Hirsi Ali genomineerd voor Nobelprijs Vrede

Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

. Maar de man heeft wel de verplichting om als kostwinnaar op te treden zo heeft de vrouw ook de verplichting om haar kind te zogen vanwege het feit dat zij de melk draagt.
Deze gedachte is niet typisch islamitisch, geldt voor alle door mannen gedomineerde religies (dus ook christendom).
Als ik je goed begrijp zie jij de rolverdeling als biologisch/natuurlijk bepaald.
Omdat een vrouw kinderen baart moet zij ze ook opvoeden.
Dat vind ik een erg vanuit het mannelijk perspectief bepaalde visie.
Maar goed als je een door mannen gedomineerde religie aanhangt dan krijg je dit soort denkbeelden, en dat geldt evenzeer voor moslims als voor christenen.
Misschien is het handig om te onderstrepen dat ik als man en als vrije denker (dus niet gebonden aan een visie, ingegeven door een door mannen gedomineerde religie/cultuur) de logica hier niet van in zie.
Okee, vrouwen krijgen het kind, maar betekent dit meteen dat hiermee de rolverdeling in het gezin/huishouden/huwelijk komt vast te staan?
Het is een traditioneel idee om de vrouw in het huis te houden, haar liefst niet op straat te hebben.
Is er soms angst onder de mannen dat vrouwen rare dingen gaan doen als ze buiten de controle van de man zijn??
Als dit zo is vind ik het hypocriet. Want deze redenering kan je net zo goed toepassen op de man. Is hij wel te vertrouwens als hij buiten het zicht van de vrouw is??
Er is totaal geen logica om de vrouw binnenshuis te houden.
Daarom, als gelijkheids-denker, vind ik dat man en vrouw dezelfde lasten & lusten op zich moeten nemen.
Laten we deze ene tegenstelling maar niet op de islam focussen, maar op traditioneel versus modern.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

Dan ben ik dus nog een beetje traditioneel omdat ik voor mijn vrouw en kinderen wil zorgen.

Maar ja andere kant zorgt mijn voruw ook voor mij en mijn kinderen omdat we van haar geld ontspannen.

Zo bewaren wij de evenwicht in onze relatie.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Affie schreef:Dan ben ik dus nog een beetje traditioneel omdat ik voor mijn vrouw en kinderen wil zorgen.

Maar ja andere kant zorgt mijn voruw ook voor mij en mijn kinderen omdat we van haar geld ontspannen.

Zo bewaren wij de evenwicht in onze relatie.
Ach het ideaal is ook vaak lastiger te bereiken dan de realiteit, besef ik ook wel.
Maar als de kinderen eenmaal oud genoeg zijn om op eigen benen te staan, vind ik het beter voor de vrouw als zij zichzelf buiten de deur kan ontplooiien en deel kan nemen aan de samenleving, door oa arbeid te verrichten.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Bij ons is het de vrouw die aanzienlijk (het dubbele) meer verdiend dan mij. En dit is gekomen omdat ik een achttal jaren geleden een heel goed betaalde job heb laten zitten. Ik heb een job aangenomen met regelmatige uren, maar zonder dienst-anciënniteit, wat betekende dat ik op bijna 40-jarige leeftijd opnieuw aan beginnerswedde startte. Maar ik was meer thuis voor vrouw en kinderen. Tijdens die periode heeft mijn vrouw dan een aantal bijkomende studies gedaan (ik was dan thuis om tijdens de studeerperiodes voor de kinderen, huishouden, .. te zorgen). Deze studies hebben geleid tot een belangrijke functie in haar bedrijf (met dito verloning) :), betere werkuren, ... En zo vullen we elkaar aan ... :)
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

Dat doet ze nu ook al.

Ze werkt in de sociale sector vandaar ook dat we van haar geld lekker kunnen ontspannen.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Affie schreef:Dat doet ze nu ook al.

Ze werkt in de sociale sector vandaar ook dat we van haar geld lekker kunnen ontspannen.
Zolang we maar op het laatste van de maand rondkomen .... :wink:
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

sprot schreef:Bij ons is het de vrouw die aanzienlijk (het dubbele) meer verdiend dan mij. En dit is gekomen omdat ik een achttal jaren geleden een heel goed betaalde job heb laten zitten. Ik heb een job aangenomen met regelmatige uren, maar zonder dienst-anciënniteit, wat betekende dat ik op bijna 40-jarige leeftijd opnieuw aan beginnerswedde startte. Maar ik was meer thuis voor vrouw en kinderen. Tijdens die periode heeft mijn vrouw dan een aantal bijkomende studies gedaan (ik was dan thuis om tijdens de studeerperiodes voor de kinderen, huishouden, .. te zorgen). Deze studies hebben geleid tot een belangrijke functie in haar bedrijf (met dito verloning) :), betere werkuren, ... En zo vullen we elkaar aan ... :)
Dit is toch prima, Je hebt je bijdrage ook geleverd dat je gezin zich kon ontplooien. Niks mis mee. Ik zou dat ook doen, ik ben liever thuis bij mijn vrouw dan dat ik onregelmatige werktijden zou hebben. Op dit moment studeer ik door omdat zij al is afgestudeerd en ik niet.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Affie schreef:
sprot schreef:Bij ons is het de vrouw die aanzienlijk (het dubbele) meer verdiend dan mij. En dit is gekomen omdat ik een achttal jaren geleden een heel goed betaalde job heb laten zitten. Ik heb een job aangenomen met regelmatige uren, maar zonder dienst-anciënniteit, wat betekende dat ik op bijna 40-jarige leeftijd opnieuw aan beginnerswedde startte. Maar ik was meer thuis voor vrouw en kinderen. Tijdens die periode heeft mijn vrouw dan een aantal bijkomende studies gedaan (ik was dan thuis om tijdens de studeerperiodes voor de kinderen, huishouden, .. te zorgen). Deze studies hebben geleid tot een belangrijke functie in haar bedrijf (met dito verloning) :), betere werkuren, ... En zo vullen we elkaar aan ... :)
Dit is toch prima, Je hebt je bijdrage ook geleverd dat je gezin zich kon ontplooien. Niks mis mee. Ik zou dat ook doen, ik ben liever thuis bij mijn vrouw dan dat ik onregelmatige werktijden zou hebben. Op dit moment studeer ik door omdat zij al is afgestudeerd en ik niet.
goedzo !!! alvast veel succes !! Affie . BTW ik ben ook nog van plan om iets verder te studeren ... Maar nu eerst de kinderen ! :) En dan op mijen ouwe dag ... opnieuw aan mij !! :)
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

sprot schreef:
Affie schreef:Dat doet ze nu ook al.

Ze werkt in de sociale sector vandaar ook dat we van haar geld lekker kunnen ontspannen.
Zolang we maar op het laatste van de maand rondkomen .... :wink:
Yep en een beetje oppotten voor evt tegenvallers in het jaar. voor de rest geld moet blijven rollen.

Weet je al wat je wilt gaan studeren?

Ik ben me verder aan het ontwikkelen op het gebied van mijn beroep.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Affie schreef:
sprot schreef:
Affie schreef:Dat doet ze nu ook al.

Ze werkt in de sociale sector vandaar ook dat we van haar geld lekker kunnen ontspannen.
Zolang we maar op het laatste van de maand rondkomen .... :wink:
Yep en een beetje oppotten voor evt tegenvallers in het jaar. voor de rest geld moet blijven rollen.

Weet je al wat je wilt gaan studeren?

Ik ben me verder aan het ontwikkelen op het gebied van mijn beroep.
iets op universitair niveau ... we zullen nog wel zien .. ;)
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Hirsi Ali: Nobelprijs of haatzaai-prijs?

Bron: planet.nl/news

Door Arthur Blok

COLUMN - Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali werd maandag door het blad Reader's Digest gehuldigd als Europeaan van het jaar. Een week eerder maakte een rechts parlementslid uit Noorwegen bekend dat hij haar wil voordragen voor de Nobelprijs voor de Vrede. Het jaar is koud vier weken onderweg en Ayaan domineert de agenda. Hoe populair is het VVD-kamerlid bij haar islamitische achterban?

Tijdens de uitreiking maandagmiddag in Den Haag werd er op Het Plein voor de Tweede Kamer door een handjevol moslima's van de Arabisch Europese Liga gedemonstreerd. Een meelijwekkende vertoning. Volgens de betogers is Hirsi Ali ‘een van de grootste vijanden’ van het emancipatieproces van moslima's in Nederland en Europa.

Veel aandacht voor de uitreiking en nominatie op de website over het Kamerlid. De verzameling posts is net als de onderwerpkeuze niet mis. “Alle reden om onversaagd door te gaan”, is zomaar een reactie uit de imposante lijst onder het bericht van de huldiging.

Op de Turkse webforums werd flink gediscussieerd over het Europese succes van Hirsi Ali. Een posting vol frustratie wordt direct afgestraft op Lokum. “Een vrouw die opkomt voor onderdrukte moslimvrouwen en daadwerkelijk met de dood werd bedreigt door moslimtuig, gaan we daar weer tegen aan schoppen?” is één van de boze reacties van de forumdeelnemers.

Op Hababam is de toon een stuk minder positief. “Nobelprijs voor haatzaaier 2006 mag ze krijgen”, zegt bezoeker Papatya.

“Het enige wat zij doet is onrust stoken”, is de mening van Duygu. Men is hier eensgezind in de veroordeling.

Het Marokkaanse Elqalem worstelt met de vraag of een Nobelprijs nog wel zo eervol is. “De Nobelprijs stelt toch niets meer voor”, vindt Rahma. Bezoeker Jazz is het daarmee eens en doet daar nog een schepje bovenop: “Een behoorlijk achterlijke prijs. Zelfs Arafat ontving het, dan kan Ayaan er ook wel bij!”

Op het immens populaire forum van de Marokko Community staat de teller niet stil. Diverse discussies in het forum waar op sommige momenten flink met modder wordt gegooid.

Ook de op handen zijnde film Submission 2 zorgt voor veel ophef. “De islam is tegenwoordig nogal in trek”, benadrukt Nedya. “Om de voorpagina te halen moet je de islam wel gebruiken!”

Met de nominaties en prijzen van de afgelopen weken bereikt Hirsi Ali precies datgene wat ze graag wil: het debat over de normen en waarden in de islam boven aan de agenda zetten. Niet eerder stonden de problemen die dit geloof in de Westerse samenleving met zich meebrengt, zo in de belangstelling van het grote publiek.

Een goed begin is het halve werk.

Link naar artikel: http://planet.nl/planet/show/id=1143437 ... /sc=7382b3
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Plaats reactie