niqab (burqa in het Afghaans) zolang deze niet is opgelegd. Als de vrouw zelf voor heeft gekozen zonder dat iemand het haar heeft opgelegd vind ik dat ze alle vrijheid heeft om de niqab te dragen. Overigens heb geen moeite als bijvoorbeeld Monique met blote kont op straat wil lopen. Als zij de kou wil vatten vind ik het best. Affie heeft gelijk als hij stelt dat het niets met Islam te maken heeft. Maar ga een keuze van wie dan ook niet belachelijk maken. Ik ben zelf niet radicaal zoals Affie wel is. En daarmee bedoel ik als het niet in de Koran staat wil niet zeggen dat ik het belachelijk ga achten. Affie volgt de letter van de Koran. Ik waardeer zijn Islam beleving. Maar Affie mag niet beledigen (want beledigen mag niet van de Koran):

O, gij die gelooft! Laat een volk het andere volk dat waarschijnlijk beter is dan zij, niet bespotten, noch vrouwen andere vrouwen, die misschien beter zijn dan zij. En belastert elkander niet, noch noemt elkaar bij scheldnamen. Kwaad is (het geven van) een slechte naam na de aanvaarding van het geloof, en zij die geen berouw tonen zijn de onrechtvaardigen. (koran 49:11)

Afbeelding
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Dus ook in mohammedland mag een vrouw zich kleden zoals ze wil. Mannen die daar niet tegen kunnen moeten maar binnen blijven.

Op het journaal zit zo’n PC moslima uit te leggen dat je zo een gesluierde kunt vragen om haar gezicht te tonen ???
Laatst gewijzigd door gideong op wo dec 21, 2005 11:26 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
De boom herken je aan zijn vruchten
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Uit de site Abou JahJah:

Ongelukkig symbool
Saoudische vrouwen moeten in het openbaar niet alleen een hoofddoek dragen, ze moeten volledig gesluierd zijn en heel hun lichaam moet schuilgaan onder vormeloze zwarte gewaden. Egyptische vrouwen genieten een veel grotere vrijheid in de keuze van hun kleding. De meeste Egyptische vrouwen dragen geen sluiers, en velen kleden zich tamelijk westers, vooral in de steden. Wie zich blindstaart op uiterlijke criteria zou denken dat Egyptische vrouwen veel vrijer en geëmancipeerder zijn dan hun Saoudische zusters. Maar dat is slechts gedeeltelijk waar: de meeste Egyptische meisjes worden besneden. Onder de elegante westerse mantelpakjes gaan seksueel verminkte lichamen schuil. Terwijl vrouwenbesnijdenis in Saoudi-Arabië vrijwel nooit voorkomt. En volgens de alawieten - een islamitische sekte in Syrië, waartoe ook de presidentiële familie behoort - moeten vrouwen ook geen sluiers dragen. Dat is al evenmin een bewijs van progressiviteit of emancipatie, want volgens diezelfde alawieten hebben vrouwen geen ziel ...
Het is dus niet helemaal logisch dat de sluier en de hidjaab door vriend en vijand worden beschouwd als de ultieme symbolen van de onderdrukking van de islamitische vrouw. Maar symbolen ontlenen hun kracht nu eenmaal niet aan logica. Zelfs symbolen die naar objectieve criteria gemeten verkeerd gekozen zijn, kunnen een verschrikkelijke psychologische lading krijgen. Dat is zeker gebeurd met de hidjaab. Het dragen van een rood, zwart of bruin hemd was in de jaren dertig ook geen kwestie van esthetica of vestimentaire voorkeur. Het was een ondubbelzinnige politieke beginselverklaring, en een vergissing kon dodelijke gevolgen hebben. Zo is ook de hidjaab niet slechts een vestimentair onderdeel of zelfs maar een uiting van zedigheid, zoals de sjaaltjes van onze boerinnen vroeger. Het is een politiek-religieuze beginselverklaring. Tijdens een moslimconferentie in Genk werd dit enige jaren geleden bijzonder duidelijk verwoord door Kalim Siddiqui, de stichter van het Britse moslimparlement: "Een vrouw die de hidjaab draagt, draagt de vlag van de islam. Het is de hoofddoek die de maat aangeeft voor het verschil tussen de islam en het westen. De moslimvrouw zegt openlijk en uitdagend dat de westerse beschaving onaanvaardbaar voor ons is, dat ze een ziekte is, een pest voor de mensheid, en dat alleen de islam de mens waardigheid kan geven."

:roll: Wel das de reden waarom ik mij een verbod kan voorstellen en ik er in mee kan denken. Als de moslims zich hier nie kunnen of willen acclimatiseren, niemand verplicht ze en dat ze dan terug gaan. Ze zijn nie verplicht of gedwongen hier te wonen, maar moeten wel de gevolgen van dat hier wonen accepteren. Das een logische gevolg. De hoofd doek zegt: ik wil niet.
Oké goed, wel vertrek dan. Ik ga ook niet wonen waar ik me nie thuis voel of niet wil zijn.
Maar vlgs de koran is dit wel het vooropgezet plan: men moet ons bekeren niet goedschiks dan kwaadschiks tot de islam.
Wel : IK WIL DE ISLAM NIET 8)
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Maroc_21 schreef:Ik ben een voorstander van de niqab (burqa in het Afghaans) zolang deze niet is opgelegd. Als de vrouw zelf voor heeft gekozen zonder dat iemand het haar heeft opgelegd vind ik dat ze alle vrijheid heeft om de niqab te dragen.
Ik ben het helemaal met je eens. iedereen moet dragen wat hij/zij zelf wil.
Het is echter met de burka dat deze vrouwen laten zien dat zij NIETS met Nederland te maken willen hebben, dat zij zichzelf beschouwen als een wandelende vagina en dat alle mannen verkrachtende beesten zijn.
Prima, moeten ze zelf weten.

Waar ik mij aan stoor mbt vrouwen in burka (en hoofddoek) is dat zij klagen dat zij geen stageplaats/werk kunnen vinden. (iets wat ze dus vrijwillig veroorzaken!). Het gevolg daarvan is dat zij afhankelijk zijn van een uitkering (waar o.a. ik me rot voor werk) en dan nog steeds klagen dat ze te weinig geld hebben. :roll:

Aan de ene kant laten zien dat ze een hekel hebben aan Nederland en Nederlanders ...aan de andere kant wel uit de ruif vreten van diezelfde verachterlijke Nederlanders. Het zijn een stelletje hiepokriete parasieten.
Amorele atheistische nitwit
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Ik vind zo'n Bhurka wel gaaf als ie zwart is, laten ze toch zien dat de islam modern is en mee kan gaan in Gothic style, cool.... :twisted:
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

We krijgen binnenkort waarschijnlijk een marokkaanse als nieuwe collega.
Tijdens de solliitatie was ze zonder hoofddoek.
Ik ben benieuwd of ze er ooit 1 zal opzetten.

Ik heb al tegen de baas gezegd dat ik dan op staande voet ontslag neem.
Amorele atheistische nitwit
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Monique schreef:Ik heb al tegen de baas gezegd dat ik dan op staande voet ontslag neem.
Dat moet je juist niet doen, dat is de taktiek die mohammedanen volgen, langzaam mensen weg pressen....infiltratie, leugen en achterlijkheid...
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

unholy schreef:
Monique schreef:Ik heb al tegen de baas gezegd dat ik dan op staande voet ontslag neem.
Dat moet je juist niet doen, dat is de taktiek die mohammedanen volgen, langzaam mensen weg pressen....infiltratie, leugen en achterlijkheid...
Ik hoop dat geen hoofddoek op gaat zetten...ze is namelijk heel goed. Ik zou het heel jammer vinden. Ze lijkt me ook best gezellig.
Alleen...zodra er een hoofddoek opgaat laat ze zien dat een hekel aan Nederland en Nederlanders heeft en dan ga ik echt op tilt.
Amorele atheistische nitwit
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

unholy schreef:
Monique schreef:Ik heb al tegen de baas gezegd dat ik dan op staande voet ontslag neem.
Dat moet je juist niet doen, dat is de taktiek die mohammedanen volgen, langzaam mensen weg pressen....infiltratie, leugen en achterlijkheid...
Just Monique, unholy heeft gelijk; blijf zitten waar je zit. Ge hoeft niet weg te lopen. Ze moet zich aanpassen hier en niet andersom. We denken aan jou :wink:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Just Monique, unholy heeft gelijk; blijf zitten waar je zit. Ge hoeft niet weg te lopen. Ze moet zich aanpassen hier en niet andersom. We denken aan jou :wink:[/quote]

beste Monique,

ik zou naar de baas stappen en hem confronteren dat het meisje geen hoofddoek op had tijdens het sollicitatie gesprek.
(dit moet je nu al doen, anders is het te laat)

de baas moet op zijn beurt dat meisje duidelijk maken haar in dienst te hebben genomen op het indruk die zij heeft achtergelaten. (toen had ze geen hoofddoek op). hij moet haar dus confronteren met deze indruk.

wij weten dat zij zich ook moeten aanpassen, maar dat zullen ze niet doen.

groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Monique,

Verwijs je nieuwe collega supersnel door naar FFI, dan is de toon direct gezet! Weet je ook gelijk waar je met haar aan toe bent.
Van in het begin laten blijken dat hoofddoeken niet kunnen!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Wanneer ik haar naar FFI stuur weet ze dat ik er ook "zo een" ben en krijg ik wellicht een paar van haar vriendjes op bezoek. Dan zal dat litteken wellicht nogmaals geopend kunnen worden... 8)

Nee....ik dank dat ik steeds ga vragen of ze het koud heeft.. :wink:
Amorele atheistische nitwit
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Bericht door Bengazi »

Maroc_21 schreef:
Monique schreef: Ik vraag me af waarom dat niet mogelijk is?
Beperking op de vrijheid van het individu(e). Iedereen is vrij in wat hij/zij wil en niet kleden. Als je burqa begint te verbieden dan moeten ook (vul maar in) verboden worden enkel en alleen omdat een bepaalde bevolkingsgroep dat niet wil en niet wenst.

Daarom mag het niet!
Jij gaat er dus vanuit dat we ook in onze blote kont mogen lopen ?
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Bericht door Bengazi »

Monique schreef:We krijgen binnenkort waarschijnlijk een marokkaanse als nieuwe collega.
Tijdens de solliitatie was ze zonder hoofddoek.
Ik ben benieuwd of ze er ooit 1 zal opzetten.

Ik heb al tegen de baas gezegd dat ik dan op staande voet ontslag neem.
Of probeer eerst een dag in je blote kont te werken. Kijken hoe er dan wordt gereageerd. Dan kan je ontslag misschien op haar verhaalt worden ((als ze i.t.t. haar sollicatiegesprek een hoofddoek op doet, wat nog maar speculatie is)).
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Monique schreef:We krijgen binnenkort waarschijnlijk een marokkaanse als nieuwe collega.
Tijdens de solliitatie was ze zonder hoofddoek.
Ik ben benieuwd of ze er ooit 1 zal opzetten.

Ik heb al tegen de baas gezegd dat ik dan op staande voet ontslag neem.
Natuurlijk mag je dat niet doen. Gewoon straal negeren die hoofddoek, want dat is de bedoeling toch? je kan ook zeggen dat je "bi" bent en je dùs verplicht voelt haar straal te negeren. Helpt ook met pubers.

Jouw benadering over het "koud" hebben vind ik in feite ook een leuke insteek :lol:

Ik opende een nieuwe topic over "islamitische uniformen", stukje daaruit zou ook voor je baas kunnen gebruikt worden:
u zou er toch niet over piekeren om iemand in Volendammer kostuum of in Spakenburger dracht met oorijzers en kap en beukje op klompen achter uw toonbank neer te zetten. U zou zeggen: 'Dat doe je maar in je eigen vrije tijd en niet in mijn bedrijf.' Waarom voor deze islamitische mevrouw dan een uitzondering gemaakt?


Weer een andere benadering, u zou het niet overwogen hebben om in de tijd dat dat geloof nog leefde iemand in monnikspij of in nonnengewaad met hoofdkap achter uw toonbank te laten staan, of iemand in Leger des Heils-uniform, of in Hare Krishna-dracht, hoe menslievend en welwillend u ook bent. Het zou voor uw gevoel onjuist zijn. 'Nee, dat moeten ze maar buiten mijn zaak doen', zou u zeggen. Waarom voor deze mevrouw in islamitische dracht een uitzondering gemaakt?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Er moet natuurlijk wel een redelijke vrijheid zijn van dracht.
Maar er zijn grenzen voor exentrieke vormen van kleden.
Daarmee bedoel ik naakt lopen, mannen in specefieke dameskleding (travestieten) en burqa's. Al deze zaken kun je niet geheel verbieden maar wel beperken. Voor de eerste twee is al een oplossing gevonden, namelijk niet in het openbaar. Doet het maar in je eigen huis of in een besloten ruimte of gelegenheid die ervoor gemaakt is. Dus naaktstranden en travestietencafees.
Voor burqa's hetzelfde. Dus weren uit het openbare leven.

Laten we op de Veluwe een stukje bos maken tot burqabos. Ik dacht eerst aan een burqastrand. Maar burqa is niet bepaald strandkleding.
Een stukje bos met hek erom heen is beter.
Laatst gewijzigd door Hamsa op di dec 27, 2005 8:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Maar burqa is niet bepaald strandkleding.
Een stukje bos met hek erom heen is beter
nou, in dat bos blijft dat laken dan weer aan de struiken plakken! Burqa dient enkel op snel en gezwind langs gevels te schuifelen voor iets dat BROODNOODZAKELIJK is, en anders moeten ze gewoon binnenblijven ja!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Dan is een stukje Drunese Duinen beter.
Dan krijgen de dames ook nog het gevoel in de woestijn te zijn.
Verder liggen de Drunese Duinen dicht bij de Efteling. Maak er een combi-trip van. Zet er een hek omheen met een kassa voor bezoekers.
Plaats reactie