Pas aangekomen..

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Plaats reactie
Lowieke
Berichten: 9
Lid geworden op: do jan 03, 2008 8:36 pm

Pas aangekomen..

Bericht door Lowieke »

vergiste ik me even waar ik me precies moest voorstellen.

Ik ben Belg en bijna 30.

Heb een huis en een hond en ook een vrouwke, soms erg lief, soms wat lastig.

Ik ben geïnteresseerd in de vele raakvlakken tussen politie en religie, .., heb vroeger al vaker het Engelstalig forum gelezen.

Ik ben een christen, uit vrije keuze, en vind de interessantste en heftigste discussies die met atheïsten. Ik hoop een kleine bijdrage te kunnen leveren voor boeiende discussies, al merk ik dat er mensen zijn die het beter kunnen verwoorden dan ik zelf.

Groeten



_________________
Komt nog wel
Lowieke
Berichten: 9
Lid geworden op: do jan 03, 2008 8:36 pm

En eerlijk gezegd

Bericht door Lowieke »

denk ik dat ik me hier wel zal amuseren.

Er wordt soms stevig en grof gedebatteerd, maar we kunnen er alleen maar wijzer door worden, niet?
Komt nog wel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nogmaals van harte welkom Lowieke.

En je hebt de goeie plek gevonden om je voor te stellen. :razz:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Nogmaals welkom Lowieke,
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Pas aangekomen..

Bericht door pd7835 »

Lowieke schreef: Ik ben een christen, uit vrije keuze, en vind de interessantste en heftigste discussies die met atheïsten. Ik hoop een kleine bijdrage te kunnen leveren voor boeiende discussies, al merk ik dat er mensen zijn die het beter kunnen verwoorden dan ik zelf.

Groeten



_________________
Hallo Lowieke, welkom op het forum.
Je kan hier wel tegen atheisten discussieren op dit forum gaat het echter niet zozeer over debatten tussen christenen en atheisten. Je zal dat ondertussen waarschijnlijk al wel hebben gemerkt. :wink:

FFI DOELSTELLINGEN
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ic.php?t=2
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Ha Lowieke

van harte welkom.

groetjes
Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Hallo Lowieke, deze atheist heet je van harte welkom... :wink:
Amorele atheistische nitwit
Lowieke
Berichten: 9
Lid geworden op: do jan 03, 2008 8:36 pm

Re: Pas aangekomen..

Bericht door Lowieke »

Hallo Lowieke, welkom op het forum.
Je kan hier wel tegen atheisten discussieren op dit forum gaat het echter niet zozeer over debatten tussen christenen en atheisten. Je zal dat ondertussen waarschijnlijk al wel hebben gemerkt. :wink:

FFI DOELSTELLINGEN
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ic.php?t=2
Nee, dat weet ik, al heeft het in een groter verband er wel mee te maken.
Maar geen probleem, ik denk dat ik het meeste wel kan onderschrijven.

groeten
Komt nog wel
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

Welkom, Lowieke.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

hoi hoi!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Welkom :smile:
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Heeeeee :D
Tof dat je het forum komt versterken!
Ik hoop dat jij wat beter bent dan ik, in het voeren van discussies tegen atheisen, daar kan ik namelijk niks van :oops: Niet dat FFi hiervoor is bedoeld uiteraard, maar op het board ethiek, moraliteit en logica wordt er vaak een uitzondering voor gemaakt.

Van harte welkom, en ik hoop dat we veel van je zullen horen!

Liefs,
Ilona
Teva Teff

Re: Pas aangekomen..

Bericht door Teva Teff »

Lowieke schreef:vergiste ik me even waar ik me precies moest voorstellen.

Ik ben Belg en bijna 30.

Heb een huis en een hond en ook een vrouwke, soms erg lief, soms wat lastig.

Ik ben geïnteresseerd in de vele raakvlakken tussen politie en religie, .., heb vroeger al vaker het Engelstalig forum gelezen.

Ik ben een christen, uit vrije keuze, en vind de interessantste en heftigste discussies die met atheïsten. Ik hoop een kleine bijdrage te kunnen leveren voor boeiende discussies, al merk ik dat er mensen zijn die het beter kunnen verwoorden dan ik zelf.

Groeten



_________________
Dag christelijke belg, uit vrije keuze nog wel.
Ik zou de lijst van mijn bezittingen andersom maken, een vrouwke, een hond en een huis.
Maar verder welkom hier, Ilona is in ieder geval blij dat je haar komt bijstaan in haar discussies tegen atheïsten.
Hoewel, volgens mij is het beter om discussies met atheïsten te schrijven.
Laatst gewijzigd door Teva Teff op za jan 05, 2008 7:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Ilona schreef:Heeeeee :D
Tof dat je het forum komt versterken!
Ik hoop dat jij wat beter bent dan ik, in het voeren van discussies tegen atheisen, daar kan ik namelijk niks van :oops: Niet dat FFi hiervoor is bedoeld uiteraard, maar op het board ethiek, moraliteit en logica wordt er vaak een uitzondering voor gemaakt.

Van harte welkom, en ik hoop dat we veel van je zullen horen!

Liefs,
Ilona
Heeeeeeee Ilona

Maar met sommige atheisten kun je het best vinden......
:razz: :lol: :razz:
(PS Hoe is het met je zusje Silly???)

Maar dit is het welkomsttopic van Lowieke dus:

Welkom Lowieke.
Je komt wat sympathieker het forum op dan andere nieuwkomers. :twisted:
Ik wens je veel forumplezier.

Me vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ilona schreef: Ik hoop dat jij wat beter bent dan ik, in het voeren van discussies tegen atheisen, daar kan ik namelijk niks van :oops:
Ilona toch, gelovigen en atheisten die discussieren loopt altijd op een ramp uit. "We" zullen het nooit eens zijn, maar... dat geeft niet en houdt het spannend. Zolang we elkaar niet de hersens inslaan komt het allemaal goed... :wink:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Teva Teff, letterfanaat :x Een allochtoon op haar grammatica corrigeren, doe het jezelf niet aan. Om eerlijk te zijn heb ik jou nog nooit een lieve, aardige opmerking zien maken. What's wrong with you?

Heeeeee Thomas :D Niet denken dat ik iets heb tegen atheisten hoor :o Mag ze net zoveel als alle andere mensen, ga niet anders naar ze kijken omdat ze niet geloven wat ik geloof :wink:
Verder gaat het prima met Sil, superdruk en alles, maar wie niet. Ik zal haar vragen of ze wat meer van zich wil laten horen op FFi :)

En Monique, mij zul je nooit met een hakbijl voor je deur zien staan :razz: Het is inderdaad wel spannend, maar ik weet me gewoon niet te verdedigen tegen sommige 'atheistische' (bewust tussen aanhalingstekens!) opmerkingen. Het niet geloven in een god klinkt voor mij op de een of andere manier zó bekend. Nadenken is iets dat ik wel vaker doe, en ik kan me erg goed inleven in de gedachte dat er geen god is. Daarom is het voor mij moeilijk me te verdedigen, omdat ik me goed kan vinden in die argumentatie, en mijn eigen gedachten zou tegenspreken door tegen die argumentatie in te gaan (snappez-vous?) Aan de andere kant is er weer iets dat me zegt dat God wel degelijk bestaat, gewoon zonder enige rationele verklaring. Dat gevoel is sterker, dusja :wink:

Maar goed, genoeg levenservaring van mij. Lowieke, sorry dat ik je welkomstopic heb verpest, maar dat vergeef je me natuurlijk wel!
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Welkom, Lowieke.

Ik zal een ding zeggen om u gerust te stellen: mijn beste metafysische/filosofische gesprekken had ik met gelovigen. Mijn vorige leraar Protestantse godsdienst (bij wie ik alleen in de klas zat, de rest volgde zedenleer) was zo'n persoon. Dit geldt uiteraard enkel en alleen als de gelovige kan relativeren en open staat voor alles.

Ik zeg altijd: een atheist is ook een gelovige, hij gelooft in een enkele van de oneindige mogelijkheden van wat er zou kunnen zijn, namelijk die waar er geen god is. Ik neem alle mogelijkheden als even waarschijnlijk, maar aangezien god op oneindig veel manieren kan bestaan, en slechts op een manier niet kan bestaan, is de kans groter dat hij bestaat. Daarom praat ik minder goed over die dingen met atheisten.

O ja, en god kan in alle mogelijke vormen bestaan. Ik heb nog nooit een debat tegen een atheist verloren, omdat ik oneindig veel mogelijkheden van een god kan verzinnen tegen elk argument dat ik krijg.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

migrantenjong schreef:Welkom, Lowieke.

Ik zal een ding zeggen om u gerust te stellen: mijn beste metafysische/filosofische gesprekken had ik met gelovigen. Mijn vorige leraar Protestantse godsdienst (bij wie ik alleen in de klas zat, de rest volgde zedenleer) was zo'n persoon. Dit geldt uiteraard enkel en alleen als de gelovige kan relativeren en open staat voor alles.

Ik zeg altijd: een atheist is ook een gelovige, hij gelooft in een enkele van de oneindige mogelijkheden van wat er zou kunnen zijn, namelijk die waar er geen god is. Ik neem alle mogelijkheden als even waarschijnlijk, maar aangezien god op oneindig veel manieren kan bestaan, en slechts op een manier niet kan bestaan, is de kans groter dat hij bestaat. Daarom praat ik minder goed over die dingen met atheisten.

O ja, en god kan in alle mogelijke vormen bestaan. Ik heb nog nooit een debat tegen een atheist verloren, omdat ik oneindig veel mogelijkheden van een god kan verzinnen tegen elk argument dat ik krijg.
Een atheïst is geen gelovige.
En je kan wel van alles bij elkaar fantaseren over allerlei vormen waarin je dinges zou kunnen bestaan, maar meer dan jouw fantasie zal het niet worden, ook niet als je die met anderen deelt.
Plaats reactie