Geert Wilders in Hollywood. Kritische film over Islam

stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Geert Wilders in Hollywood. Kritische film over Islam

Bericht door stropke »

Tja met zo 'n kapsel kunt ge niet anders dan creatief zijn, Geertje :lol:

http://msn.anp.nl/msn/nieuws.do?action= ... id=5215480

Zorgen over islamfilm van Wilders
DEN HAAG - Het kabinet maakt zich zorgen over de reacties op een provocerende film waar Geert Wilders aan werkt. De ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken hebben de PVV-leider in een gesprek gewezen op de risico's van zijn filmplannen.

,,Er zijn maatregelen genomen voor het geval er een heftige discussie volgt op de film'', zei een woordvoerder van minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) woensdag naar aanleiding van berichtgeving in de Telegraaf. De zegsman voegde daar aan toe dat het Wilders vrij staat om zijn mening te uiten.

De PVV-fractievoorzitter bevestigt dat hij werkt aan een film. Daarin wordt de koran neergezet als een fascistisch boek.

:roll:
En het mooiste vind ik de uitspraak van Ballin: ...voor het geval dat...
Tja, der moest eens niemand wat zeggen.
Wel we zullen ons vast voorbereiden hier op FFI, beste Ernst.
Zou hij nu dat Ernst(ig) bedoelen of niet, die maatregelen.?? :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door stropke op wo nov 28, 2007 11:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

:lol:
Krijg just een idee. Miss heeft hij nog kandidaten nodig voor de hoofdrol?
Liefhebbers voor auditie te doen bij hem ? En de rest van het forum kan figurant zijn.
En gelet op de tijd waarin de islam zich afspeelt ben ik al klaar met mijn kostum :lol: :lol: :lol:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Zelfs in Het Belang van Limburg is uitgedreid aandacht ervoor.
Ge ziet hoe belangrijk Limburg is in de strijd voor vrijheid en behoud van eigen wano's.

http://www.hbvl.be/nieuws/Buitenland/de ... 4435DD2A4C}

28/11 Nederlandse overheid vreest gevolgen Koran-film Wilders
Het kabinet heeft voorzorgsmaatregelen getroffen voor mogelijke gewelddadige reacties op een film van Geert Wilders waarin de Koran wordt gehekeld. Wilders is bezig de film te maken en zegt dat het heilige boek van de moslims 'niet op de meest positieve manier' centraal zal staan. De film moet eind januari op tv en via internet te zien zijn.

Over de precieze inhoud van de film houdt Wilders zich op de vlakte. "Het is bekend wat ik van de Koran vind, de inhoud van de film is in lijn met de debatten die ik erover heb gevoerd", verklaarde de PVV-voorman vanmorgen. Hij zegt in gesprek te zijn met een tv-zender, maar niet met welke.

Eerder dit jaar zorgde Wilders -die al jaren door de overheid wordt bewaakt wegens bedreigingen uit moslimhoek- nog voor beroering met een pleidooi voor het verbieden van de Koran. Hij vergeleek het boek met Adolf Hitlers Mein Kampf en sprak van 'het probleem van de fascistische islam'. Zijn oproep aan moslims om de Koran te verscheuren als zij in Nederland willen blijven wonen, zorgde voor beroering en emotionele kritiek.

Het kabinet maakt zich op voorhand grote zorgen over de gevolgen van de film. Gevreesd wordt voor heftige reacties onder moslims, zoals de Deense 'cartoonrellen' van begin vorig jaar. Toen waren spotprenten over de profeet Mohamed in een Deense krant aanleiding voor rellen en brandstichting van Deense ambassades in het Midden-Oosten.

De ministers Ernst Hirsch Ballin van Justitie en Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken hebben daar begin deze maand met Wilders over gesproken. "Zij hebben hun zorgen geuit en hem gevraagd de risico's van zijn film in overweging te nemen", aldus een woordvoerder van Justitie.

Volgens de woordvoerder zijn voorbereidingen getroffen voor het geval 'de discussie plotseling heftiger wordt'. Het ministerie weigert daar verder elk commentaar over. Ook de woordvoerster van het nationaal coördinator terrorisme bestrijding (NCTb) wil niet op de zaak ingaan.

Wilders zegt zijn filmplannen, waar hij al enkele maanden aan werkt, door te zetten. "Ik moet een film kunnen maken, zoals ik die wil." Het aantal medewerkers heeft hij om veiligheidsredenen beperkt tot een 'kleine groepje'. Hij is, zegt hij, de enige politicus die erin optreedt.

Het Ministerie van Justitie beklemtoont dat Wilders niet wordt beperkt in zijn vrijheid van meningsuiting. "In het gesprek met de ministers is nadrukkelijk aan de orde gekomen dat iedereen vrijheid van meningsuiting heeft, zonder toezicht vooraf."
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

De regering siddert.
Wat gaat er gebeuren als Wilders de film ook werkelijk uit gaat zenden.
Bang voor de reacties uit Islamitische landen, bang voor onze moslim jeugd.
De regering gaat nu al door het stof, en straks krijgt Wilders de schuld als Nederland zal branden.

De film is nog niet uitgezonden , en de eerste dreigementen van de 'voorzitter van de Nederlandse Moslim Raad Abdelmajid Khairoun' zijn al binnen. ‘We vrezen het ergste als dit werkelijkheid wordt. Het laatste woord is dan aan de jongens op straat. Die kunnen wij dan niet meer tegenhouden, kijk naar Frankrijk,’ zegt de voorzitter.

Verhagen waarschuwt Wilders voor Koranfilm
woensdag 28 november 2007 13:22

Minister Maxime Verhagen (CDA) van Buitenlandse Zaken heeft PVV-leider Geert Wilders gewaarschuwd voor de gevaren van een controversiële film over de Koran voor zijn eigen veiligheid en die van Nederlanders in binnen- en buitenland.

‘Het is overduidelijk dat bepaalde opvattingen kunnen leiden tot reacties,’ zegt de minister woensdag. Wat voor reacties wilde hij niet zeggen.

Vertrouwelijk
Verhagen maakte duidelijk dat het kabinet pal staat voor de vrijheid van meningsuiting maar de mening van Wilders ‘absoluut niet deelt’.

Volgens de PVV-leider was het gesprek met Verhagen vertrouwelijk. ‘Kennelijk dacht het kabinet daar anders over,’ zegt hij na afloop van een debat in de Tweede Kamer woensdag.

'Niet mijn probleem'
Wilders is zich er bewust van dat zijn beoogde film ‘bepaalde reacties’ tot gevolg kan hebben. Het is niet zijn intentie mensen te beledigen, mocht dat wel het geval zijn dan is dat ‘jammer, maar niet mijn probleem,’ aldus de PVV’er.

‘Ik hoop dat het de ogen van mensen opent dat de Koran à la Mein Kampf verboden moet worden,’ zegt Wilders over de ‘stevige’ film waarmee hij zijn standpunten over de Koran wil uitdragen.

Wilders: ‘Het is een verschrikkelijk en fascistisch boek dat mensen nog altijd inspireert tot verschrikkelijke daden.’

Discriminatie
Voorzitter van de Nederlandse Moslim Raad Abdelmajid Khairoun betreurt de plannen van Wilders, die volgens hem maar blijft provoceren. ‘We vrezen het ergste als dit werkelijkheid wordt. Het laatste woord is dan aan de jongens op straat. Die kunnen wij dan niet meer tegenhouden, kijk naar Frankrijk,’ zegt de voorzitter.

Wilders kwetst volgens Khairoun niet alleen moslims, maar heel Nederland. ‘Ik denk niet dat hij de Koran heeft gelezen, evenals het Wetboek van Strafrecht, want discrimineren mag niet.’

Eind januari
Waar en hoe de film uitgezonden gaat worden, kon Wilders nog niet zeggen. Hij wilde ook niet vertellen wie de regisseur is. Wilders zegt in gesprek met een zender. De publieke omroepen zeggen niet door hem benaderd te zijn.

Als niemand de film wil uitzenden dan probeert Wilders het via de zendtijd voor politieke partijen.

Door Luc van Kemenade
http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/ ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

De regenten en hun paladijnen piepen en sissen als een oververhitte stoomketel. En de pers is blij wat te publiceren te hebben wat lezers trekt.
Er is geen krant zonder het nieuws over de plannen van onze Geert.
Zo had Geert een vertrouwelijk gesprek met minister Verhagen. Maar toen bedacht Zijne Exellentie dat het publicitair beter was om zijn mond open te doen over het gesprek. Mogelijk voelen met dit voorbeeld voor ogen de andere gesprekspartners zich nu ook geroepen om uit de school te klappen (Justitie, Buitenlandse zaken, onze Joustra (de groot-coördinator))
Volgens de PVV-leider was het gesprek met Verhagen vertrouwelijk. ‘Kennelijk dacht het kabinet daar anders over,’ zegt hij na afloop van een debat in de Tweede Kamer woensdag.
Dit is gezegd:
Minister Maxime Verhagen (CDA) van Buitenlandse Zaken heeft PVV-leider Geert Wilders gewaarschuwd voor de gevaren van een controversiële film over de Koran voor zijn eigen veiligheid en die van Nederlanders in binnen- en buitenland.
‘Het is overduidelijk dat bepaalde opvattingen kunnen leiden tot reacties,’ zegt de minister woensdag. Wat voor reacties wilde hij niet zeggen.
Wel, wat de minister niet wil zeggen, dat doet een allahtoon dan wel voor hem, en niet de minste, de Nederlandse Moslim Raad woordvoerder:
DEN HAAG - Abdelmajid Khairoun van de Nederlandse Moslim Raad betreurt de plannen van Geert Wilders om een film over de Koran te maken. Dat liet de voorzitter van de overkoepelende moslimsorganisatie woensdag in een reactie weten.
Volgens Khairoun zijn de filmplannen van Wilders eigenlijk niets nieuws. De PVV-leider blijft volgens hem provoceren. ''We vrezen het ergste als dit werkelijkheid wordt. Dan is op een gegeven moment het laatste woord aan de jongens op de straat. En die kunnen wij dan niet meer tegenhouden. Kijk maar naar Frankrijk.''
Het dreigement is duidelijk: Min. van Bin. Zaken, maak de borst maar nat. En voor de Min. van Buit. Zaken heeft hij ook wat:
Ook verwacht Khairoun veel negatieve reacties uit het buitenland, te vergelijken met de affaire over de satirische cartoons over de profeet Mohammed in Denemarken, twee jaar geleden. ''Andere landen zullen het niet begrijpen. Ik ben bang dat veel Nederlandse producten geboycot zullen worden.''
Wie weet komt er begin dit jaar wel een run op de rook- en vuurmelders en brandblussers door verontruste burgers. Passieve verdediging want active verdediging is niet toegestaan omdat die de rechten van de daders zou kunnen schenden.
Ik heb geen benul welke producten geboycot kunnen worden.
DAF-auto's? Sikkens lakken? Stork machines? Fokker vliegtuigen? ABN-AMRO? Nutricia babyvoeding?
De enige nog bestaande Nederlandse International is Philips bij mijn weten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ook verwacht Khairoun veel negatieve reacties uit het buitenland, te vergelijken met de affaire over de satirische cartoons over de profeet Mohammed in Denemarken, twee jaar geleden. ''Andere landen zullen het niet begrijpen. Ik ben bang dat veel Nederlandse producten geboycot zullen worden.''
Dat is dan goed voor Nederland.
De Boycott van Deense produkten door de Islamterritoria viel voor Denemerken positief uit.
Deze Boycott leidde naar een verhoging van de vraag naar Deense produkten in andere delen van de wereld.
Ik drink nog steeds Carlsberg sindsdien. In Januari kan ik misschien overstappen op Heineken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Misschien moeten we nu dadels en vijgen gaan hamsteren. :shock:
Ik neem aan dat ze deze producten dan ook niet meer aan ons willen verkopen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Misschien moeten we nu dadels en vijgen gaan hamsteren. Shocked
Ik neem aan dat ze deze producten dan ook niet meer aan ons willen verkopen.
Ze gaan ze zelf nodig hebben, vervangingsmiddel bij gebrek aan Nederlandse kazen en melkprodukten.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Geeft niet Ariel, kan je persoonlijk dadels (deglet ennour) uit eigen oogst bezorgen :lol: Geen betere op om het even welke markt te vinden.
Vijgen wordt problematischer, geen water genoeg... :?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Daar hou ik je aan Dutch. :razz:
Misschien kan ik daar een stukje Hollandse kaas tegenover zetten?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Doe maar gelijk een heel wiel, dan voorzie ik je van enkele 'arjouns' dadels :razz:
De dadeloogst is nu nog volop aan de gang en het moet gezegd, dankzij de grote hitte deze zomer zijn ze uitzonderlijk lekker, vooral dan met een groot glas koude verse 'lben' (karnemelk) erbij.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nederlandse Moslim Raad vreest het ergste


DEN HAAG - Abdelmajid Khairoun van de Nederlandse Moslim Raad betreurt de plannen van Geert Wilders om een film over de Koran te maken. Dat liet de voorzitter van de overkoepelende moslimsorganisatie woensdag in een reactie weten.

Volgens Khairoun zijn de filmplannen van Wilders eigenlijk niets nieuws. De PVV-leider blijft volgens hem provoceren. ''We vrezen het ergste als dit werkelijkheid wordt. Dan is op een gegeven moment het laatste woord aan de jongens op de straat. En die kunnen wij dan niet meer tegenhouden. Kijk maar naar Frankrijk.''

Ook verwacht Khairoun veel negatieve reacties uit het buitenland, te vergelijken met de affaire over de satirische cartoons over de profeet Mohammed in Denemarken, twee jaar geleden. ''Andere landen zullen het niet begrijpen. Ik ben bang dat veel Nederlandse producten geboycot zullen worden.''

''Wilders kwetst niet alleen moslims, maar ook Nederland in het geheel. Ik denk trouwens niet of hij de Koran heeft gelezen, evenals het Wetboek van Strafrecht, want discrimineren mag niet.''

Een andere overkoepelende moslimorganisatie, het Contactorgaan Moslims en Overheid wil niet reageren op de plannen van Wilders. ''Het is niet de eerste keer dat Wilders iets negatiefs over de Koran zegt, meer wil ik voorlopig niet zeggen'', liet voorzitter Driss el Boujoufi weten.

(ANP)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

want discrimineren mag niet.
Ridiculiseren en critiseren van de Koran is geen discriminatie.
Integendeel, het is een gelijkstelling met de andere religies.
Voor Mosilms is dit anders. De norm van gelijkheid voor hun is dat zij daar boven staan, de andere religies als voor Islam officieel tweederangs niet.

Islam is een systeem van apartheid en klasses. Gelijkheid voor hun is als hun onderverdeling in klasses gevolgd wordt.
Moslims zijn niet voor niets de besten onder de mensen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

''Wilders kwetst niet alleen moslims, maar ook Nederland in het geheel.
Ik weet niet of dit ook als een verborgen bedreiging gelezen moet worden?

Ik kan alleen maar door deze film gekwetst worden als mijn auto of huis in brand gaat, of erger, als men mij of andere Nederlanders fysiek iets aandoet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Waarom bemoeit regering zich met film Wilders?

Geert Wilders wil een kritische film maken over de Koran. Dat lijkt geen heel waardevolle bijdrage aan het politieke debat. Maar het Kamerlid heeft alle recht om te jennen

Gerry van der List

Als het niet om zo’n serieuze kwestie ging, zou je er bijna om moeten grinniken. Geert Wilders wil een film maken over de Koran.

We moeten natuurlijk netjes het resultaat afwachten, maar het lijkt op voorhand niet een heel waardevolle bijdrage aan de politieke discussie.

De standpunten van de leider van de PVV over de heilige schrift van de moslims zijn ook al lang bekend: het is een problematisch, onverdraagzaam boek (heel juist) en het moet verboden worden (heel onjuist).

Wilders wil gewoon zijn tegenstanders weer eens de gordijnen injagen.

Zorgelijk
Maar het Kamerlid heeft uiteraard alle recht om te jennen. Daarom is het zorgelijk dat het kabinet hem tot de orde heeft willen roepen.

CDA-minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen heeft in een gesprek gewezen op repercussies in het buitenland. En zijn partijgenoot op Justitie, Ernst Hirsch Ballin, riep op ‘respect’ te betrachten voor andermans geloofsovertuiging en waarschuwde voor de gevolgen van de film in Nederland.

Dit zijn tamelijk zinloze gesprekken. Als er iemand beseft wat de gevolgen zijn van kritiek op de islam, is het Wilders wel. De goede man wordt dag en nacht bewaakt.

Principieel onjuist
Je kunt opmerken dat hij geen constructieve bijdrage levert aan de oplossing van de problemen, maar hij is niet degene die de problemen veroorzaakt. Dat zijn de intolerante moslims die er niet voor terugdeinzen een filmmaker af te slachten.

Het optreden van het kabinet is ook principieel onjuist. Het maken van films is geen regeringszaak. Wilders moet alle mogelijkheden krijgen om te provoceren. Respect voor de vrijheid van meningsuiting is veel belangrijker dan respect voor geloofsovertuigingen.
http://www.elsevier.nl/opinie/commentar ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Alleen een verdomd goeie film volstaat, Wilders!

donderdag 29 november 2007 10:26

Er zijn mensen die gewelddadig worden wanneer je ze ervan beschuldigt dat ze gewelddadig zijn. Hieruit ontstaat een eigenaardig dilemma.

Je kunt zwijgen over hun gewelddadigheid, maar dat neemt die gewelddadigheid niet weg. Het is wel zo dat de kans op een explosie van geweld vermindert wanneer je hun gewelddadigheid niet ter sprake brengt.

Toch is dit niets anders dan een capitulatie voor hun gewelddadigheid. Je zwijgt uit angst voor geweld, terwijl dat potentiële geweld juist bekritiseerd moet worden.

Radicale moslims
Geert Wilders lokt met zijn kritiek op de Koran, of misschien wel de hele islam, geweld uit, althans, hij stelt de tolerantie van radicale moslims op de proef.

Is dat verstandig wanneer je de boel bij elkaar wilt houden? Nee. Is wat hij teweegbrengt precies wat hij denkt te bewijzen? Natuurlijk.

Radicale moslims zijn niet tolerant aangezien zij in ideeën geloven die intolerant zijn. QED – of niet?

Rechtvaardigen
Wilders gaat nu verder dan hij ooit is gegaan, voor zover de berichten dat suggereren. Ik vind dat hij dit alleen kan rechtvaardigen wanneer de film de moeite van het maken waard is.

En daarmee bedoel ik niet alleen de inhoud – die kan ik min of meer voorspellen: de Koran is voor een groot deel een akelig boek – maar ook de vorm.

Dat was ook het lastige bij de beoordeling van Submission: de film was niet Theo van Goghs beste. De kwaliteit lag in het cultureel- religieuze taboe dat Ayaan Hirsi Ali doorbraak, de afbeelding van door velen als heilig ervaren teksten op de huid van een vrouw. Maar als film was Submission niet bijster geslaagd.

Flauwekul
Wat kan Wilders daaraan toevoegen?

Wanneer hij voor ons, Nederlanders, een film maakt over de intolerante kanten van de Islam, verricht hij overbodig werk. Wie wil weten wat de Mohammedaanse traditie aan flauwekul en onzin veroorzaakt, hoeft niet lang te zoeken: er liggen inmiddels genoeg kritische werken in de boekwinkel.

Maar ik kan me voorstellen dat een serieuze kritische film over Mohammed, die in het Arabisch wordt gemaakt, in een behoefte voorziet.

Zal een Nederlandse publieke omroep zo’n film durven uitzenden? De VARA zendt binnenkort een documentaire uit waarin wordt beweerd dat de Jezus-mythologie gebaseerd is op de verhalen rond Julius Ceasar, en dat dus de hele Jezus-figuur een fabeltje is.

Ben benieuwd hoe gewelddadig christelijk Nederland zal reageren. Maar dit verplicht de VARA wel om een mogelijk kritische film over Mohammed, mocht Wilders zoiets met flair gemaakt hebben, ook uit te zenden.

Anoniem
Het belangrijkste onderzoek naar de bronnen en de ontstaansgeschiedenis van de islam heeft momenteel in Duitsland plaats onder leiding van de wetenschapper Christoph Luxenberg, een pseudoniem van een Koranonderzoeker die anoniem wil blijven (waarom zou hij dat toch willen?).

Enige tijd geleden had dagblad Trouw een reeks artikelen over zijn fascinerende werk. Een documentaire over dat werk zou bijdragen aan een nuchtere discussie, maar mocht Wilders een Submission-achtige film willen maken, dan vraag ik me af wat hij daarmee kan bewerkstellen.

Beroering
Ik vind dat Wilders moet kunnen zeggen wat hij wil, maar het is niet altijd nodig om dat te doen.

Wilders zoekt doelbewust de grenzen van onze open samenleving op, en alleen al zijn voornemen om een film te maken (of heeft hij al materiaal gedraaid?) leidt tot (inter)nationale beroering.

Ministers praten op hem in omdat bekend is dat in sommige landen doorgedraaide moslimfanaten de brandbestendigheid van de Nederlandse ambassades zullen beproeven, en misschien komt er wel een verbod op de export van stoute bladen als Heleen en tv- programma’s als Spuiten & Slikken naar islamitische landen, maar niemand in een rechtsstaat kan een burger ervan weerhouden bepaalde filmplannen uit te voeren.

Homo's
Een imam kan in Nederland beweren dat zijn geloof hem ertoe aanzet homo’s van daken te gooien – de rechter sanctioneert dat. Wilders kan dus ook zijn gang gaan.

Maar wat ertoe doet, vind ik, is de kwaliteit van de film zelf. De vormgeving moet sterker zijn dan de voorspelde reacties. Als provocatie heeft Wilders deze film niet nodig – we weten waar hij staat, en ook al overdrijft hij vaak schromelijk en is zijn retoriek vaak te grof, hij heeft niet altijd ongelijk wanneer hij de pijnlijke plekken van de Islam aanraakt.

Wilders moet de film maken die hij wil maken. Maar hij heeft wel de plicht, gezien de verwachte gevolgen, er een verdomd goeie film van te maken.

Tegelijkertijd vind ik: wanneer een Nederlandse publieke omroep een programma uitzendt waarin de hele Jezus-figuur aan gruzelementen wordt geslagen, kan er ook nog wel een filmpje over de Koran of Mohammed bij.

Multiculti, heet dat.

Leon de Winter
http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/as ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Leon de Winter slaat de spijker weer eens op zijn kop. En wat ik al tijden roep benoemd hij gelukkig ook maar weer eens:

Zal een Nederlandse publieke omroep zo’n film durven uitzenden? De VARA zendt binnenkort een documentaire uit waarin wordt beweerd dat de Jezus-mythologie gebaseerd is op de verhalen rond Julius Ceasar, en dat dus de hele Jezus-figuur een fabeltje is.

Ben benieuwd hoe gewelddadig christelijk Nederland zal reageren.
Tegelijkertijd vind ik: wanneer een Nederlandse publieke omroep een programma uitzendt waarin de hele Jezus-figuur aan gruzelementen wordt geslagen, kan er ook nog wel een filmpje over de Koran of Mohammed bij.

Multiculti, heet dat.
Waarom mag er over christenen al decennia lang van alles geroepen worden zonder dat er een haan naar kraait??
En nu, nog voordat de film er is, vliegt iedereen al in de gordijnen.
Bezopen gewoon :mad:
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Ok, ik had tijdens het eten een glaasje wijn gedronken, dus bezopen was ik niet, maar ik was wel ineens heel erg nuchter. Want ik keek op de StaatsTV naar 'Netwerk' met een EO logootje linksboven in beeld. Dus onder Christelijke Verantwoordelijkheid.
En de zaak werd groots opgeklopt: het verscheuren en het verbranden van een Koraan. De gruwel, de gruwel...
De demonisering van Geert spetterde van het scherm. Al zijn 'extreme' uitlatingen werden op een rijtje gezet. Vroegere politieke vriendjes kwamen hem in de extremisten-hoek met racistische tendenzen duwen. Of niet en dan was hij een zielig psychiatrisch geval dat de weg kwijt was geraakt ( het Sendero Luminoso van de socialisten wordt waarschijnlijk bedoeld).Tjonge, wat waren die even bezig te bewijzen dat ze zelf Gutmenschen zijn! Mohammedaanse woordvoerders keken bezorgd in de camera.
En ook waren er anonieme bronnen uit kringen van de veiligheidsdiensten die tonen dat Geert als risico voor de staatsveiligheid word gezien vanwege zijn sinistere plannen met een film waar ze natuurlijk al alles vanaf weten.
En wat moet nu een Mohammedaanse hotemetoot zeggen op een vraag: 'Hoeveel klappen denkt u dat een gemeenschap kan hebben voordat ze zelf terug gaan slaan?"
Het antwoord zou moeten zijn: 'Hebt U dan stront op de ogen? Overal in de wereld zijn we bezig om terug te slaan.", maar dat was het antwoord niet natuurlijk.
Het zal wel via 'uitzending gemist' terug te zien zijn morgen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Mahalingam schreef:Ok, ik had tijdens het eten een glaasje wijn gedronken, dus bezopen was ik niet, maar ik was wel ineens heel erg nuchter. Want ik keek op de StaatsTV naar 'Netwerk' met een EO logootje linksboven in beeld. Dus onder Christelijke Verantwoordelijkheid.
En de zaak werd groots opgeklopt: het verscheuren en het verbranden van een Koraan. De gruwel, de gruwel...
De demonisering van Geert spetterde van het scherm. Al zijn 'extreme' uitlatingen werden op een rijtje gezet. Vroegere politieke vriendjes kwamen hem in de extremisten-hoek met racistische tendenzen duwen. Of niet en dan was hij een zielig psychiatrisch geval dat de weg kwijt was geraakt ( het Sendero Luminoso van de socialisten wordt waarschijnlijk bedoeld).Tjonge, wat waren die even bezig te bewijzen dat ze zelf Gutmenschen zijn! Mohammedaanse woordvoerders keken bezorgd in de camera.
En ook waren er anonieme bronnen uit kringen van de veiligheidsdiensten die tonen dat Geert als risico voor de staatsveiligheid word gezien vanwege zijn sinistere plannen met een film waar ze natuurlijk al alles vanaf weten.
En wat moet nu een Mohammedaanse hotemetoot zeggen op een vraag: 'Hoeveel klappen denkt u dat een gemeenschap kan hebben voordat ze zelf terug gaan slaan?"
Het antwoord zou moeten zijn: 'Hebt U dan stront op de ogen? Overal in de wereld zijn we bezig om terug te slaan.", maar dat was het antwoord niet natuurlijk.
Het zal wel via 'uitzending gemist' terug te zien zijn morgen.
als ik dat lees wordt het hoog tijd dat ik me ga bezatten :mad:

De EO doet haar uiterste best om zo multiculti mogelijk over te komen.
Allahtoontje knuffelen is een van hun hobbies geworden.
En ondertussen sluiten ze hun ogen voor de realiteit. En die is dat de "zuivere" moslim met minachting naar hun uitsloverij kijkt en ondertussen zich in de handen wrijft.

De tijden dat ik de EO een warm hart toedroeg zijn voorbij. Helaas zijn het niet alleen de moslims die radicaler worden. Ik namelijk ook. :cry:
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Mahalingam schreef:Ok, ik had tijdens het eten een glaasje wijn gedronken, dus bezopen was ik niet, maar ik was wel ineens heel erg nuchter. Want ik keek op de StaatsTV naar 'Netwerk' met een EO logootje linksboven in beeld.
Een zeldzaam stukje stemmingmakerij, dit Netwerk-item.
Die Mohammedaanse hotemetoot wist op verzoek zomaar een vriendelijke korantekst te citeren.
Overigens zonder te vertellen wat er werkelijk mee bedoeld werd.
De toch niet onbelangrijke vraag: "op welke koranverzen zou Wilders kunnen doelen?" werd natuurlijk niet gesteld..
RTFM
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ik heb die uitzending van Netwerk ook gezien en was verrast door dat logootje van de EO. Maar ja, het is Netwerk en dat is 'progressief'. Wilders was weer 'extreem' en moslims zijn een soort 'Joden' die uitgeroeid zullen worden als Wilders aan de macht komt. Ik wordt doodziek van die flauwekul. Ik heb het al eerder gezegd, maar je wordt al decennia lang uitgemaakt voor fascist als je tegen het 'progressieve' gedachtegoed in gaat. :x
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ook Doekle Terpstra van het CDA vind dat 'redelijke mensen' (gutmenschen) zich massaal tegen Wilders moeten verzetten.
Dit artikel staat in Trouw:

http://www.trouw.nl/deverdieping/podium ... 96.ece/Nee_
tegen_kwade_boodschap_Wilders_opinie
’Nee’ tegen kwade boodschap Wilders (opinie)
Doekle Terpstra, voorzitter van de HBO-raad en CDA-lid

Wilders misbruikt zijn positie om op te hitsen. Dat is gevaarlijk. ’Redelijke mensen’ moeten zich verzetten.
Ik weet het, boosheid is een slechte raadgever. Toch word ik tot op het bot uitgedaagd en wordt mijn gemoed door Geert Wilders wel erg op de proef gesteld. Vol bravoure kondigt hij aan dat hij een film gaat maken waarin hij de islam neerzet als een fascistische religie. Dat doet een man die zegt dat hij het beste met Nederland voorheeft.

Maar ondertussen schept hij er genoegen in mensen bewust te schofferen door de religie waar zij (mede) hun identiteit aan ontlenen af te schilderen als een kwaadaardige bron. Volgens Wilders kan de Koran worden ingedikt tot het formaat van de Donald Duck. Hij vergelijkt het boek met Mein Kampf en zijn nieuwste credo is nu dus dat de Koran ’fascistisch’ is. Telkens opnieuw creëert Wilders over de ruggen van moslims een podium voor zichzelf en stuurt hij bewust aan op polarisering in de samenleving.

De eerste reacties op het plan van Wilders waren beheerst en afwachtend. De minister van justitie liet weten dat hij niet gelukkig is met het initiatief, maar dat hij het niet kan of wil verbieden. Voor een minister van justitie is dat natuurlijk de enige juiste reactie. Maar waar blijven de verontwaardigde reacties uit het land? Is dit plan van Wilders niet meer dan wat wild geraas, waarover we onze schouders moeten ophalen? Ben ik de enige die boos en bezorgd is? Ik voel me meer en meer getergd door de voortdurende beledigingen aan het adres van de moslims. Ik erger me aan de man die als een splijtzwam fungeert en bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet. Ik erger me over het feit dat Wilders op geen enkele manier verantwoordelijkheid neemt voor een inhoudelijk debat over de multiculturele samenleving.

Geert Wilders is niet zomaar een Nederlander met een mening. Hij is politicus en lid van de Tweede Kamer. Ook hij heeft uiteraard het recht van het vrije woord. Maar juist als volksvertegenwoordiger heb je plichten tegenover de samenleving. Van een Kamerlid mag gevraagd worden zich verantwoordelijk op te stellen en mensen of groepen niet bij voortduring op hun te ziel trappen. Maar Wilders misbruikt zijn positie en het vrije woord als een alibi om op te hitsen en kloven in de samenleving te slaan.

Terecht wees de alom gewaardeerde (en vertrekkende) politicus Ed van Thijn er onlangs op dat democratie niet vanzelfsprekend is. Democratie kent ook het risico van implosie. Als we niet behoedzaam omgaan met het vrije woord en daar ook de beperkingen niet van kennen, is dat riskant voor de kwaliteit van samenleven en voor het democratisch bestel. We kunnen de democratie ook opblazen onder het mom van datzelfde vrije woord. Wilders’ zogenaamd ’vrije woorden’ vormen een bedreiging voor een samenleving waarin tolerantie, gastvrijheid en solidariteit kernwaarden zijn.

Onbegrijpelijk vind ik het, dat de ’redelijke mensen’ – waartoe ik mijzelf ook reken – zo onverschillig lijken te zijn. Wanneer staan wij eens op? Wanneer manifesteren wij ons met de oproep dat genoeg, genoeg is. Wanneer maken wij Wilders duidelijk dat wij een samenleving voorstaan waarin mensen op basis van respect met elkaar samenleven, dat wij de onderlinge dialoog wensen op basis van respect voor elkaars eigenheid. Met waardering voor elkaars identiteit en met een open vizier willen leren van verschillende religieuze gewoonten en belevingen. Met respect voor de woorden van de Koran, zoals ikzelf graag met respect bejegend wil worden op de woorden die voor mij heilig zijn en die mij via de Bijbel worden aangereikt.

Als Wilders de Bijbel op een vergelijkbare manier zou beoordelen als hij doet met de Koran zou hij constateren dat ook daarin verhalen staan die ik – en hij waarschijnlijk ook – niet graag werkelijkheid zie worden. Toch is de Bijbel vooral een boek dat uitnodigt om met elkaar te leven in vrede, in liefde en in hoop. Als christen vind ik het onacceptabel dat een landgenoot mensen met een bepaalde religieuze overtuiging categorisch diskwalificeert.

Het is tijd om op te staan tegen de verWildering van de samenleving. Het is tijd om een krachtig signaal af te geven aan alle moslims in ons land. Het geluid van Wilders is niet het geluid van Nederland. Extremisme is nooit de juiste weg. Redelijkheid en tolerantie mogen onder geen enkel beding onder druk komen staan. Dat gebeurt nu wel. Daarom is het tijd voor een breed maatschappelijk gedragen ’nee’ tegen de kwade boodschap van Wilders en de zijnen. Laten we ons opstellen als verschillege mensen die eenheid binnen onze samenleving willen nastreven, waar plaats is voor iedereen en waar mensen zich niet hoeven te generen voor het feit dat ze moslim zijn.

Het initiatief hoeft niet per definitie uit de politiek te komen. Laat het een stem zijn die gedragen wordt door een breed maatschappelijk front. Ik roep de leiders van toonaangevende maatschappelijke bewegingen en instellingen op om hun stem te laten horen tégen polarisatie en vóór respect voor medeburgers. Vakbonden, werkgevers, moslims, kerken, humanisten en andere groeperingen en instellingen: kom bijeen, sla de handen ineen, en keer het tij.

Doekle Terpstra schreef dit stuk op persoonlijke titel.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Getsie... :yuk:
Ik ben blij dat ik het niet gezien heb, en ik ga ook niet kijken.
Slecht voor mijn bloeddruk.

Wat een hypocrieten zijn ze bij de EO.
Laten ze zich voortaan maar bezig houden met het onthouden van seks..
Weer zo,n achterlijk programma op TV waar ons “oud/nieuw” moraal door de strot geduwd wordt.

Het is dat wij er ook last van hebben, maar eigenlijk gun het de EO om straks onder het regime van Islam te staan.

http://www.elsevier.nl/nieuws/cultuur_e ... index.html
Vanaf januari volgt de Evangelische Omroep (EO) zeven jongeren die de omroep beloven zich veertig dagen lang te onthouden van alle vormen van seks.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:Ook Doekle Terpstra van het CDA vind dat 'redelijke mensen' (gutmenschen) zich massaal tegen Wilders moeten verzetten.
Dit artikel staat in Trouw:

http://www.trouw.nl/deverdieping/podium ... 96.ece/Nee_
tegen_kwade_boodschap_Wilders_opinie
Ook Doekle Terpstra is een "redelijke" trutje die waarschijnlijk nog nooit de Koran gelezen heeft.

Als Wilders de Bijbel op een vergelijkbare manier zou beoordelen als hij doet met de Koran zou hij constateren dat ook daarin verhalen staan die ik – en hij waarschijnlijk ook – niet graag werkelijkheid zie worden.

Ja, ja....Mevrouw wordt waarschijnlijk ook niet graag herinnerd aan de verhalen uit het oude testament. Net zoals haar baas Balkenende.

Toch is de Bijbel vooral een boek dat uitnodigt om met elkaar te leven in vrede, in liefde en in hoop.

Net zo als de Koran.. :cool:

Als christen vind ik het onacceptabel dat een landgenoot mensen met een bepaalde religieuze overtuiging categorisch diskwalificeert.

Nou, daar hebben Moslims geen probleem mee. Die diskwalificeren wel categorisch mensen met een bepaalde religieuze overtuiging.

We zullen onze domme Doekle een Koran toesturen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:Getsie... :yuk:
Ik ben blij dat ik het niet gezien heb, en ik ga ook niet kijken.
Slecht voor mijn bloeddruk.
Toch is deze, ongetwijfeld in opdracht vervaardigde, demoniseringspoging van de EO de moeite van het bekijken waard.
Het zou wel eens een klassieker kunnen worden..
RTFM
Plaats reactie