Gezocht: islamitische man.

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Gezocht: islamitische man.

Bericht door Manon »

Dit vond ik op: http://site.kifkif.be/forum/showthread.php?t=4395
Selaam Ou Alaikoem wr wb ,


Misschien schrik je van mijn oproep. Laat me mezelf even voorstellen.
Ik ben een bekeerde moslima van Belgische oorsprong.
Graag had ik een eerlijke moslimman leren kennen, nationaliteit speelt geen rol, liefst iemand met kennis van het arabisch. Iemand tussen 20 en 30 jaar. Ik ben zelf 20.

Waarom ik hier een oproep plaats? Ik ben helemaal niet wanhopig. Ik heb al aanzoeken gekregen maar de meeste mannen willen helaas eerst een relatie aangaan en dergelijke voor ze de 'grote stap' van de waliema aandurven. Dit vind ik echter tijdverlies en is bovendien islamtisch niet aan te raden.

Eerlijke reacties graag.

Zaynab
Misschien koos ze wel de nick Zaynab omdat haar profeet toch ook nogal "plots" de vrouw van zijn aangenomen zoon wou hebben?

Wat scheelt dat kind in feite? Zou ze thuis wegwillen? (en ze kan niet alleen gaan wonen wegens islamitisch niet verantwoord)?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Wat scheelt dat kind in feite? Zou ze thuis wegwillen? (en ze kan niet alleen gaan wonen wegens islamitisch niet verantwoord)?
Nee hoor,ik denk dat ze gewoon heel graag wil trouwen en een gezin oprichten,maar dan wel op de islamitische manier.Omdat ze weet dat dit beter is
X
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

souhaila schreef:
Wat scheelt dat kind in feite? Zou ze thuis wegwillen? (en ze kan niet alleen gaan wonen wegens islamitisch niet verantwoord)?
Nee hoor,ik denk dat ze gewoon heel graag wil trouwen en een gezin oprichten,maar dan wel op de islamitische manier.Omdat ze weet dat dit beter is
X
Hoi Steffi,

Beter???
Beter dan wat/wie?

En wat moet het verschil dan wel zijn?
Wat is er beter aan de "islamitische manier"?

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Natuurlijk is dat "beter".

Ik ga het ook eens zo doen, je moet gewoon iemand hebben met dezelfde interesses (weze het islam, of pintenpakken).

Bon, ik doe graag een terrasje. Ik zoek dus een man die graag een terrasje doet.
Straks ga ik even kijken en pik de eerste de beste die op zo'n terrasje zit eruit, ik stap er het stadhuis mee binnen, en 's avonds ligt ie in mijn bed.
Dit is dus "beter".

Het voordeel in mijn geval is natuurlijk dat ik hemzelf ook kan verstoten: voeldoet ie niet dan zeg ik "tralalie tralala tralaleuter" en kan ik een volgende gaan oppikken op het terrasje. Die moet dan wel chinees kunnen spreken, want daar wil ik naartoe op huwelijksreis.

Echt wel praktisch die islam!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Hoi Steffi,

Beter???
Beter dan wat/wie?
ALs (praktiserende)moslima is het toch beter om op de Islamitische maner te trouwen en je man te ontmoeten?
En wat moet het verschil dan wel zijn?
Awel,dat je elkaar ontmoet met een 3de persoon derbij en zo wat meer over elkaar te weten komt.
Over of hij/zij erg praktiserend is,wat hij/zij over bepaalde standpunten in de islam denkt ect ect..
En dat jullie dan beslissen of er mss kans is op een huwelijk..
Wat is er beter aan de "islamitische manier"?
Voor een moslim is de Islamitische manier uiteraard beter omdat Allah(swt) het zo wilt.En Allah(swt) weet wat het beste is.


Circe schreef:
Natuurlijk is dat "beter".
Ik ga het ook eens zo doen, je moet gewoon iemand hebben met dezelfde interesses (weze het islam, of pintenpakken).
Bon, ik doe graag een terrasje. Ik zoek dus een man die graag een terrasje doet.
Straks ga ik even kijken en pik de eerste de beste die op zo'n terrasje zit eruit, ik stap er het stadhuis mee binnen, en 's avonds ligt ie in mijn bed.
Dit is dus "beter".
Dit is helemaal iets anders Circe,Als je een moslim ( een praktiserende dan wel) bent draait je hele leven rond de Islam en rond Allah(swt),je denken en doen.
Dus is het lochis dat je iemand zoekt/wilt die dezelfde levensstijl en tzelfde denkt en doet ? Ik bedoel hetzelfde denken over de Islam en manier van kleden,gedrag enzo he.
Als ik 5 keer per dag zou bidden zou ik van mijn man verwachten dat hij 6 keer per dag bid ( bij manier van spreken)
Ik vind dat een man 'hoger' moet staan qua praktiseren zodat je van hem iets kan leren enzo.
Je ziet,het is dus volledig anders..
X
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ik vind dat een man 'hoger' moet staan qua praktiseren zodat je van hem iets kan leren enzo.
:roll: zijn vrouwen te dom van zichzelf?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

souhaila schreef:
Hoi Steffi,

Beter???
Beter dan wat/wie?
ALs (praktiserende)moslima is het toch beter om op de Islamitische maner te trouwen en je man te ontmoeten?
Vele Moslims hebben hier altijd hun mond vol van hoe goed het 'multiculturele' wel is, en hoeveel ze bij te dragen hebben.

Blijkbaar geldt dit echter niet voor henzelf. De vraag blijft waarom? (Ik heb een goed idee waarom, maar het antwoord zal je niet zinnen)
souhaila schreef:
En wat moet het verschil dan wel zijn?
Awel,dat je elkaar ontmoet met een 3de persoon derbij en zo wat meer over elkaar te weten komt.
Over of hij/zij erg praktiserend is,wat hij/zij over bepaalde standpunten in de islam denkt ect ect..
En dat jullie dan beslissen of er mss kans is op een huwelijk..
Het huwelijk wordt aldus zuiver mechanisch gezien. Het is dus een manier om het geloof te verspreiden en heeft niets te maken met liefde, gezin of andere vormen van welzijn.
souhaila schreef:
Wat is er beter aan de "islamitische manier"?
Voor een moslim is de Islamitische manier uiteraard beter omdat Allah(XXX) het zo wilt.En Allah(XXX) weet wat het beste is.
Kortom, Islam legt nooit uit waarom. Je weet niet waarom het beter is, en de Koran laat ook (bijna-categoriek) na uit te leggen waarom.

Dit is dus een dogmatisch-dictatoriale manier van denken.

De kans dat je het dus fout hebt is enorm groot, want omdat je geen snars van de regels begrijpt weet je ook niet hoe ze toe te passen, dat is logisch.
souhaila schreef:Dit is helemaal iets anders Circe,Als je een moslim ( een praktiserende dan wel) bent draait je hele leven rond de Islam en rond Allah(XXX),je denken en doen.
In de wetenschap dat je toch niet weet wat "Allah" wil, weet je dus eigenlijk niet of je goed doet of niet. Je denkt alleen dat je het weet en mogelijk wil "Allah" feitelijk toch dat je je zoon opvoedt om onogelovigen te doden tot religie van "hem" is.

Je weet het niet, je kunt het ook niet weten. Want het "waarom" is nooit vermeld. En daar waar het "waarom" vermeld is, is het zinloos.

Immers, de koran zegt, in een bijna-unieke vlaag om het waarom toch uit te leggen, dat de mens gecreëerd is om "Allah" te aanbidden. Nu, wetende dat "Allah" geen behoeftes heeft, slaat dit absoluut nergens op.
souhaila schreef:Dus is het lochis dat je iemand zoekt/wilt die dezelfde levensstijl en tzelfde denkt en doet ? Ik bedoel hetzelfde denken over de Islam en manier van kleden,gedrag enzo he.
Als ik 5 keer per dag zou bidden zou ik van mijn man verwachten dat hij 6 keer per dag bid ( bij manier van spreken)
Ik vind dat een man 'hoger' moet staan qua praktiseren zodat je van hem iets kan leren enzo.
Je ziet,het is dus volledig anders..
X
Dus je man moet verder staan in het giswerk dan jij? Waarom?
Er is een mogelijke reden, hoor, bij voorbeeld: jij wil structuur in je leven en dus ook een man die dictatortje kan spelen als jij twijfelt.

Kijk, als je regels volgt moet je je altijd bewust zijn waarom. Want soms zijn regels in strijd met mekaar. Dan moet je kunnen kiezen en om die keuze te maken heb je een "waarom" nodig.

Nu mijn vraag "waarom": waarom zou men regels volgen van een "God" die zegt dat de wereld in 6 dagen is geschapen terwijl dit overduidelijk al zonder miskenning en twijfel door de wetenschap weerlegd is?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Lieve Steffie.
Awel,dat je elkaar ontmoet met een 3de persoon derbij en zo wat meer over elkaar te weten komt.
Over of hij/zij erg praktiserend is,wat hij/zij over bepaalde standpunten in de islam denkt ect ect..
En dat jullie dan beslissen of er mss kans is op een huwelijk..
Ketter heeft het je al heel goed uitgelegd, maar ik wil je nu vragen of jij geen liefde in je leven wil.
Deze islamitische manier van het huwelijk heeft niks met liefde te maken.
Natuurlijk wil je een partner hebben die geestelijk het zelfde niveau heeft als jij, maar daar komt meer bij kijken dan alleen religie.
Wat jij nu beschrijft is een zakelijke regeling.
Net zoals en boer dat heeft met een andere boer, die toevallig een goeie stier op stal heeft staan. Hij wil zijn koeien bevrucht hebben zodat die koe later sterke kalfjes baart.
Geen wonder dat er in een Islamitisch huwelijk geld geboden word voor een vrouw.

Ik heb medelijden met je Steffie..Heb jij zoveel liefde in je jonge leven moeten ontberen lieverd?
Of heb je masochistische neigingen. Wil jij jezelf pijn doen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

souhaila schreef:
Hoi Steffi,

Beter???
Beter dan wat/wie?
ALs (praktiserende)moslima is het toch beter om op de Islamitische maner te trouwen en je man te ontmoeten?
En wat moet het verschil dan wel zijn?
Awel,dat je elkaar ontmoet met een 3de persoon derbij en zo wat meer over elkaar te weten komt.
Over of hij/zij erg praktiserend is,wat hij/zij over bepaalde standpunten in de islam denkt ect ect..
En dat jullie dan beslissen of er mss kans is op een huwelijk..
Wat is er beter aan de "islamitische manier"?
Voor een moslim is de Islamitische manier uiteraard beter omdat Allah(XXX) het zo wilt.En Allah(XXX) weet wat het beste is.
Nou weet ik nog steeds niet wat er zo beter aan is.
Omdat er een derde aan te pas komt zou je meer van elkaar houden.
Of zou je beter bij elkaar gaan passen of zo?
Dus je huwelijk is beter als allah het zo wil. Beter dan een huwelijk met een ongelovige of tussen 2 ongelovige??

Het lijkt me erg stug.

Ik denk zelfs dat ik de stelling wel aandurf dat het omgekeerde waar is!!!
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Om eerlijk te zijn, ik vind dat het nogal hoerig is.

Beetje in een uitstalraam gaan zitten (ok, met een laken over je kop desnoods) en een
- bord om de hals: ik wil een man, wie pakt me?
- Je kan er ook nog een prijs bijzetten, desnoods korting aanbieden...
- Iets van: basistarief (levenslang kost en inwoon) ---
- Aankoopprijs: xxx euro's, terug te krijgen bij verstoting (lijkt me een soort huurwaarborg).
- Inwisselbaar bij ziekte of onvruchtbaarheid.
- Maximaal vier exemplaren tegelijk aan te kopen (eventueel extra korting - of: drie jonge modellen kopen en vierde gratis indien boven de vijftig jaar)

allez, als je er even bij stilstaat!

Iemand die solliciteert als huishoudster krijgt meer respect!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

@Circe, misschien kan het nog wel gemakkelijker. De pa van Zaynab gaat gewoon met haar bij de moskee staan, doet dochterlief een bordje met 'Te koop' om de nek, bij voorkeur een redelijke prijs en een mooi foldertje met daarin de kwaliteiten van het meiske. Je zult zien: binnen de kortste keren kan hij met een volle beurs naar huis.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Alba schreef:@Circe, misschien kan het nog wel gemakkelijker. De pa van Zaynab gaat gewoon met haar bij de moskee staan, doet dochterlief een bordje met 'Te koop' om de nek, bij voorkeur een redelijke prijs en een mooi foldertje met daarin de kwaliteiten van het meiske. Je zult zien: binnen de kortste keren kan hij met een volle beurs naar huis.
Ligt er een beetje aan hoe ze eruit ziet.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Alhoewel....
Doet met denken aan die familiefoto die Ariel een keer plaatste met 5 van die zwarte kraaien.
(Waarom ben ik toch zo kieskeurig....)
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ligt er een beetje aan hoe ze eruit ziet.
allemaal op te lossen hoor! je geeft eerst een voorschot en dan mag je even achter het gordijntje kijken.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

circe schreef:
Ligt er een beetje aan hoe ze eruit ziet.
allemaal op te lossen hoor! je geeft eerst een voorschot en dan mag je even achter het gordijntje kijken.
En moet ik gelijk trouwen zeker.
Zal me daar een beetje gek zijn.
Keuren....ok.
Maar als het niet bevalt....geen koop tuurlijk.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

Thomas, toch. Niet zo lelijk doen over een diamant. Foei! :wink:
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Alba schreef:Thomas, toch. Niet zo lelijk doen over een diamant. Foei! :wink:
Da's toch niet lelijk?
Je wilt toch wel even zien keuren voor je wat koopt?
Wanneer je een auto koopt maak je toch ook eerst een proefrit?
Amorele atheistische nitwit
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

Wanneer je een auto koopt maak je toch ook eerst een proefrit?
Juist! De moslimman vraagt aan pa een proefritje! Goed idee, Monique. :twisted:
O, o, dit wordt wel heel banaal.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Alba schreef:Thomas, toch. Niet zo lelijk doen over een diamant. Foei! :wink:
Maar Alba, je weet pas dat het een diamant is als je dat proefondervindelijk hebt vastgesteld.

En ach, het is toch ook gewoon leuk om een diamant te bezitten.
(Sommige mensen pronken zelfs met NEPdiamanten!!!)
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Plaats reactie