Hebben moslims een hekel aan honden?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

maar er wordt wel een uitzondering gemaakt voor de lokaal razend populaire 'sloughies', dat zijn hazewinden
Voor Moslims is een hazewind geen echte hond, maar een andere soort. Daarmee dat deze toegelaten is.
Een creativiteit, nodig voor de jacht. Hazewinden zijn goeie jachthonden, ook geschikt voor groot wild.
Er is hier in de buurt een jager, die een kleine meute ervan heeft voor hert en everzwijn.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

BaniIsrael schreef:
Dutch schreef:De moslims van Zuid-Tunesie zijn ook niet zeer hond-minded (zie koran) maar er wordt wel een uitzondering gemaakt voor de lokaal razend populaire 'sloughies', dat zijn hazewinden met zeer korte vacht. De trotse eigenaars ervan verzorgen hen nog beter dan hun vrouwtjeskamelen (en dat zegt heel wat!) en er worden regelmatig rennen georganiseerd. Het bezit van zo'n edele sloughie geeft standing en ermee rondwandelen trekt entousiast jong en oud aan.
Volgens mij worden deze sloughies gewoon niet als honden beschouwd...

Als je iemand in het Arabisch uitscheldt voor hond is dat erger dan hem uit te schelden voor varken...
Entija wahed kelb menek!
Zeg as ge nie int vlaams of Hollands kunt antwoorden, zwijg dan. En hou die brabbeltaal van allake voor u eiges thuis in de keuken. :twisted:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

BaniIsrael schreef:
Dutch schreef:De moslims van Zuid-Tunesie zijn ook niet zeer hond-minded (zie koran) maar er wordt wel een uitzondering gemaakt voor de lokaal razend populaire 'sloughies', dat zijn hazewinden met zeer korte vacht. De trotse eigenaars ervan verzorgen hen nog beter dan hun vrouwtjeskamelen (en dat zegt heel wat!) en er worden regelmatig rennen georganiseerd. Het bezit van zo'n edele sloughie geeft standing en ermee rondwandelen trekt entousiast jong en oud aan.
Volgens mij worden deze sloughies gewoon niet als honden beschouwd...

Als je iemand in het Arabisch uitscheldt voor hond is dat erger dan hem uit te schelden voor varken...
Entija wahed kelb menek!
Zweinhund?
BaniIsrael
Berichten: 297
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 8:50 pm
Locatie: Te grote avatar verwijderd.

Bericht door BaniIsrael »

stropke schreef:
BaniIsrael schreef:
Dutch schreef:De moslims van Zuid-Tunesie zijn ook niet zeer hond-minded (zie koran) maar er wordt wel een uitzondering gemaakt voor de lokaal razend populaire 'sloughies', dat zijn hazewinden met zeer korte vacht. De trotse eigenaars ervan verzorgen hen nog beter dan hun vrouwtjeskamelen (en dat zegt heel wat!) en er worden regelmatig rennen georganiseerd. Het bezit van zo'n edele sloughie geeft standing en ermee rondwandelen trekt entousiast jong en oud aan.
Volgens mij worden deze sloughies gewoon niet als honden beschouwd...

Als je iemand in het Arabisch uitscheldt voor hond is dat erger dan hem uit te schelden voor varken...
Entija wahed kelb menek!
Zeg as ge nie int vlaams of Hollands kunt antwoorden, zwijg dan. En hou die brabbeltaal van allake voor u eiges thuis in de keuken. :twisted:
Ik weet niet waarom, maar ik vind je echt zo'n schattige belg.
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

BaniIsrael schreef:Ik weet niet waarom, maar ik vind je echt zo'n schattige belg.
Waarschijnlijk vonden de westerlingen de eerste moslims die hier van de westerse welvaart en de democratische vrijheden kwamen profiteren ook wel schattig met die grappige hoofddoekjes..., inmiddels weten de meeste wel beter...
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

stropke schreef:
BaniIsrael schreef:
Dutch schreef:De moslims van Zuid-Tunesie zijn ook niet zeer hond-minded (zie koran) maar er wordt wel een uitzondering gemaakt voor de lokaal razend populaire 'sloughies', dat zijn hazewinden met zeer korte vacht. De trotse eigenaars ervan verzorgen hen nog beter dan hun vrouwtjeskamelen (en dat zegt heel wat!) en er worden regelmatig rennen georganiseerd. Het bezit van zo'n edele sloughie geeft standing en ermee rondwandelen trekt entousiast jong en oud aan.
Volgens mij worden deze sloughies gewoon niet als honden beschouwd...

Als je iemand in het Arabisch uitscheldt voor hond is dat erger dan hem uit te schelden voor varken...
Entija wahed kelb menek!
Zeg as ge nie int vlaams of Hollands kunt antwoorden, zwijg dan. En hou die brabbeltaal van allake voor u eiges thuis in de keuken. :twisted:
Vertaling;
Jij bent ook een hond. (je bent er één van)

Marokaans Arabisch.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae's onderschrift: ''Vrede is alleen mogelijk als Israël verdwijnt.''

Het zijn niet de Israëlieten die overal ter wereld anderen hun 'religieuze' wil doormiddel van geweld en de bedreiging daartoe proberen op te dringen of zelfs hun eigen 'religieuze' soortgenoten afslachten in de drang naar macht waar hun 'religie' (sekte) toe aanzet.
Het zijn niet de Israëlieten die 5X daags buigen voor een oorlogsdoctrine die aanzet tot strijd en gewelddadigheid jegens alles en iedereen die zich niet aan de dictatuur ervan onderwerpt.
Er is maar één soort mensen die dit doet: "de mohammedanen".

Daar zou dus eigenlijk moeten staan: ''Vrede is alleen mogelijk als de islam verdwijnt.''

(De zoveelste leugen van mevrouw .........)
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Entija wahed kelb menek!
Nou, ik lijk dan ook sprekend op een sloughie hoor, alleen is mijn vacht wat langer ! :lol: :lol: :lol:

Bij deze dus bewezen dat iemand voor hond uitschelden wel degelijk ingeburgerd is in het Arabisch, zoals ik al zei...
Buyisib
Berichten: 67
Lid geworden op: za feb 24, 2007 2:09 am

Bericht door Buyisib »

Dat niet-moslims soms ook een hekel aan honden hebben klopt maar dat wordt niet ingegeven door hun geloof.
En als moslims in het algemeen geen hekel aan honden hebben, hoe komt het dan dat ik alleen Turken wel eens met een hond zie lopen?
Kan ik ook wel antwoord opgeven, Turken zijn over t algemeen wel moslim maar zijn nuchter genoeg om ook in te zien dat je ook moslim kunt zijn zonder zich aan al die belachelijke regeltjes te houden.
Inderdaad, het geloof is een persoonlijke zaak. Als de een de voorkeur geeft aan het niet nemen van een hond dan is dat een persoonlijke zaak. Wie ben jij of ik dan wel om ons hiermee te gaan bemoeien. Het hebben of niet hebben van een hond maakt je geen goed mens. Als een persoon een goed mens tracht te zijn maar daarnaast liever geen hond neemt puur uit religieuze redenen, hygiene, allergie e.d. dan moeten wij daar respect voor tonen.

Ik heb ook 7 honden gehad (niet 7 tegelijk :P ) maar dit was dan ook in Turkije. Mijn overgrootouders vonden dit prima, zolang het maar buitenshuis was. Ik had toen wel een hele mooi verblijfplaats voor mijn hondjes, dus wij zorgden goed voor ze. De honden mochten het huis niet in omdat het toch niet zo hygienisch was. Niet omdat we een hekel aan honden hadden, logisch toch.
Niet mee eens, lang niet alle religies hebben zo belachelijk veel regels als de islam.
Jazeker, ik vind van wel. MIsschien wat minder of wat meer maar goed.
We veroordelen niemand, we steken er alleen de draak mee.
Natuurlijk! :roll:
"Elke keer als een kind zegt: 'Ik geloof niet in feeën' valt ergens een kleine fee dood neer."
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Buyisib schreef:
Dat niet-moslims soms ook een hekel aan honden hebben klopt maar dat wordt niet ingegeven door hun geloof.
En als moslims in het algemeen geen hekel aan honden hebben, hoe komt het dan dat ik alleen Turken wel eens met een hond zie lopen?
Kan ik ook wel antwoord opgeven, Turken zijn over t algemeen wel moslim maar zijn nuchter genoeg om ook in te zien dat je ook moslim kunt zijn zonder zich aan al die belachelijke regeltjes te houden.
Inderdaad, het geloof is een persoonlijke zaak. Als de een de voorkeur geeft aan het niet nemen van een hond dan is dat een persoonlijke zaak. Wie ben jij of ik dan wel om ons hiermee te gaan bemoeien. Het hebben of niet hebben van een hond maakt je geen goed mens. Als een persoon een goed mens tracht te zijn maar daarnaast liever geen hond neemt puur uit religieuze redenen, hygiene, allergie e.d. dan moeten wij daar respect voor tonen.

Excuse me :shock: ik moet helemaal niks. Als ik het idioot vind als iemand om religieuze redenen geen hond wil of er een hekel aan heb is dat mijn zaak en hoef ik daar al helemaal geen respect voor te hebben. Netzogoed ik geen respect hoef te hebben voor mensen die een varken onrein vinden of een koe heilig.

Ik heb ook 7 honden gehad (niet 7 tegelijk :P ) maar dit was dan ook in Turkije. Mijn overgrootouders vonden dit prima, zolang het maar buitenshuis was. Ik had toen wel een hele mooi verblijfplaats voor mijn hondjes, dus wij zorgden goed voor ze. De honden mochten het huis niet in omdat het toch niet zo hygienisch was. Niet omdat we een hekel aan honden hadden, logisch toch.
Niet mee eens, lang niet alle religies hebben zo belachelijk veel regels als de islam.
Jazeker, ik vind van wel. MIsschien wat minder of wat meer maar goed.

Tuurlijk mag jij dat vinden alleen ben ik het dr niet mee eens. De meeste godsdiensten hebben veel minder regels dan de islam en zeer zeker niet meer!! Uiteraard is het per moslim verschillend welke regels ze in acht nemen en welke ze aan hun laars lappen.
We veroordelen niemand, we steken er alleen de draak mee.
Natuurlijk! :roll:moeilijk he.... humor
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Roelof schreef:Chaimae's onderschrift: ''Vrede is alleen mogelijk als Israël verdwijnt.''

Het zijn niet de Israëlieten die overal ter wereld anderen hun 'religieuze' wil doormiddel van geweld en de bedreiging daartoe proberen op te dringen of zelfs hun eigen 'religieuze' soortgenoten afslachten in de drang naar macht waar hun 'religie' (sekte) toe aanzet.
Het zijn niet de Israëlieten die 5X daags buigen voor een oorlogsdoctrine die aanzet tot strijd en gewelddadigheid jegens alles en iedereen die zich niet aan de dictatuur ervan onderwerpt.
Er is maar één soort mensen die dit doet: "de mohammedanen".

Daar zou dus eigenlijk moeten staan: ''Vrede is alleen mogelijk als de islam verdwijnt.''

(De zoveelste leugen van mevrouw ........)
Ik vraag u met klem mijn achternaam te verwijderen.

Het Verbond wordt als een Belofte gezien, waarbij God zichzelf verplicht heeft om Zijn mensen te begunstigen ongeacht hun morele gedrag. Dit heeft ook geleid tot het politieke zionisme.

De Israëlieten maken zich dagelijks schuldig aan terrorisme en spannen wat terrorisme betreft de kroon.

Terrorisme is made in Israel.

Met vriendelijke groet.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef: Het Verbond wordt als een Belofte gezien, waarbij God zichzelf verplicht heeft om Zijn mensen te begunstigen ongeacht hun morele gedrag. Dit heeft ook geleid tot het politieke zionisme.
Hoe zou jij handelen moest jij een jood zijn, geboren in een Israëlische familie, en heilig overtuigd dat de Torah God's woord is?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Buyisib
Berichten: 67
Lid geworden op: za feb 24, 2007 2:09 am

Bericht door Buyisib »

Haha. Over geloof valt net als over smaak niet te twisten. Je gelooft of je gelooft niet. Je neemt een hond of juist niet. :razz:

Groetjes.
"Elke keer als een kind zegt: 'Ik geloof niet in feeën' valt ergens een kleine fee dood neer."
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ketter schreef:
Chaimae schreef: Het Verbond wordt als een Belofte gezien, waarbij God zichzelf verplicht heeft om Zijn mensen te begunstigen ongeacht hun morele gedrag. Dit heeft ook geleid tot het politieke zionisme.
Hoe zou jij handelen moest jij een jood zijn, geboren in een Israëlische familie, en heilig overtuigd dat de Torah God's woord is?
Ik neem het ze niet kwalijk. Ze houden zich slechts een aan hun '' Bijbels regels.'' Het zijn mensen die slachtoffers zijn van hun eigen religie.

''Sinds de stichting van de staat Israel hebben de Joden hun onschuld verloren.'' - Jehudi Menuhin
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Ketter schreef:
Chaimae schreef: Het Verbond wordt als een Belofte gezien, waarbij God zichzelf verplicht heeft om Zijn mensen te begunstigen ongeacht hun morele gedrag. Dit heeft ook geleid tot het politieke zionisme.
Hoe zou jij handelen moest jij een jood zijn, geboren in een Israëlische familie, en heilig overtuigd dat de Torah God's woord is?
Ik neem het ze niet kwalijk. Ze houden zich slechts een aan hun '' Bijbels regels.'' Het zijn mensen die slachtoffers zijn van hun eigen religie.

''Sinds de stichting van de staat Israel hebben de Joden hun onschuld verloren.'' - Jehudi Menuhin
Soms maak je ongelooflijk atheïstische uitspraken, hé, Chaimae. :)
Ik denk dat je dat zelfs beseft. Ik doel op "Het zijn mensen die slachtoffers zijn van hun eigen religie.". Herken je daarin niet een uitspraak van mij? ;)

Mijn agnostische vraag daarop is:

Hoe veel waarde moet je aan de zogenaamde belofte van God schenken dat deze perfecte leiding en een beloofd land aan dat uitverkoren Joods volk schenkt (overgenomen in Bijbel en herhaald in Koran, overigens). Dit gezien deze God blijft schrijnend afwezig bleef voor de opvolging van die perfecte leiding en de bescherming van dat land, hé?

Laat me op de uitspraak van Jehudi effe aantwoorden: neen, ofwel zijn de Joden nooit onschuldig geweest ofwel zijn ze nog steeds onschuldig. Het staat redelijk hard geschiedkundig vast dat de Joden Jeruzalem en Sinaï veroverd hebben en er later grotendeels uit verdreven zijn. En eerlijk gezegd, net hetzelfde geldt overigens voor "de Palestijnen" (Arabieren).
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Wellicht dat er diep in mij een atheïst schuilt.. :lol:

Het Verbond wordt als een Belofte gezien, waarbij God zichzelf verplicht heeft om Zijn mensen te begunstigen ongeacht hun morele gedrag.

In de Islam strekt God's verbond zich niet uit tot de kwaadstichters en onderhouders van onrechtvaardigen.

De Palestijnen zijn niet verantwoordelijk voor het scheppen van het volgende probleem: De verbitterde moslim - joodse relatie. Maar ze hebben er wel mee te maken en lijden eronder. Voor de moslims is het probleem van Israel voornamelijk een moreel probleem, waarbij zowel waarheid, rechtvaardigheid als de bevrijding van onderdrukking in het spel is.

Hier komt religie niet om de hoek bij kijken..
Ik zou graag willen afsluiten met een ontroerende passage uit de Koran..

''Zeg; ''Oh mensen van het Boek, kom tot één woord waarin wij elkander overeenstemmen.''

Met vriendelijke groet.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:''Zeg; ''Oh mensen van het Boek, kom tot één woord waarin wij elkander overeenstemmen.''
Een mooi voorbeeld dat de islam een slavernij nastreeft waarin het hebben van een eigen mening niet wordt getolereerd...
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Wellicht dat er diep in mij een atheïst schuilt.. :lol:

Het Verbond wordt als een Belofte gezien, waarbij God zichzelf verplicht heeft om Zijn mensen te begunstigen ongeacht hun morele gedrag.
Vreemd, denk je dan niet dat het Islam verbond ondertussen ook niet verbroken is? Ik bedoel, zie naar hoe Moslims -Saoudi's- zich gedragen in de heilige stad? Zie wat ze voortbrengen aan menselijk leed!

Nu, aan het voornaamste voldoen ze nog steeds: ze zijn zeer monotheïstisch... was dat niet het voornaamste van het verbond: aanbidt YHVH? Waarom zou het verbond verbroken zijn?
Chaimae schreef:De Palestijnen zijn niet verantwoordelijk voor het scheppen van het volgende probleem: De verbitterde moslim - joodse relatie. Maar ze hebben er wel mee te maken en lijden eronder. Voor de moslims is het probleem van Israel voornamelijk een moreel probleem, waarbij zowel waarheid, rechtvaardigheid als de bevrijding van onderdrukking in het spel is.
De Arabische Moslims in Israel klagen niet!

Het probleem is een beetje dat de vluchtelingen uit Palestina door Arabieren in kampen werden gedreven (Jordanië uitgezonderd, maar daar zitten juist de meest gematigde Palestijnen)...

Ik weet dus niet of het aan Israel alleen ligt, of juist aan... onderscheid van de mensheid op basis van een culturele futuliteit als de manier waarop ze in God geloven?! :)

Wat denk jij ervan?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Vreemd, denk je dan niet dat het Islam verbond ondertussen ook niet verbroken is? Ik bedoel, zie naar hoe Moslims -Saoudi's- zich gedragen in de heilige stad? Zie wat ze voortbrengen aan menselijk leed!
Dat klopt.
Nu, aan het voornaamste voldoen ze nog steeds: ze zijn zeer monotheïstisch... was dat niet het voornaamste van het verbond: aanbidt YHVH? Waarom zou het verbond verbroken zijn?
De Koran erkent, dat God de joden begunstigd heeft.


De Arabische Moslims in Israel klagen niet!

Het probleem is een beetje dat de vluchtelingen uit Palestina door Arabieren in kampen werden gedreven (Jordanië uitgezonderd, maar daar zitten juist de meest gematigde Palestijnen)...

Ik weet dus niet of het aan Israel alleen ligt, of juist aan... onderscheid van de mensheid op basis van een culturele futuliteit als de manier waarop ze in God geloven?! :)

Wat denk jij ervan?
Ik ben zo anti-Israel als het maar kan. Echter, ik roep niet als een kip zonder kop dat ik anti-Israel ben. Ik heb er zo mijn redenen/argumenten voor.

Al moet ik zeggen dat Jerusalem niet van de Joden is noch van de Palestijnen. Deze zin werkte als een rode lap voor een stier
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Vreemd, denk je dan niet dat het Islam verbond ondertussen ook niet verbroken is? Ik bedoel, zie naar hoe Moslims -Saoudi's- zich gedragen in de heilige stad? Zie wat ze voortbrengen aan menselijk leed!
Dat klopt.
Nu, aan het voornaamste voldoen ze nog steeds: ze zijn zeer monotheïstisch... was dat niet het voornaamste van het verbond: aanbidt YHVH? Waarom zou het verbond verbroken zijn?
De Koran erkent, dat God de joden begunstigd heeft.
En waarom? Waarom zouden de joden begunstigd zijn, hé? Waarom de Moslims, waarom de Christenen? Waarom werden de meeste volkeren in de kou gelaten?

Tja, je weet waarom ik niet in dat soort goden geloof, hé :)
Chaimae schreef:Ik ben zo anti-Israel als het maar kan. Echter, ik roep niet als een kip zonder kop dat ik anti-Israel ben. Ik heb er zo mijn redenen/argumenten voor.
Je bent onder de invloed van wat soms Pallywood genoemd wordt. Al ben ik ook geen fan van Israel, je moet ze ook niet zien als een bende demonen he. Het zijn mensen die weten dat ze omringt worden door vijanden en zich dan ook zo gedragen. (Neemt niet weg dat ik het lot van Palestijnen wel degelijk nog erger vind...)

Het zijn mensen die werkelijk geloven dat dat hun land is. De Palestijnen denken dat ook.

Tja... je kan je afvragen, een almachtige god draagt daar uiteindelijk de verantwoordelijkheid voor,hé. Niet die mensen die daar geboren zijn en weten dat als ze hun verdediging neerlaten, er een nieuwe holocaust komt. Alles wat hij moet doen is over Israel zijn bevelen schreeuwen, en de Joden luisteren wel hoor.
Chaimae schreef:Al moet ik zeggen dat Jerusalem niet van de Joden is noch van de Palestijnen. Deze zin werkte als een rode lap voor een stier
De wereld is van alle mensen he. Je zou verwachten dat een heilige stad dat dan ook is :)
Laatst gewijzigd door Ketter op wo okt 31, 2007 12:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
alice
Berichten: 253
Lid geworden op: di dec 26, 2006 2:54 pm
Locatie: Antwerpen

Bericht door alice »

Honden zijn verboden omdat je indien je een hond aanraakt je niet rein bent voor het gebed.Dat werd me tenminste door een Islamitische woordvoerder ooit verteld
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Chaimae schreef:
Vreemd, denk je dan niet dat het Islam verbond ondertussen ook niet verbroken is? Ik bedoel, zie naar hoe Moslims -Saoudi's- zich gedragen in de heilige stad? Zie wat ze voortbrengen aan menselijk leed!
Dat klopt.
Nu, aan het voornaamste voldoen ze nog steeds: ze zijn zeer monotheïstisch... was dat niet het voornaamste van het verbond: aanbidt YHVH? Waarom zou het verbond verbroken zijn?
De Koran erkent, dat God de joden begunstigd heeft.


De Arabische Moslims in Israel klagen niet!

Het probleem is een beetje dat de vluchtelingen uit Palestina door Arabieren in kampen werden gedreven (Jordanië uitgezonderd, maar daar zitten juist de meest gematigde Palestijnen)...

Ik weet dus niet of het aan Israel alleen ligt, of juist aan... onderscheid van de mensheid op basis van een culturele futuliteit als de manier waarop ze in God geloven?! :)

Wat denk jij ervan?
Ik ben zo anti-Israel als het maar kan. Echter, ik roep niet als een kip zonder kop dat ik anti-Israel ben. Ik heb er zo mijn redenen/argumenten voor.

Al moet ik zeggen dat Jerusalem niet van de Joden is noch van de Palestijnen. Deze zin werkte als een rode lap voor een stier

als god de joden begunstigd heeft wordt dan ook een jood en je hebt alle profijt. het is duidelijk dat de joden het beter hebben.

waarom ben je anti israel. daarmee ga je tegen de wens van je god, want hij heeft de joden begunstigd. als je tegen israel bent dan ben je ook tegen god, want HIJ wil dat de joden het goed hebben.

ik hoop dat deze logica voor jouw te volgen is

bovendien, je onderschrift is haatzaaiend, zoals een moslim ook hoort te zijn./
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

alice schreef:Honden zijn verboden omdat je indien je een hond aanraakt je niet rein bent voor het gebed.Dat werd me tenminste door een Islamitische woordvoerder ooit verteld
als je niet rein bent dan kun je douchen. is toch niks aan de hand??
nee, moslims raken een hond niet aan omdat ze denken groter, beter te zijn dan anderen (ook dieren).

bovendien het lichaam is nooit schoon. uit het hele lichaam komt rotzooi uit (oren, ogen, neus, huid, mond etc),. daarom is besnijden onlogisch.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

weda schreef:"daarom is besnijden onlogisch."
Besnijden is niet alleen onlogisch maar zeer tegenstrijdig in de islam.

Mohammedanen mogen hun lichaam niet verminken, piercings en tatoeages zijn ten strengste verboden omdat ze het lichaam aan hun denkbeeldige god terug moeten geven in de staat zoals ze het van hem gekregen hebben.
Gek genoeg mogen ze zonder toestemming van die god kennelijk wel een stuk huid verwijderen... :roll:

Daarbij kun je jezelf nog afvragen waarom hun zogenaamde almachtige alleswetende perfecte schepper zijn mannelijke creatie niet gewoon zonder dat stukje vel heeft geschapen...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hier een verhaal over een hond die een kind gered heeft.

http://news.ninemsn.com.au/article.aspx?id=312887
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie