Hey !!

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
maturelife
Berichten: 82
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:38 pm
Locatie: Arnhem

Hallo Jongedame.

Bericht door maturelife »

Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik je niet aanspreek met de "naam" die je voor dit forum gekozen heb. Dat komt omdat ik meer aan een ander soort van namen gewend ben. Ik vind het heel mooi wat je als tekst gekozen hebt onderaan je berichten. Het past een beetje in de sfeer "Bemin Uw broeder/zuster gelijk u zelve en Wat gij niet wilt wat U geschiedt doet dat een ander niet en het goede wat gij wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander"

Het feit dat je een dergelijke ondertiteling kiest zegt wat over jou en daar gaat een goed gevoel van uit. Een ieder spreekt met zijn gedachten in de eerste plaats over zichzelf, ook hier op dit Forum.
Ik ben benieuwd om te horen over je keuze over de islam en ik ben er zeker van dat dat helemaal niets te maken heeft met het stenigen van verkrachte vrouwen en het afhakken van dievenhanden en het opblazen van tankautos in Irak. Ik ben ook benieuwd naar jouw kijk op de toekomst van de islam. Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ik hoop dat je daarbij niet te veel Koranteksten aanhaalt, niet omdat ik dat niet waardeer of op prijs stel, maar de Koran ligt hier voor me en ik ken al veel teksten die daarin staan en omdat ik jou nog niet ken ben ik gewoonweg vooral benieuwd naar je eigen oorspronkelijke beleving en je eigen gedachten hierover.
Mens ken Uw zelf
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Desondanks is haar "keuze voor de islam" een weigering om de waarheid te aanvaarden.

Islam is, ondermeer, het stenigen van vrouwen. Het vervolgen van andersdenkenden, het opleggen van een dictatoriale, fascistische staat.

Maar geen zorgen, ons meisje denkt dat ze zich daar helemaal niets van moet aantrekken. Immers, niemand zal haar daar ooit aan houden, en ondertussen kan ze vrijblijvend denken dat ze beter is dan anderen.

Want daar is het haar echt om te doen : aan haar racisme toegeven. En het vervolgens maskeren als geloof in plaats van het onder ogen te zien. Dat is veel moeilijker immers. Veel confronterender.

Maar ondertussen reageer ze wel als een racist. Praat ze het stenigen goed. Praat ze het (moslim)fascisme goed. En dan steunt de massamoorden die, ook in haar naam, door moslims gepleegd worden.
maturelife
Berichten: 82
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:38 pm
Locatie: Arnhem

Goedendag nieuwe dag

Bericht door maturelife »

Ik denk dat ik het een beetje begin te begrijpen Thomc. dit Forum heeft voor jou de functie om je frustratie te ventileren? Iik ken je nog niet dus ik ik ken je achtergronden niet. Ik moet het een beetje doen met wat ik nu waarneem. Je schijnt deze jongedame zo goed te kennen, je bent zo goed op de hoogte van haar achtergronden dat je je wel een oordeel kunt veroorloven. Maar Thomc Ik ken haar niet zo goed en ik zou haar eerst even willen leren kennen voordat ik ook maar iets over haar islamverhaal zou kunnen zeggen. Ik heb geen behoefte om zoals jij doet haar te gebruiken om de eigen frustratie te gaan bot vieren. Is dat niet wat er teveel gebeurt op deze wereld? Ik vraag me af of deze jongedame op haar leeftijd een goed beeld heeft van alle aspecten van de divere religies en de Islam in het bijzonder om al tot zulke overtuigde uitspraken als die van jou te komen. Ik geef haar liever de ruimte om uit zichzelf op onderzoek te gaan. Maar ik begrijp dat jij die ruimte voor haar wel even op wilt vullen. Ik begrijp dat jij haar wel even de les wilt lezen. Misschien wil je haar ook nog wel even straffen voor haar gedrag? I

k vind dat een jonge Nederlands vrouw, en man, wel recht hebben op een zekere ruimte om haar eigen fouten, als ze die al maakt te mogen maken en daar haar eigen lessen uit te trekken. En ik zou zo zeggen dat jij daar nu wel voldoende bijdrage aan hebt geleverd. Het is ook niet zo nieuw als mensen met allerlei verschillende woorden steeds weer in dezelfde soort van herhaling vallen.
Mens ken Uw zelf
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89866
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Goedendag nieuwe dag

Bericht door Ariel »

maturelife schreef: k vind dat een jonge Nederlands vrouw, en man, wel recht hebben op een zekere ruimte om haar eigen fouten, als ze die al maakt te mogen maken en daar haar eigen lessen uit te trekken. En ik zou zo zeggen dat jij daar nu wel voldoende bijdrage aan hebt geleverd. Het is ook niet zo nieuw als mensen met allerlei verschillende woorden steeds weer in dezelfde soort van herhaling vallen.
Ik begin je steeds aardiger te vinden maturelife. :razz:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Toch vrees ik dat DvA ons al "ontvlucht" is.
Is het dan zo moeilijk om even zelf die koran open te slaan en ons van repliek te dienen? :cry:
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Ruth schreef:Toch vrees ik dat DvA ons al "ontvlucht" is.
Is het dan zo moeilijk om even zelf die koran open te slaan en ons van repliek te dienen? :cry:
Lieve Ruth,

Dat openslaan gaat ze allemaal lukken.
Maar dat van repliek dienen lukt ze natuurljik niet.

Het staat er namenlijk gewoon zoals wij zeggen.
dus....hoe moet je daar tegen in gaan???

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Dienares_van_Allah
Berichten: 29
Lid geworden op: ma okt 15, 2007 8:44 pm
Locatie: Hier ergens op Aarde,hee!!
Contacteer:

...

Bericht door Dienares_van_Allah »

Hey,

:oops: Sorry voor mijn afwezigheid. Zoals jullie zien ben ik jullie nog niet verlaten :razz: ! Maar door omstandigheden kon ik even niet online.

:shock: Zoals ik zie maakt het niet veel uit wat ik hier ga neer zetten over de islam. Jullie hebben jullie gedacht al over islam. Ik voel me nu eenmaal goed wanneer ik moslim ben. Ik hou ervan om te bidden, ik hou ervan om te vasten, ik hou ervan om de Koran te lezen,... Ik vind het zeer spijtig hoe jullie denken over de islam maar wat ik spijtig vind maakt voor jullie niets uit. Ik ben helemaal geen racist en ik praat zeer graag met mensen over andere religies. Maar wat ik hier ook ga schrijven, jullie zullen het altijd draaien of keren naar jullie zin. Naar hoe jullie het willen. Dus dan vraag ik me af... Waarom mijn moeite? Ik heb dit forum ondekt via via en dacht dat jullie beetje volwassen genoeg waren om gwn serieus een beetje te kletsen over de verschillende religies. Nee wat doen jullie? Jullie breken moslims gwn af!!!! en dan vraag ik me af WAAROM? Ik breek jullie toch ook niet af? Ben ik neit aardig tegen jullie dan? Ik ben ook een mens van vlees en bloed en met gevoelens. Ik heb hier verschrikkkelijke dingen van jullie gelezen. Dingen die ik over andermans religie NOOIT zou DURVEN zeggen. :shock: Pedofelie, moordenaars, en ga zo maar verder. En dan vraag ik me af waarom? en jullie zeggen dan dat de moslims onaardige mensen zijn enz.

Weet je, ik hou er echt van om met mensen te praten over religies. De mensen die mij kennen weten dit. Maar de meeste van jullie praten niet. Ze maken de moslims gwn slecht!!! dus ja... Ach ja, Allah is de Vergensgezinde, de Barmhartige, wie ben ik om NIET te vergeven of om NIET barmhartig te zijn. Als er mensen zijn die serieus willen praten met me dan kan dit. Maar anders reageer ik er gewoon niet meer op !!

:smile: Met vriendelijke groetjessssss!!!! :razz:
De Profeet (Vrede zij met hem) heeft gezegt: "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst." (Overgeleverd door Moeslim en Boucharie)
Dienares_van_Allah
Berichten: 29
Lid geworden op: ma okt 15, 2007 8:44 pm
Locatie: Hier ergens op Aarde,hee!!
Contacteer:

Re: Hallo Jongedame.

Bericht door Dienares_van_Allah »

maturelife schreef:Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik je niet aanspreek met de "naam" die je voor dit forum gekozen heb. Dat komt omdat ik meer aan een ander soort van namen gewend ben. Ik vind het heel mooi wat je als tekst gekozen hebt onderaan je berichten. Het past een beetje in de sfeer "Bemin Uw broeder/zuster gelijk u zelve en Wat gij niet wilt wat U geschiedt doet dat een ander niet en het goede wat gij wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander"

Het feit dat je een dergelijke ondertiteling kiest zegt wat over jou en daar gaat een goed gevoel van uit. Een ieder spreekt met zijn gedachten in de eerste plaats over zichzelf, ook hier op dit Forum.
Ik ben benieuwd om te horen over je keuze over de islam en ik ben er zeker van dat dat helemaal niets te maken heeft met het stenigen van verkrachte vrouwen en het afhakken van dievenhanden en het opblazen van tankautos in Irak. Ik ben ook benieuwd naar jouw kijk op de toekomst van de islam. Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ik hoop dat je daarbij niet te veel Koranteksten aanhaalt, niet omdat ik dat niet waardeer of op prijs stel, maar de Koran ligt hier voor me en ik ken al veel teksten die daarin staan en omdat ik jou nog niet ken ben ik gewoonweg vooral benieuwd naar je eigen oorspronkelijke beleving en je eigen gedachten hierover.
Hey !!

Dank je voor je reactie. jij bent jammer genoeg 1 van de weinige die een beetje serieus reageert.

Waarom ik de islam als religie gekozen heb? Wel, om het kort uitteleggen, ik ben katholiek opgevoed. Ik heb altijd gelooft in een God. Heb altijd gebeden en ging vaak naar de kerk. Op een dag wou ik kennis maken met andere religies. Ben toen het jodendom, christendom en de islam gaan bestuderen. En na een tijdje voelde ik me steeds beter en beter wanneer ik over de islam ging lezen. Ik vond de meeste dingen zeer logisch en duidelijk. Ik ben met een priester gaan praten en met een imam. Ik heb met joden gesproken en noem maar op. Maar toch werd mijn interesse voor de islam groter en groter. Mja en na een tijdje ben ik me gaan bekeren. Ik voel me er nog steeds goed bij. En vreemd genoeg zie ik de islam anders dan de meeste van hier. Maar ja. Ik voel me gelukkig en ik weet met wat ik bezig ben. :) ik hoop dat het een beetje duidelijk is. :oops: :redface:
De Profeet (Vrede zij met hem) heeft gezegt: "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst." (Overgeleverd door Moeslim en Boucharie)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89866
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Fijn dat je er weer bent Dienares_van_Allah

Ik heb het idee dat jij een verkeerd beeld van ons forum hebt.
FFI staat kritisch tegenover Islam, en dan is het niet vreemd dat jij “aangevallen” ( want zo voel jij het) wordt op je religie. Jij bent hier in het hol van de leeuw om het even beeldend uit te drukken.
Maar…wij vallen niet jou persoonlijk aan, wij hebben kritiek op Islam.
Wij breken jou niet af, wij breken Islam af. Ik neem aan dat jij niet Islam bent.
Natuurlijk ben jij aardig, net zo aardig als wij hier zijn. Ik ben er zeker van dat als je ons persoonlijk zou kennen dat je de meeste van ons zou mogen.
Het gekke is, en dat zal jij niet geloven dat alles wat wij zeggen de waarheid is.
Wij halen onze kennis over Mohammed uit de Hadith en uit de koran, en wij kunnen alleen maar eerlijk zijn.
Zie jij zelf niet in dat Moslims er een ongelofelijke rotzooi van maken? Dat ze mensen vermoorden in de naam van Allah?
Geloof jij nu werkelijk dat het goed van Mohammed was om seks met een kind van 9 jaar te hebben ? Hij pretendeerde dat hij een profeet van God was.
Ben jij het eens met de regels uit de koran dat bij ongelovige alle vingers afgehakt moeten ? Dat homo’s en overspelige vrouwen gedood moeten worden?
Dat is de Koran meisje.
En wat Mohammed gedaan heeft is niet fraai. Hij heeft inderdaad gemoord en gestolen. Waarom moeten wij dit verbloemen?
Alles wat ik zeg kan je terug vinden in de Hadith en in de koran. Geen woord is er gelogen.
En natuurlijk houden we van Moslims en hebben we geen hekel aan ze.
Moslims zijn aardige mensen, maar ook onkundige mensen omdat ze hun ogen sluiten voor de werkelijkheid.

Ik heb daarnet je topic nog eens doorgelezen en ik ben van mening dat we niet onaardig tegen je geweest zijn.

Ik wil heel serieus met je in gesprek gaan, maar je kan niet van me verlangen dat ik ga jokken tegen je alleen maar om jou een beter gevoel te geven.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89866
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hallo Jongedame.

Bericht door Ariel »

Dienares_van_Allah schreef: Hey !!

Dank je voor je reactie. jij bent jammer genoeg 1 van de weinige die een beetje serieus reageert.

Waarom ik de islam als religie gekozen heb? Wel, om het kort uitteleggen, ik ben katholiek opgevoed. Ik heb altijd gelooft in een God. Heb altijd gebeden en ging vaak naar de kerk. Op een dag wou ik kennis maken met andere religies. Ben toen het jodendom, christendom en de islam gaan bestuderen. En na een tijdje voelde ik me steeds beter en beter wanneer ik over de islam ging lezen. Ik vond de meeste dingen zeer logisch en duidelijk. Ik ben met een priester gaan praten en met een imam. Ik heb met joden gesproken en noem maar op. Maar toch werd mijn interesse voor de islam groter en groter. Mja en na een tijdje ben ik me gaan bekeren. Ik voel me er nog steeds goed bij. En vreemd genoeg zie ik de islam anders dan de meeste van hier. Maar ja. Ik voel me gelukkig en ik weet met wat ik bezig ben. :) ik hoop dat het een beetje duidelijk is. :oops: :redface:

Wat jammer dat je een geweldloze religie ingeruild hebt voor een religie van haat Dienares_van_Allah.
Is de God van de Christenen niet goed genoeg voor je?
De God die tegen je zegt..”Jij bent mijn kind? Deel van mij. Het maakt niet uit of jij van mij houd, ik zal eeuwig van jouw houden."
De God die onvoorwaardelijke liefde geeft?

Nu volg je een God die voorwaardelijke liefde heeft. “Of je volgt me” zegt deze God, “of ik laat je eeuwig branden. Pas als je doet wat ik wil, dan hou ik van je. “

Heb je daar nooit over nagedacht Dienares_van_Allah?
Wat heeft Islam voor meer waarde dan de God van de liefde?
Is Jezus niet een beter voorbeeld om te volgen dan Mohammed?

Ik hoop dat je op deze vragen antwoord wil geven.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Hallo Jongedame.

Bericht door Teva Teff »

Dienares_van_Allah schreef:
maturelife schreef:Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik je niet aanspreek met de "naam" die je voor dit forum gekozen heb. Dat komt omdat ik meer aan een ander soort van namen gewend ben. Ik vind het heel mooi wat je als tekst gekozen hebt onderaan je berichten. Het past een beetje in de sfeer "Bemin Uw broeder/zuster gelijk u zelve en Wat gij niet wilt wat U geschiedt doet dat een ander niet en het goede wat gij wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander"

Het feit dat je een dergelijke ondertiteling kiest zegt wat over jou en daar gaat een goed gevoel van uit. Een ieder spreekt met zijn gedachten in de eerste plaats over zichzelf, ook hier op dit Forum.
Ik ben benieuwd om te horen over je keuze over de islam en ik ben er zeker van dat dat helemaal niets te maken heeft met het stenigen van verkrachte vrouwen en het afhakken van dievenhanden en het opblazen van tankautos in Irak. Ik ben ook benieuwd naar jouw kijk op de toekomst van de islam. Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ik hoop dat je daarbij niet te veel Koranteksten aanhaalt, niet omdat ik dat niet waardeer of op prijs stel, maar de Koran ligt hier voor me en ik ken al veel teksten die daarin staan en omdat ik jou nog niet ken ben ik gewoonweg vooral benieuwd naar je eigen oorspronkelijke beleving en je eigen gedachten hierover.
Hey !!

Dank je voor je reactie. jij bent jammer genoeg 1 van de weinige die een beetje serieus reageert.

Waarom ik de islam als religie gekozen heb? Wel, om het kort uitteleggen, ik ben katholiek opgevoed. Ik heb altijd gelooft in een God. Heb altijd gebeden en ging vaak naar de kerk. Op een dag wou ik kennis maken met andere religies. Ben toen het jodendom, christendom en de islam gaan bestuderen. En na een tijdje voelde ik me steeds beter en beter wanneer ik over de islam ging lezen. Ik vond de meeste dingen zeer logisch en duidelijk. Ik ben met een priester gaan praten en met een imam. Ik heb met joden gesproken en noem maar op. Maar toch werd mijn interesse voor de islam groter en groter. Mja en na een tijdje ben ik me gaan bekeren. Ik voel me er nog steeds goed bij. En vreemd genoeg zie ik de islam anders dan de meeste van hier. Maar ja. Ik voel me gelukkig en ik weet met wat ik bezig ben. :) ik hoop dat het een beetje duidelijk is. :oops: :redface:
Een schoolvoorbeeld van oliedomme reli-junkerij.
Is het lekker altijd reli-stoned te zijn?
Dienares_van_Allah
Berichten: 29
Lid geworden op: ma okt 15, 2007 8:44 pm
Locatie: Hier ergens op Aarde,hee!!
Contacteer:

Re: Hallo Jongedame.

Bericht door Dienares_van_Allah »

Ariel schreef:
Dienares_van_Allah schreef: Hey !!

Dank je voor je reactie. jij bent jammer genoeg 1 van de weinige die een beetje serieus reageert.

Waarom ik de islam als religie gekozen heb? Wel, om het kort uitteleggen, ik ben katholiek opgevoed. Ik heb altijd gelooft in een God. Heb altijd gebeden en ging vaak naar de kerk. Op een dag wou ik kennis maken met andere religies. Ben toen het jodendom, christendom en de islam gaan bestuderen. En na een tijdje voelde ik me steeds beter en beter wanneer ik over de islam ging lezen. Ik vond de meeste dingen zeer logisch en duidelijk. Ik ben met een priester gaan praten en met een imam. Ik heb met joden gesproken en noem maar op. Maar toch werd mijn interesse voor de islam groter en groter. Mja en na een tijdje ben ik me gaan bekeren. Ik voel me er nog steeds goed bij. En vreemd genoeg zie ik de islam anders dan de meeste van hier. Maar ja. Ik voel me gelukkig en ik weet met wat ik bezig ben. :) ik hoop dat het een beetje duidelijk is. :oops: :redface:

Wat jammer dat je een geweldloze religie ingeruild hebt voor een religie van haat Dienares_van_Allah.
Is de God van de Christenen niet goed genoeg voor je?
De God die tegen je zegt..”Jij bent mijn kind? Deel van mij. Het maakt niet uit of jij van mij houd, ik zal eeuwig van jouw houden."
De God die onvoorwaardelijke liefde geeft?

Nu volg je een God die voorwaardelijke liefde heeft. “Of je volgt me” zegt deze God, “of ik laat je eeuwig branden. Pas als je doet wat ik wil, dan hou ik van je. “

Heb je daar nooit over nagedacht Dienares_van_Allah?
Wat heeft Islam voor meer waarde dan de God van de liefde?
Is Jezus niet een beter voorbeeld om te volgen dan Mohammed?

Ik hoop dat je op deze vragen antwoord wil geven.

Vriendelijke groet.
Hey,

Dank je wel voor je reactie. Wel, waarom heb ik niet het Christendom gekozen omdat er een 3 eenheid is? In de naam van de vader en de zoon en de heilige geest. Christene geloven dat Jezus God is? En dat God God is? Dus ndan zijner 2 goden ??? en dan heb je nog eens de heilige geest? Dus ze zijn met 3?? Ik heb met veel christene gesproken en ze kunnen het niet uitleggen. In het Christendom mag je maar 1 god aanbidden. Maar ze bidden tot Jezus? En niet tot God. Jezus is een profeet geen God. ja tog? Plus al die beelden enzo? Hoe weten jullie nu hoe Jezus eruit zag? Waarom die beelden? DIt is al de basis van het christendom waar ik vragen over stel. Misschien kan jij me heir een antwoord op geven aub?

Mvg !!! :razz:
De Profeet (Vrede zij met hem) heeft gezegt: "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst." (Overgeleverd door Moeslim en Boucharie)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89866
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Wat een grote onzin vertel jij nu hier Dienares_van_Allah
Als jij een katholiek was dan moet je weten dat Christenen maar een God hebben.
Geen drie.
De Goddelijke drie-eenheid zegt het al. Het is een eenheid. Net zoals jij een drie-eenheid bent.
Wat God is, dat ben jij dus ook.
Je kan het vertalen in het bewuste, het onderbewuste en het superbewuste.
Of.. het ID , ego, en superego.
De wetenschap noemt het energie, materie en antimaterie.
Het gewone volk noemt het geest hart en ziel, of lichaam, verstand en geest.
Dat wordt er bedoelt met drie-eenheid.

Dus niks 3 goden. Je praat moslims na omdat jij jezelf niet verdiept hebt in deze materie.

Moslims zoenen de zwarte steen in Mekka. Dat is ook een soort van aanbidding, dus je kan Katholieken niet veroordelen.
Jij zit nu in met je islam een glazen huis, en dan is het niet verstandig om met stenen te gooien Dienares.

Afbeelding

Ander vraagje.. Hoe weet jij dat Mohammed bestaan heeft? Misschien heeft iemand hem wel verzonnen. Dit is een antwoord op je vraag hoe mensen weten hoe Jezus er uitgezien heeft.


Maar dan nog.. als dit de reden was om een liefdevolle God te verlaten voor een hardvochtige God , dan is het een zeer zwak excuus.
Waarom volg je een moordenaar in plaatst van een liefdevolle Jezus waar je heel veel van kan leren.

Het punt is dienares,
Jij weet niet waarom je moslima geworden bent. Jij bent waarschijnlijk door vriendinnen of een vriendje met islam in contact gekomen en het leek je wel cool om ook moslim te worden.
Als jij eerder in contact gekomen met boeddhisten dan was jij nu boeddhist. Cool hoor..
Als jij denkt dat je spiritueel bent, dan zit je namelijk bij de verkeerd religie. Er is niks spiritueels aan Islam.

Het was geen goed antwoord dienares , wat je me gaf.
Je mag opnieuw vertellen waarom jij moslima geworden bent.

Trouwens..jouw handtekening
De Profeet (Vrede zij met hem) heeft gezegt: "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst." (Overgeleverd door Moeslim en Boucharie)
Is niet overgeleverd door Moeslim en Boucharie, maar door de bijbel.
Het is de gouden regel.
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En wat jezelf verafschuwt moet je niet een ander aandoen.
Alle [dingen] dan, die gij wilt, dat u de mensen zouden doen, doet gij hun ook alzo; want dat is de wet en de profeten.

Het is dus een gejate uitspraak, en als Mohammed zich aan deze regel ghouden had, dan had ik respect voor hem, maar hij overtrad deze regel met beide voeten.

Vriendelijke groet.
Laatst gewijzigd door Ariel op vr nov 02, 2007 2:53 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Hallo Jongedame.

Bericht door naar boven »

Dienares_van_Allah schreef: Hey,

Dank je wel voor je reactie. Wel, waarom heb ik niet het Christendom gekozen omdat er een 3 eenheid is? In de naam van de vader en de zoon en de heilige geest. Christene geloven dat Jezus God is? En dat God God is? Dus ndan zijner 2 goden ??? en dan heb je nog eens de heilige geest? Dus ze zijn met 3?? Ik heb met veel christene gesproken en ze kunnen het niet uitleggen. In het Christendom mag je maar 1 god aanbidden. Maar ze bidden tot Jezus? En niet tot God. Jezus is een profeet geen God. ja tog? Plus al die beelden enzo? Hoe weten jullie nu hoe Jezus eruit zag? Waarom die beelden? DIt is al de basis van het christendom waar ik vragen over stel. Misschien kan jij me heir een antwoord op geven aub?

Mvg !!! :razz:
Het verschil tussen 3 opperwezens die niet bestaan en 1 opperwezen dat niet bestaat is nul.
3 maal 0 = 0
1 maal 0 = 0
0 = 0

En die beelden: tja, waarom een zwarte kubus en/of een meteoriet?
RTFM
Dienares_van_Allah
Berichten: 29
Lid geworden op: ma okt 15, 2007 8:44 pm
Locatie: Hier ergens op Aarde,hee!!
Contacteer:

Bericht door Dienares_van_Allah »

Ariel schreef:Wat een grote onzin vertel jij nu hier Dienares_van_Allah
Als jij een katholiek was dan moet je weten dat Christenen maar een God hebben.
Geen drie.
De Goddelijke drie-eenheid zegt het al. Het is een eenheid. Net zoals jij een drie-eenheid bent.
Wat God is, dat ben jij dus ook.
Je kan het vertalen in het bewuste, het onderbewuste en het superbewuste.
Of.. het ID , ego, en superego.
De wetenschap noemt het energie, materie en antimaterie.
Het gewone volk noemt het geest hart en ziel, of lichaam, verstand en geest.
Dat wordt er bedoelt met drie-eenheid.

Dus niks 3 goden. Je praat moslims na omdat jij jezelf niet verdiept hebt in deze materie.

Moslims zoenen de zwarte steen in Mekka. Dat is ook een soort van aanbidding, dus je kan Katholieken niet veroordelen.
Jij zit nu in met je islam een glazen huis, en dan is het niet verstandig om met stenen te gooien Dienares.

Afbeelding

Ander vraagje.. Hoe weet jij dat Mohammed bestaan heeft? Misschien heeft iemand hem wel verzonnen. Dit is een antwoord op je vraag hoe mensen weten hoe Jezus er uitgezien heeft.


Maar dan nog.. als dit de reden was om een liefdevolle God te verlaten voor een hardvochtige God , dan is het een zeer zwak excuus.
Waarom volg je een moordenaar in plaatst van een liefdevolle Jezus waar je heel veel van kan leren.

Het punt is dienares,
Jij weet niet waarom je moslima geworden bent. Jij bent waarschijnlijk door vriendinnen of een vriendje met islam in contact gekomen en het leek je wel cool om ook moslim te worden.
Als jij eerder in contact gekomen met boeddhisten dan was jij nu boeddhist. Cool hoor..
Als jij denkt dat je spiritueel bent, dan zit je namelijk bij de verkeerd religie. Er is niks spiritueels aan Islam.

Het was geen goed antwoord dienares , wat je me gaf.
Je mag opnieuw vertellen waarom jij moslima geworden bent.

Trouwens..jouw handtekening
De Profeet (Vrede zij met hem) heeft gezegt: "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst." (Overgeleverd door Moeslim en Boucharie)
Is niet overgeleverd door Moeslim en Boucharie, maar door de bijbel.
Het is de gouden regel.
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En wat jezelf verafschuwt moet je niet een ander aandoen.
Alle [dingen] dan, die gij wilt, dat u de mensen zouden doen, doet gij hun ook alzo; want dat is de wet en de profeten.

Het is dus een gejate uitspraak, en als Mohammed zich aan deze regel ghouden had, dan had ik respect voor hem, maar hij overtrad deze regel met beide voeten.

Vriendelijke groet.
IK weet niets van het Christendom ??? mijn moeder is abnormaal katholiek. Mijn vader is Boedhist. Nee heb het niet voor vriendjes of vriendinnen gedaan. Wat ik zo grappig vind ik stel gwn vragen en opeens "BAM"! Je voelt je aangevallen. Hoe voelt dat? Zo voelen wij, moslims, ons constant. En nee ik praat niet na wat moslims in mn oren hebbe gefluisterd. ik zeg en vraag je iets wat ik zelf heb bestudeerd. IK heb deze vraag aan de priester gevraagt en hij heeft mij geantwoord: "Onze hersenen zijn daar niet voor in staat om dat te begrijpen. Dit kan alleen God begrijpen." Een priester heefyt het Christendom tog bestudeerd ofniet? Hij is geleerd, ofniet?
De Profeet (Vrede zij met hem) heeft gezegt: "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst." (Overgeleverd door Moeslim en Boucharie)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89866
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Niet ik voel me aangevallen beste dienares, maar jij voelt je aangevallen.
Je projecteert je frustratie op mij. .
Ik ben van mening dat alle religies vals zijn. Dus ook het Katholieke geloof.
Waarom heb jij een priester nodig om je geestelijk te ontwikkelen?
Ben je te dom om zelf op onderzoek uit te gaan?
Jij bent dus zo iemand die alles voorgekauwd moet krijgen.
Zo iemand die steeds roept. “Vertel het me wat ik moet doen om een goed mens te worden, zeg het me, want ik kan zelf niet denken.

Je wilt praten over religie, en dat gaan we nu dus doen. Maar ik heb je al verteld dat ik niet met je mee gaat praten.
Ik ben zo rustig als een mens maar kan zijn, en ik zeg je dus wat ik denk.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dienares_van_Allah
Berichten: 29
Lid geworden op: ma okt 15, 2007 8:44 pm
Locatie: Hier ergens op Aarde,hee!!
Contacteer:

Bericht door Dienares_van_Allah »

Ariel schreef:Niet ik voel me aangevallen beste dienares, maar jij voelt je aangevallen.
Je projecteert je frustratie op mij. .
Ik ben van mening dat alle religies vals zijn. Dus ook het Katholieke geloof.
Waarom heb jij een priester nodig om je geestelijk te ontwikkelen?
Ben je te dom om zelf op onderzoek uit te gaan?
Jij bent dus zo iemand die alles voorgekauwd moet krijgen.
Zo iemand die steeds roept. “Vertel het me wat ik moet doen om een goed mens te worden, zeg het me, want ik kan zelf niet denken.

Je wilt praten over religie, en dat gaan we nu dus doen. Maar ik heb je al verteld dat ik niet met je mee gaat praten.
Ik ben zo rustig als een mens maar kan zijn, en ik zeg je dus wat ik denk.

Vriendelijke groet.
Zoals ik al zei ik praat graag met mensen over religies. Dus met priesters, imam, rabijnen,.... en ja ik benz elf ook op zoek gegaan. logisch ofniet. ik zeg gwn wat hij me heeft verteld omdat ik het niet begrijp. Dan ga je tog even aan een geleerde meer uitleg vragen. Ofniet? ALs je vragen hebt?
De Profeet (Vrede zij met hem) heeft gezegt: "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst." (Overgeleverd door Moeslim en Boucharie)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89866
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nee, ik ga geen geleerde om meer uitleg vragen.
Elke geleerde heeft weer een ander antwoord.
Als jij naar tien priesters of dominees gaat, dan krijg je tien verschillende antwoorden.
Ik denk zelf na, en ik maak mijn eigen conclusie.
Ook ik kan over de zelfde informatie beschikken waar dominees en priester hun “wijsheid”uit putten.
Alleen onzekere mensen hebben geestelijke “geleerde”nodig.
Natuurlijk kan je met dit soort mensen in discussie gaan, maar je moet niet alles wat ze zeggen voor zoete koek aannemen.

Heb jij nooit nagedacht over het verhaal van de ark van Noach?
Je kan het vinden in de bijbel en koran.
Heb jij wel eens nagedacht over het scheppingsverhaal?

Wil jij me vertellen hoe jij over deze beide verhalen denkt?

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
maturelife
Berichten: 82
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:38 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door maturelife »

Beste Dienares. Ik vind dat je een heel sterk punt maakt richting katholieke kerk. Meestal weten de mensen die het daar zouden moeten weten niet hoe ze op belangrijke vragen moeten antwoorden. En als se daar een antwoord geven dan is het een antwoord waar je wezenlijk niets mee kunt. Nogal eens een dooddoener en heel vaak een antwoord welk ook door menig ander, uit een ander geloof, of ongeloof net zo goed gegeven had kunnen worden. Ik krijg een beetje de indruk, na het lezen van je reacties, dat je een mens bent die in wezen op zoek is naar de diepere betekenis en zin van het leven. En dat is heel bijzonder.
Want het moet bij jouw zelf beginnen om ook voor jouw zelf te zijn. Ik hoop dat je volhoud met het zoeken naar die betekenis en inziet dat dat zoeken nooit ophoud.Hoewel je steeds meer leert, blijf je leren. Moedig dat je nog hier bent. Ik wil je later wat vertellen over hoe ik aankijk tegen de drie-eenheid. groetjes.
Mens ken Uw zelf
maturelife
Berichten: 82
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:38 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door maturelife »

Er zijn heel veel invalshoeken van waaruit je het begrip drie-eenheid kunt bekijken en beleven. Ariel heeft er al een paar genoemd. Ik beleef heel veel aan de volgende invalshoek.
In de Bijbel is de Vader de scheppingsgrond, de schepper van de materiele wereld zoals wij die kennen. Die schepping is een voortgaand dynamisch proces. In de beginfase heeft God die schepping als een Vader "begeleid".
De Bijbel is het historische boek van de Joden en de Joden hebben vrij nauwkeurig hun geschiedenis in het Oude Testament opgetekend. Jezus is geboren in het Joodse volk, het volk dat door God was uitgekozen omdat het als eerste de beschikking had over de bewustzijnsziel.
Jezus is "De Zoon van God" en Jezus heeft de wet vervuld.
Met de komst van Jezus is er een nieuwe fase aangebroken.
In het leven van Jezus is het belangrijkste moment de nederdaling van De Geest van Christus in de mens Jezus (De doop in de Jordaan)van waaraf Jezus De Christus werd. Jezus Christus. Als je het Nieuwe Evangelie leest dan kenmerkt het leven van Christus zich als een leven van broederschap. Jezus is niet als een vader die zijn kinderen opvoedt, ze de les leert, van alles voorziet, straft, beschermt enzovoort. Jezus is als een vriend, iemand bij wie je te rade kan gaan, iemand die je kunt vragen, iemand die wacht tot je je tot hem, dat wil zeggen tot LIEFDE, keert. Jezus kwam niet om op aarde te regeren maar om als mens te leven en te sterven. Het sterven van Jezus Christus was een offer, het was een offer omdat hij voor zijn sterven alles had afgegeven om ook werkelijk als mens te kunnen sterven. Daarom "Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten?"
Na het sterven van Jezus Christus kwam de opstanding. In de opstanding heeft de Zoon van God laten zien dat er na de dood leven is. Een geestelijk leven. Dat met de dood het "leven" niet ophoudt.
Door het opstandingsverhaal gaan de gebeurtenissen verder tot Pinksteren. Met Pinksteren daalde de Heilige Geest neer in de apostelen. Dat is was een vooruitlopen op wat er in de verdere evolutie van de mens steeds meer zal gaan gebeuren. Via de Heilige Geest werkt het goddelijk verder in de mens. Als de mens tot Christus wil komen dan kan dat niet meer - zoals in de tijd waarin Jezus op aarde was , in het lichaam - , het kan nu alleen maar in de Geest.

Zoals de materiele wereld steeds verder evolueert zo evolueert ook de geestelijke wereld. Je kunt tegen de drie-eenheid aankijken als een transformatie van het Goddelijke zoals zich dat op aarde manifesteert.
De (kwaliteit en tijdsperiode van de )Vader gaat over in de (kwaliteit en tijdsperiode van de)Zoon en de Zoon gaat over in de (kwaliteit en tijdsperiode van de) Geest.
Aan het einde der (aardse) tijden is de mens Geestmens, geen materieel mens meer, maar een Geestelijk Wezen.

Zo zie je dat de Vader, de Zoon en de Geest een drie-eenheid zijn.
Ook het kind mens en de volwassene mens en de bejaarde mens is in alle daarbij behorende specifieke kwaliteiten een eenheid, die eenheid vindt zich in de persoonlijkheid, de individualiteit, van de mens.

Als je kijkt naar belangrijke stukken in de Islamitische geschriften dan zie je dat het lijkt alsof Mohammed de hele ontwikkeling van de evolutie probeert af te sluiten. De Qoran is het absolute woord van Allah, er mag niets aan toegevoegd en veranderd worden, De profeet Mohammed zegt de laatste Profeet te zijn die nog wat van Allah te melden heeft.
Ik weet niet precies hoe ik dat laatste zou moeten begrijpen omdat alle Goddelijke wijsheid die daarna nog aan de mens geopenbaard is, - en dan doel ik voor een deel op het ontsluieren van ongelooflijk veel kennis over Gods schepping -, als iedere nieuwe ontdekking, door mensen verwoordt in boeken enzovoort, als een korreltje zand op Mohammed
zou vallen, lag hij begraven onder een meter zand of meer.

Het lijkt me interessant om jouw kijk hierop te vernemen. met de vriendelijke groeten.
Mens ken Uw zelf
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

ik weet met wat ik bezig ben. ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Dat je High loopt door de invloed van Taqiyah is duidelijk. Gevolg is dat je niet weet waar je mee bezig bent.
Plaats reactie