Vrouw in Islam

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Gülay
Berichten: 60
Lid geworden op: za mei 15, 2004 9:07 pm

Bericht door Gülay »

Verder zijn erewraak en dwang van het dragen van een hoofdoek een dagelijkse gebeurtenis voor de moslimvrouw.
Natuurlijk heb je dan ook de zogenaamde wannabee moslimvrouwen die de stelling aan nemen dat ze trots zijn op hun hoofddoek,wat bij behoorlijk blurrie overkomt en ongeloofwaardig.


De dwang tot het dragen van een hoofddoek komt zeer zeker voor..
Dit is echter streng verboden binnen de Islam..
Je mag niemand dwingen iets te doen..het enige wat je als moslim zijnde kunt doen is een ander adviseren en proberen uit te leggen dat het dragen van een hoofddoek verplicht is binnen de Islam..maar de ander zal zelf haar keuze moeten maken of zij dit ook wil.
Iemand daartoe dwingen mag dus absoluut niet!
Dat het voorkomt is een ander verhaal..
Er zullen ook genoeg westerse ouders zijn die hun kinderen tot dingen toe dwingen die zij helemaal niet leuk vinden.. ook zij hebben dat recht niet..
Dwang is nooit goed.

Wannabee moslim vrouwen die trots zijn op hun hoofddoek?
Alle meisjes die ik ken die een hoofddoek dragen zijn trots op een hoofddoek, en dit betreffen echt geen wannabe moslim vrouwen..
Dus als je trots bent en gelukkig bent met je hoofddoek dan ben je een wannabe moslim?
Er zullen genoeg vrouwen zijn in de Islamitische landen die zich vreselijk ongelukkig voelen met hun hoofddoek maar dat ze het nu eenmaal moeten dragen..
Maar hier in het westen..zijn de meisjes over het algemeen heel blij met hun hoofddoek..
natuurlijk zitten er meisjes bij die gedwongen een hoofddoek dragen..
Maar de meiden die ik ken hebben er allemaal zelf voor gekozen..zelfs een aantal waarvan de ouders er niet achter staan of stonden..maar toch blijven ze hun hoofddoek dragen..

Dat jij het je niet kunt indenken dat een vrouw zich blij voelt met haar hoofddoek betekent niet dat het ongeloofwaardig moet zijn wanneer er vrouwen zijn die er dus wel degelijk blij mee zijn..!


Eer- of bloedwraak..
De profeet Mohammed vzmh heeft dit verboden. Zelfs als iemand zijn vrouw zou betrappen op overspel dan heeft de echtgenoot op geen enkele manier het recht of excuus om zijn vrouw te vermoorden maar wordt het huwelijk ontbonden. (Koran hoofdstuk 24 vers 4 tot 20)


De koran is geschreven door een man.
Dat is wel duidelijk,wand er word voordurend over vrouwen gepreekt alsof het over een gebruiksvoorwerp gaat.
Vrouwen hebben het halve erfrecht dan dat van de man.
Kan je mij uitleggen wat dat met gelijkheid te maken heeft?
Zo kan ik er nog wel een paar opnoemen.


De Kuran is geschreven door een man..maar openbaard door Allah (c.c.)
En hoe kom je er bij dat er over vrouwen wordt gesproken alsof het over een gebruiksvoorwerp gaat?
Vergeet niet dat vrouwen het belangrijkst zijn binnen de Islam..

Al het bezit van een vrouw, haar geld en hetgeen wat zij nog zal verdienen blijft ten allen tijde haar eigendom en is onvervreemdbaar. De man is verplicht om voor de vrouw te zorgen ook al verdient hij minder dan zij. Vanzelfsprekend mag een vrouw vanuit haar goedheid geld aan haar man geven, maar dit kan slechts op vrijwillige basis. Dit verklaart ook het verschil in het erfrecht. Het erfdeel wat een man ontvangt dient hij te delen met zijn gezin. Het erfdeel wat een vrouw ontvangt is voor haar alleen.

De profeet Mohammed vzmh gaf het goede voorbeeld aan mannen door zijn eigen hemden te herstellen. Het huishouden is geen plicht voor de vrouw maar de man dient zorg te dragen dat het huishouden gebeurt. Evenmin is het zogen van een kind geen verplichting voor de vrouw. Het feit dat een vrouw kookt, zorgt voor de kinderen en echtgenoot is geen religieuze verplichting maar louter goedheid van haar.


De profeet (vrede zij met hem (vzmh) ) heeft gezegd dat het paradijs onder de voeten ligt van de moeders. En dat degene die het meeste recht heeft op onze vriendelijkheid en zorg de moeder is. Daarna komt weer de moeder en weer de moeder en dan pas de vader. Vriendelijkheid en genegenheid betonen aan je ouders is ontzettend belangrijk in het leven van een moslim.


Het feit dat er elke dag auto ongelukken gebeuren betekent niet dat men alle verkeersregels en verkeersborden moet afschaffen. Het feit dat er verkeersslachtoffers vallen heeft in veel gevallen te maken onbekendheid met de verkeersregels, het niet nakomen van deze verkeersregels of roekeloos rijgedrag.

Zo is het ook wat betreft met de rechten die Islamitische vrouwen hebben. Deze regels en adviezen worden niet na geleefd door onbekendheid, luiheid en soms zelfs wreedheid van sommige mannen. Wil men iets doen aan de rechten van moslimvrouwen dan dienen moslims hand in eigen boezem te steken en te kiezen voor het geloof en soms tegen de cultuur welke vrouwen onderdrukt.
Gebruikersavatar
AREND
Berichten: 129
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 6:22 pm

Bericht door AREND »

De dwang tot het dragen van een hoofddoek komt zeer zeker voor..
Dit is echter streng verboden binnen de Islam..
zie 24 aya 31 dat het zeer zeker wel voorkomt in de islam is nog zacht uitgedrukt door je..
Moslimvrouwen scoren hoge cijfers in opvanghuizen.

De Kuran is geschreven door een man..maar openbaard door Allah (c.c.)
... geschreven vanuit het oogpunt van de man...
In mijn ogen is allah een verzinsel. de mensen van medina aanbaden stenen en moslims doen dat nog steeds.
van de meer dan 360 verschillende maangoden is allah er eentje van.
En hoe kom je er bij dat er over vrouwen wordt gesproken alsof het over een gebruiksvoorwerp gaat?
Vergeet niet dat vrouwen het belangrijkst zijn binnen de Islam..
was dat maar zo beste gulay.
als ik de koraan quoot...de vrouwen mogen .....de vrouwen zijn toegstaan om ..... als een van uwer vrouwen....etc etc.
Als jij net zo veel verzen gericht over mannen kan vinden in de koraan dan wil ik je het voordeel van de twijfel geven.

De maangod allah is niet manlijk en vrouwlijk neem ik aan.???
Maar het is wel duidelijk dit boek door een man geschreven is die andere mannen verteld hoe ze hun vrouw in toom moeten houden en hoe met ze om te gaan.
in dit geval mohammed.



leg mij eens aan in duidelijke woorden hoe een moslimmeisje trots kan zijn op het verbergen van haar hoofd?

groetjes

arend
"leest u ons ook voor uit de
fabeltjeskoran,t"
[url=http://ah_52.tripod.com/zeg-het-maar/]mijn homepage[/url]
Afbeelding
Gülay
Berichten: 60
Lid geworden op: za mei 15, 2004 9:07 pm

Bericht door Gülay »

Dus omdat de vrouwen zogenaamd worden gedwongen tot het dragen van een hoofddoek vluchten zij naar opvanghuizen?
Ik denk dat er in dat soort gezinnen wel andere dingen meespelen..

Kijk beste Arend..je hebt de Islam..en de cultuur van het betreffende meisje..
Cultuur en islam zijn twee hele andere dingen..

En bij vele volkeren komt cultuur vaak boven de Islam te staan..

Ik zal een klein voorbeeld noemen..

Eigenlijk is muziek verboden..een gemengd huwelijks feest is ook verboden..
Maar zo zul je bijv. in de Turkse cultuur nauwelijks een gescheiden bruiloft zien zonder muziek..
Muziek is heel belangrijk op de bruiloft..ook het dansen..
Dit alles is verboden in de Islam..

In dit geval vinden mensen het belangrijker wat in de cultuur normaal is dan dat de kuran hen verteld..

Dit is een klein voorbeeldje..maar zo bedoel ik maar..
Er gebeuren zoveel dingen binnen de 'Islamitische gezinnen' die absoluut niet islamitisch zijn..
Kijk eens verder dan hun moslim zijn en kijk eens naar hun cultuur..


Je zegt het goed..Allah is in jouw ogen..
Maar in mijn ogen niet..
Dus respecteer dat..dan respecteer ik dat jij anders denkt..
Hoe kom je erbij dat Allah een maangod zou zijn?
Dat is het stomste verzinsel dat er de ronde gaat..
Weet je dat er zelfs tijden zijn dat het verboden is voor moslims om te bidden..juist om niet het misverstand te laten opwekken dat moslims de maan of de zon zouden aanbidden..

Vooral in de kerk roepen ze altijd maar dat Allah een maangod zou zijn..
Dat is de reinste onzin..


De islam is gekomen om vrouwen te eren en hun status te verhogen, om hen een voordelige positie te geven en om zorg voor hen te dragen en hun waardigheid te beschermen. Dus beveelt de islam de beschermers van de vrouwen om aan hen te besteden, hen goed te behandelen, goed voor hen te zorgen en vriendelijk tegen ze te zijn. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“…en blijft met haar vriendelijk omgaan…” {al-Nisa’ 4:19}

Het is overgeleverd dat de Profeet (salla Allahu alaihi wa salaam) zei: “De beste van jullie zijn degene die het best voor hun vrouwen zijn, en ik ben van jullie het beste tegen mijn vrouwen.” (Overgeleverd door al-Tirmidhi, 5/709, no. 3895)

De islam geeft vrouwen al hun rechten en staat hen toe om hun zaken op een gepaste manier af te handelen. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“En voor hen (de vrouwen) zijn er rechten overeenkomstig hun plichten, volgens wat redelijk is. En voor de mannen is er een rang (van verantwoordelijkheid) boven hen (de vrouwen). En Allah is Almachtig, Alwijs.” {al-Baqarah 2:228}

Dit omvat allerlei zaken, kopen, verkopen, onderhandelen, lenen enz.

De islam heeft vrouwen de handelingen van aanbidding en plichten opgelegd die bij hen passen, dezelfde plichten als mannen, namelijk reiniging, zakaah, vasten, bidden, Hajj en andere handelingen van aanbidding.

Maar de islam geeft vrouwen de helft van het aandeel van een man wanneer het op erven aankomt, omdat zij niet verplicht is om aan zichzelf of haar huis of haar kinderen te besteden. Degene die verplicht is aan hen te besteden is de man, net zoals de man verantwoordelijk is voor het spenderen aan gasten, bijdragen aan betaling van losgelden en het besteden aan verzoening tussen strijdende groepen.

De getuigenverklaring van twee vrouwen is in sommige gevallen gelijk aan de getuigenverklaring van één man omdat vrouwen neigen vergeetachtiger dan mannen te zijn vanwege hun natuurlijke menstruatiecyclus, zwangerschappen, bevallingen, opvoeding van kinderen enz. Al deze dingen nemen hen helemaal in beslag en maken hen vergeetachtig. Daarom wijst het shari’a bewijs erop dat de verklaring van een vrouw door een andere vrouw versterkt moet worden, zodat het nauwkeuriger zal zijn. Maar er zijn kwesties die alleen betrekking hebben op vrouwen waarin de verklaring van een vrouw voldoende is, zoals het vaststellen hoe vaak een kind borstvoeding heeft gehad.

Vrouwen zijn gelijk aan mannen wat betreft belonging, standvastig in het geloof blijven en het verrichten van goede daden, genietend van een goed leven in deze wereld en een grote beloning in het Hiernamaals. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“Die juist handelt, hetzij man of vrouw en een gelovige is, hun zullen Wij voorzeker een goed leven schenken; en gewis zullen Wij hen belonen naar hun beste werken.” {al-Nahl 16:97}

We weten dus dat vrouwen rechten en plichten hebben, net zoals mannen rechten en plichten hebben. Er zijn zaken die bij mannen passen dus heeft Allah ze de verantwoordelijkheid van de man gemaakt, net zoals er zaken zijn die bij vrouwen passen dus heeft Hij ze de verantwoordelijkheid van vrouwen gemaakt.

En Allah is de Bron van kracht.


Hier twee verhalen van een vrouw die een hoofddoek draagt een vrouw die de niqaab draagt..( sommige geloven dat het dragen van niqaab verplicht is..dat is ook de bedekking van het gezicht..ik geloof niet dat het verplicht is maar enkel aangeraden..) Dit heeft ook weer met de interpretatie van soera's te maken..
Assalamoe aleikoem,
Dit artikel heb ik geschreven naar aanleiding van de nieuwe strijd tegen
moslims. Voor degenen die geïnteresseerd zijn.

ik ben Rabi'a, machteloos, dat is hoe ik mij voel. Verdrietig, boos en radeloos dat komt er nog eens bij. Als u mij nu zou kunnen horen spreken, zou u de tranen in mijn stem horen. Mijn handen trillen bij het schrijven van dit klaaglied, deze
schreeuw om respect, deze roep om gehoord te worden.
Ik ben een moslima, een Nederlandse en vrouw bovendien. Ik benadruk deze volgorde hoewel ik weet dat dit op verzet stuit. Dat ik als vrouw ben geboren is geen verdienste, dat ik in Nederland ben geboren evenmin, maar de Islam is voor mij een weloverwogen beslissing geweest, iets waar ik trots op ben, waar ik voor leef.
Nu wil het geval zijn dat de Islam momenteel niet erg populair is in Nederland, behalve dan als verkiezingsitem. Ik zie dus met lede ogen de debatten op televisie aan waarin de begrippen integratie, asielzoekers, criminelen en moslims onlosmakelijk verbonden lijken te zijn.
Maar nu wordt het me te gortig. Sinds enkele dagen is er een nieuwe discussie op gang gekomen over het wel of niet dragen van de gezichtssluier, dit terwijl het gesprek over de hoofddoek nog maar in de kinderschoenen
staat. Typerend aan deze discussie is dat deze plaatsvindt tussen gelijkgestemden, nog niet een keer heb ik een moslima met niqaab gezien of gehoord. En dat
ben ik nu zo spuugzat! Ik hoor argumenten waar ik haast om zou lachen als het niet zo dieptreurig was. Turkije is ineens rolmodel voor Nederland geworden, want daar mag je niet eens een hoofddoek dragen, de hoofddoek is
niet normaal en is zonder uitzondering een vorm van vrouwenonderdrukking. Nederlandse vrouwen hebben jarenlang gevochten voor hun vrijheid en het mag
niet toegestaan worden dat er vrouwen zijn die zichzelf bedekken. Hoort u de ironie: men preekt voor vrijheid, maar als een vrouw zelf kiest voor een hoofddoek of een gezichtssluier dan wordt de rem er op gezet: “Nee, wij
bepalen wel wat vrijheid is en daar mag u zich dan naar schikken.” Ik voel mij diepgeraakt door deze onwetende, arrogante, zelfingenomen praatjes. Ik draag een hoofddoek, een langer model en heb in de loop van de
jaren keihard moeten vechten tegen onbegrip en haat, zowel in mijn zeer naaste omgeving als daarbuiten. Maar ik was sterk. Nu ben ik op een moment gekomen dat ook ik mijn gezicht zou willen bedekken, omdat ik de innerlijke behoefte voel dit te doen. Er is niemand, absoluut
niemand die mij hier toe dwingt of aanzet. Sterker nog; weer ondervind ik diezelfde tegenwerking,maar dit keer bijgestaan door de heren en dames politici.
Mijn naam is Alaa (vroeger Ellen) en ben nu al elhamdoelileh 7 jaar Moslima.

Dit is het beste wat mij ooit is overkomen, ik ben Allah voor veel dingen dankbaar,maar dat hij mij een tweede kans heeft gegeven nog wel het meeste. Ik ben denk ik net als vele Nederlandse moslims in aanraking gekomen met islam door mijn huidige man. Hij heeft mij de schoonheid van islam leren kennen Moge Allah hem daar voor belonen. Toen ik net moslim was durfde ik geen hoofddoek te dragen, omdat niet iedereen wist dat ik moslim was en zat nog op school. Toen ik afgestudeerd was ben ik steeds meer de hoofddoek gaan dragen als ik hem droeg was ik heel trots, maar was toch altijd bang voor de reacties. Toen iedereen wist dat ik moslim was geworden (ik heb mijn familie niet meteen verteld dat ik moslim was geworden pas na 1,5 jaar) was voor de stap om de hoofddoek te dragen niet meer zo groot en ben hem toen met liefde gaan dragen. Mijn man heeft mij daar nooit in gedwongen, want hij vond dat elke stap die ik neem in Islaam niet voor hem moest doen maar voor Allah.

Ik was altijd van mening dat de hoofddoek genoeg was en dat de niqaab Soennah was, ik had mij ook altijd voorgenomen om nooit niqaab te dragen,maar ja zeg nooit nooit! Tot ik een zuster uit Utrecht leerde kennen (Moge Allah haar het paradijs schenken) die mij zo ontroerde en die mij de ECHTE uitleg van de vers in de Qor-aan over Hijaab uitlegde en net als jullie mij zoveel voorbeelden vertelde over dat niqaab verplicht is voor vrouwen, dat ik hem meteen ben gaan dragen ELHAMDOELILEH!!! en dat is nu 5 jaar geleden.
Gebruikersavatar
AREND
Berichten: 129
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 6:22 pm

Bericht door AREND »

Dus omdat de vrouwen zogenaamd worden gedwongen tot het dragen van een hoofddoek vluchten zij naar opvanghuizen?
Ik denk dat er in dat soort gezinnen wel andere dingen meespelen..
Wat ik dus al zei. Moslimvrouwen worden veel vertegenwoordigt in opvanghuizen. Het is wel duidelijk wat voor dwangmatig geloof er heerst in hun thuissituatie.
Hoe kom je erbij dat Allah een maangod zou zijn?
Dat is het stomste verzinsel dat er de ronde gaat..
Weet je dat er zelfs tijden zijn dat het verboden is voor moslims om te bidden..juist om niet het misverstand te laten opwekken dat moslims de maan of de zon zouden aanbidden..
lees de geschiedenis van de profeet en islam.
Volgens mij weet jij niet zo veel van islam als dat jij je eigen voordoet.
Dat neem ik je niet kwalijk hoor.Vraag je eigen maar eens af waarom er halve maantjes op moskeen staan.
Ik ben geen christenen...geen geloof van enkele kant heb ik.
Maar heb ondertussen in de loop dar jaren genoeg gelezen van de islam om te zien dat de leer uit de hadith en koraan de meest bizarre varhalen oplevert.

Daarbij snap ik al helemaal niet waar moslims de titel profeet van de vrede vandaan halen.
Mohammed was een pedofiel...een perverse sadist.en heeft islam verspreid met het zwaard door talloze stammen uit te roeien waaronder veel joodse.
De zielige klaagverhaaltjes van de moslimas doen mij niet veel.
Veelal zijn deze meiden bekeerd doordat ze voor de rest weinig sociaal leven hebben. De helft weet nog niet eens wat de totale islam inhoud.....
Ik persoonlijk word nooit lid van een club voordat ik weet waar ze voor staan.


groetjes

arend
"leest u ons ook voor uit de
fabeltjeskoran,t"
[url=http://ah_52.tripod.com/zeg-het-maar/]mijn homepage[/url]
Afbeelding
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Vrouwen hebben dus volledige vrijheid binnen de islam...volgens Gulay.

Een vrouw mag dus gewoon zonder hoofddoek in haar vrachtwagen de lading van teheran naar bagdad vervoeren.
Een vrouw hoeft dus niet te trouwen maar een vriendje (of 2) nemen.
De kinderen die ze (eventueel) krijgt kan ze haar achternaam geven (ze is immers niet getrouwd).
Een wereldreis maken op de motor is ook heel gewoon.
Lekker de stad in en een terrasje pakken met een paar vriendinnen is dagelijkse kost.
Ze mag uiteraard thuis uitnodigen wie ze wil en wanneer ze wil.
Ze verdient zelf de kost en heeft een werk(st)er in dienst om de boel aan kant te houden.
Dat mag allemaal binnen de islam....want...in de islam is volledige vrijheid.
Vandaar dat er ook nooit vrouwen gestraft worden.... :twisted:

Alleen......een getuigenis van een vrouw is de helft van die van een man.....vanwege haar menstuatie.... :roll:

Hoe verzin je het.... :twisted:
Amorele atheistische nitwit
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Book 004, Number 2127:
Muhammad b. Qais said (to the people): Should I not narrate to you (a hadith of the Holy Prophet) on my authority and on the authority of my mother? We thought that he meant the mother who had given him birth. He (Muhammad b. Qais) then reported that it was 'A'isha who had narrated this: Should I not narrate to you about myself and about the Messenger of Allah (may peace be upon him)? We said: Yes. She said: When it was my turn for Allah's Messenger (may peace be upon him) to spend the night with me, he turned his side, put on his mantle and took off his shoes and placed them near his feet, and spread the corner of his shawl on his bed and then lay down till he thought that I had gone to sleep. He took hold of his mantle slowly and put on the shoes slowly, and opened the door and went out and then closed it lightly. I covered my head, put on my veil and tightened my waist wrapper, and then went out following his steps till he reached Baqi'. He stood there and he stood for a long time. He then lifted his hands three times, and then returned and I also returned. He hastened his steps and I also hastened my steps. He ran and I too ran. He came (to the house) and I also came (to the house). I, however, preceded him and I entered (the house), and as I lay down in the bed, he (the Holy Prophet) entered the (house), and said: Why is it, O 'A'isha, that you are out of breath? I said: There is nothing. He said: Tell me or the Subtle and the Aware would inform me. I said: Messenger of Allah, may my father and mother be ransom for you, and then I told him (the whole story). He said: Was it the darkness (of your shadow) that I saw in front of me? I said: Yes. He struck me on the chest which caused me pain, and then said: Did you think that Allah and His Apostle would deal unjustly with you? She said: Whatsoever the people conceal, Allah will know it. He said: Gabriel came to me when you saw me. He called me and he concealed it from you. I responded to his call, but I too concealed it from you (for he did not come to you), as you were not fully dressed. I thought that you had gone to sleep, and I did not like to awaken you, fearing that you may be frightened. He (Gabriel) said: Your Lord has commanded you to go to the inhabitants of Baqi' (to those lying in the graves) and beg pardon for them. I said: Messenger of Allah, how should I pray for them (How should I beg forgiveness for them)? He said: Say, Peace be upon the inhabitants of this city (graveyard) from among the Believers and the Muslims, and may Allah have mercy on those who have gone ahead of us, and those who come later on, and we shall, God willing, join you.
Too Many People Wear A Title Of A Muslim, But They Dont Practice Islam
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

En nu in je eigen woorden aub...
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
AREND
Berichten: 129
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 6:22 pm

Bericht door AREND »

Ik kan ook weinig koek snijden van het verhaaltje van jasmijn.
"leest u ons ook voor uit de
fabeltjeskoran,t"
[url=http://ah_52.tripod.com/zeg-het-maar/]mijn homepage[/url]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ik begrijp er vooral uit dat Aisha klop kreeg omdat ze de mohamed gevolgd was toen hij haar alleen in haar bed liet, terwijl het haar "beurt" was. (Hoe zou je zelf zijn als vrouw en je mag maar af en toe nietwaar!).

Maar blijkbaar ging hij niet vreemd, maar had hij een afspraak met de engel Gabriel, jeweetwel, degene die Maria ook stiekem van een kleine had voorzien.

Maar klop heeft ze wel gekregen blijkbaar:
"I said: Yes. He struck me on the chest which caused me pain,"
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Inderdaad Jasmijn, Mohamed sloeg ook zijn vrouw(en). Let wél op : hij nam de volgorde door de koran opgelegd niet in acht! Normaliter diende hij eerst met Aisha te praten, dan niet meer met haar het bed te delen en dan pas haar te slaan. Neen, neen, het stichtende voorbeeld van islam begon dadelijk te slaan ... Woorden wekken maar voorbeelden trekken, zullen we maar zeggen.

Dutch
Gebruikersavatar
Battle_for_peace
Berichten: 331
Lid geworden op: di jan 10, 2006 4:57 pm

Vrouw in Islaam

Bericht door Battle_for_peace »

Een paar ongelovigen beweren dat vrouwen geen rechten hebben in de Shariah en als broedmachines gelden etc. Dat is niet de waarheid natuurlijk, in Islam hebben de man en de vrouw allebei grote rechten en ze zijn gelijk in de meeste gevallen. Ieder van hen heeft eigen normen en waarden, maar als je naar de meeste zaken kijkt zijn ze gelijk. In sommige gevallen staan de vrouwen hoger en in andere gevallen staan de mannen hoger. Ik geef je een voorbeeld, Abu Huraira, moge Allah tevreden over hem zijn, heeft overgeleverd, 'Een man kwam naar de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem en zei, 'O gezant van God, wie heeft het meeste recht op mijn goede behandeling?'

Hij zei, 'Je moeder' De man zei, 'En wie daarna?'. Hij ze, 'Je moeder'. De man zei, 'En wie daarna?' Hij zei, 'Je moeder' De man zei, 'En daarna?' Hij zei, 'Dan je vader' [Saheeh Bukharie].
Dus 75% van de goedheid en behandelingen gaat naar de vrouw. Waarom? De moeder draagt hem in de buik voor 9 maanden, en de profeet Mohammad zei dat ook al gaven we ze een berg van goud, voor de moeite die ze namen voor onze opvoeding enz het niet genoeg zou zijn. Stel je voor dat iemand mijn huis komt inbreken, ik ga niet mijn vrouw sturen om hem te beuken haha.

Nee, Allah zegt in de Qur'an dat Hij mannen hoger heeft geplaats dan de vrouwen, zodat wij hun beschermen. Dus hier staat dat mannen iets hoger staan dan vrouwen en daarboven kreeg de vrouw zoveel eer en respect. Het is verschillend, niemand wordt slecht behandeld of onderdrukt. In veel gevallen zijn mannen en vrouwen gelijk, dus dit is mijn reactie op de leugens van sommigen dat vrouwen geen rechten hebben in de Islamitishe Shariah. De tweede punt van hun is de hoofddoek van een vrouw, ze zeggen dat dat niet voor eer en respect en ter bescherming van de vrouwen is maar om ze te onderdrukken.

Als je kijkt naar de wereld om je heen zie je dat kleren en manieren verschillen per plaats en mensen. In sommige Islamitishe landen bijvoorbeeld is zelf het kijken naar vrouwen is niet passend. In India kan je kijken naar een vrouwen en praten met een vrouw, maar als je een vrouw aanraakt dan kan het niet. Daarom groeten ze in India met handpalmen tegen elkaar en hoofd naar beneden. Zolang je een vrouw niet aanraakt ben je goed in India. En als je naar een westerse land gaat is handen schudden gewoon normaal en passend. En als een vrouw hand geeft en de man geeft het niet terug dan is het een hele seriuze belediging.

Ze denken dan dat je nooit school hebt gehad of een opvoeding. Dus hier is hand geven geen probleem, in sommige landen kan je zelfs een vrouw kussen op de wang of op de lippen, ook al ken je haar niet. En in sommige landen kan je doen wat je wilt, zolang het met de toestemming van beiden gebeurt. Dus de manieren blijven veranderen, en hoe willen wij als mensen beslissen wat het beste is voor ons? Wat is passend? In Nederland bijvoorbeeld kan een vrouw lopen in een onderbroek, uhum ik bedoel in een rok en dat is normaal hier. Maar wanneer zo'n iemand naar India gaat, is het niet passend daar. Waar ofniet?

Dus de vraag blijft, wat is passend en het beste voor ons? Wie kan hier een beter antwoord op geven dan de Schepper zelf? Wanneer iemand mij de vragen stelt over de vrouwen in Islam, heriner ik hem aan de tijden voor Islam. Er waren tijden net voor de komt van Mohammad waarin als een man iemand vermoordde, in plaats van dat hij de straf krijgt, werd zijn vrouw gedoodt. In de tijd van de farao's was een vrouw een teken van de duivel. En in de Arabische landen werden de meisjes bij de geboorte vaak levend begraven. De profeet Mohammad kwam al deze dingen verbieden en bracht licht naar de mensheid.

Nadat Islam de vrouwen veel rechten gaf, gaf het ook een grens aan waar we bij moesten blijven om goed te blijven. In de Qur'an wordt eerst gesproken over de hoofddoek van de man, dat is neerkijken. Dat is verplicht op de manen. Dan komt de hoofddoek voor de vrouwen, ze moeten zich bedekken en niet opvallen. De reden waarom hoofddoek is verplicht, is dat ze niet lastiggevallen zullen worden. En anderen zeggen, 'Islam is een slechte levensweg, want het leert om meer dan één vrouw te trouwen' Als je de Qur'an en andere boeken bestudeert, dan zul je zien dat de Qur'an de enige boek is dat zegt, 'Trouw één vrouw'.

Er is geen ander religiuze boek dat zegt dat we één vrouw kunnen trouwen. Islam geeft inderdaad toestemming om meer dan één vrouw te trouwen, alleen als je rechtvaardig kan handelen onder hun, zo niet dan staat er trouw 1. Laten we kijken naar waarom dit is toegestaan door de Schepper van de hemelen en de aarde. Als je tegenwoordig naar de wereld kijkt zijn er meer vrouwen dan mannen op aarde. Als ieder man 1 vrouw trouwt, dan blijven er tientallen miljoenen vrouwen over, niemand zorgt voor ze want ze kunnen niet worden uitgehuwelijkt. Dus wil jij dat jou vrouw zonder leven blijft of dat ze trouwt met een man die al een vrouw heeft?

In New York zijn 1.000.000 meer vrouwen dan mannen. In USA zijn 7.800.000 meer vrouwen dan mannen. In UK zijn 5.000.000 meer vrouwen dan mannen. In Duitsland zijn 4.000.000 meer vrouwen dan mannen. In Rusland zijn 9.000.000 meer vrouwen dan mennen. En Allah weet beter hoeveel meer vrouwen dan mannen zijn in de wereld. Dus als ieder man één vrouw zou trouwen dan zouden al die vrouwen een speeltje worden voor de buitenwereld. En iedere normale vrouw zou liever trouwen met een man die al getrouwd is dan op straat gelaten worden.

In Amerika hebben de mannen gemiddeld 8 vrouwen waarmee ze naar bed gaan, voor hun huwelijk. Je kan tien vrouwen hebben dus, twintig, veertig en hoeveel je maar wilt. In Islam maximaal 4 vrouwen en je mag met haar alleen naar bed als je met haar bent getrouwd. Trouwen is een grote gunst van Allah, die Hij ons schonk, het is de helft van het geloof volgens onze profeet, vrede zij met hem. In Islam mag een vrouw nooit gedwongen worden te trouwen, huwelijk mag alleen gebeuren door toestemming van beiden. Ze vroegen aan de profeet, 'Hoe weten we dat een meisje wilt trouwen?' de profeet zei, 'Door haar stilte'

In Islam zijn de vrouwen hoog en hebben veel eer, maar het Westen heeft hun waarden verlaagd. In de naam van vrijheid verkopen ze hun moeders en zussen en dochters. Je ziet een auto en je ziet een vrouw in bikini ernaast staan, ze verkopen van BMW's tot wc papier door hun moeders. Waar zijn ze mee bezig? Wij in Islam, beschermen onze vrouwen, we houden van ze en we eren ze.

Koran 4:19. O, jullie die geloven, het is jullie niet toegestaan om vrouwen te erven tegen haar wil, ook mogen jullie haar niet tegenhouden zodat jullie een gedeelte van wat jullie haar hebben gegeven, mogen terugnemen, tenzij zij schuldig zijn aan een schandelijk kwaad en blijf met haar vriendelijk omgaan en als jullie afkeer van haar hebben, kan het zijn, dat jullie afkeer hebben van iets, waarin God veel goeds kan hebben gelegd.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Wij in Islam, beschermen onze vrouwen, we houden van ze en we eren ze. [quote]

Hm ga dan de topic "leven in moslim landen" eens lezen over het lot van die 18jarige vrouw. En zwets niet meer hier over vrouwen eren en al de rest van wat allah zegt over vrouwen. 8)

En bij "commentaar van lezers" staat als goe is verhaal van Zhilaa. Pffff fijne manier van eren.
Verder ga ik er niet meer op in Heb de vruchten van dat vrouwen eren van nabij persoonlijk gezien. Jullie islam promotie is gezaag. :roll:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

stropke schreef:Wij in Islam, beschermen onze vrouwen, we houden van ze en we eren ze.

Hm ga dan de topic "leven in moslim landen" eens lezen over het lot van die 18jarige vrouw. En zwets niet meer hier over vrouwen eren en al de rest van wat allah zegt over vrouwen. 8)

En bij "commentaar van lezers" staat als goe is verhaal van Zhilaa. Pffff fijne manier van eren.
Verder ga ik er niet meer op in Heb de vruchten van dat vrouwen eren van nabij persoonlijk gezien. Jullie islam promotie is gezaag. :roll:
Ach typisch de koran. Je kan je ermee de ene kant op lullen, maar ook de andere kant.
Gelukkig valt de realiteit niet te ontkennen, zoals over wordt gerapporteerd in het deel "leven in moslimlanden"..
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Ieder van hen heeft eigen normen en waarden, maar als je naar de meeste zaken kijkt zijn ze gelijk.
Haha wat een slechte stuk tekst.
Hoop drogredenen tegengekomen. De kritische lezer zal ze zo eruit pikken..
"Ieder van hen heeft eigen normen en waarden" >> ofwel man en vrouw zijn niet gelijk in de islam, wordt hier indirect toegegeven.
Dit is slechts een voorbeeld. De hele tekst staat vol met dit soort grote onzin.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Gebruikersavatar
Battle_for_peace
Berichten: 331
Lid geworden op: di jan 10, 2006 4:57 pm

Bericht door Battle_for_peace »

Hm ga dan de topic "leven in moslim landen" eens lezen over het lot van die 18jarige vrouw. En zwets niet meer hier over vrouwen eren en al de rest van wat allah zegt over vrouwen.

Welke moslimland ken je? Niet iedereen die fatimah of Ahmed heet is moslim, je moet niet naar mensen kijken maar naar wat de religie leert. Dus wil je klagen over Islam, zoek betrouwbare Hadith's en verzen uit de Qur'an. Wat ben jij? Christen? haha wist je dat in de 16e eeuw Christelijke leiders bij elkaar kwamen om te discuseren of een vrouw een ziel heeft? Een vrouw heeft niks in het fundamentele Christendom, ze mag niet leren of praten in de kerken. Als je over het Christendom wilt praten open een toppic en ik zal je laten zien hoeveel tereur en onrechtvaardigheid in die boek zit.
Ach typisch de koran. Je kan je ermee de ene kant op lullen, maar ook de andere kant. Gelukkig valt de realiteit niet te ontkennen, zoals over wordt gerapporteerd in het deel "leven in moslimlanden".
Waar heb jij het over? Breng 1 vers uit mijn boek dat onrechtvaardig is en praat verder. Islam is de mooiste weg tot het Paradijs, er zitten geen leugens of tegenstrijdigheden of onrechtvaardigheden in mijn weg. Welke realiteit? Je kijkt niet verder dan je neus lang is, je moet naar praktiserende moslims kijken en naar wat Islam ze leert niet naar één of andere Zhilaa die ergens wordt geslagen. Wie een vrouw martelt praktiseert Islam niet goed en gaat tegen de geboden van profeet Mohammad in. Leven in moslimlanden is goed, zeker goed.

Heeft jou media of die Answering Islam team jullie niet de verhalen laten lezen van de Christenen en Hindus die leefden onder de taliban regering? Ze zeiden, 'Nu krijgen we eer en onze rechten, voor de taliban werden we gedoodt en onrechtvaardig behandeld. Als we nu worden lastiggevallen klagenwe bij de Taliban en zij helpen ons'. De media, als je die volgt dan zal je veeeeeer van de waarheid dwalen. Zij draaien zwart in wit. In Amerika wordt elke 3 sec een vrouw geslagen door een man. Elke 9 sec wordt er iemand verkracht. Waarom? Democratie lijkt toch niet zo'n goede idee.

Koran 6:116. En als jij het merendeel van degenen die op aarde zijn, volgt, zullen zij jou van God's weg afdwalen. Zij volgen slechts vermoedens en zij doen niets dan liegen.
Haha wat een slechte stuk tekst. Hoop drogredenen tegengekomen. De kritische lezer zal ze zo eruit pikken.. "Ieder van hen heeft eigen normen en waarden" >> ofwel man en vrouw zijn niet gelijk in de islam, wordt hier indirect toegegeven. Dit is slechts een voorbeeld. De hele tekst staat vol met dit soort grote onzin.
Ik zei dat in sommige dingen de man hoger staat en in sommige dingen de vrouw. De vrouw is niet gelijk aan de man, de man is niet gelijk aan de vrouw. Wat snapje hier niet aan?
Laatst gewijzigd door Battle_for_peace op di jan 10, 2006 8:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Ach typisch de koran. Je kan je ermee de ene kant op lullen, maar ook de andere kant. Gelukkig valt de realiteit niet te ontkennen, zoals over wordt gerapporteerd in het deel "leven in moslimlanden".

Waar heb jij het over? Breng 1 vers uit mijn boek dat onrechtvaardig is en praat verder.
Haha, je brengt me aan het lachen!!
Hier heb ik een belangrijke website voor je: http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/index.htm
Jij wilt van mij één koranvers dat onrechtvaardig is. Ik bied jou een hele reeks van verzen die onrechtvaardig zijn. Veel leesplezier!
http://www.skepticsannotatedbible.com/q ... /long.html
Sjeng
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Gebruikersavatar
Battle_for_peace
Berichten: 331
Lid geworden op: di jan 10, 2006 4:57 pm

Bericht door Battle_for_peace »

Haha, je brengt me aan het lachen!! Hier heb ik een belangrijke website voor je: http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/index.htm
Jij wilt van mij één koranvers dat onrechtvaardig is. Ik bied jou een hele reeks van verzen die onrechtvaardig zijn. Veel leesplezier! http://www.skepticsannotatedbible.com/q ... /long.html
ha ha ha ik ga geen boeken lezen nu, ik ken die site al. Schuif 1 voor 1 verzen naar voren die jij onrechtvaardig vindt.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Battle_for_peace schreef:
Haha, je brengt me aan het lachen!! Hier heb ik een belangrijke website voor je: http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/index.htm
Jij wilt van mij één koranvers dat onrechtvaardig is. Ik bied jou een hele reeks van verzen die onrechtvaardig zijn. Veel leesplezier!
http://www.skepticsannotatedbible.com/q ... /long.html
Sjeng
ha ha ha ik ga geen boeken lezen nu, ik ken die site al. Schuif 1 voor 1 verzen naar voren die jij onrechtvaardig vindt.
Joh doe niet zo grappig.
Moet ik nu net als jou gaan knippen en plakken?
Vooruit dan... (ben zo met een vers)
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

2:223
2:228
2:282
Je zult vast wel een koran in huis hebben. Zoek maar op!
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Ik zei dat in sommige dingen de man hoger staat en in sommige dingen de vrouw. De vrouw is niet gelijk aan de man, de man is niet gelijk aan de vrouw. Wat snapje hier niet aan?
Ik snap je volledig.
Daarom strijd ik ook tegen de islam.
Omdat ik (een man) pro-vrouw ben.
Vrouwen zijn geen lustobjecten die je elk moment van de dag mag verkrachten tegen hun wil.
Vrouwen zijn niet minderwaardig aan de man (in het recht, met toebedeeld krijgen van erfenis).
Wat een onzin.
Ja, de koran zegt het, zul je misschien antwoorden.
Dan antwoord ik terug: de koran is achterlijk. Gebruik je hersens mijn vriend!
Vrouwen zijn gelijk aan de man. Vrouwen zijn mensen. Mannen zijn mensen. Ieder mens is gelijk.
Wat snapje hier niet aan?
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Welke moslimland ken je? Niet iedereen die fatimah of Ahmed heet is moslim, je moet niet naar mensen kijken maar naar wat de religie leert. Dus wil je klagen over Islam, zoek betrouwbare Hadith's en verzen uit de Qur'an. Wat ben jij? Christen? haha wist je dat in de 16e eeuw Christelijke leiders bij elkaar kwamen om te discuseren of een vrouw een ziel heeft? Een vrouw heeft niks in het fundamentele Christendom, ze mag niet leren of praten in de kerken. Als je over het Christendom wilt praten open een toppic en ik zal je laten zien hoeveel tereur en onrechtvaardigheid in die boek zit.
haha je snapt me niet. ik ben atheistisch humanist.
Fuck alle religies!
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Heeft jou media of die Answering Islam team jullie niet de verhalen laten lezen van de Christenen en Hindus die leefden onder de taliban regering? Ze zeiden, 'Nu krijgen we eer en onze rechten, voor de taliban werden we gedoodt en onrechtvaardig behandeld. Als we nu worden lastiggevallen klagenwe bij de Taliban en zij helpen ons'.

Dat geloof je zeker zelf. De Taliban vond het zelfs nodig werelderfgoed te vernietigen (Boeddhabeelden die eeuwen oud zijn, en onderdeel van het Afghaanse cultuur-historisch erfgoed. Vergelijk het met de Egyptenaren die hun Pyramiden opblazen omdat ze onislamitisch zijn).
Islam = terugval van de beschaving! Arme Afghanen..
De media, als je die volgt dan zal je veeeeeer van de waarheid dwalen. Zij draaien zwart in wit. In Amerika wordt elke 3 sec een vrouw geslagen door een man. Elke 9 sec wordt er iemand verkracht. Waarom? Democratie lijkt toch niet zo'n goede idee.
Stel je voor als Amerika islamitisch was!
Elke 3 sec een vrouw geslagen door een man en het mocht nog ook (van de koran)!
Elke 9 sec iemand verkracht en het mocht nog ook (van de koran)!
Ik ben trouwens benieuwd of dit soort cijfers ook voor de islamwereld bestaan.
Alsof democratie hier schuldig aan is.
Ik weet wel dat verkrachtingen en vrouwen slaan verboden is in Amerika. Zodra een vrouw hier melding van maakt dan zal de dader bestrafd worden.
In islam-landen is een verkrachte of geslagen vrouw MACHTELOOS!!!
Omdat de achterlijke islam een enkele vrouw die verkracht is niet als geldige getuige ziet.
Zie het voorbeeld van het 18jarige meisje in Iran. 2 moslimmannen willen haar verkrachten. Zij weet ze van zich af te slaan, helaas gaan de 2 mannen hierbij dood. Ze is een held!
Wat doet islamitisch (door sharia en koran geleid) Iran: zij krijgt de strop!

komop hoeveel meer woorden moet ik hier nog aan vuil maken.
ik weet dat het leuk is om andere voorbeelden aan te halen om het eigen vuile nest te vergoeilijken.
maak eerst maar eens schoon schip in eigen huis alvorens andere maatschappijen te bekritiseren.
maar zoals ik al zij, als de daders van die misdaden in Amerika gevat worden, dan kan het slachtoffer alleen al zorgen voor voldoende straflast en kunnen de daders een celstraf tegemoet zien.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Vrouw in Islaam

Bericht door Monique »

Battle_for_peace schreef:Een paar ongelovigen beweren dat vrouwen geen rechten hebben in de Shariah en als broedmachines gelden etc. Dat is niet de waarheid natuurlijk, in Islam hebben de man en de vrouw allebei grote rechten en ze zijn gelijk in de meeste gevallen.
Daar ga je al.
Ieder van hen heeft eigen normen en waarden, [/b]
Nee..het is "ieder van heen heeft eigen normen en waarden opgelegd gekregen.
Da's heel wat anders.
maar als je naar de meeste zaken kijkt zijn ze gelijk.
Dara ga je weer.
In sommige gevallen staan de vrouwen hoger en in andere gevallen staan de mannen hoger. Ik geef je een voorbeeld, Abu Huraira, moge Allah tevreden over hem zijn, heeft overgeleverd, 'Een man kwam naar de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem en zei, 'O gezant van God, wie heeft het meeste recht op mijn goede behandeling?'

Hij zei, 'Je moeder' De man zei, 'En wie daarna?'. Hij ze, 'Je moeder'. De man zei, 'En wie daarna?' Hij zei, 'Je moeder' De man zei, 'En daarna?' Hij zei, 'Dan je vader' [Saheeh Bukharie].
Dus 75% van de goedheid en behandelingen gaat naar de vrouw. Waarom? De moeder draagt hem in de buik voor 9 maanden, en de profeet Mohammad zei dat ook al gaven we ze een berg van goud, voor de moeite die ze namen voor onze opvoeding enz het niet genoeg zou zijn.
Zie je wel....broedmachines.
Alleen omdat ze werpen hebben ze "recht" op een "goede" behandeling.
Totdat....vaderlief genoeg van haar heeft...dan wordt ze de straat op geschoft en kan d'r kinderen inleven bij papa (wanneer de kinederen van de tiet af zijn).

Stel je voor dat iemand mijn huis komt inbreken, ik ga niet mijn vrouw sturen om hem te beuken haha.
Wanneer iemand aan de kinderen komt kun je beter wel de moeder sturen om te beuken.
Nee, Allah zegt in de Qur'an dat Hij mannen hoger heeft geplaats dan de vrouwen, zodat wij hun beschermen.
Ja...mannen moeten vrouwen beschermen..tegen.... mannen... :lol:
Dus hier staat dat mannen iets hoger staan dan vrouwen en daarboven kreeg de vrouw zoveel eer en respect.
Eer en respect.... totdat ze overbodig is en ingeruild wordt.
Het is verschillend, niemand wordt slecht behandeld of onderdrukt. In veel gevallen zijn mannen en vrouwen gelijk, dus dit is mijn reactie op de leugens van sommigen dat vrouwen geen rechten hebben in de Islamitishe Shariah. De tweede punt van hun is de hoofddoek van een vrouw, ze zeggen dat dat niet voor eer en respect en ter bescherming van de vrouwen is maar om ze te onderdrukken.
Ja. De reden van de hoofddoek?
Dat is omdat vrouwen de "schuldige" zij dat mannen hun handen niet kunnen thuishouden. Om die reden moeten vrouwen een hoofddoek dragen, mogen niet alleen de straat op etc.
Wanneer mannen inderdaad vrouwen zouden respecteren zou die hele hoofddoek niet nodig zijn..dan zouden mannen met hun tengels van vrouwen afblijven. Toch?
Als je kijkt naar de wereld om je heen zie je dat kleren en manieren verschillen per plaats en mensen. In sommige Islamitishe landen bijvoorbeeld is zelf het kijken naar vrouwen is niet passend. In India kan je kijken naar een vrouwen en praten met een vrouw, maar als je een vrouw aanraakt dan kan het niet. Daarom groeten ze in India met handpalmen tegen elkaar en hoofd naar beneden. Zolang je een vrouw niet aanraakt ben je goed in India. En als je naar een westerse land gaat is handen schudden gewoon normaal en passend. En als een vrouw hand geeft en de man geeft het niet terug dan is het een hele seriuze belediging.
Ja..en?
Ze denken dan dat je nooit school hebt gehad of een opvoeding. Dus hier is hand geven geen probleem, in sommige landen kan je zelfs een vrouw kussen op de wang of op de lippen, ook al ken je haar niet. En in sommige landen kan je doen wat je wilt, zolang het met de toestemming van beiden gebeurt. Dus de manieren blijven veranderen, en hoe willen wij als mensen beslissen wat het beste is voor ons? Wat is passend? In Nederland bijvoorbeeld kan een vrouw lopen in een onderbroek, uhum ik bedoel in een rok en dat is normaal hier. Maar wanneer zo'n iemand naar India gaat, is het niet passend daar. Waar ofniet?
Precies...net zoals een vrouw geen hand geven of in een burka lopen HIER niet "passend" is. Waar of niet?
Dus de vraag blijft, wat is passend en het beste voor ons? Wie kan hier een beter antwoord op geven dan de Schepper zelf?
Ik denk dat eenieder dat wel voor zichzelf kan uitmaken.
Wanneer iemand mij de vragen stelt over de vrouwen in Islam, heriner ik hem aan de tijden voor Islam. Er waren tijden net voor de komt van Mohammad waarin als een man iemand vermoordde, in plaats van dat hij de straf krijgt, werd zijn vrouw gedoodt. In de tijd van de farao's was een vrouw een teken van de duivel. En in de Arabische landen werden de meisjes bij de geboorte vaak levend begraven. De profeet Mohammad kwam al deze dingen verbieden en bracht licht naar de mensheid.
Er is inmiddels een aantal jaren verstreken sinds mohammed. Terugkijken is niet erg handig wanneer je niet bereid bent ook vooruit te kijken. Blijven hangen in het jaar 700 vind ik niet zo slim. Jij wel?.
Nadat Islam de vrouwen veel rechten gaf, gaf het ook een grens aan waar we bij moesten blijven om goed te blijven.
Inderdaad....voor vrouwen is het "tot hier (aanrecht en werpen) en niet verder".
In de Qur'an wordt eerst gesproken over de hoofddoek van de man, dat is neerkijken. Dat is verplicht op de manen. Dan komt de hoofddoek voor de vrouwen,
Beetje rare redenering.
Wanneer mannen zouden neerkijken zouden vrouwen geen hoofddoek hoeven dragen...mannen kijken immers naar de grond. Een doekje over de voeten lijkt me dan zinvoller.
ze moeten zich bedekken en niet opvallen.
Klopt... islamitische mannen kunnen hun handen niet thuishouden en kijken niet echt naar beneden.
De reden waarom hoofddoek is verplicht, is dat ze niet lastiggevallen zullen worden.
Door diezelfde mannen waar ze zoveel "respect" van krijgen..
En anderen zeggen, 'Islam is een slechte levensweg, want het leert om meer dan één vrouw te trouwen' Als je de Qur'an en andere boeken bestudeert, dan zul je zien dat de Qur'an de enige boek is dat zegt, 'Trouw één vrouw'.
Maar...4 mag ook.
Als ieder man 1 vrouw trouwt, dan blijven er tientallen miljoenen vrouwen over, niemand zorgt voor ze want ze kunnen niet worden uitgehuwelijkt
Volgens de islam kunnen vrouwen dus niet voor zichzelf zorgen?
Dan ben ik zeker een man. Foutje van allah.. 8)
Dus wil jij dat jou vrouw zonder leven blijft of dat ze trouwt met een man die al een vrouw heeft?
Zeg je hier nu dat een vrouw MOET trouwen?
Leeft een vrouw zonder man niet?
Er zijn vrouwen die WILLEN helemaal niet trouwen.
In New York zijn 1.000.000 meer vrouwen dan mannen. In USA zijn 7.800.000 meer vrouwen dan mannen. In UK zijn 5.000.000 meer vrouwen dan mannen. In Duitsland zijn 4.000.000 meer vrouwen dan mannen. In Rusland zijn 9.000.000 meer vrouwen dan mennen. En Allah weet beter hoeveel meer vrouwen dan mannen zijn in de wereld. Dus als ieder man één vrouw zou trouwen dan zouden al die vrouwen een speeltje worden voor de buitenwereld. En iedere normale vrouw zou liever trouwen met een man die al getrouwd is dan op straat gelaten worden.
De realiteit bewijst dat die islamitische redenering helemaal nergens op slaat.
Jij zegt dat een vrouw die niet getrouwd is op straat leeft. Sorry, ik heb een pracht van een huis hoor. Foutje van allah?
In Amerika hebben de mannen gemiddeld 8 vrouwen waarmee ze naar bed gaan, voor hun huwelijk
Precies. Eerst eens wat leren voor je een vrouw gaat vervelen met je onkunde.
Je kan tien vrouwen hebben dus, twintig, veertig en hoeveel je maar wilt. In Islam maximaal 4 vrouwen en je mag met haar alleen naar bed als je met haar bent getrouwd.
Ho even. In islam mag je met 4 vrouwen tegelijk getrouwd zijn. Hoe vaak je met 4 vrouwen tegelijk getrouwd bent maakt niet uit. Eenb moslim kan dus precies hetzelfde doen als een kafir...alleen heet het dan een 'huwelijk".
Trouwen is een grote gunst van Allah, die Hij ons schonk, het is de helft van het geloof volgens onze profeet, vrede zij met hem.
Voor vrouwen is het een "must"...anders leven ze niet en leven ze op straat. Toch?
In Islam mag een vrouw nooit gedwongen worden te trouwen, huwelijk mag alleen gebeuren door toestemming van beiden.
Ja... een vrouw heeft de keus: trouwen of de straat".
Ze vroegen aan de profeet, 'Hoe weten we dat een meisje wilt trouwen?' de profeet zei, 'Door haar stilte'
Meisje? Een jaar of 6 of zo? Ja, die zijn wel eens te verlegen om te antwoorden of ze begrijpen de vraag niet. Jammer dan..getrouwd zal er worden.
In het "westen" hebben we er ook zo 1: "wanneer een vrouw NEE zegt bedoelt ze eigenlijk JA".
In Islam zijn de vrouwen hoog en hebben veel eer, maar het Westen heeft hun waarden verlaagd. In de naam van vrijheid verkopen ze hun moeders en zussen en dochters.
Aan wie? Voor hoeveel?
Je ziet een auto en je ziet een vrouw in bikini ernaast staan, ze verkopen van BMW's tot wc papier door hun moeders. Waar zijn ze mee bezig?
Volgens mij zie je dit helemaal verkeerd. Wat je beschrijft gaat niet over vrouwen maar over mannen. De mannelijke psyche werkt blijkbaar zo dat ze meer uitgeven wanneer er een vrouw mee afgebeeld wordt. Die laten zich toch mooi beetnemen door die reclamejongens. :lol:
Wij in Islam, beschermen onze vrouwen, we houden van ze en we eren ze.
Door ze te verstoppen.
Koran 4:19. O, jullie die geloven, het is jullie niet toegestaan om vrouwen te erven tegen haar wil

Volgens mij zijn "bezittingen" overerfbaar. Is een vrouw een "bezit".?

ook mogen jullie haar niet tegenhouden zodat jullie een gedeelte van wat jullie haar hebben gegeven, mogen terugnemen, tenzij zij schuldig zijn aan een schandelijk kwaad

Zoals ongehoorzaamheid.. 8)
en blijf met haar vriendelijk omgaan en als jullie afkeer van haar hebben, kan het zijn, dat jullie afkeer hebben van iets, waarin God veel goeds kan hebben gelegd.
:roll:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Monique ik bewonder je geduld. Mijn complimenten. :wink:

Battle_for_peace , welkom op dit forum.
Ik zie dat je enorm je best gedaan hebt door het forum te vullen met prachtig plakwerk.
Ik heb geen energie en zin om me hier door heen te worstelen.
Kan jij alsjeblieft een onderwerp uit je plakwerk kiezen zodat we dat in alle rust kunnen gaan bespreken?

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Battle_for_peace
Berichten: 331
Lid geworden op: di jan 10, 2006 4:57 pm

Bericht door Battle_for_peace »

2:223
2:228
2:282
Koran 2:223. Jullie vrouwen zijn als akkers voor jullie, komt dan tot jullie akkers zoals jullie wensen en doe goed voor jullie zelf en vrees God en weet, dat jullie Hem zullen ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen.

Wat is er zo onrechtvaardig aan dit? Dat zij als akkers zijn? Dat klopt, en dan? Is dat iets slechts? De mannen moeten voor de vrouwen zorgen en niet andersom. Dit is de betekenis van deze vers.

Koran 2:228. En de gescheiden vrouwen moeten voor zichzelf een wachttijd van drie maandelijkse perioden in acht nemen. En het is voor hun niet toegestaan te verbergen wat God in hun schoten heeft geschapen, als jullie geloven in God en de Laatste Dag. En hun echtgenoten hebben het recht om hun terug te nemen binnen de wachttijd, als zij verzoening wensen. En voor de vrouwen zijn er rechten overeenkomstig met hun plichten, volgens wat redelijk is. Maar voor de mannen is er een rang boven hen. En God is Almachtig, Alwijs.

En hier? Ik ken jou, mischien heb je het over die ene plek waarin staat dat mannen boven de vrouwen staan? Dat is zo, dat staat ook in Qur'an 4:34, dus wat is je probleem? Hier staan mannen hoger en op andere gebieden staan vrouwen hoger. Heb je niet de Hadith's gelezen die ik je gaf, waarin staat dat 75 van goede behandeling naar de moeder gaat? En het paradijs ligt onder de voeten van de moeder. Dus wat is er zo onrechtvaardig hieraan? Jullie gaven vrouwen 100 jaar geleden rechten en Allah had het 1400 jaar geleden al gegeven. Tot honderd jaar geleden was jullie wet niks en nog steeds is de Democratie slecht voor de vrouwen. Het westen gebruikt de vrouwen, om van auto's tot wc papier te verkopen.

Koran 2:282. O, gij die gelooft, wanneer gij van elkander leent voor een vastgestelde periode, schrijft het dan op. Laat een schrijver het naar waarheid in uw bijzijn optekenen en geen schrijver moet weigeren, te schrijven, zoals God hem heeft onderwezen; laat hem daarom schrijven en laat de schuldenaar dicteren en hij moet God, zijn Heer vrezen en niets daaraan afdoen. Maar, indien de schuldenaar weinig verstand heeft, of zwak is, of zelf niet kan dicteren, laat dan zijn zaakwaarnemer eerlijk dicteren. En roept van onder uw mannen twee getuigen en als er geen twee mannen zijn, dan één man en twee vrouwen van degenen, die u als getuigen aanstaan, zodat, wanneer één der twee vrouwen zich zou vergissen, de ene de andere indachtig moge maken. En de getuigen mogen niet weigeren, wanneer zij worden gedaagd. En wordt het schrijven niet moe, of het weinig of veel zij, betreffende de vervaltijd. Dit is in God's ogen eerder rechtvaardig, het maakt het getuigenis zekerder en weerhoudt u van twijfel. Maar wanneer het contante handel is, die gij onderling drijft, zal het geen blaam voor u zijn, als gij het niet neerschrijft. En hebt getuigen, wanneer gij aan elkander verkoopt en de schrijver en de getuigen mag geen leed worden aangedaan. En indien gij zulks doet, zal het zeker overtreding van u zijn. Vreest God. God schenkt u kennis en God weet alle dingen goed.

Wat is hier nou weer mee? Dat de getuigenis van mannen dubbel waard is? Dat staat ook in de bijbel, dat gelde ook in Amerika tot 200 jaar geleden ofzo. Nu geven jullie de kinderen geen kans om getuigenis te geven, ze tellen niet eens mee bij jullie. De reden waarom die Qur'an vers de getuigenis van mannen dubbel zwaar laat tellen is omdat vrouwen gevoelig zijn en als de ene vrouw iets vergeet kan die andere het zeggen. Het gaat erom wie ervoor is geschikt, de vrouwen zijn hier niet goed voor geschikt. Als ik de mening van een grote dokter wil horen, dan staat zijn mening hoger voor mij dan de mening van twee gewone mensen. Zo heeft God dit gewild, heb je problemen mee? Ga maar boven klagen, als je dood bent en leg het uit als je tussen de vier plankjes, alleen in het donkere put van het graf ligt.
Ik snap je volledig. Daarom strijd ik ook tegen de islam. Omdat ik (een man) pro-vrouw ben. Vrouwen zijn geen lustobjecten die je elk moment van de dag mag verkrachten tegen hun wil. Vrouwen zijn niet minderwaardig aan de man (in het recht, met toebedeeld krijgen van erfenis). Wat een onzin. Ja, de koran zegt het, zul je misschien antwoorden. Dan antwoord ik terug: de koran is achterlijk. Gebruik je hersens mijn vriend! Vrouwen zijn gelijk aan de man. Vrouwen zijn mensen. Mannen zijn mensen. Ieder mens is gelijk. Wat snapje hier niet aan?
Heb ik gezegd dat vrouwen en mannen niet gelijk zijn? Niet in alles, ik zeg je voor de derde keer, soms staat de man hoger en soms de vrouw. Dat wisselt, je moet niet verzen pakken waar mannen hoger staan en dan komen zeggen, 'Dit is Islam' waarom kijk je niet de andere kant? De vrouw kan dingen die een man niet kan, en een man kan dingen die een vrouw niet kan. Wie heeft ontkend dat vrouwen mensen zijn?
haha je snapt me niet. ik ben atheistisch humanist. Fuck alle religies!
Waar zal je belanden als Islam de waarheid blijkt te zijn?
Elke 3 sec een vrouw geslagen door een man en het mocht nog ook (van de koran)!

Slaan is toegestaan als andere dingen niet gewerkt hebben en de vrouw de regels van God overtreedt, dat is zo, maar iedere 3 sec? Toen de mensen de profeet Mohammad vroegen over dat slaan, pakte hij zijn Siwak, [Een tandenborstel gemaakt van een boomtakje] en hij sloeg ermee tegen zijn hand, en zei, 'Niet harder dan dit'. Vrouwen martellen of zo slaan dat wonden achterblijven is verboden in Islam.
Elke 9 sec iemand verkracht en het mocht nog ook (van de koran)!
Op verkrachting staat doodstraf in Islam, breng je bewijs. Je praat zonder kennis en bent gehersenspoeld door Answering Islam sites met neppe Hadith's en verdraaide Qur'an verzen.

Koran 4:171. Zeg over God niets dan de waarheid.
Ik ben trouwens benieuwd of dit soort cijfers ook voor de islamwereld bestaan. Alsof democratie hier schuldig aan is. Ik weet wel dat verkrachtingen en vrouwen slaan verboden is in Amerika. Zodra een vrouw hier melding van maakt dan zal de dader bestrafd worden.

Wist je dat volgens onderzoeken in Amerika, in het jaar 1990 alleen al, 102.555 verkrachtingen waren gemeld bij de politie? En ze zeiden in die document dat alleen 16% van alle verkrachtingen zijn gemeld. Als je dus uitrekent hoeveel verkrachtingen er waren dan krijg je 640.968 verkrachtingen in 1 jaar in Amerika alleen al. En als je wilt uitrekenen hoeveel verkrachtingen per dag dat is dan krijg je 1.756 verkrachtingen, in 1 dag in Amerika alleen al. Volgens een andere document vonden er in het jaar 1996 in Amerika elke dag weer gemiddeld 2.713 verkrachtingen plaatsvonden. Dat betekent dat elke 32 sec iemand werd verkracht in dat land.

Van die 16% verkrachting aanmeldingen worden maar 10% van de daders opgepakt. Dat betekent dat alleen maar 1.6% van de verkrachters worden gepakt. Van die opgepakte mensen wordt 50% voor de berechting vrijgelaten. Dat betekent dat alleen 0.8% van de verkrachtingen worden berecht. En van die 0.8% krijgt de helft van hun minder dan 1 jaar cel, omdat de rechter zegt dat dat zijn eerste keer was en vergeef hem bla bla. Dat betekent dat als je 125 keer verkracht en de kans dat je goed wordt gestraft is 1 en dat is een goede gok voor die verkrachters. In Arabië wordt je onthoofdt voor verkrachting, of je koning bent of een dief.

Terwijl je dit zat te lezen zijn er mischien wel 30 vrouwen verkracht. En de laagste cijfers van verkrachtingen zijn in Arabië waar de Shariah is ingeschakeld, niet hellemal maar op wat ze goed doen moeten we trots zijn. Daarom zeg ik dat de Sharia wet de beste en perfecte wet is. Het leert ons hoe we vrede kunnen bereiken. Het kan barbarish lijken voor hun die niks van de wereld om hun heen weten en in hun eigen wereldje leven. Wat betreft overspel, in Shariah is het zo dat je eerst 4 getuigen moet brengen voordat de straf kan worden uitgevoerdt op de overspellers, heb je dat niet dan krijg jezelf 80 zweep slagen. En als de vier getuigen blijken te liegen, dan krijgen ze alle vier 80 zweepslagen.
In islam-landen is een verkrachte of geslagen vrouw MACHTELOOS!!! Omdat de achterlijke islam een enkele vrouw die verkracht is niet als geldige getuige ziet. Zie het voorbeeld van het 18jarige meisje in Iran. 2 moslimmannen willen haar verkrachten. Zij weet ze van zich af te slaan, helaas gaan de 2 mannen hierbij dood. Ze is een held! Wat doet islamitisch (door sharia en koran geleid) Iran: zij krijgt de strop!
haha breng je bewijzen, je aapt die Answering Islam sites na. Breng bewijs dat een verkrachter onschuldig is in Islam, als je dat brengt dan geef ik je voortaan gelijk in alles. Dat is in het Christendom zo, niet in Islaam. Dit is niks dan een leugen van je, die je schaamteloos hier neerzet. Wat hebben jullie toch met Iran? Ten eerste jullie waren er niet bij en ten tweede in Iran is geen Shariah. Die mensen zijn Shia's.

Wanneer een man een vrouw verkracht is de vrouw onschuldig natuurlijk, de man krijgt de doodstraf. En mensen zullen weer opstaan, 'Doodstraf? In deze tijd van technologieën?! Islam is een barbarishe levensweg een weg zonder genade!!' Maar wanneer ik ze de vraag stel, en ik heb het aan honderden ongelovigen gevraagd, 'Stel je voor dat iemand je zus of je moeder verkracht, en de verkrachter werd voor je gebracht, en jij was de rechter, wat voor straf zou je hem geven?' En geloof me, allemal zeiden ze we zullen hem doodmaken. Ze zeiden allemal dat ze hem op de meest gruwelijke wijze zouden doden, er klopt iets niet hier.

Dus hoe kom je erbij dat als iemand jou moeder verkracht je hem doodmaakt, en als diezelfde man iemand anders moeder verkracht je jou stem verheft en roept, 'Islam is een barbarishe levensweg?' De enige persoon onder hun die iets anders zei was een slimme Alex uit Amerika, hij zei, 'Als iemand mijn moeder verkracht zal ik hem niet doden, ik zal hem 5 jaar gevangenis straf geven'. Ik zei tegen hem, 'Wist je dat volgens de Amerikaanse onderzoeken, meer dan 95% van de verkrachters, na hun gevangenisstraf weer iemand verkrachten? Dus als jij je moeder weer verkracht wilt hebben, goed maar wij willen zoiets niet hebben'.

Dus ik stel je weer een vraag, als er in Amerika Shariah werd ingeschakeld, dat ieder man moest neerkijken en elke vrouw zich moest bedekken en dat de verkrachter doodstraf kreeg, zouden de verkrachtingen oplopen of hetzelfde blijven of dalen? Het zal dalen, je schakelt het in en je krijgt metteen resultaten. Dus dat is het verschil tussen Islam en andere geloven, naast het goede dingen leren leert het ook hoe we een goede samenleving kunnen krijgen zonder diefstal en verkrachtingen of andere onrechtvaardigheden in het land.
Dat geloof je zeker zelf. De Taliban vond het zelfs nodig werelderfgoed te vernietigen (Boeddhabeelden die eeuwen oud zijn, en onderdeel van het Afghaanse cultuur-historisch erfgoed. Vergelijk het met de Egyptenaren die hun Pyramiden opblazen omdat ze onislamitisch zijn). Islam = terugval van de beschaving! Arme Afghanen..

haha je jankt om een beeldje van zand en zwijgt over de miljoenen babies die daar zijn gedoodt?
Ja. De reden van de hoofddoek? Dat is omdat vrouwen de "schuldige" zij dat mannen hun handen niet kunnen thuishouden. Om die reden moeten vrouwen een hoofddoek dragen, mogen niet alleen de straat op etc. Wanneer mannen inderdaad vrouwen zouden respecteren zou die hele hoofddoek niet nodig zijn..dan zouden mannen met hun tengels van vrouwen afblijven. Toch?
Met alle respect naar jou toe, maar ik wil je zeggen dat de hoofddoek van de mannen is neerkijken als ze een vrouw zien, dat is net zo verplicht als een hoofddoek. Dan komt de hoofddoek van de vrouw, kijk die verkrachtingen in Amerika, 1 op de 4 vrouwen loopt daar kans in zijn leven verkracht te worden!! Waar roepen jullie ons naartoe man. Als er dieven zijn verberg je de diamant, niet de dief. De diamant is de schoonheid van een vrouw, als je weet dat een verkrachter ziek is in zijn kop, dan ga je toch niet in je onderbroek buiten lopen? Doe je dat wel, proef dan wat je verdient en jank niet om hulp. De man is zeker schuldig, daarom wordt ook de man zwaar gestraft voor deze zieke misdaad.
Er is inmiddels een aantal jaren verstreken sinds mohammed. Terugkijken is niet erg handig wanneer je niet bereid bent ook vooruit te kijken. Blijven hangen in het jaar 700 vind ik niet zo slim. Jij wel?
Er is een gezegde, 'De mens heeft geleerd om op de maan te lopen, maar nog niet op de aarde'. Zo is het, hij verkracht nog, hij steelt nog, hij doodt nog en nog meer slechte dingen. Dat zal altijd zo blijven en de beste aanpakker en de beste kenner van de mensen is God zelf, en Hij heeft een wet gestuurd die voor altijd zal gelden. Een moslim is geen moslim als hij God's wetten niet accepteert.
Volgens de islam kunnen vrouwen dus niet voor zichzelf zorgen? Dan ben ik zeker een man. Foutje van allah..
Jij kan zo verkracht worden en ga je huilen, wie helpt je? Iemand kan binnen vallen en je met een duw uit het raam gooien, dan zal je spijt hebben dat je geen beschermer had. Waarom moet je zo dominant doen en waarom wil je de macht overnemen van je man? Blijf op je plaats, dat is het beste voor ons. Doe jij jou werk en ik doe mijn werk. Ach man, jullie weten niks van de eer en respect die een moslima heeft. Ga een keer naar een moslima, op school vragen. Er zijn zelfs ongelovige vrouwen geweest in Eurpa die hoofddoeken gingen dragen, om dezelfde respect te krijgen als moslima's.
Zeg je hier nu dat een vrouw MOET trouwen? Leeft een vrouw zonder man niet? Er zijn vrouwen die WILLEN helemaal niet trouwen.

Trouwen is verplicht op man en vrouw.
Ho even. In islam mag je met 4 vrouwen tegelijk getrouwd zijn. Hoe vaak je met 4 vrouwen tegelijk getrouwd bent maakt niet uit. Eenb moslim kan dus precies hetzelfde doen als een kafir...alleen heet het dan een 'huwelijk".
haha een moslim mag niet meer dan vier vrouwen trouwen, hij mag niet trouwen scheiden, trouwen sheiden, trouwen scheiden. Zo werkt dit niet, in de tijd van profeet Mohammad hadden mensen tot soms wel 20 vrouwen, toen werd hem geopenbaard, niet meer dan vier.
Meisje? Een jaar of 6 of zo? Ja, die zijn wel eens te verlegen om te antwoorden of ze begrijpen de vraag niet. Jammer dan..getrouwd zal er worden. In het "westen" hebben we er ook zo 1: "wanneer een vrouw NEE zegt bedoelt ze eigenlijk JA".
haha je bent een vrouw, ik zal niet zo scherp tegen je doen :roll:
Ik bedoelde een vrouw gewoon, een meisje is een vrouw. De meisjes van hier spelen met poppetjes tot hun 13e en de meisjes van 10 in die landen doen al het werk van het huis. En het is niet passend in onze landen dat een meisje 'Ja' roept enz. Ze hebben schaamte en trouwen tegen haar wil is niet toegestaan volgens de Qur'an.
Door ze te verstoppen.

Juuuuist Monique, nu heb je het begrepen. Wij verstoppen onze vrouwen voor hebberige wolven.

Koran 2:256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in God gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. God is Alhorend, Alwetend.
Monique ik bewonder je geduld. Mijn complimenten. Battle_for_peace , welkom op dit forum. Ik zie dat je enorm je best gedaan hebt door het forum te vullen met prachtig plakwerk. Ik heb geen energie en zin om me hier door heen te worstelen. Kan jij alsjeblieft een onderwerp uit je plakwerk kiezen zodat we dat in alle rust kunnen gaan bespreken? Vriendelijke groet. Ariel.
Gerespecteerde Ariel, ik vindt dat deze dingen over deze hele site verspreidt moeten worden en niet op 1 plekje. Want de mensen die hier langskomen denken dat Islam is zoals zij het hier laten zien. That's not true. En ik bid tot de meest Hoge, dat Hij jullie harten en mijn hart volledig opent voor de Islaam, Amien.
Laatst gewijzigd door Battle_for_peace op wo jan 11, 2006 12:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie