Jehovah’s Getuigen (haatreligie zonder geweld)

Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Verbroken vriendschap vanwege religie

Bericht door hans van de mortel »

6 augustus 2007

Beste Hans,

Helaas kunnen wij voorlopig niet afspreken omdat ik tot de conclusie ben gekomen dat het niet correct is.
Ik vindt je een fijne vent, je hebt je hart op de juiste plek en ondanks dat we niet dezelfde mening delen zal ik jou altijd als vriend koesteren. Ik hoop dat je begrip hebt voor mijn keuze. Vaarwel mijn vriend het ga je goed. En vergeet een ding niet, je bent uit het oog maar niet uit mijn hart.

Adios,

Tu Amigo Johny "B good" Mildred
(naam is veranderd)


Dit bericht ontving ik vandaag van mijn fanatieke squashmaat, vriend en Jehovah’s Getuige puntje, puntje, puntje.

Vorige week is, als laatste in de rij, pas goed tot hem doorgedrongen dat ik een teruggetreden Jehovah’s Getuige ben (dus ex-Getuige). Hij verkeerde blijkbaar nog altijd in de veronderstelling dat ik nog steeds een Getuige was. Deze vriend en squashmaat woont namelijk in een andere plaats en bezoekt dus ook andere bijeenkomsten. Vandaar.
Bovenstaand bericht ontving ik nadat ik zijn voicemail had ingesproken om een nieuwe afspraak te maken voor komende zondag.

Een Jehovah’s Getuige die besloten heeft om vanwege zijn geweten terug te treden uit de organisatie is vanaf dat moment ’besmet’ verklaard, dus ’persona non grata’. Niet één Getuige, al of niet vriend, mag meer contact onderhouden met de teruggetreden Getuige uit de organisatie.

Het Wachttoren Genootschap is een gevaarlijke fundamentalistische organisatie die al haar onderdanen in een ijzeren psychologische greep heeft en macht uitoefent over mensen. Precies zoals de islam. Ik hoef alleen niet voor mijn leven te vrezen. In dat opzicht behoort het Wachttoren genootschap tot de categorie ’beschaafde barbaren.’

Zo maar een feit: de oprichter, T.C. Russell (vanaf 1870) was lid van de Vrijmetselarij. Dat betekende dat hij zich er niet voor schaamde met zijn andere leden aan dezelfde tafel te vergaderen die aanhangers waren van de islam of andere religies.

Het is maar weinigen gegeven zich uit de wurggreep van het Wachttoren Genootschap los te maken. Het is mij gelukt, omdat ik mij niet langer met de religieuze poppenpast van de grote leugen wilde compromitteren.
’Broeders, zusters’ en vrienden bleken plotsklaps nooit oprecht tegen mij te zijn geweest, ondanks hun grote voorbeeld, koning en leidsman Jezus Christus. Zij verkozen onderworpenheid aan een systeem boven menselijkheid en vrijheid van denken.

Een ervaring rijker geworden. Verbroken vriendschap vanwege religie.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dat doet pijn Hans.
Ik ben het met je eens dat de JG een cult is.
Ik hoop dat je vriend eens zal in zien hoeveel pijn hij je gedaan heeft , maar ik vrees met grote vreze dat dat niet zal gebeuren zolang hij lid blijft van deze club.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Onderstaand een simpele vraag die ik in een brief stelde aan het Wachttoren Genootschap in Nederland. Het is opvallend hoe deze organisatie omgaat met zijn ’gelovigen’ en een simpele vraag had kunnen beantwoorden met JA of NEE. Maar men had blijkbaar alle reden om om de hete brij heen te draaien. Het zijn uitgekookte gladjanussen die als geen ander weten hoe mensen te indoctrineren. Hoe een simpel antwoord kan verworden tot een zeer dubieus, ontwijkend, omslachtig en vooral kinderachtig antwoord, gehuld in volledige duisternis, lees je hieronder. Maar eerst mijn simpele brief.

Aan: Het Wachttoren Genootschap
Bethel
Noordbargerstraat 77
7812 AA Emmen

11-08-2006

Geliefde broeders en zusters,

Gaarne zou ik een antwoord ontvangen over een kwestie, of op Bethel wonende broeders toegestaan wordt een baard te dragen.
Voor een antwoord kun je mij ook een e-mailbericht sturen.

Doe ondertussen de waarderende groeten aan mijn grote vriend Rob de Haan, mocht je hem in het weekend tegenkomen in de bouw.

Met hartelijke groet,
Hans van de Mortel
_____________________________________________________________

Nu volgt hier het komplete antwoord. w=Wachttoren km=Koninkrijks mededelingen

Wachttoren
Bijbel- en traktaatgenootschap

14 augustus 2006

Geliefde broeder Van de Mortel,

Jij stuurde ons een brief, gedateerd 11 augustus, waarin je de vraag stelde of op Bethel wonende broeders toegestaan wordt een baard te dragen.

Eerlijk gezegd begrijpen wij de achtergrond van je vraag niet helemaal en daarom voelen wij ons niet in de positie om er ’zomaar’ een antwoord op te geven. Een andere reden daarvoor is dat de leden van de wereldwijde Bethelfamilie zich bereid hebben verklaard om in de zogeheten Wereldwijde Orde van Speciale Volletijddienaren van Jehovah’s Getuigen te dienen. In het kader daarvan zijn regelingen getroffen die slechts van toepassing zijn op de Bethelfamilie en enkele daarvan hebben ook met kleding en uiterlijke verzorging te maken, anderen weer met werktijden en -toewijzingen (zie w97 1/8 9 en km 6/01, blz. 4, par. 13 en 14). Het is interessant dat in De Wachttoren van 1 juni 1989, blz. 16 en 17, geschreven wordt over enkele regelingen op Bethel voor het schoonhouden van de toiletten.
Het artikel wijst echter op het beginsel achter de regeling. Wat het dragen van een baard door een broeder betreft, zijn de beginselen zoals die te vinden zijn in Kolossenzen 1:10a, 1Timotheüs 2:9, 10 Titus 2:10, 1Petrus 3:15 en 1Johannes 2:15-17 een goede hulp. Elke broeder, waar of in welke omstandigheden hij ook dient, zal met behulp van deze beginselen een goede beslissing kunnen nemen in verband met zijn haardracht en zo in staat zijn om Jehovah zo volledig mogelijk te dienen.

Ontvang alsjeblieft onze vriendelijke en christelijke groeten,

Wachttoren B&T Genootschap
___________________________________________________________

Het zal niemand verbazen dat zij overal regels voor hebben. Ook over wat wel en niet in de slaapkamer is toegestaan tussen echtparen, welk soort overhemd wel of niet gedragen kan worden. Alleen als het bloedheet in de zomer is, staat men het zitten in de zaal zonder colbert toe. Etc., etc.. Het is niets anders dan macht uitoefenen over mensen en hun geld aftroggelen, op een manier die zijn weerga niet kent.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »


”Vrouwen en kinderen eerst”. Daar denken wij als beschaafde westerlingen aan om ze te helpen in geval van nood. Maar de islam denkt anders. Bij hun moordaanslagen staan ”vrouwen en kinderen eerst” hoog op hun verlanglijstje.

Ook jij hebt klakkeloos de argumenten overgenomen van de Israelische propoganda. Rouwende Palestijnse moeders worden afgeschilderd als onmensen. Het is oneerbiedig de Islamitische ouderlijke gevoelens zo te typeren. Neee, Israelische sturen hun kinederen niet de dood in, dat doen alleen de Palestijnen, wil je claimen. :shock:


Islamitische ouders willen geen betere toekomst voor hun jongste generatie. Alsof deze perspectief niet wordt geblokkeerd door diezelfde Israelische, die massaal hun eigen tieners voor drie jaar afstaan aan het leger. Och dat is waar ook, hier past geen propganda, he.


Sorry, maar ik ben zo anti- Israel als het maar kan, (let op)!, niet anti-Jooods, maar anti-Israelisch.


MvG,
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Chaimae schreef:
Hans van de morel schreef:
”Vrouwen en kinderen eerst”. Daar denken wij als beschaafde westerlingen aan om ze te helpen in geval van nood. Maar de islam denkt anders. Bij hun moordaanslagen staan ”vrouwen en kinderen eerst” hoog op hun verlanglijstje.
Chaimae schreef:
Rouwende Palestijnse moeders worden afgeschilderd als onmensen. Het is oneerbiedig de Islamitische ouderlijke gevoelens zo te typeren.
Zij zijn geen onmensen maar wel aanhangers van onmensen (islam/koran)
Chaimae schreef:
Sorry, maar ik ben zo anti- Israel als het maar kan, (let op)!, niet anti-Jooods, maar anti-Israelisch.
Kan me voorstellen. Je weet toch wel dat er in Israël heel veel Palestijnen wonen, terwijl in Jericho NIET ÉÉN jood mag wonen? Verdreven en verboden voor joden. De moslims mogen echter blijven wonen in israël.

Trouwens wat doe jij op dit topic? Deze is voor nieuwsgierige mensen naar het equivalent van de islam: Jehovah’s Getuigen. Net zo geïndoctrineerd en knettergek in hun geloof. Ook zij geloven in kabouters en feeën en satans.

Voel je je soms thuis op deze topic?

Hartelijke groet,
Hans
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

hans van de mortel schreef:Zij zijn geen onmensen maar wel aanhangers van onmensen (islam/koran)
Graag zou ik deze zin willen corrigeren in:
  • "Zij zijn geen onmensen maar wel aanhangers van onmenselijke sekte (islam/koran)"
mvg,
Roelof
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Hoe kom ik in de hemel?

Bericht door hans van de mortel »

Hoe kom ik in de hemel?

Dat kan op twee manieren.

De eerste en snelste manier is de islam-doctrine
Je omgort jezelf met springstof als goedgelovige moslim. Vervolgens treedt je een overvolle supermarkt binnen en stelt je daar op waar de meeste moeders met kinderen staan. Je denkt aan Allah, trekt aan het koordje en . . .

B E N G

Weg moeders met kinderen. Overal in de supermarkt liggen onderdelen van moeders en kinderen die uit elkaar gerukt zijn. Het bloed, ingewanden en andere vleesresten bevinden zich nu wijd versprijd tussen de artikelen in de schappen.

Allah blij, de goedgelovige moslim blij. Hij zit nu direct naast Allah in de hemel. Even wachten. Ja hoor, daar gaat een grote deur open en negen beeldschone maagden van top tot teen schaars gekleed met ongetwijfeld grote tieten, grote achterwerken en brede heupen werpen zich op de net in de hemel gearriveerde moslim. Geheel overeenkomstig de wil van Allah. Mochten zich onder de slachtoffers toevallig moslims bevnden, geen probleem, ook die gaan direct door naar de hemel, vanzelfsprekend. Want Allah is goed en rechtvaardig. Dit nu is precies wat Chaimae en consorten aanhangen. Als dat niet zo is hadden zij allang afscheid genomen van deze afschuwelijke primitieve mensonwaardige organisatie die de islam is.

Als ik beweer een vredelievend mens te zijn, maar ik ben lid van een organisatie die zich stelselmatig bezig houdt met het terroriseren en afslachten van onschuldige mensen in de naam van God, dan ben ik net zo schuldig als de rest. Ik comformeer mij namelijk aan die groep.

Een goed en vredelievend mens dient zo’n religieuze groep dan te verlaten. Wie blijft is anders net zo misdadig!

De tweede manier en meest softe en vredelievende is De Wachttoren-doctrine
Men wacht tot omstreeks pasen. Om precies te zijn tot 14 Nisan (ongeveer begin april). men bezoekt dan in de zaal van de Jehovah’s Getuigen de jaarlijkse Gedachtenisviering van het overlijden van Jezus Christus.
Op een bepaald moment tijdens het avondvullend programma vol met toespraken en gebeden volgt het moment waarop een schaal met matses (joods ongezuurd brood) en een glas wijn de rijen langs gaan.
Op het moment dat u de schaal in handen heeft, neemt u een stuk matses en stopt dat in uw mond. Als u even daarna ook nog een slokje wijn neemt, weet u zo goed als zeker dat u later (als u dood gaat) als één van de 144.000 in de hemel komt als mederegeerder met Jezus samen op de troon naast God.
Het gaat hier dus weer om macht uitoefenen. Maar dan vanuit de hemel. JAAAAAAA! U gaat nu zelf macht uitoefenen. Over wie dan wel? Nou, over al die mensen op aarde die na Armageddon een aardse opstanding hebben gekregen van God. Zij zijn namelijk met hun fikken van de matses en de wijn afgebleven tijdens de viering op 14 Nisan en zijn daarom niet naar de hemel gegaan en zijn nu voortaan uw onderdanen.

Ja maar, als er nu meer dan 144.000 naar de hemel zijn gegaan omdat ze ze zo nodig van de matses en de goedkope wijn moesten nemen, wat gebeurt er dan met de overblijvers? Die zullen zwaar worden gestraft door God. Met de dood. Want zij hadden nooit van de matses en de wijn mogen nemen.

Een raar verhaal of slap geklets van die Mortelliaan? Kan zijn. Maar overtuig uzelf. U bent altijd welkom bij de Jehovah’s Getuigen. Vooral op 14 Nisan. U wordt echter geadviseerd om er niet aan te komen. U weet wel waaraan. Die lekkernijen zijn namelijk in de eerste plaats bedoeld voor Jehovah’s Getuigen.

Dus, eerst lid worden om in hun web van religieuze fundamentalistische waan verstrikt te raken.

Heidense rituelen en symboliek

Precies zoals het altijd al geweest is in de tijd van de vroegere heidenen. Ook de katholieken (gewone, Grieks of Russisch orthodoxe katholieken) hebben daar nog steeds last van, van deze schijnbaar besmettelijke haast ongeneeslijke ziekte.

Hoe dan ook. Keuze 2 om in de hemel te komen is een vredelievende keuze van een christen. Keuze 1 daarentegen is een dagelijkse veel voorkomende gewelddadige fascistisch extreem rechtse beslissing van een moslim.

[/b]DE KEUZE IS AAN DE MENS, DIE OF MENS BLIJFT (1) OF ZICH VERLAAGD TOT DE SATAN VAN ALLAH (2)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Roelof schreef:
hans van de mortel schreef:Zij zijn geen onmensen maar wel aanhangers van onmensen (islam/koran)
Graag zou ik deze zin willen corrigeren in:
  • "Zij zijn geen onmensen maar wel aanhangers van onmenselijke sekte (islam/koran)"
mvg,
Roelof
Foutje. Bedankt!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Michiel Hegener schreef in NRC over het verbod op afvalligheid.

Jammer, vindt Michiel Hegener van het ‘steuncomité ex-moslims’, dat het nu alleen nog maar over Ehsan Jami gaat. En niet meer om het verbod op geloofsafval.

”Als je het hebt over het verbod op afvalligheid, kom je alléén uit bij de islam. Als je in die religie ook vrij zou zijn om niet te geloven, loopt het vanzelf leeg. Dan is het exit islam,” aldus Hegener in de NRC.

Nee, zeg ik, dat is niet alléén bij de islam, maar ook bij de Jehovah’s Getuigen, een van de meest getructe en meest geraffineerde fundamentalistische sekten die zijn weerga in de geschiedenis van onderdrukking en manipulatie niet kent.

Wanneer ook bij het Wachttoren Genootschap het verbod op afvalligheid opgeheven zou worden, zou het net als bij de islam, leeglopen.

Het verschil met de islam? Zoals met alles: islam is gewelddadig. Jehovah’s Getuigen onthouden zich van geweld.
Wie van zijn geloof afvalt bij de Jehovah’s Getuigen wordt geestelijk ’dood’ verklaard. Binnen een gezin betekent dit dat de ouders - bijvoorbeeld - niet meer met hun dochter mogen spreken, omgaan. Dat GEBEURT! Jehovah’s Getuigen doen dit zonder blikken of blozen. Befehl ist Befehl. En dat ’Befehl’ komt onzichtbaar uit Amerika alwaar het enorm grote hoofdkantoor zetelt.

De hele organisatie is een doodenge ziekelijk verworden verschrompelde dorre geest van macht uitoefenen over mensen. Zij bestaan slechts bij de gratie van de leugen. Maar niemand die zijn of haar vinger durft op te steken.

Precies zoals bij de islam, regeert ziekelijke angst, lafheid en menselijke onzekerheid, ook over de Jehovah’s Getuigen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Geestelijke tirannie

Bericht door hans van de mortel »

Geestelijke tirannie en medeplichtigheid in moord

Wat zijn de gevolgen voor iemand wanneer geestelijke begeleiding omslaat in mentale overheersing of zelfs in geestelijke tirannie? Wat gebeurt er met die persoon wanneer de zo gewenste eenheid en orde binnen de organisatie van Jehovah’s Getuigen worden vervangen door een afgedwongen en voorgeschreven geljkvormigheid en wettische onderwerping? Wat is het resultaat wanneer een juist respect voor autoriteit wordt omgevormd tot onderhorigheid en onvoorwaardelijke onderworpenheid? En wat gebeurt er met hem of haar, wanneer de persoonlijke verantwoordelijkheid tegenover God om beslissingen te nemen in overeenstemming met het persoonlijke geweten wordt uitgeschakeld?

Dan blijft er een persoon over die zijn verstand verloren heeft en verstrikt is geraakt in het web van een criminele organisatie: de organisatie van Jehovah’s Getuigen. Het Wachttorengenootschap heeft schijnbaar schone handen, maar zet wel aan tot moord.

Duizenden mensen heeft men laten doodgaan, omdat zij door de leiding van het Wachttorengenootschap werden afgehouden van een bloedtransfusie die hun het leven had kunnen redden.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

List en bedrog sinds 1870

Bericht door hans van de mortel »

EEN ERNSTIGE WAARSCHUWING!

”Als dan iemand wél het geluid van de bazuin hoort, maar zich niet laat waarschuwen, en het zwaard komt en rukt hem weg, dan komt diens bloed over zijn eigen hoofd. Hij heeft het geluid van de bazuin gehoord, maar zich niet laten waarschuwen; zijn bloed komt over hemzelf; als hij zich had laten waarschuwen, zou hij zijn leven hebben gered.” (Ezechiël 33:4,5)

Bovenstaande stond in een oude Wachttoren.
Het is dus goed dat ik de Jehovah’s Getuigen waarschuw aan de hand van hun eigen leugenachtige publicaties sinds 1870. Ik ben namelijk in het bezit van een aantal oude Wachttorens die waarschijnlijk niemand nog meer heeft. Leerzaam is het voor iedereen die zich zal afvragen hoe het mogelijk is dat een organisatie die op het eerste gezicht zo vredelievend naar buiten treedt in staat is op zulke grote schaal via hun Amerikaanse leiders macht uit te oefenen over mensen.

De organisatie van Jehovah’s Getuigen verspreidt sinds 1870 tegenstrijdige en leugenachtige berichten. Toch beweren zij dat zij de verspreiders zijn van het ’Voortschrijdende licht’, een tekst die zij uit de bijbel hebben overgenomen.

Jehovah’s Getuigen beweren (echt waar!) dat zij Gods organisatie zijn die geleid wordt door de heilige geest van God.

Hun oprichter T.C. Russell was een slim zakenmannetje die lid was van de Vrijmetselarij. Een bezigheid die Jehovah’s Getuigen notabene afkeuren. Waarom? Omdat in de Vrijmetselarij mensen van allerlei religie (moslims, hindoes, katholieken gezellig met elkaar samenwerken - tegenstrijdiger kan het niet zijn)
_____________________________________________________________

:crying:Voortschrijdend licht van God bij de Jehovah’s Getuigen
Voor een IEDER die in de BIJBEL GELOOFT, was Pastor Russell, zonder ENIGE twijfel, de laatste, of zevende bood- schapper; de getrouwe en verstandige dienstknecht. (Studiën 7 1917 p 3)
Pastor Russell ZAG ZICHZELF als het tegenbeeld van de man in het linnen, de Laodicese dienstknecht, de getrouwe en verstandige slaaf des Heren. (Studiën 7 - 1917 p 417,418)

:shock:Vergissing van Gods heilige geest
In 1919 moest men de leiding van Pastor Russell van wien men GEDACHT had dat hij de getrouwe en voorzichtige dienstknecht en de zevende boodschapper was, LOSLATEN. (Wachttoren, mei 1939 p 87)
Heden zijn diegenen die voortgaan vol te houden dat Pastor Russell de hele waarheid leerde, in DUISTERNIS, en zij zullen IN DUISTERNIS VOORTGAAN. (Wachttoren, juli 1934 p 109)

_____________________________________________________________

:crying:Gods onfeilbare licht via de Jehovah’s Getuigen
Sinds die tijd is het NADRUKKELIJK BEKEND geweest dat in 1878 het koninklijk OORDEEL bij het huis Gods zou beginnen en de REINIGING van de ware tempel vond plaats. (Studiën 2 - 1889 p 239,240)

:shock:Foutje van Gods heilige geest
Christus kwam in 1918 tot de tempel en dus kon ook de reiniging van de tempel niet voor die tijd beginnen. Het is ZEKER dat de reiniging begon, toen Christus in de tempel verscheen en het OORDEEL begon. (Wachttoren, sept 1933 p 138,140)
_____________________________________________________________

:crying:LICHT van de heilige geest
Het jaar 1878 geeft DUIDELIJK de tijd aan van de DAADWERKELIJKE aanvaarding van macht, als KONING DER KONINGEN. Opb. 14:14-20 is hier van toepassing en Christus is de GEKROONDE OOGSTER. (Studiën 2 1889 p 239) Het BELANGRIJKE werk der heiligen is tot Zion te boodschappen: UW GOD REGEERT. (sinds 1878). De ogen der heiligen zijn ZEER GEZEGEND; ze ZIEN de Koning in Zijn heerlijkheid.
(Studiën 3 - 1891 p 303,304)

:shock:Gewijzigde visie van Gods heilige geest
In 1918 was de nieuwe Koning der aarde GEKROOND en kwam Hij tot God’s tempel; bood zich als Koning aan, en de oogsttijd was gekomen. Opb. 14 vers 14—16. (Wachttoren, januari 1933 p 5, 6)
____________________________________________________________

:crying:GODS heilige geest in actie
Welk een ZEGEN en VREUGDE komt tot ons in de ZEKERHEID, dat sinds de Koning in 1878 Zijn grote macht aanvaardde, Hij begon te regeren door diegenen, die in Christus ONTSLAPEN ZIJN, OP TE WEKKEN. (Studiën 3- 1891 p 306) God wekte in 1878 de ‘lichaamsleden’ van Zijn Zoon op. (Studiën 7 - 1917 p 539)

:shock:Het herstelprogramma in werking van Gods heilige geest
De getrouwe apostelen en anderen, die tot het lichaam van Christus behoren, werden in 1918 opgewekt. (Wachttoren, maart 1941 p 69)
_____________________________________________________________

:crying:Heilige geest van Jehovah’s Getuigen als kristalhelder water
Dat de verheerlijking der heiligen plaats moet vinden ENIGE TIJD VOOR 1914, is DUIDELIJK. (Studiën 3 - 1891 p 228)

:shock:Troebel licht van de heilige geest van de Jehovah’s Getuigen
Dat de verheerlijking der heiligen plaats moet vinden SPOEDIG NA 1914 is DUIDELIJK. (Studiën 3 - 1923 p 228)
_____________________________________________________________

:crying:Waarheidslicht van de Jehovah’s Getuigen als Gods organisatie
De wet Gods, die het eerst werd verkondigd aan de Joden, verandert nooit en is met GELIJKE KRACHT TOEPASSELIJK op AL DIE MENSEN, die op zich nemen, GODS WIL te doen. Tien geeft volkomenheid aan en betekent de volledige verklaring van Gods GRONDWET voor de MENS. (Wachttoren febr 1932 p 26; sept 1937 p 189)

:shock:Leugenachtig licht van de Jehovah’s Getuigen als Gods organisatie
Het wetsverbond met de Joden, met inbegrip van de ‘Decaloog’ of tien geboden, is op grond van Christus’ dood UIT DE WEG GERUIMD. Gods Geest in Zijn gewijd volk is machtig genoeg om de wettelijke vruchten der rechtvaardigheid voort te brengen, ZONDER DE TIEN GEBODEN. (Wachttoren 15 januari 1946 p 28,30)
____________________________________________________________

En zo gaat het bedriegen en misleiden van de Jehovah’s Getuigen maar verder en verder. Tot . . . iemand zijn eigen hersens gaat gebruiken en zich eindelijk afkeert van religie.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Onderstaand een letterlijke bericht dat ik per e-mail ontvangen heb van ouderling P. Nowak van de Jehovah’s Getuigen op september 2006. In oktober 2006 heb ik, na twaalf jaar bij de Jehovah’s Getuigen bijna al hun onzinnige beweringen aangehoord te hebben, mijn afscheidsbrief geschreven.

De e-mail van ouderling Peter Nowak:
Geloof en werken. Tengevolge van werken van de Mozaïsche wet - zoals het brengen van slachtoffers, reinigingsceremoniën en de besnijdenis - kon iemand niet rechtvaardig verklaard worden (Rom. 3:20; 4:1-10; Gal. 3:2). Niettemin zegt de discipel Jakobus - die het niet over werken van de Mozaïsche wet heeft - dat “een mens rechtvaardig verklaard wordt door werken, en niet door geloof alleen” (Jak 2:24), want iemands geloof moet in de praktijk worden omgezet in werken die dat geloof tonen, er het bewijs van leveren. (Vgl. Mt 7:21-27; Ef 2:8-10; Jak 1:27; 2:14-17; 4:4.)
Abraham bijvoorbeeld bewees zijn geloof door werken, zoals zijn bereidheid om Isaäk te offeren. Ook Rachab bewees haar geloof door werken, namelijk door de Israëlitische verspieders te verbergen. ˜ Heb 11:17-19; Jak 2:21-25.


Om mijn trouw aan God te bewijzen moet ik dus bereid zijn mij op het misdadige pad te begeven en niet terug te deinsen voor een gruwelijke zinloze moord op mijn eigen enig geboren zoon die ik liefheb? (Genesis 22) Teneinde te bewerkstelligen dat God mij zal aanvaarden als zijn loyale volgeling. Net zoals bij de maffia, dus!

De Jehovah’s getuigen hebben met het bovenstaande geen enkele moeite. In tegendeel, zij bevestigen deze daad als een ware daad van liefde voor God. Zij durven zich christenen te noemen, maar zijn in feite erger dan de nazi’s van Hitler.

Een onverwoestbaar geloof in het Wachttorengenootschap, aan hun leiders, maakt hen tot gewillige leugenaars en moordmachines van het geloof. Zij zijn bereid alles te doen. Zij accepteren alles klakkeloos van wat hen uit Brooklyn, New York, wordt gedicteerd.

Geloof, hoop en liefde. Van hoop en liefde blijft op deze manier weinig meer over.

Maar een Jehovah’s Getuige is bereid een moord te plegen vanuit zijn geloof, net zoals Abraham destijds, in de hoop de liefde van God er voor terug te krijgen!

Ehhh . . . we praten wel over dat fantasierijke boek ’De Bijbel’ door wie mag weten wie dit is geschreven (belachelijk, te gek voor woorden, schandalig!), zeg maar ’Sproojesboek’ dat miljoenen mensen als een kennisgeving van God aanvaarden.Lulliger kan je het niet bedenken. Rest mijn vraag ”Wat is er toch misgegaan met het verstand van de mensheid?” Evolutie leidt tot verbetering. Dit toont alleen maar verslechtering aan. Weg met de religie! En we liggen op koers naar een aangename samenleving!

Daarom zijn ook reddende bloedtransfusies voor Jehovah’s Getuigen al meer dan vijftig jaar verboden bij de Jehova’s Getuigen. Waarom? Uitsluitend om op een afgrijselijke manier - precies zoals Hitler deed - macht te kunnen uitoefenen over mensen en de beschaving tegen te gaan.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

hans van de mortel schreef:Onderstaand een letterlijke bericht dat ik per e-mail ontvangen heb van ouderling P. Nowak van de Jehovah’s Getuigen op september 2006. In oktober 2006 heb ik, na twaalf jaar bij de Jehovah’s Getuigen bijna al hun onzinnige beweringen aangehoord te hebben, mijn afscheidsbrief geschreven.

De e-mail van ouderling Peter Nowak:
Geloof en werken. Tengevolge van werken van de Mozaïsche wet - zoals het brengen van slachtoffers, reinigingsceremoniën en de besnijdenis - kon iemand niet rechtvaardig verklaard worden (Rom. 3:20; 4:1-10; Gal. 3:2). Niettemin zegt de discipel Jakobus - die het niet over werken van de Mozaïsche wet heeft - dat “een mens rechtvaardig verklaard wordt door werken, en niet door geloof alleen” (Jak 2:24), want iemands geloof moet in de praktijk worden omgezet in werken die dat geloof tonen, er het bewijs van leveren. (Vgl. Mt 7:21-27; Ef 2:8-10; Jak 1:27; 2:14-17; 4:4.)
Abraham bijvoorbeeld bewees zijn geloof door werken, zoals zijn bereidheid om Isaäk te offeren. Ook Rachab bewees haar geloof door werken, namelijk door de Israëlitische verspieders te verbergen. ˜ Heb 11:17-19; Jak 2:21-25.


Om mijn trouw aan God te bewijzen moet ik dus bereid zijn mij op het misdadige pad te begeven en niet terug te deinsen voor een gruwelijke zinloze moord op mijn eigen enig geboren zoon die ik liefheb? (Genesis 22) Teneinde te bewerkstelligen dat God mij zal aanvaarden als zijn loyale volgeling. Net zoals bij de maffia, dus!

De Jehovah’s getuigen hebben met het bovenstaande geen enkele moeite. In tegendeel, zij bevestigen deze daad als een ware daad van liefde voor God. Zij durven zich christenen te noemen, maar zijn in feite erger dan de nazi’s van Hitler.

Een onverwoestbaar geloof in het Wachttorengenootschap, aan hun leiders, maakt hen tot gewillige leugenaars en moordmachines van het geloof. Zij zijn bereid alles te doen. Zij accepteren alles klakkeloos van wat hen uit Brooklyn, New York, wordt gedicteerd.

Geloof, hoop en liefde. Van hoop en liefde blijft op deze manier weinig meer over.

Maar een Jehovah’s Getuige is bereid een moord te plegen vanuit zijn geloof, net zoals Abraham destijds, in de hoop de liefde van God er voor terug te krijgen!

Ehhh . . . we praten wel over dat fantasierijke boek ’De Bijbel’ door wie mag weten wie dit is geschreven (belachelijk, te gek voor woorden, schandalig!), zeg maar ’Sproojesboek’ dat miljoenen mensen als een kennisgeving van God aanvaarden.Lulliger kan je het niet bedenken. Rest mijn vraag ”Wat is er toch misgegaan met het verstand van de mensheid?” Evolutie leidt tot verbetering. Dit toont alleen maar verslechtering aan. Weg met de religie! En we liggen op koers naar een aangename samenleving!

Daarom zijn ook reddende bloedtransfusies voor Jehovah’s Getuigen al meer dan vijftig jaar verboden bij de Jehova’s Getuigen. Waarom? Uitsluitend om op een afgrijselijke manier - precies zoals Hitler deed - macht te kunnen uitoefenen over mensen en de beschaving tegen te gaan.

Gááááááp!!

Ongelooflijk, wat kan jij overdrijven zeg. Als je een deel van de wereld wilt zijn kan je dat gewoon doen.
Maar ik begin nu steeds beter te begrijpen waarom zo'n onaangenaam rancuneus persoon de waarheid uitgesodemieterd is door Gods Heilige Geest. Jij bent nooit een JG geweest man. Daarvoor heb je een te grote eigendunk van jezelf.

Ik ben geeneens een JG, maar zelfs ik begrijp heel goed hoe de organisatie in elkaar zit. Ik heb er geen enkel probleem mee dat ze fouten hebben gemaakt. Zelfs de eerste christenen maakten fouten.
Het genootschap is niet onfeilbaar. De wachttoren is niet onfeilbaar.
Wat jij wilt is dat de organisatie draait zoals jij het graag wilt. Jij bent gewoon een zielig figuur die door niemand serieus genomen wordt en dat zit je niet lekker.
En je weet toch dat iedere getuige zo de organisatie uit kan stappen als hij wilt? Dus die ijzeren wurggreep is schromelijk overdreven.

Hansje Pansje Homootje, je bent gewoon zielig en iemand die een te hoge dunk van zichzelf heeft.


En wat Abraham betreft. Een JG zou nooit een moord plegen, dus het voorbeeld dat je aanhaalt is enorm misplaatst.

Dat Abraham gevraagd werd zijn zoon te offeren was voor God een manier om zijn geloof te testen. Dacht je nou echt dat God toegestaan zou hebben dat Abraham dat werkelijk deed?
En hoe bewijs je hoe groot je geloof is? Door een vijand van je te doden? Door een schaap te offeren? Vertel eens, op welke manier zou je beter kunnen bewijzen hoe groot je geloof is dan bereidwillig te zijn je allerdierbaarste te offeren? God zelf zond zijn Zoon naar de aarde om te sterven. En dat is de typologische betekenis van het bijna-offer van Abraham. Jezus kon falen, of niet soms? Toch zond God zijn eniggeboren Zoon.

Hansje Pansje Homootje, jij bent nooit een JG geweest.

Volgens mij ben jij een baarddrager. Mensen met een baard zijn meestal van die autoritaire, dominante personen, die hun minderwaardigheids-complex proberen te camoufleren door het dragen van een baard. Je schreef zelfs een brief naar het genootschap om opheldering waarom een betheliet geen baard mocht dragen.
Belachelijk gewoon, dat een JG daarvan een punt maakt.
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Re: Twee keuze-optie voor Armageddon komt

Bericht door fucmoh »

hans van de mortel schreef:Dit is een ernstige waarschuwing die beslist niet veronachtzaamd dient te worden voordat Armageddon komt!

Het grote zwarte spook van de Jehovah’s Getuigen komt beslist bij u aan de deur en onverwachts.
De islam komt niet aan de deur. Zij doen het anders. Mohammedanen en mohammadinnen herkent u direct. Zij adverteren voor Armageddon als wandelende reclame-zuilen. Mannen in nachtgewaad met slippers en lange baarden. Vele moslima’s lopen al in het zwart gekleed. Hun favoriete kleur van de dood.
Als een JG bij mij aan de deur komt na een nachtje stappen, dan stuur ik 'm gewoon weg. En doorgaans kan ik de vergaderingen en congressen vrijblijvend bezoeken zonder enige dwang. En armageddon is toch een woord dat duidelijk in de bijbel genoemd wordt.
DE KEUZE IS DUS AAN Ú.
U dient een van Jehovah’s Getuige te worden. Óf u wordt een aanhanger van de islam. Beide groeperingen claimen namelijk het patent op God te hebben. Ter vergelijking: Pepsi Cola beweert dat zij de echte Cola zijn en niet Coca Cola. Want Coca Cola heeft zijn recept vrijwillig vervalst en daarom is Pepsi nu de ware Cola.
De ware God is Jehovah en niet allah. Dus het is duidelijk welke religie het exclusiefst is. Zelfs in de koran komt de naam Jehovah voor in de vorm van bijbelse namen die de naam Jehovah in zich dragen zoals... Johannes, Zacharias, Elia, Jezus. Dus er kan er maar 1 het patent op de ware God hebben en dat zijn degenen die Zijn Naam bekend maken.
Zo redeneren de islam én de Jehovah’s Getuigen in hun strijd om het auteursrecht en patent op Allah (Arabisch) of God (internationaal).
Dat dus alleen door de JGs gewonnen kan worden.
KEUZE 1 - U wordt een van Jehovah’s Getuige. Wie geen Getuige van Jehovah is op de Dag des Oordeels van God, zal voor eeuwig sterven (niet lachen, want dit is wat zij beweren). Maar wie daadwerkelijk een Getuige van Jehovah is voordat de pleuris van God aanbreekt, zal voor eeuwig blijven leven op deze aarde, die veranderd zal worden in een waar paradijs van vrede en geluk en ZONDER Satan de Duivel. Dus geen kwaaddoeners meer in uw omgeving.

Dat is dus weer een leugen die je verkondigt. Het oordeel ligt nog altijd bij God en die bepaalt wie er uiteindelijk goedgekeurd wordt. Er is nog altijd een groep van onrechtvaardigen die ook een kans zullen krijgen. Daaronder kan je bijv. de vele reeds gestorven moslims toe rekenen. Maar je spreekt jezelf hiermee tegen. Ergens anders verklaar je weer dat iedereen gered zal worden, zelfs Hitler. Dus wat is het nou?
U gaat dus niet naar de hemel als u het overleeft of als u een opstanding heeft gekregen uit uw graf, maar blijft min of meer waar u was. Bent u gestorven? U komt weer als nieuw tevoorschijn in de frisse lucht.

Wordt bijbels ondersteund. Kijk maar naar Lazarus. Die kwam ook helemaal nieuw terug.
Deze niet wetenschappelijke verhandeling is ontleend aan het brein van de oprichter van deze club, T.C. Russell in 1870. Hij is dood, maar heeft een niet aflatende stroom voorspellingen op zijn geweten van vele Armageddons die nog nooit zijn gekomen. Zijn laatste Armageddon dateert van 1975. Vraag het aan iedere willekeurige Jehovah’s Getuige.

Ach, ja, de joden hebben duizenden jaren op de messias gewacht. En nu hij is geweest geloven ze het niet.
1975 was gewoon een foute interpretatie.
KEUZE 2 - U wordt een islamiet. Wie echter nog geen aanhanger van de islam is geworden op de Dag des Oordeels zal voor eeuwig braden en geroosterd worden in de hel van Allah, het onblusbare inferno van de zelfbedachte god door Mohammed.
Wat alle andere religies ook geloven. Behalve..... de JGs
Helse pijnen en folteringen zullen uw deel zijn, tezamen met allen die opgewekt worden uit de dood. Vanwege uw goddeloosheid en het niet aanvaarden van de Allah van Mohammed, de pedofiele profeet. Maar ook gelovige moslims ontkomen niet aan de voorpret van Allah, zo lezen we in de koran (sura 19:70-72).
Wat alle andere religies ook geloven. Behalve..... de JGs

DE KEUZE IS DUS AAN Ú.
Heeft u plannen voor de toekomst om eeuwig te blijven leven, dan ligt hier uw kans. Ik denk dat wij met z’n allen zullen kiezen voor optie 1. Behalve natuurlijk de moslims, die willen liever het risico lopen van eerst een tijd geroosterd te worden op het barbecuefeest van Allah.
Hansje Pansje Homootje, er is nog een optie. Dikke vriendjes worden met zulke Jezusverraaiers als jij. Het type NSBer, landverrader, je vrienden in de steek laten. Jij bent dus echt het type die meteen begint te zingen wanneer hij opgepakt wordt. Met jou zou ik nou nooit een grote kraak durven plegen. Jij bent het type verlinker.

Dus beste forumleden, vertrouw deze homo niet, hij is zo onbetrouwbaar als ik weet niet wat.
Nog één TIP. Bedenk wel dat bij optie 1 u voor eeuwig te maken zult krijgen met ons forumlid ’Fucmoh’. Hij is namelijk de onzichtbare, maar ontmaskerde Jehovah’s Getuige op dit forum.
Dat zou je wel willen, hè?

Maar toegegeven.. In mijn hart ben ik zo goed als een JG. Op dit moment geniet ik nog teveel van de geneugten des levens.
Gelukkig is er nog een laatste alternatief. Slechts voorbehouden aan mensen met verstand. Door NIET te kiezen.
En dus te worden zoals jij, een verrader, een verlinker.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste fucmoh.
Je kan Hans ook beantwoorden zonder dat je scheldwoorden gebruikt.
Ik neem aan dat he homo's verachtelijke mensen vindt?

Dan ben je net zo erg en ziekelijk bezig als fundi Christenen en als Moslims.
Homo's zijn mensen zoals jij en ik, en er is niks mis met homo's.

Vriendelijke groet.

Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Afvalligen krijgen het zwaar te verduren tegenwoordig.
Misschien valt de juistheid van hun beslissing af te lezen aan het beschavingspeil van de reacties er op?
RTFM
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Ariel schreef:Beste fucmoh.
Je kan Hans ook beantwoorden zonder dat je scheldwoorden gebruikt.
Ik neem aan dat he homo's verachtelijke mensen vindt?

Dan ben je net zo erg en ziekelijk bezig als fundi Christenen en als Moslims.
Homo's zijn mensen zoals jij en ik, en er is niks mis met homo's.

Vriendelijke groet.

Ariel
Homo is volgens de nederlandse wet nog altijd geen belediging.
Maar er zijn toch heel wat homo's waar wel wat mis mee is. Er zijn bijvoorbeeld homo's die je bwust met hiv infecteren. En Hansje Pansje homootje is er zo eentje. Hansje Pansje is een onbetrouwbare homnootje.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

fucmoh schreef:
Ariel schreef:Beste fucmoh.
Je kan Hans ook beantwoorden zonder dat je scheldwoorden gebruikt.
Ik neem aan dat he homo's verachtelijke mensen vindt?

Dan ben je net zo erg en ziekelijk bezig als fundi Christenen en als Moslims.
Homo's zijn mensen zoals jij en ik, en er is niks mis met homo's.

Vriendelijke groet.

Ariel
Homo is volgens de nederlandse wet nog altijd geen belediging.
Maar er zijn toch heel wat homo's waar wel wat mis mee is. Er zijn bijvoorbeeld homo's die je bwust met hiv infecteren. En Hansje Pansje homootje is er zo eentje. Hansje Pansje is een onbetrouwbare homnootje.
Beter een onbetrouwbare homo op dit forum die tot tien kan tellen dan een Jehovah’s Getuige met de smerige huichelachtige stiekeme schuilnaam van Fucmoh die net zoals een moslim het verschil niet kent tussen leven en dood, tussen dromen en bedrog, tussen mensenpraatjes en de grote stilte van God.

Even iets ter verklaring over het gedrag van de Jehovah’s Getuige Fucmoh en zijn geloof in de griezelige sekte van jehovah’s Getuigen uit New York:

Hoe groter de leugen, hoe meer mensen erin geloven. (Adolf Hitler)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Beter een onbetrouwbare homo op dit forum die tot tien kan tellen dan een Jehovah’s Getuige met de smerige huichelachtige stiekeme schuilnaam van Fucmoh die net zoals een moslim het verschil niet kent tussen leven en dood, tussen dromen en bedrog, tussen mensenpraatjes en de grote stilte van God.
Blij dat je toegeeft dat je een onbetrouwbare homo bent die zelf bewijst dat hij niet to tien kan tellen.
En wederom bewijs je dat je nooit een JG bent geweest. Jehovahs getuigen weten namelijk heel goed het verschil tussen leven en dood enz. En waar jij dus heel goed in bent is mensenpraatjes verkopen. Jij bent nooit een JG geweest, jij bent een volger van mensen geweest. En nu heb jij jezelf getransformeerd tot de belangrijkste mens en wel eentje vol rancune die het nog steeds dwars zit dat de organisatie het niet doet zoals hij het graag wil. Een stiekeme zielig geval dus.
Even iets ter verklaring over het gedrag van de Jehovah’s Getuige Fucmoh en zijn geloof in de griezelige sekte van jehovah’s Getuigen uit New York:
Je weet niet eens wat een sekte is, man. En mijn persoonlijke ervaring met de JGs totnutoe is dat het nou niet bepaald een griezelige religie is.
Het zou pas een griezelige religie zijn als figuren zoals jij het voor het zeggen kregen.
Hoe groter de leugen, hoe meer mensen erin geloven. (Adolf Hitler)
[/quote]

Tja, noem jij 5 miljoen op een totale werledbevolking van 6 miljard veel?
Je spreekt jezelf tegen, man.
HANSJE PANSJE HOMOOTJE.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

@ Fucmoh,

Wat is in feite de bedoeling van dit al?
Je kan jezelf in een kwaad daglicht willen stellen, voegt dit iets toe aan het geheel.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

BFA schreef:@ Fucmoh,

Wat is in feite de bedoeling van dit al?
Je kan jezelf in een kwaad daglicht willen stellen, voegt dit iets toe aan het geheel.
Ik irriteer me gewoon mateloos aan deze f li kker.
Je gaat de Jehovahs getuigen toch niet als een gevaarlijke religie betitelen. Deze stakker, deze sukkel moet zich bezig houden met de islam en niet met een religie waar geen mens iets van hoeft te vrezen.
De islam, dat is pas een gevaarlijke religie. En het irriteert me ook dat hij bij elke post van elke keer weer zijn eigen naam noemt. Deze sukkel vindt zichzelf namelijk heel erg belangrijk en doet niets anders dan naar complimentjes vissen. Hansje is gewoon een enorme zielepoot die getraumatiseerd is door de meest vredelievende relige genaamd de Jehovahs getuigen. Dan ben je toch een enorme jandoedel.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Je gaat de Jehovahs getuigen toch niet als een gevaarlijke religie betitelen.
Kwestie van perceptie.
Mij lijjkt het dat Hans bezig is een hele hoop persoonlijke schade, voortkomend uit zijn getuige zijn, aan het herstellen is.
deze sukkel moet zich bezig houden met de islam en niet met een religie waar geen mens iets van hoeft te vrezen.
Volgens mij is er bij beide weinig verschil in de effektiviteit van de menseljke geest te doden. Islam is gevaarlijker door het grotere aantal volgelingen die bereid zijn ervoor te sterven.
En het irriteert me ook dat hij bij elke post van elke keer weer zijn eigen naam noemt. Deze sukkel vindt zichzelf namelijk heel erg belangrijk en doet niets anders dan naar complimentjes vissen.
Het is Hans, die in zijn geest steeds opnieuw tegen een bijna overkomelijke betonnen muur loopt. Jehovas getuigen zijn de constructeurs. Veel meer dan vissen naar complimentjes heeft dit met zelfhumor te maken. Hans mag zich gelukkig prijzen dat hij die sterkte heeft.
Hansje is gewoon een enorme zielepoot die getraumatiseerd is door de meest vredelievende relige genaamd de Jehovahs getuigen.
Iemand voor het leven traumatiseren is erg gewelddadig, een religie die dit met zijn volgelingen doet kan ik niet vredelievend noemen.
Dan ben je toch een enorme jandoedel.
Weer een voorbeeld hoe iets dat zichzelf vredelievend en goed noemt dit niet is.
De psychologische overeenkomsten met Islam zijn treffend.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

BFA schreef:
Je gaat de Jehovahs getuigen toch niet als een gevaarlijke religie betitelen.
Kwestie van perceptie.
Mij lijjkt het dat Hans bezig is een hele hoop persoonlijke schade, voortkomend uit zijn getuige zijn, aan het herstellen is.
Wat voor schade?
deze sukkel moet zich bezig houden met de islam en niet met een religie waar geen mens iets van hoeft te vrezen.
Volgens mij is er bij beide weinig verschil in de effektiviteit van de menseljke geest te doden. Islam is gevaarlijker door het grotere aantal volgelingen die bereid zijn ervoor te sterven.
Dan kan je net zo goed van de politiek zeggen die zijn burgers de oorlog in stuurt en zelfs soldaten opleidt te sterven voor hun vaderland. En dat daar onschuldige slachtoffers bij vallen, vooruit dan maar. Neem dit land waar de burger met open ogen bestolen wordt door de regering. Het zijn gewoon een stelletje dieven en nochtans presteren deze gelovigen het elke keer weer op dezelfde partij te stemmen.
Jehovahs getuigen kunnen hun religie nog altijd verlaten wanneer ze willen. Er is niemand die ze tegenhoudt. Daarbij hanteren de JGs de richtlijnen van de bijbel en leven die strikt na. JGs wordt namelijk geleerd na te denken. En een dergelijke afvallige als hansje pansje homootje dient ook gemeden te worden als de pest. Zijn afbranden van bijbelse figuren en de bijbelse God werkt nou niet bevorderlijk in het bestrijden van de islam. Die moslims zullen eerder zijn beschuldigingen gebruiken als wapen tegen het christendom. Dat is waar het hun om gaat. De vijand van de islam is het christen en jodendom. Moslims interesseert het geen bal wat evolutionisten of atheisten zeggen. Kijk maar naar de ttopics die moslims hier openen als het om de joden of christenen gaat. Wat christelijke forumledenhier hebben opgebouwd breekt hij net zo makkelijk weer af met zijn gebrekkige bijbelkennis. Het eneige wat hij doet is speculeren. Die sukkel roept maar wat en is alleen maar bezig zoveel mogelijk zijn eigen mening bevestigd te zien. En als zo'n sukkel als hansje pansje homootje met zijn weinige bijbelkennis de bijbel gaat aanvallen, dan werkt dat alleen maar in het voordeel van figuren zoals Battle en al die andere moslims die gretig zijn onzin opzuigen. Op dit forum komen ook christenen die heilig in de bijbel en Jezus geloven. Het hoeven niet eens JGs te zijn. Het zou mij een kleine moeite kosten religies zoals de islam of pikstergemeentes volledig tot op het bot te fileren. Maar wat bereik ik ermee? Dat de moslims handenwrijvend en likkebaardend mijn stukjes overnemen en op andere forums gaan gebruiken?
Die jansje pansje homootje is gewoon een grote idioot en als jij hem als vriend wilt hebben, prima. Ik moet hem niet en helemaal niet als vriend. Voor mij is het een NSBer, een verlinker. Zo'n figuur zou in een oorlog meteen de zijde van de vijand kiezen. Het is gewoon een vieze overloper.
En het irriteert me ook dat hij bij elke post van elke keer weer zijn eigen naam noemt. Deze sukkel vindt zichzelf namelijk heel erg belangrijk en doet niets anders dan naar complimentjes vissen.
Het is Hans, die in zijn geest steeds opnieuw tegen een bijna overkomelijke betonnen muur loopt. Jehovas getuigen zijn de constructeurs. Veel meer dan vissen naar complimentjes heeft dit met zelfhumor te maken. Hans mag zich gelukkig prijzen dat hij die sterkte heeft.
Man, dat heeft niks met sterkte te maken maar met zwakheid. Lees zijn reacties nog maar eens een keer door. Die man is zwaar gefrustreerd en jij gaat mij niet vertellen dat dat door de JGs komt. Dat maakt niemand mij wijs. Hij is gewoon op de één of andere manier gekwetst door de JGs. Waarschijnlijk is ie eens een keer op zijn vingertjes getikt wat totaal verkeerd is gevallen.
Hansje is gewoon een enorme zielepoot die getraumatiseerd is door de meest vredelievende relige genaamd de Jehovahs getuigen.
Iemand voor het leven traumatiseren is erg gewelddadig, een religie die dit met zijn volgelingen doet kan ik niet vredelievend noemen.
En wat als je een dergelijke trauma over jezelf afroept? Dat is dus bij hem het geval omdat bepaalde JGs niet naar zijn pijpen wenste te dansen.
Dan ben je toch een enorme jandoedel.
Weer een voorbeeld hoe iets dat zichzelf vredelievend en goed noemt dit niet is.
De psychologische overeenkomsten met Islam zijn treffend.
[/quote]

Je weet niet wat je zegt, man. De overeenkomst ontgaat mij volledig.
Hansje pansje homootje is gewoon een enorme jandoedel. Niemand heeft hem gedwongen JG te zijn. Niemand heeft hem gedwongen 12 jaar in Jehovah te geloven. Niemand heeft hem gedwongen JG te blijven. Niemand heeft hem gedwongen andere afvallige te vermoorden. Hansje pansje homootje werd nergens toe gedwongen. Hij is er zo uitgestape en niemand heeft hem met de dood bedreigd. Dus leg mij maar eens uit wat voor een gefrustreerde zwakkeling je moet zijn om zo getraumatiseerd te raken als deze homo?
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

fucmoh schreef:
Blij dat je toegeeft dat je een onbetrouwbare homo bent die zelf bewijst dat hij niet to tien kan tellen.
En wederom bewijs je dat je nooit een JG bent geweest. Jehovahs getuigen weten namelijk heel goed het verschil tussen leven en dood enz. En waar jij dus heel goed in bent is mensenpraatjes verkopen. Jij bent nooit een JG geweest, jij bent een volger van mensen geweest. En nu heb jij jezelf getransformeerd tot de belangrijkste mens en wel eentje vol rancune die het nog steeds dwars zit dat de organisatie het niet doet zoals hij het graag wil. Een stiekeme zielig geval dus.
_____________________________________________________________

MIJN DEFINITIEVE BESLISSING
_____________________________________________________________

Lichaam van Ouderlingen
Gemeente van Jehovah’s Getuigen,
Sophie Redmondplein 14
1103DK Amsterdam Zuidoost
(Tel: 020 4166576)

30-10-2006

Beste Richard, Rob, Hans, Peter en Robert, geliefde broeders,

Zolang het om minder belangrijke kwesties gaat, vinden de meesten van ons het vrij gemakkelijk de stem van het geweten te volgen. Hoe meer er echter op het spel staat en hoe hoger de prijs is, des te moeilijker wordt het om in gewetenskwesties een moreel te verantwoorden beslissing te nemen en de consequenties daarvan te accepteren. Wanneer de prijs zeer hoog is, staan wij voor een moreel dilemma en dient er zich een crisis in ons leven aan.

Voor mij echter is het onderzoeken, vaststellen van en openlijk uitkomen voor de waarheid iets waar niet aan te tornen valt. Dit staat of valt met mijn liefde voor mijn hemelse Vader, van wie ik weet dat Hij de leugen haat.

Organisaties bestaan uit mensen. Mensen maken fouten. Mensen kiezen een organisatie uit die bij hen past.
Of dit nu een politieke of religieuze organisatie is. Ook het Wachttorengenootschap is een van de meer dan duizend christelijke religieuze organisaties die door mensen geleid en misleid wordt.

Een van de ergste personen die de bijbel kenbaar maakt is Manasse die ik in de zaal ooit een ‘bal gehakt’ noemde. Maar hij is tot inkeer gekomen en door Jehovah aanvaard. Waarom? Omdat onze Vader zijn hartetoestand goedkeurde. Dat kan van de presidenten van het Wachttorengenootschap C. T. Russell, Rutherford, Knorr en Franz niet gezegd worden. Als overtuigd lid van de Vrijmetselatij tot aan zijn dood hield de eerste zich naast het vals profeteren bezig met occulte zaken. Ook Rutherford was een misleider. Een zo’n occult teken, een zonnesymbool met daarin een rood kruis heeft Russell notabene op The Watch Tower laten plaatsen. Toen hij stierf stond dit teken dan ook op zijn kist. Met kist en al is hij bijgezet in een piramidevormige tombe. Occulter kan het niet. Zie bijlagen. Nog jaren na Russells dood verkondigde de Watch Tower dat Russell de “Getrouwe en beleidvolle slaaf” was.

C.T. Russell in The Watchtower 7/15/1906 p. 229: „The truths I present as God’s mouthpiece”

Deze man noemde zich ‘Gods woordvoerder’, hij stierf in 1916 en liet een erfenis aan tijdprofetieën na, waarvan er niet één (!) was uitgekomen. Ook liet hij tienduizenden verwarde volgelingen achter (Jeremia 23:21, 32). Niemand is door God goedgekeurd, behalve Jezus Christus. Door de vrucht die Jezus is, en ons getoond heeft, weten wij dat hij van de boom van God is. Aan de vrucht herkennen we immers de boom. Het gedrag van Russell toont de wereld overduidelijk dat deze vrucht uit een andere bron komt dan waar Jezus op doelde.

Al vanaf 1874 organiseerde Russell een voortschrijdende duisternis. Toen 1914 eenmaal was gepasseerd en de wereldwijd gepubliceerde verwachtingen niet waren uitgekomen, breidde de praktijk van de geestelijke intimidatie door het Wachttorengenootschap zich alleen maar verder uit. Wie dit blijft waarnemen als het “voortschrijdende licht” zal zichzelf niet anders zien dan de lamme die door de blinde wordt geleid.

Jezus zei: „Wanneer er twee of drie in mijn naam vergaderd zijn, dan ben ik in hun midden.” Dit soort kleinschalige bijeenkomsten en vrijelijk over Gods woord kunnen praten en elkaar aanmoedigen geeft volgens mij meer verdieping in de waarheid dan grootschalige demonstraties in gevulde stadions en congreshallen.

Tot Gods volk behoort degene die Jehovah’s wet onderhoudt en de wil van onze hemelse Vader volbrengt. Dit is in de harten van mensen gelegd. Uiteindelijk zal elk individu zich persoonlijk dienen te verantwoorden voor onze hemelse Vader.

Voor mijn rechter Jehovah God verklaar ik dat ik mij niet bewust ben van enig gedrag waaruit zou kunnen blijken dat ik geen christen meer ben. Zeker tien jaar lang, vanaf mijn doop ben ik een geregelde en hardwerkende Getuige van Jehovah geweest. Mijn goede naam en reputatie zijn mij veel waard, zowel onder jullie als in de gemeenschap in het algemeen.
Om mijn “goede naam” te behouden en opdat er tussen en onder jullie geen verdere moeilijkheden en onrust zullen zijn, trek ik mij hierbij uit de organisatie terug.

Hiermee verandert niets aan mijn respect voor het goede dat door het Wachttorengenootschap tot stand is gebracht. Het doet geen afbreuk aan mijn vriendschap en liefde voor jullie als persoon en het spreekt vanzelf dat jullie houding ten opzichte van mij hierbij geen rol zal spelen. Ik dank jullie voor de toch wel liefdevolle aandacht die ik altijd ondervonden heb en besef dat het niet altijd makkelijk met mij was.

Met liefderijke goedheid en hoogachting,


Hans van de Mortel


Wanneer mensen in groot gevaar verkeren afkomstig uit een bron waarvan zij geen kwaad vermoeden, of als zij door degenen die zij als hun vrienden beschouwen worden misleid, is het dan onvriendelijk hen te waarschuwen? Zij verkiezen het misschien geen geloof aan de waarschuwing te hechten. Zij zijn er misschien over gebelgd. Ontheft dat iemand echter van de morele verantwoordelijkheid die waarschuwing te geven? (Het tijdschrift De Wachttoren, 1 mei 1974, bladzijde 259)

P.S.: Ik heb nog een boel tijdschriften van de Ontwaakt en Wachttoren over. Ik verneem graag hoe en waar ik die mag inleveren.
Vergeet ook s.v.p. niet de toewijzing van tijdschriften aan mij stop te zetten.
_____________________________________________________________

Niet een van de ouderlingen is destijds inhoudelijk op deze brief van mij ingegaan. Ik accepteerde voor de laatste keer dat zij mij drie schriftuurplaatsen lieten lezen uit de bijbel. Ik heb daar verder geen commentaar op gegeven en er het stilzwijgen verder aan toegedaan.

Net zoals Dutch in haar geval, voel ik mij sindsdien een opgelucht en bevrijd mens. Ik weet als geen ander wat het betekent om in de macht van anderen te zijn. En dat terwijl zoiets helemaal niet in mijn karakter past.

Vertrouwende hiermee volledige openheid van zaken gegeven te hebben,
groet ik, sans rancune,

Hans van de Mortel
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

hans van de mortel schreef:
fucmoh schreef:
Blij dat je toegeeft dat je een onbetrouwbare homo bent die zelf bewijst dat hij niet to tien kan tellen.
En wederom bewijs je dat je nooit een JG bent geweest. Jehovahs getuigen weten namelijk heel goed het verschil tussen leven en dood enz. En waar jij dus heel goed in bent is mensenpraatjes verkopen. Jij bent nooit een JG geweest, jij bent een volger van mensen geweest. En nu heb jij jezelf getransformeerd tot de belangrijkste mens en wel eentje vol rancune die het nog steeds dwars zit dat de organisatie het niet doet zoals hij het graag wil. Een stiekeme zielig geval dus.
_____________________________________________________________

MIJN DEFINITIEVE BESLISSING
_____________________________________________________________

Lichaam van Ouderlingen
Gemeente van Jehovah’s Getuigen,
Sophie Redmondplein 14
1103DK Amsterdam Zuidoost
(Tel: 020 4166576)

30-10-2006

Beste Richard, Rob, Hans, Peter en Robert, geliefde broeders,

Zolang het om minder belangrijke kwesties gaat, vinden de meesten van ons het vrij gemakkelijk de stem van het geweten te volgen. Hoe meer er echter op het spel staat en hoe hoger de prijs is, des te moeilijker wordt het om in gewetenskwesties een moreel te verantwoorden beslissing te nemen en de consequenties daarvan te accepteren. Wanneer de prijs zeer hoog is, staan wij voor een moreel dilemma en dient er zich een crisis in ons leven aan.

Voor mij echter is het onderzoeken, vaststellen van en openlijk uitkomen voor de waarheid iets waar niet aan te tornen valt. Dit staat of valt met mijn liefde voor mijn hemelse Vader, van wie ik weet dat Hij de leugen haat.

Organisaties bestaan uit mensen. Mensen maken fouten. Mensen kiezen een organisatie uit die bij hen past.
Of dit nu een politieke of religieuze organisatie is. Ook het Wachttorengenootschap is een van de meer dan duizend christelijke religieuze organisaties die door mensen geleid en misleid wordt.

Een van de ergste personen die de bijbel kenbaar maakt is Manasse die ik in de zaal ooit een ‘bal gehakt’ noemde. Maar hij is tot inkeer gekomen en door Jehovah aanvaard. Waarom? Omdat onze Vader zijn hartetoestand goedkeurde. Dat kan van de presidenten van het Wachttorengenootschap C. T. Russell, Rutherford, Knorr en Franz niet gezegd worden. Als overtuigd lid van de Vrijmetselatij tot aan zijn dood hield de eerste zich naast het vals profeteren bezig met occulte zaken. Ook Rutherford was een misleider. Een zo’n occult teken, een zonnesymbool met daarin een rood kruis heeft Russell notabene op The Watch Tower laten plaatsen. Toen hij stierf stond dit teken dan ook op zijn kist. Met kist en al is hij bijgezet in een piramidevormige tombe. Occulter kan het niet. Zie bijlagen. Nog jaren na Russells dood verkondigde de Watch Tower dat Russell de “Getrouwe en beleidvolle slaaf” was.

C.T. Russell in The Watchtower 7/15/1906 p. 229: „The truths I present as God’s mouthpiece”

Deze man noemde zich ‘Gods woordvoerder’, hij stierf in 1916 en liet een erfenis aan tijdprofetieën na, waarvan er niet één (!) was uitgekomen. Ook liet hij tienduizenden verwarde volgelingen achter (Jeremia 23:21, 32). Niemand is door God goedgekeurd, behalve Jezus Christus. Door de vrucht die Jezus is, en ons getoond heeft, weten wij dat hij van de boom van God is. Aan de vrucht herkennen we immers de boom. Het gedrag van Russell toont de wereld overduidelijk dat deze vrucht uit een andere bron komt dan waar Jezus op doelde.

Al vanaf 1874 organiseerde Russell een voortschrijdende duisternis. Toen 1914 eenmaal was gepasseerd en de wereldwijd gepubliceerde verwachtingen niet waren uitgekomen, breidde de praktijk van de geestelijke intimidatie door het Wachttorengenootschap zich alleen maar verder uit. Wie dit blijft waarnemen als het “voortschrijdende licht” zal zichzelf niet anders zien dan de lamme die door de blinde wordt geleid.

Jezus zei: „Wanneer er twee of drie in mijn naam vergaderd zijn, dan ben ik in hun midden.” Dit soort kleinschalige bijeenkomsten en vrijelijk over Gods woord kunnen praten en elkaar aanmoedigen geeft volgens mij meer verdieping in de waarheid dan grootschalige demonstraties in gevulde stadions en congreshallen.

Tot Gods volk behoort degene die Jehovah’s wet onderhoudt en de wil van onze hemelse Vader volbrengt. Dit is in de harten van mensen gelegd. Uiteindelijk zal elk individu zich persoonlijk dienen te verantwoorden voor onze hemelse Vader.

Voor mijn rechter Jehovah God verklaar ik dat ik mij niet bewust ben van enig gedrag waaruit zou kunnen blijken dat ik geen christen meer ben. Zeker tien jaar lang, vanaf mijn doop ben ik een geregelde en hardwerkende Getuige van Jehovah geweest. Mijn goede naam en reputatie zijn mij veel waard, zowel onder jullie als in de gemeenschap in het algemeen.
Om mijn “goede naam” te behouden en opdat er tussen en onder jullie geen verdere moeilijkheden en onrust zullen zijn, trek ik mij hierbij uit de organisatie terug.

Hiermee verandert niets aan mijn respect voor het goede dat door het Wachttorengenootschap tot stand is gebracht. Het doet geen afbreuk aan mijn vriendschap en liefde voor jullie als persoon en het spreekt vanzelf dat jullie houding ten opzichte van mij hierbij geen rol zal spelen. Ik dank jullie voor de toch wel liefdevolle aandacht die ik altijd ondervonden heb en besef dat het niet altijd makkelijk met mij was.

Met liefderijke goedheid en hoogachting,


Hans van de Mortel


Wanneer mensen in groot gevaar verkeren afkomstig uit een bron waarvan zij geen kwaad vermoeden, of als zij door degenen die zij als hun vrienden beschouwen worden misleid, is het dan onvriendelijk hen te waarschuwen? Zij verkiezen het misschien geen geloof aan de waarschuwing te hechten. Zij zijn er misschien over gebelgd. Ontheft dat iemand echter van de morele verantwoordelijkheid die waarschuwing te geven? (Het tijdschrift De Wachttoren, 1 mei 1974, bladzijde 259)

P.S.: Ik heb nog een boel tijdschriften van de Ontwaakt en Wachttoren over. Ik verneem graag hoe en waar ik die mag inleveren.
Vergeet ook s.v.p. niet de toewijzing van tijdschriften aan mij stop te zetten.
_____________________________________________________________

Niet een van de ouderlingen is destijds inhoudelijk op deze brief van mij ingegaan. Ik accepteerde voor de laatste keer dat zij mij drie schriftuurplaatsen lieten lezen uit de bijbel. Ik heb daar verder geen commentaar op gegeven en er het stilzwijgen verder aan toegedaan.

Net zoals Dutch in haar geval, voel ik mij sindsdien een opgelucht en bevrijd mens. Ik weet als geen ander wat het betekent om in de macht van anderen te zijn. En dat terwijl zoiets helemaal niet in mijn karakter past.

Vertrouwende hiermee volledige openheid van zaken gegeven te hebben,
groet ik, sans rancune,

Hans van de Mortel
Hiermee verandert niets aan mijn respect voor het goede dat door het Wachttorengenootschap tot stand is gebracht. Het doet geen afbreuk aan mijn vriendschap en liefde voor jullie als persoon en het spreekt vanzelf dat jullie houding ten opzichte van mij hierbij geen rol zal spelen. Ik dank jullie voor de toch wel liefdevolle aandacht die ik altijd ondervonden heb en besef dat het niet altijd makkelijk met mij was.

Kijk, dat bedoel ik. Je bent 12 jaar getuige geweest, maar jij hebt nooit de moeite genomen waarom Russell zich op die manier manifesteerde. Russell was maar een schakel, degene die de aanzet heeft gegeven tot wat de JGs nu zijn geworden. Wat zijn daden ook waren geweest, zijn hartetoestand en intenties was waar God naar keek. Hij was maar een beginneling, maar wel eentje met zijn hart op de goede plek. Of verwacht je dat alles maar in 1 keer vlekkeloos zou verlopen?
Zelfs de apostelen moesten dat aan den lijve ondervinden. Als Russell toen alles had geweten wat hij nu wist en de medegetuigen met hem, zou het heel anders gegaan zijn. Maar hij is wel de aanzet geweest tot het weerleggen van de vele dogma's waar veel religies nu nog aan vasthouden. Neem nou E-Watchman en je weet wel wat ik bedoel. Ook zij zijn zich bewust van de dilemma's, maar toch blijven zij volharden in het geloof en niet zonder reden. Ik bezoek regelmatig hun site en heb al heel veel bevredigend antwoorden gekregen op vragen waar ik mee zat. Ik zie het genootschap niet als onfeilbaar en dat doen zij ook niet. Maar in ieder geval, hun antwoorden zijn nuchter en verhelderend in heel veel gevallen. Zij gaan niet over 1 nacht ijs en laten zich niet zo snel van de wijs brengen. Zoals jij dus.

En de manier hoe jij de JGs heb verlaten ging wel heel erg makkelijk, vind je niet? En waarom vind jij dat de ouderlingen niet inhoudelijk op jouw brief ingingen? Dacht je soms dat jij het enige geval was die zich op die manier uitte? Wat had je willen horen dan? Voor dergelijke figuren is er geen houden meer aan. Verspilde energie en daaruit spreekt ervaring met dergelijke gevallen. Dergelijke personen moet je gewoon loslaten en terug laten keren naar hun eigen braaksel.

Dit heeft mij houvast gegeven. E-Watchman die de gebreken van het genootschap inziet en aan de kaak stelt, maar toch de kracht kan vinden ze niet te laten vallen.


http://www.e-watchman.be/postzakken/pos ... /vraag.gif

Ik wil me overgeven om een Getuige te zijn, maar ik heb nog steeds twijfels. Mijn vraag is hoe ik een Getuige kan zijn wanneer van mij verwacht wordt dat ik mensen iets vertel wat fout kan zijn, zoals de profetie van 1914? Ik ben bij veel verschillende kerken geweest in mijn zoektocht naar de waarheid. Ik bestudeer de Schrift nu zo'n vier jaar en ben er niet zeker van of dit de juiste weg is. Ik geloof in wat zij onderwijzen, maar hoe kan ik worden gedoopt en dan erop uit trekken en mensen onwaarheid vertellen?



Afbeelding

Twijfels hebben is normaal. Zelfs Jezus' meest nabije apostelen betwijfelden of hij werkelijk opgestaan was, nadat zij hem toch ontelbare wonderen hadden zien verrichten. Mattheüs 28:17 verwijst naar een gebeurtenis nadat Christus was teruggebracht uit de doden en zegt: "en toen zij hem zagen, brachten zij hem hulde, maar sommigen twijfelden."

Uit je persoonlijke ervaring, waarbij je "bij veel verschillende kerken bent geweest in je zoektocht naar de waarheid," blijkt dat je een waarheids-zoeker bent. Veel, heel veel Jehovah's Getuigen hebben een gelijksoortige weg bewandeld bij het zoeken naar de waarheid van God. En we hebben erkend dat Jehovah's Getuigen, door middel van de Wachttoren, lang verborgen en bevredigende waarheden vanuit Gods Woord hebben gepresenteerd. De vraag is echter of we liefhebbers van waarheid zijn of enkel waarheidzoekers. Er zit een groot verschil tussen het enkel kennen van de waarheid en het liefhebben van de waarheid. Daarom laat Jehovah's rechterlijke oordeel het toe dat er een werking van dwaling onder zijn volk zal gaan, zodat zij geloof gaan hechten aan de leugen. (2 Thess. 2:10-12) Maar waarom zou God zoiets toestaan? Vers 10 antwoordt: "Omdat zij de liefde voor de waarheid niet hebben aanvaard, opdat zij gered zouden worden."

We moeten onderscheiden dat de waarheid niet zijn oorsprong heeft bij het Wachttoren- Bijbel- en Traktaatgenootschap in New York. Ondanks dat we geloven dat Christus de organisatie heeft gebruikt om een bepaalde mate van de waarheid uit te delen, moeten we niet vergeten dat Christus zélf de bron van de waarheid is en dat hij, en niet enig mens, ons uiteindelijk geestelijk zal verlichten. Paulus schreef in Kolossenzen 2:3 dat "Zorgvuldig verborgen in hem (Christus) zijn alle schatten van wijsheid en van kennis."

De val waarin Jehovah's Getuigen kunnen trappen, wanneer we niet voorzichtig zijn, is dat we teveel belangrijkheid toekennen aan de organisatie zodat we "volgers van mensen" worden en wellicht zelfs een "afgodische" kijk op de Wachttoren zelf gaan ontwikkelen. Paulus berispte de Korinthiërs omdat sommigen van die Christenen beweerden volgers van Paulus te zijn, anderen van Cefas en weer anderen van Apollos. De geloofstest die ons naar alle waarschijnlijkheid gaat treffen, is wanneer duidelijk wordt dat onze vertrouwde leraren het bij het verkeerde eind hebben gehad met betrekking tot bepaalde interpretaties van profetieën. Hoe zullen wij reageren? Zullen we ons geloof volledig terzijde schuiven? Zal er een scheuring ontstaan binnen de organisatie waarbij sommigen bij het oude zullen blijven, terwijl anderen de waarheid die Christus zal onthullen zullen volgen? Dit kunnen in de nabije toekomst serieuze geloofstesten voor ons worden.

Ondanks dat we op dit moment niet de volledige waarheid bezitten, moet het ons aanmoedigen dat Christus ons nog steeds als zijn dienaren beschouwt. Merk op dat de apostelen zich in een zelfde situatie bevonden. Ze dachten dat Jezus op een letterlijke troon in Jeruzalem zou gaan zitten, net zoals Koning David dat generaties daarvoor had gedaan. Ze hadden er geen flauw benul van dat Gods koninkrijk vanuit de hemel zou regeren. Daarom konden ze simpelweg niet begrijpen waarover Jezus sprak toen hij het had over zijn naderende verraad en dood. Lukas 9:45 onthult zelfs dat God de waarheid voor hen verborg. Maar waarom? Zodat hun geloof getest kon worden wanneer de dingen niet zo liepen als dat ze verwacht hadden.

Maar, belangrijker nog, ondanks dat Jezus zich er ter dege van bewust was dat zijn apostelen niet wisten wat het koninkrijk inhield en wanneer het zou gaan regeren, zond hij hen toch uit om over datzelfde koninkrijk te prediken. Daar de apostelen niet konden begrijpen dat Jezus zou sterven, was hun koninkrijksprediking gericht op het "hier-en-nu." En wat zou er gebeuren wanneer Jezus van hen weggenomen zou worden? Voor de toehoorders die hun boodschap hadden gehoord zou het lijken alsof ze valse profeten waren - die enkel een leugen verkondigden. Ja, voor alle personen met geloof zou het vereisen dat ze inspanningen moesten doen om de realiteit in overeenstemming te brengen met hun verkeerde verwachtingen. Zo werd hun geloof toen getest.

Wij bevinden ons in een zelfde situatie. We onderscheiden bepaalde essentiële waarheden over wie Jehovah is en wie Jezus is. We kennen de grote strijdvragen waar de mensheid vandaag de dag tegenover staat en die te maken hebben met Gods soevereiniteit en onze eigen integriteit. We beseffen dat Gods koninkrijk de enige oplossing is voor de miserabele positie waarin de mensheid zich bevindt. En toch zijn er ook voor ons bepaalde zaken verborgen gebleven. Doet dat onze dienst teniet? Nee. We moeten in geloof voorwaarts gaan met de volledige overtuiging dat Christus ons naar God zal leiden. Maar, terzelfdertijd moeten we de mogelijkheid, ja, de absolute zekerheid, open laten dat Jehovah nog enkele verrassingen voor ons in petto heeft.


Kijk, Hans en dat is dus wat bij jou ontbrak, ''Liefde voor de waarheid''.


Daarom laat Jehovah's rechterlijke oordeel het toe dat er een werking van dwaling onder zijn volk zal gaan, zodat zij geloof gaan hechten aan de leugen. (2 Thess. 2:10-12) Maar waarom zou God zoiets toestaan? Vers 10 antwoordt: "Omdat zij de liefde voor de waarheid niet hebben aanvaard, opdat zij gered zouden worden."
Plaats reactie