Aangenaam ...

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Re: De manier waarop ...

Bericht door Roelof »

Trotse-Moslim schreef:Het enige wat ik wil zeggen is dat de meeste hier niet of nauwelijks rekening houden met elkaars gevoelens
Houd de islam rekening met de gevoelens van niet moslims?
wat overeenkomt met wat ik in mijn eerste post vertelde. Dus dat diezelfde personen wel automatisch tegen moslims zijn als ze tegen de islam zijn.
Op zijn zachts gezegd vind ik het niet zo leuk dat jij een theologie aanbid, als absolute waarheid beschouwd, en probeert na te leven, die mij met "erger dan een beest" vergelijkt, en die jouw aanzet om tegen mij te strijden omdat ik niet in de hersenspinsels van één of andere middeleeuwse idioot geloof, of om mij van het leven te beroven als ik me niet als onderdanige slaaf gedraag voor jouw en je geloofsgenoten.

Hoe kun je zo achterlijk zijn om daar 'respect' voor te verwachten...???
Ik heb gemerkt dat de meeste geen respect kunnen opbrengen voor mensen met een andere ideologie cq. gedachtengang.
Denk je dat een jood respect heeft voor een nazi?
Hoe kan op die manier ooit een dialoog worden aangegaan?
Wat jij "dialoog" noemt is niets anders als het proberen om een ander jouw religieuze wil op te dringen.
Als men van iets of iemand heel veel houdt. Horen we hetgeen waar diegene van houdt niet te beledigen, zodat we elkaar niet kwetsen.
Wat een dom gelul zeg!
Jij mag van mij net zoveel van Mohammed, Adolf Hitler of Saddam Hoessein houden wat je wilt, dat maakt ze geen haar beter en daarmee ontneem je mij zeker niet het recht om mijn mening te geven over deze heren.

Bovendien vraag ik mezelf af of moslims wel weten wat houden van (hun almachtige) is..., de meeste liggen namelijk niet 5X per dag op de knieën uit liefde, maar uit angst!
Als iemand iets wilt weten over mijzelf als persoon-zijnde, zijn die vragen welkom. Zodat we de onderwerp - die blijkbaar gevoelig bij de meeste ligt - kunnen vermijden om zo evt. wrijvingen te voorkomen.
Ik heb je een aantal vragen gesteld!

Jij hebt je mond vol over "respect" maar kunt niet eens het fatsoen opbrengen om te antwoorden... :evil:
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Klasse Roelof!!!!!!!
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Re: Aangenaam ...

Bericht door Navane »

Trotse-Moslim schreef:ik merkte dat er veel haat en afkeer is tov. de moslims. (niet zozeer tegen de islam zelf gelukkig). Mede dankzij die site ben ik standvastiger geworden in mijn geloof.

Abdelkarim.
Alles op deze site gaat over islam en wat moslims in praktijk brengen. Ze hoeven dat niet te doen, ze kiezen daar zelf voor. De conclusie dat FFI tegen moslims zou zijn, is dus fout en komt voort uit het feit dat moslims zichzelf vereenzelvigen met het geloof. Ze zijn weinig getraind in het maken van logisch en intellectueel onderscheid.

Je maakt ook de opmerking: islam zorgt er voor dat de mensen niet maar doen waar ze zin in hebben.

Kun jij mij een voorbeeld noemen van een gedraging die de islam regelt op een afdoende manier en die ook niet op een andere manier kan worden geregeld?

Afdoende wil zeggen: zodat de ongewenst gedraging niet voorkomt? Want in de moslim wereld doen ze volgens mij ook maar gewoon waar ze zin in hebben.

Met een andere manier bedoel ik: gedragsnormen, afspraken tussen mensen via overeenkomsten, wetsregels?
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Bericht door Navane »

Trotse-Moslim schreef:
Ariel schreef:
Trotse-Moslim schreef:
.nl) daar heb ik tevens een certificaat van en ik heb in Egypte gestudeerd (daar heb ik ook een certificaat van). Dus mijn kennis is nog gering. Ik lees wel veel boeken (dat is mijn voornaamste hobby).


Trouwens, misschien heb ik ook wel een flinke bul op zak. De studies die ik net benoemd had zijn de part-time studies die ik na me reguliere colleges doe, of in de vakantie-tijden.

Ikis :oops:
Een studie van wat ? Een bul van wat? Iets anders dan islamkunde?
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Re: De manier waarop ...

Bericht door Navane »

Trotse-Moslim schreef: Ik heb gemerkt dat de meeste geen respect kunnen opbrengen voor mensen met een andere ideologie cq. gedachtengang.
Het respect voor de persoon krijg je kado, respect voor je denkniveau zul je moeten bewijzen.
Hoe kan op die manier ooit een dialoog worden aangegaan?
Een dialoog kun je voeren zonder respect te voelen, gewoon uit redelijkheid.

Als men van iets of iemand heel veel houdt. Horen we hetgeen waar diegene van houdt niet te beledigen, zodat we elkaar niet kwetsen
.

De meesten respecteren jouw standpunt, maar delen niet jouw gevoelens. Je mag dus ook niet verwachten dat ze daar respect voor hebben.
Als iemand iets wilt weten over mijzelf als persoon-zijnde, zijn die vragen welkom. Zodat we de onderwerp - die blijkbaar gevoelig bij de meeste ligt - kunnen vermijden om zo evt. wrijvingen te voorkomen

Ten tweede is deze onderdeel van de forum alleen bedoeld om elkaar voor te stellen aan de 'nieuwelingen'. Dus bij dezer.
.

Deze vragen betreffen jouw persoonlijke manier van omgaan met islam, dus het is terecht dat deze vragen hier gesteld worden.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Ik ben bang dat onze Trotse-moslim zich te trots voelt om ons 'kaffirs' nog te woord te staan Navane... :wink:
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Roelof schreef:Ik ben bang dat onze Trotse-moslim zich te trots voelt om ons 'kaffirs' nog te woord te staan Navane... :wink:
De laffe hond heeft al "afscheid" van ons genomen Roelof.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: De manier waarop ...

Bericht door Iznogoodh »

Trotse-Moslim schreef:Ik heb al jullie berichten teruggelezen.

Het enige wat ik wil zeggen is dat de meeste hier niet of nauwelijks rekening houden met elkaars gevoelens, wat overeenkomt met wat ik in mijn eerste post vertelde. Dus dat diezelfde personen wel automatisch tegen moslims zijn als ze tegen de islam zijn.

Ik bedoel: God is voor mij heilig. Dat is mijn visie en daar dient men respect voor te hebben. Evenals dat ik respect heb voor jullie visie/ideologie/gedachtengang of whatever.
Dikke neus. Dat heb je helemaal niet. Jij met je superieure geouwehoer over mensen die zonder Koran maar zouden doen waar ze zin in hebben.
Ik heb gemerkt dat de meeste geen respect kunnen opbrengen voor mensen met een andere ideologie cq. gedachtengang.
Een ervan heet Trotse-Moslim. Hij gaat er van uit dat niet-Moslims maar doen waar ze zin in hebben.
Hoe kan op die manier ooit een dialoog worden aangegaan?
Niet dus. Je bent er immers niet toe in staat. Je zit hoog op je pilaar van religieus narcisme.
Als men van iets of iemand heel veel houdt. Horen we hetgeen waar diegene van houdt niet te beledigen, zodat we elkaar niet kwetsen.
De Profeet Mohammed was een smerige misdadiger van de ergste soort. Een megalomane gek zonder een greintje geweten.
The last but not least:
Mijn complimenten voor de mensen die zonder emoties inhoudelijk reageerden op hetgeen wat ik te melden had, dikke pluim!

Als iemand iets wilt weten over mijzelf als persoon-zijnde, zijn die vragen welkom. Zodat we de onderwerp - die blijkbaar gevoelig bij de meeste ligt - kunnen vermijden om zo evt. wrijvingen te voorkomen.

Ten tweede is deze onderdeel van de forum alleen bedoeld om elkaar voor te stellen aan de 'nieuwelingen'. Dus bij dezer.

Groetjes!

Trotse-moslim :-)
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Moslima020
Berichten: 91
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 6:00 pm

Bericht door Moslima020 »

masha'Allaah trotse-moslim!!
Proud To Be A Moslima!!
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Ben je niet beschaamd, "moslima020" ?

Waarom ben je eigenlijk een moordenares ? (koran 9:111 - alle moslims zijn moordenaars)
Moslima020
Berichten: 91
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 6:00 pm

Bericht door Moslima020 »

tomc schreef:Ben je niet beschaamd, "moslima020" ?

Waarom ben je eigenlijk een moordenares ? (koran 9:111 - alle moslims zijn moordenaars)
wat praat jij dan, ik ben juist trots.

en ik vermoord geen mensen
Proud To Be A Moslima!!
Moslima020
Berichten: 91
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 6:00 pm

Bericht door Moslima020 »

trouwens ik weet niet waar je die rare tekst vandaan hebt gehaald, maar dat staat er niet eens in :S
Proud To Be A Moslima!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik denk dat hij dit bedoelt.

[9.5] ''Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.''
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Vroeger, heel vroeger weet je wel in de tijd van de Profeet Mohammed vzmh werd hij slechtt behandeld door de afgoddienaren zoals je al weet. Ze bedachten allemaal plannen om hem te doden en vielen hem lastig op straat. Een voorbeeldje he Mohammed liep een keer opstraat en was opweg naar de Moskee toen een gropeje afgoddienaren hem hebben toegetakeld. Mohammed vzmh die deed niks terug omdat hij geen geweld mocht gebruiken. Mohammed vzmh was het zat en kon het niet langer meer verdragen dat hij en zijn aanhangers zo slecht worden behandeld en steeds mishandeld worden. Hij vroeg Allah swt om hulp en vroeg of hij mocht terugslaan. Allah swt openbaarde toen die vers die jij gebruikt. Mohammed vzmh mocht in het vervolg na de 4 heilige maanden de afgoddienaren vermoorden. Hij mocht dus terugstrijden. Dat is de historische context van die vers. Het is dus niet zo dat Moslims maar alle afgoddienaren mogen vermoorden. Heel versen hebben betrekking met Mohammed vzmh en zijn dus historisch.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Chaimae schreef:Ik denk dat hij dit bedoelt.
[9.5] ''Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.''
Wat zou jij vinden van ee Heilig boek waarin stond:

Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de Moslims waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de speciale belasting betalen, laat hun weg dan vrij.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Chaimae schreef:Vroeger, heel vroeger weet je wel in de tijd van de Profeet Mohammed vzmh werd hij slecht behandeld door de afgoddienaren zoals je al weet.
Mohammed beledigde hun goden. Dat deed hij jarenlang. Als ik vandaag in Mekka ging verkondigen dat de Islam onzin is, dan zou ik nog geen paar minuten mijn gang kunnen gaan.
Ze bedachten allemaal plannen om hem te doden
Daar hebben we alleen zijn woord voor of beter gezegd de verhalen van zijn volgelingen. Hij kon jaren zonder dat hem iets overkwam hun goden beledigen. Hij migreerde naar Yathrib en liet zijn gezin achter. Als hij in levensgevaar was en zijn vijanden echt gevaarlijk waren, dan had hij zijn gezin meteen meegenomen.
en vielen hem lastig op straat.
Dat doen Moslims ook weleens met mij. Tijd voor een Heilige oorlog dus?
Een voorbeeldje he Mohammed liep een keer opstraat en was opweg naar de Moskee toen een gropeje afgoddienaren hem hebben toegetakeld. Mohammed vzmh die deed niks terug omdat hij geen geweld mocht gebruiken.
Heb je een bron?
Hij deed waarschijnlijk niks terug omdat hij in zijn eentje was.
Mohammed vzmh was het zat en kon het niet langer meer verdragen dat hij en zijn aanhangers zo slecht worden behandeld en steeds mishandeld worden. Hij vroeg Allah swt om hulp en vroeg of hij mocht terugslaan. Allah swt openbaarde toen die vers die jij gebruikt. Mohammed vzmh mocht in het vervolg na de 4 heilige maanden de afgoddienaren vermoorden.
Je mag dus mensen vermoorden die boos worden nadat jij ze aan de lopende band hebt beledigd.

Dat had Mohammed namelijk gedaan bij de bewoners van Mekka die de oude godsdienst aanhingen. Ze vroegen hem om op te houden en dat deed hij niet.

Jij vind dus dat moord een normale reactie is op gescheld? Ik vind schelden verkeerd. Ik geloof echter dat de straf moet passen bij het vergrijp. Mensen vermoorden voor een belediging is buitenproportioneel.

Als iedereen dat gaat doen dan is deze wereld binnen de korste keren heel dun bevolkt.
Hij mocht dus terugstrijden. Dat is de historische context van die vers.
Er staat nergens in de Koran dat dit vers alleen voor die tijd gold.
Het is dus niet zo dat Moslims maar alle afgoddienaren mogen vermoorden. Heel versen hebben betrekking met Mohammed vzmh en zijn dus historisch.
Dat verhaal hoor ik vaker. Dat staat er bij al die verzen echter niet bij. De koran wordt neergezet als boek voor altijd, maar als je dan op de agressieve verzen wijst, dan wordt er weer geroepen dat er een context is. Die context moet je dan ergens anders vandaan halen. Niet echt duidelijk hè. De Koran is dus een eeuwige boodschap tenzij het een boodschap is voor de 7e eeuw. Er staat echter niet duidelijk in de Koran wat dan een eeuwig gebod is en wat niet.

Jij noemt hier overigens geen Hadith waarmee je dat ondersteunt.

De Moslimveroveraars van India dachten daar overigens anders over. Er zijn daar extreme slachtingen aangericht onder Hindoes die zich niet wilde bekeren. Die moslimstrijders dachten dus niet dat de agressieve verzen alleen voor Mohammeds leven golden.
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Ik 'up' mijn topic even voor de nieuwelingen die zich afvragen wie ik ben :)

Oh ja, mochten er nog vragen zijn beantwoord ik ze graag, MITS ze op een normale manier gesteld worden, anders zal ik ze systematisch negeren (zoals ik dat altijd hier doe, wanneer ik merk dat vragen niet comform het Algemeen BESCHAAFD Nederlands worden gesteld).
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

We zien je hier steeds minder, waarschijnlijk zijn er weinig/geen vragen in ABN gesteld, hihi..
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Alle vragen zijn in normaal leesbaar Nederlands gesteld Vera.

Fijn voor jou dat jij er lol in hebt als iemand het fatsoen niet heeft om op een (discussie)forum de aan hem gerichte vragen te beantwoorden, ik persoonlijk vind het behoorlijk onbeschoft.

En dan ook nog de arrogantie hebben om na 3 maanden te proberen om dit topic nieuw leven in te blazen, zogenaamd voor degene die zich afvragen wie hij is.

Kennelijk zijn er nog mensen die er trots op zijn dat zij zich geestelijk laten onderdrukken door de dictatuur van één of andere middeleeuwse pedofiele tiran...
Dienares_van_Allah
Berichten: 29
Lid geworden op: ma okt 15, 2007 8:44 pm
Locatie: Hier ergens op Aarde,hee!!
Contacteer:

*-*

Bericht door Dienares_van_Allah »

Assalaamoe alaikoem wa rahmatoelahi wa barakatoeh,

MashaAllah!!! Moge Allah jou het beste geven in deze doenia en in het hiernamaals, inshaAllah!!

Ma3a salamaaaaaaaaaa :king:
De Profeet (Vrede zij met hem) heeft gezegt: "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst." (Overgeleverd door Moeslim en Boucharie)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: *-*

Bericht door Ariel »

Dienares_van_Allah schreef:Assalaamoe alaikoem wa rahmatoelahi wa barakatoeh,

MashaAllah!!! Moge Allah jou het beste geven in deze doenia en in het hiernamaals, inshaAllah!!

Ma3a salamaaaaaaaaaa :king:

:shock: :?: :ohmy:
Voor wie is dit bedoeld?
Voor mij? Of Roelof misschien?

Tegen wie ben jij aan het schelden?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dienares_van_Allah
Berichten: 29
Lid geworden op: ma okt 15, 2007 8:44 pm
Locatie: Hier ergens op Aarde,hee!!
Contacteer:

*-*

Bericht door Dienares_van_Allah »

Hey,

Schelden????
De Profeet (Vrede zij met hem) heeft gezegt: "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst." (Overgeleverd door Moeslim en Boucharie)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: *-*

Bericht door Ariel »

Dienares_van_Allah schreef:Hey,

Schelden????
Het klinkt als schelden dienares.
Wij spreken hier namelijk geen Arabisch.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dienares_van_Allah
Berichten: 29
Lid geworden op: ma okt 15, 2007 8:44 pm
Locatie: Hier ergens op Aarde,hee!!
Contacteer:

*-*

Bericht door Dienares_van_Allah »

Maar ik had het ook niet tegen jou :wink: ! Ik zei ffe de groet van de islam aan trotse-moslim :smile: !!

Als ik wil schelde dan zal ik dit wel in het nederlands doen :P

Groetjesss
De Profeet (Vrede zij met hem) heeft gezegt: "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst." (Overgeleverd door Moeslim en Boucharie)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

:( Wij krijgen Groetjesss en hij krijgt een "Assalaamoe alaikoem wa rahmatoelahi wa barakatoeh ?

Jij discrimineert.. Hoe komt dat?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie