Mijn getuigenis...uiteindelijk

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
mammiebutterfly
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 24, 2007 1:44 am

Bericht door mammiebutterfly »

Lieve Steffi,

ik schrijf je niet omdat ik jouw keuzes wil veroordelen maar alleen om je in mijn ervaring mee te laten delen. Ieder heeft het recht om zelf te kiezen en te geloven wat hij/zij wil, laat dat vooraf duidelijk zijn.
Wat mij heel erg opvalt in jouw schrijven is dat ik toen ikzelf overging tot de Islam ook die sterke behoefte voelde houvast te krijgen. Een soort houvast met structuur en daarbij de bevestiging dat wat ik deed goed was dmv Gods beloofde beloningen en tevredenheid van andere gelovigigen. Mijn werk binnen de Islam groeide flink en mijn kennis daarmee ook. Ik was een voorbeeld voor vele moslima's. Mijn eman=geloof groeide door de jaren heen en ook ik werd fanatiek in mijn overtuigingen, zelfs over 11 september kon ik achter deze fanatieke gedachten staan omdat het juist om het kwaad tegen Allah uit te roeien ging. Maar naar mate ik steeds meer slachtoffer van mijn werkelijke gevangenis werd en mijn ex-man mij strakker ging isoleren van iedere ander gelovige dan hem zelf-zelfs moslims die wat losser dachten werden bij mij uit de buurt gehouden. De Islam geeft de man het recht om de heerser te zijn over zijn vrouwen en kinderen. Indien een vrouw niet gehoorzaam is of wil zijn mag hij haar bestraffen, zelfs met geweld. Je kan dan zeggen-iets wat ik ooit ook deed-dat niet elke moslimman dat zal doen. Nee, niet zolang zij hem gehoorzaam is. Maar gehoorzaamheid is niet te voorspellen lieve Steffi. Ik dacht ook ooit dat het mij niet zou overkomen, ik deed tenminste alles wat in mijn vermogen lag om Allah tevreden te stellen. Ik wees de wensen van mijn echtgenoot nooit af, ik keek wel uit voor die helbestraffingen van Allah. De rede van mijn grote inzet voor Allah was alleen gebaseerd op angst. Ik had altijd van onze Schepper gehouden met een onvoorwaardelijke liefde en zonder instituut die mij had geleerde hoe God zou zijn en wat God van ons verwacht. Maar toen ik zoveel verdriet en teleurstelling in mijn korte leven al had moeten verdragen kwam de Islam met antwoorden die mij toen konden bevestigen waarom mij deze ellende was overkomen. Daarom greep ik de Islam vast alsof ik daarmee nooit meer vernederd of geraakt kon worden. Maar het vreselijke was dat ik uiteindelijk mijn persoonlijke ik-gevoel moest laten varen. Mijn oude-ik moest ik wel laten verdwijnen, omdat je opnieuw moest gaan ontwikkelen en al het oude dat wat je al voorheen had geleerd werd afgedaan als verkeerde opvoeding en verkeerde leerwegen. Dus veranderde ik dat graag omdat ik naar Allahs beloning smachtte. Nu zie ik het al het domste wat ik toen had kunnen doen. waarom? Dat zal ik je vertellen lieve Steffi. Diep vanbinnen weet ieder mens dat er een hogere macht bestaat dan de mens en al het andere dat hier op aarde leeft. De een noemt het God de ander Allah en zo zijn er vele benamingen voor deze kracht. Op dit moment verkies ik de naam God omdat ik me niet wil aansluiten bij een instituut die de juiste naam bepaald maar wel om een soort van algemeen begrip voor dezelfde betekenis te kunnen gebruiken. Dus met God bedoel ik gewoon dezelfde hogere macht die ieder geloof bedoelt. Mijn ik-gevoel moest dus opnieuw geboren en gepolijst worden. Alleen het probleem is dat niemand zonder schade zijn ik-gevoel kan wijzigen. Juist het ik-gevoel, eigenlijk ookwel je ziel en ware zijn betekent, is iets unieks en schoons dat nooit kan veranderen omdat je daarmee naar deze aarde gezonden bent. Je verstand kan je leiden naar juiste beslissingen, zelfs zonder regels die anderen voor jou hebben bedacht. Jouw verbinding met God-Allah is uniek en bestaat ook echt. Deze zal altijd blijven bestaan als je maar zuiver durft te luisteren. Het is de kern in jouw gevoel. God is aanwezig in deze kern omdat het afkomstig is van Zijn eigenheid. Ik zie God/Allah als de opperziel waarvan wij allen een stukje met ons meedragen alss onze eigen ziel. Het is puur en kan nooit verdwijnen, zelfs niet na de dood. We horen daarom bij Hem. Wanneer je een moeder wordt zal je een noeiwe liefde gaan leren kennen, namelijk moederliefde. Deze liefde zie ik als vergelijkbaar aan de liefde die God met zijn kinderzielen heeft. Wij zijn allen Zijn 'kind'. Ik denk dat mensen niet weten wat God precies van ons verwacht, maar zeker niet angst te hebben voor hem. Angst hebben voor je moeder betekent juist je gaan afzetten tegen haar, stiekem gaan doen, het liefst vluchten voor haar omdat je haar vreest ipv zo dierbaar liefhebt. Hoe kan jouw moeder van je willen-vooropgesteld dat ze een echte mopeder is die haar kind liefheeft en een niet zieke moeder die door bijvoorbeeld verslaving geen echte liefde voor haar kind voelt, die zijn er natuurlijk ook-dat je haar vreest ipv liefhebt? Waarom zou een God dan anders willen?;Hem liefhebben en daarbij ook vrezen? Dit klopt niet omdat het totaal tegenover elkaar staat. Liefde staat tegenover haat en kan nooit metelkaar gaan. Dus wanneer je angst hebt kan je niet bij die veiligheid komen die je in God zoekt. God is overal, leer Hem te voelen dan zal je geleid worden naar de juiste wegen. In de Islam wordt gezegt tegen Mohammed "Iqra" wat ''Lees" betekent. God kan je altijd lezen in alles om je heen; in de bloemen die oppengaan en dicht, in de dieren wereld waar alles in harmonie verloopt, in eb en vloed van de zee, in de bomen die swinters gestorven zijn en in de lente weer tot leven worden gebracht. Wanneer je leeft met het Godsbewustzijn in alles dan ben je waar religieus. Bidden kan je al door bewust te zijn, voelen is de enige sleutel naar mijn mening. Maar helaas wordt dat binnen de Islam niet zo geinterpreteerd. Wanneer ik zou bekennen dat ik niet bid op mijn kleedje, met vooraf de woe'doe en mijn hoofd niet bedek..dan zou ik als afgodsdienaar worden bestempeld. Helaas, maar wel waar. En jammer, omdat ik juist overtuigt ben van Godsliefde, omdat ik door mijn verbinding met Hem- en de angstige gedachten aan satan en het kwaad heb uitgebannen- juist telkens op mooiere wegen kom en in harmonie ben gekomen met mijzelf. Er bestaat nu geen zelfhaat meer in mij. Dat was in de tijd van de Islam als heerser in mijn leven tergend versterkt, juist doordat wanneer je niet kan voldoen aan de gevraagde eissen-die verder gaan dan jij je nu realisreren kan-het faalgevoel gaat opspelen en je vernietigt. Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat en of jij je nog steeds schuldig voelt door uitgaan en niet te bidden, en ook ben ik benieuwd of je weleens hebt geluisterd naar wat achter dat schuldgevoel zit? Heb je dat gevoel al kunnen verstaan?
liefs!

Ketter schreef:
souhaila schreef: Omdat God weet wat het beste is voor ons.En dat is juist wat me aantrekt,de regeltjes,de appreciatie( wss verkeerd geschreven) die je krijgt na het gehoorzamen,de beloning die je krijgt..
Gek is dit allesbehalve, Souhalia,

Maar je moet wél één ding goed in het oog houden, want daar ben je hoofdelijk en zeer persoonlijk verantwoordelijk voor: wat als deze regeltjes verkeerd zijn?

Je weet dat er mensen zijn die het Godsbeeld van een ander misbruiken om er macht uit te halen!

mvg,
Ketter
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Goed geschreven, Mammiebutterfly!
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Freya schreef:Goed geschreven, Mammiebutterfly!
Goed geschreven onzin blijft onzin.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Waarom is het verhaal van Mammiebutterfly onzin?

En het is niet voor jou bedoeld, maar voor steffie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:Waarom is het verhaal van Mammiebutterfly onzin?

En het is niet voor jou bedoeld, maar voor steffie.
Is dit geen forum meer? Als dat veranderd is hoor ik dat graag.

Het door de poster in stand gehouden waanbeeld - het denkbeeld dat er een opperwezen bestaat - blijft een instrument in de handen van degenen die macht over een ander willen uitoefenen.
Het totaal afwijzen van het idee dat er een opperwezen zou kunnen bestaan is de enige manier om aan deze manipulatie te ontsnappen.
Hoe je een opperwezen ook definieert: als je streeft naar onafhankelijkheid blijft het een blokkerende factor.

Ook in een zelfontworpen cel is men een gevangene..
RTFM
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Mammiebutterfly!

Eerst en vooral sorry da het wat lang heeft geduurd voor ik een reactie schrijf,maar was druk aant werken en toen ik gisteren eindelijk terug had geschreven en ik heel men tekst erophad gezet viel men verbinding uit en was alles weg :twisted:
Wie bepaalde dan je hele leven wat je wel en niet mag doen?
Was dat je vader?
Nee helemaal niet zelfs,ik bedoel het meer op vriendjes die bepalen wat ik wel/niet doe.
Wanneer je alleen maar doet wat een ander je zegt dan leer je inderdaad niet om zelf na te denken. Dan zul je ook nooit van je "fouten" leren (je hebt namelijk geen "fouten"). Wanneer er iets "mis" gaat is dat uiteraard de schuld van degene die je zegt wat je moet doen.
Ik kan wel zelf nadenken hoor,maar heb echt het gevoel dat ik steeds de verkleerde beslissingen neem.Als ik naar ander eluister loopt er weinig mis,maar steeds als ik zelf iets beslis ... :roll:


Je gaat er dus vanuit dat het inderdaad "god" is die die regeltjes bedacht heeft? Zonder enig bewijs?
Ik mag ervan uitgaan dat je verteld wordt om dat te geloven?
Je doet immers alleen maar wat een ander te zegt.
als iemand tegen mij zegt spring,ga ik niet springen natuurlijk he.
Maar bv toen ik over het boedhisme hoorde 'voelde' ik dat het niet dé (mijn) waarheid was,maar toen ze me over de Islam vertelde kwam er wel een 'gevoel' naar boven..
Als je het over een geloof hebt denk ik dat je nooit écht échgt bewijs hebt,maar daarom noemt het ook geloven..
Je durft dus geen verantwoordelijkheid te dragen?
jawel maar ik heb in het verleden vaak 'keuzes'gemaakt die anddere kwetsten,zoals bv mijn ouders, en ik wil dit dees keer echt vermijden..
En God,degene waardoor je leeft,wil toch het beste met je ?
Welke beloning?
Mannen krijgen een blik maagden dat nooit opgaat.
Wat is jouw beloning?
het paradijs,het eeuwige leven,God 'ontmoeten',het eeuwige geluk..
hoop ik toch.

Je mist zo ontzettend veel. Leuke dingen en nare dingen...maar... is het niet zo dat ervaringen je leven "kleur" geven?
wel, ik heb het idee dat er al te veel kleur in men leven zit/zat.
Dus vandaar..

XXX Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Gek is dit allesbehalve, Souhalia,

Maar je moet wél één ding goed in het oog houden, want daar ben je hoofdelijk en zeer persoonlijk verantwoordelijk voor: wat als deze regeltjes verkeerd zijn?

Je weet dat er mensen zijn die het Godsbeeld van een ander misbruiken om er macht uit te halen!
Hoi Ketter,

ik denk soms ook van wat als er geen paradijs bestaat,wat als er geen dag des oordeels bestaat ect ect ..
Maar dan denk ik weer wat als het wél bestaat ..
het moet gewoon bestaan,kan niet anders..
Dus betere het zekere voor het onzekere nemen.
HGod zou toch geen "regeltjes" sturen die verkeerd zijn..?

XXx Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Lieve Mammiebutterfly,

Wat mij heel erg opvalt in jouw schrijven is dat ik toen ikzelf overging tot de Islam ook die sterke behoefte voelde houvast te krijgen. Een soort houvast met structuur en daarbij de bevestiging dat wat ik deed goed was dmv Gods beloofde beloningen en tevredenheid van andere gelovigigen.

eigenlijk best raar maaar je beschrijft exact hoe ik me voel..
De Islam geeft de man het recht om de heerser te zijn over zijn vrouwen en kinderen. Indien een vrouw niet gehoorzaam is of wil zijn mag hij haar bestraffen, zelfs met geweld. Je kan dan zeggen-iets wat ik ooit ook deed-dat niet elke moslimman dat zal doen. Nee, niet zolang zij hem gehoorzaam is
Idd,niet elke moslimman doet dit,net zoals gwne Belgische mannen dit ook doen.
Ik ken jongens die wel agressief zijn t.o.v meisjes,enandere weer totaal niet..
Maar toen ik zoveel verdriet en teleurstelling in mijn korte leven al had moeten verdragen kwam de Islam met antwoorden die mij toen konden bevestigen waarom mij deze ellende was overkomen.
Ik hoor dit van vele (ex) moslimas dat dit de 'reden' was dat ze trot de Islam zijn aangetrokken geweest..
Maar bij mij is dit eigenlijk niet zo,het is niet dat er door een bepaalde ervaring pas aantrekking xwas tot de Islam..

Jouw verbinding met God-Allah is uniek en bestaat ook echt. Deze zal altijd blijven bestaan als je maar zuiver durft te luisteren. Het is de kern in jouw gevoel. God is aanwezig in deze kern omdat het afkomstig is van Zijn eigenheid. Ik zie God/Allah als de opperziel waarvan wij allen een stukje met ons meedragen alss onze eigen ziel. Het is puur en kan nooit verdwijnen, zelfs niet na de dood. We horen daarom bij Hem
Mooi geschreven,maar ik heb ondervonden dat veel mensen een eigen beeld hebben van hoe God is,of zou moeten zijn.
Als je aan 10 mensen vraagt hoe God moet zijn hoor je bij wijze van spreken 10 verschillende antwoorden.
een vriendin van me antwoorde me eens zo ( toen ik weer over mijn 'eiegn' godsbeeld bezig was)

wat Zijn eigenschappen zijn en wat Hij van ons op aarde wil, vul je volgens mij in aan de hand van je eigen gevoelens en logica, en niet aan de hand van wat een God zijn schepselen heeft laten weten via boodschappen en boodschappers, toch? onze gevoelens van rechtvaardigheid, onze wijsheid en kennis, ons begrip, onze barmhartigheid, dat alles is namelijk volkomen ondergeschikt aan dat van onze Schepper en als we Hem in ons leven accepteren als Heer en Zijn boodschappers en Boeken volgen, accepteren wij alles wat Hij ons geeft. elke struikelblok die we tegenkomen, is een reden om onze kennis te vergroten om ons geloof te versterken en ons nederig op te stellen door ons bewust te zijn van onze positie ten opzichte van Allah de Alwetende, de Alwijze, de Rechtvaardige, de Barmhartige en Genadevolle.
Ik denk dat mensen niet weten wat God precies van ons verwacht, maar zeker niet angst te hebben voor hem.
Ik heb geen angst voor God maar wel voor de Dood,meer voor de hel enzo..Maar niet voor God zelf.
En jammer, omdat ik juist overtuigt ben van Godsliefde, omdat ik door mijn verbinding met Hem- en de angstige gedachten aan satan en het kwaad heb uitgebannen- juist telkens op mooiere wegen kom en in harmonie ben gekomen met mijzelf. Er bestaat nu geen zelfhaat meer in mij. Dat was in de tijd van de Islam als heerser in mijn leven tergend versterkt, juist doordat wanneer je niet kan voldoen aan de gevraagde eissen-die verder gaan dan jij je nu realisreren kan-het faalgevoel gaat opspelen en je vernietigt.
Er zijn inderdaad heeel veel regeltjes,en ik denk dat er maar een heel klein gropeje moslims ook werkelijk alles kan uitvoeren ..
Maar ik denk niet dat je perse alles moet doen,God weet toch je Intentie..?

Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat en of jij je nog steeds schuldig voelt door uitgaan en niet te bidden
Het gaat goed met mij hoor..Alleen heb ik het gevoel dat ik weer 'fout' bezig ben..ik ben eergisteren uitgegaan en het mleek alsof ik trg men vroegere leventje leide.toen ik thuis kwam had iok natuurlijk echt spiijt maar kost ook niet ontkennen dat ik me echt heb geamusseerd :?
en ook ben ik benieuwd of je weleens hebt geluisterd naar wat achte
r dat schuldgevoel zit? Heb je dat gevoel al kunnen verstaan?
Ik heb het gevoel dat als ik uitga en niet bid enzo dat ik percies wéér iets niet kan volhouden,dat ik weeral opgeef,dat ik weeral te zwak ben enzo.. :oops:

Dikke kus,
Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
mammiebutterfly
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 24, 2007 1:44 am

Bericht door mammiebutterfly »

naar boven schreef:
Ariel schreef:Waarom is het verhaal van Mammiebutterfly onzin?

En het is niet voor jou bedoeld, maar voor steffie.
Is dit geen forum meer? Als dat veranderd is hoor ik dat graag.

Het door de poster in stand gehouden waanbeeld - het denkbeeld dat er een opperwezen bestaat - blijft een instrument in de handen van degenen die macht over een ander willen uitoefenen.
Het totaal afwijzen van het idee dat er een opperwezen zou kunnen bestaan is de enige manier om aan deze manipulatie te ontsnappen.
Hoe je een opperwezen ook definieert: als je streeft naar onafhankelijkheid blijft het een blokkerende factor.

Ook in een zelfontworpen cel is men een gevangene..
beste naar boven..Wat je nu schrijft komt op mij over als precies waarvan je mijn denkbeeld veroordeeld. Allah is ook opperwezen in de Islam, met al Zijn 99 heilige namen laat Hij een glimp van zichzelf zien. Dus als je zegt dat Hij geen opperwezen is dan denk ik dat jij degen bent die nog steeds geen enkel idee heeft van wie HIj is! En welke manipulatie bedoel je eigenlijk? Satan's manipulatie? Doordat je hem telkens die energie van aandacht geeft hou je hem zelf in stand! Ik heb geen last meer van Satan, ik heb hem letterlijk weggestuurd en weet zeker dat GOd/Allah tevreden is met mijn werk tijdens dit leven.Ik ben mijn vertrouwen nooit in Hem verloren en maak geen huichelaarij en hypocrysie naar mensen of naar Hem. Ik ben netjes, nog steeds en altijd al geweest. Alleen kan ik niet meer denken in tirannie en weiger ik mijn kinderen hierin op te laten groeien. Ik wens je alle geluk, gezondheid, harmonie en een heerlijke rustplaats in het hiernamaals, zoals ik dat ieder mede mens toewens; dat is liefde en vrede!!Kan jij mij datzelfde toewensen? Vast niet!
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

mammiebutterfly schreef:Ik wens je alle geluk, gezondheid, harmonie en een heerlijke rustplaats in het hiernamaals, zoals ik dat ieder mede mens toewens; dat is liefde en vrede!!Kan jij mij datzelfde toewensen? Vast niet!
O, maar mammiebutterfly, atheïsten en agnosten als ik kunnen je dat wel toewensen, hoor.

Het probleem is een beetje, het is zoiets als iemand een goede gezondheid toewensen, wat ik wel ter harte voor iedereen doe, maar waar ik weet dat mijn wens ooit gaat falen.

En ik behoed mezelf ook om iemand de illusie zou geven dat z'n gezondheid niet kapot kan, en dat hij mag roken of onbeperkt alcohol drinken. Dan haal ik hem eruit.

Zo ook met religie, van mijn part geloven mensen in de hemel; maar als te veel mensen door dat geloof een gevaar worden van zichzelf of voor een ander, voel ik mij geneigd om ze toch effe op de realiteit te wijzen.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Beste Steffi,
souhaila schreef:
Gek is dit allesbehalve, Souhalia,

Maar je moet wél één ding goed in het oog houden, want daar ben je hoofdelijk en zeer persoonlijk verantwoordelijk voor: wat als deze regeltjes verkeerd zijn?

Je weet dat er mensen zijn die het Godsbeeld van een ander misbruiken om er macht uit te halen!
Hoi Ketter,

ik denk soms ook van wat als er geen paradijs bestaat,wat als er geen dag des oordeels bestaat ect ect ..
Maar dan denk ik weer wat als het wél bestaat ..
het moet gewoon bestaan,kan niet anders..
Waarom zou het niet anders kunnen?

Vraagje: waarom zouden onze zonden in de ogen van een oneindig wezen van zo'n cosmische betekenis zijn dat hij de realiteit ervoor zou aanpassen om ons ervoor te belonen of te straffen?
souhaila schreef:Dus betere het zekere voor het onzekere nemen.
HGod zou toch geen "regeltjes" sturen die verkeerd zijn..?
Hier ga je ervan uit dat die regeltjes door God gestuurd zijn. Je gaat ervan uit dat ze van God komen en dus moeten ze juist zijn.

Ik redeneer anders: de regeltjes die men mij probeert op te dringen zijn niet altijd, maar dikwijls fout. "Allah" raadt kruisigingen aan van mensen die tegen zijn geloof vechten. Dat is een gruwelijke misdaad. DUS Allah is God niet.

Klaar als pompwater.

Kijk, geen enkel goed mens haalt het nog maar in z'n hoofd om iemand, om welke reden dan ook, eeuwig onuitstaanbare pijnen te laten uitstaan. Je zou er ziek van worden, Steffi. Geen enkel weldenkend mens zit zo in mekaar.

Waarom God dan wel?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
mammiebutterfly
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 24, 2007 1:44 am

Bericht door mammiebutterfly »

Ketter schreef:
mammiebutterfly schreef:Ik wens je alle geluk, gezondheid, harmonie en een heerlijke rustplaats in het hiernamaals, zoals ik dat ieder mede mens toewens; dat is liefde en vrede!!Kan jij mij datzelfde toewensen? Vast niet!
O, maar mammiebutterfly, atheïsten en agnosten als ik kunnen je dat wel toewensen, hoor.
Mijn vraag was dan ook niet aan jou gericht beste ketter! Het gaat mij erom dat wanneer je jezelf een oprecht-moslim noemt mijn vraag niet met 'jawel' kan beantwoorden, omdat dit indruist tegen wat de koran leert. Vandaar, even ter verduidelijking[/quote]
Al Fatt-h
Berichten: 37
Lid geworden op: za apr 14, 2007 4:57 pm

Bericht door Al Fatt-h »

ik denk soms ook van wat als er geen paradijs bestaat,wat als er geen dag des oordeels bestaat ect ect ..
Maar dan denk ik weer wat als het wél bestaat ..
het moet gewoon bestaan,kan niet anders..


Zuiverheid:
http://www.metacafe.com/watch/281694/so ... uiverheid/
ashadoe an la illahi illa allah
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Al Fatt-h schreef:ik denk soms ook van wat als er geen paradijs bestaat,wat als er geen dag des oordeels bestaat ect ect ..
Maar dan denk ik weer wat als het wél bestaat ..
het moet gewoon bestaan,kan niet anders..


Zuiverheid:
http://www.metacafe.com/watch/281694/so ... uiverheid/
Wat een ontzettend kinderachtig argument: het moet!
Je bent echt te vroeg gestopt met het ontwikkelen van een normaal verstand.
Je bent vast een moslim.
Al Fatt-h
Berichten: 37
Lid geworden op: za apr 14, 2007 4:57 pm

Bericht door Al Fatt-h »

IQRA!

Lees, o tefal t.e.e.f.j.e. De zuiverheid van zuster souhaila.

En volg niet hun begeerten om van de waarheid die tot jou gekomen is af te wijken. Voor een ieder onder jullie hebben Wij een wet en een manier van leven bepaald. En als Allah gewild had, had Hij jullie (als behorend) tot één godsdienst gemaakt, maar (Hij doet dit niet omdat Hij) jullie op de proef stelt met wat Hij jullie gegeven heeft. Wedijvert dus (op het gebied) van de goede zaken.
ashadoe an la illahi illa allah
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Al Fatt-h schreef:ik denk soms ook van wat als er geen paradijs bestaat,wat als er geen dag des oordeels bestaat ect ect ..
Maar dan denk ik weer wat als het wél bestaat ..
het moet gewoon bestaan,kan niet anders..
Ik herhaal,
Ketter schreef:Kijk, geen enkel goed mens haalt het nog maar in z'n hoofd om iemand, om welke reden dan ook, eeuwig onuitstaanbare pijnen te laten uitstaan. Je zou er ziek van worden, Steffi. Geen enkel weldenkend mens zit zo in mekaar.

Waarom God dan wel?
mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Al Fatt-h schreef: Lees, o tefal t.e.e.f.j.e. De zuiverheid van zuster souhaila.
Gooi deze Al Fatt-h maar bij de vuilnisbak.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Heb deze draad toevallig weer eens doorgelezen en vind nu dat er feitelijk een update bij hoort.

Mijn leven heeft een omwenteling meegemaakt de laatste maanden. Ik ben aan het scheiden, een gerechtelijke veldslag dus die nog wel lang kan aanslepen. Heb nu ingezien dat het met mijn moslimman nooit meer wat wordt, hij zit door en door vast in scheve patronen, hij kan mij niet behandelen zoals ik wil behandeld worden. Ook de kinderen pikken het niet meer en hebben recht op geluk en geestelijke en anderen vrijheid. Daarom deze bevrijdingsactie, uiteindelijk totale bevrijding. Sneu voor hem feitelijk, maar prima voor ons. Een gezonde dosis egoïsme is nodig, we gaan ervoor !
Doodsbedreigingen, stalking, armoede, niets houdt me nu nog tegen.

Zelfs als me morgen wat mocht overkomen, dan nog is dit alles de moeite waard geweest, ik heb mijn kinderen uit de miserie van de islam en uit de miserie van een islamitische toekomst gehaald. En gelijk mezelf alle kansen op geluk geschonken.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

goed zo Dutch.

Het moest er ooit van komen. Ik kan me niet voorstellen dat je in een huwelijk op twee totaal verschillende snelheden kan zitten.

En inderdaad, je kinderen kan je nu vrijwaren, alhoewel je er mee rekening moet houden dat zij wèl recht hebben op hun vader, daarom niet enkel nu maar ook in de toekomst. Hopelijk ebt de huidige echtscheidingswoede weg en kan dat ooit nog eens terug in evenwicht geraken.

En voor jou: sterkte - en join the club zou ik zeggen. Eénmaal je die hernieuwde vrijheid gevonden hebt zijn er weinigen die er op onze leeftijd nog afstand van doen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Ik wens je heel veel sterkte toe Dutch, ik hoop dat, als deze gerechtelijke veldslag voorbij is, jij en je kinderen een hele mooie toekomst zullen hebben en ook dat je (ex) man zal beseffen wat hij kwijt is en jullie goede vrienden kunnen zijn in het belang van jullie kinderen. Nogmaals sterkte.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
mammiebutterfly
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 24, 2007 1:44 am

voor dutch

Bericht door mammiebutterfly »

Lieve Dutch, ik probeer je telkens een pb te sturen maar krijg het niet verzonden door een foutmelding..vreemd. Wil je vragen nog eens bij te praten als jij dat ook wil. Je weet me te vinden. Liefs en alle sterkte toegewenst.
mammieB :wink:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hi mammie... :D Wat fijn om je weer te zien.
Dutch krijgt je PM hoor. Die foutmelding is niet erg.

Alles goed met je?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Ben blij voor je Dutch..
Ik hoop dat het echtscheidingsproces vlot verloopt,en dat je (ex) man
niet te lastig doet..
Veel sterkte,Dikke zoen,en hopelijk tot snel,
X
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

Lieve Dutch,

Heel veel sterkte toegewenst. Blijf de moedige, sterke vrouw die je nu bent.

Liefs,
Alba
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

Ik heb alle 6 pagina's gelezen... sterkte Dutch en hopelijk weer tot gauw!

Scarlatti
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Plaats reactie