Welkom Sabrine.

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Sabrina
Berichten: 20
Lid geworden op: wo okt 31, 2007 2:55 am

Bericht door Sabrina »

ik bedoel ook niet dat de koran op zich zal veranderen hé
Maar wel dat de beleving van het geloof al langer is aant veranderen.
Pf soms vind ik het allemaal zo overbodig
hoe meer mensen er zo extreem in gaan denk ik tsja
de ene moment staat er in dat je geen mensen mag doden de andere bladzijde moet je oorlog voeren
de ene moment moet je hem vrezen, 2 zinnen verder, vrees allah niet want voorwaar allah is vergevingsgezind enz enz
ben beetje te lui op te staan en 1 van de heilige schriften te nemen
eerst badkamer ingaan wasen , boek pakken hier in de living opzoeken, hahaha.
Net zoals die verhalen dat je hoort van vrouwen die gedwongen worden een hoofddoek te dragen hahaha slaat gewoon op nix.
aangezien het dragen van die hoofddoek onder meer het teken is om ander te laten zien en aan allah te erkennen dat ze gelovig zijn en instemmen met wat het heilig schrift hen voorschrijft.
Dat ijn dan verhalen v belgische vrouwen , strafste vanal is dat ze nooit eens de koran hebben vastgehad!
en staat letterlijk in de koran dat het dragen van de hoofddoek nooit mag opgedragen, laat staan afgedwongen word.
Ik heb wel degelijk respect voro het geloof en dat is door wat ik heb gezienn geleefd en doordat ik zelf de koran hier heb en me er jaren in had verdiept.
Ieder persoon interpreteerd gelijk hij het wil.
De contradicties laten dit wel degelijk toe.
Die vervolging ja het was toch zo dat ze moeten oorlog voeren , moest hun geloof in het gedrang worden gebracht.
Dan even over de aanslagen en terroristen
dit zijn extremisten van het ergste soort ja en nee
ze misbruiken het geloof, ze nemen net zoals jullie doen , de enkele zware negatieve verzen eruit en dringen die op en arme mensen die goedgelovig zijn en vaak niets te verliezen hebben.
ze brainwashen die als het ware
Je kan zo elk geloof nemen, in elk heilig schrift staan dingen in die context
Maar niemand doet gewoon de moeite die te lezen
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nog even voor dat ik naar bed ga,

Wij stellen deze in onze ogen gevaarlijke Koran teksten juist aan de kaak omdat ze wreed zijn Sabrina, en omdat deze verzen van alle tijden zijn , en dus nog steeds gelden moeten we ze laten lezen, zodat mensen weten wat hun te wachten staat als Islam de overhand krijgt.
Je kan niet zeggen, “Kom op, ik weet dat er vervelende dingen in de koran staan, maar er staat ook in “. Ziet! voorzeker, de vrienden van Allah zullen geen vrees hebben, noch zullen zij treuren,” dus het valt allemaal wel mee.

Wij zijn geen vrienden van Allah, dus dit vers geldt niet voor ons. Wij moeten vrees hebben, want de zuivere islam doet zich steeds meer gelden in Nederland en België.
We kunnen en mogen onze ogen niet meer sluiten.

Jonge moslimkinderen op de basisschool roepen dat Moslims straks de baas zijn in Nederland, omdat hun moeders meer kinderen krijgen dan de ongelovigen. In preken en pamfletten roepen religieuze voormannen op tot bezetting dan wel vernietiging van de ongelovigen. Homo`s durven niet over straat uit angst voor mishandeling of erger. Moslima`s worden vermoord omdat ze zich te westers gedragen of, erger nog, verkering hebben met een niet-moslim. Een filmmaker wordt op straat op rituele wijze afgeslacht. Verder horen wij dat Nederland op de lijst staat van landen die het doelwit zijn van zuiver islamitische terreur. Is het een wonder dat we bang worden en nog meer afkeer van Islam krijgen?

Geen enkele religie is zo gevaarlijk als Islam. Geen enkele religie vecht met het zwaard.
Ik weet dat er ook nare teksten staan in de bijbel, maar geen Christen die deze verzen serieus neemt. Moslims nemen de Koran wel serieus.

Extremisten hebben niet de koran gekaapt Sabrina, maar extremisten leven naar de Koran. Ze voeren hem uit. Ze treden in de schoenen van hun profeet . Dat was ook geen goeie.
Extremisten zijn de goede Moslims.

De familie van je vriend zijn slechte moslims, alhoewel ik slechte moslims liever zie dan goede moslims.
Laatst gewijzigd door Ariel op do nov 01, 2007 3:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Lees dit artikel van onze vriendinnen Janny Groen, en Annieke Kranenberg even Sabrina.

Predikers van zuivere islam voelen zich onbegrepen
Achtergrond Van onze verslaggeefsters Janny Groen, Annieke Kranenberg


AMSTERDAM - De AIVD waarschuwt: de orthodoxe islam (salafisme) wint snel terrein. De salafisten zien zichzelf echter als buffer tegen gevaarlijke ‘dwaallichten’ als de Hofstadgroep.

Wij wensen kufar (ongelovigen) niet de dood, maar de islam toe.’ Met dit antwoord probeerde Abdel Maoula, in een gesprek over de gevaarlijke kanten van de ultraorthodoxe islam, de angel uit rapportages over terrorismebestrijding te halen. Maoula is een jonge salafist, die geregeld de als radicaal te boek staande As Soennah-moskee in Den Haag bezoekt.

Maar ook in de vierde Voortgangsrapportage Terrorismebestrijding, die de ministers Remkes van Binnenlandse Zaken en Donner van Justitie woensdag naar de Tweede Kamer stuurden, wordt het in Nederland snel groeiende salafisme weer als ‘een verontrustende ontwikkeling’ gekenschetst.

‘We doen niet anders dan op vreedzame wijze de zuivere islam verspreiden. Een islam die is ontdaan van culturele invloeden en die aanmoedigt terug te keren naar de tijd van de profeet Mohammed’, zei Maoula in dat gesprek. Hij onderstreepte, zoals alle woordvoerders van salafistische moskeeën, dat As Soennah juist een buffer vormt tegen echt gevaarlijke figuren, zoals de ‘dwaallichten’ van de Hofstadgroep. Met hun kennis vormen salafistische imams en jonge predikers een schild tegen het jihadistische gedachtegoed, is hun opvatting.

Ook al verwerpen de salafistische imams in hun preken het gebruik van geweld, volgens de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) wil dat niet zeggen dat de overheid hen rustig hun gang kan laten gaan. In ambtsberichten waarschuwt de geheime dienst dat salafistische predikers aanzetten tot isolationisme. Met de groei van het salafisme keren steeds meer moslimjongeren zich af van de westerse waarden en normen en sluiten ze zich op in hun eigen ultraorthodoxe wereld.

Bovendien zegt de dienst dat salafistische moskeeën ook een opstap kunnen zijn voor een gewelddadige vorm van radicalisering. Die moskeeën signaleren zelf ook dat jonge bezoekers soms doelwit zijn van rekruten voor de jihad.

Cijfers over het aantal salafisten in Nederland hebben de AIVD en de Nationaal Coördinator Terrorismebetrijding niet. Islamdeskundigen wagen zich evenmin aan schattingen. Maar dat het salafisme groeit en een grote aantrekkingskracht heeft op zoekende moslimjongeren, staat volgens deskundigen vast. De gevestigde salafistische moskeeën als As Soennah (Den Haag), El Tawheed (Amsterdam) en Al Fourqaan (Eindhoven) zijn uiterst actief. Ze prediken in het Nederlands, gebruiken internet, geven lessen en lezingen. Jonge predikers, zowel ‘broeders’ als ‘zusters’, reizen het hele land af en beleggen in lokale moskeeën talloze islamconferenties.

Ze geven lessen aqeedah (geloofsleer) en fiqh (islamitische jurisprudentie), spreken over de profeet en zijn vrouwen, over het huwelijk, seksualiteit en over alles wat haram (verboden) is in huis (muziek, wijn, reclame met naaktfotografie, een hond, een schilderij met een levend wezen erop).

Salafistische jongeren verzetten zich vaak tegen de oudere moslimgeneratie, omdat deze een verwerpelijke islam aanhangt die is verweven met bijvoorbeeld de Marokkaanse of Somalische cultuur. Dat verzet is ook terug te vinden in een aantal gematigde moskeeën, waar jongeren proberen de macht te grijpen.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... dikers_van
_zuivere_islam_voelen_zich_onbegrepen
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Emke
Berichten: 18
Lid geworden op: za feb 10, 2007 8:40 pm

Bericht door Emke »

Ariel schreef: Er zijn op dit forum vrouwen die met een Moslim getrouwd zijn, of een relatie met een gehad hebben, en ook van deze vrouwen horen we minder positieve verhalen.
En alle verhalen komen eigenlijk op het zelfde neer.

Ik ben van mening dat als jij deze ervaring nodig hebt, jij met deze relatie door moet gaan, maar het liefst zou ik je beschermen voor de pijn die jij allicht zal moeten meemaken.

Eigenlijk vechten we dus ook voor jou en voor jouw kinderen.

Vriendelijke groet.
Ariel.
Misschien omdat jullie forum zo'n vrouwen aantrekt?

Ik kom al een tijdje af en toe eens meelezen maar heb geen behoefte om met jullie in discussie te gaan omdat jullie niet kunnen aanvaarden dat er ook heel gewone, geslaagde gemengde huwelijken zijn en daarom post ik hier zeer zelden.
Ik vind het goed voor vrouwen die in een mislukt huwelijk zitten dat ze hier hun hart kunnen komen luchten en ik hoop dat ze met de hulp van jullie de moed en kracht vinden om uit hun ellende te stappen. Want er is veel ellende in huwelijken met moslims, het zou belachelijk zijn om dat te ontkennen.
Maar het is omdat jullie alles zo zwart/wit zien dat ik discussies hier vermijd, ik ben wel heel actief op een paar fora voor vrouwen in gemengde huwelijken. De meeste leden zijn vrouwen die al vele jaren gehuwd zijn met een moslim, meerdere kids hebben en uiteraard hebben ze hun problemen, veelal typische struikelblokken die je enkel in een huwelijk met een moslim kan hebben en dan doet het goed op zo'n forum je hart es te kunnen luchten tegenover vrouwen in gelijklopende situaties.
Weinigen van de leden daar hebben zich bekeerd, niemand wordt daartoe onder druk gezet, de meeste gaan werken, kortom, het zijn heel gewone vrouwen. Sommigen wonen zelfs met hun man in Jordanië, Egypte,... de vrouwen in moslimlanden zijn trouwens ook niet bekeerd en ervaren daar geen enkele hinder van, in tegenstelling met het negatieve beeld dat hier opgehangen wordt over het leven van een vrouw in islamitische landen.

Denk nu niet dat onze mannen 'geen echte moslims' zijn, niet praktiseren. Wat me trouwens opvalt is dat vele anders gelovigen veel meer openlijk met de islam bezig zijn dan moslims zelf. Mijn man bvb is streng practiserend maar toch is de islam zeer zelden onderwerp van een gesprek bij ons thuis, hij doet zijn ding, ik het mijne maar we vallen elkaar daar niet mee lastig.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is, trek toch niet direct de conclusie dat de relatie van Sabrina gedoemd is om te mislukken. Ik heb zo het idee dat zij wel in staat is om zelf te beslissen wat het beste voor haar is.
Vond het trouwens grappig dat hier direct geïnsinueerd werd dat het wel om zijn 'papieren' te doen zou geweest zijn.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Het is opmerkelijk hoe vrouwen die met een moslim getrouwd zijn hun toevlucht zoeken of steunen op de seculiere wetten van onze vrije democratische westerse maatschappij.
Vele moslims rekenen erop dat door de demografische evolutie zij hier eens de meerderheid gaan uitmaken waardoor zij hier eens de wet zullen gaan bepalen. Vrouwen die met moslims trouwen en kinderen krijgen werken daar aan mee aangezien hun kinderen ook als moslims zullen worden opgevoed. Dat is ook de reden waarom moslimas niet met niet-moslims mogen trouwen. De kinderen moeten als moslim worden opgevoed. Dat is ook waarom huwelijken eindigen zodra een vrouw zich door de suikerversie van islam laat vangen en zich tot de islam bekeert, zij mag immers niet met een niet-moslim getrouwd blijven. Islam, de ideologie ontsproten uit het zieke brein van een misdadiger, is meer dan religie alleen en is niet gemaakt om de underdog te spelen maar om te heersen en andersdenkenden te onderdrukken, zonder geweld als het kan met geweld als het moet.

We must EDUCATE ourselves. EDUCATE!

Watch this movie
http://www.motionbox.com/video/player/1 ... c1de492?#1
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste Emke.
Is het niet zo dat vrouwen die met een moslim getrouwd zijn meer geven dan nemen?
Als je met een moslim wil samen leven dan moet je jezelf gedeeltelijk weg cijferen.

En waarschijnlijk heb je gelijk dat schrijnende gevallen bij ons terecht komen, maar deze vrouwen hebben dan wel een zwaar leven achter de rug, en hebben dan al heel wat door moeten staan.

En wie weet zijn het de geestelijk sterke vrouwen die de meeste moeite hebben met Islamitische mannen, en druisen de regels van moslim mannen tegen hun gevoel van vrijheid en eigenwaarde in.
Het is nu eenmaal gemakkelijker om toe te geven dan om te vechten,
Dat “vechten “is alleen voor sterke vrouwen weggelegd.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Emke
Berichten: 18
Lid geworden op: za feb 10, 2007 8:40 pm

Bericht door Emke »

Is het niet zo dat in de meeste huwelijken/relaties de vrouw het gevoel heeft dat ze meer geeft dan neemt? Komt dat niet door het natuurlijke verschil tussen mannen en vrouwen? Omdat vrouwen eerder 'gevoelsmatig' handelen en denken? Als je een kwartiertje hebt ga je maar eens grasduinen op het forum van een vrouwenblaadje zoals Flair, het wemelt er van.

Heb jij dan ervaring met het samenleven met een moslim dat je stelt dat je jezelf gedeeltelijk MOET wegcijferen in zo een huwelijk? Of is het van horen zeggen van de vrouwen die hun toevlucht zoeken tot dit forum? Ik heb dat nog niet ervaren.
Natuurlijk hebben we een verschillende cultuur, achtergrond. Maar laat het nu net dat zijn wat ons huwelijk boeiend houd en ervoor zorgt dat we niet zo gauw last gaan hebben van de alomgevreesde 'sleur'.
Uiteraard zijn er dingen die voor de moslimman vanzelfsprekend zijn maar voor de westerse vrouw moeilijk te begrijpen. Omgekeerd kan ik ook voorbeelden geven hoor.
Zijn alle niet-gemengde huwelijken dan perfect gesmeerd lopende machines?
Is het nog nooit in je opgekomen dat er misschien moslimmannen zijn die niets zien in vrouwen die opgevoed zijn om hun man te dienen,ja te knikken, zoveel mogelijk kinderen te krijgen en niets méér kennen dan de wereld binnen hun eigen 4 muren?
Je hebt een bepaald beeld van dé moslimman en hét gemengd huwelijk maar geen haar op je hoofd dat eraan denkt dat er misschien heel veel verschillende moslims en evenveel verschillende huwelijken zijn.
Maar ik neem het je niet kwalijk, niemand kan alles weten.

Nogmaals, ik vind het goed dat moegestreden en -getergde vrouwen hier terecht kunnen, maar stop er toch mee met er van uit te gaan dat we allemaal vroeg of laat zo moeten eindigen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Emke schreef:Is het niet zo dat in de meeste huwelijken/relaties de vrouw het gevoel heeft dat ze meer geeft dan neemt? Komt dat niet door het natuurlijke verschil tussen mannen en vrouwen?
Het enige "natuurlijke" verschil tussen man en vrouw is de mogelijkheid om kinderen te baren.
De rest is opgelegd.
Kijk maar naar de islam.
Wanneer de "verschillen" tussen man en vrouw "natuurlijk" zouden zijn.... zouden er geen regeltjes nodig zijn om deze "natuurlijke verschillen" vast te leggen toch?

Voorbeeldje: iemand die van "nature" geen chocola lust hoeft je niet te verbieden chocolade te eten.
Dat de islam zogenaamd "natuurlijke eigenschappen" oplegt/verbiedt.. geeft aan dat deze eigenschappen NIET natuurlijk zijn.
Een man wordt in de islam niet verboden om kinderen te baren.
Waarom niet????/.... omdat het al "natuurlijk" is dat mannen niet kunnen baren.
Waarom vrouwen dan wel verbieden om zelfbeschikkingsrecht te hebben?
Denk daar eens over na?
Omdat vrouwen eerder 'gevoelsmatig' handelen en denken? Als je een kwartiertje hebt ga je maar eens grasduinen op het forum van een vrouwenblaadje zoals Flair, het wemelt er van.
Wanneer je bij opzij gaat kijken krijg je andere geluiden.
Heb jij dan ervaring met het samenleven met een moslim dat je stelt dat je jezelf gedeeltelijk MOET wegcijferen in zo een huwelijk? Of is het van horen zeggen van de vrouwen die hun toevlucht zoeken tot dit forum? Ik heb dat nog niet ervaren.
Het FEIT dat vrouwen in islam een "voogd" hebben en "gehoorzaam" MOETEn zijn aan hun man doet bij jou geen belletjes rinkelen?
Amorele atheistische nitwit
Emke
Berichten: 18
Lid geworden op: za feb 10, 2007 8:40 pm

Bericht door Emke »

Monique schreef: Het enige "natuurlijke" verschil tussen man en vrouw is de mogelijkheid om kinderen te baren.
Dus geen mannelijke en vrouwelijke hormonen? Vrouwen komen niet van Venus en mannen niet van Mars? Als jij stelt dat er geen wezenlijk verschil is tussen hoe mannen en vrouwen dingen ervaren dan heeft het vrees ik geen zin om verder in discussie te gaan.
Het FEIT dat vrouwen in islam een "voogd" hebben en "gehoorzaam" MOETEn zijn aan hun man doet bij jou geen belletjes rinkelen?
Nee, dat doet bij mij geen belletje rinkelen, we hebben het hier over gemengde relaties en huwelijken, zowel Sabrina als ik zijn niet bekeerd, geen moslima's. Ik zou dus begot niet weten waarom ik mijn man zou moeten beschouwen als mijn voogd. Vind de gedachte trouwens nogal lachwekkend.
Je hebt een stukje van mijn vorige post gemist, niet élke moslimman wenst een onderdanige vrouw, net zoals niet elke westerse man er geen wil.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Emke schreef:
Monique schreef: Het enige "natuurlijke" verschil tussen man en vrouw is de mogelijkheid om kinderen te baren.
Dus geen mannelijke en vrouwelijke hormonen? Vrouwen komen niet van Venus en mannen niet van Mars? Als jij stelt dat er geen wezenlijk verschil is tussen hoe mannen en vrouwen dingen ervaren dan heeft het vrees ik geen zin om verder in discussie te gaan.
Het heeft inderdaad geen zin met je in discussie te gaan wanneer je niet op argumenten ingaat.

Waarom ga je niet in op mijn argumenten?
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Het FEIT dat vrouwen in islam een "voogd" hebben en "gehoorzaam" MOETEn zijn aan hun man doet bij jou geen belletjes rinkelen?
emke: Nee, dat doet bij mij geen belletje rinkelen, we hebben het hier over gemengde relaties en huwelijken, zowel Sabrina als ik zijn niet bekeerd, geen moslima's. Ik zou dus begot niet weten waarom ik mijn man zou moeten beschouwen als mijn voogd. Vind de gedachte strouwens nogal lachwekkend.
Precies, ik vind het ook uiterst lachwekkend dat in islam vrouwen een "voogd" hebben en "gehoorzaam" moeten zijn.
Dat je geen moslima bent heeft geen effect op dat "voogd". Ik geloof niet dat er in de koran staat dat de man alleen "voogd" is over moslima's?
Je hebt een stukje van mijn vorige post gemist, niet élke moslimman wenst een onderdanige vrouw, net zoals niet elke westerse man er geen wil.
Ik zeg ook niet dat iedere man een onderdanige vrouw wenst.
Ik zeg alleen wat er "voorgeschreven" is in islam.
Een "goede" moslim houdt zich daar dus aan.
Ik ben dolblij dat er ook "slechte" moslims bestaan.
Amorele atheistische nitwit
Emke
Berichten: 18
Lid geworden op: za feb 10, 2007 8:40 pm

Bericht door Emke »

Zoals ik al zei, ik kijk hier af en toe eens mee maar het heeft geen zin om in discussie te gaan, bedankt om dat nog eens in de verf te zetten.

Praktiserende moslims zijn slecht, moslims die niet op hun vrouw slaan of niet tiranniek zijn: geen échte moslims.
Jullie weten hoe het er in een gemengd huwelijk aan toe gaat en kom hier niet zeggen dat het niet zo is want dan is je man een 'slechte moslim'.

Goed zo?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Emke schreef:Zoals ik al zei, ik kijk hier af en toe eens mee maar het heeft geen zin om in discussie te gaan, bedankt om dat nog eens in de verf te zetten.
Waarom ga je niet in op mijn argumenten betreffende de "verschillen" tussen man en vrouw?
Amorele atheistische nitwit
Emke
Berichten: 18
Lid geworden op: za feb 10, 2007 8:40 pm

Bericht door Emke »

Monique schreef: Waarom ga je niet in op mijn argumenten betreffende de "verschillen" tussen man en vrouw?
Omdat je me naar een discussie wil leiden die ik helemaal niet wil voeren. Ik ben geen moslima, niet pro-islam maar ook niet radicaal anti, geen koran-kenner. Ik weet wel dat de vrouw in de koran in een bepaalde positie 'geduwd' wordt. Maar wat heeft dat met mij te maken?
Het is niet omdat mijn man een moslim is dat de islam een grote plaats heeft in mijn leven. Dat is zelfs helemaal niet zo. Het ging hier over de positie van de vrouw in een gemengd huwelijk of een huwelijk met een moslim. Daar mag ik toch wel stellen dat ik enige ervaring heb, alhoewel ik ook besef dat mijn huwelijk niet representatief is voor alle gemengde huwelijken maar dat heb ik eerder al duidelijk gemaakt.

Hier werd gezegd dat een huwelijk met een moslim per definitie betekent dat de vrouw meer geeft dan neemt en zichzelf moet wegcijferen. Mijn mening daarover kon je eerder al lezen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Emke schreef:
Monique schreef: Waarom ga je niet in op mijn argumenten betreffende de "verschillen" tussen man en vrouw?
Omdat je me naar een discussie wil leiden die ik helemaal niet wil voeren.
Dan had je niet moeten zeggen dat mannen en vrouwen "natuurlijke" verschillen hebben.
Wanneer je ergens niet over wilt praten dan moet je ook niet de aanzet geven.
Het ging hier over de positie van de vrouw in een gemengd huwelijk of een huwelijk met een moslim. Daar mag ik toch wel stellen dat ik enige ervaring heb, alhoewel ik ook besef dat mijn huwelijk niet representatief is voor alle gemengde huwelijken maar dat heb ik eerder al duidelijk gemaakt.
Inderdaad. en die "positie" van vrouwen liet jij "afhangen" van de "natuurlijke verschillen".

Het lijkt mij dus van wezenlijk belang om eerst eens die "natuurlijke verschillen" te definiëren voordat we over wat voor soort huwelijk (gemengd of niet) kunnen praten.

Dus... gaarne eerst een praatje over "natuurlijke verschillen".?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Emke schreef:Zoals ik al zei, ik kijk hier af en toe eens mee maar het heeft geen zin om in discussie te gaan, bedankt om dat nog eens in de verf te zetten.

Praktiserende moslims zijn slecht, moslims die niet op hun vrouw slaan of niet tiranniek zijn: geen échte moslims.
Jullie weten hoe het er in een gemengd huwelijk aan toe gaat en kom hier niet zeggen dat het niet zo is want dan is je man een 'slechte moslim'.

Goed zo?

Natuurlijk heb jij geen zin om in discussie te gaan.
Heel begrijpelijk. Jij weet namelijk al van te voren dat je nooit kan winnen. Niet dat dit over winnen gaat, maar het is meer dat jij je niet kan verweren.
Je weet namelijk dat er heel veel waarheid in onze woorden schuilt.

Ik ben niet met een moslim getrouwd, en ik heb zelf dus geen ervaring, maar ik ga er van uit dat de vrouwen die ik spreek niet liegen.
En nee… Ik heb niet het gevoel dat ik meer geef in onze relatie. Ik denk juist dat mijn man meer geeft dan neemt.
Een relatie tussen een vrouw en man behoord gelijk waardig te zijn, en de man behoord niet de voogd over zijn vrouw te zijn. Een volwassen vrouw is geen kind die begeleiding nodig heeft.
Ik weet dat cultuur een net zo grote “schuld” als Islam heeft in het niet slagen van een islamitisch huwelijk. Maar Islam en de islamitische oosterse cultuur zijn bijna niet te scheiden. De een vloeit in het ander over.
Moslim jongetjes worden vanaf dat ze peuter zijn al als godjes behandeld, wat resulteert in narcistisch egocentrische zichzelf overschattende karakters die in blinde ambitie alleen voor zichzelf gaan . Je moet daar als vrouw tegen kunnen.

Gelukkig zijn er ook moslim mannen die niets zien in vrouwen die opgevoed zijn om hun man te dienen. Gelukkig, maar dit neemt niet weg dat een grote groep moslim mannen nog steeds de klassieke waarden en normen van thuis naar hun huwelijk meenemen.

Je kan de ellende niet ontkennen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Emke
Berichten: 18
Lid geworden op: za feb 10, 2007 8:40 pm

Bericht door Emke »

Monique, ik begin over de gewone verschillen tussen man en vrouw en jij sleurt er de koran bij. Ik heb die aanzet niet gegeven.

Men stelt hier dat een vrouw in een relatie met een moslim per definitie meer moet geven dan ze neemt. Ik stel dat vrouwen heel vaak
het gevoel hebben dat ze meer geven dan nemen door de natuurlijke verschillen tussen mannen en vrouwen, hoe ze dingen ervaren, aanvoelen. Ik heb in totaal 19 jaar relaties achter de rug, verdeeld over 2 Belgen. Ik had dat gevoel daar ook soms wel hoor. Vrouwen klagen aldoor dat ze zich 'niet begrepen' 'ondergewaardeerd' 'verwaarloosd' voelen. Spreek je er de man over aan dan valt die uit de lucht 'Heu? Heb ik iets gemist? Alles gaat toch prima??'
En ik wil toegeven dat ik dat gevoel nu ook wel eens heb hoor. Heeft dat met de islam te maken? Van het moment dat mijn man met zijn koran staat te zwaaien en zegt: 'het moet zo van mijn geloof' zal ik volmondig zeggen: JA!
Maar waardoor komt het dan bij al die vrouwen in een 'gewoon' gezin?

Trouwens, ik zou de moslims die onder de plak liggen van hun (westerse) vrouw geen eten willen geven, mijn keuken is niet groot genoeg.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste Emke.
Heeft islam totaal geen invloed in jullie leven?
Wees eens eerlijk?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Emke schreef: Men stelt hier dat een vrouw in een relatie met een moslim per definitie meer moet geven dan ze neemt. Ik stel dat vrouwen heel vaak
het gevoel hebben dat ze meer geven dan nemen door de natuurlijke verschillen tussen mannen en vrouwen, hoe ze dingen ervaren, aanvoelen.

Weer haal je de "natuurlijke verschillen" erbij zonder te vermelden wat die verschillen dan zijn en waar die vandaan komen.

Dat een vrouw in een huwelijk met een moslim "per definitie" meer moet geven is natuurlijk geen vaststaand feit.

Waar we het hier over hebben zijn de "regels" die verbonden zijn aan een islamitisch huwelijk en de vaststaande rolpatronen van mannen en vrouwen.
Deze rollen liggen vast in de islam.

Dat er moslims zijn die zich niet aan die rollen houden doet niets af aan het FEIT dat er hordes mannen zijn die zich er wel een houden of aan gaan houden zodra ze getrouwd zijn.

DAAR waarschuwen wij dus tegen.
We zeggen niet dat ieder huwelijk met een moslim gedoemd is te mislukken (hier zijn ook kafirvrouwen heel gelukkig getrouwd met moslims)/... nee.... we waarschuwen alleen voor de andere kant van de medaille.

Dat JIJ een "goed" huwelijk hebt met een moslim wil uiteraard niet zeggen dat iedereen dat heeft.

Onze ervaring hier is dat kafirvrouwen die met een moslim "verkeren" geen idee hebben wat islam nu eigenlijk inhoudt en van vriendlief/familie van vriendlief de zgn "suikerversie" te horen krijgen.

Wij willen deze "suikerversie" slechts ontmaskeren zodat deze meisjes/vrouwen werkelijk te horen krijgen hoe de vork in de steel zit.

Wat ze er verder mee doen nmoeten ze uiteraard zelf weten.
Al wil een meisje met 10 moslims trouwen... mijn zegen heeft ze... ze doet maar. Maar dan WEL graag weloverwogen en met de juiste informatie.

Da;s alles.
Amorele atheistische nitwit
Emke
Berichten: 18
Lid geworden op: za feb 10, 2007 8:40 pm

Bericht door Emke »

Ariel schreef: Natuurlijk heb jij geen zin om in discussie te gaan.
Heel begrijpelijk. Jij weet namelijk al van te voren dat je nooit kan winnen. Niet dat dit over winnen gaat, maar het is meer dat jij je niet kan verweren.
Je weet namelijk dat er heel veel waarheid in onze woorden schuilt.
Nee, dit gaat idd niet over winnen. Ook niet over verweren. Jullie zijn gewoon niet vatbaar voor rede. Niet alle huwelijken met moslims zijn catastrofes, niet alle vrouwen van moslims zijn 'sloortjes'. Maar dat willen jullie gewoon niet horen. Want dat kan alleen betekenen dat je met een 'slechte' moslim getrouwd bent.
Ik ben niet met een moslim getrouwd, en ik heb zelf dus geen ervaring, maar ik ga er van uit dat de vrouwen die ik spreek niet liegen.
Natuurlijk liegen die vrouwen niet, mijn posts eens beter lezen. Er leven vele vrouwen in erbarmelijke toestand met hun moslim. Waar heb ik dat tegengesproken? Alleen.... diegenen waar het niet zo is ga je hier niet op dit forum tegenkomen, want die zijn hier niet welkom.
En nee… Ik heb niet het gevoel dat ik meer geef in onze relatie. Ik denk juist dat mijn man meer geeft dan neemt.
Een relatie tussen een vrouw en man behoord gelijk waardig te zijn, en de man behoord niet de voogd over zijn vrouw te zijn. Een volwassen vrouw is geen kind die begeleiding nodig heeft.
Je man geeft meer dan jij... Hoezo gelijkwaardig?
Maar als de vrouw van een moslim soms het gevoel heeft dat zij meer geeft dan is het de schuld van de islam! In gewone huwelijken mag dat maar owee als het in een huwelijk met een moslim voorkomt.
Moslim jongetjes worden vanaf dat ze peuter zijn al als godjes behandeld, wat resulteert in narcistisch egocentrische zichzelf overschattende karakters die in blinde ambitie alleen voor zichzelf gaan . Je moet daar als vrouw tegen kunnen.
Hier verwar je religie met cultuur, je hebt het waarschijnlijk over Marokkaanse jongens. Er zijn islamitische landen waar ze ook met ijzeren hand worden opgevoed.
Je kan de ellende niet ontkennen.
Waar heb ik dat trachten te doen?
Emke
Berichten: 18
Lid geworden op: za feb 10, 2007 8:40 pm

Bericht door Emke »

Ariel schreef:Beste Emke.
Heeft islam totaal geen invloed in jullie leven?
Wees eens eerlijk?
Ariel, ik heb niet gezegd 'totaal geen'
Maar wel nauwelijks.

Onze gezamenlijke maaltijden zijn halal.
Mijn man heeft zelden tijd voor sociale contacten buiten werk en gezin maar de keren dat hij naar vrienden gaat, gaat hij alleen omdat buiten familiekring mannen en vrouwen apart zitten.

En daarmee is zowat alles gezegd.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Als de kinderen maar moslim zijn om de oemma te versterken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Emke schreef:[Alleen.... diegenen waar het niet zo is ga je hier niet op dit forum tegenkomen, want die zijn hier niet welkom.
Iedereen is hier welkom op dit forum.
Degene die hier niet komen zijn de vrouwen die de waarheid over Islam niet aan willen horen.
Dat zijn de vrouwen die hun vingers in hun oren stoppen en zeggen.."nietes, nietes.., maar zelf niet op onderzoek uitgaan omdat ze of te lui zijn, of omdat het ze niet interesseert.

En wat ik bedoelde met dat mijn man meer geeft dan neemt is niet dat wij geen gelijkwaardige verhouding hebben, want natuurlijk maak ik geen misbruik van zijn goedheid.

Kijk Emke, we horen van Moslima’s altijd dat in de ogen van een moslim man een vrouw als een diamant of een prachtige bloem is.
Ik wil even aangeven dat westerse mannen hun vrouw net zo waarderen ( zo niet meer) als een moslim man . Het enige wat een westerse man waarschijnlijk niet doet is in prachtige poëtische beeldtaal vertellen hoeveel hij van zijn vrouw houdt. Een westerse man toont het met daden.

Geen woorden maar daden. Aan daden heb je namelijk meer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Emke
Berichten: 18
Lid geworden op: za feb 10, 2007 8:40 pm

Bericht door Emke »

Ariel schreef: Iedereen is hier welkom op dit forum.
Degene die hier niet komen zijn de vrouwen die de waarheid over Islam niet aan willen horen.
Dat zijn de vrouwen die hun vingers in hun oren stoppen en zeggen.."nietes, nietes.., maar zelf niet op onderzoek uitgaan omdat ze of te lui zijn, of omdat het ze niet interesseert.
Of dat zijn de vrouwen zoals ik die het beu zijn om steeds van anderen te moeten lezen hoe het er in hun gezin zou moeten aan toe gaan en hoe slecht ze het wel hebben. Als onze mannen ons niet lastigvallen met hun geloof, ons niets opdringen waarom moeten wij hen dan steeds confronteren met de dingen die in de koran staan die ons niet aanstaan?
Kijk Emke, we horen van Moslima’s altijd dat in de ogen van een moslim man een vrouw als een diamant of een prachtige bloem is.
Ik wil even aangeven dat westerse mannen hun vrouw net zo waarderen ( zo niet meer) als een moslim man . Het enige wat een westerse man waarschijnlijk niet doet is in prachtige poëtische beeldtaal vertellen hoeveel hij van zijn vrouw houdt. Een westerse man toont het met daden.
Waarom zijn er dan zoveel westerse vrouwen die scheiden van hun westerse mannen? Beweer je hier nu écht dat westerse mannen per definitie hun vrouw behandelen als een diamant?
Net zoals je hier beweert dat alle moslimmannen er zijn van woorden maar geen daden?
Sebastiaan
Berichten: 437
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 10:24 am

Bericht door Sebastiaan »

Ariel schreef:Degene die hier niet komen zijn de vrouwen die de waarheid over Islam niet aan willen horen.
Dat zijn de vrouwen die hun vingers in hun oren stoppen en zeggen.."nietes, nietes.., maar zelf niet op onderzoek uitgaan omdat ze of te lui zijn, of omdat het ze niet interesseert.
Nee, het intresseerd ze wel maar ze willen het simpelweg niet weten omdat ze bang zijn om in vertwijfeling gebacht te worden door kennis die hen afvallig zou kunnen maken. En afvalligheid is slecht omdat ze dat gehoort hebben van anderen. Dat ze zichzelf daarmee gevangen houden en de prijs daarvoor zullen betallen hebben ze dan niet door.
Do not think that I came to bring peace on the earth; I did not come to bring peace, but a sword. - Jesus
Plaats reactie