Wat bezielt mensen om zich tot islam te bekeren?

Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Beste Islaminside,

Het enige waarvan ik zeker ben is dat ik iets beleef. Alle andere dingen kunnen bedrog zijn. De omwereld kan een hallucinatie zijn. Zelfs mijn eigen gedachten kunnen vals zijn.
Hoe kan ik zeker zijn van het bestaan van een God terwijl ik niet zeker ben dat ik geen brein ben in een tank met water die een grote hallucinatie beleeft?

Zeg eens, bovendien, als Allah almachtig is, waarom bestaat de Shaitaan nog? Als de Shaitaan en het kwade nog bestaat, dan is er een gat in de almacht van Allah, wat hem niet almachtig maakt.

Zeg bovendien eens, wat moet Allah met de aanbidding van mensen? Heeft hij niets beter te doen?

Sta daar eens bij stil. Ik vraag het je, Islaminside:

Als jij ervan zeker bent dat je geloof waar is, probeer het in twijfel te trekken. Als het geloof werkelijk waar is, dan zal jij zien, dat de twijfels ongegrond zijn

Zo doet men met veel dingen. Als men ervan uitgaat dat iets absoluut waar is, probeert men iets wat "bewijs uit het ongerijmde" noemt: men gaat ervan uit dat hetgeen men veronderstelt vals is, en zo komt men tot een absurditeit.

Bijvoorbeeld:

"8 is een even getal"

Men kan dit analyseren, kijk maar:

Neem aan: "8 is een oneven getal"

=> 8 gedeeld door twee is een breuk

=> 8/2 is 4, dus geen breuk maar een natuurlijk getal.

Dus men concludeert dat 8 werkelijk een even getal is, want het tegengestelde is vals.

Als jij jezelf een ware Moslim beschouwt, probeer dit:

"De Koran is niet waar"

En kom zo tot een absurde situatie. Indien de Koran echt een waarlijk boek is, zal jij er geen contradicties in vinden, hoe hard jij ook zoekt.

Laat dit de ultieme test voor u zijn als Moslim.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Speciaal voor Islaminside plak ik hier ook nog even het verhaal van Damon Golriz . Ik doe dat islaminside omdat je altijd maar in een topic blijft plakken, en de rest van het forum niet leest.


Religie kan heel beklemmend zijn en zelfs ziek maken’, zegt psychologe Aleid Schilder, auteur van het boek Hulpeloos maar schuldig. ‘Wie van jongsaf aan te horen krijgt dat hij slecht en schuldig is, gaat dat geloven.’
Hoe strenger de club, is haar ervaring, hoe indringender de boodschappen, hoe groter de angst en daarmee de psychische schade.
Onderdeel van haar therapie is vaak het creëren van een nieuw godsbeeld. ‘Want helemaal niets geloven is wel erg kaal en droevig. Een nieuw geloof, een nieuwe vervulling, helpt bij de genezing.’


Damon Golriz (26) is ex-moslim
Ik ben een gelukkige atheïst

‘Niemand valt zomaar van zijn geloof.’ Volgens Damon Golriz is het een lang proces dat veel energie kost. Hij vergelijkt het met een ui. Hoe dieper je bij de kern komt, hoe meer tranen.
Zijn proces duurde bij elkaar ongeveer zes jaar. Zesentwintig jaar geleden werd hij als moslim geboren in Teheran, Iran. ‘Het islamitische geloof is de enige religie waar je mee geboren wordt en waarin het is toegestaan, afvalligen te straffen met de dood.’
De familie Golriz was een liberale familie in het onstuimige Iran begin jaren tachtig. Golriz’ moeder is gelovig, zijn vader niet. Bij Golriz werd het geloof er vooral op school letterlijk ingeramd. ‘Toen ik me een keer hardop afvroeg hoe wij nu konden weten wat een profeet duizenden jaren geleden dacht, werd ik op de gang in elkaar geslagen.’ Toch is Golriz overtuigd moslim geweest. ‘Zeker tot mijn 16de. Voor moslims is geloof een onderdeel van hun identiteit. Ik was eerst moslim en dan pas Golriz.’

Op zijn 14de is Golriz met zijn ouders en zusje om politieke redenen naar Nederland gevlucht. Toen hij op zijn 19de het huis uit ging om te studeren, sloeg de twijfel over zijn geloof toe. ‘De wetenschap heeft mij vooral ook op dat vlak aan het denken gezet.’
De twijfel begint met de cosmetische dingen. ‘De kleding, het glaasje wijn. En dan ga je steeds dieper. De laatste drie stappen zijn het zwaarst.’

Is de Koran verteld door God? Was de profeet echt? En wat is het bestaansrecht van Allah? ‘Met die drie vragen ben ik zes jaar bezig geweest. En met de laatste natuurlijk het langst. Want zelfs toen ik met wetenschap en logica al afstand had gedaan van de Koran en de profeet, sprak ik nog met God. Ik bedankte hem bijvoorbeeld als er iets goed ging in mijn leven. Maar ook daarvan ben ik nu verlost en dat maakt me sterker. Ik ben nu een gelukkige atheïst.’

Met dit besluit en met name de manier waarop hij het openbaar maakt, door bijvoorbeeld mee te doen aan dit interview, of met zijn optreden in het televisieprogramma Bimbo’s en Burka’s, weet hij dat hij gevaar loopt.
‘Dat risico neem ik. Want wat er voor in de plaats is gekomen, is mijn absolute geloof in het recht op vrijheid en daarmee ook de vrijheid van godsdienst. In Nederland leerde ik wat vrijheid is. En ik heb me voorgenomen voor zoiets kostbaars en unieks te blijven strijden.’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

"Ik was eerst moslim en dan..."

Daarom heb ik geen respect voor moslims, voor irritante, hoofddoekdragende moslima's, etc. Zij hebben geen eigen identiteit.

En daarom zal Iran nooit een bedreiging zijn. De mensen daar zijn te geindoctrineerd om vrij te denken, en vrije denkpatronen zijn nodig om de wetenschap (en dus de wapenindustrie) vooruit te drijven.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

migrantenjong schreef:"Ik was eerst moslim en dan..."

Daarom heb ik geen respect voor moslims, voor irritante, hoofddoekdragende moslima's, etc. Zij hebben geen eigen identiteit.

En daarom zal Iran nooit een bedreiging zijn. De mensen daar zijn te geindoctrineerd om vrij te denken, en vrije denkpatronen zijn nodig om de wetenschap (en dus de wapenindustrie) vooruit te drijven.
Een bekende spreuk van Albert Einstein:
  • "Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid"
Binnen het menselijk streven zou "vrijheid" dan ook het hoogste goed moeten zijn.

Gek genoeg hebben we op onze wereld een catagorie mensen die hun vrijheden verwerpen in ruil voor religieuze dictatuur.
Een religieuze dictatuur die
  • - Macht op mensen probeert uit te oefenen door ze te bedreigen met straffen na de dood als ze de dominante regels niet naleven.
    - Vrouwen onderdrukt.
    - Homoseksuelen geen vrijheid gunt in het uiten van gevoelens.
    - Niet en anders gelovige discrimineert, hun vrijheden probeert af te nemen door te proberen ze een religieuze wil op te dringen.
    - Aanzet om niet en anders gelovige te haten, tegen ze te strijden, en zelfs te vermoorden als ze niet willen buigen voor deze dictatuur.
Een religieuze dictatuur die puur en alleen uit is op macht en overheersing, en die dit doel doormiddel van geweld en bedreiging probeert te bereiken.

Hoe is het mogelijk dat mensen hun vrijheden opgeven voor zo'n verdorven ideologie?
Is het de angst voor het onbekende? (het zogenaamde "leven na de dood")
Of hebben die mensen geen geweten, en koesteren zij geen gevoelens tegenover hun medemens?

Iemand zonder eigen identiteit die zijn of haar leven volledig laat beheersen door een ideologie, deze aanbid, als absolute waarheid beschouwd, en letterlijk probeert na te leven, die mij als andersdenkende met erger dan een beest vergelijkt, die aanzet om mij te haten, met geweld te bestrijden, en zelfs niet schroomt om mensen aan te zetten om mij van het leven te beroven.

Geef mij eens één goede reden waarom ik zo iemand zou moeten respecteren...
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

helaas islaminside,
de koran bevat vele tegenstrijdigheden. hoeveel bewijzen wil je hebben? en wat doe je met de geleverde bewijzen, want die kun je toch niet ontkrachten. omdat de koran vele domme uitspraken kent en contradicties kent is het, zoals je zelf zegt, niet van god, want god kan geen fouten maken. jij bewijst hierbij wat wij altijd al hebben gezegd: de koran is geen goddelijke boek.

De koran is het boek van God en het bevat geen fouten.
Doe niet of ik achterlijk ben als die vragen zijn geen tegenstrijdigheden omdat je de vers verder moet lezen zodat je het andwoord krijgt .
Ik kan ook 2 teksten uit de koran halen en zeggen dit gaat niet over het ander . De koran praat over profeten , over volken over het verleden over het heden en de toekomst .
Dus je moet de goede tekst wel met de goede inerpertatie lezen en niet alles door elkaar halen .
Want geef me 1 omnwetendheid uit de iijst van Roelof of die van jezelf en ik leg het je uit .
Ik ga niet al die achterlijk domme vragen beantwoorden het is zo makkelijk als je een tasfir er naas legt .
Maar ja als je jaloers bent dan ga je schelden en vloeken over iets zonder dat je het bewijs heb .
Ga verder spelen Welda .
Ketter heeft bv aangetoond dat jullie allah niet kan rekenen etc. etc etc.
Onee kijk maar naar dit filmje dan word en eve domme Ketter gedist door en grote geleerde :


Zakir Naik - Quran cannot have Grammatical Errors


http://nl.youtube.com/watch?v=xSyDIhcKzaY

Kijk hoe deze domme grappige man net zoals jullie gedist word .
de god van mohammed maakt fouten. zie het volgende. vrouwen en kafirs en stenen zijn brandstof voor de hel.
hoe kan steen als brandstof dienen???, zie hier de fout van jullie allah.
De god van Mohammed (vzmh) maakt geen een fout het komt door jou achterlijke kleinzielige verstand .
ik ben blij dat je zelf vind dat god geen fouten maakt. m.a.w. omdat er fouten zijn in de koran is de koran geen godswoord.
God maakt geen fouten en de koran is het woord van Allah het komt door jou kleinzielige verstand doordat je het niet snapt .
Kijk alleen naar het filmpje zegt genoeg hoe ze gedist worden .
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Dit bewijst jouw kortzichtigheid jongen, de "waarheid" is vele malen groter dan één of ander middeleeuws boekje.
De waarheid staat er in dat er leugenaars en mensen uit onwetendheid mensen proberen te verleiden van dit mooie geloof .

Als jij echt realistisch was zou je inzien dat jouw waarheid maar één doel voor ogen heeft...
EN dat is het hiernamaals .
Alles in de islam draait namelijk om overheersing, macht op mensen proberen uit te oefenen door ze te bedreigen met vreselijke straffen in een zogenaamd 'hiernamaals' als ze niet leven naar de dictatuur die bedacht is door één of andere middeleeuwse pedofiele woestijnrover.
En vervolgens de dwazen die in de onzin geloven proberen aan te zetten tot discriminatie, haat, strijd, moord en doodslag, en het gebruik van geweld tegen degene die zich niet door de ideologie van die tiran bang laten maken, om zo te proberen ook deze mensen te overheersen.
Helamaal niet aangezien Allah in de koran zegt :

Voorwaar, Allah gelast u goed met goed (te vergelden) en wel te doen aan anderen en te geven als aan verwanten; en verbiedt onbetamelijkheid, kwaad en opstand. Hij raadt u aan dat gij er lering uit trekt. (Koran 16: 90

Het verwijt is slechts tegen hen, die de mensen onrecht aandoen en ten onrechte in het land opstand veroorzaken. Dezen zullen een pijnlijke straf ontvangen. (Koran 42: 42


en bewijst vriendelijkheid aan ouders, verwanten, wezen, de behoeftigen en aan de nabuur, die een vreemdeling is en de nabuur die een bloedverwant is en aan de metgezel, de reiziger en aan degenen die onder uw macht zijn. Voorzeker, Allah heeft de pochers en de opscheppers niet lief. (Koran 4: 36

Wie een goede daad verricht zal tienmaal zoveel ontvangen, maar wie een slechte daad verricht zal alleen een daaraan gelijke vergelding ontvangen; hun zal geen onrecht worden aangedaan. (Koran 6: 160

O, gij die gelooft, weest voorstanders der rechtvaardigheid, getuigen voor Allah, zelfs al was het tegen uzelf, of ouders en verwanten. Hetzij rijk of arm, Allah is beter dan beiden. Volgt niet de begeerten, opdat gij niet onrechtvaardig zult zijn. En als gij de waarheid omzeilt of er u van afwendt, Allah is goed op de hoogte van wat gij doet. (Koran 4: 135

O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend. (Koran 49: 13

Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend. (Koran 2: 256

Als jouw denkbeeldige god echt bestaat is het een zeilig figuur die helemaal niet almachtig is omdat hij niet zonder mensen kan.
Als hij echt almachtig zou zijn hoeft hij geen mensen voor zijn karretje te spannen om tegen andere mensen op te zetten!
HIj heeft geen mensen nodig .
WIj hebben hem nodig .
Allah (sbht) is zichzelf genoemzaam eeuwig .
Iedereeen word beoordeelt over zijn eigen daden .
Allah geeft ons een keus , heeft ons tekenen gezonden en de koran is een daarvan.
Wij geloven erin wij volgen de weg van het geloof .
De weg die leid naar het paradijs .
WIj kiezen erzelf voor .
Allah(sbht) heeft ons de kennis geven hij leid daarom wie hij wil en laat dwalen wie hij wil .
Het bekende smoesje dat religieuzen gebruiken om het bestaan van een god aan te tonen.
Er zijn wetenschappers die beweren dat er inderdaad ooit een soort god moet zijn geweest die alles op deze aarde leven in geblazen heeft.
Maar die zelfde wetenschappers zijn er zeker van dat die god allang niet meer bestaat omdat hij zich daarna niet meer heeft laten zien, laat staan dat hij nog enige invloed uitoefend op ons bestaan.
Het bestaan van de hemelen en de aarde is geen smoesje en alles heeft een maker nodig .
Voor jou is de dood ook een smoesje ga verder spelen .
En alles wat er gebeurt op aarde komt door de wijsheid van Allah.
En bij de tijd zal iedereen het zien wees daarom geduldig of ongeduldig .
Op mijn dood je zal er zelf wel achter kommen .
Er zijn miljoenen jaren oude menselijke resten gevonden, vreemd genoeg bestaan goden pas sinds de mens een beetje verstand ontwikkelde.
Dit moet voor ieder mens al voldoende bewijs zijn dat die goden door de mens zelf bedacht zijn met als reden de eeuwenoude menselijke drang naar macht die een almachtige god nooit kan hebben omdat hij alle macht al in handen heeft.
God bestond al bij Adam de eerste mens op aarde .
En hiervoor schiep hij de Dinasauressen en de schepselen die onheil stichte op aarde .
Met een klap vernietigde hij hen omdat zij niet gehoorzaam waren aan Allah ( de heer der werelden) .
En hij schiep Adam en gaf hem en zijn volgelingen beproevingen die zij doorstonden .En zij zijn ware gelovigen.
Allah heeft meer dan 100 profeten gezonden over verschillende volken en in verschillende periodes om de eenheid van god te verkondigen .
En elke mens geloofde wel in een schepper en omdat zij de kennis van god verwaarloosden en de profeten verwaarloosden en mogen te innoveren en te veranderen .
hebben ze van stennen goden gemaakt van de zon god gemaakt van de water god gemaakt .Ze hebben van alles een god toegkend .
De islam heeft het allomvattende andwoord geven namelijk.
Het geloof bij god zijn degene die zich onderwerpen aan de wil van Allah (moslim) zijn .
EN iedereen die iets anders kiest dan dit wat een eigen keus is behoort in het hiernamaals tot de veriezers .
Helaas ben jij niet in staat om verder te denken dan de onzin die de islam jouw voorschrijft, kennelijk is jouw verstand dan ook niet verder ontwikkeld dan die van de gem. mens uit de middeleeuwen.
Ik heb een breede visie en kijk breed tegen dingen aan .
Maar ik zal nooit nimmer naar mensen luisteren die uit onwetenheid spreken . Ga kleine kinderen lastigvallen maar mij nee ik ben veel te slim voor jou onwetende domme praatjes .
Jouw geest is geheel in de macht van de islam, je bent niet meer in staat om te denken zonder invloed van religie.
Probeer eens wat verder te denken zonder dat je al je waarheden uit een middeleeuws boekje haalt. (open minded)
Misschien gaat er een wereld voor je open...
Klopt , ik geef me leven en bezittingen voor de islam en voor niks anders behalve dit .
En ik heb niks nodig behalve de islam.
En ik heb van alles gelezen ongeloof is de kwaadaardigheid van de wereld . En de christendom en jodendom zijn de grootste dwalende geloven ter wereld en de hindoesme en boedsmisme zijn de grootse verzonnen geloven ter wereld .
De islam het onderwerpen aan de wil van god is de enigst waarheid waarin geen twijfel is .
Klopt, maar de manier waarop jouw religie voorschrijft hoe ik ontstaan ben is ook al zo fout als het maar zijn kan:
Het komt ook doordat je het zelf interperteert .
Kijk maar hoe het hier uitgelegd word niet met een kleinziellige verstand net zoals jij .
ALs iedereen de koran op zijn eigen manier zou interperteren net zoal jij en osama bin laden dan kommen er binnen kort geen 73 verschillende groepen in de islam maar 173.

En wij hebben de mens uit een uittreksel van leem geschapen.
Daarna maakten Wij hem een druppel in een welverzekerde rustplaats.
Daarop maakten wij de druppel tot een `alaqah ,
waarop Wij de `alaqah tot een mudghah maakten,
waarop Wij de mudghah tot beenderen maakten,
waarop wij de beenderen bekleedden met vlees.
Daarna brachten Wij hem voort als een nieuw schepsel.
Gezegend dus zij Allah, de Beste Schepper. (Koran 23:12-14

Taalkundig gezien heeft het Arabisch woord `alaqah drie betekenissen:

1. bloedzuiger
2. opgehangen voorwerp
3. bloedklomp

Als we een bloedzuiger vergelijken met het embryo in het `alaqah stadium, vinden we een gelijkenis tussen deze twee, zoals we in figuur 1 kunnen zien.
In dit stadium krijgt het embryo ook voeding uit het bloed van de moeder, zoals het geval is met de bloedzuiger, die zich met het bloed van anderen voedt.

De tweede betekenis van het woord `alaqah is "opgehangen voorwerp".
Dat is wat we zien in figuur 2 en 3, de ophanging van het embryo, tijdens het `alaqah stadium, in de baarmoeder.

Figuur 1

AfbeeldingAfbeelding

Figuur 2.3
Afbeelding

Afbeelding

De derde betekenis van het woord `alaqah is "bloedklomp".
We zien dat de uitwendige gelijkenis van het embryo en zijn vliezen tijdens het `alaqah stadium lijkt op die van een bloedklomp. Dit is te wijten aan de aanwezigheid van relatief grote hoeveelheden bloed dat tijdens dit stadium aanwezig is in het embryo, zoals we in figuur 4 kunnen zien.
Ook tijdens dit stadium circuleert het bloed niet tot het einde van de derde week in het embryo.
Daarom lijkt het embryo in dit stadium op een bloedklomp.

Figuur 4
Dus de drie betekenissen van het woord`alaqah corresponderen nauwkeurig met de beschrijving van het embryo in het `alaqah stadium.

Het volgende stadium genoemd in het vers is het mudghah stadium.
Het Arabische woord mudghah betekent "iets dat op een gekauwde substantie lijkt".
Als we een stuk kauwgum zouden nemen en erop zouden kauwen en dit zouden vergelijken met het embryo in het mudghah stadium, zouden we kunnen concluderen dat het embryo in het mudghah stadium uiterlijke gelijkenis vertoont met die van een substantie waarop gekauwd is.
We zien dan dat de uitsteeksels van het embryonale ruggenmerg erg veel lijken op de tandafdrukken in een gekauwde substantie, zoals we kunnen zien in figuur 5 en 6.

Figuur 5.6



( images wegens te groot verwijderd door moderator.)


Hoe had de Profeet Mohammed (vzmh) dit veertien honderd jaar geleden kunnen weten, terwijl wetenschappers dit pas onlangs hebben ontdekt d.m.v. geavanceerde onderzoeksuitrusting en zeer verfijnde microscopen, die in die tijd niet bestonden?

Hamm en Leeuwenhoek waren de eerste wetenschappers die in 1677 menselijke spermacellen(spermatozoa) hebben waargenomen met een verbeterde microscoop (meer dan duizend jaar na de Profeet Mohammed (vzmh).


En nu de waarheid waarop jij NIKS KAN TEGEN DOEN .

Vele verschillende onderwerpen worden genoemd in de Qor-aan als een manier om mensen uit te nodigen naar de Islaam. Soms de hemelen, soms dieren en soms planten worden door God getoond als bewijs voor de mensen. In vele Verzen wordt de mens opgeroepen om naar zichzelf te kijken. Zij worden er vaak aan herinnerd hoe de mensheid tot leven kwam, welke stadia zij doorlopen hebben en wat zijn essentie is: “Wij hebben jullie geschapen, waren jullie maar overtuigd geweest! Hoe denken jullie dan over dat (zaad) wat jullie uitstorten? Hebben jullie dat geschapen of zijn Wij de Scheppers?” (Soerat Al-Waaqi'ah ( 56), aayah 57-59

De schepping van de mens en het wonderbaarlijke aspect hiervan, is benadrukt in vele andere Verzen. Enkele onderdelen van de informatie in die Verzen zijn zo gedetailleerd, dat het onmogelijk was voor wie dan ook die leefde in de 7de eeuw, om dit te weten. Enkele punten zijn:

- De mens is niet geschapen van de totale hoeveelheid sperma, maar van slechts een heel kleine hoeveelheid.

- Sperma is niet één soort vloeistof, maar een mengsel van verschillende vloeistoffen.

- Het is de man die het geslacht van de baby bepaald.

- Het menselijke embryo hecht zich aan de baarmoeder als een bloedzuiger.

- De verschillende stadia van de ontwikkeling van de mens.

- De schepping in drie duisternissen.

Mensen die leefden toen de Qor-aan geopenbaard werd, wisten dat de basissubstantie voor de geboorte in verband stond met het sperma van de man dat uitgestort wordt tijdens geslachtsgemeenschap. En het feit dat de baby geboren wordt na een periode van negen maanden was een duidelijk waar te nemen gebeurtenis, dat geen verder onderzoek nodig heeft. Echter, de punten die we zo juist hebben opgenoemd zijn ver boven het niveau van de mensen die in die tijd leefden. Deze zijn nu bevestigd door de wetenschap van de 20ste eeuw. Laten we ze nu één voor één bekijken.

Een druppel sperma

Tijdens geslachtsgemeenschap worden er door de man in één keer 250 miljoen spermacellen uitgestort. De spermacellen ondernemen een zware reis in het lichaam van de moeder, totdat zij de eicel bereiken. Slechts zo'n duizend van de 250 miljoen spermacellen slagen er in om de eicel te bereiken. Uiteindelijk, na deze vijf-minuten race, zal de eicel slechts één spermacel doorlaten. Dit betekent dat niet de totale hoeveelheid van het zaad van de man van belang is, maar slechts een klein deel daarvan. Dit is uitgelegd in de Qor-aan: “Denkt de mens dat hij ongemoeid zal worden gelaten? Was hij niet eerst een druppel van uitgestort sperma?” (Soerat Al-Qiyaamah (75, aayah 36-37
Zoals we kunnen zien, informeert de Qor-aan ons over het feit dat de mens niet gemaakt is van de totale hoeveelheid sperma, maar van slechts een klein deel daarvan. Het feit dat deze verklaring een feit benadrukt dat pas ontdekt is door de moderne wetenschap, is een bewijs dat de verklaring van goddelijke oorsprong is.

Het mengsel in het sperma

De vloeistof met de naam sperma, welke de spermacellen bevat, bestaat niet alleen maar uit spermacellen. Integendeel, het bestaat uit een mengsel van verschillende vloeistoffen. Deze vloeistoffen hebben verschillende functies, zoals het bevatten van suiker dat nodig is om de spermacellen te voorzien van energie, het neutraliseren van de zuren bij de ingang van de baarmoeder en het verzorgen van een glibberige omgeving zodat de spermacellen gemakkelijker kunnen bewegen. Het is zeer interessant dat als sperma genoemd is in de Qor-aan, dat dit bovengenoemde feit dat pas door de moderne wetenschap is ontdekt, ook genoemd is en dat sperma gedefinieerd is als een gemengde vloeistof: “Voorwaar, Wij hebben de mens geschapen uit een gemengde druppel om hem te beproeven. Daarop gaven Wij hem het gehoor en gezichtsvermogen.” (Soerat Al-Insaan ( 76, aayah 2

In een ander vers wordt ook verwezen naar het feit dat sperma een mengsel is en het is benadrukt dat de mens geschapen is van een “uittreksel” van dit mengsel: “Degene Die alles wat Hij schiep op de beste manier heeft geschapen. En Hij begon de schepping van de mens uit klei. Daarna maakte Hij zijn nageslacht van een uittreksel van nederig water (sperma).” (Soerat As-Sadjdah (32), aayah 7-8
Het Arabische woord soelaalah, hier vertaald als “uittreksel”, betekent het essentiële of beste deel van iets. Bij beide suggesties betekent het “een deel van het geheel”. Dit laat zien dat de Qor-aan het woord is van een Wil Die de schepping van de mens kent tot in het kleinste detail. Deze Wil is God, de Schepper van de mens.

Het geslacht van de baby

Nog niet lang geleden dacht men dat het geslacht van een baby bepaald werd door de cellen van de moeder. Of anders geloofde men dat het geslacht bepaald werd door mannelijke en vrouwelijke cellen samen. Maar in de Qor-aan krijgen we andere informatie, waar verklaard is dat mannelijkheid en vrouwelijkheid gecreëerd is uit “een druppel (sperma), wanneer die wordt uitgestort”.

“En dat Hij de paren heeft geschapen; de man en de vrouw? Van een druppel (sperma), wanneer die wordt uitgestort?” (Soerat An-Nadjm (53), aayah 45-46

De ontwikkelende disciplines van genetica en moleculaire biologie hebben de correctheid van deze informatie, gegeven door de Qor-aan, wetenschappelijk bevestigd. Men is nu op de hoogte dat het geslacht wordt bepaald door de spermacellen van de man en dat de vrouw geen rol speelt in dit proces.

Chromosomen zijn de belangrijkste elementen bij de bepaling van het geslacht. Twee van de 46 chromosomen die de bouw van de mens bepalen, worden geïdentificeerd als geslachtschromosomen. Deze twee chromosomen worden “XY” genoemd bij mannen en “XX” bij vrouwen. Dit omdat de vormen die ze hebben overeenkomen met deze letters. De Y chromosoom draagt de genen met de code voor mannelijk, terwijl de X chromosoom de genen draagt voor vrouwelijk.

De vorming van een nieuw mens begint bij het kruiselings combineren van één van deze chromosomen, welke aanwezig is in paren bij mannen en vrouwen. Bij vrouwen dragen beide componenten van de geslachtscel, welke in tweeën deelt tijdens de ovulatie, de X chromosomen. De geslachtscel van een man daarentegen, produceert twee verschillende soorten sperma: één die de X chromosomen bevat en de ander de Y chromosomen. Als een X chromosoom van een vrouw zich verenigt met sperma dat een X chromosoom bevat, dan is de baby een meisje. Als het zich verenigt met sperma dat een Y chromosoom bevat, dan is de baby een jongen. Met andere woorden, het geslacht van een baby wordt bepaald door welk chromosoom van de man zich verenigt met het eitje van de vrouw.

Niets van dit was bekend tot de ontdekking van de genetica van de 20 ste eeuw. Inderdaad, in vele culturen geloofde men dat het geslacht van baby's bepaald werd door het vrouwelijk lichaam. Dat is ook de reden waarom de vrouw de schuld kreeg als er een meisje geboren werd. Dertien eeuwen vóór de ontdekking van menselijke genen, onthulde de Qor-aan informatie die dit bijgeloof ontkende en verwees naar het feit dat de oorsprong van het geslacht niet bij de vrouw lag, maar bij het zaad dat komt van de man.

De klonter die kleeft aan de baarmoeder

Als we de informatie over de vorming van mensen die in de Qor-aan aan ons is aangekondigd blijven onderzoeken, worden we opnieuw geconfronteerd met zeer belangrijke wetenschappelijke wonderen.

Als het sperma van de man zich verenigt met de eicel van de vrouw, is de essentie van de geboorte van een baby gevormd. Deze enkele cel, bekend als “zygoot” in de biologie, zal onmiddellijk beginnen met voortplanten door deling en uiteindelijk een “stukje vlees” worden, wat men embryo noemt. Natuurlijk kan dit door de mens alleen gezien worden met de hulp van een microscoop.
De embryo brengt zijn periode van ontwikkeling niet in een leegte door. Het kleeft aan de baarmoeder als wortels die stevig op de grond zijn vast gemaakt door hun ranken. Door middel van deze verbintenis kan de embryo de substanties die essentieel zijn voor zijn ontwikkeling van het lichaam van de moeder verkrijgen. (Moore, Keith L., E. Marshall Johnson, T.V.N. Persaud, Gerald C. Goeringer, Abdul-Majeed A. Zindani, and Mustafa A. Ahmed, 1992, “Human Development as Described in the Qur'an and Sunnah”, Makkah, Commission on Scientific Signs of the Qur'an and Sunnah, p. 36.)

Hier wordt een zeer belangrijk wonder van de Qor-aan onthuld. Tijdens het verwijzen naar de ontwikkeling van de embryo in moeders baarmoeder, gebruikt God het woord 'alaq in de Qor-aan: “Lees voor! In de naam van jouw Heer, Die heeft geschapen. Hij heeft de mens geschapen van een bloedklomp (‘alaq). Lees voor! En jouw Heer is de Meest Edele.” (Soerat Al-‘Alaq (96), aayah 1-3)

Het woord 'alaq in Arabisch betekent “bloedklonter” en “iets dat kleeft aan iets”. Het woord wordt literair gebruikt om bloedzuigers mee te omschrijven die kleven aan een lichaam om bloed te zuigen. Het gebruik van zo'n toepasselijk woord voor de ontwikkelende embryo in de baarmoeder, bewijst ongetwijfeld alweer dat de Qor-aan een openbaring van God, de Heer der werelden is.

De ontwikkeling van de mens in stadia

Een ander belangrijk aspect van de informatie die gegeven wordt door de verzen in de Qor-aan, zijn de ontwikkelingsstadia van de mens in de baarmoeder. Het is verklaard in de verzen dat in de baarmoeder als eerste een embryo gevormd wordt dat lijkt op een bloedklonter (‘alaqah). Dit door de relatief hoge hoeveelheden bloed. Het volgende stadium is dat van een “stukje vlees”, aangegeven in de Qor-aan door het woord moedghah, dat “lijkend op een gekauwde substantie” betekent. Daarna worden eerst de beenderen gevormd en daarna worden pas de spieren rondom de botten gewikkeld: “En voorzeker, Wij hebben de mens uit een uittreksel van klei geschapen. Vervolgens maakten Wij hem tot een druppel in een stevige bewaarplaats. Vervolgens schiepen Wij de druppel tot een bloedklonter (‘alaqah), toen vormden Wij de bloedklonter tot een vleesklomp (moedghah), waarna Wij de vleesklomp voorzagen van beenderen, die Wij vervolgens met vlees bekleedden…” (Soerat Al-Moe-eminoen (23), aayah 14

Embryologie is de tak van wetenschap die de ontwikkeling van de embryo in de baarmoeder bestudeerd. Tot voor kort namen embryologen aan, dat de beenderen en spieren zich tegelijkertijd ontwikkelen. Om deze reden beweerden sommige mensen voor lange tijd dat deze verzen in tegenstelling waren met de wetenschap. Maar geavanceerd microscopisch onderzoek leidde naar de onthulling dat de Qor-aan woord voor woord correct is.

Deze waarnemingen op microscopisch niveau lieten de ontwikkeling binnen in de baarmoeder zien, die plaatsvindt op precies de manier zoals beschreven is in de verzen. Eerst verhardt het kraakbeenweefsel van de embryo, dan komen de spiercellen die geselecteerd zijn rondom de beenderen samen en wikkelen zich om de botten.

Deze gebeurtenis is omschreven in een wetenschappelijke publicatie, getiteld “Developing Human”, met de volgende woorden: “Tijdens de zevende week begint het skelet zich uit te spreiden door het lichaam en de beenderen nemen hun bekende vormen aan. Op het eind van de zevende week en in het begin van de achtste week, nemen de spieren hun plaatsen om de vormen van de botten in.” (Moore, “Developing Human”, 6. edition,1998

Kortom, de ontwikkelingsstadia van de mens volgens de Qor-aan, komen precies overeen met de bevindingen van de moderne embryologie. Kortom een Teken van God dat de Qor-aan van Hem komt.

Tijdens de schepping van het embryo wordt zijn veilige plaats nog eens extra beveiligd door drie sluiers van duisternissen. Deze drie lagen bieden extra veiligheid en zijn van groot belang voor de groei van de foetus. De drie lagen zijn: de buik, de baarmoeder en het vruchtvlies rondom de baby (bestaande uit het amnion en het chorion). (Voor meer informatie over de schepping van de mens, verwijzen wij de geïnteresseerden naar: “Schepping van de mens volgens de Koran”, van Mustafa Sert. ISBN 90-802763-4-0)

“…Hij schept jullie in de schoten van jullie moeders, een schepping na een schepping, in drie duisternissen…” (Soerat Az-Zoemar (39, aayah 6

Moedermelk


Moedermelk is een ongeëvenaard mengsel dat gecreëerd is door God, dat zowel een uitstekend voedingsmiddel is voor de pasgeboren baby en ook een substantie die de weerstand verhoogd tegen ziekten. Zelfs babyvoeding die geproduceerd is door de hedendaagse technologie kan deze wonderbaarlijke bron van voedingstoffen niet vervangen.

lke dag wordt er een nieuw voordeel van moedermelk ontdekt. Eén van de feiten die de wetenschap heeft ontdekt over moedermelk, is dat het zogen voor twee jaar na de geboorte zeer voordelig is. (Rex D. Russell, “Design in Infant Nutrition“, http:// www. icr.org/pubs/imp-259.htm) God heeft ons deze belangrijke informatie gegeven, welke onlangs door de wetenschap is ontdekt, in het vers: “En Wij bevolen de mens (goedheid) jegens zijn ouders. Zijn moeder droeg hem in zwakheid op zwakheid, en het zogen van hem duurde twee jaren. Wees daarom Mij en jouw ouders dankbaar. Tot Mij is de terugkeer.” (Soerat Loeqmaan (31), aayah 14
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Islaminside schreef:
De koran is het boek van God en het bevat geen fouten.
Doe niet of ik achterlijk ben als die vragen zijn geen tegenstrijdigheden omdat je de vers verder moet lezen zodat je het andwoord krijgt .
Ik kan ook 2 teksten uit de koran halen en zeggen dit gaat niet over het ander . De koran praat over profeten , over volken over het verleden over het heden en de toekomst .
Dus je moet de goede tekst wel met de goede inerpertatie lezen en niet alles door elkaar halen .
Want geef me 1 omnwetendheid uit de iijst van Roelof of die van jezelf en ik leg het je uit .
Ik ga niet al die achterlijk domme vragen beantwoorden het is zo makkelijk als je een tasfir er naas legt .
Maar ja als je jaloers bent dan ga je schelden en vloeken over iets zonder dat je het bewijs heb .
Ga verder spelen Welda .



ga jij maar verder spelen islaminside, want jij beantwoord geen vragen. hoe kan steen nou als brandstof dienen. jij hebt dat niet beantwoord.
een ander vraag: als jouw allah almachtig is, waarom heeft hij dan engelen geschappen, waarom brengt hij de boodschap niet zelf. een ander vraag: als jouw allah alom aanwezig is, hoe komt het dan dat hij door 6 naar de aarde gedragen wordt. er zijn genoeg tegenstrijdigheden in de koran, maar daar moet je verstand voor hebben om te ontdekken.

nog een opmerking: in het begin was er niks en allah roept gebeur, en het gebeurde. dit staat toch in je koran he, islaminside?
als er niks was, dan weet een alwetende allah toch dat er niks is die hem hoort? of is die allah ook nog stom. als hij weet dat er niks is die hem kan horen, waarom roept hij dan. immers er is niks. zijn de vragen te moeilijk islaminside, vraag dan aan zakir naik. hindoes hebben deze vragen aan hem voorgelegd, maar zoals altijd krijg je daar geen antwoord op.

jouw embryo verhaal komt helemaal niet voor in de koran. wat jullie doen in wetenschappelijke onderzoeken manipuleren en willen laten blijken dat het uit de koran komt.

vertel, in de koran staat dat sperma tussen de nieren komt, wat zegt de wetenschap islaminside? weet je dat... jouw koran is een oorlogshandboek en jouw allah is een sadist. waarom denk je dat in moslimlanden het slecht gaat met de mensen en diezelfde mensen vluchten naar het kafir westen. ja, islaminside ga maar buiten spelen, want de artikelen die jij hier plaatst komt NIET EENS van jezelf. doei islaminside, pas je een beetje op tijdens het buitenspelen, dat een fietser je niet dood rijdt.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

migrantenjong schreef:Beste Islaminside,
Het enige waarvan ik zeker ben is dat ik iets beleef. Alle andere dingen kunnen bedrog zijn. De omwereld kan een hallucinatie zijn. Zelfs mijn eigen gedachten kunnen vals zijn.
Hoe kan ik zeker zijn van het bestaan van een God terwijl ik niet zeker ben dat ik geen brein ben in een tank met water die een grote hallucinatie beleeft?
Ik probeer aardig te zijn tegen degene die aardig doen tegen mijn geloof en open en eerlijk zijn .
Niet mensen die uit onwetenheid praten en moslim praat over de islam .
En christen praat over de christendom . En jood praat over het jodendom.
En wij moeten van elkaar leren en niet de andere zwart proberen te maken. Om zogenaamd de mensen onzeker te maken .
Je moet je eigen standpunten duidelijk maken .
Pvda gaat toch ook niet de vdd zwartmaken zodat zij door de mensen geacepteerd worden .
Waar voel je je thuis die keus maak je mijn keus is de islam en ik ben er van overtuigd dat dit de waarheid is .
En niet alleen ik maar genoeg moslims zijn er van overtuigd .
ik altijd al zeg maar als een blijkt dat de persoon hardnekkig is en uit is op conflicten en ruzie en begint met gescheldt en getier.
dan lopen wij weg ,wij maken de waarheid (ons gelooft) bekent,aan de mensen. maar we gaan niet met hem zitten vechten we gaan ons niet verlagen tot zijn nivo.
dit is onze manage.wil je praten je bent welkom , kom .
maar laat je niet minachtend uit over andere mensen , praat op een gepaste manier gerespecteerde manier kom met je bewijzen.
zelfs god leert ons hoe wij een discussie moeten aangaan wij moeten met onze bewijzen kommen en niet alleen praten op basis van
verlangens ,van begeertes ,lusten noem het maar ,nee
ga de discussie aan met wie dan ook op een goede wijze.
Dus wij vermijden conflicten.
het gaat ons altijd om de waarheid de persoon is onbelangrijk
maar het gaat ons om de uitsspraken die hij doet.
als hij iets beweerd wat in strijd is met de Suna dan zullen we hebben weerleggen, dan zullen we duidelijk maken aan de anderen.
want wij bekommeren ons over de gemeenschap , wij willen niet dat mensen door zijn woorden afdwalen.
maar bij andere groeperingen is het een persoonlijke kwestie het gaat ze om de persoon.
en daarom zal je zien dat ze vaak meer op de persoon spelen en meer de persoon uitschelden dan zijn verwoordingen en uitspraken en meschien zullen ze je geeneens vertelen wat hij verkeerd doet
kijk uit voorhem hij is gevaarlijk , hij is dat hij is dat en wat heeft hij gedaan dat weten ze niet te zeggen.
dat is het probleem het is niks anders dan jaloerzie niks anders dan afgunst.
als je ziet dat een persoon zomaar scheld en niet kan basseren of feiten en bewijzen weet dat die persoon vervult is met afgunst.

de moslims daarin tegen alles basseren zij op bewijzen hij heeft dat gezegd en dat is in strijd met de volgende uitspraken van de profeet .

En nu over naar de tekst .
Denk jij nou echt dat jij de wijsheid van god kent .
Denk jij nou echt dat jij de wijsheid van de hemelen en de aarde kent .
Denk jij nou echt dat jij de wijsheid hebt. Hoe een onzichtbare scheper die alles weet wat jij en ik en de mensheid doen bezit .
Denk jij nou echt dat jij de wijsheid heb van jou bestaan of de wijsheid van de toekomst of verleden.
Denk jij nou echt dat jij meer weet dan de gene die jou geschapen heeft. En die de hemelen geschapen heeft en de aarde geschapen heeft .
Want als dat zo was , dan waren wij ook perfect , dan zijn wij ook machtig , dan bezitten wij de kennis van god .
Maar helaas dat het zo niet is , beter gezegd het zal nooit zo zijn .
Hou maar een orqaan tegen of laat het maar regen of laat de dag in de nacht overgaan of andersom.
Of laat de zon schijnen een perfectie , wat perfect geordent is .

En beste jongen of meisje wij hebben geen fractie kennis , van wat god heeft .
Zelfs de slimste man op aarde heeft geen fractie kennis van wat god heeft .Heel makelijk god heeft boeken gezonden (De bijbel , De koran , De thora , De zabor).Waarin Alles staat uitgelegd, maar we volgen NU de Koran omdat het niet verandert is .Want elke verandering is een dwaling en elke dwaling behoort in de hel. ( kort gezegd ).

Want jij kan mij niet vertellen dat jij Alles weet dat jij alles begrijpt .
Zowel je kracht niet alles aankan en je gehoororganen niet alles kunnen horen of je gezichtsvermogen niet alles kan zien is ook jou vertand beperkt en kan niet alles begrijpen en bevatten .

En in de koran staat letterlijk :

God! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote2:255

Wij weten niks van wat hij weet behalve wat hij aan ons geschonken heeft het verstand .
En hij heeft tekenen gezonden en jou bestaan is een teken van zijn bestaan .
Het bestaan van alles wat je ziet en niet ziet is een bestaan van hem de schepper , de volmaakte , de almachtige , de allerwijze , de liefhebbende, de meest barmhartige.

De koran bevestigd zijn bestaan , heb je dat boek dan gelezen .
Hoeveel vraagtekenens hoeveel vraagstellingen staan erin waarover je moet denken .
Maar wie denkt na , die onrechtvaardig en hoogmoedig bezig is .
of die ontkent of domme vragen stelt .
Nee '' Die in het onzichtbare geloven, in god , en jullie weten dat wij geen vat hebben op het ongeziene geen inzage hebben in het ongeziene.
dus daarom geven wij ons over, wij weten dat God de allerwijze is wat van hem afkomstig is dat is absuluut goed.
daarom geven wij ons over aan god en het geloven in het ongeziene vereist en soort toeweiding en onderwerping aan de wil van god.
een van de voornaamste kenmerken van de gelovigen in surat albara 2;3.
wat zegt god het is een boek die als leiding dient voor de gelovigen voor de godsvrezenden maar wie zijn die gelovigen dat zijn degene die geloven in het ongeziene dus het is een kenmerk van de gelovigen dat hij gelooft in het ongeziene.
het zou makelijk zijn als wij alleen maar dienen te geloven in het geziene in dat gene wat tastbaar is in datgene wat voor je ligt, makelijk.
maar juist de test is dat wij geloven in het ongeziene dat wanneer god bepaalde zaken voordraagt of vertelt over het paradijs, over de dag des oordeels, over het graf noem maar op.dat wij zeggen wij geloven.
het zou veel makelijker zijn zonder meer voor de meeste mensen als wij zouden zeggen wij geloven alleen in het tastbare.
maar juist om die onderscheidt te maken tussen de gelovigen en de niet gelovigen is dat je eigenlijk dat je de mensen beproefd door middel van het ongeziene.dit zijn zaken die de profeet jouw voordraagt voor sommige mensen klinkt dat niet logisch voor een gelovige is dat altijd logisch , wij geloven ,Absuluut ,al zou de hele wereld het tegenovergestelde beweren ,en kenmerk van ons is dat wij ons overgeven aan god.

En de reden eigenlijk waarom in dit vers begin van surat albakara de nadrukt wordt gelegd op het geloven in het ongeziene heeft alles te maken met de beperking van het verstand want jij kan me niet vertellen dat jouw verstand alles kan bevatten alles kan begrijpen zoals jouw gehoororgaan niet in staat is om alles tehoren en dus beperkt is .
en zoals jouw gezichtvermogen niet alles kan aanschouwen of niet alles kan zien en dus beperkt is en zoals jouw kracht niet alles aankan en dus beperkt is, is ook jou verstand beperkt en kan ook jouw verstand niet alles begrijpen en bevaten , en daarom geloven wij in het ongeziene.

is dat onze overtuiging (islam) van ons in evenwicht is met de natuurlijke aanleg van de mens en verenigbaar is met het gezonde verstand dat natuurlijk vrij is van onzekerheden en twijfels.
je wordt gevraagd om 1 god te aanbidden , logisch als je naar jezelf kijkt ,hoe jij inelkaar zit je zenuwstelsel, je bloedomloop,je lichaam de functies binnen je lichaam noem het maar op dan kan niemand die over een gezonde verstand beschikt zeggen dat het een blinde toeval is geweest. blinde toeval doet zich nog steeds voor zou ik zeggen laat de blinde toeval dan iets tot stand brengen wat vergelijkbaar is met de mens wat vergelijkbaar is met een van de levende organismen is niet mogelijk en zal ook niet gebeuren. en zelfs als we praten over zaken vandaag de dag als clonen dan moeten zij zich in eerst instantie baseren op iets wat al leeft wat al bestaat.
maar om uit het niets iets te creeeren is god eigen.
dus het is verenigbaar met het gezonde verstand.
en daarom zie je ook als bepaalde mensen aanspreekt waarvan de gedachten niet echt verontreinigd zijn met allerlei verkeerde zaken.
dan zal die tenmiste zeggen, ja wat jij verteld daar zit wat logica in, natuurlijk de dag gaat over in de nacht de zon de maan blijven steeds opduiken, alles draait systimatisch noem het maar op ,dus er is iemand die dat allemaal organiseert kan niet anders .
en daarna vraagt de islam van jouw als je dat heb erkent, en gelooft dat je ook die ene god aanbidt . want als jij zegt hij gaat over ons , hij heeft ons gemaakt want dat is de eerste punt die we moeten bespreken hij heeft ons geschappen ,hij heeft ons gecreeerd , hij heeft ons gemaakt wat is het volgende punt hij heeft je op de wereld gezet wat is het volgende punt , Waarom , waarom ben je op deze wereld gezet je kan niet tegen mij zeggen zomaar,
zelfs een schoen heeft een functie, als je naar de winkel gaat en je koopt een schoen , dan is het toch niet de bedoeling dat je die schoen koopt en dat je naar buiten loopt en dat je daarna gelijk weer weggooidt, als je dat zou doen dan zouden de meeste mensen zeggen je bent gek geworden.je koopt een schoen om die natuurlijk aan te trekken.
om je voeten te verwarmen,om je voeten te beschermen dus als dat geldt voor en schoen jij als mens Alhamdoullilah die toch wel begunstigd is met het verstand heeft geen functie , je loopt hier even je tijd te verdoen of wat een aantal ook zeggen, ik ben hier om te eten te drinken en te slapen , ja dat doen dieren ook, nee men dient een doel in het leven te hebben.
en dat doet is bepaald en om het ons bekend te maken kijk naar de barmhartigheid van god ,heeft ie profeten gestuurd,
waarom om ook ons te laten zien hoe wij god moeten aanbidding,hoe moet dat gebeuren
op welke wijze , niet op je eigen manier want een aantal die hebben allerlei nieuwe daden van aanbiding uitgevonden en ze denken dat ze daarvoor beloond worden hij komt en bidt om een heel eigenaardige manier.en zegt de intentie is goed , ja ik ga hier ook allemaal koprolletjes maken draaien en weet ik wat allemaal en zeg ik daarna de intentie is goed,.
Wordt dat geacepteerd ...?
En daarom stuurde god profeten om ons over deze zaken intetlichten en ook om als voorbeeld te dienen en zij werden niet gevrijwaard van het gebed, nee zij gingen voor in het gebed , laat maar zien hoe het gebed verricht dient te worden .
en ze zeiden ook tegen hun volgelingen zoals de profeet tegen ons zij, verricht het gebed zoals jullie mij hebben zien verrichten, neem het over, zoals hij het deed en daarom hebben de metgezellen zich ingepannnen voor deze zaak er is geen zaak die plaats vondt tijdens het gebed van de profeet of zij hebben het aan ons doorverteldt, waarom ze zijn uitgekozen voor deze zaak ,ze zijn de beste zonder meer , ze waren precies , nauwkeurig in alles wat zij zagen en in alles wat zij overbrachten, die eerste generaties die waren daar
voor klaargestoomd.in zovere dat ze jouw konden vertellen hoeveel grijze haren de profeet in zijn baard had,moet je voorstellen, wat de profeet op die bewuste dag droeg aan kleren , welke kleur kleren. de hoeveelheid water die hij gebruikte om zij wudo(wasing voor het gebed) te verrichten,. wie allemaal aanwezig was tijdens een ziting van de profeet.
dus ze letten niet alleen maar op de uitspraken van de profeet maar ook op zijn handelingen.
Als hij glimlachte dan zeiden zij en hij glimlachte.
waarom omdat god hen heeft klaar gemaakt voor deze grote zaak,
dus het gezonde verstand zal altijd zeggen dat datgene wat de islam verkondigt en zegt namelijk het aanbidden van 1 god dat is wat de islam van jouw vraagt volgens de richtlijnen van de profeet, dat is het,. en daarom zie dat eigenlijk de gelovigen rustgenieten.
je ziet soms mensen soms eigenlijk slapenloze nachten ervaren alleen maar vanwege feit dat ze niet weten waarom ze hier op deze wereld zijn geplaats.
Alhamdoullilah als je een moslim vraagt, waarom ,Allah heeft slechts de mensen en de djins geschappen om mij te aanbidding,.
dat is onze doelstelling, alles wat er daarnaast gebeurdt is ondergeschikt aan dit doel.
namelijk het aanbidding van je heer van de almachtige.
Zeg eens, bovendien, als Allah almachtig is, waarom bestaat de Shaitaan nog? Als de Shaitaan en het kwade nog bestaat, dan is er een gat in de almacht van Allah, wat hem niet almachtig maakt.
Als je het verhaal kent wat zo logisch.
De satan behoorde tot de engelen .
Allah zij tegen zijn dienaren buig eerbiedig neer voor adam .
Zij buigten eerbiedig behalve ieblies de duivel .
Hij zij waarom zou ik voor Adam buigen ik ben hoger dan hem .
Toen zij de heer der werelden ga ik geef jou uitstel tot de dag des oordeels degene die jou zullen volgen behoren in het hiernamaals tot de verliezers. En degene die Adam en de rechtvaardige boodschappers volgen behoren in het hiernamaals tot de winaars .
En dit zijn allemaal beproevingen wie gelooft er nou daadwerkelijk in de almachtige en wie laat zich verleiden tot het gene wat vergaat .
En waarom gaan er mensen dood , waarom zijn er natuurrampen, waarom gaan kinderen en mensen dood aan ziektes .
Dit zijn allemaal beproevingen voor de mens die nadenkt .
want je zult niet lang op aarde verblijven .
Zeg bovendien eens, wat moet Allah met de aanbidding van mensen? Heeft hij niets beter te doen?
Lees de tekst boven maar goed het andwoord is heel duidelijk .
Sta daar eens bij stil. Ik vraag het je, Islaminside:
wat jij me nu vertelt daar was ik op 12 jarige leeftijd achter gekommen.
En ik sta er elke dag , 5 keer per dag bij stil .
Wonderbaarlijk is Allah (sbht) alle macht behoort tot hem .


Als jij ervan zeker bent dat je geloof waar is, probeer het in twijfel te trekken. Als het geloof werkelijk waar is, dan zal jij zien, dat de twijfels ongegrond zijn

Het komt allemaal door onwetendheid .
Als ik iets niet begrijp dan ga ik naar een imaan . Naar een geleerde.
Hij legt me alles uit wat ik niet snap .
Dan denk ik oo hoe had ik daar nou niet op kunnen kommen .
Het zijn geen tegenstrijdigheden allemaal onwetendheden omdat de koran geinterpeert moet worden op de manier van de profeet (Vzmh).

Mijn doel en de doel van de mensen : namelijk het aanbidden van Allah.

Doel van de mens
Iedere ziel gelooft van nature al dat er een Schepper is die alles heeft geschapen en die alles in evenwicht heeft gesteld. Maar de gehoorzaamheid en dankbaarheid aan Allah, de Verhevene laat men vaak achterwege door niet te geloven in zijn boodschappers, boeken, engelen en het Hiernamaals. Ieder mens moet er bij stilstaan dat hij met een doel hier op aarde leeft, namelijk het aanbidden, vrezen en gehoorzamen van Allah, de Verhevene.
Allah, de Verhevene zegt hierover in de Koran, wat vertaald betekent;
Dit is een volmaakt Boek, daaraan is geen twijfel, een richtsnoer voor de godvrezenden* Die in het onzienlijke geloven en het gebed houden en die weldoen met hetgeen Wij hun hebben geschonken* En die geloven in hetgeen u is geopenbaard en in het geen voor u is geopenbaard en een standvastig vertrouwen hebben in dat wat zal komen* Zij zijn het, die de leiding van hun Heer volgen en dezen zullen slagen (Baqarah:2-3
Allah vertelt ook in de volgende aya wat de doel van de mens is hier op aarde (Koran vertaling;) En Ik heb de djinn en de mensen slechts tot Mijn aanbidding geschapen (Az-Zaari’ jaat; 56
Als men vaak aan de dood denkt, zal deze persoon realiseren dat er een eind komt aan dit leven, dus ook aan zijn behoeften. Als men hierbij stilstaat zal men hopelijk zijn leven op aarde zo goed mogelijk benutten, zodat hij aan het eind van het traject zijn beloning tegemoet zal komen. Allah zegt hierover in de Koran (vertaling);
Elke ziel zal volledig worden beloond voor hetgeen zij deed. En Hij weet het beste wat zij volbrachten* En de ongelovige zullen naar de hel worden gedreven, wanneer zij deze bereiken, zullen de poorten worden geopend en haar wachters zullen tot hen zeggen: “Kwamen er geen boodschappers van uit uw midden tot u, de tekenen van uw Heer verkondigende en u waarschuwende voor de komst van deze Dag?” Zij zullen antwoorden: Ja zeker! Maar nu is de uitspraak van de straf tegen de ongelovigen van kracht geworden.( Az- Zomar:70-71

Groetjes,
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Islaminside schreef:

Ik probeer aardig te zijn tegen degene die aardig doen tegen mijn geloof en open en eerlijk zijn ..
Als je het verhaal kent wat zo logisch.
De satan behoorde tot de engelen .
Allah zij tegen zijn dienaren buig eerbiedig neer voor adam .
Zij buigten eerbiedig behalve ieblies de duivel .?
[/quote]

jij bent helemaal niet aardig., als iemand jouw naar de mond praat is het goed. kritische vragen hou je niet van en kom je met lange knip en plak werk om indruk te maken.

nog een vraag: allah zegt om eerbiedig voor adam te buigen. daarmee keurt hij goed dat adam vereerd wordt. jouw allah is dus voor aanbidding van adam (een mens). en jullie roepen: alleen allah komt aanbidding toe. dus: nog een bewijs dat de koran geen goddelijke boek is, want er komt VEEL aanbidding in voor. logica, islaminside.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

migrantenjong schreef:En daarom zal Iran nooit een bedreiging zijn. De mensen daar zijn te geindoctrineerd om vrij te denken, en vrije denkpatronen zijn nodig om de wetenschap (en dus de wapenindustrie) vooruit te drijven.
Het gemiddelde IQ van de allahtone islamaanhanger gaat niet verder dan een of twee simpele koranteksten. De bekendste is:

ALLAH AKBAR

In de hoofdstad van Indonesië kun je islamieten naar billboards met een arabische tekst hun hoofd zien buigen; zij denken dat het om een koranspreuk gaat. Dat Indonesië het grootste moslimland met een van het hoogste percentage analfabetisme ter wereld is, wordt hiermee nog eens onderstreept tezamen met het feit dat de tweede doodsoorzaak in dat grootste moslimland diarree is.

ALLAH AKBAR

Verder is het zo dat veel afgestudeerde personen begrijpen dat de islam niet past in hun geest van nadenken, begrijpen en objectieve logica. Zij zijn de islam ontvlucht naar een land waar vrij denken voorop staat, een democratie. Inderdaad, zo blijft de islam voor wat het staat en altijd zal blijven: een achterlijke grap met de sharia als cloe.

ALLAH AKBAR
(Niet te verwarren met het geniale Hebreeuws van de joden: ’allah achbar’ betekent namelijk ’allah muis’)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

weda schreef: joden vullen de universiteiten en moslims de gevangenissen (Pilgrim)
Joden vullen de universiteiten en moslims houden zich bij koranteksten

Joden hebben humor en moslims hebben de koran

Joden nemen hun eigen verantwoordelijkheid en moslims kennen geen verantwoordelijkheid

Joden . . . (positief) en moslims (negatief)

Mazzel en broge,

Hans
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

ga jij maar verder spelen islaminside, want jij beantwoord geen vragen. hoe kan steen nou als brandstof dienen. jij hebt dat niet beantwoord.
een ander vraag: als jouw allah almachtig is, waarom heeft hij dan engelen geschappen, waarom brengt hij de boodschap niet zelf. een ander vraag: als jouw allah alom aanwezig is, hoe komt het dan dat hij door 6 naar de aarde gedragen wordt. er zijn genoeg tegenstrijdigheden in de koran, maar daar moet je verstand voor hebben om te ontdekken.
Welda stel me niet zulke makkelijke vragen .
Als je de koran zou hebben gelezen dan zou je weten dat Allah (sbht) in alles in staat is .
Hij slecht's wees en het word .
Hij kan van een gelovige en een ongelovige maken en van een gelovige en ongelovige en hij de almachtige is tot alles in staat .

Koran bewijs :

En toen gij trachttet een mens te doden en onder elkander er over twisttet, was Allah de onthuller van wat gij verborgen hieldt.
Toen zeiden Wij: "Treft hem (de moordenaar) voor een gedeelte van het vergrijp tegen hem (de gedode)". Aldus geeft Allah leven aan de doden en toont u Zijn tekenen, opdat gij zult begrijpen.
Daarna verhardde zich uw hart. Zij zijn als stenen, of nog harder, want er zijn stenen, waaruit stromen ontspringen en er zijn er zeker, die splijten en er vloeit water uit. En sommige zijn er die uit vrees voor Allah neervallen. En Allah is niet achteloos, ten opzichte van wat gij doet.
Verwacht gij, dat zij u zullen geloven, terwijl een aantal hunner het woord van Allah heeft vernomen en het verdraait, nadat zij het hebben begrepen, tegen beter weten in.
Wanneer zij de gelovigen ontmoeten zeggen zij: "Wij geloven" en wanneer zij onder elkander zijn zeggen zij: "Verhaalt gij hun, wat Allah u heeft geopenbaard, zodat zij daardoor met u kunnen redetwisten voor uw Heer." Wilt gij dan niet begrijpen?
Begrijpen zij dan niet, dat Allah weet, wat zij verbergen en wat zij openbaar maken?
En sommigen hunner zijn ongeletterd; zij weten niets van het Boek, maar hebben hun valse denkbeelden: zij vermoeden slechts.
Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen: "Dit is van Allah", opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. Wee hun dan, voor hetgeen hun handen schrijven en wee hun voor hetgeen zij verdienen.
En zij zeggen: "Het Vuur zal ons slechts voor een klein aantal dagen deren". Vraag hun: "Hebt gij dan een woord van Allah verkregen? Dan zal Allah Zijn belofte nooit breken. Of zegt gij iets over Allah, dat gij niet weet?
Voorzeker, die kwaad doet en door zijn zonden is omringd - zij zijn de bewoners van het Vuur; daarin zullen zij verblijven.
Maar zij, die geloven en goede werken doen, - zij zijn de bewoners van de Hemel, daarin zullen zij verblijven.

Verder als je de koran leest staat er velen malen ingeschreven .
Allah (sbht) is in alles in staat en Allah (sbht) zegt slechts wees en het word .
nog een opmerking: in het begin was er niks en allah roept gebeur, en het gebeurde. dit staat toch in je koran he, islaminside?
als er niks was, dan weet een alwetende allah toch dat er niks is die hem hoort? of is die allah ook nog stom. als hij weet dat er niks is die hem kan horen, waarom roept hij dan. immers er is niks. zijn de vragen te moeilijk islaminside, vraag dan aan zakir naik. hindoes hebben deze vragen aan hem voorgelegd, maar zoals altijd krijg je daar geen antwoord op.
Weer een makelijke vraag en Zakir Naik kan zeker hierop antwoord geven.
ER is niks en Allah (sbht) roept slecht's wees en het word .
Zo simpel , hj legt het ons uit dat er niks is en dat alles door hem is geschappen .
Alle lof behoort daarom tot hem .

Bewijs : koran 10:

60. Wat denken degenen die leugens tegen Allah verzinnen van de Dag der Opstanding? Voorzeker, Allah is genadevol tegenover het mensdom, maar de meesten hunner zijn niet dankbaar.
61. In welke toestand gij u bevindt, of gij de Koran voordraagt, of iets anders doet; Wij zijn uw getuigen, terwijl gij u er in verdiept. Er is voor uw Heer zelfs geen gewicht van een atoom op aarde of in de hemel verborgen. En er is niets dat kleiner of groter is, of het staat in het duidelijke Boek vermeld.
62. Ziet! voorzeker, de vrienden van Allah zullen geen vrees hebben, noch zullen zij treuren.

Niks is voor Allah verborgen hij weet wat er voor is en wat er zal gebeuren dit allemaal is door zijn wijsheid .
jouw embryo verhaal komt helemaal niet voor in de koran. wat jullie doen in wetenschappelijke onderzoeken manipuleren en willen laten blijken dat het uit de koran komt.
Het staat er teveel in beschreven en dit 14 eeuw geleden .
En voor ons moslims is het verboden om te bedriegen en te liegen wij zijn jullie ongelovige satanistische atheisten niet .

Vertel me maar welke vers er staat dat er sperma zit tussen de nieren en indien je dit niet kan bewijzen weet dat je een leugenaar bent .
En ik ben niet bang voor de dood ik weet dat de hiernamaals bestaat maak jij je maar zorgen .
En als je iets gevonden wat er op lijkt , dan krijg je een uitmuntende uitleg van me waarin alleen de degene die afgunst en jaloerzie hebben eraan twijfelen .

Doe en wees maar geduldig of ongeduldig de dood zal iedereen achterhalen.
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

jij bent helemaal niet aardig., als iemand jouw naar de mond praat is het goed. kritische vragen hou je niet van en kom je met lange knip en plak werk om indruk te maken.
Het punt bij mij is en moslim praat over de islam .
Een christen praat over de christendom .
En jood praat over het jodendom .
En hindoe praat over het hindoesme .
Ik praat ze tegen omdat alle die teksten zowat uit onwetenheid zijn .
Als je de koran zou lezen en de suna van de profeet zou lezen dan zou je zeggen er klopt iets niet .
Namelijk dat het leugens zijn .
En ik hou niet van leugens omdat .want wij bekommeren ons over de gemeenschap , wij willen niet dat mensen door zijn woorden afdwalen
nog een vraag: allah zegt om eerbiedig voor adam te buigen. daarmee keurt hij goed dat adam vereerd wordt. jouw allah is dus voor aanbidding van adam (een mens). en jullie roepen: alleen allah komt aanbidding toe. dus: nog een bewijs dat de koran geen goddelijke boek is, want er komt VEEL aanbidding in voor. logica, islaminside.
Buigeerbiedig neer voor de schepping van god , Adam de eerste mens .
Zij bogen zich eerbiedig neer voor hem . Met de toestemming van Allah.
En Allah (sbht) had het tegen zijn engelen en niet tegen de mensen en djins . De koran legt uit dat Allah (sbht) het enige waard is om te aanbidden . En dat hij de mensen en dijns heeft geschappen om Allah (sbht) te aanbidden . Het gebed waar de profeet het over had .

Waar staat in de koran dat het verboden is voor ENGELEN ???
Ga eerst kennis zoeken want je praat dik uit ONWETENDHEID.
En ik weet ook dat dit allemaal uit afgunst is haat en jaloerzie .
Zo doe je best want dat doe ik ook .
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Het gemiddelde IQ van de allahtone islamaanhanger gaat niet verder dan een of twee simpele koranteksten. De bekendste is:
ALLAH AKBAR
Allah uakbar .

beter gezegd LA ilaha ILALAH

ER is geen andere Heer behalve Allah (sbht) en Mohammed (vzmh) is zijn dienaar en boodschapper .
Dit is de geloofsovertuiging de eerste pilaar van de islam .
En degene die dit zegt met een goede intentie die heeft 1 korreltje imaan inzich en zal het paradijs bereiken .
Deze zin heeft de meeste waarde in de islam het is uitmuntend .
Deze zin is een redding en verlossing van het vuur dat Allah (sbht) geschappen heeft .
Deze woord God alleen recht betekent dat het niks waard is om te aanbidden behalve Allah .
Hij heeft ons geschappen en bij hem zullen we terugkeren .

In de hoofdstad van Indonesië kun je islamieten naar billboards met een arabische tekst hun hoofd zien buigen; zij denken dat het om een koranspreuk gaat. Dat Indonesië het grootste moslimland met een van het hoogste percentage analfabetisme ter wereld is, wordt hiermee nog eens onderstreept tezamen met het feit dat de tweede doodsoorzaak in dat grootste moslimland diarree is.

ALLAH AKBAR


La ilaha illah Allah heeft ons geschappen en bij hem zullen we terugkeren .
Dat er jaarlijk 20000 doden vallen in Nederland aan hart en vaatziekte laat staan aan kanker en andere ziektes .

Wij weten god heeft ons geschappen en bij hem zullen we terugkeren .
Wij weten dat iedereen zijn tijd zal aanbreken .

In naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Bij de tijd.

2. Voorzeker, de mens is te midden van verlies.

3. Behalve degenen die geloven en goede werken doen, en elkander tot waarheid, en geduld aansporen.
Verder is het zo dat veel afgestudeerde personen begrijpen dat de islam niet past in hun geest van nadenken, begrijpen en objectieve logica. Zij zijn de islam ontvlucht naar een land waar vrij denken voorop staat, een democratie. Inderdaad, zo blijft de islam voor wat het staat en altijd zal blijven: een achterlijke grap met de sharia als cloe.
Helaas dat de meeste gestudeerde moslims juist naar de moskee kommen.
Het zijn altijd die mensen die niet echt hun geloof volgen dat zij niet naar de moskee kommen die een inkeer hebben .
Vooral mensen die uitgaan en roken .
Of moslims die ruzie hebben met hun ouders , gezin of familie .
Het zijn meestal degene die geen kennis hebben opgedaan over de islam.
Kom maar een keertje naar onze moskee wonderbaarljik hoe deze imaam zijn lezingen geeft .
Elke keer wanneer ik hem hoor versterkt mijn imaan .
Juist de moslims die studeren kommen naar de moskee en die andere jongeneren van de straat zogenaamd ,niet .

kijk hier maar naar :

http://nl.youtube.com/watch?v=y3_JYk4Bo4Y


ALLAH AKBAR
(Niet te verwarren met het geniale Hebreeuws van de joden: ’allah achbar’ betekent namelijk ’allah muis’)[/quote]

Klopt niet verwarren maar voor jullie maakt het niets uit jullie geloven niet .
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

hans van de mortel schreef:
weda schreef: joden vullen de universiteiten en moslims de gevangenissen (Pilgrim)
Joden vullen de universiteiten en moslims houden zich bij koranteksten

Joden hebben humor en moslims hebben de koran

Joden nemen hun eigen verantwoordelijkheid en moslims kennen geen verantwoordelijkheid

Joden . . . (positief) en moslims (negatief)

Mazzel en broge,

Hans

Moslims volgen de waarheid de joden leugens.

Voor moslims is de wereld een gevanenis voor de Joden en paradijs .

Moslims lachen niet Joden lachen wel .

Moslims houden zich stevigvast joden veranderen .

Moslims gaan dood Joden gaan dood .

Moslims kommen bij hun heer Joden kommen bij hun heer .

Moslims, Zij zijn vijanden van mij behalve de Heer der Werelden,
Die mij heeft geschapen en Hij is het, Die mij leidt;
En Die mij voedsel en drank geeft.
En Die mij geneest wanneer ik ziek ben;
En Die mij zal doen sterven en daarna weer tot het leven terugroepen.
En Die, hoop ik, mij mijn tekortkomingen zal vergeven op de Dag des Oordeels."
"Mijn Heer schenk mij wijsheid en voeg mij bij de rechtvaardigen;
En geef mij een goede naam onder de komende geslachten.
En maak mij een der erfgenamen van de Tuin der Zaligheid.
En vergeef mijn vader, want hij behoorde tot de dwalenden.
En verneder mij niet op de Dag waarop de mensen zullen worden opgewekt,
De Dag waarop rijkdom noch kinderen zullen baten.
Maar slechts hij, die met een toegewijd hart tot Allah komt, (zal baat vinden)."
En het paradijs zal nabij worden gebracht voor de rechtvaardigen.
En de hel zal worden onthuld voor de dwalenden.
En er zal tot hen worden gezegd: "Waar zijn zij die gij aanbadt,
Naast Allah? Kunnen zij u helpen of zichzelf helpen?"
Dan zullen zij hals over kop in (de hel) worden geworpen, zij en de dwalenden.
En de scharen van Iblies, allen tezamen.
Terwijl zij daarin onder elkander twisten, zullen zij (tegen de afgoden) zeggen:
Bij Allah, wij waren klaarblijkelijk in dwaling,

En de joden 111. En zij zeggen: "Niemand, behalve de Joden en de Christenen, zal ooit de Eemel binnengaan." Dat zijn hun ijdele wensen. Zeg: "Toont uw bewijs, aJs gij waarachtig zijt".
Neen, wie zich volledig aan Allah onderwerpt en goede daden verricht, zal zijn beloning bij zijn Heer hebben. Vrees noch droefheid zal over hem komen.
De Joden zeggen: "De Christenen hebben geen ware grondslag en de Christenen zeggen: "De Joden hebben geen ware grondslag", terwijl zij beiden hetzelfde Boek lezen. Hetzelfde zeggen degenen, die geen kennis hebben. Maar Allah zal op de Dag der Opstanding uitspraak doen in hun geschil.
En wie is onrechtvaardiger dan hij, die verbiedt, dat de naam van Allah wordt verheerlijkt in Allah's bedehuizen en deze tracht te vernietigen? Zij behoorden (de bedehuizen) slechts in vreze binnen te gaan. Er is schande over hen in deze wereld en er zal een grote straf voor hen zijn in het Hiernamaals.
En aan Allah behoort het Oosten en het Westen; waarheen gij u ook wendt, daar zal het Aangezicht van Allah zijn. Zeker, Allah is Alomvattend, Alwetend.
En zij zeggen: "Allah heeft Zich een zoon verwekt. Heilig is Hij. Neen, alles, wat in de hemelen en op aarde is, behoort Hem toe en alles gehoorzaamt Hem.
Wondere Schepper van de hemelen en aarde. Wanneer Hij iets besluit, zegt Hij slechts: "Wees" en het wordt".
En de onwetenden zeggen: "Waarom spreekt Allah niet tot ons, of, komt er geen teken tot ons?" Zo spraken ook degenen, die vóór hen waren. Hun harten zijn aan elkander gelijk. Wij hebben de tekenen voorzeker duidelijk gemaakt, voor een volk, dat standvastig gelooft.
Voorzeker Wij hebben u als drager van blijde tijdingen en waarschuwer gezonden met de Waarheid. En gij zult niet verantwoordelijk worden gesteld voor de bewoners der hel.
En de Joden en de Christenen zullen u nooit welgezind zijn, tenzij gij hun godsdienst belijdt. Zeg: "Voorzeker, Allah's leiding is de Merkelijke leiding". En, indien gij hun wensen volgt, nadat de kennis tot u is gekomen, zult gij aan Allah Vriend noch Helper hebben.
Zij, wie Wij het Boek hebben gegeven, volgen het na, zoals het behoort te worden nagevolgd; dezen zijn het, die er in geloven. En die er niet in geloven, zullen de verliezers zijn.
O, gij kinderen Israëls, gedenkt Mijn gunsten die Ik u bewees, dat Ik u boven die volkeren verhief

En wie het laatst lacht lacht het best .
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Succes en prettig vakantie en nieuwjaar toegewenst .
Ik heb echt veel huiswerk wat ik nog moet maken.
Maar ik blijf me best doen .

Groetjes,
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

En nog steeds heb ik geen goede reden gezien waarom ik mij tot de religie van de duivel ("islam") zou moeten bekeren...

En nog steeds heb ik geen goede reden gezien waarom ik mensen die een religieuze dictatuur aanbidden, als absolute waarheid beschouwen, en letterlijk proberen na te leven die mij met erger dan een beest vergelijkt, aanzet om mij te discrimineren, te haten, en mij doormiddel van geweld te bestrijden en om het leven te brengen als ik niet bereid ben voor deze dictatuur te buigen zou moeten respecteren...

En nog steeds haalt onze copy-past mongool al zijn waarheden uit een middeleeuws boekje...

Heb jij geen geweten Moh?
Waarom laat jij je medemens in de stront zakken uit egoïsme om je eigen zieltje te redden voor een zogenaamd 'leven na de dood'?

Waarom laat jij jezelf onderdrukken door een denkbeeldige wrede genadeloze god die moordenaars (martelaren) beloont, en mensen die geen vlieg kwaad doen in hun leven, maar ze puur en alleen omdat zij vrijheid verkiezen boven dictatuur daarvoor laat branden in de hel?
Waarom gunt jouw dictatoriale god mensen geen vrijheid?

Heb jij geen waardigheden als mens?
Of ben je te laf om eens kritisch naar de ideologie waar jij 5X per dag verplicht voor op je knieën ligt te kijken?
Is het de angst dat je dan wel eens tot de conclusie zou kunnen komen dat jouw denkbeeldige god in feite een gore machtswellusteling is die alleen uit is op overheersing?

Waarom laat een god die zogenaamd geen mensen nodig heeft jouw 5X per dag verplicht voor hem buigen?

Wanneer ga je nu eens eindelijk je verstand gebruiken en zelf nadenken Moh?
Jouw denkwijze wordt namelijk nog steeds beïnvloed door een religieuze middeleeuwse oorlogsdoctrine.
Of denk je dat je hier iets kunt bereiken met al die (gekopiëerde) religieuze onzin die je uitkraamt?

Zeg eens Moh, wat vind jij een goede vader;
  • Één die van al zijn kinderen houd.
    Of één die alleen van zijn kinderen houd die voor hem buigen, en die degene die dat niet doen daar zwaar voor bestraft.
Jij mag het zeggen jongen...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Islaminside schreef: God maakt geen fouten en de koran is het woord van Allah het komt door jou kleinzielige verstand doordat je het niet snapt .
.
Ik zou deze zin iets anders willen formuleren islaminside...
En wat een kerstbommen heb jij op dit forum geplant.. :shock:
En met kerstbommen bedoel ik sommige copy-past rotzooi..
Je had beter een paar kerstbomen, of kerstballen kunnen plaatsen.

Maar om even terug te komen op deze zin…. “God maakt geen fouten en de koran is het woord van Allah het komt door jou kleinzielige verstand doordat je het niet snapt ."

Waarschijnlijk komt het door “jouw kleinzielige moslim verstand” om je eigen woorden even te gebruiken, dat jij maar niet in kan zien dat de koran niet het woord van God is, maar het woord van Mohammed, en die kon dus wel enorme domme fouten maken.
Prinses Maxima zou zeggen… “Mohammed was een beetje dom “

Ik zal Insha'Allah ( Vrede zij met mij) straks of morgen even naar je embryo post kijken.
Daar staan een fouten in… :roll: Phhhhhhh, dat wil je niet weten…
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

En nog steeds heb ik geen goede reden gezien waarom ik mij tot de religie van de duivel ("islam") zou moeten bekeren...
Geloof mij maar Roelof jij zal nooit tot de islam bekeren :

Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of je hen waarschuwt of niet - zij zullen niet geloven.
God heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier en hen wacht een zware straf.
En nog steeds heb ik geen goede reden gezien waarom ik mensen die een religieuze dictatuur aanbidden, als absolute waarheid beschouwen, en letterlijk proberen na te leven die mij met erger dan een beest vergelijkt, aanzet om mij te discrimineren, te haten, en mij doormiddel van geweld te bestrijden en om het leven te brengen als ik niet bereid ben voor deze dictatuur te buigen zou moeten respecteren...
In de islam doet niemand je wat totdat je de islam gaat bestrijden .
Maar dan kies je er zelf voor .
Aangezien Allah in de koran zegt ;

5;58 Degenen, die tegen Allah en Zijn boodschapper ingaan, zullen zeker vernederd worden zoals degenen die hen vooraf gingen vernederd werden; want Wij hebben reeds duidelijke tekenen nedergezonden. En de ongelovigen zullen een onterende straf ontvangen.
En nog steeds haalt onze copy-past mongool al zijn waarheden uit een middeleeuws boekje...
Wij kijken niet naar de persoon maar naar de uitspraken van die persoon.
Heb jij geen geweten Moh?
Waarom laat jij je medemens in de stront zakken uit egoïsme om je eigen zieltje te redden voor een zogenaamd 'leven na de dood'?
Zeker, hij die zijn (eigen-ik) loutert zal welslagen.” (Soerah ash-Shams: 8 .

Je moet eerst aan je eigen hachje denken, en dan de anderen redden.
Maar satanistische atheistische ongelovige net zoals jij is het de moeite niet waard .
Zij geloven toch niet of je hen nou wel waarschuwt of niet waarschuwt.
Waarom laat jij jezelf onderdrukken door een denkbeeldige wrede genadeloze god die moordenaars (martelaren) beloont, en mensen die geen vlieg kwaad doen in hun leven, maar ze puur en alleen omdat zij vrijheid verkiezen boven dictatuur daarvoor laat branden in de hel? Waarom gunt jouw dictatoriale god mensen geen vrijheid?
Daarom zegt Allah(sbht) in de koran het volgende .

O, gij die gelooft, weest voorstanders der rechtvaardigheid, getuigen voor Allah, zelfs al was het tegen uzelf, of ouders en verwanten. Hetzij rijk of arm, Allah is beter dan beiden. Volgt niet de begeerten, opdat gij niet onrechtvaardig zult zijn. En als gij de waarheid omzeilt of er u van afwendt, Allah is goed op de hoogte van wat gij doet. (Koran 4: 135

O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend. (Koran 49: 13

O, gij die gelooft, weest oprecht voor Allah en getuigt met rechtvaardigheid. En laat de vijandschap van een volk u niet aansporen, om onrechtvaardig te handelen. Weest rechtvaardig, dat is dichter bij de vroomheid en vreest Allah, voorzeker, Allah is op de hoogte van hetgeen gij doet. (Koran 5: 8
Heb jij geen waardigheden als mens?
Of ben je te laf om eens kritisch naar de ideologie waar jij 5X per dag verplicht voor op je knieën ligt te kijken?
Is het de angst dat je dan wel eens tot de conclusie zou kunnen komen dat jouw denkbeeldige god in feite een gore machtswellusteling is die alleen uit is op overheersing?
Nee'' mijn god is liefde , is eigen keus , is rechtvaardig en eerlijk .
Mijn god is mijn schepper en ik doe wat hij van mij verlangt .
En hij heeft mijn een geweten geven en die gebruik ik om in het paradijs te kommen .
Om het goede te doen , en goed de doen aan de mensen.
Ik probeer hen het goede tegeven .
Maar wat ik krijg is steeds , haat , afgunst en jaloerzie .
Jullie haten de islam jullie weten al dat dit de mensen zal beinvloeden.
Jullie zijn bang kijk alleen al naar Wilders hoe hij praat .
De islam groeit en wat Allah heeft gezegd in de koran zal gebeuren .
Let maar op ...wacht daarom ook bij de tijd zal je het wel zien.
Waarom laat een god die zogenaamd geen mensen nodig heeft jouw 5X per dag verplicht voor hem buigen?
Omdat wij niet geschappen zijn om te eten , drinken en vrouwen te aanbidden en te gaan werken .
Geld krijg je een verspil je .
Het gebed is maar 1 onderdeel in de islam .
De islam is een levenswijze je moet heel veel dingen doen .
Het gebed is maar 1 onderdeel net zoals vasten en armen voeden .
Zelf het schoonhouden van de wereld is een onderdeel van de islam .
zo ken de islam vele onderdelen en alles telt mee .
Maar de beste onderdeel is het gebed aangezien Allah in de koran zegt :

Wat heeft de ongelovigen tot het vuur gebracht dan zullen zij antwoorden wij behoorden niet tot degene die het gebed verrichten .
Wij aanbidden Alllah voor hem en voor ons zelf.
Het gebed maakt ons standvastig in het geloof .
Wij kunnen niet meer dwalen zoals je ziet .
Standvastigheid wij zullen niet inkeren wij gaan vooruit .
Wij zullen niet twijfelen wij zijn standvastig .
Wij hebben de waarheid en wij moeten wat opofferen maar we krijgen er heel veel voor terug . Teveel als je het mij vraagt .
Wanneer ga je nu eens eindelijk je verstand gebruiken en zelf nadenken Moh?
Heb ik al gedaan dat vroeg mijn leraar laatst ook .
Hij zij tegen mij dat hij ziet dat er steeds meer mensen haram vlees eten. Hoe ik er tegen over kijk .
Ik zij iedereen is onderpand van zijn daden.
Het maakt niet uit hoeveel er geloven of niet geloven .
Iedereen doet iets voorzich zelf .
En voor mij is de islam de waarheid of je dat nou wel wilt of niet wilt .
En het bewezen dat de koran het machtigste boek is jou uitleg is onzin ik kan alles ontmaskeren . Maar ik ga me tijd niet verdoen aan mensen die uit onwetenheid praten.
Jouw denkwijze wordt namelijk nog steeds beïnvloed door een religieuze middeleeuwse oorlogsdoctrine.
Of denk je dat je hier iets kunt bereiken met al die (gekopiëerde) religieuze onzin die je uitkraamt?
Mijn denkwijze is niet van mijzelf . Het is de boodschap van de profeet (Vzmh) en jij kan er niks aan doen .
Wij kijken niet naar de mensen maar naar hun uitsprakken .
Zeg wat wilt mij kan je niks aandoen .
ik lach je alleen maar uit .
Zeg eens Moh, wat vind jij een goede vader;
  • Één die van al zijn kinderen houd.
    Of één die alleen van zijn kinderen houd die voor hem buigen, en die degene die dat niet doen daar zwaar voor bestraft.
Jij mag het zeggen jongen...
Ten 1e wij zijn geen kinderen van god .
Ten 2de iemand die goed doet kan nooit gelijk zijn aan iemand die slecht doet .
Ten 3de mensen zijn dienaren van god en geen kinderen van god .
Allah (sbht) heeft ons als volken en gemeenstschappen op aarde gezet.
Hij heeft een keus laten maken .
En alles is een keus van jezelf en je kan kiezen tussen goed of kwaad .
En iedereen word beoordeelt op zijn eigen daden .
Daarom houdt Allah van degene die hem volgen en hij zal hen het goede geven in deze wereld en in het hiernamaals .
En hij beproeft mensen met armoede , met rijkdom , met van alles en nog wat , maar wie keert berouw vol tot hem dan degene die zich onderwerpt aan hem .
Roelof ga eerst kennis opdoen over de islam en goede site voor jou .

www.islamleer.nl
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Ik zou deze zin iets anders willen formuleren islaminside...
En wat een kerstbommen heb jij op dit forum geplant.. :shock:
En met kerstbommen bedoel ik sommige copy-past rotzooi..
Je had beter een paar kerstbomen, of kerstballen kunnen plaatsen.
Gaat je niks aan Ariel ik ga achterlijken onwetende satanistische atheisten niet allemaal hun onwetende domme vragen beantwoorden.
Maar om even terug te komen op deze zin…. “God maakt geen fouten en de koran is het woord van Allah het komt door jou kleinzielige verstand doordat je het niet snapt ."
Waarschijnlijk komt het door “jouw kleinzielige moslim verstand” om je eigen woorden even te gebruiken, dat jij maar niet in kan zien dat de koran niet het woord van God is, maar het woord van Mohammed, en die kon dus wel enorme domme fouten maken.
Prinses Maxima zou zeggen… “Mohammed was een beetje dom “
Indien jij in twijfel verkeert in hetgeen wat Allah (SBHT) heeft nedergezonden kom dan met 1 hoofdstuk gelijk aan de koran en roep jiou helpers buiten god als je waarachtig zijt .
De koran bevat geen fouten geen tegenstrijdigheden als je iets niet snapt dan ga je naar en geleerde en wat je krijgt is een uitmuntende antwoord .

Kijk naar welke imaan ik luister, naar geleerden.
Je kan er niks tegen doen deze kennis is te groot voor jullie .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Ik zal Insha'Allah ( Vrede zij met mij) straks of morgen even naar je embryo post kijken.
Daar staan een fouten in… :roll: Phhhhhhh, dat wil je niet weten…
Insallah betekent als god dat wil maar verder jou onwetenheid is te groot.
Kom maar op zoals ik altijd al zeg Ariel , jou onwetendheid en valse verlangens en verkeerde interpertatie .

Met vriendelijke groeten islaminside ,
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Islaminside schreef:
hans van de mortel schreef:
weda schreef: joden vullen de universiteiten en moslims de gevangenissen (Pilgrim)
Joden vullen de universiteiten en moslims houden zich bij koranteksten
En wie het laatst lacht lacht het best .
Inderdaad! Wie het laatst lacht, lacht het best. Eindelijk zijn wij dan eensgezind met elkaar. Zou het dan niet van een enorme waarachtigheid getuigen als wij de uiteindelijke winnaar in leven zijnde zouden kunnen aanwijzen. In het duistere van wat de dood ons brengt kunnen wij elkander niet aanspreken over wie nu gelijk had. Wie speculeert op zaken na de dood heeft alle zin voor de realitiet aan zich voorbij laten gaan. En dat is nu precies wat de wereld van de islam ons heeft laten zien en ons geleerd heeft:

AL MEER DAN 1400 JAAR ANALFABETISME EN BLOKKERING VAN MENSELIJKE WAARDIGHEID EN VOORUITGANG.

Discussies met moslims ontaarden keer op keer in zeepbellen belevenis. De islam met zijn doorgaans analfabete volgelingen in het voetspoor van de idem dito analfabete professor theologie Mohammed, oprichter van de universiteit van de analfabete zand woestijnreligie, probeert het intelligente Westen zonder gêne en zonder ophouden gebakken lucht te verkopen. Omdat geen weldenkend mens deze gebakken lucht wil afnemen wordt de islam met zijn pedante volgelingen verschrikkelijk agressief en gaan schreeuwen en gillen waardoor zij in trans raken van hun eigen hysterie en vervolgens de wereld opzadelen met hun niet aflatende geweld van godsdienstige terreurdaden. Want ’allah’ is tenslotte in de ogen van veel moslims niemand anders dan de grote baas die leiding geeft aan een criminele organisatie.

Met de ’allah’ van de islam kun je alle kanten op om je eigen tekortkomingen te maskeren en af te reageren op anderen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

En Ariel het was weer nodig om dingen te verwijderen zonder er wat van tezeggen.
Doe maar niet of ik dom ben .
De koran weerlegd iedereen en er zit geen enkele tegenstrijdigheid in noch enkele onwetendheid.
En als het zo is dan komt het door jou kleinziellige verstand .
Ga naar een imaam en schriftgeleerde hij legt je alles uit en je zal zeggen. Oh hoe had ik daar nou niet op kunnen kommen .

Groetjes,
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Lezen en goed kijken Islaminside.

Dan zie je dit...

( images wegens te groot verwijderd door moderator.)

Je plaatjes waren te groot.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Islaminside schreef: De koran weerlegd iedereen en er zit geen enkele tegenstrijdigheid in noch enkele onwetendheid.

Ga naar een imaam en schriftgeleerde hij legt je alles uit en je zal zeggen. Oh hoe had ik daar nou niet op kunnen kommen .

Groetjes,
Wanneer kunnen wij samen afspreken? Zodat wij met zijn tweeën naar de door jou uit te kiezen imaam of schriftgeleerde toe kunnen gaan? Je kunt dan zelf later op dit forum getuigen van je bevindingen. Wat een afgang!
Voor wie? Voor mij en alle forumleden? Welnu Mo, wat let je nu nog? Je wilt deze kans voor open doel toch niet voorbij laten gaan? En het zou ook een goede zaak zijn voor het wederzijdse begrip inzake integratie van verschillende geloofsculturen in Nederland. Ik kan altijd in de middaguren vanaf 15.00 uur. Laat mij even weten wanneer je zo ver bent.

Leergierig, nieuwsgierig, nederig en geduldig en altijd bereid mijn ongelijk toe te geven. Op een presenteerblaadje!

Met aanmoediging en groet,

Hans
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Islaminside schreef:
En nog steeds heb ik geen goede reden gezien waarom ik mij tot de religie van de duivel ("islam") zou moeten bekeren...
Geloof mij maar Roelof jij zal nooit tot de islam bekeren
Er is ook geen haar op mijn hoofd die er aan denkt jochie.
Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of je hen waarschuwt of niet - zij zullen niet geloven.
God heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier en hen wacht een zware straf.
Waaruit maar weer eens blijkt wat een hufter die god van jouw is!
Eerst mijn zintuigen verzegelen, en mij vervolgens straffen omdat ik die niet gebruiken kan...
In de islam doet niemand je wat totdat je de islam gaat bestrijden .
Maar dan kies je er zelf voor .
Aangezien Allah in de koran zegt ;

5;58 Degenen, die tegen Allah en Zijn boodschapper ingaan, zullen zeker vernederd worden zoals degenen die hen vooraf gingen vernederd werden; want Wij hebben reeds duidelijke tekenen nedergezonden. En de ongelovigen zullen een onterende straf ontvangen.
Ow dus als ik ongelovig ben doe ik jouw iets aan??? :?

Je mag niet tegen allah en zijn boodschapper ingaan..., zo denken alleen dictators...
Wij kijken niet naar de persoon maar naar de uitspraken van die persoon.
"WE"??? Wie zijn die we? Jij en je islamitische vriendjes?

Een mooier voorbeeld dat vrijheid van meningsuiting niet bestaat binnen de dictatuur die men "islam" noemt is er niet.
Heb jij geen geweten Moh?
Waarom laat jij je medemens in de stront zakken uit egoïsme om je eigen zieltje te redden voor een zogenaamd 'leven na de dood'?
Zeker, hij die zijn (eigen-ik) loutert zal welslagen.” (Soerah ash-Shams: 8 .

Je moet eerst aan je eigen hachje denken, en dan de anderen redden.
Bedankt dat je mijn vermoedens even onderstreept kerel, je geeft hierbij namelijk openlijk toe dat mohammedanen gore egoïsten zijn!
Waarom laat jij jezelf onderdrukken door een denkbeeldige wrede genadeloze god die moordenaars (martelaren) beloont, en mensen die geen vlieg kwaad doen in hun leven, maar ze puur en alleen omdat zij vrijheid verkiezen boven dictatuur daarvoor laat branden in de hel? Waarom gunt jouw dictatoriale god mensen geen vrijheid?
Daarom zegt Allah(sbht) in de koran het volgende .

O, gij die gelooft, weest voorstanders der rechtvaardigheid, getuigen voor Allah, zelfs al was het tegen uzelf, of ouders en verwanten. Hetzij rijk of arm, Allah is beter dan beiden. Volgt niet de begeerten, opdat gij niet onrechtvaardig zult zijn. En als gij de waarheid omzeilt of er u van afwendt, Allah is goed op de hoogte van wat gij doet. (Koran 4: 135
Triest voor jouw jongen maar ook volgt de begeerten.

Jij leeft namelijk om straks de begeerten in het paradijs van je denkbeeldige te mogen proeven...

Je geeft helaas geen antwoord op mijn vraag, en komt zoals verwacht weer met een tekst aandragen uit het middeleeuwse boekje waar jij al je waarheden uit haalt.

Geef eens antwoord waarom jouw almachtige dictator moordenaars beloont, en mensen die geen vlieg kwaad doen zwaar bestraft omdat zij niet in het bestaan van een hogere macht geloven?

Is dat soms jouw kijk op "rechtvaardigheid", of heb je geen eigen mening meer sinds je jezelf hebt onderworpen aan de duivel?
O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend. (Koran 49: 13
Wederom een vorm van discriminatie waar de honden geen brood van lusten!
O, gij die gelooft, weest oprecht voor Allah en getuigt met rechtvaardigheid. En laat de vijandschap van een volk u niet aansporen, om onrechtvaardig te handelen. Weest rechtvaardig, dat is dichter bij de vroomheid en vreest Allah, voorzeker, Allah is op de hoogte van hetgeen gij doet. (Koran 5: 8
Als we er dan een aantal andere verzen bijhalen staat er opeens iets heel anders:
de (schijn)heilige koran schreef:Hoofdstuk 9, vers 123:
O, jij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat God met de godvruchtigen is.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning

Hoofdstuk 9, vers 20:
Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van God strijden, hebben in de ogen van God de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.

Hoofdstuk 9, vers 29:
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.

Hoofdstuk 4, vers 74:
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

Hoofdstuk 4, vers 84:
Strijd daarom voor de zaak van God - slechts gij wordt verantwoordelijk gesteld - en spoor de gelovigen aan. Het kan zijn, dat God de macht der ongelovigen zal beteugelen en God is sterker in macht en streng in het opleggen van straf.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning,

Hoofdstuk 4, vers 101:
Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Hoofdstuk 25, vers 52:
Dus volg de ongelovigen niet, en voer met (de Koran) een grote strijd tegen hen.

Hoofdstuk 61, De strijdplaats (as-Saff)
Vers 4:

Voorzeker, God heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.

Hoofdstuk 2, vers 178:
O jij die gelooft, vergelding inzake doodslag is je voorgeschreven: de vrije man tegen de vrije man, de slaaf tegen de slaaf en de vrouw tegen de vrouw. Maar, indien iemand kwijtschelding is verleend door zijn broeder, dan moet de eis billijk zijn, en betaling moet hem worden gedaan met goedheid. Dit is verzachting en barmhartigheid van jouw Heer. Wie daarna overtreedt, hem wacht een pijnlijke straf.

Hoofdstuk 2, vers 191:
En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

Hoofdstuk 4, vers 15:
En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat God haar een weg opent.

Hoofdstuk 4, vers 89:
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

Hoofdstuk 4, vers 91:
Gij zult anderen vinden die veilig bij u willen zijn en bij hun eigen volk; telkens wanneer zij tot vijandigheid worden opgeroepen, doen zij blindelings mee. Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.

Hoofdstuk 5, vers 33:
De vergelding dergenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Hoofdstuk 9, vers 5:
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.
En dan durft de gek ook nog te beweren dat er geen tegenstrijdigheden in de koran staan... :lol:
Heb jij geen waardigheden als mens?
Of ben je te laf om eens kritisch naar de ideologie waar jij 5X per dag verplicht voor op je knieën ligt te kijken?
Is het de angst dat je dan wel eens tot de conclusie zou kunnen komen dat jouw denkbeeldige god in feite een gore machtswellusteling is die alleen uit is op overheersing?
Nee'' mijn god is liefde , is eigen keus , is rechtvaardig en eerlijk.
Jouw god is een genadeloze wrede dictator.
Mijn god is mijn schepper en ik doe wat hij van mij verlangt.
je kruipt uit angst voor bedreiging.
En hij heeft mijn een geweten geven en die gebruik ik om in het paradijs te kommen.
Dat is geen geweten, dat is egoïsme.
Om het goede te doen , en goed de doen aan de mensen.
Ik probeer hen het goede tegeven.
Jij probeert alleen je eigen bange zieltje te redden.
Maar wat ik krijg is steeds , haat , afgunst en jaloerzie.
Jij kent het verschil niet tussen haat en kritiek, want ik denk niet dat er iemand op dit forum is die jaloers zal zijn op een mens als jij dat zijn leven vergooit en zijn vrijheden verwerpt uit angst voor de hersenspinsels van een pedofiele woestijnrover uit de middeleeuwen.
Jullie haten de islam jullie weten al dat dit de mensen zal beinvloeden.
De invloeden van jouw sekte kennen we, kijk maar eens goed op DEZE site.

Moord en doodslag in naam van de duivel allah, de wereld voelt die invloed nog dagelijks.
Jullie zijn bang kijk alleen al naar Wilders hoe hij praat.
Wilders is een held, voor de achterlijke dictatuur waar jij voor kruipt is het namelijk een grotere overtreding om kritiek te hebben op de dictatuur, dan het afslachten van de critici.
De islam groeit en wat Allah heeft gezegd in de koran zal gebeuren .
Let maar op ...wacht daarom ook bij de tijd zal je het wel zien.
Inmiddels is bekend dat het aantal moslims in ons land is gedaalt van 1 miljoen naar 800.000, dus waar jij die onzin op baseert mag Joost weten... :roll:
Waarom laat een god die zogenaamd geen mensen nodig heeft jouw 5X per dag verplicht voor hem buigen?
Omdat wij niet geschappen zijn om te eten , drinken en vrouwen te aanbidden en te gaan werken.[/quote]
Ow..., je bent dus enkel en alleen geschapen om een machtgeile denkbeeldige god te dienen?

Lekker leventje gunt die god jouw...
Wanneer ga je nu eens eindelijk je verstand gebruiken en zelf nadenken Moh?
dat vroeg mijn leraar laatst ook.
Ik ben dus niet de enige die het in de gaten heeft... 8)
Jouw denkwijze wordt namelijk nog steeds beïnvloed door een religieuze middeleeuwse oorlogsdoctrine.
Of denk je dat je hier iets kunt bereiken met al die (gekopiëerde) religieuze onzin die je uitkraamt?
Mijn denkwijze is niet van mijzelf.
Dat hadden wij allang door... 8)
Zeg eens Moh, wat vind jij een goede vader;
  • Één die van al zijn kinderen houd.
    Of één die alleen van zijn kinderen houd die voor hem buigen, en die degene die dat niet doen daar zwaar voor bestraft.
Jij mag het zeggen jongen...
Ten 1e wij zijn geen kinderen van god.
Dat klopt, god is namelijk door de mens zelf verzonnen.
Ten 2de iemand die goed doet kan nooit gelijk zijn aan iemand die slecht doet.
Is een moordenaar goed of slecht?
Ten 3de mensen zijn dienaren van god en geen kinderen van god.
Dus je geeft toe dat jouw god een dictator is?

Ik begrijp uit je hele uitwijkende verhaal dat je dus geen eerlijk antwoord durft te geven op mijn vraag omdat je dan zou moeten bekennen dat die god waar jij 5X per dag verplicht voor op de knieën moet liggen om zogenaamd zijn liefde te verdienen in werkelijkheid een grote hufter is.

Mijn opa had gelijk in zijn uitspraak:
  • "Hoe heiliger het geloof, hoe schijnheiliger zijn aanhangers."
Afbeelding
Plaats reactie