Wat bezielt mensen om zich tot islam te bekeren?

Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

BFA schreef:Ik ben atheist. Er zijn er meerdere op dit forum.
Aangename kennismaking.
Als ik zo vrij mag zijn.

Atheïsten zijn vaak de meest intelligente wijsgerige onder de mensen. Hoezo dat? Welnu, ten eerste omdat ze God met rust laten. Dat doen ze door onder andere aan te nemen dat God niet bestaat. En waarom bestaat God niet? Omdat alle wijsheid aangaande God komt van mensen. Moet een individu dan klakkeloos iets aannnemen van de eerste de beste totaal voor hem onbekende niet meer te traceren oerprimitieve mens? Joden hebben lang geleden wat op papier gezet, verhalen, bedenksels, behoeften naar het zoeken van antwoorden op vragen. Ze voeren Mozes op als een leider die het een en ander heeft meegemaakt volgens overleveringen. Verhalen circuleren van land naar land. Veel van wat wij in de torah tegenkomen vinden we ook in de nog oudere cultuur van de Soemeriërs. Wie was er nu eerder, de kip of het ei? Wie kan nu een antwoord geven op de vraag waarom wij dood gaan?

Tja . . . zou god dat niet moeten doen? Maar daar kan de mens lang op wachten. God is geen sociale dienstverlener, arts of eerstelijns hulpverlener. Dus bedacht de mens zelf maar een antwoord. Om daar zeggenskracht aan toe te voegen heeft hij laconiek gezegd dat zijn inspiratie rechtstreeks van God kwam. In een visioen, vuur in het bramenbos, rondvliegende theepot om de aarde, of wat voor niet te controleren onzin.

Een atheïst heeft nagedacht, heeft doorgaans een hogere opleiding en laat zich geen knollen voor citroenen verkopen. Zoiets is uitsluitend weggelegd voor mensen die niet verder dan een klein dun boekje als de koran zijn gekomen en zich God alleen maar voor kunnen stellen in een mensengedaante. Dat kwalificeren wij nog steeds als heidenisme en afgoderij, ook wel paganisme genoemd.

Wie heeft er nu meer respect voor God? De allahtone islamaanhanger die zijn ’allah’ tot een voetveeg en pispaal maakt en allerlei menselijke eigenschappen en onhebbelijkheden toebedeeld, of de arheïst die zich van elk commentaar over God onthoudt? Nederigheid, wijsheid en bescheidenheid is de allahtone islamaanhanger nu eenmaal nooit bijgebracht.

En ik zei de gek? Ik heb mijzelf het etiket opgeplakt van agnosticus. Dat sluit namelijk het bestaan van één of meerdere Almachten niet uit. Trouwens, ik sluit niks uit, ook geen allahtone islamaanhangers. Zij hebben zichzelf al lang geleden uitgesloten van alle werkelijkheid. Het woord ’god’ is tenslotte bedacht door mensen!!! Wie schrijft er nu nog ’u’ met een hoofdletter? U draagt al de betekenis van beleefdheid en afstand in zich. Maar het woord god met een niet uit te leggen betekenis, het hogere, wordt nog steeds met een hoofdleter geschreven. We noemen zoiets een paradox. Daar moet ik eindelijk ook maar eens mee ophouden.

Als wij over god praten, met of zonder hoofdletter heeft dit totaal geen invloed op het langer of korter leven van de mens, op het wel of niet verder existeren na de dood.

Trouwens, moslims leven sowieso al gemiddeld veel korter dan de niet-moslims. Omdat zij menen het exclusieve recht te hebben op de kennis van de wil van god. Kortzichtig, dom en slecht voor het milieu.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Het kan mij veel schelen. Ik ben geintereseerd in verschillende geloven. En waarom mogen mensen mij aanspreken op mijn geloof? Ik wil alleen een logische verklaring. Waarom aanbidden christenen het kruis, terwijl Jezus daarmee gekruisigd is?
Ok.
Wie zegt dat alle moslims met hoofddoekken zo zijn? Er zijn toch ook zoveel mensen die zich gedragen en doen zoals jij jezelf beschrijfd.. --> Maar dan met een hoofddoek..
Ik trachtte hiermee te impliceren dat het innerlijke vele malen belangrijker is dan het uiterlijke, wat veelal schijn is.

Bijna niemand draagt de hoofddoek correct. Bijna elk dame met een hijaab epileert haar wenkbrauwen. De grootste zonde in de islam. Mohammed heeft de vrouwen die hun wenkbrauwen epileren vervloekt.

Richt je eerst op het innerlijke en probeer zoveel mogelijk regels in acht te nemen alvorens je met het uiterlijke bezighoudt.
Laatst gewijzigd door Chaimae op zo jan 20, 2008 2:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

migrantenjong schreef:En trouwens, waarom zou ik een geloof willen "aanhangen"?

Ik kan voor mezelf denken.
Voel je nergens verplicht tot.

Soerat al-Kahf, vers 29:Zeg: "Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil."
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

hans van de mortel schreef:
Chaimae schreef:Het is nodig voor onze eigen geestelijke troost. Ik ervaar het gebed als iets moois. Ondanks het feit dat ik er mee speel; dan bid ik eens twee weken, en stop ik vervolgens weer een week en pak het dan vervolgens weer op. Ik weet 't allemaal niet.

Door God te aanschouwen, te aanbidden, Zijn ziel te leren en Zijn liefde bereid je je voor om de Allerhoogste, God, te aanschouwen. Door te bidden vereer je de absolute waarheid. Het gebed is de fundering van de islam, en de doel van de islam is dus om de ziel van een mens te zuiveren van alles wat haar vervuild. Bidden hangt ook af van kennis en is ook één van de manieren om kennis te vergaren. Door het gebed worden we ons namelijk bewust van Gods bestaan, en door te bidden kan Hij in ons hart. Via het gebed reinigt Hij onze ziel.

Het gebed moet niet als een last gezien worden die de mens is opgelegd. Het behoort een innerlijke behoefte te zijn die in iedere ware gelovige zit. Een dringende behoefte in jezelf om zo je Schepper te dienen en Hem te gehoorzamen. Het gebed is slechts een klein gebaar van dankbaarheid voor alle talrijke gunsten die Hij ons iedere dag opnieuw schenkt.

De mens is van nature zwak. Hij heeft hulp nodig in moeilijke tijden. En de beste hulp die we kunnen krijgen is die van geduld in tegenslagen en het gebed. Zie het gebed als een soort van een samenvatting van de relatie tussen God en de mens. Je bent God aan het lofprijzen. Het moet natuurlijk wel uit je diepste wezen komen, wil je afgestemd zijn op Gods wil. Het kwade wordt verwijderd en je komt tot het goeie en de innerlijke rust.
Prachtig mooi wat je allemaal hebt gezegd. Psychologisch beschouwd begrijpelijk en niet gevaarlijk, ware het niet dat je het in verband brengt met de islam. Dus . . . gevaarlijk!
Daarmee kan het dus weer linea recta de prullenbak van het verderf in. En ik - naïeveling - maar denken dat je verstandig bent geworden. Nou ja, eens zal het gebeuren. Veel hangt ook af van de opleiding van moslims. Ons jongste kamerlid (SP) aller tijden, Bashir, een uit Afghanistan afkomstige moslim, waar hij overigens totaal geen schuld aan heeft - wij kunnen hem niets vewijten, heeft tijdens een interview met wijze woorden aangegeven dat hij GEEN PRAKTISERENDE moslim is. Nou ja, hij heeft dan ook VWO en studeert nu op 20-jarige leeftijd aan de universiteit Natuurkunde.

Iedereen weet dat onder de heidense aanbidders van de islam meestal de laagstgeschoolde en slecht opgeleide mensen wandelen. Mensen die je makkelijk kunt beïnvloeden en van alles en nog wat op de mouw kunt spelden, als het maar het etiket ’allah’ draagt, een arabische rot klank voor het synoniem ’god’.
Dat is natuurlijk klinkklare onzin.

Het aanhangen van een religie kan je niet verbinden met de opleidingsniveau.

Moslims zien in Mohammed (vzmh) een persoon in wie de idealen van het geloof in een menselijke vorm naar voren komt. Ze zien in hem een paradigmatische persoonlijkheid, dat licht geeft in de duistere toestand.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Chaimae,

Iemand die vastroest in een bepaald paradigme zal niet vooruit kunnen geraken. En dogma's laten mensen te vaak vastroesten.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

migrantenjong schreef:Chaimae,

Iemand die vastroest in een bepaald paradigme zal niet vooruit kunnen geraken. En dogma's laten mensen te vaak vastroesten.
Daar ben ik het volledig mee eens.

Als menszijnde moet je voor alles opstaan ( ook voor de islam dus).
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:
Dat is natuurlijk klinkklare onzin.

Het aanhangen van een religie kan je niet verbinden met de opleidingsniveau.

Moslims zien in Mohammed (vzmh) een persoon in wie de idealen van het geloof in een menselijke vorm naar voren komt. Ze zien in hem een paradigmatische persoonlijkheid, dat licht geeft in de duistere toestand

Chaimae, het is triest dat Moslims Mohammed als zijn lichtend voorbeeld nemen.
Dat is nu juist de reden waarom er zoveel haat in sommige Moslims zit.
Ik heb het idee dat er twee Mohammeds bestaan.
Een Mohammed die letterlijk gevolgd wordt door extremisten. Deze moslims halen hun inspiratie voornamelijk uit de hadith , en er bestaat een Mohammed met een suikerlaagje.
Dat is de Mohammed die de meeste moslims aanhangen, en deze vreedzame moslims zien alleen de goeie dingen die Mohammed gedaan heeft, maar vergeten voor het gemak de moorden die hij gepleegd heeft, de strooptochten die hij heeft laten uitvoeren, en de haat die Mohammed had tegenover Joden.
De vreedzame Moslims spreken met gepaste eerbied over de Mohammed die het poesje op zijn schoot liet slapen, en die zo nu en dan een klein kind een aai over zijn bol gaf.
Deze mensen vergeten voor het gemak, dat deze menselijke eigenschappen bij iedereen aanwezig zijn. Bijna iedereen wordt vertederd bij het zien van een klein poesje en een lief kindje. Dat is menselijk, en er is dus niks bijzonders aan.

Geef jij nou eens ( graag met link) een paar voorbeelden aan die er op wijzen dat Mohammed een bijzonder liefdevol mens was.

Daarna zal ik je een paar andere voorbeelden geven, waaruit blijkt dat Mohammed meer een oorlogsheer was dan een mens waar men respect voor moet hebben.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Chaimae schreef:
migrantenjong schreef:Chaimae,

Iemand die vastroest in een bepaald paradigme zal niet vooruit kunnen geraken. En dogma's laten mensen te vaak vastroesten.
Daar ben ik het volledig mee eens.

Als menszijnde moet je voor alles opstaan ( ook voor de islam dus).
Als mens moet ik helemaal niet voor alles openstaan, zeker niet voor de islam.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Teva Teff schreef:
Chaimae schreef:
migrantenjong schreef:Chaimae,

Iemand die vastroest in een bepaald paradigme zal niet vooruit kunnen geraken. En dogma's laten mensen te vaak vastroesten.
Daar ben ik het volledig mee eens.

Als menszijnde moet je voor alles opstaan ( ook voor de islam dus).
Als mens moet ik helemaal niet voor alles openstaan, zeker niet voor de islam.
Dat is je goed recht.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Een mooi citaat.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

migrantenjong schreef:Ik wil naar de hoeren.
Alweer? Pas maar op , zo houdt je geen tijd over voor vuile praat hier.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Chaimae
Richt je eerst op het innerlijke en probeer zoveel mogelijk regels in acht te nemen alvorens je met het uiterlijke bezighoudt.
Juist ja, maar dan vergeet je er wel bij te vermelden dat zeer veel islamitische regels puur op het uiterlijk gericht zijn. Zoals je zelf al aanhaalde, mogen dames hun wenkbrauwen niet epileren, hun schaamstreek (hun ganse persoon dus...) niet laten zien, moet je op een bepaalde manier een WC binnengaan, op een bepaalde manier slapen, enz. enz. Uiterlijkheden bij de vleet.

De islam jangt aaneen van de uiterlijkheden, aangezien anders de islam als religie niets voorstelt...
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Ariel schreef:
"Spreek: ‘Gelooft gij niet aan Hem, die de aarde in twee dagen schiep? Wilt gij hem soms een evenbeeld terzijde stellen?’ Nu, Hij is Heer van alle bewoners der wereld. Hij heeft vaste bergen in de aarde gegrondvest, die zich hoog boven haar verheffen. En Hij heeft ze gezegend. En Hij legde in hun in vier gelijke dagen het voedsel voor alle wezens, die daarnaar verlangen. Toen keerde Hij zich tot de hemel, die nog dampende nevel was, en sprak tot haar en de aarde: ‘Kom vrijwillig of onvrijwillig.’ Zij antwoordden: ‘Wij komen vrijwillig gehoorzamend’. En Hij formeerde ze in twee dagen tot zeven hemelen en bedeelde iedere hemel zijn taak. En Wij gaven de onderste hemel lichten als sier en stelden een wacht op. Dat is de ordening van de Almachtige en Alwijze. Als zij zich afkeren van deze belering, dan spreek: ’Ik kondig u als dreiging dezelfde straf aan, als die welke viel op de stammen Ad en Thamud’."
Wat bedoelt Allah als hij zegt: Toen keerde Hij zich tot de hemel, die nog dampende nevel was, en sprak tot haar en de aarde: ‘Kom vrijwillig of onvrijwillig.’

Betekenen deze woorden dat de hemelen kunnen praten ?
In beide scheppingsverhalen (bijbel en koran) veronderstelt de verteller een fysieke scheiding tussen hemel en aarde. De bijbel is daarvan doordrongen, van de Koran weet ik dat niet zo, maar dit citaat is wel weer duidelijk op dat punt. Wanneer je een nietsvermoedende geitenhoeder bent van duizenden jaren terug is dat wel begrijpelijk. Het lijkt net alsof de wereld van lichtjes daarboven niets van doen heeft met het aardse leven, alsof het er los van staat. Tegenwoordig weten we dat het anders is. Dat aarde en hemel niet twee aparte werkelijkheden zijn, dat de aarde niet bestaansonafhankelijk is van het firmament, dat de aarde een nietig stofje is in een immense ruimte, dat er geen sprake is van sferen of een onderste hemel waar de lichtjes in zitten. Allemaal achterhaald en onwetenschappelijk.

Is het erg dat die boeken niet kloppen? Niet wanneer je inziet dat de boeken zijn neergepend door mensen die geen toegang hadden tot die kennis. Die mensen valt weinig te verwijten. Dat is anders voor degene die dergelijke verhalen tegenwoordig nog probeert te presenteren als feiten. Om die weg te bewandelen zul je je steeds verder in bochten en kronkels moeten draaien. Er zijn op dit punt aangekomen slechts twee wegen mogelijk: de weg van het recht-in-de-leer type of dat van het rekkelijke type. Het recht-in-de-leer type zal ironisch genoeg kromme redeneringen moeten gaan hanteren om op de rechte leer uit te komen. Het rekkelijke type zal de betrekkelijkheid van de leer moeten onderschrijven. In de westerese wereld is dit een fundamenteel keerpunt gebleken waar de ontkoppeling tussen religie en wetenschap is ingezet (omstreeks 1650). Het resultaat is de moderne wetenschappelijke methode als kennisinstrument. Geen absolute kennis, dat claimt wetenschap niet, maar voorlopige kennis die aantoonbaar het beste past op de feiten. Nu profiteert iedereen die toegang heeft tot moderne medische zorg van die aanpak. Zo is bijvoorbeeld een MRI-scanner (een ongelooflijk slim diagnostisch apparaat) gebaseerd op kennis van de opbouw van materie en straling die zonder de wetenschappelijke methode niet mogelijk zou zijn. Voor je leven ben je in veel situaties afhankelijk van deze vruchten van de wetenschap.

Merk ook op dat 'hemel' in de oude betekenis niet slechts samenviel met 'hetgeen daarboven is' maar ook met hemel als plaats waar het aardse leven kan worden voortgezet. Is het niet en beetje vreemd om als het nodig is voor je gezondheid je hoofd in een MRI-scanner te steken en te doen alsof de hemel uit de koran nog steeds een fysieke plaats is waar je na de dood hen zult gaan?
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dutch schreef:Chaimae
Richt je eerst op het innerlijke en probeer zoveel mogelijk regels in acht te nemen alvorens je met het uiterlijke bezighoudt.
Juist ja, maar dan vergeet je er wel bij te vermelden dat zeer veel islamitische regels puur op het uiterlijk gericht zijn. Zoals je zelf al aanhaalde, mogen dames hun wenkbrauwen niet epileren, hun schaamstreek (hun ganse persoon dus...) niet laten zien, moet je op een bepaalde manier een WC binnengaan, op een bepaalde manier slapen, enz. enz. Uiterlijkheden bij de vleet.

De islam jangt aaneen van de uiterlijkheden, aangezien anders de islam als religie niets voorstelt...
Dat klopt. Maar dat komt erna pas, immers: juiste kennis leidt tot juiste gedrag. Het is dus verplicht eerst kennis te vergaren.. om vervolgens pas een stap richting het uiterlijke te maken.

Je zal allereerst je ziel moeten zuiveren. In de voorbereiding om de Allerhoogste, God, te aanschouwen. Dit doe je door God te aanschouwen, te aanbidden, Zijn ziel te leren en Zijn liefde.

Vergeet niet dat de Profeet van de 23 jaar waarin hij de islam verspreidde, de mensen eerst 13 jaar lang de Tawheed heeft geleerd. Vervolgens kwamen pas de regeltjes en voorschriften. En toen de mensen de Tawheed begrepen en hun liefde voor Allah zodanig groot was, was het simpel om zich aan de regels te houden, omdat ze wisten waar ze het voor deden, en begrepen wat Allah inhoudt.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

was het simpel om zich aan de regels te houden, omdat ze wisten waar ze het voor deden, en begrepen wat Allah inhoudt.
dan wil ik toch wel eens graag weten waarom Allah het zo nodig vindt om te verbieden grove wenkbrauwen te epileren maar tegelijk te verplichten om het vrouwelijke schaamhaar wèl te verwijderen (is dat dan verplicht te epileren? of mag het ook worden geschoren of ge-veet?).

Waarom schiep allah de vrouwen niet ineens met bedekkende hoofddoek erbij? zou toch praktisch geweest zijn als ze die toch moeten dragen? Of anders gewoon met kaal koppie als hij een probleem heeft met hun hoofdhaar. Nu in elk geval met aaneengroeiende wenkbrauwen had Allah blijkbaar geen probleem zo te horen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

de mensen eerst 13 jaar lang de Tawheed heeft geleerd.
Tussen de oorlogen en het bespringen van de buitgemaakte slavinnen door.
Tot 30 slavinnen op een nacht.
In het Westen betalen vroege vogels, die het plezier van de vrouw negeren, extra.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:
Chaimae schreef:
Dat is natuurlijk klinkklare onzin.

Het aanhangen van een religie kan je niet verbinden met de opleidingsniveau.

Moslims zien in Mohammed (vzmh) een persoon in wie de idealen van het geloof in een menselijke vorm naar voren komt. Ze zien in hem een paradigmatische persoonlijkheid, dat licht geeft in de duistere toestand

Chaimae, het is triest dat Moslims Mohammed als zijn lichtend voorbeeld nemen.
Dat is nu juist de reden waarom er zoveel haat in sommige Moslims zit.
Ik heb het idee dat er twee Mohammeds bestaan.
Een Mohammed die letterlijk gevolgd wordt door extremisten. Deze moslims halen hun inspiratie voornamelijk uit de hadith , en er bestaat een Mohammed met een suikerlaagje.
Dat is de Mohammed die de meeste moslims aanhangen, en deze vreedzame moslims zien alleen de goeie dingen die Mohammed gedaan heeft, maar vergeten voor het gemak de moorden die hij gepleegd heeft, de strooptochten die hij heeft laten uitvoeren, en de haat die Mohammed had tegenover Joden.
De vreedzame Moslims spreken met gepaste eerbied over de Mohammed die het poesje op zijn schoot liet slapen, en die zo nu en dan een klein kind een aai over zijn bol gaf.
Deze mensen vergeten voor het gemak, dat deze menselijke eigenschappen bij iedereen aanwezig zijn. Bijna iedereen wordt vertederd bij het zien van een klein poesje en een lief kindje. Dat is menselijk, en er is dus niks bijzonders aan.

Geef jij nou eens ( graag met link) een paar voorbeelden aan die er op wijzen dat Mohammed een bijzonder liefdevol mens was.

Daarna zal ik je een paar andere voorbeelden geven, waaruit blijkt dat Mohammed meer een oorlogsheer was dan een mens waar men respect voor moet hebben.
-
We gaan hier morgen verder mee. Ik moet leren voor politicologie.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Re: Islam in het nieuws

Bericht door Roelof »

IslamGirl__ schreef:"Ik bid omdat Allah dat van mij vraagt."

"Allah vraagt ons om te vasten"

"Waarom mogen wij ons niet bedekken hoe Allah dat van ons wil?"

"Geen muziek: Wie zegt dat? Zoveel moslims luisteren naar muziek."

"Geen varkensvlees eten, geen glas wijn drinken"

"Wij vinden en weten dat de Islam het beste is."
Leg mij eens uit waarom een god die uit is op macht en die de mens geen vrijheid gunt zo goed is?

Als jouw god zijn onderdanen echt liefhad dan liet hij ze vrij in hun doen en laten in plaats van ze onder bedreiging van een zogenaamd eeuwig hellevuur allerlei ge- en verboden op te leggen en aanbidding tot zichzelf af te dwingen.

Het is zeker nog nooit in je geïndoctrineerde hersens opgekomen dat jouw god wel erg veel menselijke trekjes heeft die toevallig heel erg overeen komen met de gedachtengang van een pedofiele woestijnrover uit de middeleeuwen die sommige religieuze dwazen als één of andere heilige profeet beschouwen...
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

circe schreef:Waarom schiep allah de vrouwen niet ineens met bedekkende hoofddoek erbij? zou toch praktisch geweest zijn als ze die toch moeten dragen? Of anders gewoon met kaal koppie als hij een probleem heeft met hun hoofdhaar. Nu in elk geval met aaneengroeiende wenkbrauwen had Allah blijkbaar geen probleem zo te horen.
De almachtige die zogenaamd zonder fouten zou zijn heeft wel meer steken laten vallen toen hij de mens schiep Circe.

Had hij b.v. mensen niet met een kale schaamstreek kunnen schapen?
Of jongentjes zonder voorhuid?

En hoe zit het met gehandicapten?

En waarom moet hij zonodig zijn onderdanen aanzetten tot strijd en het gebruik van geweld jegens niet en anders gelovige?
Waarom moet een moslims zonodig worden opgezet tegen de niet en anders gelovige medemens?
Als hij zo'n hekel heeft aan de mensen die liever in vrijheid leven dan zich te laten onderdrukken door de achterlijke regels uit de koran, waarom straft hij die mensen dan niet zelf en laat hij alle mensen op aarde in vrede en vrijheid samenleven?

Ik kan eigenlijk maar één ding bedenken...
  • allah is helemaal niet almachtig maar een door mensen bedachte hersenschim die zonder de dwazen die in hem geloven niets meer of minder zou zijn dan een uitgescheten drol!
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Chaimae schreef:Bijna niemand draagt de hoofddoek correct. Bijna elk dame met een hijaab epileert haar wenkbrauwen. De grootste zonde in de islam. Mohammed heeft de vrouwen die hun wenkbrauwen epileren vervloekt.
Mannen bemoeien zich niet met het epileren van de wenkbrauwen van hun vrouwen.
Als een vrouw haar wenkbrauwen heeft geëpileerd en ze vraagt de mening van haar man over het resultaat, dan zegt de man : "Je bent mooi, schat."
Als een vrouw haar wenkbrauwen niet epileert en ze vraagt de mening van haar man over haar wenkbrauwen, dan zegt de man : "Je bent mooi, schat."
Mannen denken aan hun versnellingbak en niet aan het al of niet geëpileerd zijn van de wenkbrauwen van hun vrouw.

Er zijn vrouwen die voor gesprekken over schoonheidsbehandelingen een homo-vriendje in vertrouwen nemen..
RTFM
Gebruikersavatar
IslamGirl__
Berichten: 41
Lid geworden op: za jan 19, 2008 4:24 pm
Locatie: Prive
Contacteer:

Bericht door IslamGirl__ »

IK ben even druk op dit moment.Ik ben ongeveer terug in het weekend. Maar even dit:
Dat is de Mohammed die de meeste moslims aanhangen, en deze vreedzame moslims zien alleen de goeie dingen die Mohammed gedaan heeft, maar vergeten voor het gemak de moorden die hij gepleegdheeft, de strooptochten die hij heeft laten uitvoeren, en de haat die Mohammed had tegenover Joden.
Wie zegt dat Mohammed de joden haatte? Bestudeer eerst maar eerst de islam. Lees boeken over de profeet. Je zult lezen hoe hij tegenover de Joden was. Zelfs ik weet dit: Wees oprecht tegen iedereen, OOK de Joden.

En dit ff ook.. In het weekend ben ik dan weer terug..( misschien ook tussendoor )

**Waarom kan een non van top tot teen bedekt zijn, en respect krijgen omdat hij/zij zichzelf overgeeft aan God...

Maar als een Moslima dat doet is ze onderdrukt.

**Waarom kan een jood een baard laten groeien en kan gewoon zijn geloof beoefenen...

En wanneer een Moslim dat doet is hij een extremist

**Wanneer een westerse vrouw thuis blijft om op het huis en de kinderen te letten, en het huishouden wilt onderhouden, is dat normaal..

Maar wanneer een Moslima dat doet, moet ze bevrijd worden.

**Waarom is het dat wanneer een kind zichzelf toewijd aan een onderwerp dat hem potentie geeft...

En wanneer een kind zichzelf toewijd aan de ISLAM, is hij hopeloos.

**Als een niet-moslim iemand vermoord wordt religie niet genoemd...

Maar wanneer een Moslim wordt verdacht van een misdaad is het DE ISLAM die terecht staat. (En ga nu niet zeggen dat dit niet waar is.. En zijn zoveel voorbeelden!..)

Maar...

Hoe komt het dat na dit alles... de ISLAM nog steeds het snelst groeiende religie in DE WERELD is ?!

??
Ik ben een moslim en laat dat graag zien,
Precies, ik ben gehecht aan mijn dien
Weet je wel hoe blij ik me voel, met de islam in mijn hart?
Ik ben zo, en blijf zo.. Ik zal de islam nooit meer verlaten.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

En als een reptiel een baard heeft is ze een baardagaam.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
IslamGirl__
Berichten: 41
Lid geworden op: za jan 19, 2008 4:24 pm
Locatie: Prive
Contacteer:

Bericht door IslamGirl__ »

Christendom en oorlog zijn 2 verschillende zaken.
Beslissingen over oorlog liggen in het christendom bij de staat. Het is niet de kerk die dit maakt.
Precies ja, waarom wordt de islam er dan van beschuldigd als er iets gebeurd. Als bijv. Moh B iemand Meneer Van Gogh dood? Waarom is het tot nu in het nieuws? Toen Pim van Tuin bijvoorbeeld vermoord werd door een niet moslim, is het zo snel weer uit het nieuws gegaan? Ik heb niks over geloof gehoord..

Het is niet zo dat in de koraan of in het geloof word bedoeld.. Dood de niet-moslims.. :|
Ik ben een moslim en laat dat graag zien,
Precies, ik ben gehecht aan mijn dien
Weet je wel hoe blij ik me voel, met de islam in mijn hart?
Ik ben zo, en blijf zo.. Ik zal de islam nooit meer verlaten.
Gebruikersavatar
IslamGirl__
Berichten: 41
Lid geworden op: za jan 19, 2008 4:24 pm
Locatie: Prive
Contacteer:

Bericht door IslamGirl__ »

**Waarom kan een non van top tot teen bedekt zijn, en respect krijgen omdat hij/zij zichzelf overgeeft aan God...

Maar als een Moslima dat doet is ze onderdrukt.

**Waarom kan een jood een baard laten groeien en kan gewoon zijn geloof beoefenen...

En wanneer een Moslim dat doet is hij een extremist

**Wanneer een westerse vrouw thuis blijft om op het huis en de kinderen te letten, en het huishouden wilt onderhouden, is dat normaal..

Maar wanneer een Moslima dat doet, moet ze bevrijd worden.

**Waarom is het dat wanneer een kind zichzelf toewijd aan een onderwerp dat hem potentie geeft...

En wanneer een kind zichzelf toewijd aan de ISLAM, is hij hopeloos.

**Als een niet-moslim iemand vermoord wordt religie niet genoemd...

Maar wanneer een Moslim wordt verdacht van een misdaad is het DE ISLAM die terecht staat. (En ga nu niet zeggen dat dit niet waar is.. En zijn zoveel voorbeelden!..)

Maar...

Hoe komt het dat na dit alles... de ISLAM nog steeds het snelst groeiende religie in DE WERELD is ?!
En als een reptiel een baard heeft is ze een baardagaam.
Is dat alles? Het lijkt erop dat je het met me eens bent...
[/quote]
Ik ben een moslim en laat dat graag zien,
Precies, ik ben gehecht aan mijn dien
Weet je wel hoe blij ik me voel, met de islam in mijn hart?
Ik ben zo, en blijf zo.. Ik zal de islam nooit meer verlaten.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

IslamGirl__ schreef:
Christendom en oorlog zijn 2 verschillende zaken.
Beslissingen over oorlog liggen in het christendom bij de staat. Het is niet de kerk die dit maakt.
Precies ja, waarom wordt de islam er dan van beschuldigd als er iets gebeurd. Als bijv. Moh B iemand Meneer Van Gogh dood? Waarom is het tot nu in het nieuws? Toen Pim van Tuin bijvoorbeeld vermoord werd door een niet moslim, is het zo snel weer uit het nieuws gegaan? Ik heb niks over geloof gehoord..

Het is niet zo dat in de koraan of in het geloof word bedoeld.. Dood de niet-moslims.. :|
De fatwa tegen Rushdie was uitgesproken door de religieuze overheid. Mohammed B (moge hij voor varken verkracht worden) handelde uit religieuze, en niet politieke overtuigingen.

Aight?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Plaats reactie