Bouchra Ismaili: "Jullie zijn hier de allochtonen"

naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:De mevrouw die openlijk verkondigd dat ze tegen democratie is en openlijk op de site van de extremistische Hizb ut-Tahrir beweging durft te zeggen….. ‘Het word tijd ons te ontdoen van een cultuur die onze islam beschadigt en de ware schoonheid van de islam uitdragen. Alleen zo zullen wij groeien in onze islam.’
Volgens het dagblad Trouw heeft Bouchra Ismaili dit geschreven:
"Het wordt tijd om ons te ontdoen van een cultuur die onze islam beschadigt en de ware schoonheid van de islam uitdragen. Alleen zo zullen wij groeien in onze islam. We moeten geen energie steken in het veranderen van anderen maar laten wij zelf veranderen."
Dat scheelt nogal wat.
Wie zou de juiste tekst weergegeven hebben? Het AD of Trouw?
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Maar zelfs dan nog naar boven.

Wat bedoelt ze met “We moeten geen energie steken in het veranderen van anderen maar laten wij zelf veranderen." ?
Je kan dit ook lezen zoals… wij moeten harder worden en actie ondernemen.
Dus een stap verder dan de tweede stap van djihad.

Tweede stap van djihad is..

a. het onderricht in moskee en school om de leden van de moslimgemeenschap oemmabewust resp. djihadbewust te maken.

b. de voorlichting naar buiten, door deze fase voor te stellen als ‘religieus' en te doen vallen onder vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst



Misschien bedoelt ze met deze zin dat het nu tijd is voor stap 3 van djihad.
Het onderwerpen en vernietigen van onze samenleving, zeker als je de bovenstaande zinnen ook in oogschouw neemt.


Lees de uitspraak van degezaghebbende imam Özcan Arzöglü:

“De djihad is de strijd tegen de ongelovigen
met de bedoeling hen tot de islam over te halen en de verspreiding en de triomf van de islam over alle godsdiensten te bewerkstelligen. Wanneer de ongelovigen weigeren moslim te worden, moeten zij worden onderworpen of vernietigd. De djihad is een goddelijk bevel en wordt als een heilige plicht voor de moslimnatie beschouwd.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:Maar zelfs dan nog naar boven.

Wat bedoelt ze met “We moeten geen energie steken in het veranderen van anderen maar laten wij zelf veranderen." ?
Je kan dit ook lezen zoals… wij moeten harder worden en actie ondernemen.
Dus een stap verder dan de tweede stap van djihad.
Ja, je hebt gelijk.
Abusievelijk nam ik aan dat ze opriep tot het afstand nemen van de middeleeuwse gebruiken van de landen van herkomst.
Maar dat kan niet, want dan blijft de islam - waarvan de schoonheid uitgedragen moet worden en waarin gegroeid moet worden - in de weg staan. Dus die 'cultuur die onze islam beschadigt' is wel degelijk de Nederlandse cultuur. Daar gaat de judeo-christelijke-islamitische heilstaat van El La Vogelaar..

Met deze verklaring ondersteunt Bouchra Ismaili de dreigementen van Hizb ut-Tahrir.

Bedankt voor het aanreiken van dit inzicht.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik weet het soms ook niet meer naar boven.
Ik ben de laatste tijd wat Islam betreft ( door er veel over te lezen) zo achterdochtig geworden.

Soms denk ik, ik zou willen dat ik weer net zo als vroeger, overal het goede in kon zien.
Ik ben oprecht mijn onschuld verloren.

En ik ga nu maar van het standpunt uit dat ik eerst wil zien, en dan pas geloven.
Ik kan het me niet meer permitteren (voor de toekomst van Nederland en ons nageslacht) om alles te bagatelliseren en te denken.. “Ach, men heeft het goed bedoelt , of men bedoelt het niet zo”
Stel als ik dat doe, en het blijkt dat ik ongelijk heb, dan ben ik medeschuldig aan de neerval van onze cultuur en normen en waarden.

Als men goede bedoelingen heeft, dan zien we die vanzelf, en dan kan ik nog altijd mijn standpunt bijstellen, en desnoods mijn excuus aanbieden.
Respect en vertrouwen moet men verdienen.
Het is triest maar waar.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Ismaili moet tóch weg van haar PvdA-fractie
23 januari 2008

De PvdA-fractie in Rotterdam-Charlois vraagt haar in opspraak geraakte fractiegenoot Bouchra Ismaili haar zetel per direct beschikbaar te stellen.

Volgens een woordvoerder is de verhouding tussen de fractie en Ismaili onwerkbaar geworden omdat ze vorige week zondag een petitie heeft ondertekend van een omstreden islamitische organisatie.
Dinsdagavond, tijdens een spoeddebat, ontkende Ismaili dat eerst nog, maar later werd er schriftelijk bewijs geleverd dat ze wel degelijk een steunbetuiging had geschreven aan de organisatie.

De PvdA fractie zegt nu dat het vertrouwen in het deelraadslid vorige week al een deuk had gekregen toen bekend werd dat ze een haatmail had gestuurd aan een burger.
De fractie wil dus dat Ismaili opstapt als deelraadslid, maar zij zelf is dat niet van plan, zegt de PvdA. Ismaili zelf was woensdagavond niet bereikbaar voor commentaar.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

over en sluiten

Bericht door naar boven »

PvdA-fractie Charlois: Ismaili moet opstappen
woensdag 23 januari 2008 21:21

De PvdA-fractie in de Rotterdamse deelgemeente Charlois heeft het in opspraak geraakte PvdA-deelraadslid Bouchra Ismaili gevraagd haar zetel per direct op te geven.

Bouchra Ismaili weer in de fout

Dat heeft de fractie woensdagavond bekendgemaakt.

'Onwerkbaar'
Volgens de PvdA in Charlois is de verhouding met Ismaili 'onwerkbaar' geworden, nadat dinsdag bleek dat zij vorige week zondag een petitie heeft ondertekend van de radicale moslimorganisatie Hizb ut-Tahrir. De PVV stelde woensdagavond naar aanleiding van dit bericht schriftelijke Kamervragen.

Eerder raakte Ismaili al in opspraak omdat zij een dreigmail had gestuurd als reactie op een e-mail van een Rotterdammer, die haar wees op uitspraken van diezelfde Hizb ut-Tahrir. Leefbaar Rotterdam, evenals de PVV, wilde toen al dat zij opstapte, maar de PvdA besloot haar nog een kans te geven.

'Kwetsbare situatie'
'Toen was het al een uiterst kwetsbare situatie, maar wij hadden zoiets van laten we het nog proberen,' zegt PvdA-fractielid Ursul Schaap. 'We vroegen nog of er echt niets anders was. Zij zei van niet, totdat we dinsdag tijdens het debat werden geconfronteerd met schriftelijk bewijs.' Dat bewijs was overigens achterhaald door de fractie van Leefbaar Rotterdam.

Volgens Schaap is het nu 'over en sluiten'.
RTFM
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

PvdA-fractie wil af van Ismaili
ROTTERDAM - De PvdA-fractie in de Rotterdamse deelgemeente Charlois heeft aan PvdA-deelraadslid Bouchra Ismaili gevraagd per direct haar zetel beschikbaar te stellen. Dat maakte de fractie woensdag bekend.

De verhouding tussen de fractie en het deelraadslid is onwerkbaar geworden omdat ze vorige week zondag een petitie ondertekende van een radicale moslimorganisatie. Ismaili kwam eerder al in opspraak omdat zij een woedende e-mail als antwoord had verstuurd op een reeks dreigmails aan haar adres.

„Toen was het al een uiterst kwetsbare situatie, maar wij hadden zoiets van laten we het nog proberen”, aldus fractielid Ursul Schaap. „We vroegen nog of er echt niets anders was. Zij zei van niet, totdat we dinsdag tijdens het debat werden geconfronteerd met schriftelijk bewijs.” Volgens Schaap is het nu echt foute boel. „Dit is over en sluiten.”

De Rotterdamse PvdA-fractievoorzitter Peter van Heemst liet woensdagavond weten achter het verzoek van de PvdA-deelraadsfractie in Charlois te staan. „Het is een onvermijdelijke conclusie als sprake is van het schenden van het vertrouwen”, aldus Van Heemst. Vorige week noemde Van Heemst de woedende reactie van Ismaili op de dreigmail nog oliedom, maar zou haar actie geen verdere gevolgen hebben.

Het verzwijgen van het ondertekenen van de radicale petitie was ook voor Van Heemst de spreekwoordelijke druppel. „Wie de waarheid niet vertelt, verliest het vertrouwen.” Van Heemst heeft Ismaili niet zelf gesproken over de kwestie. Zij zou haar zetel in de raad van de deelgemeente in Rotterdam-Zuid niet willen opgeven.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Het volledige verslag (video) van de gemeenteraad en de 'ontmaskering' op: http://www.ad.nl/binnenland/article1992559.ece
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

En hier nog een radio fragment van RTV Rijnmond:
http://217.149.193.67:8080/ramgen//audi ... Ismaili.rm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ik denk dat mijnheer Parbleu tevreden zal zijn. Zijn actie, die origineel enkel een waarschuwende vraag was, blijkt nu ineens al realiteit geweest.

goed dat ie het allemaal openbaar heeft gemaakt.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Rotterdams deelraadslid PvdA uit fractie gestoten

Van onze verslaggever John Wanders
gepubliceerd op 24 januari 2008

ROTTERDAM - Moslima Bouchra Ismaili, het vorige week in opspraak geraakte deelraadslid van de PvdA in de Rotterdamse deelgemeente Charlois, is woensdagavond uit haar fractie gestoten. Haar positie was onhoudbaar geworden nadat bleek dat haar handtekening onder een petitie staat van de radicale moslimorganisatie Hizb ut-Tahrir.

In eerste aanleg ontkende Ismaili in de deelraad van Charlois dat zij de bewuste petitie had ondertekend. Maar haar politieke opponenten van Leefbaar Rotterdam presenteerden het schriftelijke bewijs dat de werkelijkheid een andere is.

‘Ze heeft dus niet de volledige waarheid gesproken’, reageert de PvdA-fractieleider in de Rotterdamse raad, Peter van Heemst. ‘Daarmee was de rek er uit bij de fractie in Charlois, die vanwege deze affaire de afgelopen week sowieso al onder hoogspanning stond. Je moet zeker in zo'n crisissituatie op elkaar kunnen vertrouwen.’

Scheldkanonnade
Ismaili haalde vorige week het nieuws met een per e-mail verstuurde scheldkanonnade. Iemand die zich in zijn eigen e-mails aan politici aanduidt als ‘Jos Parbleu’, kreeg van haar te verstaan: ‘Luister goed, jij vuile gek. Wij blijven hier. Val dood. Jullie zijn hier de allochtonen! Met Allah aan mij zijde vrees ik niks en niemand.’

Kort nadat de mail in de openbaarheid kwam, betuigde Ismaili haar spijt dat ze zich zo had laten gaan. De PvdA-fractie nam daar genoegen mee en sprak haar begrip uit voor een moslima die binnen en buiten haar mailbox frequent wordt geconfronteerd met haat jegens moslims.

Van Heemst kreeg vanochtend zelf een e-mail van de afzender ‘Jos Parbleu’, met als aanhef: ‘Vuile landverrader. Jij wordt na de burgeroorlog apart berecht.’ Hij noemt het ‘winst’ dat de affaire-Ismaili de niet aflatende stroom hatemails aan politici beter onder de aandacht van het publiek heeft gebracht.

Ongelukken
Ongelukken’ als die rond Ismaili acht hij in navolging van partijleider Wouter Bos onvermijdelijk: ‘De PvdA heeft 130 deelraadsleden in Rotterdam. De meesten zijn nieuw. Ik vind het een groot wonder dat het met 95 procent nieuwelingen zo goed gaat. En dan zal het in vier jaar tijd met pakweg vijf van hen misschien misgaan.

Ismaili zelf was onbereikbaar voor commentaar.
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Volkskrant schreef: Van Heemst kreeg vanochtend zelf een e-mail van de afzender ‘Jos Parbleu’, met als aanhef: ‘Vuile landverrader. Jij wordt na de burgeroorlog apart berecht.’ Hij noemt het ‘winst’ dat de affaire-Ismaili de niet aflatende stroom hatemails aan politici beter onder de aandacht van het publiek heeft gebracht.
Is dit waar? Dat gaat toch ook ver over de schreef. Of liegt Van Heemst, of iemand anders doet zich voor als Jos Parbleu of is het toch Jos Parbleu zelf?
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Het blijkt dat mevr. Bouchra niet alleen staat in haar enthousiasme voor de Hizbies. Nog een PvdA raadslid heeft het manifest ondertekend. En die was al eerder in het nieuws:
Najia Siamarim, raadslid in IJsselstein, vond dat ‘je zo weinig mogelijk mensen moet stenigen’.
"Ja, ook Amnesty heeft er wel op gewezen dat stenigen niet volgens de juiste islamitische regels is gebeurd."
Afbeelding

Ondertussen is ze oprichtster geworden:
Najia Siamarim (voorzitter). Stichting islam tegen geweld Postbus 760, 3500 AT Utrecht Tel. 030-6887769, e-mail [email protected] · www.islamtegengeweld.com ...
Aan die website is sinds Sinterklaas niks meer gebeurt.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Ik begin stilaan te geloven dat mohamed gelijk had toen hij beweerde dat de moslima onderdoet in intelligentie aan de man...
Nog enkele stommiteiten van deze dames en iedereen zal het wel geweten hebben. Ik zou zeggen 'doe zo voort, jullie zijn goed bezig!'
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

De soap is nog niet over.PvdA-wethouder Jantine Kriens heeft het op haar weblog opgenomen voor Bouchra Ismaili. Iedereen mag fouten maken en Bouchra is een betrokken vrouw die in Charlois haar best doet om mee te werken aan nieuwe perspectieven voor de inwoners van Charlois.
Kriens houdt vast aan weblog Ismaili

ROTTERDAM -

PvdA-wethouder Jantine Kriens neemt geen afstand van haar weblog over het inmiddels weggestuurde PvdA-deelraadslid Bouchra Ismaili uit Charlois.

Leefbaar Rotterdam eiste gisteren tijdens de gemeenteraad excuses van Kriens en wilde dat zij, als lid van het Rotterdamse college, afstand zou nemen van de door haar geschreven tekst.

Kriens schreef dinsdag in haar weblog het niet goed te keuren, maar wel te begrijpen dat Ismaili een aan haar en andere politici gerichte e-mail over de moslimradicale Hizb ut-Tahrir-beweging beantwoordde met haatmail. ‘Voor mij is het gemakkelijker om zulke mails naar het land van delete te sturen omdat ik niet word aangesproken op mijn achtergrond, omdat het niet over mijn ouders en familieleden gaat. Sinds wanneer mogen mensen geen fouten maken?’ schreef Kriens.

Pas na het verschijnen van de blog bleek echter dat Ismaili voor haar partij had verzwegen dat zij ook een petitie had ondertekend van Hizb ut-Tahir. Daarin staan zinnen als ‘Het wordt tijd ons te ontdoen van een cultuur die onze islam beschadigt en de ware schoonheid van de islam uitdragen’.

Leefbaar Rotterdam-fractievoorzitter Ronald Sørensen zei het onbegrijpelijk te vinden dat Kriens het opneemt voor iemand die een beweging steunt ‘die vindt dat Nederland een paar grote bomaanslagen verdient’.

Kriens stelt dat zij haar weblog schreef vóór bekend was dat Ismaili de petitie had ondertekend.
http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1995917.ece

Dit schreef Jantine Kriens op haar weblog.
Di 22 Jan 2008 - Bouchra Ismaili
Ook ik krijg regelmatig nare mails van mensen die bang zijn voor de invloed van de Islam en de PvdA haten. Zo stuurde iemand mij een aantal keren foto's van gruwelijke beelden uit de Arabische wereld, zoals de ophanging van homosexuelen in Iran met als onderschrift: 'de nieuwe PvdA'. Dat soort mails gaan me niet in de koude kleren zitten. Die foto's staan haaks op de ambities en idealen die ik samen met mijn collega's probeer te realiseren. Dat doen we door perspectief te bieden: op een baan, op een weg uit de armoede; op het leren van de Nederlandse taal, op een toekomst in Rotterdam. Dat doen we ook door hard te werken aan het terugdringen van huiselijk geweld,, waaronder eergerelateerd geweld en door elke dag weer te waarborgen dat mensen gelijkwaardig zijn, ongeacht hun geslacht, hun sexuele geaardheid en hun etnische achtergrond. Niet je afkomst maar je toekomst doet ertoe.

Zo'n mail komt dan even onder je huid. Je wordt boos omdat je diepste drijfveren in twijfel worden getrokken. Vervolgens stuur je zo'n mail naar het land van delete en voel je je extra gemotiveerd om te laten zien waar je voor staat.

Bouchra Ismaili beantwoordde een mail die haar voor de zoveelste keer confronteerde met het feit dat iemand haar aanspreekt als moslim. Dit keer was het niet eens een echte haatmail. Als je al antwoord op zo'n mail, kan dat alleen maar door de uitspraken te verwerpen.. Helaas deed Bouchra dat niet. De mail was de spreekwoordelijke druppel waarmee de emmer overliep. Zij interpreteerde het als de zoveelste aanval . Ze had tot tien moeten tellen of wachten tot de grootste boosheid voorbij was. dan had ze misschien wél nuchter kunnen reageren. Nu draaide ze het om en probeerde ze figuurlijk terug te slaan naar de afzender. Dat is niet goed te praten en toch kan ik het begrijpen. Voor mij is het gemakkelijker om zulke mails naar het land van delete te sturen omdat ik niet wordt aangesproken op mijn eigen achtergrond, omdat het niet over mijn ouders en familieleden gaat.

Sinds wanneer mogen mensen geen fouten maken? Ik ken Bouchra als een betrokken vrouw die in Charlois haar best doet om mee te werken aan nieuwe perspectieven voor de inwoners van Charlois. Ik hoop dat Bouchra met nieuw verworven wijsheid haar activiteiten als volksvertegenwoordigers voort zal zetten.

Gepost op Dinsdag 22 Januari 2008 door Jantine.
Lees ook de reacties .
http://www.pvdarotterdam.nl/weblog_reac ... ntine/2403
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Jantine Kriens, de perfecte dhimmi dus.
Deze dame heeft duidelijk meer idealisme in zich dan enige kennis van de islam. Of zou ze al 'gerecupereerd' zijn door de 'religie van vrede'?
Van dergelijke dwazeriken begin ik echt genoeg te krijgen !
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Bouchra Ismaili beantwoordde een mail die haar voor de zoveelste keer confronteerde met het feit dat iemand haar aanspreekt als moslim.
wat is dat weer voor onzin.

De betreffende mail sprak haar helemaal niet aan "als moslim".
De aangeklaagde HUT-teksten werden ZONDER COMMENTAAR naar verschillende politici gestuurd, zowel moslim als niet-moslim.

Dat mevrouw Ismaili echter deze HUT organizatie nog eens STEUNDE in hun anti-democratische betrachtingen, kon zelfs de mailschrijver niet op voorhand weten.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Het blijkt dat mevr. Bouchra niet alleen staat in haar enthousiasme voor de Hizbies. Nog een PvdA raadslid heeft het manifest ondertekend. .
Zie hieronder het screenshot van wat Siamari schreef.

Afbeelding

Met dank aan het Vrije Volk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Najia Siamari, is trowens voormalig raadslid van de PvdA in IJsselstein.
Daar komt de PVDA weer goed vanaf.

Najia Siamari legt haar raadslidmaatschap neer
19 november 2007

Onze raadsfractie heeft 19 november het volgende persbericht doen uitgaan:

Wegens persoonlijke omstandigheden zal Najia Siamari haar PvdA raadslidmaatschap beëindigen met ingang van 1 december 2007. In haar opvolging zal zo snel mogelijk worden voorzien.


Gelezen op PVDA site.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Omstreden deelraadslid Ismaili wacht met besluit


Deelraadslid Bouchra Ismaili van de Rotterdamse deelgemeente Charlois tilt de beslissing over haar politieke toekomst over het weekeinde heen. De PvdA-politica heeft meer tijd nodig voor haar beslissing, zei ze tegen de regionale omroep RTV Rijnmond.

Haar fractie heeft Ismaili woensdag de wacht aangezegd en gevraagd haar zetel terug te geven aan de partij, maar eerder zei ze daar niets voor te voelen. Ze zou dan als eenmansfractie doorgaan in de raad van Charlois.

Ismaili raakte in opspraak nadat bekend werd dat ze een provocerende e-mail van een burger terugstuurde met de toevoeging dat ze hem dood wenste. Tijdens een spoeddebat daarover kwam bovendien ter sprake dat ze een petitie van de extremistische moslimorganisatie Hizb ut-Tahrir had ondertekend. Dat ontkende ze eerst, maar ze gaf het later toch toe en excuseerde zich nadat iemand in de raadsvergadering de ondertekende petitie liet zien.

De PvdA-fractie in Charlois nam aanvankelijk genoegen met de excuses, maar later liet de fractie weten dat ze toch weg moest, omdat de onderlinge verhouding door haar leugen onwerkbaar was geworden.
http://www.depers.nl/binnenland/165491/ ... sluit.html

Hizb ut-Tahrir al-Islami
Hizb ut-Tahrir al-Islami (Islamitische Vrijheidspartij) is een radicale islamitische politieke beweging die een 'pure islamitische doctrine' wil opleggen. Dat moet resulteren in een kalifaat, één grote moslimstaat.
In Nederland staat de beweging sinds 1998 op de lijst van terroristische organisaties.
http://www.cidi.nl/isnbr/2003/hoofd1-0203.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Het lijstje van politici die, kennelijk een achterban vertegenwoordigend die niets op heeft met democratie, tekenen voor het Hizbies manifest is weer langer geworden.
De eerste "Bekende Nederlander" is iemand die bij de Staats-TV werkt, Abdelhakim Chouaati, die mij al eerder opgevallen was als maker van NPS-programma Ab & Sal waarin laatst gekeuveld werd over het dodenlijstje met Geert erop.

Afbeelding

Nummertje twee is İbrahim Kaygısız van Milli G., een van de ondertekenaars van de geheime overname documenten van de Wester Moskee.

Afbeelding

En als nummer 3, de hekkensluiter voor vandaag, een PvdA wethouder:
Hatice Can van Gilzen-Rijen. Bekend is dat ze dubbele paspoorten voorstaat en Turkse dingen doet.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

En als nummer 3, de hekkensluiter voor vandaag, een PvdA wethouder:
Hatice Can van Gilzen-Rijen. Bekend is dat ze dubbele paspoorten voorstaat en Turkse dingen doet.
islam hak ve segi dinidir
Leuk zo'n NEDERLANDSE politica die in NEDERLAND een NEDERLANDSE poll invult over NEDERLANDSE maatschappelijke problemen ... in het TURKS.

In 1935 waren er ook zo'n deel die ineens liever Duits begonnen te praten.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ook de PvdA wethouder Hatice Can moet nu met haar billen bloot.
Ze wist niet wat voor een beweging de Hizb ut Tahrir is. :?
Wethouder ondertekent petitie moslimradicalen
dinsdag 29 januari 2008 09:36

De van oorsprong Turkse PvdA-wethouder Hatice Can-Engin van Gilze-Rijen heeft twee weken geleden een petitie ondertekend van de extremistische moslimgroepering Hizb ut Tahrir tegen het lasteren van de islam.

Afbeelding
PvdA-wethouder Hatice Can-Engin (foto: website gemeente Gilze-Rijen)

Tegenover dagblad De Pers ontkende Can-Engin in eerste instantie haar naam onder de petitie te hebben gezet, maar gisteravond gaf ze in een verklaring de ondertekening toe.

Extremistisch
De extremistische Hizb ut Tahrir (Bevrijdingspartij), die streeft naar een wereldwijde islamstaat, is in veel landen in de islamitische wereld en enkele Europese landen verboden. Ook de AIVD beschouwt de groepering als radicaal islamitisch.

Eind vorig jaar kwam Hizb ut Tahrir in het nieuws door het verspreiden van flyers tegen Wilders en zijn Koranfilm. Voorzitter Okay Pala zei onlangs dat Nederland ‘een bomaanslag nodig heeft’.

Can-Engin, die jarenlang directeur was van het inspraakorgaan Turken en dus goed op de hoogte is van het integratiedebat, zei de club niet te kennen. Volgens haar verklaring heeft ze, zodra ze door had om wat voor groepering het ging, haar steun ingetrokken.

Dialoog en harmonie
‘Ik heb deze boodschap onderschreven omdat ik veel waarde hecht aan dialoog en harmonie in de Nederlandse samenleving. Omdat ik zo hecht aan democratie, dialoog en harmonie neem ik nu ten stelligste afstand van deze organisatie. Ik betreur eventuele misverstanden die kunnen zijn ontstaan,’ aldus de verklaring.

De petitie is door meer lokale PvdA-politci ondertekend, onder wie Najia Siamari, die tot voor kort in de gemeenteraad IJsselstein zat.

Ook Bouchra Ismaili, het raadslid uit de Rotterdamse deelgemeente Charlois, die onlangs in opspraak raakte door het sturen van hatemail, ondertekende de petitie. Toen dat bekend werd moest zij haar zetel afstaan.

Door Anna Dijkman
http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/ ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Een biografie van Hatice Can-Engin is hier te lezen:
http://www.palet.nl/subpagina.php?navid=838
http://www.depers.nl/binnenland/166369/ ... titie.html
Gaat erop door. En weer worden als excuses voor het gedrag de 'haat- en dreig' brieven opgevoerd.
Volgens Roep is ze daardoor in paniek geraakt. Maar reeds vóór die dreigmail ontkende de politica alles tegenover De Pers[...]
Er zijn meer lokale PvdA’ers die tekenden. Zo is daar Najia Siamari, die tot voor kort in de raad van IJsselstein zat.
Deze dame kreeg eerder bekendheid maar haar uitspraak 'Je moet zo min mogelijk mensen stenigen.'
En De Pers vraagt zich af:
Dat roept de vraag op of raadsleden zich niet moeten verdiepen voor ze een initiatief steunen. Ehsan Jami werd uit de partij gezet, omdat zijn harde kritiek op de islam niet past in de PvdA. Hoe zit dat dan met een club als de Hizb ut-Tahrir?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dit is echt lachen.. :shock: Of beter, we moeten er om huilen.

In Rotterdam heeft Arie Broere, deelraadslid voor de PvdA-fractie in het Rotterdamse stadsdeel Hoogvliet het voor Bouchra Ismaili opgenomen.
Deze heer verkondigd dat hij in zijn jeugd al de wens uitgesproken heeft dat we de euromast als minaret moeten gaan beschouwen.

Foto van dit heerschap.

Afbeelding

Bekijk zijn ingezonden post op de site van het Vrije Volk

VRIJE VOLK.!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie