Het zwaard van de islam

Moderator: M

weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Dutch schreef:Maroc
Maar ik denk dat iemand die iets van een ander wil leren eerst alle vooroordelen over een ander moet afleren! Slechtheden en dwaasheden zijn niet rasgebonden of cultuurgeboden.
Dat ben ik volkomen met je eens Maroc ! Mooi verwoord bovendien.
Hoe kan jij dit persoonlijk rijmen met alle vooroordelen die moslims hebben tegenover anders- en nietgelovigen uit andere rassen en culturen? Hoe kan jij in deze optiek het eens zijn met de koran die je verbiedt vrienden te kiezen onder de kuffaar, omdat deze minderwaardig en slecht zouden zijn?

Volgens mij bedoelde maroc zichzelf.

groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

Tegenstrijdigeheid heeft te maken met verkeerde vertalingen door verkeerde interpretaties en de invloed van de ahadith.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Kan iemand mij verlichten en even zeggen over welk vers van hoofdstuk 12 jullie het hebben? :?
Voor mijn gemak... :D
Righteousness
Berichten: 2
Lid geworden op: do dec 22, 2005 1:43 pm

www.elqalem.nl

Bericht door Righteousness »

WWW. ELQALEM.NL

Wil aub iedereen op het forum van www.elqalem.nl ook hun mening geven en andere teksten lezen.

En luister dit even: http://download.omroep.nl/rvu/av/simek/051204.mp3
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Even scrollen, was wel weer genoeg.

Trouwens, wel vermakelijk, Bush met het bekende boek van Darwin, misschien leven ze op die site in een andere wereld. Maar de achterban van Bush gelooft niet in evolutietheorie en is bezig ID en Creationisme te bepleiten.

Werkelijk een domme leeghoofdige dwaas die dat prentje erop zette...hahaha....
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Hoi Ik vond dit op een ander forum mar kon omwille van reeds gebruikt naam niet inloggen. Dus heb ff copytje geplakt hier van enkele kernachtige uitspraken. :wink:


Oud_student - woensdag 14 december 2005 @ 23:21


Lux Aeterna


De ideologie (theorie) van de islam is oorlogszuchtig, anderdenkenden (=ongelovigen) zijn vrijwel vogelvrij. Bij een godsdienst als het christendom is de ideologie juist die van tolerantie en naastenliefde. Zet Jezus naast Mohammed een groter verschil kan haast niet.

Nu zullen er weer ongetwijfeld mensen komen die zeggen, maar de chistenen hebben toch ook geweld gebruikt? Ja, natuurlijk, maar vanuit de christelijke ideologie is elk geweld af te keuren, terwijl de islamiet door de Koran gesterkt wordt in het gebruik van geweld.



IntroV
IntroV - woensdag 14 december 2005 @ 23:25


Veel voor weinig


Het Christendom heeft 't Nieuwe Testament, waarin geweld wordt veroordeeld. De Islam heeft dit niet, maar wel hele grote delen van de koran bestaan uit het prediken van geweld.

Gelukkig volgt een heel groot deel van de moslims de koran niet letterlijk. Maar waar dit wel gebeurt zie je heel vaak grof geweld ontstaan.



LXIV
LXIV - woensdag 14 december 2005 @ 23:30





@oud-student.
Idd. Een christen die gewelddadig is leeft juist niet volgens de leer van het christendom, namelijk zijn naaste lief hebben en zijn vijand de andere wang toekeren.
Een moslim die gewelddadig is leeft juist wel volgens de leer van de islam.
In beide groepen zijn natuurlijk (gelukkig) uitzonderingen. Maar vergis je niet dat een groot deel van de moslims geen kans krijgt om ongelovigen iets aan te doen. Hetzij omdat er in hun omgeving geen "ongelovigen" (meer) zijn, hetzij omdat ze zelf een kleine minderheid vormen. Daar waar een meerderheid van moslims heerst(e) over een minderheid van andersgelovigen is het die minderheid zonder uitzondering slecht vergaan.

Gloria in excelsis Deo!
Et in terra pax hominibus bona voluntas.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Afbeelding
Met deze zwaard wordt het onrecht bestreden!
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Maroc_21 schreef:Afbeelding
Met deze zwaard wordt het onrecht bestreden!
..en kafirs onthoofdt :roll:

Het onrecht wordt bestreden vooral door Gods woord


Hebrëen 4
12 Want het Woord Gods is levend en krachtig, en scherpsnijdender dan enig tweesnijdend zwaard, en gaat door tot de verdeling der ziel, en des geestes, en der samenvoegselen, en des mergs, en is een oordeler der gedachten en der overleggingen des harten.
13 En er is geen schepsel onzichtbaar voor Hem; maar alle dingen zijn naakt en geopend voor de ogen Desgenen, met Welken wij te doen hebben.

En een tweesnijdend zwaard is RECHT en nooit Krom, want dat is technisch niet mogelijk bij een kromming 2 kanten snijdend te maken.
Typisch ook in geestelijk opzicht gaat die vergelijking op. Gods woord, de bijbel,is recht en de ideologie van islam is krom.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Maroc: het is "dit" zwaard, niet "deze". Zwaard is ONZIJDIG. Vooraleer je dus begint te snijden, eerst je Nederlandse les leren.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Jm
Berichten: 421
Lid geworden op: ma okt 17, 2005 4:17 pm

Bericht door Jm »

stropke schreef:Gods woord, de bijbel, is recht en de ideologie van islam is krom.
Mijn beste Stropke:

Kun jij aantonen dat de bijbel inderdaad "Het Woord Gods" is??


P.S:

De bijbel zegt:

God bestaat, God deed zus, God zei zo,


..is géén bewijs.... !


Kom dus, als je een antwoord op mijn vraag wilt geven, niet met bijbelteksten aanzetten ! Daar bewijs je namelijk helemaal niets mee !

Jm.
Waarlijke liefde ìs onvoorwaardelijke liefde -> én Wij :?: :?
Nestor
Berichten: 36
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 9:21 pm

Niets

Bericht door Nestor »

Ik heb helemaal niets tegen moslims, noch tegen de sharia, noch tegen het afhakken van handen, noch tegen het zichzelf opblazen, maar ik wenste dat ze dat alleen in hun land deden en de rest van de wereld er niet mee lastigvielen.
Ze zijn hier niet gelukkig, de mensen hier willen zich niet bekeren, ze worden met de nek aangekeken, ze willen onze wetten niet volgen.
OK, volledig akkoord, maar in die omstandigheden ging ik terug naar mijn land hoor.
Moesten wij proberen om in een Islamitisch land een Westerse enclave te stichten, met eigen wetten en eigen kerk, maar volledig op kosten van de gemeenschap van dat land, we zouden nogal vliegen geloof ik.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Niets

Bericht door Monique »

Nestor schreef: Moesten wij proberen om in een Islamitisch land een Westerse enclave te stichten, met eigen wetten en eigen kerk, maar volledig op kosten van de gemeenschap van dat land, we zouden nogal vliegen geloof ik.
Tsja....dat is dus het verschil tussen een untermensch en een übermensch.
Amorele atheistische nitwit
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Re: Niets

Bericht door Maroc_21 »

Nestor schreef: Moesten wij proberen om in een Islamitisch land een Westerse enclave te stichten, met eigen wetten en eigen kerk, maar volledig op kosten van de gemeenschap van dat land, we zouden nogal vliegen geloof ik.
Wat doen ze in Irak? wie financiert de oorlog tegen Irak?
Wat doen ze in Palesitna?
Wat doen ze in Chechenië?
Wat doen ze in Afghanistan?

Wat deden de Nederlanders in Suriname?
Wat deden de Nederlanders in Indonesië?
Wat deden de Fransen in Marokko?
Wat deden de Fransen in Algerije?
Wat deden ze? en wat doen ze?
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Niets

Bericht door Monique »

Maroc_21 schreef:
Nestor schreef: Moesten wij proberen om in een Islamitisch land een Westerse enclave te stichten, met eigen wetten en eigen kerk, maar volledig op kosten van de gemeenschap van dat land, we zouden nogal vliegen geloof ik.
Wat doen ze in Irak? wie financiert de oorlog tegen Irak?
Wat doen ze in Palesitna?
Wat doen ze in Chechenië?
Wat doen ze in Afghanistan?

Wat deden de Nederlanders in Suriname?
Wat deden de Nederlanders in Indonesië?
Wat deden de Fransen in Marokko?
Wat deden de Fransen in Algerije?
Wat deden ze? en wat doen ze?
Dus in al die landen wonen buitenlanders die op de zak van die rijke landen teren?
Amorele atheistische nitwit
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: Niets

Bericht door stropke »

Nestor schreef:Ik heb helemaal niets tegen moslims, noch tegen de sharia, noch tegen het afhakken van handen, noch tegen het zichzelf opblazen, maar ik wenste dat ze dat alleen in hun land deden en de rest van de wereld er niet mee lastigvielen.
Ze zijn hier niet gelukkig, de mensen hier willen zich niet bekeren, ze worden met de nek aangekeken, ze willen onze wetten niet volgen.
OK, volledig akkoord, maar in die omstandigheden ging ik terug naar mijn land hoor.
Moesten wij proberen om in een Islamitisch land een Westerse enclave te stichten, met eigen wetten en eigen kerk, maar volledig op kosten van de gemeenschap van dat land, we zouden nogal vliegen geloof ik.
Just Nestor kpeis idd da we rapper der uit vlogen dan we er in kwamen. :roll:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Plaats reactie