Wat bezielt mensen om zich tot islam te bekeren?

Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wat bezielt mensen om zich tot islam te bekeren?

Bericht door hans van de mortel »

Wat bezielt alledaagse mensen toch om zich tot de islam te ’bekeren’?

Laten we deze vraag ook eens afzetten tot de vraag ’Wat mensen bezielt om Jehovah’s Getuige te worden’?

Een Jehovah’s Getuige is een zichzelf noemende christen die in een aards paradijs gelooft van vrede en voorspoed. Een aarde die na Armageddon geregeerd wordt door Jezus die op de troon naast God zit. In dit geval koning Jehovah. Een Getuige predikt overal op de wereld waar hij maar komen kan de vrede van Jezus. Hij praat met geen woord over een eeuwig hellevuur van God.
ALLE, maar dan ook ALLE Jehovah’s Getuigen, zonder uitzondering, JA LETTERLIJK ZONDER UITZONDERING, prediken vrede en liefde onder elkaar! Wat er ook gebeurt, zij zullen nooit agressief reageren, gaan schelden, laat staan slaan. Zij vormen een unieke éénheid van vrede en gehoorzaamheid. Denk u eens in, ik heb het hier over Japanners, Mongolen, Aziaten, Chinezen, Amerikanen, Duitsers, Fransen, Marokkanen, Pakistani, Zuid-Afrikaners, Huttu’s en Tuttu’s.

En wat zien we bij de islam? Precies het tegenovergestelde.

ZIJ VECHTEN HUN ONDERLINGE RIVALITEIT UIT EN SLACHTEN ELKAAR AF ALS BEESTEN.

Wie daar dan niet aan meedoet, omdat hij toevallig vanwege zijn armoede en drang naar de ’ongelovigen’ van Europa heeft gehunkerd en daar naartoe is getrokken, noemt zich ’aangepast’ aan de Europese maatstaf gemakshalve en leugenachtig moslim met een hoog suikergehalte.

Maar HIJ IS EN BLIJFT EEN ALLAHTONE AANHANGER VAN DIE VERDERFELIJKE IN EN IN SLECHTE ISLAM!

Wat denkt u van wat staat in het volgende bericht dat heeft plaatsgevonden in Duitsland, nog niet zo lang geleden. En dit feit staat beslist niet op zichzelf.

___________________________________________________________
woensdag 5 september 2007 - 21:55

Buitenland

Duitse politie verijdelt aanslag

. . .

De twee Duitse verdachten zouden tot de islam bekeerde inwoners zijn van de deelstaten Saarland en Beieren. Samen met de derde man zouden zij, naast aanslagen op de twee luchthavens, ook terreurdaden in discotheken hebben gepland.
____________________________________________________________

Wie zich bekeert tot het christendom doet dit uit liefde voor de medemens, geinspireerd door Jezus Christus.

Hoe komt het toch dat mensen zich tot de islam laten bekeren uit oogpunt van criminaliteit?

Door de bijzondere aantrekkingskracht van al het geweld dat de koran, de imams, mollah’s en ayatolla’s prediken?
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Zucht
Laa ilaaha illallaah
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Vera schreef:Zucht
Is dat alles wat je te melden hebt Vera?
Leg het nogmaals eens aan deze dombo's uit waarom er mensen zijn die moslim willen worden?

Ondanks de dagelijkse negatieve berichten over de islam?
Ondanks het feit dat er geen een welvarend islamitisch land bestaat waar de mensen in vrijheid leven? Heeft Allah zo de pest aan zijn gelovigen? 't Zou eigenlijk toch net andersom moeten zijn nietwaar :evil: Hier in het ongelovige Westen een en al kommer en kwel en welvaart in de islam-territoria.
Ondanks het feit dat moslims geen liefde hebben voor hun (ongelovige) naasten maar alleen minachting en zelfs haat.
Ondanks de vrouwen-onderdrukking in de islam?

Vertel het nu eens in je eigen woorden en haal aub geen voorgekauwd citaat van een of andere site...

met vriendelijke groet
Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ruth schreef: Vertel het nu eens in je eigen woorden en haal aub geen voorgekauwd citaat van een of andere site...

met vriendelijke groet
Ruth

Sorry Ruth, maar Moslims mogen zelf niet denken.
Kijk naar deze post van TM.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 106#118106
Ik ben geen mufassir (dus iemand die gemachtigd is daar 'tafseer' = uitleg cq. excegese over te geven) dus ik kan en mag daar geen uitleg over geven omdat deze dan gebasseerd is op mijn persoonlijke visie en dat ik het in de context kan plaatsen waar het mij het beste uitkomt, waardoor het kan afwijken van het echte versie
Ze moeten wel voorgekauwde citaten halen van islamitische sites, want een versie mag niet afwijken van een andere versie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Ariel schreef:
Ruth schreef: Vertel het nu eens in je eigen woorden en haal aub geen voorgekauwd citaat van een of andere site...

met vriendelijke groet
Ruth

Sorry Ruth, maar Moslims mogen zelf niet denken.
Kijk naar deze post van TM.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 106#118106
Ik ben geen mufassir (dus iemand die gemachtigd is daar 'tafseer' = uitleg cq. excegese over te geven) dus ik kan en mag daar geen uitleg over geven omdat deze dan gebasseerd is op mijn persoonlijke visie en dat ik het in de context kan plaatsen waar het mij het beste uitkomt, waardoor het kan afwijken van het echte versie
Ze moeten wel voorgekauwde citaten halen van islamitische sites, want een versie mag niet afwijken van een andere versie.
oeps, weer vergeten :smile:
ik zou gek worden als ik niet zelf ergens mn mening over mocht vormen

bulb:

vandaar dat ik dus geen moslim ben
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Roven, moorden, plunderen, verkrachten, oplichten enz. enz. zijn handelingen zonder diepere filosofische ondersteuning en eigenlijk zeer egocentrisch. Soms voelen daders een beetje schuldgevoel. Hoe anders is je leven als je een religieuze onderbouwing vindt voor je handelen? Je doet het om een hogere macht te behagen.
We hoeven dus niet verbaasd te zijn dat er meer islamisten in de gevangenis zitten dan we erin gestopt hebben.
http://www.smh.com.au/articles/2007/12/ ... 82263.html
Inmates studying al-Qaeda manual
ISLAMIC extremists are using an al-Qaeda training manual to give them instructions for taking over the state's toughest jails, prison authorities have alleged.

Up to 40 inmates had established an internal organisational structure to maintain morale, resist interrogation and recruit members to Islam.

The prisoners had set up leadership groups in several maximum-security jails, with their activities governed by the code outlined in the al-Qaeda manual for incarcerated followers.

A number of Corrective Services staff have been targeted, some with violent threats by inmate groups. Other staff have been singled out for conversion to Islam.

The latest crackdown followed the disclosure this year that a third of the state's most dangerous criminals held in the highest-security jail in Australia, the Super Max facility inside Goulburn jail, were Muslim fundamentalists or converts to Islam.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Sebastiaan
Berichten: 437
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 10:24 am

Bericht door Sebastiaan »

Ariel schreef:Sorry Ruth, maar Moslims mogen zelf niet denken.
Kijk naar deze post van TM.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 106#118106
Het kinkt misschien gek maar ik kan me goed voorstellen waarom dat best wel eens aantrekkelijk kan zijn om Moslim te worden. Waneer je niet meer voor je zelf hoeft na te denken, en je alleen nog maar druk hoeft te maken of je alles volgens de Koran doet, bied dat een zekere geruststelling voor de geest. In plaats dat je zelf vrantwoordelijk bent voor elke keuze in het leven leg je bij wijze van spreken je lot in de handen van Allah. Je gaat dan vanzelf van hem houden en barmhartig noemen omdat je het idee krijgt dat hij je accepteerd en beschermd als een van zijn kinderen.
Do not think that I came to bring peace on the earth; I did not come to bring peace, but a sword. - Jesus
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

ik denk dat je de spijker op zn kop sla Sebastiaan.
Heerlijk toch als je je (verkeerde) daden kan rechtvaardigen met een boekje (Koran)in de hand?

Of geen eigen verantwoordelijkheid, kan me zo voorstellen dat dat voor sommige vrouwen een aantrekkelijk beeld is.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Sebastiaan schreef:
Ariel schreef:Sorry Ruth, maar Moslims mogen zelf niet denken.
Kijk naar deze post van TM.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 106#118106
Het kinkt misschien gek maar ik kan me goed voorstellen waarom dat best wel eens aantrekkelijk kan zijn om Moslim te worden. Waneer je niet meer voor je zelf hoeft na te denken, en je alleen nog maar druk hoeft te maken of je alles volgens de Koran doet, bied dat een zekere geruststelling voor de geest. In plaats dat je zelf vrantwoordelijk bent voor elke keuze in het leven leg je bij wijze van spreken je lot in de handen van Allah. Je gaat dan vanzelf van hem houden en barmhartig noemen omdat je het idee krijgt dat hij je accepteerd en beschermd als een van zijn kinderen.
Broodjeaapverhaal.
De Koran vereist niet dat de mensen blind geloven. Het richt zich tot degene die nadenken, die nadenken over hetgeen wat zij horen en zien, hetgeen ze over zichzelf en de wereld om zich heen waarnemen.Kortom, de Koran legt de nadruk op het feit dat kennis en verstand een deugdelijke manier zijn om tot het geloof en godsbewustzijn te zijn.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Chaimae schreef:Broodjeaapverhaal.
De Koran vereist niet dat de mensen blind geloven. Het richt zich tot degene die nadenken, die nadenken over hetgeen wat zij horen en zien, hetgeen ze over zichzelf en de wereld om zich heen waarnemen.Kortom, de Koran legt de nadruk op het feit dat kennis en verstand een deugdelijke manier zijn om tot het geloof en godsbewustzijn te zijn.
Nog mooier toch?
Niet alleen voorziet deze ideologie in een volledig verantwoordelijkheidsloos leven; je krijgt de illusie dat het je eigen verstandelijke keuze was, er nog gratis bij..
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef: Broodjeaapverhaal.
De Koran vereist niet dat de mensen blind geloven. Het richt zich tot degene die nadenken, die nadenken over hetgeen wat zij horen en zien, hetgeen ze over zichzelf en de wereld om zich heen waarnemen.Kortom, de Koran legt de nadruk op het feit dat kennis en verstand een deugdelijke manier zijn om tot het geloof en godsbewustzijn te zijn.
Lieverd, een iedereen die zijn gezond verstand gebruikt zal zich afkeren van Islam.
Een verstandig en intelligent persoon kan onmiddellijk zien dat de koran geen Goddelijk boek is maar uit Mohammed zijn brein ontsproten is.
Als je de koran leest en je houd Mohammed in je gedachten , dan wordt de Koran al een stuk begrijpelijker.

En er staat trouwens duidelijk in de koran.

5: 101. O, gij die gelooft, vraagt niet naar dingen die u, als zij u zullen worden geopenbaard, zullen mishagen; indien gij er naar vraagt terwijl de Koran wordt nedergezonden, zullen zij u worden onthuld. Allah heeft ze achterwege gelaten. En Allah is Vergevensgezind, Verdraagzaam.
5: 102. Vóór u stelde een volk vragen omtrent zo iets - naderhand werden zij er ongelovigen door.


Als je nu even in je gedachten houdt dat Mohammed de koran geschreven heeft dan begrijp je deze verzen beter.
Deze verzen heeft Mohammed in de koran gezet omdat hij op bepaalde vragen geen antwoord wist, en omdat sommige moslims twijfels kregen.

In vers 99 had hij zich al ingedekt.

99. Op de boodschapper rust slechts (de plicht van) het overbrengen (der boodschap). En Allah weet, wat gij openbaart en wat gij verbergt.

Denk eens echt na Chaimae. Zonder je Islam pet, en alles wordt duidelijk. Het zal zijn alsof er een lamp gaat schijnen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Chaimae schreef:De Koran vereist niet dat de mensen blind geloven. Het richt zich tot degene die nadenken, die nadenken over hetgeen wat zij horen en zien, hetgeen ze over zichzelf en de wereld om zich heen waarnemen.Kortom, de Koran legt de nadruk op het feit dat kennis en verstand een deugdelijke manier zijn om tot het geloof en godsbewustzijn te zijn.
Ik ben bang dat je met de bijbel in de war bent, Chaimae. Zelfs de ’ongelovigen’ onder ons met hun haast bovennatuurlijke kennis van kunst en wetenschap staan onder invloed van een wereldwijde christelijke beschaving. Ehhh . . . beschaving zei ik! Ik denk dus dat ’allah’ zich richtte tot die groep. De groep zoals jij zo mooi omschreven hebt.

Dan kijken we nu naar het resultaat daarvan, en wat zien we?

• In de chrisitelijke naties zien we mensen die niet blind geloven
• zien we mensen die nadenken
• die nadenken over wat zij horen en zien
• zij zien de wereld in al zijn pracht en praal,
• denken daar over na en komen tot grootse werken.

Al deze kennis en het verstand van de christelijke mens hebben hem gemaakt tot een dienaar van God. Hoe? Door God in al zijn glorieuze waardigheid met rust te laten. Niet te vernederen met misselijkmakende praatjes en heidense rituelen.

God is een beloner! Werkelijk hij is rechtvaardig. KIJK EN VERGELIJK!

In het grootste islamitische land ter wereld, Indonesië, is de tweede doodsoorzaak diarree! Of wil je soms even gaan kijken en mij gerust stellen dat ’allah’ nu spijt heeft gekregen omdat jij probeert - net zoals Mohammed met het zwaard - ’allah’ voor jouw karretje te spannen en de diarree nu voorbij is? Met de islam is nog niets veranderd. Je kletst uit je nek. Ik denk dat meer dan de helft van alle moslims niet eens de koran kunnen lezen. En de andere helft leest hem wel, maar begrijpt hem niet. Vandaar die onuitputtelijke achterstand.

Chaimae, begrijp je nu nog steeds niet wie Mohammed met het zwaard werkelijk is? Kijk naar de beelden van Sudan. Één en al Mohammed. Één en al zwaard. Één en al verstand. Één en al kennis van de koran!!!

Hoe kan nou in godsnaam een mens een boekje serieus nemen waarvan de teksten voor velerlei uitleg vatbaar zijn? Het is zoiets als een wegwijzer die aangeeft dat alle wegen naar Rome leiden. De koran is echt een exclusief boekje voor mensen die het niet erg vinden om er niets van te snappen.

Je eigen hersens gebruiken. Je eigen verstand gebruiken, en niet dat van Mohammed met het zwaard!
De enige zachtmoedige Mohammed die de wereld kent is Mohammed het teddybeertje. Dat was niet conform de koran. En daar hebben eigenlijk die Sudanese moslims gelijk in. Eerlijk is eerlijk. Mohammed was helemaal niet zachtaardig.

WANT MOHAMMED IS DE ANALFABETE MENS ONDER DE MOSLIMS MET HET ZWAARD
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Na berichten uit Australië, nu iets uit Canada. Ook daar hebben ze met verbazing moeten constateren dat er meer jihadi's in de gevangenis zitten dan ze erin gestopt hebben.
http://cnews.canoe.ca/CNEWS/Crime/2007/ ... 5-sun.html
Radical Islam spread in prisons: Report
MONTREAL -- There are no plans to isolate prisoners with connections to terrorism in order to avoid the possible indoctrination of the other inmates to radical Islam, a spokesman for Public Safety Minister Stockwell Day said yesterday.

"It's always case by case," spokesman Melissa Leclerc said. "The prisoners are evaluated upon their arrival. Everything depends on their degree of risk, their needs, and on the rehabilitation programs."

Leclerc was responding to Sun Media reports yesterday that Canada's secret service is concerned by this new phenomenon in our federal prisons -- the recruitment and indoctrination of prisoners into radical Islam.

The concerns were unearthed in a "secret" report from the Integrated Threat Assessment Centre, prepared in January 2007 and obtained by the Sun Media's Montreal newspaper, Le Journal.

'RECENT PHENOMENON'

Although this problem is well documented in other countries -- especially in Europe -- it's a "recent phenomenon" in Canada, says Manon Berube, spokesman for the Canadian Security Intelligence Service.

"Canada will not escape the phenomenon of terrorism from within, including indoctrination and exhortation to adopt al-Qaida's violent ideology," she said.

The "secret" report revealed that 59% of individuals imprisoned on terrorism-related charges are mixed with other prisoners -- the exception being Milhaven maximum security prison in Bath, Ont.

The rest are kept in isolation, "more often for their own protection than as part of an anti-terrorist policy," according to the heavily censored 13-page report.

It notes that studies carried out in other countries show prisoners who have been converted to radical Islam "may appear to have their feelings under control, but are eaten up with anger and resentment."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Mahalingam schreef:Na berichten uit Australië, nu iets uit Canada. Ook daar hebben ze met verbazing moeten constateren dat er meer jihadi's in de gevangenis zitten dan ze erin gestopt hebben.
MONTREAL -- There are no plans to isolate prisoners with connections to terrorism in order to avoid the possible indoctrination of the other inmates to radical Islam, a spokesman for Public Safety Minister Stockwell Day said yesterday.

O ja, voor moslims die al lang genoeg in Nederland wonen en misschien wat zelfstandig zijn gaan denken en de realiteit al onder ogen hebben durven zien.

De organisatie van Jehovah’s Getuigen kent geen afdeling radicale Jehovah’s Getuigen binnen hun goddelijke religie. Alsof God met twee maten gemeten moet worden. Zoiets kan alleen maar voorkomen in een volslagen uit de hand gelopen extreem rechts fascistische religie met slechts één en dezelfde koran!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Prisoners in prayer mats riot

Bericht door Mahalingam »

Net zoals buiten de gevangenis worden er in de gevangenis ook no-go gebieden gemaakt. Dit nieuws uit Engeland:
http://www.sundaymirror.co.uk/news/sund ... -20191371/
Prisoners in prayer mats riot
A gang of Muslim inmates beat up two prison officers... for standing on their prayer mats.

The warders had been trying to stop an attack on another young offender when they accidentally stepped on the mats - triggering a near riot.

Several Muslim inmates turned on the guards and accused them of "insulting Islam".

They then attacked the warders, aged 35 and 40, punching and kicking them in a mosque at Rochester Young Offenders Institute.

An officer at the Kent jail said: "The prison warders were lucky to escape with their lives."

The victims - who were rescued by five other warders wielding batons - were given medical attention before taking sick leave.

Five men, aged between 18 and 21, were taken to the jail's segregation unit.
Ik maak hier uit op dat gevangenen een eigen gebied in de gevangenis hebben, geheten moskee die vol ligt met kleedjes op de vloer.
Ze waren bezig om een gevange te mishandelen toen ongelovigen de ruimte betraden en de godsdienstige ceremonie verstoorden. En dientengevolge moesten die wel aangevallen worden. Anders leren die bewakers het nooit.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik zal nu maar niet schrijven wat ik denk.
Maar fraai is het niet wat nu door mijn hoofd gaat.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Chaimae, begrijp je nu nog steeds niet wie Mohammed met het zwaard werkelijk is? Kijk naar de beelden van Sudan. Één en al Mohammed. Één en al zwaard. Één en al verstand. Één en al kennis van de koran!!!
Mohammed is de allerbeste mens op aarde ooit en was tevens de laatste Profeet, vrede zij met hem en zijn metgezellen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Wat de mensen bezielt om tot de islam in tetreden is.
De islam is de enige weg om naar het paradijs tegaan .
De islam is de enige redding van het vuur .
Islam betekent onderwerpen aan de wil van god .
En moslim onderwerp zich aan de wil van god .
Islam geeft broederschap , eenheid en tollerantie .
Vandaag nog ben ik nog op stap geweest met een aantal broeders, met gewaad en zijn we moslimbroeders gaan opzoeken bij hun huizen .
En duidelijk vertellen dat ze naar de moskee's moeten kommen .

Want ik had de overlevering al een keer vertelt van de profeeet Mohammed (vzmh) .
Er was namelijk voor de islam en volk dat onheil stichte op aarde .
Het waren onruststokkers , gewelddadig en stichte veel onheil en verderf op aarde .
Allah(sbht) zij tegen zijn engel ga en vernietig dat volk .
De engel ging en kwam bij het volk en wat zag hij onheilstichters .
En hij wilde het volk vernietigen totdat hij en paar mensen zag , 2 mensen zag de engel die god aan het vereren waren .
Dus 2 gelovige . De engel ging terug naar God en zei : Mijn heer er zijn daar 2 mensen die geloven . God zei ga en vernietig hen allemaal .
De engel gehoorzaamde en ging en vernietigde hen allemaal .
Maar waarom die 2 gelovigen , tja dat is de vraag .
Omdat zei geloofden , zij wisten dat ze de waarheid hadden maar zij hielden het voor zichzelf en verkondigde het niet .
Zij hielpen alleen hun zelf en lieten de rest dwalen .
Je moet de waarheid verkondigen maak niet uit waar .
Dat is wat Allah de heer der werelden wilt , waarheid , rechtvaardigheid en eerlijkheid , genadde en barmhartigheid daarom leidt hij naar het huis van vrede .
De islam zet aan tot de meest sublieme gedragscodes en omgangsvormen . Die echt door niemand maar dan ook door niemand te bevatten zijn . Wanneer jij een blikje opstraat opruimt met de intentie om het land van god schoon te houden dan zal je zo veel goede daden krijgen dat niet te tellen is .
laat staan en mens te voeden die god geschappen heeft of een mens te redden van de dood of het gebed . Allah zij in de koran .
En gelovige kan NOOIT gelijk zijn aan een ongelovige .
Is dit dischriminatie , nee natuurlijk niet .
Iemand die goed doet kan nooit gelijk zijn aan iemand die slecht doet .
Jullie vinden moslims slecht wij vinden ongelovige slecht .
Maar wat is waar , het moet aan de hand van bewijzen .
En ongelovige gelooft in niks en moslim gelooft in Allah .
En moslim heeft regels waar hij aan zich dient te houden en ongelovige ook: een wetboek wat zij zelf hebben samengesteld .
Maar iedere mens is anders , niet alle moslims zijn gelijk .
En niet alle ongelovigen zijn gelijk . Niet alle joden zijn gelijk .
Niet alle christenen zijn gelijk .Beter gezegd niet alle mensen zijn gelijk . Daarom zegt Allah (sbht) in de koran :Het goede en kwade zijn niet gelijk. Daarom weerstaat (het kwade) door hetgeen best is. Dan ziet, degene met wie gij vijandschap hebt, hij zal als uw boezemvriend worden". (Koran 41: 34

Doch de vergelding van het kwade is het daaraan gelijke; maar wie vergeeft en verbetering voor ogen houdt, zijn loon rust bij Allah. Voorzeker, Hij houdt niet van de onrechtvaardigen". (Koran 42: 40

Zij, die in voorspoed en in tegenspoed wel doen en zij, die toorn onderdrukken en mensen vergeven; Allah heeft hen die goed doen, lief". (Koran 3: 134

aanbidt Allah en vereenzelvigt niets met Hem en bewijst vriendelijkheid aan ouders, verwanten, wezen, de behoeftigen en aan de nabuur, die een vreemdeling is en de nabuur die een bloedverwant is en aan de metgezel, de reiziger en aan degenen die onder uw macht zijn. Voorzeker, Allah heeft de pochers en de opscheppers niet lief. (Koran 4:36

De islam is de enige weg naar verlossing en het maakt niet uit aangezien allah in de koran zegt :

Degene die iets goeds doet het is zijn voordeel en degene die iets slechts doet het is in zijn eigen nadeel .
Iedereen is onderpand van zijn eigen daden .

Groetjes en een prettige avond ,


.
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Islaminside schreef:
De islam is de enige weg naar verlossing en het maakt niet uit aangezien allah in de koran zegt :

Degene die iets goeds doet het is zijn voordeel en degene die iets slechts doet het is in zijn eigen nadeel .
Iedereen is onderpand van zijn eigen daden .

Groetjes en een prettige avond ,


.
De islam is een leugen van satan. Jezus Christus is de Enige Weg tot verlossing. En dat weet ge drommels goed, alleen ge wilt het niet weten. Ge zijt verantwoordelijk voor u zelf en kunt u niet meer verstoppen achter onwetendheid, want dat triest gevalleke Stropke, heeft het u weer eens uitgelegd.

Johannes 14:
1 Uw hart worde niet ontroerd; gijlieden gelooft in God, gelooft ook in Mij.
2 In het huis Mijns Vaders zijn vele woningen; anderszins zo zou Ik het u gezegd hebben; Ik ga heen om u plaats te bereiden.
3 En zo wanneer Ik heen zal gegaan zijn, en u plaats zal bereid hebben, zo kome Ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat gij ook zijn moogt, waar Ik ben.
4 En waar Ik heenga, weet gij, en den weg weet gij.
5 Thomas zeide tot Hem: Heere, wij weten niet, waar Gij heengaat; en hoe kunnen wij den weg weten?
6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij. [/b
]7 Indien gijlieden Mij gekend hadt, zo zoudt gij ook Mijn Vader gekend hebben; en van nu kent gij Hem, en hebt Hem gezien.
8 Filippus zeide tot Hem: Heere, toon ons den Vader, en het is ons genoeg.
9 Jezus zeide tot hem: Ben Ik zo langen tijd met ulieden, en hebt gij Mij niet gekend, Filippus? Die Mij gezien heeft, die heeft den Vader gezien; en hoe zegt gij: Toon ons den Vader?


En door goed te doen komt ge er niet, het brengt geen rechtvaardiging.

Galaten 2:
16 Doch wetende, dat de mens niet gerechtvaardigd wordt uit de werken der wet, maar door het geloof van Jezus Christus, zo hebben wij ook in Christus Jezus geloofd, opdat wij zouden gerechtvaardigd worden uit het geloof van Christus, en niet uit de werken der wet; daarom dat uit de werken der wet geen vlees zal gerechtvaardigd worden. 17 Maar indien wij, die in Christus zoeken gerechtvaardigd te worden, ook zelven zondaars bevonden worden, is dan Christus een dienaar der zonde? Dat zij verre.
18 Want indien ik, hetgeen ik afgebroken heb, datzelve wederom opbouw, zo stel ik mijzelven tot een overtreder.
19 Want ik ben door de wet der wet gestorven, opdat ik Gode leven zou.
20 Ik ben met Christus gekruist; en ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij; en hetgeen ik nu in het vlees leef, dat leef ik door het geloof des Zoons van God, Die mij liefgehad heeft, en Zichzelven voor mij overgegeven heeft.


:) Er is geen andere Naam gegeven dan Jezus Christus tot verlossing, niet Boedha, niet Krishna, niet Moke of wie dan ook..

Handelingen 4:
10 Zo zij u allen kennelijk, en het ganse volk Israel, dat door den Naam van Jezus Christus, den Nazarener, Dien gij gekruist hebt, Welken God van de doden heeft opgewekt, door Hem, zeg ik, staat deze hier voor u gezond.
11 Deze is de Steen, Die van u, de bouwlieden, veracht is, Welke tot een hoofd des hoeks geworden is.
12 En de zaligheid is in geen Anderen; want er is ook onder den hemel geen andere Naam, Die onder de mensen gegeven is, door Welken wij moeten zalig worden.
13 Zij nu, ziende de vrijmoedigheid van Petrus en Johannes, en vernemende, dat zij ongeleerde en slechte mensen waren, verwonderden zich, en kenden hen, dat zij met Jezus geweest waren.
14 En ziende den mens bij hen staan, die genezen was, hadden zij niets daartegen te zeggen.
15 En hun geboden hebbende uit te gaan buiten den raad, overlegden zij met elkander,
16 Zeggende: Wat zullen wij dezen mensen doen? Want dat er een bekend teken door hen geschied is, is openbaar aan allen, die te Jeruzalem wonen, en wij kunnen het niet loochenen.
17 Maar opdat het niet meer en meer onder het volk verspreid worde, laat ons hen scherpelijk dreigen, dat zij niet meer tot enig mens in dezen Naam spreken.
18 En als zij hen geroepen hadden, zeiden zij hun aan, dat zij ganselijk niet zouden spreken, noch leren, in den Naam van Jezus.

:cool: Zelf hun vijanden konden het niet loochenen en die stonden er mee de neus bovenop, laat staan de islam en gij.
En gullie doet precies als die schriftgeleerden, maar als ge denk da ik ga zwijgen...?? :roll:
Nog voor geen 1000 allah's.

Slaap er nog maar een nachtje over.
Oogjes dicht en snavelkes toe, Slaapwel... :wink:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Chaimae schreef:
Chaimae, begrijp je nu nog steeds niet wie Mohammed met het zwaard werkelijk is? Kijk naar de beelden van Sudan. Één en al Mohammed. Één en al zwaard. Één en al verstand. Één en al kennis van de koran!!!
Mohammed is de allerbeste mens op aarde ooit en was tevens de laatste Profeet, vrede zij met hem en zijn metgezellen.
Inderdaad, Chaimae. Mohammed was niet anders voor zijn mensen dan een knuffelbeer.
vrede zij met hem en zijn metgezellen
Zijn ze dan nog niet dood?
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

hans van de mortel schreef:
Chaimae schreef:
Chaimae, begrijp je nu nog steeds niet wie Mohammed met het zwaard werkelijk is? Kijk naar de beelden van Sudan. Één en al Mohammed. Één en al zwaard. Één en al verstand. Één en al kennis van de koran!!!
Mohammed is de allerbeste mens op aarde ooit en was tevens de laatste Profeet, vrede zij met hem en zijn metgezellen.
Inderdaad, Chaimae. Mohammed was niet anders voor zijn mensen dan een knuffelbeer.
vrede zij met hem en zijn metgezellen
Zijn ze dan nog niet dood?
Dan versta ik nie al die trammelant om een teddybeer de naam Mohammed te geven :roll:
Een mooier compliment kan toch niet en dat van een "ongelovige".

BTW, die kindertjes hebben die naam zelf gegeven, de juf heeft nie gezegd dat ze die naam moesten geven.
Dus tegenstrijdigheid ten tot in die islamwereld, weten ze eigelijk wel wat ze willen?

En tuurlijk zijn die metgezellen niet dood, ze lopen bij bosjes in Molenbeek en elders.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

De islam is een leugen van satan.


Dat is wat jij zegt , maar je kan iedereen een naam geven .
Daarom zeg ik , Ik zoek mijn toevlucht bij god tegen de vervloekte satan.
De satan is overal en ik pas op want ik volg alleen de koran en de suna .
De satan kan daar niet tegen dat weet ik daarom is hij bezig met listen net zoals jullie uit afgunst , jaloerzie en haat .
Maar maak je niet druk strophke. Wij basseren alles met bewijsen .

O gij die gelooft, komt in volledige overgave en volgt de voetstappen van Satan niet; hij is voorzeker uw verklaarde vijand. (Koran 2:208
Jezus Christus is de Enige Weg tot verlossing. En dat weet ge drommels goed, alleen ge wilt het niet weten. Ge zijt verantwoordelijk voor u zelf en kunt u niet meer verstoppen achter onwetendheid, want dat triest gevalleke Stropke, heeft het u weer eens uitgelegd.
Ik denk dat je in jezelf praat , je kan de bijbel niet zomaar zelf interpeteren want bij de tijd is alles anders .

Je kunt de Bijbel niet openslaan, of er staan passages waarin onderkend wordt dat Jezus slechts een Profeet is. Zo staat er geschreven: “En in zijn vaderstad gekomen, leerde hij hun in hun synagoge; zodat zij versteld stonden en zeiden: Van waar heeft deze die wijsheid en die wonderkrachten? Is hij niet de zoon van den timmerman? Heet zijn moeder niet Maria, en zijn broeders Jacobus, Jozef, Simon en Judas? En zijn zusters, wonen zij niet allen onder ons? Van waar heeft hij dan dit alles? Zo was hij hun een aanstoot. Maar Jezus zeide tot hen: Een profeet is alleen ongeëerd in zijn vaderland en huis Mattheüs 13: 54-57

In de voorgenoemde tekst kunnen wij zien dat Jezus zichzelf als Profeet aankondigt. Elders in de Bijbel staat ook het volgende: “En toen hij Jeruzalem binnentrok, kwam de gehele stad in opschudding. Men vroeg: ,,Wie is dat?” En de scharen zeiden: ,,Dat is de profeet Jezus van Nazaret in Galilea Mattheüs 21: 10-11

Dus ook onder de mensen van zijn tijd stond Jezus bekend als zijnde een Profeet. En ook staat het volgende vermeld in de Bijbel: “Kort daarop ging Jezus naar een stad Nain genaamd, en met hem gingen zijn leerlingen en een talrijke schare. Toen hij de poort der stad naderde, daar droeg men een dode uit, een enigen zoon zijner moeder; zij was een weduwe; een grote schare uit de burgerij vergezelde haar. Toen de Heer haar zag, kreeg hij innig medelijden met haar en zeide tot haar: Ween niet. En nadertredend, raakte hij de kist aan--de dragers stonden stil--en zeide: Jongeling, ik zeg u, ontwaak. Nu richtte de dode zich op en begon te spreken, en hij gaf hem aan zijn moeder. Vrees beving allen; zij verheerlijkten God en zeiden: Een groot profeet is onder ons opgestaan! en: God heeft op zijn volk achtgeslagen! Lucas 7: 11-16)

Ondanks dat de mensen dit grote wonder hebben mogen aanschouwen, draafden zij niet te ver door met hun beweringen door bijvoorbeeld Jezus (vrede zij met hem) tot god of de zoon van god te betitelen. Zij beperkten zich namelijk tot het zeggen van: “Een groot profeet is onder ons opgestaan.” En dit was niet de eerste keer dat de Joden een Profeet zagen die iemand uit de dood ontwaakte. Zo vinden wij in de Bijbel de volgende tekst: “Daarop strekte hij (Elia) zich drie keren over den knaap uit, en riep tot den Heer: Heere God moge de ziel van dezen knaap in hem wederkeren! En de Heer verhoorde Elia: de ziel van den knaap keerde in hem terug, en hij herleefde.” 1 Koningen 17: 21-22

Ook komen wij in de Bijbel het volgende tegen: “Eliza kwam het huis binnen, en daar was de dode knaap op zijn bed neergelegd. Hij ging de kamer binnen, sloot de deur achter hun beiden en bad tot den Heer. Daarna ging hij boven op het kind liggen: hij legde zijn mond op den zijnen, zijn ogen op de zijne, zijn handen op de zijne; zo kromde hij zich over hem heen, totdat het vlees van het kind warm werd. Daarna kwam hij er af, ging door het huis eenmaal op en neder, klom op en kromde zich over hem heen. Toen niesde de knaap zevenmaal achtereen en deed zijn ogen open. Nu riep hij Gehazi en zeide: Roep de Sjunammietische. Deze riep haar, zij kwam tot hem, en hij zeide: Neem uw zoon op. Toen kwam zij binnen, viel aan zijn voeten en wierp zich ter aarde; daarna nam zij haar zoon op en ging heen.(2 Koningen 4: 32-37)

Dus Jezus (vrede zij met hem) was niet meer dan een Profeet met wonderkrachten die van God afkomstig waren zoals dit ook het geval was met de andere voorgenoemde profeten. En laten wij niet vergeten dat de mensen die Jezus hebben meegemaakt over hem spraken als zijnde een Profeet. “Hij zeide tot hen: ,,Wat dan?” Zij zeiden hem: ,,Dat met Jezus den Nazarener, die een profeet was, krachtig in werk en woord in de ogen van God en het gehele volk.Lucas 24: 19)

“Toen de mensen het wonder dat hij verricht had zagen, zeiden zij: ,,Dat is waarlijk de profeet die in de wereld komen zou!(Johannes 6: 14 )


Maar wij volgen de bijbel NIET , er staan teveel onigheden teveel tegenstrijdigheden in . Als je het wil dan kan ik het je zo geven .

wij geloven in de bijbel maar we volgen het niet .
Laat ik een paar tegenstrijdigheden en onenigheden geven uit de bijbel .

Zoek 1 fout uit de koran.

Hier ik geef je een paar onigheden uit de bijbel over is jezus (vzmh)
Als je wilt weten dat jezus een profeet is vraag het .
Wil je weten over de 3 eenheid vraag het .
Wil je weten dat jezus niet gekruizigd is vraag het .
Wil je weten dat jezus (vzmh) een van de tekenen is van de dag des oordeels vraag het .
Wat wil je weten over jezus hij is een profeet van Allah en uitverkorene .

geen zoon van god nog god zelf .

beste mensen.

in Markus 15 : 20 tot er met 22
staat namelijk het volgende.

En als zij Hem bespot dus jezus (vzmh) hadden, deden zij Hem den purperen mantel af, en deden Hem Zijn eigen klederen aan, en leidden Hem uit, om Hem te kruisigen.
En zij dwongen een Simon van Cyrene, die daar voorbijging, komende van den akker, den vader van Alexander en Rufus, dat hij Zijn kruis droeg. En zij brachten Hem tot de plaats Golgotha, hetwelk is, overgezet zijnde, Hoofdschedelplaats.

Terwijl Johannes met een tegenstrijdig verhaal komt

Toen gaf hij Hem dan hun over, opdat Hij gekruist zou worden. En zij namen Jezus, en leidden Hem weg
En Hij, dragende Zijn kruis, ging uit naar de plaats, genaamd Hoofdschedelplaats, welke in het Hebreeuws genaamd wordt Golgotha;

dus volgens markus was het simon van syrena die opgedragen werdt om het kruis te dragen.
Maar volgens Johannes moest Jezus(vzmh) zelf zijn kruis dragen.

Ook merken wij op dat markus het volgende zegt over het drankje dat toegedient werdt alvorens zijn kruiziging.
Hij zegt namelijk :
En gaven hem met mirre ( mirri is eigenlijk een bitter smakende mengsel) en gaven hem met mirre gemengde wijn.
Maar hij (jezus) nam die niet aan.
dat staat in markus 15 :23

Maar mattheus zegt of spreekt van een heel ander drankje , hij zegt namelijk zij gaven hem edik.
En edik is eigenlijk azijn met gal gemeng drinken.
en toen hij (jezus) dien proefte wilde hij niet drinken.
dat staat in mattheus 27;34

en andere zaak waarover geen overeenstemming beruikt kon worden wat het opschrift dat vermeldt stond op het kruis , kruis van jezus zogenaamd.

Markus zegt namelijk En het opschrift Zijner beschuldiging was boven Hem geschreven: De KONING DER JODEN

Markus 15;26

terwijl mattheus van het volgende spreekt boven zijn hoofd hechten zij een opschrift zijn misdrijf vermeldent , dit is jezus (vzmh) de koning der joden.

mattheus 27;37

Ook zegt Johannes , pilates had een opschrift geschreven en aan het kruis gehecht daarop stond jezus de nazarener de koning der Joden.

dus hieruit blijkt hoe nou keurig de vastleging van de bijbel is geweest.

de geschiedt schrijvers kunnen het zelfs niet eens worden over het opschrift dat vermeldt stond op het kruis van jezus vrede zij met hem.

Ook als er gesproken wordt over de 2 mannen die tezamen met jezus gekruizigd werden.
lijkt men geen duidelijkheid te kunnen geven hierover.
de ene keer lijken de bijde gekruizigte heren de spot te drijven met jezus (vzmh) en de andere keer lijkt een van het juist optekommen voor jezus (vzmh).

Markus zegt namelijk ook zijn mede kruizelingen hoon de hem dat betekent me verachting bespotten.
dus ze begonnen hem uitteschelden.

Maar lukas kiest voor een heel andere senario en hij zegt en een der gekruizigten boosdoeners zij smalend tot hem , zij gijt niet de christus, verlos uzelf en ons . maar de andere bestraften hem en andwoordte vrees gij ook god niet. nu gij de zelfde straf ondergaat , en wij terecht want wij krijgen onze verdiende loon.maar hij heeft niets onbehoorlijks gedaan.en daarmee refererende naar jezus(vzmh). en dit staat in lukas 23;39 tot er met 43.


En ik ben een hanifa ik geloof in Allah in zijn profeten , boeken , engelen , lot en laatste dag .
En door goed te doen komt ge er niet, het brengt geen rechtvaardiging.
GOed is rechtvaardig .
SLecht is onrechtvaardig .

Allah zegt in de koran :

Voorwaar, Allah gelast u goed met goed (te vergelden) en wel te doen aan anderen en te geven als aan verwanten; en verbiedt onbetamelijkheid, kwaad en opstand. Hij raadt u aan dat gij er lering uit trekt. (Koran 16: 90

En doe goed (aan anderen) zoals Allah u goed gedaan heeft; en schep geen wanorde op aarde, want Allah heeft hen, die onheil stichten, niet lief. (Koran 28: 77

O, gij die gelooft, weest oprecht voor Allah en getuigt met rechtvaardigheid. En laat de vijandschap van een volk u niet aansporen, om onrechtvaardig te handelen. Weest rechtvaardig, dat is dichter bij de vroomheid en vreest Allah, voorzeker, Allah is op de hoogte van hetgeen gij doet. (Koran 5: 8
Galaten 2:
16 Doch wetende, dat de mens niet gerechtvaardigd wordt uit de werken der wet, maar door het geloof van Jezus Christus, zo hebben wij ook in Christus Jezus geloofd, opdat wij zouden gerechtvaardigd worden uit het geloof van Christus, en niet uit de werken der wet; daarom dat uit de werken der wet geen vlees zal gerechtvaardigd worden. 17 Maar indien wij, die in Christus zoeken gerechtvaardigd te worden, ook zelven zondaars bevonden worden, is dan Christus een dienaar der zonde? Dat zij verre. 18 Want indien ik, hetgeen ik afgebroken heb, datzelve wederom opbouw, zo stel ik mijzelven tot een overtreder.
19 Want ik ben door de wet der wet gestorven, opdat ik Gode leven zou. Z0 Ik ben met Christus gekruist; en ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij; en hetgeen ik nu in het vlees leef, dat leef ik door het geloof des Zoons van God, Die mij liefgehad heeft, en Zichzelven voor mij overgegeven heeft.

Helaas dat de bijbel verandert is door de jaren heen .
Aangezien het geloof van jezus (vzmh) de eenheid van god is .
Jesus is niet gekruizigd waarom Tal van voorbeelden .
In de Naam van Allah de barmhartige de genaddevole.


Maar de Trooster, de Heilige Geest, Welken de Vader zenden zal in Mijn Naam, Die zal u alles leren, en zal u indachtig maken alles, wat Ik u gezegd heb Johannes 14: 26

Daarnaast zegt Jezus(vzmh) in Johannas 15; 26 . Wanneer de pleitbezorger komt . die ik van de vader naar jullie zal zenden , de geest van de waarheid.die van de vader komt zal die over mij getuigen.
En in de originele Griekse tekst staat in plaats van pleitbezorger.
Letterlijk het woord parakleet, dit woord heeft een weide van betekenisen . waaronder ook de geprezene, wat de letterlijke vertaling is van het woord Mohammed (vzhm).
De Christenen menen daarin tegen dat dit woordt het volgende betekent. degene die erbij geroepen wordt hetgeen ook de betekenis van het Latijnse woord advocates is. En volgens hun kunnen wij het weergevendoorverdediger ,pleitbezorger ,raadsman,trootser,voorspraak, of advocaat. toch zijn al deze voorgenoemde namen alleen op toepassing bij de profeet mohammed (vzmh). want zo in de verschillende overleveringen vermeldt staat . zal hij als enige profeet in staat zijn om voorspraak voor de mensen op de dag des oordeels te verrichten. ook heeft hij de functie van raadsman vervult. door de mensen naar de waarheid te lijden. En zal hij als verdediger en pleitbezorger optreden voor de moslims op de dag des oordeels.
daarin tegen beweren de christenen dat het woord parakleet op de heilige geest slaat. Maar Jezus (vzmh) spreekt van iemand die voor hem zal getuigen . en die de mensen alles zal leren , en hen zal doen denken na alles wat Jezus (vzmh) heeft gezegd net zoals wat vermeld staat in Johannas 14;26 Hij zegt namelijk later zal de pleitbezorger de heilige geest die de vader u namens mij zal zenden. Jullie alles duidelijk maken , en alles in herrineren brengen. wat ik tegen jullie gezegd hebt.
En deze eigenschappen kunnen niet van toepassing zijn op een abstracte ,ongrijpbare entiteit als de heilige geest.
maar op iets dat concreet en fysiek aanwezig dient te zijn .


Dit is het begin Ariel laten we nu maar even beginnen :

Wanneer de trooster gekomen is, de geest der waarheid die van de Vader uitgaat zal die getuigenis over mij afleggen. (Johannes 15:26 )

Wie is de trooster is dat niet de profeet Mohammed (vzmh) heeft hij niet van Jezus getuigd , zeker wel degene die de profeten loochent behoort niet tot degene die Allah aanbidden .
Mohammed (vzmh) is met de geest van de waarheid gekommen en heeft getuigt van al hetgeen wat voor hem is gebeurt .

Verder

Toch zeg ik u de waarheid; het is in uw belang dat ik heenga. Want als ik niet heenga zal de trooster geenzins tot u komen. ..... (Johannes 16:7)

Hieraan kent gij den geest Gods: alle geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;

De zin '...dat Jezus Christus in het vlees gekomen is...' legt volgens ons de nadruk op het feit dat hij een mens was zoals wij, een mens van vlees en bloed. Wij menen dat hij niet de zoon van God is maar een gezant van Allah. Het afleggen van de getuigenis (Johannes 15:26 ) is de bevestiging dat Profeet Mohammed zou getuigen wie Jezus werkelijk is.

Ariel lees goed wat ik nu ga vertellen .

Jezus de zoon van maria een voor aan staande profeet .
Die toegeschreven wordt aan zijn vrome deugzame en godvrezende moeder Maria .
Een vrouw die verkozen is door Allah(sbht) boven alle vrouwen om de draagster te worden van de meest verbazingwekende dracht.
Een vrouw die volgens onze profeet Mohammed (vzmh) de menselijke volmaking had bereikt .
Maria naar wie de aarsengel gabriel (vzmh) is gekomen en in haar blies waarin zij zwanger raakte aan jezus (vzmh) .
En opzicht is dit niet vreemd .
Als wij bedenken dat god degene is die deze opdracht heeft gegeven .
Hij is het die slecht wees hoeft te zegeen en het geschied.
En als deze wonderbaarlijke geboorte van Jezus(vzmh) aanleiding is voor sommige mensen om Jezus tot god of de zoon van god te bombarderen, dan is mijn inziens Adam (vzmh) een grotere god dan jezus(vzmh) .
Aangezien hij uit geen vader en geen moeder is voortgekomen .
En voeg Eva daar aan toe die enkel en alleen uit Adam (vzmh) is voortgekomen.
En het wekt volgens mij meer verbazing op waneer een vrouw uit een man komt dan een man uit een vrouw.
Maar beste Ariel ,
Het is niet nodig om in allerlei rare bochten te wringen en met de meest vreemde opmerkingen te komen .
Om deze wonderbaarlijke geboorte van Jezus te verklaren .
En zeg dat gene wat de moslim in zo een geval zouden zeggen nameijk :

Voorwaar Allah is tot alles in staat .

Hij hoeft slecht wees te zegen en het geschiedt.
wat het ook mag zijn , vandaar dat Allah zegt in surat het huis van imraan :

God zegt in die vers voorwaar de gelijkenis van de schepping van jezus is bij allah de gelijkenis bij de schepping van Adam .

Hij schiep hem uit aarde en zij vervolgens tot hem wees en hij was .
En gelet op het volgende gesprek dat plaats zal vinden tussen Allah(sbht)
en jezus (vzmh) op de dag des oordeels .
Een gesprek waarin het onschuld van deze achtbare profeet word bewezen.
En HIJ dus jezus zich vrijpleit van alle blaam die hem trof door toedoen van anderen .

God de heer der werelden zegt : en gedenk de dag waarop allah zegt .
O jezus zoon van maria heb jij tegen de mensen gezegd neemt mij en mijn moeder tot 2 goden naast god .
waarin jezus (vzmh) zegt : HEILIG bent u NOOIT zal ik kunnen zeggen waarop ik geen recht heb .
En indien ik dit had gezegd , dan had u dat zeker geweten .
U weet wat er in mij omgaat en ik weet niet wat er in u omgaat .
U bent getuige van alles.

Dit is de getuigenis van jezus (vzmh) op de dag des oordeels.

en even voor de duidelijkheid Ariel ,

Beste stropkhe een moslim kent de wonderen die aan jezus (vzmh) worden toegekendt worden toegeschreven .
Wonderen die natuurlijk afkomstig zijn van de heer .
En die als ondersteuningen dienen voor zijn profeten .
Maar deze wonderen mogen geen aanleiding geven om 1 van deze profeten goddelijk te verklaren .
GEEN 1 VAN HEN .
Jezus (vzmh) is en blijft en dienaar van Allah (sbht)
Weliswaar een uitverkorene een geliefde dienaar maar ZEKER GEEN GOD EN GEEN ZOON VAN GOD .
En het FEIT dat jezus lazures en andere uit de dood opwekte is geen unieke gelegenheid .
En dus mag dit niet als reden genoemd worden om jezus te verafgoden.
Niet alleen jezus (vzmh) is er in geslaagd om mensen uit de dood optwekken. Maar ook Alias en Elia zijn er in geslaagd dit wonder tot uitvoer te brengen.
En mensen uit de dood op te weken zoals de bijbel ons leert .
Dus de bijbel vertelt zelf dat ook andere profeten er in zijn geslaagd om mensen uit de dood optewekken .
Dus waarom wordt het alleen in geval van jezus(Vzmh) als reden genoemd om hem tot god te verklaren
:) Er is geen andere Naam gegeven dan Jezus Christus tot verlossing, niet Boedha, niet Krishna, niet Moke of wie dan ook..

Nee aangezien Jezus vrede en zegeningen zij met hem in de bijbel tekenen geeft in de bijbel .
waarin staat dat jezus het volgende zei :

Hebt gij nooit in de schriften gelezen: De steen dien de bouwlieden hebben verworpen, die is de hoeksteen geworden; vanwege den Heer is het wonderlijk in onze ogen? Daarom zeg ik u: Het koninkrijk Gods zal u ontnomen worden en gegeven aan een volk dat de vruchten er van opbrengt. En wie op dezen steen valt zal verpletterd worden, en op wien hij valt, dien zal hij vermorzelen." (Mattheüs 21:42-44 )
:cool: Zelf hun vijanden konden het niet loochenen en die stonden er mee de neus bovenop, laat staan de islam en gij.
En gullie doet precies als die schriftgeleerden, maar als ge denk da ik ga zwijgen...?? :roll: Nog voor geen 1000 allah's.
Dat hoeft ook niet daarom is iedereen onderpand van zijn eigen daden .

Met vriendelijke groeten islaminside ,
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Hebt gij nooit in de schriften gelezen: De steen dien de bouwlieden hebben verworpen, die is de hoeksteen geworden; vanwege den Heer is het wonderlijk in onze ogen? Daarom zeg ik u: Het koninkrijk Gods zal u ontnomen worden en gegeven aan een volk dat de vruchten er van opbrengt. En wie op dezen steen valt zal verpletterd worden, en op wien hij valt, dien zal hij vermorzelen." (Mattheüs 21:42-44 )
Wat insinueer je, Moh?
Dat Moslims de verworpen bouwsteen zijn?
Onmogelijk toch. De boom van Islam draagt, buiten de vrucht van regressie, niets.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Islaminside schreef: Markus zegt namelijk ook zijn mede kruizelingen hoon de hem dat betekent me verachting bespotten.
dus ze begonnen hem uitteschelden.
Nog even vlug voor dat ik weg ga.
Doe nou niet zo schijnheilig Moh.
Jij gelooft niet dat Jezus is gekruisigd, Dus haal dit dan ook niet aan.


Helaas dat de bijbel verandert is door de jaren heen .
Waarom zou men de bijbel verandert hebben Moh.
Geef me een reden

Maar de Trooster, de Heilige Geest, Welken de Vader zenden zal in Mijn Naam, Die zal u alles leren, en zal u indachtig maken alles, wat Ik u gezegd heb Johannes 14: 26
Dit trooster is dus de heilige geest Moh .
Hebt gij nooit in de schriften gelezen: De steen dien de bouwlieden hebben verworpen, die is de hoeksteen geworden; vanwege den Heer is het wonderlijk in onze ogen? Daarom zeg ik u: Het koninkrijk Gods zal u ontnomen worden en gegeven aan een volk dat de vruchten er van opbrengt. En wie op dezen steen valt zal verpletterd worden, en op wien hij valt, dien zal hij vermorzelen." (Mattheüs 21:42-44 )
en dat volk zijn helaas niet de moslims Moh. Die hebben Jezus de bouwsteen ook verworpen, en verlochenen ook nog eens de heilige geest
Meer tijd heb ik niet voor deze post.
Tot vrijdag
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Chaimae schreef:
Chaimae, begrijp je nu nog steeds niet wie Mohammed met het zwaard werkelijk is? Kijk naar de beelden van Sudan. Één en al Mohammed. Één en al zwaard. Één en al verstand. Één en al kennis van de koran!!!
Mohammed is de allerbeste mens op aarde ooit en was tevens de laatste Profeet, vrede zij met hem en zijn metgezellen.
Een misogyne pedofiel en een moordenaar?

Jezus (Isa) was goed ja, maar niet deze woestijnrover.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Plaats reactie