Comité: Ex-moslim verdient veel meer steun

Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Comité: Ex-moslim verdient veel meer steun

Bericht door sprot »

Bron: Trouw.nl
Op 11 september presenteert Ehsan Jami het Comité voor ex-moslims. Vooraanstaande Nederlanders tekenden daarvoor een steunverklaring.

Nederland moet veel meer doen om moslims die met hun geloof willen breken te helpen. Dat staat in de vertrouwelijke steunverklaring voor het Comité van ex-moslims, die in bezit is van Trouw.

Het pamflet zou al zijn ondertekend door enkele tientallen Tweede Kamerleden, journalisten en wetenschappers, onder wie hoogleraren Jos de Beus en Paul Cliteur, Opzij-hoofdredacteur Cisca Dresselhuys en publiciste Nahed Selim.

Lees hier de complete steunbetuiging (.tif-bestand)
http://www.trouw.nl/redactie/doc/steunbetuiging.tif
Zij willen het PvdA-raadslid Ehsan Jami een hart onder de riem steken. Jami is bezig met de oprichting van een Comité voor ex-moslims. De steunverklaring wordt op 11 september openbaar gemaakt. Dan zal Jami ook zijn comité presenteren. De Iraniër van geboorte wordt bedreigd en zit ondergedoken.

Van verschillende kanten is de PvdA-top verweten Jami te weinig te ondersteunen. Vanavond spreekt PvdA-leider Bos op een bijeenkomst in Amsterdam over ’de liberale islam’. Gastspreker is de Maleisische politicoloog, mensenrechtenactivist en islamhervormer Farish A. Noor.

De ondertekenaars van de steunverklaring vinden dat Nederland het voortouw moet nemen bij het bestrijden van de geloofsonvrijheid binnen de islam. „Maar de regering negeert het probleem en stelt kennelijk respect voor de islam boven respect voor de individuele vrijheid van godsdienst en levensbeschouwing”, zo is te lezen in de petitie die is opgesteld door journalist Michiel Hegener.

Op scholen, ook op islamitische, moet ruim aandacht worden gegeven aan het recht, ook van kinderen, om van godsdienst of levensbeschouwing te veranderen en daarvan te getuigen, schrijft het steuncomité.

Initiatiefnemer Hegener wil nog niet bekendmaken wie de petitie hebben ondertekend. VVD-leider Mark Rutte wilde wel, heeft hij eerder laten weten in interviews. D66’er Alexander Pechtold voelde er niets voor. PvdA-ideoloog Jos de Beus riep Wouter Bos op om te tekenen, onduidelijk is of de PvdA-leider dat ook heeft gedaan. Aanvankelijk streefde Hegener ernaar om 150 ondertekenaars te benaderen, maar dat lijken er minder te zijn.

Jami richt het comité op naar Duits en Engels voorbeeld. Daar zijn al groepen ex-moslims die zich hebben verenigd
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

„Maar de regering negeert het probleem en stelt kennelijk respect voor de islam boven respect voor de individuele vrijheid van godsdienst en levensbeschouwing”
Vermeend respect.
De onderwerping die Islam vraagt, bevat gen enkele vraag voor respect.
Eens je onderworpen bent maakt respect niet veel meer uit.
Het is de uiting van disrespect die verboden en zwaar strafbaar gemaakt wordt. Dus hou je dit voor jezelf en bewijs je eer.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Tichelaar (PvdA) tekent steunpetitie Jami niet



Den Haag - Fractievoorzitter Jacques Tichelaar van de PvdA zal de verklaring van het steuncomité voor ex-moslims niet tekenen. Dat heeft hij besloten na overleg met partijleider Bos en voorzitter Koole. Het steuncomité had de voorzitters van de Tweede Kamerfracties gevraagd de steunverklaring te onderschrijven. Het comité werd opgericht nadat PvdA-raadslid Ehsan Jami begin augustus in elkaar werd geslagen. Jami komt op voor het recht van ex-moslims op hun afvalligheid.

Tichelaar weigert niet omdat de PvdA het recht op geloofsvrijheid betwist – dat staat in het beginselprogramma. Belangrijkste argument is dat er een passage in staat waarin een conflict wordt gesuggereerd tussen de islam en de Nederlandse wet. Daarin kan Tichelaar zich niet vinden. De steunverklaring is tot dusverre vertrouwelijk, maar Tichelaar citeert de zinsnede die hem met name dwarszit: ‘De regering negeert het probleem en stelt kennelijk respect voor de islam boven respect voor de individuele vrijheid van godsdienst en levensbeschouwing.’
http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... /Tichelaar_
PvdA_tekent_steunpetitie_Jami_niet
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Ariel schreef:
Tichelaar (PvdA) tekent steunpetitie Jami niet



Den Haag - Fractievoorzitter Jacques Tichelaar van de PvdA zal de verklaring van het steuncomité voor ex-moslims niet tekenen. Dat heeft hij besloten na overleg met partijleider Bos en voorzitter Koole. Het steuncomité had de voorzitters van de Tweede Kamerfracties gevraagd de steunverklaring te onderschrijven. Het comité werd opgericht nadat PvdA-raadslid Ehsan Jami begin augustus in elkaar werd geslagen. Jami komt op voor het recht van ex-moslims op hun afvalligheid.

Tichelaar weigert niet omdat de PvdA het recht op geloofsvrijheid betwist – dat staat in het beginselprogramma. Belangrijkste argument is dat er een passage in staat waarin een conflict wordt gesuggereerd tussen de islam en de Nederlandse wet. Daarin kan Tichelaar zich niet vinden. De steunverklaring is tot dusverre vertrouwelijk, maar Tichelaar citeert de zinsnede die hem met name dwarszit: ‘De regering negeert het probleem en stelt kennelijk respect voor de islam boven respect voor de individuele vrijheid van godsdienst en levensbeschouwing.’
http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... /Tichelaar_
PvdA_tekent_steunpetitie_Jami_niet
Misschien die brave Tichelaar een stukje uit de Koran opsturen:

9:28
O ye who believe! Truly the Pagans are unclean; so let them not, after this year of theirs, approach the Sacred Mosque. And if ye fear poverty, soon will Allah enrich you, if He wills, out of His bounty, for Allah is All-knowing, All-wise.

9:29
Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued.
9:30
The Jews call 'Uzair a son of Allah, and the Christians call Christ the son of Allah. That is a saying from their mouth; (in this) they but imitate what the unbelievers of old used to say. Allah's curse be on them: how they are deluded away from the Truth!


Omgevende verzen erbij gezet, om duidelijk de "context" te kennen.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Al Fatt-h
Berichten: 37
Lid geworden op: za apr 14, 2007 4:57 pm

Bericht door Al Fatt-h »

Ketter,

Vers 9:29 is lijdend onder extremisten, niet onder gelovigen.
In de godsdienst is geen dwang. Kennis van contekst is belangrijk.

Al Fatt-h
ashadoe an la illahi illa allah
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

In de godsdienst is geen dwang.
Na toetreding tot Islam.
Krijg je de innerlijke vrede van de slaaf. Zal je merken dat je de grootste atrociteiten kan begaan zonder deze innerlijke vrede verstoord wordt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Al Fatt-h schreef:Ketter,

Vers 9:29 is lijdend onder extremisten, niet onder gelovigen.
In de godsdienst is geen dwang. Kennis van contekst is belangrijk.

Al Fatt-h
en wie moet dan die extra beschermingstaks betalen lieverd?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Bericht door Bengazi »

Al Fatt-h schreef:Ketter,

Vers 9:29 is lijdend onder extremisten, niet onder gelovigen.
Islam is dus de snelst slinkende religie :wink:

Of nog beter. Als gelovigen er nu geen waarde aan hoeven te hechten waarom heeft "Allah" het dan ooit opgeschreven? Is het dan niet gewoon beter om er over na te denken of dat de koran misschien nooit door een liefhebbende God geschreven kan zijn.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Al Fatt-h schreef:Ketter,

Vers 9:29 is lijdend onder extremisten, niet onder gelovigen.
In de godsdienst is geen dwang. Kennis van contekst is belangrijk.

Al Fatt-h

Dan mag je me even uitleggen hoe het zit met onderstaand bericht:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/7004 ... nbaar.html


In Iran staat de doodstraf op moord, verkrachting, gewapende overval, geloofsafval, blasfemie, ernstige drugshandel, overspel, prostitutie, landverraad en spionage.
Vrijheid van godsdienst? Hoe rijm jij dit met de praktijk in Iran?

En om het nog makkelijker te maken hoef je slecht uit 2 antwoorden te kiezen:

a. Ik ben een leugenaar, er is inderdaad geen vrijheid van godsdiens in de islam
b. Iran wordt geregeerd door ongelovigen. Ze zeggen dat ze moslims zijn maar ze interpreteren de koran helemaal verkeerd.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Al Fatt-h
Berichten: 37
Lid geworden op: za apr 14, 2007 4:57 pm

Bericht door Al Fatt-h »

Ruth,

shi'ieten worden niet als moslim beschouwd, omdat zij graven aanbidden en 'heiligen' aanroepen. Shirk (deelgenoten toekennen aan Allah) is de grootste zonde die niet vergeven zal worden.

Oelema ibn Baaz Rahimo Allah heeft de sjieten tot kaffirs verklaard logisch ook subhan Allah als je ziet wat ze allemaal zeggen.

Moge Allah je leidden.

Al Fatt-h
ashadoe an la illahi illa allah
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Al Fatt-h schreef:Ruth,

shi'ieten worden niet als moslim beschouwd, omdat zij graven aanbidden en 'heiligen' aanroepen. Shirk (deelgenoten toekennen aan Allah) is de grootste zonde die niet vergeven zal worden.

Oelema ibn Baaz Rahimo Allah heeft de sjieten tot kaffirs verklaard logisch ook subhan Allah als je ziet wat ze allemaal zeggen.

Moge Allah je leidden.

Al Fatt-h
Nou dat schiet op.
Nu hebben we gelijk meer dan 210.000.000 minder moslims op deze wereld. :razz:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

shi'ieten worden niet als moslim beschouwd,
ALs All Fath niet de Koran naar de letter interpreteerd wordt hij ook niet tot de Moslims gerekend.
Dan is hij slechts een extremist, die buiten de lijn van Islam treedt.
Vers 9:29 is lijdend onder extremisten, niet onder gelovigen.
In bovenstaande quote poogt All-Fatah ons zand in de ogen te strooien, door te stellen daat de Moslims die de Koran naar de letter interpreteren, daar hun handelingen heen richten extremisten zouden zijn.
Dit is voorbij de betekenis van het woord. Extremisme is het afwijken van de voorgeschreven lijn tot in het tegengestelde.. Is de voorgeschreven lijn gewelddadig, is de extremist vredelievend. Is de voorgeschreven lijn liefde en vrede, is de extremist diegene die geweld pleegt.
De voorgeschreven lijn naar de letter volgen is fundamentalisme.

Zijn veroordeling van de Shia, toont daat All-Fatah heel fundamentalistisch is. Letterlijke interpretatie van de Koran nastreeft.
Zijn veroordeling van de Shia toont dat zijn praten, over vrede en menselijkheid, in de Koran niet anders dan Taqiyah leugens zijn.
Hij gunt zijn Shiamedemoslims het licht in de ogen niet. Preekt anderzijds over de vredelievendheid en verdraagzaamheid van Islam tegen ongelovigen.

Een aartsleugenaar, net zoals alle Moslims die de lijn van de profeet nastreven.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Al Fatt-h schreef:Ruth,

shi'ieten worden niet als moslim beschouwd, omdat zij graven aanbidden en 'heiligen' aanroepen. Shirk (deelgenoten toekennen aan Allah) is de grootste zonde die niet vergeven zal worden.

Oelema ibn Baaz Rahimo Allah heeft de sjieten tot kaffirs verklaard logisch ook subhan Allah als je ziet wat ze allemaal zeggen.

Moge Allah je leidden.

Al Fatt-h
oke duidelijk. Maar dan heb ik een volgende vraag. Ook in Saoudi-Arabie staat op geloofsafval de doodstraf. Saoudi-Arabie is een soennitische staat. Zijn de Saoudi's ook geen moslims?

En nee dank je, de leiding die ik wil hebben komt zeer zeker niet van allah.

groet

Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Gek hoor, volgens de shia's zijn het dan weer de sunnieten die geen echte moslims zijn.... zo blijven die moslims dan maar bezig met elkaar voor kuffaar uit te schelden :lol:
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued.


Waar is de link met ex-moslims?Had je niks kunnen vinden in de Quran
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued.


Waar is de link met ex-moslims?Had je niks kunnen vinden in de Quran
Mijn antwoord op hem is "dhimmi".

Kijk naar het onderlijnde gedeelte.

Als je wil samenleven met een ander doe je dat ook niet door voortdurend te buigen alsof je al onderworpen bent.

:)

Secularisme heeft geen Jizya te betalen aan de Islam gemeenschap, al financiert het zowel Kerk als Moskee (waarom eigenlijk?). In een idee van gelijkheid mag je niet beginnen met jezelf als minderwaardig te gedragen. Je moet blijven de dialoog aangaan vanuit de machtige positie van gelijkheid.

En dit vers toont bovendien ook nog eens aan dat er nog een ganse weg af te leggen is voordat Islam dat onderschrijft en inderdaad compatibel is met onze samenleving -- misschien voel je je geroepen, ajax, om die gelijkheid van overtuiging te verdedigen?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Al Fatt-h
Berichten: 37
Lid geworden op: za apr 14, 2007 4:57 pm

Bericht door Al Fatt-h »

Ruth,

Aanbidden gereformeerden maagd Maria? Luisteren Russich-ortodox naar de paus in rome?
Vind Ruth geen protestanten in Lourdes? Evangelisten nemen dag des oordeels.

"Heden heb ik uw religie voor u vervolmaakt, en Mijn gunst aan u voltooid, en Ik heb de Islam voor u als religie gekozen". (Koran 5:3)

De 4 soennitische madhhab gebruiken oesoel al-fiqh, de heilige bronnen quran, soenna (de kennis van de geliefde Boodschapper (vzmh),
fatwa's en Ijma. De quran zegt dat de gelovige zijn verstand gebruikt.

Ik volg de madhab van de Hanafies, een gerespecteerd rechtsschool. Allah (swt) wordt slechts gevreesd door de geleerden onder Zijn dienaren!
oke duidelijk. Maar dan heb ik een volgende vraag. Ook in Saoudi-Arabie staat op geloofsafval de doodstraf. Saoudi-Arabie is een soennitische staat. Zijn de Saoudi's ook geen moslims?
Ruth, de vraag is absurd. Is een katholiek een beter christen dan een gereformeerd? Vijfig landen, Alhamdoelilla, gebruiken sha'ria in vele vormen.
Alleen een paar straffen met de dood.

De enige die oordeelt is Allah (swt).
ashadoe an la illahi illa allah
BaniIsrael
Berichten: 297
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 8:50 pm
Locatie: Te grote avatar verwijderd.

Bericht door BaniIsrael »

Apen verdienen geen steun :)
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

BaniIsrael schreef:Apen verdienen geen steun :)
Apen verwachten geen steun.
De apen waar jij het nu over hebt steunen jullie, alleen begrijp jij dat nog niet.
Deze apen zetten hun leven op spel om mensen zoals jij te helpen.

Deze apen hebben duizend keer meer gevoel in hun lijf dan de gemiddelde moslim.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BaniIsrael
Berichten: 297
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 8:50 pm
Locatie: Te grote avatar verwijderd.

Bericht door BaniIsrael »

Ariel schreef:
BaniIsrael schreef:Apen verdienen geen steun :)
Apen verwachten geen steun.
De apen waar jij het nu over hebt steunen jullie, alleen begrijp jij dat nog niet.
Deze apen zetten hun leven op spel om mensen zoals jij te helpen.

Deze apen hebben duizend keer meer gevoel in hun lijf dan de gemiddelde moslim.
Die apen willen mijn kapot maken, die apen willen mijn vrijheid van godsdienst ontnemen, die apen willen mijn islamitische meningen ontnemen, die apen willen mijn koran beperken, die apen moet opdonderen naar Iran en turkije waar ze vandaan komen, en ik heb nooit om deze apen gevraagd.
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Is een katholiek een beter christen dan een gereformeerd?
Typisch dat dit van een Moslim komt. Christenen stelen zich die vraag al lang niet meer.
Vijfig landen, Alhamdoelilla, gebruiken sha'ria in vele vormen.
Alleen een paar straffen met de dood.
7 landen straffen geloofsafvalmet de dood.
In de nadere staan er gevangenisstraffen op.
ANdersgelovigen worden in alle 50 landen gediscrimineerd en aan een vernederend wetstelsel onderworpen;
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

die apen willen mijn islamitische meningen ontnemen
Spiegel je anderen aan je innerlijk?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

BaniIsrael schreef: Die apen willen mijn kapot maken, die apen willen mijn vrijheid van godsdienst ontnemen, die apen willen mijn islamitische meningen ontnemen, die apen willen mijn koran beperken, die apen moet opdonderen naar Iran en turkije waar ze vandaan komen, en ik heb nooit om deze apen gevraagd.
Je weet niet waar je het over hebt jongeman.
Dit klinkt erg dom.
De afvallige van Islam willen rustig en openlijk kunnen zeggen dat ze geen moslim meer willen zijn, en het zijn zielige gastjes als jij , waardoor dat niet kan.

Ik weet zeker dat geen enkele afvallige jouw het genoegen wil ontnemen om aan deze domme religie deel te nemen.

Ik vermoed ook dat afvallige van Islam begrijpen dat jouw geestelijke vermogens (nog) niet ontwikkeld genoeg zijn om in te zien waar Islam nu werkelijk voor staat.

“BaniIsrael is een beetje dom” zou onze prinses Maxima van jou kunnen zeggen.

Ik ben iets minder diplomatisch, en ik zeg…“BaniIsrael is heel dom"
Dat blijkt wel uit je post.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

PvdA steunt liberale islam

Bericht door naar boven »

Partijleider Wouter Bos: Politici moeten zich met religie bezighouden.

PvdA steunt liberale islam

Nu de Partij van de Islam geen succes blijkt wordt er gestreefd naar een Islam van de Partij.
Dapper experiment..
RTFM
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: PvdA steunt liberale islam

Bericht door Ketter »

naar boven schreef:Partijleider Wouter Bos: Politici moeten zich met religie bezighouden.

PvdA steunt liberale islam

Nu de Partij van de Islam geen succes blijkt wordt er gestreefd naar een Islam van de Partij.
Dapper experiment..
Ik kan begrijpen dat men de liberale Islam probeert te steunen.
Hopelijk vinden ze die ooit.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Plaats reactie