Nou moe, de vakbond roept op tot boycot Israël!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Nou moe, de vakbond roept op tot boycot Israël!

Bericht door Ariel »

Dit is werkelijk bij de beesten af. :twisted: Ik schaam me dood.
Als ik lid van de ABVA/KABO was, zegde ik per direct op, en ik hoop dat er mensen zijn die deze actie tegen Israël verwerpen en ook daadwerkelijk hun lidmaatschap opzeggen.
Ten eerste behoort een vakbond de belangen van werknemers te behartigen en moeten ze zich niet met internationale politiek bemoeien.
Ik ben deze linkse regering zo spuugzat! De Joden haat heeft zich nu ook al genesteld in ons land.


Nou moe, de vakbond roept op tot boycot Israël!

donderdag 15 november 2007 10:15

De Nederlandse vakbond ABVAKABO FNV houdt op 29 november samen met het Palestina Komitee een actie tegen Israël.

De uitnodiging aan hun leden luidt als volgt:

'In het kader van internationale solidariteit met Palestijnse vakbonden organiseert ABVAKABO FNV een landelijke Palestina-conferentie op donderdag 29 november in Rotterdam. Op deze conferentie geven we actuele informatie over de situatie waarin onze Palestijnse collega's zich staande moeten houden, stimuleren we concrete initiatieven en zogenaamde "twinning"-projecten en bespreken we hoe ABVAKABO FNV tegemoet kan komen aan de oproep van onze Palestijnse collega's van PGFTU waar het sancties, boycot en moreel verantwoord investeren inzake Israëlische producten of dienstverlening betreft.”

Waar het om gaat is dus: een economische boycot van Israël.

Weinig twijfel
Er bestaat weinig twijfel over de vraag of Palestijnen die een moderne vakbond willen, het moeilijk hebben. Maar die vraag is nog altijd een geheel andere vraag dan de vraag of Palestijnse vakbonden het zo veel erger hebben dan vakbonden in de omringende Arabische landen.

Allereerst: de PGFTU, de gesprekspartner van de Nederlandse bonden, is een door Fatah gecontroleerde bond, die feitelijk weinig meer is dan een politiek verlengstuk. Niet zonder reden is kortgeleden in Ramallah uit protest tegen deze PGFTU een andere bond opgericht, de DWRC. Waarom?

Hierom:

‘Many Palestinian workers have long complained that the Palestinian General Federation of Trade Unions (PGFTU), which claims to represent more than 250,000 workers, does little on their behalf and is too closely allied with the Fatah political party.

In addition, the PGFTU has been criticized for a lack of transparency and for not holding internal elections for years. Hasan Barghouthi, DWRC General Director, told the opening session:

"One of the main challenges for this coalition will be to learn from the history of union movement so that we don’t repeat past mistakes.
Until now, Palestinian labor federations have been largely controlled by political factions but with no influence on politics."’

Verleiden
Fatah is al een tijdje bezig via zijn vakbondstak westerse vakbonden ertoe te verleiden een boycot tegen Israël in te stellen.

Maar als je het over Israël hebt, een land in een zeer woelige en gewelddadige regio, moet je goede redenen aanvoeren waarom je vervolgens niet over Israëls buurlanden spreekt. Alles is daar met alles verweven, en zo maar het ene landje van het andere isoleren is een uiterst selectieve daad die het vermoeden oproept dat er met verschillende maten wordt gemeten.

Hoe zou het gaan met de vakbonden in Egypte, het grootste Arabische buurland van Israel? En hoe zou het gaan met de vakbonden in Saoedi-Arabië?

Onthutsend
De waarheid is onthutsend: in Saoedi-Arabië zijn vakbonden verboden, en in Egypte is er één, een officiële die meer een sociaal verbond is, gecontroleerd door de oligarchen, dan een belangenbehartiger.

Zolang de situatie in de landen rondom Israël qua arbeidsrechten net zo slecht of slechter is dan in de Palestijnse gebieden, heeft de ABVAKABO FNV niet het recht om eenzijdig op te treden, tenmniste, als ze daar enig gevoel voor verhoudingen hebben.

OK - ABVAKABO FNV, als jullie Israël willen boycotten, moeten jullie ook Syrië, Egypte, Jordanië en Saoedi-Arabië boycotten – en boycot dan ook meteen de Chinezen, die al vele jaren vakbondsactivisten in hun kerkers gevangen zetten en al decennia Tibet bezet houden.

Wedden dat ze dat niet doen?

Leon de Winter
http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/as ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
osint
Berichten: 25
Lid geworden op: do nov 15, 2007 1:58 am

Re: Nou moe, de vakbond roept op tot boycot Israël!

Bericht door osint »

Ariel schreef:
- Dit is werkelijk bij de beesten af. :twisted:
- Ik schaam me dood.
- Ten eerste behoort een vakbond de belangen van werknemers te behartigen en moeten ze zich niet met internationale politiek bemoeien.
- Ik ben deze linkse regering zo spuugzat!

En hiermee verwoord je de gedachte van 80% van de Nederlandse bevolking.

whistling:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nou moe, de vakbond roept op tot boycot Israël!

Bericht door Ariel »

osint schreef:


En hiermee verwoord je de gedachte van 80% van de Nederlandse bevolking.

whistling:
Ik hoop het osint. Ik hoop het.
Ik ga nu bellen met de ABVAKABO.

Landelijke Palestina-conferentie ABVAKABO FNV
In het kader van internationale solidariteit met Palestijnse vakbonden organiseert ABVAKABO FNV een landelijke Palestina-conferentie op donderdag 29 november in Rotterdam.

Dit is een praktische conferentie, gericht op het uitwisselen van expertise. Ook staan we stil bij de sociaal economische situatie waaronder publieke dienstverleners in Palestina werken.

Locatie: Rotterdam, Zalencentrum Engels (naast CS)
Tijd: vanaf 10.00 uur tot ongeveer 17.00 uur.

Het programma bestaat o.a. uit:

Inleiding door panel van deskundigen en schets van de actuele situatie in Palestina door Anan Qadri van onze Palestijnse zusterbond, zelf actief in de zorgsector.
Lunch en Informatiemarkt met diverse stands en film.
Workshops gericht op informatie, vakbondslobby en solidariteitsnetwerk begeleid door ervaren Britse collega’s.
Afsluiting met conclusies en aanbevelingen.
Uitgebreidere informatie en aanmelding kan o.a. schriftelijk of per fax naar ABVAKABO FNV, Postbus 3010, 2700 KT Zoetermeer, faxnummer: (079) 35 21 226 t.a.v. Internationale Zaken, George de Roos. Maar u kunt u natuurlijk ook meteen aanmelden, via e-mail
http://www.abvakabofnv.nl/meedoen/beric ... akabo_fnv/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

De Duitse Federatie van Vakbonden spreekt zich krachtig uit tegen boycots van Israël:
In its statement opposing the boycott campaign, the DGB said "Israel's right to exist is non-negotiable," adding that "Anyone who challenges the foundations of the Jewish state can always reckon with our decisive resistance".

DGB President Michael Sommer recently told a German newspaper that calls for boycott measures are reminiscent of the Nazi slogan, "Don't Shop at Jewish Stores!"
http://israel-palestijnen.blogspot.com/ ... n-bij.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Deze mail kreeg ik terug van de ABVAKABO.
Geachte mevrouw

ABVAKABO FNV roept niet op tot het organiseren van een boycot van Israël!
De enige doelstelling van de Palestina dag is te discussiëren over hoe wij als vakbond in de publieke dienstverlening invulling kunnen geven aan internationale solidariteit met onze Palestijnse, internationaal erkende, PGFTU-zusterbond. Een beleid dat reeds in ons bondscongres van 1994 is vastgesteld.
Discussiëren over zin/onzin van een boycot als vakbondsinstrument is m.i. iets anders dan oproepen tot een boycot.

Ik zou willen dat er wat zorgvuldiger gelezen werd, voordat allerlei onjuistheden rondgestrooid worden.

Met vriendelijke groet
George de Roos
Beleidsadviseur internationale zaken
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Bericht door Navane »

Ariel schreef:Deze mail kreeg ik terug van de ABVAKABO.
Geachte mevrouw

ABVAKABO FNV roept niet op tot het organiseren van een boycot van Israël!
De enige doelstelling van de Palestina dag is te discussiëren over hoe wij als vakbond in de publieke dienstverlening invulling kunnen geven aan internationale solidariteit met onze Palestijnse, internationaal erkende, PGFTU-zusterbond. Een beleid dat reeds in ons bondscongres van 1994 is vastgesteld.
Discussiëren over zin/onzin van een boycot als vakbondsinstrument is m.i. iets anders dan oproepen tot een boycot.

Ik zou willen dat er wat zorgvuldiger gelezen werd, voordat allerlei onjuistheden rondgestrooid worden.

Met vriendelijke groet
George de Roos
Beleidsadviseur internationale zaken
Discussieren over de zin van een boycot heeft alleen zin als je besluit de boycot uit te voeren, indien het antwoord ja is. Als het antwoord ja is en je doet er niks mee (en dat weet je van te voren) hoef je de discussie niet te houden.
Als het antwoord nee is (en dat kun je ook redelijk van te voren inschatten) dan hoef je de discussie ook niet te houden.

Het is weer typisch de vakbonden alleen geinteresseerd in politieke situaties, want dat levert publiciteit op. En natuurlijk goed voor het netwerk met de linkse partijen.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:Deze mail kreeg ik terug van de ABVAKABO.
Geachte mevrouw

ABVAKABO FNV roept niet op tot het organiseren van een boycot van Israël!
De enige doelstelling van de Palestina dag is te discussiëren over hoe wij als vakbond in de publieke dienstverlening invulling kunnen geven aan internationale solidariteit met onze Palestijnse, internationaal erkende, PGFTU-zusterbond. Een beleid dat reeds in ons bondscongres van 1994 is vastgesteld.
Discussiëren over zin/onzin van een boycot als vakbondsinstrument is m.i. iets anders dan oproepen tot een boycot.

Ik zou willen dat er wat zorgvuldiger gelezen werd, voordat allerlei onjuistheden rondgestrooid worden.

Met vriendelijke groet
George de Roos
Beleidsadviseur internationale zaken
(ten overvloede)
Dan zou ik ze dit insmeren:
...en bespreken we hoe ABVAKABO FNV tegemoet kan komen aan de oproep van onze Palestijnse collega's van PGFTU waar het sancties, boycot en moreel verantwoord investeren inzake Israëlische producten of dienstverlening betreft.”
Er staat: hoe
Er is dus kennelijk al besloten dat ABVAKABO FNV tegemoet gaat komen aan die oproep.
De vraag is alleen: hoe?
En niet: of.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Discussieren over de zin van een boycot heeft alleen zin als je besluit de boycot uit te voeren, indien het antwoord ja is. Als het antwoord ja is en je doet er niks mee (en dat weet je van te voren) hoef je de discussie niet te houden.
Als het antwoord nee is (en dat kun je ook redelijk van te voren inschatten) dan hoef je de discussie ook niet te houden.
Mag ik dit gebruiken Navane?
Het samenwerken met ervaren Britse collega’s baart me ook zorgen, want hun ervaren Britse collega’s roepen dus wel op tot een boycot van Israël.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

naar boven schreef: Er staat: hoe
Er is dus kennelijk al besloten dat ABVAKABO FNV tegemoet gaat komen aan die oproep.
De vraag is alleen: hoe?
En niet: of.
Dank je wel naar boven. Ik moet inderdaad zorgvuldiger lezen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Ik denk dat er teveel commotie over is ontstaan Ariel. De link die jij hebt gegeven werkt al niet meer.....

(of ik doe iets niet goed)
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Je hebt gelijk Ruth. De link werkt niet meer.
Misschien hebben meer mensen geklaagd?
De conferentie zal wel door gaan, maar nu in het geniep.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Ophef!

Bericht door naar boven »

Abvakabo FNV betreurt ophef Palestinacongres
donderdag 01 november 2007 19:35 | Redactie politiek

DEN HAAG - Ambtenarenvakbond Abvakabo FNV betreurt de ophef die is ontstaan over zijn landelijke Palestinaconferentie.

De vakbond schreef donderdag op zijn site dat de Abvakabo FNV tijdens de conferentie op 29 november wil bespreken „hoe we tegemoet kunnen komen aan de oproep van onze collega’s van de Palestijnse vakbond PGFTU waar het sancties, boycot en moreel verantwoord investeren inzake Israëlische producten of dienstverlening betreft.”Die zinsnede is „wat ongelukkig geformuleerd”, aldus een woordvoerder van de Abvakabo FNV donderdagavond. „We beogen een praktische conferentie te organiseren waarop we onze expertise kunnen delen met onze Palestijnse zusterbond om die bond te steunen bij zijn werk. Het ligt niet op onze weg om een politieke uitspraak te doen over een boycot van Israëlische producten. We zullen daar geen politiek standpunt over innemen.” De gewraakte tekst is inmiddels van de site verwijderd.

De ChristenUnie handhaaft desondanks haar schriftelijke vragen over de conferentie.

Op de vredessite (sic), bijvoorbeeld, staat het gewraakte bericht (nog) wel..
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Grappig. :razz:
Ik weet niet of ik de mail nu nog moet beantwoorden, want ik denk dat de Abvakabo al helemaal gek gebeld en gemaild is door hun leden.
Gelukkig maar, en misschien heeft het iets geholpen en zijn ze na gaan denken over hun PC gedrag. Niet dat ik daar veel vertrouwen in heb.
De conferentie gaat gewoon door, en de Palestijnse hapjes die geserveerd worden zullen goed smaken.

Ik heb ze geadviseerd om hun PC met Intell Inside de deur uit te doen, hun mobieltjes omgekeerd in een glas water te zetten , en medicijnen die ontwikkeld werden door Israël onmiddellijk in de vuilbak te kieperen, en voortaan alleen dit soort artikelen te kopen die gefabriceerd zijn in Palestina.

Ik vermoed dat ze daar weinig zin in hebben.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Bericht door Navane »

Ariel schreef:
Discussieren over de zin van een boycot heeft alleen zin als je besluit de boycot uit te voeren, indien het antwoord ja is. Als het antwoord ja is en je doet er niks mee (en dat weet je van te voren) hoef je de discussie niet te houden.
Als het antwoord nee is (en dat kun je ook redelijk van te voren inschatten) dan hoef je de discussie ook niet te houden.
Mag ik dit gebruiken Navane?
Het samenwerken met ervaren Britse collega’s baart me ook zorgen, want hun ervaren Britse collega’s roepen dus wel op tot een boycot van Israël.
Vooral doen. Dit soort schijnredenaties maakt goed duidelijk hoe linksen hun eigen werkelijkheid scheppen. Vooral in de tijd van Stalin was men voortdurend bezig met dit soort redenaties.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Magnifique! Alhoewel een boycot niet zal bijdragen aan vrede. De Internationale gemeenschap maakt absoluut geen vuist. De hoogstaande normen van het interntionale humanitaire recht moeten het afleggen tegen de 'internatione recht tegen terrorisme.' Er wordt ook niet raar opgekeken als Israel dit 'recht' preventief benut. Voor Palestijnen is het uit den boze om zich te verdedigen.

Niemand is opgewassen tegen de bijzondere geslepen Israelische propagandamachine. Naast militaire kracht is propagandam Israels tweede levenslijn.

Mondelinge overlevering van de Profeet, die beschrijft hoe het de Joden zal vergaan op de dag van het Laatste Oordeel:

Code: Selecteer alles

De Joden verstoppen zich achter de rotsen en de bomen. Maar de rotsen en bomen roepen: 'O Moslim, O dienaar van God, er is een Jood achter mij. Kom en dood hem'. (hadeeth) 
De moslims hebben de joden altijd anders behandeld dan de christenen.
De christenen beschouwden de joden als de moordenaar van God. Alleen al daarom verdienden ze niet te leven. De islam daarentegen..
Bovendien zag de Islam het Jodendom niet als een theologische bedreiging- en al helemaal net als een politiek-militaire bedreiging, anders dan het Christendom.

Liever vergeten de Europeanen welke gruwelen het oude continent de mensheid heeft aangedaan in eeuwen vol strijd, territoriale drang, feodalisme, koloniale expansie, minachting voor alles wat niet getooid was met een witte huid.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Joannes
Berichten: 332
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:55 am
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Joannes »

De christenen beschouwden de joden als de moordenaar van God. Alleen al daarom verdienden ze niet te leven. De islam daarentegen..
Als een menspersoon zich bediend van dergelijke, gezochte argumenten, die een onderdeel uitmaken van de christelijke leer, die tezelfdertijd verworpen en ontkend wordt, dan ben je volledig de kluts kwijt.
Het verstand, voorzover dat er nog is, is volledig verweekt en gedegenereerd tot een grijze brij, waarin een nog functionerend relie-gezwel sprookjesverhalen en woestijndoctrines uitbraakt.

Redding is, vrees ik, helaas niet meer mogelijk.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Joannes schreef:
De christenen beschouwden de joden als de moordenaar van God. Alleen al daarom verdienden ze niet te leven. De islam daarentegen..
Als een menspersoon zich bediend van dergelijke, gezochte argumenten, die een onderdeel uitmaken van de christelijke leer, die tezelfdertijd verworpen en ontkend wordt, dan ben je volledig de kluts kwijt.
Het verstand, voorzover dat er nog is, is volledig verweekt en gedegenereerd tot een grijze brij, waarin een nog functionerend relie-gezwel sprookjesverhalen en woestijndoctrines uitbraakt.

Redding is, vrees ik, helaas niet meer mogelijk.
Ik zet slechts de feiten neer, mijnheer!
Het feit dat jij er niet tegen kan en ze daarom maar onder de tapijt veegt kan mij een zorg wezen.

Met vriendelijke groet.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Jij hebt het helemaal mis lieve Chaimae.
Hup, ga onderzoek doen.

De Joden hebben Jezus niet vermoord.
Jezus moest sterven voor jouw en mijn zonde, en het was zijn vrije wil. Het moest gebeuren.
De Joden zijn gebruikt om de voorspelling te laten gebeuren.

PS.. en ik maar denken dat Moslims NIET GELOVEN dat Jezus aan het kruis gestorven is. :shock:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Daar ging het nou even niet om. Ik haalde slechts een voorbeeld aan.. om het gedrag van de Islam jegens de joden ..
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het voorbeeld dat Christenen de Joden als de moordenaar van God beschouwen ?
Dat is dus een fout voorbeeld.
Als je een discussie wil aangaan, dan moet je met feiten komen Chaimae. Geen losse flodders schieten
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Wie is deze sheik Chaimae ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dat is sheikh Yassin, voormalig Hamas-leider. Vermoord door een Israelische liquadatieactie, zonder een geldig reden. =) Maar Israel doet niks anders he?! Immers, de hoogstaande normen van het interntionale humanitaire recht moeten het afleggen tegen de 'internatione recht tegen terrorisme.' Er wordt ook niet raar opgekeken als Israel dit 'recht' preventief benut. Voor Palestijnen is het uit den boze om zich te verdedigen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Vermoord door een Israelische liquadatieactie,
ALs je door een selectieve eliminering duizenden andere slachtoffers en oorlog kan vermijden is deze verantwoord.
Meer doet Israel niet dan tegen de Palestijnen die hun de oorlog verklaard hebben, de volledige uitroeing van het Joodse volk beogen.

Haniyah, van Hamas zijn woorden: Het enige dat je Hitler kan verwijten is dat deze het werk van de uitroeing van de Joden niet consequent genoeg gedaan heeft.
Deze in navolging van het ideengoed van Sheik Yassin.

KAkkestijnen voeren geen verdedigingsoorlog, maar een offensieve, op basis van de Koran. Israel heeft alle recht op verdediging.

Wat is het meest humane?

Een volledige oorlog, of de elimatie van een monster.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Chaimae schreef:Dat is sheikh Yassin, voormalig Hamas-leider. Vermoord door een Israelische liquadatieactie, zonder een geldig reden.
Onzin, het was eigenlijk een oorlogshandeling. Er is immers een officiele staat van oorlog tussen de Palestijnen en Israel. Hamas heeft vele aanslagen gepleegd op Israel en er mag dus dienovereenkomstig op gereageerd worden. :twisted:

Ook in een klassieke oorlog met fronten is de leiding van een oorlogvoerend land vogelvrij voor de tegenpartij. In WOII wilden men met bombardementen op Berlijn ook de nazi-top ombrengen en in de eerste golfoorlog heeft men ook geprobeerd Saddam Hussein zelf te raken in zijn bunker.
Plaats reactie