God is ’father’ and Satan his executioner

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

God is ’father’ and Satan his executioner

Bericht door hans van de mortel »

God (Allah) en Satan zijn onlosmakelijk (onsmakelijk) met elkaar vebonden.

In de koran staat Satan met een hoofdletter. In de bijbel van de Jehovah’s Getuigen staat Satan óók met een hoofdletter. Maar in alle reguliere bijbels zien we satan afgebeeld - zoals het hoort - met een kleine letter.

Ik heb het al vaker gezegd dat de islam en de organisatie van Jehovah’s Getuigen de enige fundamentalistische religies op het religieus wereldtoneel zijn. Maar ook de R.K.-Kerk. Zij gaan hand in hand met hun dogmatische, onhebbelijke en onsmakelijke onwijsheden.

Wat te denken van het beroep exorcist? Een vak dat nog steeds anno 2007 binnen de Rooms katholieke Kerk in Rome binnen het machtige religieuze volkstheater van het Vaticaan een hoog aanzien heeft.

Wie kennis van de bijbel heeft weet dat satan nooit bestaan heeft. Het is weer de eigenwijze eigengereide halstarrige persoon van Jezus Christus, de wereldberoemde zelfzuchtige betweter en chaoot, idioot en visionaire misslukkeling die de wereld niets dan rampspoed heeft nagelaten. Precies zoals zijn evenknie Mohammed, die waarschijnlijk door het mateloze slappe geklets van Jezus volslagen in de ban is geraakt van het effect van indoctrinatie. Psychiatrie is een vak. Maar ieder mens die praten kan, kan voor psycholoog spelen en dat inzicht uitbuiten.

Jezus dweepte met satan. Of niet soms? De stumperd die we Jezus mogen noemen, was niet in staat om ook maar één letter op papier te zetten. ook zijn apostelen vergaten de pen te hanteren. Toeval? Nee! Misbruik van de macht schiep de bijbel. Een waardeloos boek, net zoals de koran. Er zijn namelijk betere geschiedenisboeken vandaag de dag.

Jezus werd, volgens het bijbelse verslag, door satan meegenomen op een hoge berg. En aldaar werden hem alle koninkrijken van de aarde aangeboden. Door de executioner van God, Satan. Jezus was verwarrend, onduidelijk, een onbegrijpelijke chaoot die niet wist wat hij wilde. Kortom, een zielepoot. Zo jong en zo dom!

Jehovah’s Getuigen zijn er rotsvast van overtuigd dat God regelmatig bijeenkomsten (die nog steeds plaatsvinden) belegt in de hemel. En wie zagen wij daar dan als belangrijkste gast? Ja hoor, Gods eigen executioner Satan himself. (Job 1:12) God als ’Godfather’ - zeg maar maffiabaas - gaf Satan als Gods executioner toestemming om al Job zijn zijn kinderen te vermoorden, zijn grote veestapel om te leggen en zijn huis en verdere opstallen in de fik te steken.

Ik weet niet of andere christenen dit ook zo allemaal voor zoete koek en als waar gebeurd verhaal aannemen. In ieder geval is de persoon van Satan (hoofdletter) niet weg te cijferen uit het Nieuwe Testament van Jezus, noch uit de Koran van de naäper en woestijn analfabeet Mohammed, die werkelijk niets orgineels van zichzelf had.

Waar een wil is tot verstand, openbaart zich een rechtlijnige weg zonder Satan. Waar geen wil is tot verstand, heerst chaos, Satan en de islam.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Yeshua
Berichten: 19
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 12:58 am

Bericht door Yeshua »

In de koran staat Satan met een hoofdletter.

Jij voegt echt helemaal geen intellectueel waarde toe.
Sinds wanneer hebben de arabieren hoofdletters.
O je bedoelt dat arabisten als hans met hoofdletters schrijven?
........................................................
Muhammad s.a.w: "Do you love your Creator? Then love your fellow beings first."
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Het Arabisch geschrift kent geen hoofdletters, zoals Yeshua al vermelde. Je moet nog veel leren, Hans.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Chaimae schreef:Het Arabisch geschrift kent geen hoofdletters, zoals Yeshua al vermelde. Je moet nog veel leren, Hans.
Geen probleem Chaimae, dan schrijven we voortaan op dit forum allah met een kleine letter. Ik doe daar niet zo moeilijk over.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Yeshua schreef:In de koran staat Satan met een hoofdletter.

Jij voegt echt helemaal geen intellectueel waarde toe.
Sinds wanneer hebben de arabieren hoofdletters.
O je bedoelt dat arabisten als hans met hoofdletters schrijven?
Geen probleem yeshua, dan schrijven we voortaan op dit forum allah met een kleine letter. Dat vind ik trouwens ook logischer. Ik doe daar niet zo moeilijk over.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Yeshua
Berichten: 19
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 12:58 am

Bericht door Yeshua »

Is dat je antwoord, op je o zo domme opmerking(top #10 in domme opmerkingen).
Claimen dat er Satan met een hoofdletter in de koran word geschreven.
Arabieren hebben geen hoofdletters, en de koran is toch wel arabisch he?
Wat boeit mij nou of je Allah met een kleine letter of met een grote schrijft.
En het heeft helemaal niets te maken met jouw o zo mooie artikel.
Voor elk minachtend gedachte die jij hebt, is een moslim ergens in de wereld de Heer aan het prijzen.
Allah heeft genoeg aan zichzelf, Hij is de Koning tot wiens de koninkrijk behoort.
........................................................
Muhammad s.a.w: "Do you love your Creator? Then love your fellow beings first."
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Yeshua schreef: Allah heeft genoeg aan zichzelf,
Dat zeg ik nou steeds ’LAAT ALLAH MET RUST’
Hij is de Koning tot wiens de koninkrijk behoort.
Krijg nou wat [...] Waar heb ik dat meer gehoord? Verdraaid nog aan toe, dat was Jezus die ook liep te leuren met het koninkrijk dat er niet kwam.

Als God wat te vertellen heeft (alleen het idee al . . .) dan had hij jou en mij dat allang laten weten, meneer yeshua. Daar hebben we geen ouwe troep voor nodig zoals de bijbel of de koran die vol staan met onacceptabele teksten voor de gecultiveerde moderne mens anno 2007. Met onze technische hoogstandjes in de wetenschap (met dank aan de christenheid) is dat voor God een fluitje van een cent om ons te informeren over wat hij belangrijk vindt dat wij zouden moeten weten.

Allah heeft het nog nooit zo gemakkelijk gehad in zijn leven om ons te kunnen informeren. De frustratie met de engel Gabriël om een ongeletterde woestijn Arabier iets te laten opschrijven dat niet lukte, kan God nu bespaart blijven.

Bijvoorbeeld: handige communicatie voor God, rechtstreeks via dit forum. Internet dus! Allah kent toch zeker ook wel mijn telefoonnummers uit z’n hoofd? En we hebben ook nog TNT post. Een sms-je van allah ben ik ook niet vies van. Ik ben altijd heel gastvrij. Vooral voor allah. Die agressieve enge, griezelige engel Gabriël hoeft zijn smoel natuurlijk niet bij mij te laten zien. Die verzuip ik ter plekke. Dus waarom komt allah niet eens even langs in het weekend? Kunnen we direct aan de barbecue. Vuur is dan niet nodig. Daar zorgt allah wel voor.

Ik weet heus wel dat er een Almacht bestaat. Maar ik gebruik mijn gezonde verstand en toon een diep respect voor die ware Almacht door hem met rust te laten en niet te vervelen met kinderachtige kletspraat van anderen uit ver voorbije tijden. Of door vijf keer per dag in een bepaalde richting te bidden. Of door mij als heiden te gedragen en een steen te kussen die in de vorm van een vagina bewaard is gebleven en opgesteld in Mecca. Alsof God daar allemaal op zit te wachten en beter en wijzer van wordt.

God is mystiek. Geen mens kan God identificeren. Het gaat ons verstand te boven. Wie dat begrijpt is van deze tijd.

Maar moslims genereren nu eenmaal het meeste verstand van alle mensen in de wereld en willen ons dat met alle geweld duidelijk maken. Zij kennen ook geen democratie maar de verderfelijke dictatuur van rechts extremistische fascistische regeringen onder de allesbedekkende islamvlag. Tel uit je winst! Uitermate onbeschoft.

Want net zoals iedereen God met rust zou moeten laten, inclusief de moslim, moet ook de moslim ons met zijn theatrale poppenkastgedrag met rust laten en niet irriteren. Uit respect voor de Almacht en voor zijn medemens.

Een vredelievende Boskabouter,

Hans
[/quote]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Undercover Mosque; Exposing Wahabi Sect


BBC undercover film van ongeveer 40 minuten over het ’fraaie’ gezicht van de islam. Ik vrees dat het onbegonnen werk is voor de plastische chirurgie.

Wie na het zien van deze film nu nog moslim wil blijven geeft wel heel duidelijk aan dat hij nooit heeft willen integreren, niet te goeder trouw is en de Nederlandse samenleving minacht.

Profiteren en lid blijven van een criminele organisatie. Dat kenmerkt de ware islam aanhanger.

Sorry als deze film al eerder op het forum heeft gestaan. Dat wist ik dan niet.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

God is mystiek.
De mens heeft de mogelijkheid als een God te zijn - Grieks Mythisch Paganisme.

Goden zijn als mensen - Germaans/Keltisch Animistisch Paganisme.

Mens is naar het evenbeeld van God - Katholicisme.

God is mystiek - Islamitisch droog Paganisme.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

hans van de mortel schreef:Undercover Mosque; Exposing Wahabi Sect


BBC undercover film van ongeveer 40 minuten over het ’fraaie’ gezicht van de islam. Ik vrees dat het onbegonnen werk is voor de plastische chirurgie.

Wie na het zien van deze film nu nog moslim wil blijven geeft wel heel duidelijk aan dat hij nooit heeft willen integreren, niet te goeder trouw is en de Nederlandse samenleving minacht.

Profiteren en lid blijven van een criminele organisatie. Dat kenmerkt de ware islam aanhanger.

Sorry als deze film al eerder op het forum heeft gestaan. Dat wist ik dan niet.
+++++++++++++++++

Tekst verwijderd door Moderator.

Beste fucmoh
Ik raad je dringend aan om je toon te matigen.
Dit is een waarschuwing.
Als je doorgaat met dit soort posten, dan kan je een ban verwachten.
Vriendelijke groet.
Moderator.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

@ Fucmoh.

Je steeds weerkerende en niets aan het forum toevoegende vilificatie, op niets gebaseerd, brengen mij in de verleiding een tijdelijke ban voor je te vragen.
Maak dat het bij verleiding blijft.

Je maakt je schuldig aan ongelooflijke hatespeech.
Haat tegen Hans.
Haat tegen de bevolkingsgroep die homo is.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Re: God is ’father’ and Satan his execut

Bericht door fucmoh »

hans van de mortel schreef:God (Allah) en Satan zijn onlosmakelijk (onsmakelijk) met elkaar vebonden.

In de koran staat Satan met een hoofdletter. In de bijbel van de Jehovah’s Getuigen staat Satan óók met een hoofdletter. Maar in alle reguliere bijbels zien we satan afgebeeld - zoals het hoort - met een kleine letter.

Ik heb het al vaker gezegd dat de islam en de organisatie van Jehovah’s Getuigen de enige fundamentalistische religies op het religieus wereldtoneel zijn. Maar ook de R.K.-Kerk. Zij gaan hand in hand met hun dogmatische, onhebbelijke en onsmakelijke onwijsheden.

Wat te denken van het beroep exorcist? Een vak dat nog steeds anno 2007 binnen de Rooms katholieke Kerk in Rome binnen het machtige religieuze volkstheater van het Vaticaan een hoog aanzien heeft.

Wie kennis van de bijbel heeft weet dat satan nooit bestaan heeft. Het is weer de eigenwijze eigengereide halstarrige persoon van Jezus Christus, de wereldberoemde zelfzuchtige betweter en chaoot, idioot en visionaire misslukkeling die de wereld niets dan rampspoed heeft nagelaten. Precies zoals zijn evenknie Mohammed, die waarschijnlijk door het mateloze slappe geklets van Jezus volslagen in de ban is geraakt van het effect van indoctrinatie. Psychiatrie is een vak. Maar ieder mens die praten kan, kan voor psycholoog spelen en dat inzicht uitbuiten.

Jezus dweepte met satan. Of niet soms? De stumperd die we Jezus mogen noemen, was niet in staat om ook maar één letter op papier te zetten. ook zijn apostelen vergaten de pen te hanteren. Toeval? Nee! Misbruik van de macht schiep de bijbel. Een waardeloos boek, net zoals de koran. Er zijn namelijk betere geschiedenisboeken vandaag de dag.

Jezus werd, volgens het bijbelse verslag, door satan meegenomen op een hoge berg. En aldaar werden hem alle koninkrijken van de aarde aangeboden. Door de executioner van God, Satan. Jezus was verwarrend, onduidelijk, een onbegrijpelijke chaoot die niet wist wat hij wilde. Kortom, een zielepoot. Zo jong en zo dom!

Jehovah’s Getuigen zijn er rotsvast van overtuigd dat God regelmatig bijeenkomsten (die nog steeds plaatsvinden) belegt in de hemel. En wie zagen wij daar dan als belangrijkste gast? Ja hoor, Gods eigen executioner Satan himself. (Job 1:12) God als ’Godfather’ - zeg maar maffiabaas - gaf Satan als Gods executioner toestemming om al Job zijn zijn kinderen te vermoorden, zijn grote veestapel om te leggen en zijn huis en verdere opstallen in de fik te steken.

Ik weet niet of andere christenen dit ook zo allemaal voor zoete koek en als waar gebeurd verhaal aannemen. In ieder geval is de persoon van Satan (hoofdletter) niet weg te cijferen uit het Nieuwe Testament van Jezus, noch uit de Koran van de naäper en woestijn analfabeet Mohammed, die werkelijk niets orgineels van zichzelf had.

Waar een wil is tot verstand, openbaart zich een rechtlijnige weg zonder Satan. Waar geen wil is tot verstand, heerst chaos, Satan en de islam.
Verwijderd door moderator.....wordt je nou niet moe van jezelf? Satan was een hemelbewoner en op dat moment mocht satan zich nog vrij bewegen. Wat is daar zo vreemd aan? En waar staat dat hij daarvoor een uitnodiging had gekregen van God?
Nu ga je lopen muggenziften omdat Satan met een hoofdletter wordt geschreven. Heb je eigenlijk wel op school gezeten? Satan is namelijk een naam, de naam van de duivel. Namen schrijf je volgens de nederlandse taal ALTIJD met een hoofdletter.
En weer betrap ik je op een leugen, de zoveelste al. De meeste nederlandse bijbels schrijven Satan met een hoofdletter. Dat doen ze omdat de nederlandse taal dat vereist. De NBV doet dat en de GNB96 doet dat ook.
En het feit dat Satan er niet voor terugdeinst zelfs Jezus te benaderen laat alleen maar zien dat Satan zich bewust is van de bijbelse profetieen en zich tot aan die tijd beperkt veilig mag wanen.
M
Berichten: 98
Lid geworden op: zo apr 08, 2007 8:37 pm

Bericht door M »

Beste fucmoh.

Ik neem aan dat deze waarschuwing je ontgaan is?
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 717#110717

Dit is nogmaals een waarschuwing. Maar dan wel de laatste.
Als ik nog een keer homo of scheldwoorden in je post zie staan dan krijg je een ban.
De keuze is aan jou.

Vriendelijke groet.
Moderator.
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

BFA schreef:@ Fucmoh.

Je steeds weerkerende en niets aan het forum toevoegende vilificatie, op niets gebaseerd, brengen mij in de verleiding een tijdelijke ban voor je te vragen.
Maak dat het bij verleiding blijft.

Je maakt je schuldig aan ongelooflijke hatespeech.
Haat tegen Hans.
Haat tegen de bevolkingsgroep die homo is.
Gap, ik haat geen homo's. Ik irriteer me aan dat getier van Hansje die alleen maar de aandacht afleid met zijn getier over de bijbel van datgene waar het werkelijk om gaat. Zelfs Ali Sina is zich daarvan bewust. Degene die hier een ban verdient is hansje en niet ik.
Ik steek mijn tijd niet in het verdedigen van de bijbel om die door de leugens van Hansje weer nutteloos te maken. Dat is namelijk waar moslims op wachten. Hansje is namelijk een grote leugenaar. Als het hansje een beetje tegenzit, begint ie direct af te geven op de JGs, die hem verder gewoon met rust laten.
Verwijderd door M.Ik ken getuigen die daar vandaan komen en waarschijnlijk is hansje dat misselijke mannetje die ik voor ogen heb. Hansje is namelijk een heel misselijk mannetje. Ik kan hier van alles over hansje vertellen, maar dat doe ik niet. Ik ben namelijk geen hansje.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

satan is een zelfstandig naamwoord

Bericht door hans van de mortel »

fucmoh schreef:
hans van de mortel schreef:God (Allah) en Satan zijn onlosmakelijk (onsmakelijk) met elkaar vebonden.

In de koran staat Satan met een hoofdletter. In de bijbel van de Jehovah’s Getuigen staat Satan óók met een hoofdletter. Maar in alle reguliere bijbels zien we satan afgebeeld - zoals het hoort - met een kleine letter.

Waar een wil is tot verstand, openbaart zich een rechtlijnige weg zonder Satan. Waar geen wil is tot verstand, heerst chaos, Satan en de islam.
Wordt je nou niet moe van jezelf? Satan was een hemelbewoner en op dat moment mocht satan zich nog vrij bewegen. Wat is daar zo vreemd aan? En waar staat dat hij daarvoor een uitnodiging had gekregen van God?
Nee, ik word niet gauw moe van mijzelf, wel van anderen. Ik ben ben 64, ben 1.70 m en weeg 55 kg. En heb een conditie als een paard. Kan jij een salto achterover maken in het zwembad van de lage duikplank? Ik wel. Belangrijker is dat ik na kan denken en daar veelvuldig gebruik van maak. Ik raad je aan dat ook te doen. Mijn zoon van 11 is net zo druk als zijn vader. Blakend van energie. Hij is als keeper al door drie scouts benaderd. Door Ajax, Utrecht en AZ. Vader had geen interesse! Arrogantie? Nee! Hersens gebruiken. Het belang van het kind staat voorop. Zo’n kind moet je op zo’n leeftijd in de war laten brengen. Komt tijd komt raad. Wat goed is dient zich te ontwikkelen langs banen van gelijdelijkheid. Als een kind bij Ajax speelt, is de kans groot dat hij het jaar erop weer bij het grof vuil wordt neergezet. De geestelijke schade is dan voor zo’n kind onvoorstelbaar. Ik heb rustig met mijn zoon die ook Hans heet, hierover gesproken en hij begrijpt het. En zo kunnen we het laten rusten.

Gisteren wonnen ze met 11-2. Dat is niet leuk meer. En Hans maakte twee blunders in het doel. Is te begrijpen. De hele wedstrijd verveelt zo’n joch zich rot, hij hoeft niet echt geconcentreerd te zijn, ondanks dat ik daar altijd op wijs dit wel te doen. Na afloop heb ik met geen woord hierover gesproken. Hij weet wat hij fout gedaan heeft. Dat is ook communicatie. Ik had ook kunnen gaan foeteren, maar dat heeft geen zin.

Jammer dat religies met elkaar botsen, omdat één bepaalde religie altijd superieur bevonden wil worden bevonden aan de ander. Door middel van hun vele rituele heidense gebruiken proberen ze de zaak in evenwicht te houden.

[Maar een religieus huis gebouwd op een slecht fundament zal uiteindelijk door Bouw- en Woningtoezicht tot de grond afgebroken moeten worden./b]

In geestelijk opzicht zijn wij daar nu mee bezig. Maar zie het niet somber in, mijn beste. Op de puinhopen zal een wonderbare intermenselijke beschaving herrijzen. Ondertussen natuurlijk wel even aanpassen aan de moderne beschaving. Anders beginnen we weer van voren af aan met de ellende.

Nu ga je lopen muggenziften omdat Satan met een hoofdletter wordt geschreven. Heb je eigenlijk wel op school gezeten? Satan is namelijk een naam, de naam van de duivel. Namen schrijf je volgens de nederlandse taal ALTIJD met een hoofdletter.


Inderdaad, eigennamen schrijf je met een hoofdletter. Je maakt echter een kardinale denkfout omdat je niet verder denkt dan je neus lang is en niet meer weet dan wat de Wachttoren - en bij de moslims de islam - je leert en - nog erger - allemaal verborgen houdt. Satan is namelijk geen persoon, kan dus ook geen eigennaam hebben. Wat is het dan wel? Satan is een begrip. Het betekent ’tegenstrever’. Dit noemen we een zelfstandig naamwoord. Je kunt er een lidwoord voorzetten. De, het, en een, zijn lidwoorden.

Trouwens dat moet jij als Jehovah’s Getuige toch wel weten. Vraag even aan een van je opperhoofden en hij zal bevestigen dat in jouw glorieuze bijbel het woord satan pas voor het eerst tevoorschijn komt in de bijbel bij het boek Job. Een boek dat volgens mij later is aangepast door de joden en misschien ook wel christenen. In ieder geval kenden Abraham, Mozes en David niemand de naam Satan. Zelfs Jehovah had nog nooit van die naam gehoord, laat staan Adam en Eva. Was God dan zo’n vuile verraaier? Dat zeg ik niet. DAT BEWEREN INDIRECT DE JEHOVAH’s GETUIGEN zelf. Omdat ze hun hersens niet gebruiken.

Het woord satan komt uit het Hebreeuws vandaan.

Gisteren had ik satan op mijn weg. :twisted: Nu schrik je je rot, nu ik je dit vertel. Of je denkt, ’kan me voorstellen met die idioot’. Maar wat bedoelde ik nu met satan dat van alles kan betekenen? In mijn geval bijvoorbeeld ’wind’. Een wind kan een satan zijn. Vooral in Nederland kan het nogal eens flink waaien. Ook de woelige zee kan satan zijn, en ga zo maar door.

Snap je hem al? Satan als persoon bestaat niet, heeft nooit bestaan en is pas in de tijd van Jezus ontstaan. Waarschijnlijk vanuit de denkkoker van dat zooitje ongeregeld in Rome, die verderfelijke mensonterende commerciële religie uit het Vaticaan, de R.K.-kerk. Ook de organisatie van Jehovah’s Getuigen kwam dat goed uit. Het past net zo in hun strategie van onderdrukking als bij de islam. Islam en Jehovah’s Getuigen zijn uit hetzelfde hout gesneden, allebei verderfelijke fundamentalistische religies.

Misschien moet ik je een boekje opsturen van een bekende Belgische broeder, een leuke vent trouwens. Door dat boekje over de bloedkwestie leer je begrijpen dat Jehovah’s fundamentalisten zijn. Maar kijk naar je moslimbroeders en je ziet nauwelijks verschil. Hij geeft zelf lezingen op de universiteit van Antwerpen en Leuven als ik het goed heb. Interesse? Ik heb zijn adres en telefoonnummer voor je.

Kun je het nog volgen, Fuc?

In de tijd van Mozes en Abraham werd er ook niet gebeden. Er werden offers gebracht. Het bidden ontstond pas in de tijd van de ballingschap van de joden.

En weer betrap ik je op een leugen, de zoveelste al. De meeste nederlandse bijbels schrijven Satan met een hoofdletter. Dat doen ze omdat de nederlandse taal dat vereist. De NBV doet dat en de GNB96 doet dat ook.
En het feit dat Satan er niet voor terugdeinst zelfs Jezus te benaderen laat alleen maar zien dat Satan zich bewust is van de bijbelse profetieen en zich tot aan die tijd beperkt veilig mag wanen.


Volgens mij schrijven de meeste bijbels satan niet met een hoofdletter. Is het met een hoofdletter, dan is het fout. Waarom ga je niet eens langs bij een rabbijn, synagoge of bij het Joods Cultureel Centrum in Amsterdam?

Heb je weleens nagedacht hoe Jezus op die berg met - volgens jou- de persoon Satan terecht kwam? Zat Jezus soms op zijn rug en vlogen ze samen daar naartoe? Bedenk wel dat dit allemaal onder het goedkeurend oog van onze vriend Jehovah plaatsvond. En dat was nog maar het begin. Jehovah deinste er niet voor terug om uiteindelijk zijn geliefde kind te laten bespotten, martelen en ten aanschouwen van de hele mensheid op een afgrijseleijke manier te laten kruisigen (of te laten palen, zoals jij wilt).

Dat flikte Jehovah een paar duizend jaar eerder ook al met Abraham, die hij op de proef ging stellen. Of hij maar even zijn enige geliefde zoon in de fik wilde steken en opofferen. Uiteindelijk bleek het een geintje van God te zijn. Ja, buiten zijn slechte humeurige karaktertrekken kan humor van de god Jehovah hem beslist niet ontzegd worden.

Schelden is een uiting van woede, Fukkie. Maar je kan je woede ook uiten in genadeloze kritiek. Maar kritiek waarop?

Hoe vaak is hier op het forum al niet aangeboden om met elkaar vrijelijk te discussiëren? Wat betekent dat? Dat je nooit als door een wesp gestoken moet reageren. Denk eerst na over de dingen die je leest. Lees het nog eens en vraag je af, wat staat er nu eigenlijk?

Beschouw mijn bijdragen als retoriek, geschreeuw met weinig wol of wat dan ook. Wil je serieus reageren dan dien je ook te luisteren naar anderen. En anderen dan Jehovah’s Getuigen en moslims komen meestal met zeer steekhoudende argumenten. Bijna alles komt vandaan uit de logica, het normaal nadenken over dingen. Maar kijk naar de meeste moslims en Jehova’s Getuigen - jullie zijn als twee druppels water - allebei fundamentalistisch, altijd zwaaien en dreigen met koran en bijbel als het waarachtige woord van god. Alsof God nu niets meer te vertellen heeft. Is hij uitgeblust, mat en moe? O ja, volgens de Wachttoren is hij destijds bij de schepping op de zevende dag gaan rusten. Een winterslaap kan ik nog wel inkomen, maar als God zo door blijft gaan, wordt het tijd dat jij hem maar eens wakker moet gaan maken. Leg dat nu eens in gebed voor aan Jehovah.

Hê? Bidden tot God? Jezus nog aan toe, dus dan slaapt hij helemaal niet! Dan moet God klaarwakker zijn. Nou snap ik hier helemaal niks meer van. Zeg Fukkie, zou jij dat eens even aan een van je hogepriesters willen vragen, hoe dat nou zit met die slapende en ronkende Jehovah en of hij nog weleens de telefoon opneemt als jullie hem aanroepen. Heeft God een voicemail of is dat weer te modern?

Of God slaapt en je kunt niet tot hem bidden. :sleeping: Of God is wakker en je kunt wel tot hem bidden. Hoe zit dat nou, Fukkie?

Maar wat is waarheid? Voor het geval je het nog niet weet, waarheid dient onderzocht te worden.

Neem een voorbeeld aan Chaimae. Die komt de laatste tijd met kenmerkende verbeteringen op de proppen. Zij gebruikt steeds meer haar eigen verantwoordelijkheid en verstand. Dat moet ook wel. Anders kan zij haar carrière wel vergeten als journalist.

Hoe zit het met jouw carriére, Fukkie? ’Bedienaar in de bediening’ bij de Jehovah’s is misschien iets voor jou? Kop op, jochie! Alleen humor trekt je door de spiraal van religieuze leugens in het leven.

Wil je serieus zijn? Wees dan uitermate kritisch op iedereen en nog wat. Geloof niet alles klakkeloos wat ik zeg, maar kraak het ook niet op voorhand af. Onderzoek de dingen. Dat kost tijd en inspanning.

Maar ja, daarvoor heb je wel conditie nodig zoals ik.

Met ovenvaste handschoenen,

Hans
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Re: satan is een zelfstandig naamwoord

Bericht door fucmoh »

hans van de mortel schreef:
fucmoh schreef:
hans van de mortel schreef:God (Allah) en Satan zijn onlosmakelijk (onsmakelijk) met elkaar vebonden.

In de koran staat Satan met een hoofdletter. In de bijbel van de Jehovah’s Getuigen staat Satan óók met een hoofdletter. Maar in alle reguliere bijbels zien we satan afgebeeld - zoals het hoort - met een kleine letter.

Waar een wil is tot verstand, openbaart zich een rechtlijnige weg zonder Satan. Waar geen wil is tot verstand, heerst chaos, Satan en de islam.
Wordt je nou niet moe van jezelf? Satan was een hemelbewoner en op dat moment mocht satan zich nog vrij bewegen. Wat is daar zo vreemd aan? En waar staat dat hij daarvoor een uitnodiging had gekregen van God?
Nee, ik word niet gauw moe van mijzelf, wel van anderen. Ik ben ben 64, ben 1.70 m en weeg 55 kg. En heb een conditie als een paard. Kan jij een salto achterover maken in het zwembad van de lage duikplank? Ik wel. Belangrijker is dat ik na kan denken en daar veelvuldig gebruik van maak. Ik raad je aan dat ook te doen. Mijn zoon van 11 is net zo druk als zijn vader. Blakend van energie. Hij is als keeper al door drie scouts benaderd. Door Ajax, Utrecht en AZ. Vader had geen interesse! Arrogantie? Nee! Hersens gebruiken. Het belang van het kind staat voorop. Zo’n kind moet je op zo’n leeftijd in de war laten brengen. Komt tijd komt raad. Wat goed is dient zich te ontwikkelen langs banen van gelijdelijkheid. Als een kind bij Ajax speelt, is de kans groot dat hij het jaar erop weer bij het grof vuil wordt neergezet. De geestelijke schade is dan voor zo’n kind onvoorstelbaar. Ik heb rustig met mijn zoon die ook Hans heet, hierover gesproken en hij begrijpt het. En zo kunnen we het laten rusten.
Hansje, wat interesseert mij het wat jij in het dagelijks leven uitspookt. Wat interesseert mij het dat jij een salto kan maken. Het interesseert me helemaal niets. Het laat alleen maar zien hoe belangrijk jij jezelf vindt. Jij hebt gewoon je leven lang met een complex gelopen. 1.70 . en maar 55 kg. Jij hebt dus altijd de voorkomen gehad van iemand met een veel te groot ego, maar desondanks altijd zijn minderwaardigheids-complex niet kon onderdrukken en zich niet kon verweren tegen belagers die hansje als het ultieme pispaaltje zagen.

Gisteren wonnen ze met 11-2. Dat is niet leuk meer. En Hans maakte twee blunders in het doel. Is te begrijpen. De hele wedstrijd verveelt zo’n joch zich rot, hij hoeft niet echt geconcentreerd te zijn, ondanks dat ik daar altijd op wijs dit wel te doen. Na afloop heb ik met geen woord hierover gesproken. Hij weet wat hij fout gedaan heeft. Dat is ook communicatie. Ik had ook kunnen gaan foeteren, maar dat heeft geen zin.
En nu voelt hansje zich helemaal de bink. Hansje heeft niet gefoeterd!!!
Jammer dat religies met elkaar botsen, omdat één bepaalde religie altijd superieur bevonden wil worden bevonden aan de ander. Door middel van hun vele rituele heidense gebruiken proberen ze de zaak in evenwicht te houden.
Heb je nou echt nooit geleerd hoe dat komt? Wat heb je eigenlijk geleerd bij de JGs?
[Maar een religieus huis gebouwd op een slecht fundament zal uiteindelijk door Bouw- en Woningtoezicht tot de grond afgebroken moeten worden./b]

En als het fundament oersterk is?

In geestelijk opzicht zijn wij daar nu mee bezig. Maar zie het niet somber in, mijn beste. Op de puinhopen zal een wonderbare intermenselijke beschaving herrijzen. Ondertussen natuurlijk wel even aanpassen aan de moderne beschaving. Anders beginnen we weer van voren af aan met de ellende.


Hansje, deze aarde is gedoemd te verdwijnen als God niet ingrijpt. Staat in de bijbel niet de belofte dat God degenen zal verderven die de aarde verderven? Heb je nou echt niet door dat deze hele mensen-maatschappij geen enkele fundament heeft? En jij zou heel goed passen als regeerder in zo'n maatschappij. Het zijn allemaal verraders. dieven van hun eigen onderdanen die ze in het zadel helpen en als dank daarvoor bestolen worden.
Wanneer krijg ik al mijn kwartjes van kok terug? Ik rij per jaar meer dan 20.000 kilometer. Hoeveel kwartjes zijn dat die deze regering van mij gestolen heeft? Is dat het wat je beschaving noemt? Of is het niet eerder ''onder het mom van beschaving''?



Inderdaad, eigennamen schrijf je met een hoofdletter. Je maakt echter een kardinale denkfout omdat je niet verder denkt dan je neus lang is en niet meer weet dan wat de Wachttoren - en bij de moslims de islam - je leert en - nog erger - allemaal verborgen houdt. Satan is namelijk geen persoon, kan dus ook geen eigennaam hebben. Wat is het dan wel? Satan is een begrip. Het betekent ’tegenstrever’. Dit noemen we een zelfstandig naamwoord. Je kunt er een lidwoord voorzetten. De, het, en een, zijn lidwoorden.


Hansje, ben je nou echt zo dom. Satan is wel een persoon, een gevallen engel die de duivel werd. En het bestaan van Satan ontkennen is precies wat hij wilt. Satan is de naam die hem gegeven werd nadat hij in opstand kwam. Die naam betekent tegenstrever. En het is typisch iets voor jouw kleinzielige geest om je er druk om te maken of je het wel met een hoofdleter schrijft of niet.

Trouwens dat moet jij als Jehovah’s Getuige toch wel weten. Vraag even aan een van je opperhoofden en hij zal bevestigen dat in jouw glorieuze bijbel het woord satan pas voor het eerst tevoorschijn komt in de bijbel bij het boek Job. Een boek dat volgens mij later is aangepast door de joden en misschien ook wel christenen. In ieder geval kenden Abraham, Mozes en David niemand de naam Satan. Zelfs Jehovah had nog nooit van die naam gehoord, laat staan Adam en Eva. Was God dan zo’n vuile verraaier? Dat zeg ik niet. DAT BEWEREN INDIRECT DE JEHOVAH’s GETUIGEN zelf. Omdat ze hun hersens niet gebruiken.


En hoe kom je erbij dat het boek is aangepast? Roep je dat maar, of heb je er ook bewijzen voor? Het boek job is waarschijnlijk geschreven door Mozes. En in het boek genesis wordt gewag gemaakt van de slang. En je weet toch dat slangen niet kunnen praten? Dus vertel eens, wie sprak daar in werkelijkheid?

Het woord satan komt uit het Hebreeuws vandaan.

Gisteren had ik satan op mijn weg. :twisted: Nu schrik je je rot, nu ik je dit vertel. Of je denkt, ’kan me voorstellen met die idioot’. Maar wat bedoelde ik nu met satan dat van alles kan betekenen? In mijn geval bijvoorbeeld ’wind’. Een wind kan een satan zijn. Vooral in Nederland kan het nogal eens flink waaien. Ook de woelige zee kan satan zijn, en ga zo maar door.

Snap je hem al? Satan als persoon bestaat niet, heeft nooit bestaan en is pas in de tijd van Jezus ontstaan. Waarschijnlijk vanuit de denkkoker van dat zooitje ongeregeld in Rome, die verderfelijke mensonterende commerciële religie uit het Vaticaan, de R.K.-kerk. Ook de organisatie van Jehovah’s Getuigen kwam dat goed uit. Het past net zo in hun strategie van onderdrukking als bij de islam. Islam en Jehovah’s Getuigen zijn uit hetzelfde hout gesneden, allebei verderfelijke fundamentalistische religies.


Nee, hansje, je valt hier enorm door de mand. Want kijk nu eens hoe je satan zelf schrijft? Met een hoofdletter.
De satan die aan Job verscheen is dezelfde satan die zo brutaal was Jezus in verzoeking te brengen. De bijbel spreekt ook over goddeloze geestenkrachten. Of heb je je nooit bezig gehouden met glaasje draaien ofzo. Een kennis van mij wiens vriend door een liquidatie om het leven is gekomen, beweert nog dagelijks contact te hebben met die persoon. Zij communiceert met hem via letters. Zij is ervan overtuigd dat het die geliquideerde vriend is. Hij weet namelijk alles over haar en zegt dingen zoals dat hij haar mist en dat ie van haar houdt.
Ja, hansje, dat klinkt heel lachwekkend, maar dat is het helemaal niet. Het is levensgevaarlijk omdat de bijbel leert dat het in werkelijkheid demonen zijn. En al noemt de bijbel de duivel niet in alle gevallen bij naam. De duivel wordt ook op andere manieren beschreven.
De bijbel veroordeelt spiritisme. En waarom? Waarom ga jij je niet bezig houden met spriritisme? Mijn moeder is half moluks. Je moest eens weten hoeveel molukkers zich met spiritisme bezig houden. Mijn zeer nuchtere oerhollandse vriendin was op een dag bij een tante van me thuis. Opeens begon mijn neefje tegen iemand te lullen terwijl er niemand anders aanwezig was. Ze vroeg hem tegen wie ie het had. Hij antwoordde: Tegen tante Els. Die was volgens hem op dat moment in de kamer aanwezig. Die tante Els was dus reeds overleden. Zij verklaarde hem voor gek en vroeg of tante Els de asbak wilde laten bewegen. Hij vroeg het en wat gebeurde er, de asbak schoof van de ene kant naar de andere kant van de tafel. Mijn vriendin raakte helemaal in paniek, pakte haar jas en liep meteen naar buiten. In paniek belde ze me op of ik haar onmiddelijk op wilde halen.
Wat denk je zelf, hansje? Moet je eerst iets dergelijks meemaken voordat je gaat geloven dat er meer is tussen hemel en aarde? Zelf heb ik een ervaring meegemaakt bij mijn oma thuis die bekend stond als gebedsgenezeres. Zij was dus gewoon een spiritist. Ik was toen een jaar of vijftien. Ik liep naar achteren om een glas uit de kast te pakken. Er lag een foto van een overleden zuster van haar op tafel en die foto begon ineens tegen me te spreken. Ik ben in mijn hele leven nog nooit zo geschrokken. En geloof me, ik ben niet gek.
Voor veel mensen zijn dat ongeloofwaardige gebeurtenissen. Maar er zijn genoeg nederlanders die aan spiritisme doen en met dezelfde verhalen komen. En wat waren dat ook alweer? Overleden dierbaren?
Ga, toch weg, man. Ik ben ervan overtuigd dat het kwaadaardige demonen zijn die de zijde van satan hebben gekozen.
Ik ben ervan overtuigd dat jij je nooit met spiritisme zal inlaten, nooit. En je weet waarom.

Misschien moet ik je een boekje opsturen van een bekende Belgische broeder, een leuke vent trouwens. Door dat boekje over de bloedkwestie leer je begrijpen dat Jehovah’s fundamentalisten zijn. Maar kijk naar je moslimbroeders en je ziet nauwelijks verschil. Hij geeft zelf lezingen op de universiteit van Antwerpen en Leuven als ik het goed heb. Interesse? Ik heb zijn adres en telefoonnummer voor je.


Hansje, ik mag je helaas geen homo meer noemen, van wanneer is dat belgische boekje? Je weet toch dat daarover nog lang niet het laatste woord is gezegd? En wat als Jehovahs fundamentalisten zijn? Hoeveel doden vallen er jaarlijks ten gevolge van bloedtransfusies? Leg dat eens uit? Hoeveel miljarden worden er jaarlijks verdiend aan bloedtransfusues die in het merendeel van de gevallen niet nodig zijn? Hoeveel doden vallen er jaarlijks door fouten die gemaakt worden tijdens het toedienen van bloedtransfusies? Vertel eens hoeveel doden er jaarlijks vallen onder JGs die eenm bloedtransfusie weigeren? En wil je dat afmeten aan de doden die jaarlijks vallen ten gevolge van een bloedtrasfusie? Hoe fundamentalistisch vind je de wetenschap die bloedtransfusies blijven geven terwijl ze daarmee willens en wetens de mens de dood in kunnen drijven?

Kun je het nog volgen, Fuc?

Ik kan het nog heel goed volgen en ben niet bepaald bevooroordeeld wanneer ik je als een kleinzielige 64 jarige van 55 kilo bezie.

In de tijd van Mozes en Abraham werd er ook niet gebeden. Er werden offers gebracht. Het bidden ontstond pas in de tijd van de ballingschap van de joden.

Wat een onzin. Heb je de bijbel eigenlijk wel gelezen? Jij hebt de bijbel nooit gelezen. Voor je een offer bracht diende je eerst een gebed uit te spreken. Abraham naderde tot God in gebed, Sarah deed dat. Dat deden alle profeten. In deuteronomium 29 worden hiervoor zelfs de richtlijnen voor gegeven. Een offer zonder gebed was gewoon ongeldig.





Volgens mij schrijven de meeste bijbels satan niet met een hoofdletter. Is het met een hoofdletter, dan is het fout. Waarom ga je niet eens langs bij een rabbijn, synagoge of bij het Joods Cultureel Centrum in Amsterdam?

Nu moet je niet terug krabbelen. Het is gewoon pure muggenzifterij waar je mee bezig bent. Wat interesseert mij het of je satan met een hoofdletter schrijft of niet. Adolf Hitler schrijf je toch ook met een hoofdletter? Vereer ik hem daarmee? Ik heb ook momenten dat ik satan met een hoofdleter schrijf. Dacht je dat ik daarvan wakker lig? Aanbid ik hem daarmee? Jij vraagt mij m'n hersens te gebruiken, maar het is overduidelijk dat jij dat niet doet. Jij bent alleen maar aan het zoeken man. Alleen heb je nu de pech dat je iemand voor je hebt die aardig op de hoogte is van het hele JG gebeuren.

Heb je weleens nagedacht hoe Jezus op die berg met - volgens jou- de persoon Satan terecht kwam? Zat Jezus soms op zijn rug en vlogen ze samen daar naartoe? Bedenk wel dat dit allemaal onder het goedkeurend oog van onze vriend Jehovah plaatsvond. En dat was nog maar het begin. Jehovah deinste er niet voor terug om uiteindelijk zijn geliefde kind te laten bespotten, martelen en ten aanschouwen van de hele mensheid op een afgrijseleijke manier te laten kruisigen (of te laten palen, zoals jij wilt).


Waarom heb je het niet over de meer dan 300 profetieen die Jezus vervulde? Waarom praat je niet over de profetieen dat Jezus moest sterven en die tot in de details in het OT werd voorzegd? Waarom heb je het niet over de precedentwerking van Jezus offer die deel uitmaakt van de strijdvraag? Waarom hoor ik jou niet praten dat God bezig is een definitieve precedent te scheppen wat een situatie als dit in de verre toekomst zal voorkomen? Waarom vertel je er niet bij dat dat precedent God het recht zal geven direct in te grijpen en dat iedere opstand direct de kop in gedrukt zal worden?
En waarom zou Jezus niet met satan meegaan als hij toch weet dat satans bedoelingen geen enkele invloed op hem zal hebben? Satan werd toch aardig van repliek gediend en de boodschasp was duidelijk. Of ben jij niet in staat de boodschap daarachter te ontdekken? Waarschijnlijk niet, aangezien je de zijde van satans wereld heb gekozen.

Dat flikte Jehovah een paar duizend jaar eerder ook al met Abraham, die hij op de proef ging stellen. Of hij maar even zijn enige geliefde zoon in de fik wilde steken en opofferen. Uiteindelijk bleek het een geintje van God te zijn. Ja, buiten zijn slechte humeurige karaktertrekken kan humor van de god Jehovah hem beslist niet ontzegd worden.


Hansje, hoe had God abraham dan op de proef moeten stellen om zijn geloof te testen? Geef me 1 voorbeeld dat deze ultieme proef van geloof kan overtreffen of evenaren waarvan jij na 12 jaar getuige te zijn geweest de omvang ervan niet beseft.

Schelden is een uiting van woede, Fukkie. Maar je kan je woede ook uiten in genadeloze kritiek. Maar kritiek waarop?

Jochie, ik heb jou wel door. Jij bent niet het type die tegen kritiek kan.
Daarom ben je er ook uitgestapt.

Hoe vaak is hier op het forum al niet aangeboden om met elkaar vrijelijk te discussiëren? Wat betekent dat? Dat je nooit als door een wesp gestoken moet reageren. Denk eerst na over de dingen die je leest. Lees het nog eens en vraag je af, wat staat er nu eigenlijk?

Ik denk heel goed na over wat jij schrijf en de bewering dat jij 12 jaar een getuige bent geweest is puur gelogen. Jij bent 12 jaar bezig geweest met je uit te sloven hoe geweldig je bent. Alleen heb je dat nooit bevestigd gezien, zoals de meesten met een complex, zoals jij dat graag wilde. Hansje wordt het liefst de hemel in geprezen. Dat merk je aan al zijn bijdrages hier, die alleen maar een averechts effect hebben. Hansje heeft niet eens door in zijn zelfverheerlijking dat ie alleen de moslim in de kaart speelt met zijn waardeloze reacties.


Beschouw mijn bijdragen als retoriek, geschreeuw met weinig wol of wat dan ook. Wil je serieus reageren dan dien je ook te luisteren naar anderen. En anderen dan Jehovah’s Getuigen en moslims komen meestal met zeer steekhoudende argumenten. Bijna alles komt vandaan uit de logica, het normaal nadenken over dingen. Maar kijk naar de meeste moslims en Jehova’s Getuigen - jullie zijn als twee druppels water - allebei fundamentalistisch, altijd zwaaien en dreigen met koran en bijbel als het waarachtige woord van god. Alsof God nu niets meer te vertellen heeft. Is hij uitgeblust, mat en moe? O ja, volgens de Wachttoren is hij destijds bij de schepping op de zevende dag gaan rusten. Een winterslaap kan ik nog wel inkomen, maar als God zo door blijft gaan, wordt het tijd dat jij hem maar eens wakker moet gaan maken. Leg dat nu eens in gebed voor aan Jehovah.


Hansje, je weet toch dat er geen middenweg bestaat? En kan je wel het onderscheid zien tussen het fundament zien van Christus en het fundament van mohammed?
De JGs zien Jezus als hun fundament en daarom mogen zij zich terecht ''DE MEEST VREDELIEVENDE RELIGIE'' noemen.

Vergelijk dat eens met de islam, ok? THINK McFly!! THINK!!

Hê? Bidden tot God? Jezus nog aan toe, dus dan slaapt hij helemaal niet! Dan moet God klaarwakker zijn. Nou snap ik hier helemaal niks meer van. Zeg Fukkie, zou jij dat eens even aan een van je hogepriesters willen vragen, hoe dat nou zit met die slapende en ronkende Jehovah en of hij nog weleens de telefoon opneemt als jullie hem aanroepen. Heeft God een voicemail of is dat weer te modern?


Doe toch niet zo popie jopie. Dat past niet bij iemand van 64 met de uitstraling van een mislukkeling.


Of God slaapt en je kunt niet tot hem bidden. :sleeping: Of God is wakker en je kunt wel tot hem bidden. Hoe zit dat nou, Fukkie?


Stomme vraag waar iedere simpele ziel het antwoord op weet. Zelfs als God slaapt kun je tot hem hebben.

Maar wat is waarheid? Voor het geval je het nog niet weet, waarheid dient onderzocht te worden.

Waarheid uit zich in de levenswijze van iemand. Wat dat betreft bevinden de JGs zich toch heel dicht bij de waarheid.

Neem een voorbeeld aan Chaimae. Die komt de laatste tijd met kenmerkende verbeteringen op de proppen. Zij gebruikt steeds meer haar eigen verantwoordelijkheid en verstand. Dat moet ook wel. Anders kan zij haar carrière wel vergeten als journalist.


Vergelijk mij niet met Chaimae. Ik loop niet achter een kinderverkrachter aan.
Wanneer kom je nou eens met iets zinvols? Je vergelijkingen gaan voortdurend mank.

Hoe zit het met jouw carriére, Fukkie? ’Bedienaar in de bediening’ bij de Jehovah’s is misschien iets voor jou? Kop op, jochie! Alleen humor trekt je door de spiraal van religieuze leugens in het leven.

Ouwe slappe, ik ben vastbesloten tot 1 van de gezalfden te behoren.
Dienaar of ouderling is toch te min voor iemand met mijn capaciteiten?

En hoe zit het met jou? Hoe verliep jouw carriere? De meeste getuigen zijn na 12 jaar op zijn minst ouderling. En waarschijnlijk is het daar war de schoen knelde. Deze 64jarige net zijn lullige 55 kilo werd niet serieus genoeg genomen.
Maar... hij kan wel een salto van de duikplank maken.
Wow!!! Een salto.

Wil je serieus zijn? Wees dan uitermate kritisch op iedereen en nog wat. Geloof niet alles klakkeloos wat ik zeg, maar kraak het ook niet op voorhand af. Onderzoek de dingen. Dat kost tijd en inspanning.


Ouwe, slappe. Ik kan jou met de beste wil van de wereld niet serieus nemen. De complexen druipen van je postings af. Jij zwelgt in zelfmedelijden. En dat ben jij ook. Een meelijwekkend figuur die zijn leven alleen maar als waardeloos kan betitelen. Mislukt dus.

Maar ja, daarvoor heb je wel conditie nodig zoals ik.

Met ovenvaste handschoenen,

Hans


Een 64 jarige met conditie. Wow, nu voel je je zeker helemaal de man.

Zucht!! hoe ouder hoe gekker.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Een mix van godsdienstwaanzin en narcisme doet rare dingen met de mens.
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Teva Teff schreef:Een mix van godsdienstwaanzin en narcisme doet rare dingen met de mens.
Het doet nog gekkere dingen met je als je daarnaast ook nog eens rancuneus, gefrustreerd en wraakzuchtig bent.
En maar 1.70m en 50 kilo zwaar. Dan heb je het totaal niet getroffen met jezelf.
Wat is dat eigenlijk voor een gratenpakhuis.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

fucmoh schreef:
Teva Teff schreef:Een mix van godsdienstwaanzin en narcisme doet rare dingen met de mens.
Het doet nog gekkere dingen met je als je daarnaast ook nog eens rancuneus, gefrustreerd en wraakzuchtig bent.
En maar 1.70m en 50 kilo zwaar. Dan heb je het totaal niet getroffen met jezelf.
Wat is dat eigenlijk voor een gratenpakhuis.
Ik heb gemeld dat ik 55 kilo weeg en niet 50. Zo zit ook de hele bijbel in elkaar met fouten en tekortkomingen. Nu had Fuc het nog kunnen checken. Vroeger was er niets te checken, want er was niets vastgelegd. Het betrof allemaal mondelinge overlevering.
By the way, mocht u ergens een pratende slang, gorilla of walvis tegenkomen, dan weet u dat het Satan moet zijn geweest, volgens Fuc. Want slangen kunnen niet praten zegt hij.

Religie is de verzuchting van schepsels in nood, behaaglijkheid in een harteloze wereld, geest in toestanden van afstomping. Zij is het middel tot verzachting van het volk. - Karl Marx.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

hans van de mortel schreef:
fucmoh schreef:
Teva Teff schreef:Een mix van godsdienstwaanzin en narcisme doet rare dingen met de mens.
Het doet nog gekkere dingen met je als je daarnaast ook nog eens rancuneus, gefrustreerd en wraakzuchtig bent.
En maar 1.70m en 50 kilo zwaar. Dan heb je het totaal niet getroffen met jezelf.
Wat is dat eigenlijk voor een gratenpakhuis.
Ik heb gemeld dat ik 55 kilo weeg en niet 50. Zo zit ook de hele bijbel in elkaar met fouten en tekortkomingen. Nu had Fuc het nog kunnen checken. Vroeger was er niets te checken, want er was niets vastgelegd. Het betrof allemaal mondelinge overlevering.
By the way, mocht u ergens een pratende slang, gorilla of walvis tegenkomen, dan weet u dat het Satan moet zijn geweest, volgens Fuc. Want slangen kunnen niet praten zegt hij.

Religie is de verzuchting van schepsels in nood, behaaglijkheid in een harteloze wereld, geest in toestanden van afstomping. Zij is het middel tot verzachting van het volk. - Karl Marx.
Wow, sorry dat ik leef, hoor. Dat maakt wel een verschil, 55 of 50 kilo. Tjonge, die 5 kilo maakt je zeker minder geschikt als pispaal.
En verder is onze gratenpakhuis na 12 jaar er nog steeds niet van doordrongen dat vanaf Adam tot aan Mozes nog geen 7 generaties bedraagt. En nergens uit de bijbel blijkt dat het alleen maar mondeling overgeleverd werd. Mozes kon in ieder geval schrijven, want jij gaat mij niet vertellen dat de joden tijdens hun verblijf in Egypte de schrift niet machtig waren. Wat heb jij eigenlijk geleerd die 12 jaar?
Noach had drie zonen. Sem was een tijdgenoot van Abraham. Vanaf Abraham heb je Isaak, Jakob, Jozef en dan krijg je Mozes.
Gratenpakhuis, je snapt toch wel dat zelfs via mondelinge overlevering een zeer betrouwbaar verslag doorgegeven kan worden als er maar zo weinig schakels tussen zitten? En tot aan noach waren het zelfs maar drie. Adam, Lamech, Noach.
Tjonge, jij valt gigantisch door de mand hier. En je weet toch dat de bijbelse historie elke toets der kritiek heeft doorstaan?
En met je muggenzifterij over dat slangen niet kunnen praten. Een buikspreker kan zelfs een pop laten praten, En satan, een machtig intelligent geestelijk schepsel zou er geen enkele moeite mee hebbem het doen voorkomen alsof de slang sprak.
Jij bent nog kleinzieliger dan ik dacht. En Ik wed dat het nog kleinzieliger kan.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

fucmoh schreef:Mozes kon in ieder geval schrijven, want jij gaat mij niet vertellen dat de joden tijdens hun verblijf in Egypte de schrift niet machtig waren.
Mozes kon hoogstwaarschijnlijk schrijven. Hij diende aan het Egyptische hof volgens de bijbel. De rest van de joden waren niet minder dan slaven. Die konden waarschijnlijk niet schrijven.
Wat heb jij eigenlijk geleerd die 12 jaar?
Meer dan genoeg om het een reden te geven er mee te stoppen.
Tjonge, jij valt gigantisch door de mand hier. En je weet toch dat de bijbelse historie elke toets der kritiek heeft doorstaan?
Helaas, dat kan hij niet. De bijbel zit vol fouten en/of vervalsingen. Daar heb ik een topic aan gewijd. Maar wat de boer niet kent dat lust hij niet.
En met je muggenzifterij over dat slangen niet kunnen praten. Een buikspreker kan zelfs een pop laten praten, En satan, een machtig intelligent geestelijk schepsel zou er geen enkele moeite mee hebbem het doen voorkomen alsof de slang sprak.
Waar staat dat in de bijbel wat jij beweert? Moslims zijn consequenter. Die geven overal God de schuld van. Om uit jouw gedachtenwereld te spreken: De 1e en 2e Wereldoorlog werden geleid door Satan (als 3e persoon moet Satan met hoofdletter volgens de Wachttoren); 11 september was een typische actie van Satan. Als hij als buikspreker kan optreden, dan ook als moslim. En zo kunnen we nog uren door gaan met kwartetten met Satan.
Jij bent nog kleinzieliger dan ik dacht. En Ik wed dat het nog kleinzieliger kan.
Voor Satan is niets onmogelijk.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

hans van de mortel schreef:
fucmoh schreef:Mozes kon in ieder geval schrijven, want jij gaat mij niet vertellen dat de joden tijdens hun verblijf in Egypte de schrift niet machtig waren.
Mozes kon hoogstwaarschijnlijk schrijven. Hij diende aan het Egyptische hof volgens de bijbel. De rest van de joden waren niet minder dan slaven. Die konden waarschijnlijk niet schrijven.
Nu laat je weer blijken dat je in die 12 jaar niks geleerd heb. Je weet toch dat door Jozef de Israelieten in het begin door de egyptenaren werden geaccepteerd? En pas nadat ze talrijk werden en de egyptenaren de Israelieten begonnen te vrezen, toen pas werden ze tot slaven gemaakt. En ongetwijfeld moesten zij reeds over een eigen schrift beschikken. Over Abraham wordt vermeld dat hij een zeer rijk man was die veel vee bezat en goud en zilver. Abraham was dus een ontwikkelde handelsman. En nergens wordt vermeld dat zij de schrift niet machtig waren. Nee, het lijkt eerder dat zij reeds gewoon waren met schrift.
Wat heb jij eigenlijk geleerd die 12 jaar?
Meer dan genoeg om het een reden te geven er mee te stoppen.
Dat meer dan genoeg blijkt dus in feite niks te zijn.
Tjonge, jij valt gigantisch door de mand hier. En je weet toch dat de bijbelse historie elke toets der kritiek heeft doorstaan?
Helaas, dat kan hij niet. De bijbel zit vol fouten en/of vervalsingen. Daar heb ik een topic aan gewijd. Maar wat de boer niet kent dat lust hij niet.
Dat kan hij dus wel. En jouw topics hebben geen enkele waarde omdat jij als amateurpsycholoog jouw theorieen laat prevaleren boven wat de bewijzen aantonen. Jij bent gewoon een amateur. Jij trekt 1 punt in twijfel, maar negeert daarnaast honderden bewijzen. Dat is jouw manier van redeneren ingegeven door een minderwaardigheids-complex.
Waarom denk je dat de joden en arabieren met elkaar overhoop liggen? Welke bron geeft daar het antwoord? Vertel eens?
En waarom negeer je de meer dan 300 profetieen die Jezus vervulde? Zelfs tot aan zijn dood toe.
En met je muggenzifterij over dat slangen niet kunnen praten. Een buikspreker kan zelfs een pop laten praten, En satan, een machtig intelligent geestelijk schepsel zou er geen enkele moeite mee hebbem het doen voorkomen alsof de slang sprak.
Waar staat dat in de bijbel wat jij beweert? Moslims zijn consequenter. Die geven overal God de schuld van. Om uit jouw gedachtenwereld te spreken: De 1e en 2e Wereldoorlog werden geleid door Satan (als 3e persoon moet Satan met hoofdletter volgens de Wachttoren); 11 september was een typische actie van Satan. Als hij als buikspreker kan optreden, dan ook als moslim. En zo kunnen we nog uren door gaan met kwartetten met Satan.
Ouwe gratenpakhuis. Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig. Wat zei Jezus zelf over satan?

Joh 8,44
Uw vader is de duivel, en u doet maar al te graag wat uw vader wil. Hij is vanaf het begin een moordenaar geweest. Hij hoort niet bij de waarheid, omdat er geen waarheid in hem is. Wanneer hij liegt, spreekt hij zoals hij is: een aartsleugenaar, de vader van de leugen.

Nou, gratenpakhuis. Wat wordt met het begin bedoeld? Wanneer werd de eerste leugen uitgesproken? In welke context sprak Jezus deze woorden uit? En weet je wel wat de genesisprofetie is? Na 12 jaar getuige moet je dat toch weten. Vertel eens. Tegen wie sprak God hier?

15 Vijandschap sticht ik tussen jou en de vrouw,
tussen jouw nageslacht en het hare,
zij verbrijzelen je kop,
jij bijt hen in de hiel.’


Wie is die ''JIJ''? Sprak God hier tegen een letterlijke slang of was dit de duivel? Als straf werd satan van al Gods voorzieningen uitgesloten. Het zou alleen maar stof eten.
Jij bent nog kleinzieliger dan ik dacht. En Ik wed dat het nog kleinzieliger kan.
Voor Satan is niets onmogelijk.
[/quote]

Kijk, dat bedoel ik. Nu schrijf je satan zelfs met een hoofdletter.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

fucmoh schreef: Je weet toch dat door Jozef de Israelieten in het begin door de egyptenaren werden geaccepteerd? En pas nadat ze talrijk werden en de egyptenaren de Israelieten begonnen te vrezen, toen pas werden ze tot slaven gemaakt.


Kijk naar de moslims. Wij hebben ze tot schade en schande geaccepteerd. Maar ze kunnen nog steeds niet lezen en schrijven. Anders waren ze wel moslim-af.
En waarom negeer je de meer dan 300 profetieen die Jezus vervulde? Zelfs tot aan zijn dood toe.


Jezus vervulde totaal niks. Hij liep zijn snikkel achterna. Hij dacht koning te worden over de joden. Hitler en Stalin hebben dat intelligenter aangepakt.
Ouwe gratenpakhuis. Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig. Wat zei Jezus zelf over satan?


Jezus is zo dood als een pier. Deze man heeft mij totaal niets te zeggen. Van hem kan ik niets leren, behalve dan dat ik mijn eigen verstand moet gebruiken.
Nou, gratenpakhuis. Wat wordt met het begin bedoeld? Wanneer werd de eerste leugen uitgesproken?


De eerste leugen werd door Mozes uitgesproken. Waarom? Hij staat te boek als de schrijver van de erste vijf boeken van de bijbel.

Een grotere oetlul, eikel en bedrieger dan Mozes heb ik nog nooit in mijn leven van te boek gestelde geschriften meegemaakt. De meest seniele schizofrene figuur die de mensheid ooit gekend heeft.

Een soort Mohammed die zijn tijd ver vooruit was.

Het vereist kennis van de bijbel om dat te beseffen.


Graag wil ik eindigen met onze lieve heertje Jezus Christus, het enige kindje van zijn zielige sadistische vadertje dat door diezelfde vader net zo makkelijk aan het kruis werd geofferd als een hoop strond dat door het toilet wordt gespoeld.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Teva Teff

Re: satan is een zelfstandig naamwoord

Bericht door Teva Teff »

hans van de mortel schreef: Mijn zoon van 11 is net zo druk als zijn vader. Blakend van energie. Hij is als keeper al door drie scouts benaderd. Door Ajax, Utrecht en AZ. Vader had geen interesse! Arrogantie? Nee! Hersens gebruiken. Het belang van het kind staat voorop. Zo’n kind moet je op zo’n leeftijd in de war laten brengen. Komt tijd komt raad. Wat goed is dient zich te ontwikkelen langs banen van gelijdelijkheid. Als een kind bij Ajax speelt, is de kans groot dat hij het jaar erop weer bij het grof vuil wordt neergezet. De geestelijke schade is dan voor zo’n kind onvoorstelbaar. Ik heb rustig met mijn zoon die ook Hans heet, hierover gesproken en hij begrijpt het. En zo kunnen we het laten rusten.

Gisteren wonnen ze met 11-2. Dat is niet leuk meer. En Hans maakte twee blunders in het doel. Is te begrijpen. De hele wedstrijd verveelt zo’n joch zich rot, hij hoeft niet echt geconcentreerd te zijn, ondanks dat ik daar altijd op wijs dit wel te doen. Na afloop heb ik met geen woord hierover gesproken. Hij weet wat hij fout gedaan heeft. Dat is ook communicatie. Ik had ook kunnen gaan foeteren, maar dat heeft geen zin.
Pseudologia phantastica?
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: satan is een zelfstandig naamwoord

Bericht door hans van de mortel »

Teva Teff schreef: Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.
Ik vind dit een ijzersterke pay-off line. Ik twijfelde tussen die van Ariel en deze van jou. Mag ik hem ook gebruiken? Zonder meer geniaal. Daar heb ik jou nog nooit de complimenten voor gegeven. Bij deze dan.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie