Jehovah’s Getuigen (haatreligie zonder geweld)

Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

144.000

Bericht door hans van de mortel »

hans van de mortel schreef:Het is misschien een van de eigenaardigheden van onze tijd dat de strengste maatregelen om uitingen van het persoonlijke geweten te onderdrukken, gevonden wordt bij een religieuze groepering die ooit als voorvechter voor gewetensvrjheid te boek stond:

De organisatie van Jehovah’s Getuigen.
Mahalingam schreef: Ploffers zijn dus momenteel onder elkaar in de hemel, de rest der mensen moet nog komen?

Ze krijgen later gezelschap van precies 144.000 (mannen en vrouwen)door Jehovah, de god van Mozes en de Wachttoren, geselecteerde mensen. Daaronder de apostelen van Jezus en - volgens de Wachttoren - mensen die gebruik hebben gemaakt van de symbolen op de jaarlijkse Gedachtenisviering bijeenkomst van de Getuigen. Er gaat dan een schaal met matses (joods ongezuurd brood) rond die het lichaam van Jezus symboliseert en een glas rode wijn die het bloed van Jezus symboliseert. Wanneer hiervan genomen wordt geeft men te kennen een hemelse hoop te koesteren - en als alles oprecht uit het hart geschiedt, zoals ingegeven door Jehovah, zullen straks de moordlusige Ploffers oog in oog staan met vredelievende volgelingen van Jezus die deze Ploffers zullen veroordelen overeenkomstig de leer van Jezus.

Gelet op de verhoudingen tussen de islam en andere religies ligt het geheel in de lijn der verwachtingen dat het daar straks in de hemel ook één grote klerezooi zal worden van haat en geweld; de eeuwige strijd om de macht. En God? Hoe haalt zo’n achterlijke zelfbedachte god het in godsnaam in zijn hoofd om lammetjes en leeuwen bij elkaar te stoppen? Het is mij al eerder opgevallen bij het lezen van de bijbel en de koran dat die zelfbedachte god lijdt aan psychose.

Ik ben benieuwd hoe de Jehovah’s Getuigenbroeders zonder baarden en hun zusters (waarvan de meesten geen maagd meer zijn) samen onder één deken kunnen slapen met die enge baardige mohammedanen en al hun maagden.

Dat gaat nooit goed. En wat doet God? Hij staat erbij, kijkt ernaar, en geniet volop van zijn boosaardige verzinsels.

Het is nu tijd voor Wilders om alle georganiseerde religie te verbieden. Laat ze maar lekker ondergronds gaan als ze toch willen volharden in het kwaad. Dat is toch nooit tegen te gaan.
fucmoh schreef:
Je begint steeds meer waanideeen te krijgen.
De bijbel moet je los zien van de koran.
God bestaat en allah=mohammed is al eeuwenlang dood.
Het een lokt het ander uit. Actie - reactie!

Een intelligent mens zal kunnen begrijpen dat de eigenzinnige en ’opstandige’ orthodoxe jood Jezus Christus het eigenzinnige opgelegde zware juk van de heersende jodenklasse, de Fariezeeën, probeerde te verzachten. Jezus was een fanatiekeling, net zoiets als de Jehovah’s Getuige vandaag de dag. Maar bovenal was Jezus een intelligent mens, maar toch niet intelligent genoeg om God met rust te laten. Hij meende God met zijn eigen verzinsels, eigen gedachtengoed en zijn roeping als ’Verlosser’ der joden een ware dienst te kunnen bewijzen. Hallo! Jezus die probeerde God een dienst te bewijzen? O hoe dom en tekort schietend! Het kostte hem zijn dood. Eigen schuld, dikke bult!

Het was allemaal goed bedoeld door Jezus, maar het resulteerde alleen maar in chaos en ellende. Dat wij nu teruggrijpen naar zijn soms fraaie woorden begrijp ik niet. Wij negeren hiermee de enorme aangename wijsheden van de Indiërs en Chinezen.

De bijbel? Ach, leuk voor de liefhebber. Doe het goede en het zal u verheffen en laat God daarbij met rust - tenminste uit respect - als u al in een god gelooft!

De koran? Een goedkoop primitief aftreksel van de bijbel, door een ongeletterd mens aangeprezen en later aangevuld met eigen fantasieën door arabische woestijnheersers die macht probeerden uit te oefenen op hun omgeving.

De Wachttoren? Een uiterst duur project met tweewekelijkse wereldwijde miljoenenoplage in full color teneinde aan een tekstsregel uit de bijbel gehoor te geven als zijnde een profetie die heden in vervulling gaat (sinds 1870). Met welk doel? Ik weet het niet. Maar bij dit alles herkennen wij het uitoefenen van macht over mensen.

De Wachttoren heeft de reputatie van de meest onbetrouwbare religie te zijn vanuit zijn eigen ontstaansgeschiedenis. Hoe dat zo?
Welnu, zij hebben vanaf het begin van hun ontstaan uitspraken en bevindingen en voorspellingen gedaan die elke keer weer herroepen moesten worden.

Blunders? Leugens? List en bedrog?

Nee hoor! De Wachttorenleiding doet hun goedgelovige te goeder trouw zijnde achterban geloven dat dit alles in het teken staat van ’Gods voortschrijdende licht’. Met andere woorden, de zelfbedachte god van de joden ’Jehovah’ is niets anders dan de eerste de beste sukkelige eikel van het ergste soort die blunder op blunder op blunder op blunder begaat en alleen resultaten tot nu toe heeft geboekt die gebaseerd zijn op louter leugens leugens en nog eens leugens.

Maar de Jehvoah’s Getuigen houden vol dat dit niets anders is dan de wil van God, het betreft hier ’het voortschrijdende licht Gods’. Lijkt verdomd veel op de islam, hoe vervelend ik het ook vind om dit te zeggen.

Dit soort eersteklas sukkels, de Jehovah’s Getuigen, aan wie wij nu deze eerbiedwaardige verheven titel mogen schenken, hebben blijkbaar niet in de gaten dat zij volkomen in de zijk en uitgezogen (financieel) worden door het grootste bedrieglijke concern ooit dat de wereld heeft voortgebracht. ZEEEER professioneel. Ik kom uit de reclame, dus niets is mij vreemd van de Jehovah’s Getuigen en toch heb ik het niet ’gezien’ in het begin. MECHANISCH VAKWERK waar niet één wereldse organisatie tegenop kan. Ach, ik heb nog steeds de neiging om in de supermarkt dingen te kopen die ik niet niodig heb.

Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de Mormonen kiezen. Waarom? Zij hebben een veel beter en groter sociaal netwerk onder elkaar, waarbij iedereen kan profiteren van de gemeenschappelijke rijkdom en kwaliteiten, het kapitaal en de intelligentia!

Wat dat betreft is de Wachttoren niets anders dan de grootste maffiose organisatie aller tijden!

Ik ben nu bezig met Jung (erg leerzaam) en Freud te lezen om achter de zinneroerselen van de mens te komen hoe hij in staat is zich te laten verleiden tot de grootst mogelijke fantasieën van zijn eigen innerlijke beleving.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Op 23 september 2006 deed broeder Rob Lagerwaard - een ouderling in de gemeente Watergraafsmeer van Amsterdam - op het podium ten aanhoren van vele ’gelovigen’ en ’aanhangers’ van het onberekenbare Wachttorengenootschap de volgende uitspraak:

”Hij (Satan) dwong Jehovah God tot daden over te gaan.”

Deze man die al vele jaren geïndoctrineerd was in zijn eigen religieuze braaksel van waanzinnige godslasterende bedenksels via de Wachttoren met betrekking tot een zelfbedachte god die ooit ene Mozes (u weet wel de persoon die ook bij moslims hoog in het vaandel staat), zegt hier iets dat in flagrante tegenspraak is met de gedachte dat God zoiets zou moeten zijn als een Almacht.

NEEN! God Jehovah is hier niets meer en minder dan een eersteklas geiteneuker. Om gemakshalve maar in termen te spreken van wijlen Theo van Gogh’s uitdrukkingsvaardigheid tegenover allahtone islamaanhangers.

Die waardeloze god van de Jehovah’s Getuigen die vanzelfsprekend de titel mee heeft gekregen van Jehovah wordt letterlijk in de hoek gedrukt door ene Satan. Lees nog maar even hierboven.

Als u niet weet wie Satan is, dan beveel ik u het boek Job in de bijbel aan. Daar is met de vertaling geknoeid, laat dat zeker zijn. Want het kan toch niet zo zijn dat een maffiabaas (Satan), zonder uitgenodigd te zijn op een vergadering van God in de hemel, onaangekondigd binnen komt huppelen om God het mes op de keel te zetten, teneinde korte metten te laten maken met de allerbeste meest vredelievende man op aarde: JOB!

En wat is dan de reactie van Jehovah? ”Hee ouwe strijdmakker, hoe gaat het ermee? Waar was je nou al die tijd?” Uit het verhaal van Job blijkt klip en klaar dat die twee, Jehovah God en Satan, elkaar allang als getrouwen geaccepteerd hadden. De God Jehovah was niets meer of minder dan een eersteklas corrupte god. Een maffioso optima forma. Zou die god zich in deze tijd presenteren, hij zou direct in de boeien worden geslagen. Dus God kijkt wel uit. Internet, e-mail en SMS-jes zijn veel te gevaarlijk voor hem. Bij het minste geringste zal hij ontmaskerd worden als de Duivel in eigen persoon. Zo is het en niet anders. Lees het verhaal Job in de bijbel er nog maar eens goed op na.

God bedankte voor die klus die Satan hem wilde opdragen [...]. Jehovah gaf Satan echter toestemming, als opperhoofd van een criminele organisatie die regelmatig criminele bijeenkomsten hield in de hemel, om JOB eigenhandig onder handen te nemen. Satan kreeg echter de restrictie mee om JOB niet te doden. Pesten mocht wel. Zodoende kwam JOB onder de meest afgrijselijke zweren te zitten die een mens zich maar kan indenken.

En dit is wat wekelijks via de Wachttoren geleerd wordt, komende vanuit Brooklyn, die zichzelf aangeprezen en benoemd heeft tot de beleidvolle slaaf van Jezus Christus, Gods organisatie, geleid door de heilige Geest Gods. De Wachttoren is de meest puissant rijke organisatie in de wereld die nog nooit één financieel jaarverslag het daglicht hebben doen kennismaken.
Lust u nog peultjes? Mijn God, wat er allemaal niet mogelijk is om mensen zo kortzichtig te kunnen beïnvloeden die goedgelovig zijn.

En Trotse-Moslim maar zeuren dat mijn toon haar niet aanstaat. Zeker nooit gehoord dat smaken verschillen? De een houdt van goede muziek, de ander van islam-gejengel.

Maar wat die VEEL TE TROTSE MOSLIM niet wil inzien is dat deze krankzinnig geestelijk gestoorde Jehovah’s Getuigen nog nooit een vlieg kwaad hebben gedaan. Of haar dat nog nooit is opgevallen?
Waarom blijft dan zo’n islamitisch Trotse-Moslim, strak en overtuigend en zonder enige vorm van twijfel vasthouden aan de meest agressieve mensonterende religie die het universum ooit heeft voortgebracht, de ISLAM? En sluit zij zich niet aan bij de Jehovah’s Getuigen? Of prefereert zij soms het voorbeeld van de woestijn analfabeet Mohammed? De geweldenaar met het grote zwaard?
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Re: Verbroken vriendschap vanwege religie

Bericht door migrantenjong »

hans van de mortel schreef:6 augustus 2007

Beste Hans,

Helaas kunnen wij voorlopig niet afspreken omdat ik tot de conclusie ben gekomen dat het niet correct is.
Ik vindt je een fijne vent, je hebt je hart op de juiste plek en ondanks dat we niet dezelfde mening delen zal ik jou altijd als vriend koesteren. Ik hoop dat je begrip hebt voor mijn keuze. Vaarwel mijn vriend het ga je goed. En vergeet een ding niet, je bent uit het oog maar niet uit mijn hart.

Adios,

Tu Amigo Johny "B good" Mildred
(naam is veranderd)


Dit bericht ontving ik vandaag van mijn fanatieke squashmaat, vriend en Jehovah’s Getuige puntje, puntje, puntje.

Vorige week is, als laatste in de rij, pas goed tot hem doorgedrongen dat ik een teruggetreden Jehovah’s Getuige ben (dus ex-Getuige). Hij verkeerde blijkbaar nog altijd in de veronderstelling dat ik nog steeds een Getuige was. Deze vriend en squashmaat woont namelijk in een andere plaats en bezoekt dus ook andere bijeenkomsten. Vandaar.
Bovenstaand bericht ontving ik nadat ik zijn voicemail had ingesproken om een nieuwe afspraak te maken voor komende zondag.

Een Jehovah’s Getuige die besloten heeft om vanwege zijn geweten terug te treden uit de organisatie is vanaf dat moment ’besmet’ verklaard, dus ’persona non grata’. Niet één Getuige, al of niet vriend, mag meer contact onderhouden met de teruggetreden Getuige uit de organisatie.

Het Wachttoren Genootschap is een gevaarlijke fundamentalistische organisatie die al haar onderdanen in een ijzeren psychologische greep heeft en macht uitoefent over mensen. Precies zoals de islam. Ik hoef alleen niet voor mijn leven te vrezen. In dat opzicht behoort het Wachttoren genootschap tot de categorie ’beschaafde barbaren.’

Zo maar een feit: de oprichter, T.C. Russell (vanaf 1870) was lid van de Vrijmetselarij. Dat betekende dat hij zich er niet voor schaamde met zijn andere leden aan dezelfde tafel te vergaderen die aanhangers waren van de islam of andere religies.

Het is maar weinigen gegeven zich uit de wurggreep van het Wachttoren Genootschap los te maken. Het is mij gelukt, omdat ik mij niet langer met de religieuze poppenpast van de grote leugen wilde compromitteren.
’Broeders, zusters’ en vrienden bleken plotsklaps nooit oprecht tegen mij te zijn geweest, ondanks hun grote voorbeeld, koning en leidsman Jezus Christus. Zij verkozen onderworpenheid aan een systeem boven menselijkheid en vrijheid van denken.

Een ervaring rijker geworden. Verbroken vriendschap vanwege religie.
Woont u dicht bij Gent? Ik wil eens gaan squashen hoor. En ik zal de afspraak niet afzeggen wegens plotse indoctrinatie.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Verbroken vriendschap vanwege religie

Bericht door hans van de mortel »

migrantenjong schreef:
hans van de mortel schreef:6 augustus 2007

Beste Hans,

Helaas kunnen wij voorlopig niet afspreken omdat ik tot de conclusie ben gekomen dat het niet correct is.
Ik vindt je een fijne vent, je hebt je hart op de juiste plek en ondanks dat we niet dezelfde mening delen zal ik jou altijd als vriend koesteren. Ik hoop dat je begrip hebt voor mijn keuze. Vaarwel mijn vriend het ga je goed. En vergeet een ding niet, je bent uit het oog maar niet uit mijn hart.

Adios,

Tu Amigo Johny "B good" Mildred
(naam is veranderd)


Dit bericht ontving ik vandaag van mijn fanatieke squashmaat, vriend en Jehovah’s Getuige puntje, puntje, puntje.

Vorige week is, als laatste in de rij, pas goed tot hem doorgedrongen dat ik een teruggetreden Jehovah’s Getuige ben (dus ex-Getuige). Hij verkeerde blijkbaar nog altijd in de veronderstelling dat ik nog steeds een Getuige was. Deze vriend en squashmaat woont namelijk in een andere plaats en bezoekt dus ook andere bijeenkomsten. Vandaar.
Bovenstaand bericht ontving ik nadat ik zijn voicemail had ingesproken om een nieuwe afspraak te maken voor komende zondag.

Een Jehovah’s Getuige die besloten heeft om vanwege zijn geweten terug te treden uit de organisatie is vanaf dat moment ’besmet’ verklaard, dus ’persona non grata’. Niet één Getuige, al of niet vriend, mag meer contact onderhouden met de teruggetreden Getuige uit de organisatie.

Het Wachttoren Genootschap is een gevaarlijke fundamentalistische organisatie die al haar onderdanen in een ijzeren psychologische greep heeft en macht uitoefent over mensen. Precies zoals de islam. Ik hoef alleen niet voor mijn leven te vrezen. In dat opzicht behoort het Wachttoren genootschap tot de categorie ’beschaafde barbaren.’

Zo maar een feit: de oprichter, T.C. Russell (vanaf 1870) was lid van de Vrijmetselarij. Dat betekende dat hij zich er niet voor schaamde met zijn andere leden aan dezelfde tafel te vergaderen die aanhangers waren van de islam of andere religies.

Het is maar weinigen gegeven zich uit de wurggreep van het Wachttoren Genootschap los te maken. Het is mij gelukt, omdat ik mij niet langer met de religieuze poppenpast van de grote leugen wilde compromitteren.
’Broeders, zusters’ en vrienden bleken plotsklaps nooit oprecht tegen mij te zijn geweest, ondanks hun grote voorbeeld, koning en leidsman Jezus Christus. Zij verkozen onderworpenheid aan een systeem boven menselijkheid en vrijheid van denken.

Een ervaring rijker geworden. Verbroken vriendschap vanwege religie.
Woont u dicht bij Gent? Ik wil eens gaan squashen hoor. En ik zal de afspraak niet afzeggen wegens plotse indoctrinatie.
Kan je na gaan wat een vriendelijkheid en normale menselijkheid van iemand die zomaar met mij wil squashen omdat zijn of mijn religie hem niet in de weg zit.

P.S.: De grote huichelarij. De machtuitoefende poppenkast bij de Jehovah’s Getuigen wijst van te voren niet op de kleine lettertjes van hun geestelijke machthebbers: je bent voor eeuwig verplicht verbonden aan de club. Terugtreden kan nooit meer of straffe van levenslange bestaansontkenning. Ik ben zo’n naïef type. Maar had men mij dit van tevoren gezegd, ik had direct rechtsomkeerd gemaakt.

De geestelijke leiders die in de toren van de Wachttoren in Brooklyn zetelen en macht uitoefenen over mensen, zijn hele sluwe listige doortrapte vakbekwame marketeers uit de VS met een diepgewortelde kennis van de psychologie van de innerlijke mens.

Het Wachttorengenootschap is de rijkste club van de wereld. Daar heeft geen mens een flauwe notie van. Een groot gedeelte van Brooklyn is privé bezit van de Wachttorenclub. Daarbuiten bezit men grote uitgestrekte landerijen waarop alles verbouwd wordt dat nodig is om alle inwoners van hun eigen kleine Brooklyn van voedsel te voorzien. Men heeft eigen bakkerijen, eigen wasserijen, eigen vertaalafdelingen met de modernste software die men als eerste in de wereld ontwikkeld heeft, enzovoorts, enzovoorts.

De Wachttorenorganisatie is in verhouding tot de islam qua organisatie te vergelijken met een olifant en een vlo. En dat is nog kleinschalig uitgedrukt. Een religie die slecht georganiseerd is kent maar één kenmerk: een niet aflatende chaotische mensonwaardige niet in de hand te houden toestand van tomeloos geweld in combinatie met minachting voor alles wat met kennis, wetenschap en vooruitgang te maken heeft.

We worden hier dagelijks mee geconfronteerd. Het is goed dat deze uit de hand lopende verWildering aan de kaak wordt gesteld. Het wordt tijd dat Wilders ook eens denkt om het artikel ’Godsdienstvrijheid’ uit de grondwet te schrappen, teneinde de geestelijke vervuiling van het gezonde verstand tegen te gaan.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef: De Mormoonse kerk, die in de VS 40 duizend leden telt, propageerde oorspronkelijk polygamie. De stichter van de Mormoonse kerk, Joseph Smith, had volgens historici minstens twee dozijn vrouwen. Zijn opvolger, Brigham Young, had ongeveer twintig echtgenotes. In 1890 deden de Mormonen afstand van veelwijverij. Zij verwerpen elke connectie met Jeffs’ sekte. Bron: http://www.volkskrant.nl/buitenland/
Bron is de Volkskrant. En van wie hebben zij dan weer hun bron? Tegenwoordig nemen alle kranten het niet zo nou meer met de waarheid of de controleerbaarheid van de werkelijkheid.

Mormonen zijn in ieder geval een wereldwijde kapitaalkrachtige religie die kan wedijveren met de Wachttoren. Het zijn aardige keurige beschaafde nette vredelievende personen. Zij lijken dan ook in zekere zin op de Getuigen. Het enige probleem is dat zij nationalistisch Amerikaans geschoold zijn. Als ik mormoon zou willen worden kan dat maar één reden hebben, ik ben geïnteresseerd in het Amerikaanse paspoort. Mormonen waren de frontstrijders in de Vietnam oorlog. Waarom ook niet? Maar los daarvan zorgen zij onderling erg goed voor elkaar. Zij hebben ook een sterke onderlinge sociale band, met veel culturele activitieten. Véél waardevoller dan bij de Jehovah’s Getuigen. Maar de Getuigen echter zijn weer anti- militaristisch en weigeren elke vorm van dienstplicht. Die komen alleen maar bij elkaar om naar de praatjes van een bijbelvoorlezer te luisteren die een deuntje ten gehoren brengt dat uit het Brooklyn Amerikaans vertaald is van de daar uitgegeven Watchtower. Voor de rest moet iedereen zich maar behelpen.

Iets anders. De veelwijverij bij de Mormonen is afgeschaft. Wat ook is afgeschaft is de discriminatie tegenover zwarten. Die mogen sinds . . . toetreden tot de club. Was in het begin niet toegestaan.

Bij de Jehovah’s Getuigen moet je sterven als bloed je kan redden. Vroeger was dat bij de Getuigen andersom - geen inenting, wel bloedtransfusie - nu wel inenting, geen bloedtransfusie. Ze weten van religieuze gekkigheid niet meer wat ze moeten bedenken om maar macht uit te kunnen blijven oefenen over hun goedgelovige nooit kritische volgelingen.

Bij de islam en bij de joden hebben ze het gemunt op varkensvlees. Dat is dan ook bij die paganistische sektes verboden.

Joden, christenen waaronder de Getuigen houden van een goed glas wijn. Moslims echter onthouden zich van een goed glas wijn. Wijn drinken is niet verboden volgens diezelfde god die zowel joden, christenen en moslims aanbidden. Maar moslims hebben de islam en Mohammed, die ze boven God stellen. Dat is allemaal veel zwaarwegender kost. Of zouden er toch meerdere goden in het universum rondcirkelen? Ach waarom ook niet. Iedere boeman kiest zijn eigen god om zich vervolgens een stoet volgelingen aan te meten.

Volgens de zelfbedachte god van alle clubjes (joden, christenen, moslims) had hun zelfbedachte god na al zijn inspanning om de aarde en de hemel in zes dagen te scheppen een heilige rustdag ingesteld. Welnu, de ene religie is nog dommer dan de ander. De joden zijn nog het meest bijbelvast wat de rustdag betreft. De zevende dag, de rustdag, is namelijk de zaterdag. En dat houden de joden nog steeds consequent aan. Hen valt daamee niets te verwijten. Dat de islam niet tellen kan is de wereld genoegzaam bekend. Zij hebben in het woestijnzand uitgerekend dat God de wereld en de hemel schiep in acht dagen. (sura 41:1-9) Over het rusten van God wordt voor zover mij bekend met geen woord gerept.

Eigenwijze, halstarrige agressieve leugenachtige christenen en moslims hebben de zaterdag in de onzinbak van God gegooid als oud vuil en verruild voor de zondag. Het brutale arrogante betweterige volkje van de Jehovah’s Getuigen en moslims beweren nu Gods volk te zijn. Zij zijn dan ook fundamentalistisch en beweren de enige ware religie in pacht te hebben omdat hun religie geleid wordt door God zelf met als rugggesteun zijn heilige geest. In feite een geest die voortborduurd op een rekenkundig dwaallicht. Ook de Wachttoren besliste na enige terughoudendheid te kiezen voor de zondag als rustdag. Uiteindelijk hebben ze Gods rustdag maar opgegeven. Want Jehovah’s Getuigen hebben de zaterdag en zondag hard nodig om zieltjes aan de deur te winnen. Snapt u het een beetje? En moslism? Die hebben de heilige rustdag van God ook maar gelaten voor wat het is. Daarvoor hebben ze van de vrijdag een gebedsdag gemaakt.

Bij de islam moet u 5x per dag bidden met uw kompas richting Mekka. En als het even kan werpt u uw achterste in de richting van de hemel, richting Allah dus. Nee, niet kijken naar de hemel als u bidt, want dat is verboden. Allah kijkt het liefst recht tegen uw achterwerk aan. Er gaat niks boven het bewonderen van zijn zelfgeschapen heerlijkheid, zo redeneren moslims tenminste.

Bij de Jehovah’s is het natuurlijk anders. De Wachttoren strategen hebben op een bepaald moment van geestelijke verontachtzaamheid bedacht dat alle gebeden richting God voortaan in de naam van Jezus Christus opgezonden moeten worden. Dat betekent in de praktijk dat elk gebed stomvervelend verplicht is te eindigen met steeds dezelfde woorden: ”Wij leggen dit gebed voor u neer, niet uit enig recht op verdienste, maar in de naam van uw geliefde zoon, onze koning en leidsman Jezus Christus. Amen.”

Weet u het nog wat u moet doen als u dolgraag naar de hemel wilt gaan?

Twee mogelijkheden. U wordt moslim en sluit zich aan bij het Islamitisch Palestijnse bevrijdingsfront. In naam van Allah omgordt u zich met wat springstoffen, die meestal uit Syrië afkomstig zijn, om vervolgens uzelf tezamen met een schoolbus met joodse kinderen in de lucht te laten exploderen.

De andere manier is om op 14 Nissan, zo omstreeks Pasen, op bezoek te gaan bij de Getuigen, ergens in een zaaltje achteraf. Wanneer de schaal met matses en het glas wijn rondgaat, neemt u van de matses en drinkt u van de wijn. Dat is een teken voor alle aanwezigen dat u een hemelse roeping heeft ontvangen van God. U behoort dan tot de 144.000 uitverkorenen waar de bijbel over spreekt die naast de troon van God in de hemel mogen plaatsnemen en voortaan vanuit de hemel, tezamen met Jezus aan het hoofd, over alle mensen hier op aarde zullen regeren. Dit nu beste mensen is wat Jehovah’s Getuigen bedoelen met hun uitleg over het Koninkrijk van God waar Jezus in de bijbel over sprak. Waarvoor dank!

In het verleden behaalde resultaten bieden echter geen garantie voor de toekomst. Want christenen, islam zowel als de Wachttoren schaven hun visie voortdurend bij. Wanneer was ook alweer de laatst geplande Armageddon volgens de Wachttoren? O ja, dat was in 1970! Of 1975? Ach wat maakt het uit. Vraag maar eens als zo’n Getuige weer eens bij u aan de deur komt. En komt u een moslim tegen - die uiteraard Mohammed heet - vraag dan eens wat nu eigenlijk de werkelijke naam van ’allah’ is? Het zou dom zijn als ze dat niet weten.

Een godje waarvan mensen beweren dat het een naam heeft (voor mij is een god voortaan onzijdig), kan maar één ding betekenen: dat godje bestaat niet of het is een paganistische god!

(Deze religieuze klucht wordt vervolgd)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Re: Waarschuwing uit de Wachttoren

Bericht door bijwoner »

Beste Jehovah’s Getuige Fucmoh, en alle forumleden in het bezit van een bijbel. Ik ben niet gefrustreerd, maar een vrijdenker en onderzoeker. Dit terzijde. Nu over naar de waarheid van alledag.

De naam van God (JHWH) mocht door joden niet genoemd worden. Vandaar dat Jezus zich ook keurig onthield van die naam. – Matt. 26:39

Hans van de Mortel,
graag een Bijbelse onderbouwing,
waaruit blijkt dat Joden de naam van God
niet mogen uitspreken!

Let op, je komt dit niet in de Bijbel tegen!
Wat je wel tegen zult komen is,
dat Joden (tijdens de Exodus)
een aanwijzing over de heiligheid van de Naam van God,
gemakshalve -tot frustratie* van God!- uitgelegt hebben
als notitie om Zijn naam nooit meer te gebruiken!

Dit was niet de bedoeling *van God,
toen Hij opdracht gaf de doodstraf -via steniging -
toe te laten passen door het resterende volk-
op de man die vloekte via de Naam van God!
-----
Hans van de mortel,
je valt nog regelmatig tijdens je bijdragen in 'oude fouten'.
Via het Wachttoren Gezelschap, ben je -denk ik-
vertrouwd geraakt met het debiteren van halve waarheden.
Het zinnetje: Nu over naar de waarheid van alledag,
is er zo een.
Het misleid lezers om extra waakzaam te zijn
over 'de stelling' die gaat volgen.

Hetzelfde komt veel voor in 'wetenschappelijke debatten'.
Het schermen met wetenschap, misleid mensen vaak,
omdat erbij gedacht wordt -
dat wetenschap totaal blanco naar situaties kijkt.
Aan Darwin hebben we gezien, dat de Evolutie theorie
feitelijke zou moeten heten: het Evolutie geloof.
Met wetenschap heeft het weinig van doen
en is sinds de jaren 60 vorige eeuw aantoonbaar weerlegd.
Ditzelfde is van toepassing op debatten,
waarbij gebruik gemaakt wordt
van statistieken of enquetes.

Hans van de mortel, graag een Bijbelse onderbouwing;
mogelijk dat je draadje dan meer vruchten opgaat leveren?

* Gezien de wens van IK BEN DIE IK BEN om een persoonlijke relatie
te hebben met mensen die in Hem geloven, mag ik aannemen dat
de Joodse of Hebreeuwse oplossing maar helemaal de naam JHWH
niet meer te gebruiken- overgekomen is als een klap in Zijn gezicht.
Strikt persoonlijk, ik de jaren dat ik getrouwd was en wij het
samen goed hadden, zou het niet uitspreken van mijn eigennaam
door mijn vrouw, bij mij als zeer pijnlijk overkomen!
Ik verwacht dat voor God niet anders is-
Adam & Evan werden naar het beeld van ONS (God) geschapen!

:mrgreen:
Teva Teff

Re: Waarschuwing uit de Wachttoren

Bericht door Teva Teff »

bijwoner schreef: Het misleid lezers om extra waakzaam te zijn
over 'de stelling' die gaat volgen.

Hetzelfde komt veel voor in 'wetenschappelijke debatten'.
Het schermen met wetenschap, misleid mensen vaak,
omdat erbij gedacht wordt -
dat wetenschap totaal blanco naar situaties kijkt.
Aan Darwin hebben we gezien, dat de Evolutie theorie
feitelijke zou moeten heten: het Evolutie geloof.
Met wetenschap heeft het weinig van doen
en is sinds de jaren 60 vorige eeuw aantoonbaar weerlegd.
Bevalt het je een infantiele creachristen te zijn?
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Jehovas Getuigen

Bericht door bijwoner »

hans van de mortel schreef:
Ariel schreef: (Deze religieuze klucht wordt vervolgd)
hans van de mortel,
ik kreeg een oproep van het forum,
maar toen ik de link aanklikte,
kwam de melding dat wat ik zocht niet bestond.

Komt de plaats, waar een Egyptische man
de Naam van God gebruikte en daarachter vloekte.
Wie de Bijbel daarna leest,
komt niet meer tegen dat Joden
of Hebre'ers de naam JHWH gebruiken.

(Foutje bedankt, heb ik ruimte gemaakt
en meteen de betreffende
Bijbeltekst gewist;
moet ik nog even ophalen.)
:mrgreen:

Leviticus 24: 11 Tijdens het gevecht lasterde
de zoon van de Egyptenaar de naam van God
en hij werd voor Mozes gebracht om te worden berecht.
Zijn moeder heette Selomith, zij was de dochter van Dibri,
uit de stam Dan.
12 De jongeman werd gevangen gezet
in afwachting van Gods beslissing over hem.
13 De HERE zei tegen Mozes:
"Breng hem buiten het kamp en laten allen die hem
hebben horen lasteren, hun handen op zijn hoofd leggen;
daarna zullen alle aanwezigen hem stenigen.
14 15 Vertel de Israëlieten dat ieder die God lastert,
voor zijn zonde moet boeten: hij moet sterven.
Alle aanwezigen zullen hem stenigen.
Deze wet geldt zowel voor de buitenlander
als voor de Israëliet die de naam van de HERE lastert.
Hij moet sterven. 16
-----
hans van de mortel, de argumenten die je vervolgens
aandroeg over het omgaan van de HJC met God,
als Zijn Vader, bewijzen het gelijk van mijn stelling:
God wordt bedroefd, als je Zijn Naam uit je leven bant;
de voortgaande openbaring van Gods plan
met ons in het NT toont juist,
dat Hij een relatie met ons wil!
Hij wil niet alleen een Naam onder ons hebben,
Hij wil zelfs dat je Hem je Vader kunt noemen!

Zoals ik in juli 2007 al gemeld heb,
was een probaat middel om JG's niet meer aan
de deur te krijgen, ze onder te dompelen in de liefde van God.
Met ander woorden: ik ontving ze met koffie & gebak.
Vervolgens nodigde ik ze uit om met mij,
hardop het gebed dat de HJC ons leerde uit te spreken.
Maar ja, die intimiteit is bij de JG's als een vuuralarm:
ze stonden op voor ik de eerste zin van
het 'Onze Vader' uitgesproken had en vluchtten weg!
JG's aanbidden niet de God van de Bijbel;
dat is ook de reden, dat ze een eigen nep-Bijbel gebruiken;
al wat in de echte Bijbel niet past
in het machts-denken van de JG-top is er uit
en 'hun' vondsen zijn er tussen geschoven.

Nadien bleek, dat ik voor 5 jaar op
een zwarte lijst geplaatst was.
Kon ik verder uitslapen!

Uitgeslapen ben ik: jij ook?
:mrgreen:
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Re: Waarschuwing uit de Wachttoren

Bericht door bijwoner »

Teva Teff schreef:
bijwoner schreef: Het misleid lezers om extra waakzaam te zijn
over 'de stelling' die gaat volgen.

Hetzelfde komt veel voor in 'wetenschappelijke debatten'.
Het schermen met wetenschap, misleid mensen vaak,
omdat erbij gedacht wordt -
dat wetenschap totaal blanco naar situaties kijkt.
Aan Darwin hebben we gezien, dat de Evolutie theorie
feitelijke zou moeten heten: het Evolutie geloof.
Met wetenschap heeft het weinig van doen
en is sinds de jaren 60 vorige eeuw aantoonbaar weerlegd.
Bevalt het je een infantiele creachristen te zijn?
Teva Teff,
klaarblijkelijk heb je niet gereageerd op mijn oproep aan jou,
om je realisme toe te passen op de rechtsbescherming
van meisjes en vrouwen binnen de Islam -qua kleding adviezen.
Jammer, weer een kans gemist om oprecht realistisch over te komen!

Dat je nu gaat schelden, getuigt van een gebrek aan argumenten.
Weinig realistisch...
Teva Teff, je zal wel een eigen definitie gebruiken:
wat bedoel je met 'een infantiele creachristen'?
Als je mij dat wilt uitleggen,
herken ze misschien,
als ik ze tegen kom.
Kunnen we onze passies delen!
:mrgreen:
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Bijwoner,

Hoe oud is de Aarde?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

migrantenjong schreef:Bijwoner,

Hoe oud is de Aarde?
Is dat jong mij voor!
Hoe oud is de aarde, bijwoner?
Ik doe er zelf deze bij: Hoe oud is de moderne mens, bijwoner?
Ik ben benieuwd of het je lukt om bij het beantwoorden van deze eenvoudige vragen je christelijke infantiliteit binnenshuis te houden.
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Jehova Getuigen

Bericht door bijwoner »

migrantenjong schreef:Bijwoner,

Hoe oud is de Aarde?
Nou, te zien aan haar huidige toestand,
haar leeftijdscyclus is haast voorbij.
We hebben haar uitgewoond,
dan is de leeftijd van 'de planeet die aarde heette'
(=Hall Lindsay) niet meer belangrijk.

Toch : een poging.
a) Ik weet het niet, heb er nooit navraag naar gedaan
bij God, de maker ervan.
b) Volgens de Joodse jaartelling, zitten we nu in het jaar
5767 - dat de aarde bewoond wordt door mensen.
Over het voortraject bestaan voor zover ik weet geen
schattingen. Dat heeft te maken met een aantal zaken.
1) Volgens de Bijbel, is tijd zoals wij die kennen,
geen realiteit in Gods handen.
Je weet vast wel, waar de Bijbeltekst staat,
dat bij God 1 dag gelijk staat aan 1.000 jaar,
of omgekeerd.
2) Dezelfde God, schiep -volgens het Genesisboek,
in 6 dagen de hele mikmak en Hij rustte op de 7e dag.
c) Volgens Darwin en zijn aanhangers,
bestaat de aarde miljoenen jaren, waarbij men uitgaat
van de zogenaamde 'Coolstof datering'.
Daarnaast claimt men tot vandaag toe, dat Dinosaurussen -
inclusief alle mutaties- al miljoenen jaren uitgestorven zijn.
Dit is aantoonbaar onjuist: *) Ik heb DVD's geleend gehad,
die je nog steeds kunt kopen op 'de Ark van Noach'-
zoals deze in Sliedrecht ligt /lag.
Ik kan even niet op de naam komen van de professor uit de VS,
die 300 lezingen per jaar geeft (en via het familiebedrijf
een echt Dinopretpark in een VS staat aangelegd heeft.
Kostendekkend en inclusief en 8-baan...!)
- aan universiteiten waar hij de hele santekraam van Darwin
compleet onderuit haalt. Ik zag ooggetuigen verslagen ,
de ravage die de 'beestjes zelf' ter plekke aangericht hebben
eind 2000! (als laatste waarneming) en zovoort enzovoorts.

Probleem bij de Coolstofdatering :
dat een van de voorwaarden
van het gebruik van deze datering is,
dat de samenstelling van de huidge atmosfeer
al die jaren gelijk is gebleven.In de jaren 60 vorige eeuw,
is echter aangetoond, dat dit niet het geval kan zijn.
Alleen al, als je in de berekeningen meeneemt,
hoeveel stof er door vulkanische activiteit periodiek
de lucht inging; meteorieten inslagen niet meegerekend.
De Bijbel zelf, geeft op 2 plaatsen aan, dat het zonnestelsel
zoals wij dat kennen qua ritmiek van draaien en bewegen,
abrupt veranderd is; dit gooit ook de Coolstofdatering uit balans.

Ergo: de Coolstof datering ging de prullebak in.

Kortom: jij mag het zeggen en wat ga je dan doen met deze kennis?
Volgens de Bijbel is kennis allereerst verantwoordelijkheid,
dus ik verwacht 'een strak plan van je' om verder te gaan
met je nieuw opgedane kennis!
:mrgreen:
Laatst gewijzigd door bijwoner op zo jan 27, 2008 10:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Jij zegt dus dat de Aarde 6000 jaar oud is?

En dit baseer je op een verouderde versie van het woestijnboek?


Waarom, o waarom, is een woestijnboek een meer betrouwbare bron dan labo-metingen?

Ik kan mij niet herinneren dat het woestijnboek ooit hartoperaties heeft helpen uitvoeren, bruggen heeft gebouwd, computers ontworpen, levens gered.
De wetenschap heeft het wel gedaan.

Dus, waarvoor kies je?

Trouwens, de atmosfeerschommelingen zijn bekend voor de wetenschap. Niet zo moeilijk om te achterhalen hoeveel er wanneer in de atmosfeer zat hoor.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Er bestaan andere methodes dan C-14datering.

De Amerikanen zijn naar de Maan geweest, en de leeftijd kwam ongeveer overeen.

O ja, en kosmische straling duidt ook bepaalde dingen accuraat aan.


Nu jij.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Wat ik zei: "Een infantiele creachristen".
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Jehova Getuigen

Bericht door bijwoner »

migrantenjong schreef:Jij zegt dus dat de Aarde 6000 jaar oud is?

En dit baseer je op een verouderde versie van het woestijnboek?


Waarom, o waarom, is een woestijnboek een meer betrouwbare bron dan labo-metingen?

Ik kan mij niet herinneren dat het woestijnboek ooit hartoperaties heeft helpen uitvoeren, bruggen heeft gebouwd, computers ontworpen, levens gered.
De wetenschap heeft het wel gedaan.

Dus, waarvoor kies je?

Trouwens, de atmosfeerschommelingen zijn bekend voor de wetenschap. Niet zo moeilijk om te achterhalen hoeveel er wanneer in de atmosfeer zat hoor.
migrantenjong,

Voor mij is de gedachte dat de Koran een woestijnboek juist.
Freudiaanse verspreking migrantenjong?

Van de Bijbel zal ik dit nooit zeggen;
getuige aleen al de vele profetie'en die erin staan,
dat er levend water uit voort zal komen,
waardoor de bomen maandelijks vruchten zullen geven
en de bladeren genezing voor mensen zullen bevatten.
enzovoorts.

Wie de Koran volgt, zal inderdaad een woestijnervaring ondergaan.
In een van de Soera's staat immers
de verzuchting van de gKa:
wij zijn handelaars en geen boeren!
De gevolgen hiervan zagen we in de jaren negentig
vorige eeuw, toen 'de joden' complete kasserijen
af moesten staan aan Palestijnen
- die in een woestijn omgeving gecultiveerd lagen!
Binnen 1,5 jaar was de economische waarde van 100 miljoen dollar,
naar 100.000 dollar gedaald:
men bleek niet in staat de gebruiksaanwijzingen
van de apparatuur op te volgen, te lezen of uit te voeren.
Nederland heeft trouwens recent, na het jaar 2000
opnieuw borg gestaan voor honderden miljoenen dollars
aan kredieten, bij -opnieuw- overdracht van kasserijen.
Ook hierbij: binnen het jaar: waardeloos!
Met de Koran als handleiding,
ontbreekt ieder verantwoordelijkheidbesef!
Inns Allah!

(Laat ik de GAZA haven faciliteiten nu even buiten beschouwing;
aantoonbaar is, dat waar de Koran de Bijbel verdringt,
de degeneratie sneller toeslaat,
dan slopers betaald voor elkaar krijgen!)

Trouwens: waarom accepteer je de gedachte van 6000 jaar niet?
Ik denk: het getal 6000 komt overeen met alle nieuwe boeken
die in het Midden Oosten geschreven zijn sinds het jaar 2.000!
Spanje alleen al, haalt zo'n aantal per maand! Maar ja,
daar is godsdienstvrijheid en mag je nadenken
en cre'eren zoveel als je wilt. Je wordt er niet vervolgd,
als je dagelijks uit de Bijbel leest
en daarbij God de eer geeft in je leven.

Overigens, als je de PK volgt, zal je op allerlei
manieren tegenkomen, dat God voornemens is om
-zonder menselijk ingrijpen- versteende harten
om te bouwen naar harten van vlees!
(Dit is Bijbelse beeldspraak, waarbij met 'versteende harten'
de mensen bedoeld worden, die puur ego'istisch
door het leven gaan; God zal, als deze mensen de Bijbel
opnieuw gaan lezen (soms al daarvoor) de hoop in hun harten
leggen, dat 'zonden door Hem vergeven worden, om niet!'

De bevrijding van alle troep die aan je naam & familie kleeft,
zal mensen dan vrijmaken om vanuit geloof
- in plaats van zelfredzaamheid met wapens, onderdrukking,
corruptie en immoraiteit- in de HJC te gaan leven.

Zodra de Christelijke doop heeft plaats gevonden
en men gezegent is onder handoplegging in
de Naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest,
zal ook de wijsheid weer terug keren in die levens.
Kan men bijvoorbeeld wel gebruiksaanwijzingen
lezen en die getrouw opvolgen!
Daar kan geen cholestrol remmer tegenop!

migrantenjong, gezien de binnekomende reacties wordt
het een een-tweetje. Dacht niet, dat we hier op
dit Forum dan goed bezig zijn.
Ik ga nu daarom even verder met de PK en
de RKK heidense Christenen;
dank voor alles en tot morgen!

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Re: Jehova Getuigen

Bericht door Aldebaran »

bijwoner schreef:
Probleem bij de Coolstofdatering :
dat een van de voorwaarden
van het gebruik van deze datering is,
dat de samenstelling van de huidge atmosfeer
al die jaren gelijk is gebleven.In de jaren 60 vorige eeuw,
is echter aangetoond, dat dit niet het geval kan zijn.
Alleen al, als je in de berekeningen meeneemt,
hoeveel stof er door vulkanische activiteit periodiek
de lucht inging; meteorieten inslagen niet meegerekend.
De Bijbel zelf, geeft op 2 plaatsen aan, dat het zonnestelsel
zoals wij dat kennen qua ritmiek van draaien en bewegen,
abrupt veranderd is; dit gooit ook de Coolstofdatering uit balans.

Ergo: de Coolstof datering ging de prullebak in.
Achterhaalde discussie. De C14/C12 verhouding is gecalibreerd aan andere dateringstechnieken. Dit is al jaren de praktijk:
Wikipedia schreef:Calibration methods

The raw radiocarbon dates, in BP years, are therefore calibrated to give calendar dates. Standard calibration curves are available, based on comparison of radiocarbon dates of samples that can be independently dated by other methods such as examination of tree growth rings (dendrochronology), ice cores, deep ocean sediment cores, lake sediment varves, coral samples, and speleothems (cave deposits).

The calibration curves can vary significantly from a straight line, so comparison of uncalibrated radiocarbon dates (e.g., plotting them on a graph or subtracting dates to give elapsed time) is likely to give misleading results. There are also significant plateaus in the curves, such as the one from 11,000 to 10,000 radiocarbon years BP, which is believed to be associated with changing ocean circulation during the Younger Dryas period. The accuracy of radiocarbon dating is lower for samples originating from such plateau periods.

The 2004 version of the calibration curve extends back quite accurately to 26,000 years BP. Any errors in the calibration curve do not contribute more than ±16 years to the measurement error during the historic and late prehistoric periods (0 - 6,000 yrs BP) and no more than ±163 years over the entire 26,000 years of the curve, although its shape can reduce the accuracy as mentioned above.[7]
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Teva Teff

Re: Jehova Getuigen

Bericht door Teva Teff »

Aldebaran schreef:
bijwoner schreef:
Probleem bij de Coolstofdatering :
dat een van de voorwaarden
van het gebruik van deze datering is,
dat de samenstelling van de huidge atmosfeer
al die jaren gelijk is gebleven.In de jaren 60 vorige eeuw,
is echter aangetoond, dat dit niet het geval kan zijn.
Alleen al, als je in de berekeningen meeneemt,
hoeveel stof er door vulkanische activiteit periodiek
de lucht inging; meteorieten inslagen niet meegerekend.
De Bijbel zelf, geeft op 2 plaatsen aan, dat het zonnestelsel
zoals wij dat kennen qua ritmiek van draaien en bewegen,
abrupt veranderd is; dit gooit ook de Coolstofdatering uit balans.

Ergo: de Coolstof datering ging de prullebak in.
Achterhaalde discussie. De C14/C12 verhouding is gecalibreerd aan andere dateringstechnieken. Dit is al jaren de praktijk:
Wikipedia schreef:Calibration methods

The raw radiocarbon dates, in BP years, are therefore calibrated to give calendar dates. Standard calibration curves are available, based on comparison of radiocarbon dates of samples that can be independently dated by other methods such as examination of tree growth rings (dendrochronology), ice cores, deep ocean sediment cores, lake sediment varves, coral samples, and speleothems (cave deposits).

The calibration curves can vary significantly from a straight line, so comparison of uncalibrated radiocarbon dates (e.g., plotting them on a graph or subtracting dates to give elapsed time) is likely to give misleading results. There are also significant plateaus in the curves, such as the one from 11,000 to 10,000 radiocarbon years BP, which is believed to be associated with changing ocean circulation during the Younger Dryas period. The accuracy of radiocarbon dating is lower for samples originating from such plateau periods.

The 2004 version of the calibration curve extends back quite accurately to 26,000 years BP. Any errors in the calibration curve do not contribute more than ±16 years to the measurement error during the historic and late prehistoric periods (0 - 6,000 yrs BP) and no more than ±163 years over the entire 26,000 years of the curve, although its shape can reduce the accuracy as mentioned above.[7]
Als realiteitsprofeet voorspel ik dat er geen rede te praten is in deze eigenwijze dwaas met godsdienstwaanzin.
Als je als volwassene de mening hebt dat de waarheid in een lullig winkeltje in Sliedrecht te koop is, zal elke energie om realiteit in zo'n persoon te praten vergeefs zijn.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Overigens die amerikaanse christenleugenaar en ordinaire oplichter waar alleen infantiele idioten achter aan lopen zit momenteel een meerjarige gevangenisstraf uit.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Wel, bijwoner,

Ik accepteer de gedachte niet. En iedereen die ze accepteert, wel, voor die mensen hebben ze prima scheldwoorden en psychiatrische termen.

Astronomie, ken je dat?

Zoals in "onderzoek van hemellichamen"?

Ja? Kendet?

Awel, het is astronomisch onmogelijk dat de aarde 6000 jaar is.

O ja, en ik vergeet de zware metallen. Hun halfleven kan heel veel vertellen over de leeftijd van de aarde.

Ik snap trouwens de mekkering niet over koolstofisotopen. Die worden gebruikt om ouderdom van niet zo heel oude dingen te bepalen.

Voor dingen die een halve miljard oud zijn hebben ze andere methodes.

Awel, verklaar mij eens nu de volgende dingen:

-Redshifts die aanduiden hoe oud het universum is.

-Verval van zware metallen.

-Leeftijd van de maan.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Jehova Getuigen

Bericht door hans van de mortel »

bijwoner schreef:
migrantenjong schreef:Jij zegt dus dat de Aarde 6000 jaar oud is?

En dit baseer je op een verouderde versie van het woestijnboek?
Waarom, o waarom, is een woestijnboek een meer betrouwbare bron dan labo-metingen?

Ik kan mij niet herinneren dat het woestijnboek ooit hartoperaties heeft helpen uitvoeren, bruggen heeft gebouwd, computers ontworpen, levens gered. De wetenschap heeft het wel gedaan.
migrantenjong,

Trouwens: waarom accepteer je de gedachte van 6000 jaar niet?
Zodra de Christelijke doop heeft plaats gevonden en men gezegent is onder handoplegging in de Naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest, zal ook de wijsheid weer terug keren in die levens.
Het gaat erom hoe Jehovah’s Getuigen denken. En die blijken dan toch iets slimmer te zijn dan ’bijwoner’. Jaren geleden hielden zij vast aan het scheppingsverslag van 6 dagen. Maar je kan de vooruitgang nu eenmaal niet ontkennen of tegengaan door te beweren dat de aarde in slechts zes dagen geschapen is. Dus kwamen de JG’s met het verhaaltje dat de aarde in 1000 x 6 = 6000 jaar geschapen is en dat de mens 6000 jaar oud is, maar niet de aarde. De aarde kan zo dus wel miljoenen jaren oud zijn. Maar Jehovah’s Getuigen kletsen uit hun nek, zoals met zoveel zaken die hun zelfbedachte god aangaan. Logisch, dan ga je als mens al ras over de schreef van het verstand. In het NT staat dat voor god 1 dag is als 1000 jaar. Maar er staat NIET dat god de aarde schiep in 6000 jaren. Ik ben zo sterk als een beer; die vrouw gedraagt zich als een hoer. Het zijn vergelijkingen, en dat is heel wat anders.
Waarschijnlijk wordt er mee bedoeld dat tijd voor god niet telt. Binnen die ratio kan een mens leven. Maar de menselijke domheid die meende in vroeger tijden over domheid te moeten domineren omdat men niet in staat was om in de toekomst te kijken waarin alle eerdere vergaarde wijsheid met de grond gelijk gemaakt zou worden, wist hoe dan ook de meute aan zich te binden met het toverwoord ’god’.

Het moorden en het bedrijven van terrorisme gebeurt nergens zo vrolijk en uitbundig wanneer je jezelf op de voorgrond plaatst als een martelaar van god. Men mag overal kritiek op hebben, maar zo gauw het over god gaat, zijn de zaken onaantastbaar onbespreekbaar en wordt er geschermd met visioenen van god en andere luchtledige nietswaardige artikelen waarvan de houdbaarheidsdatum allang verstreken is. Het belachelijke van religie is dat de mens voor god gekozen heeft en niet god voor de mens. Zou het niet zo moeten zijn vanuit het geloof in god dat god gekozen heeft voor de mens en niet de mens die bepaalt of god wel of niet bestaat? En dat die mens daarom godverdomme god met rust moet laten?
Ik kan mij niet herinneren dat het woestijnboek ooit hartoperaties heeft helpen uitvoeren, bruggen heeft gebouwd, computers ontworpen, levens gered. De wetenschap heeft het wel gedaan. (migrantenjong)
Ik denk dat migrantenjong met zijn ratio zoals hierboven aangegeven, een dieper respect voor god toont, dan de op losse schroeven neergelegde referenties van ’bijwoner’ en andere godbepalers die in de loop der geschiedenis door mensen bedachte, geschreven en samengestelde artikelen over een zelfbedachte god met alle tierelantijnen en franjes die daar nu eenmaal onmisbaar en niet te verwaarlozen bijhoren, als zoete koek hebben aangenomen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Re: Jehova Getuigen

Bericht door bijwoner »

hans van de mortel schreef:
bijwoner schreef:
migrantenjong schreef:Jij zegt dus dat de Aarde 6000 jaar oud is?

En dit baseer je op een verouderde versie van het woestijnboek?
Waarom, o waarom, is een woestijnboek een meer betrouwbare bron dan labo-metingen?

Ik kan mij niet herinneren dat het woestijnboek ooit hartoperaties heeft helpen uitvoeren, bruggen heeft gebouwd, computers ontworpen, levens gered. De wetenschap heeft het wel gedaan.
migrantenjong,

Trouwens: waarom accepteer je de gedachte van 6000 jaar niet?
Zodra de Christelijke doop heeft plaats gevonden en men gezegent is onder handoplegging in de Naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest, zal ook de wijsheid weer terug keren in die levens.
Het gaat erom hoe Jehovah’s Getuigen denken. En die blijken dan toch iets slimmer te zijn dan ’bijwoner’. Jaren geleden hielden zij vast aan het scheppingsverslag van 6 dagen. Maar je kan de vooruitgang nu eenmaal niet ontkennen of tegengaan door te beweren dat de aarde in slechts zes dagen geschapen is. Dus kwamen de JG’s met het verhaaltje dat de aarde in 1000 x 6 = 6000 jaar geschapen is en dat de mens 6000 jaar oud is, maar niet de aarde. De aarde kan zo dus wel miljoenen jaren oud zijn. Maar Jehovah’s Getuigen kletsen uit hun nek, zoals met zoveel zaken die hun zelfbedachte god aangaan. Logisch, dan ga je als mens al ras over de schreef van het verstand. In het NT staat dat voor god 1 dag is als 1000 jaar. Maar er staat NIET dat god de aarde schiep in 6000 jaren. Ik ben zo sterk als een beer; die vrouw gedraagt zich als een hoer. Het zijn vergelijkingen, en dat is heel wat anders.
Waarschijnlijk wordt er mee bedoeld dat tijd voor god niet telt. Binnen die ratio kan een mens leven. Maar de menselijke domheid die meende in vroeger tijden over domheid te moeten domineren omdat men niet in staat was om in de toekomst te kijken waarin alle eerdere vergaarde wijsheid met de grond gelijk gemaakt zou worden, wist hoe dan ook de meute aan zich te binden met het toverwoord ’god’.

Het moorden en het bedrijven van terrorisme gebeurt nergens zo vrolijk en uitbundig wanneer je jezelf op de voorgrond plaatst als een martelaar van god. Men mag overal kritiek op hebben, maar zo gauw het over god gaat, zijn de zaken onaantastbaar onbespreekbaar en wordt er geschermd met visioenen van god en andere luchtledige nietswaardige artikelen waarvan de houdbaarheidsdatum allang verstreken is. Het belachelijke van religie is dat de mens voor god gekozen heeft en niet god voor de mens. Zou het niet zo moeten zijn vanuit het geloof in god dat god gekozen heeft voor de mens en niet de mens die bepaalt of god wel of niet bestaat? En dat die mens daarom godverdomme god met rust moet laten?
Ik kan mij niet herinneren dat het woestijnboek ooit hartoperaties heeft helpen uitvoeren, bruggen heeft gebouwd, computers ontworpen, levens gered. De wetenschap heeft het wel gedaan. (migrantenjong)
Ik denk dat migrantenjong met zijn ratio zoals hierboven aangegeven, een dieper respect voor god toont, dan de op losse schroeven neergelegde referenties van ’bijwoner’ en andere godbepalers die in de loop der geschiedenis door mensen bedachte, geschreven en samengestelde artikelen over een zelfbedachte god met alle tierelantijnen en franjes die daar nu eenmaal onmisbaar en niet te verwaarlozen bijhoren, als zoete koek hebben aangenomen.
hans van de mortel,
hoe denk jij over de volgende Bijbeltekst
(die uiteraard in de Koran ontbreekt):

Colossenzen 3:
16 Laat uw hart vol zijn van Christus’ woord.
Zijn woorden zullen uw leven verrijken en u wijsheid geven.
Leer ze aan elkaar, wijs elkaar ermee terecht
en zing erover in psalmen, lofgezangen en geestelijke liederen.
Zing zo met een dankbaar hart voor de Here.
17 Wat u ook zegt of doet,
doe het in de naam van de Here Jezus
en dank ook God, de Vader, in Zijn naam.

Graag een reactie, die niet vervuild is door trauma's opgelopen
via het Wachttoren genootschap?

Ik heb een tijdje zitten zoeken in je eerdere bijdragen op dit draadje.
Er staat mij bij, dat een van je bezwaren
tegen het gedrag van Christenen was,
dat er gedankt werd in de Naam van de HJC.
Klaarblijkelijk staat zo'n aansporing in vers 17.

Als ik je pijn & woede goed inschat op dit draadje,
dan leef je nog in onvergevings gezinde houding naar jezelf en de
stakkers die nog verblind worden door het Wachttoren Gezelschap.

Vriendelijke raad: ga eerst eens in discussie met God!
Veel Psalmen kunnen je daarbij behulpzaam zijn.

Waarom ik dit zeg?
Naar het idee van de Bijbel,
is er veel 'meer te halen' uit je leven, dan nu het geval is.
ook jou gun ik Gods bijstand via de Heilige Geest.
Let op: God stelt niet als voorwaarde,
dat je eerst aansluiting zoekt bij een kerk!
(uiteindelijk is 'de schijf van 5' bijzonder effectief gebleken
in levens van Christenen, die als een zoutend zout
in de maatschappij merkbaar zijn! Klaarblijkelijk,
wil jij zoiets wel bereiken in je leven, toch?)

De enige voorwaarde voor God is:
wil je naar Hem luisteren en stap voor stap
-via wel eerbiedig Bijbellezen- schoon schip maken met
'de staat waarin je nu verkeert'.
Vrij simpel: Nodig de HJC uit,
opruiming te maken in je leven.
Vertel Hem, waar de pijn zit
en wat jou aandeel daarbij is/was.
- Kom me niet aan met: dat weet Hij al!-

Zijn clou is juist: als jezelf erkend deel uit te maken
van de problemen die op je pad gekomen zijn,
kan Hij allereerst met jou
' tot zaken komen'.
schuld belijden/ spijt betuigen/ God's macht erkennen/
vergeving krijgen/ heelheid van leven ervaren/
uiteindelijk bevrijdt van je sorres
een nieuwe start maken!

Ik verheug me op de vrijheid en de vreugde die
je dan gaat ervaren;
ik verheug me op de 'splinternieuwe 'hans van de mortel' ,
die dan wellicht een andere naam hier zal willen gaan dragen!

God's onmisbare zegen toegewenst,
groetend,
bijwoner.
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jehova Getuigen

Bericht door Ariel »

bijwoner schreef: God's onmisbare zegen toegewenst,
groetend,
bijwoner.
:mrgreen:
Beste bijwoner, Zie je zelf niet in hoe raar het staat als je eerst iemand Gods zegen toewenst, en er dan een achterlijke mr green onderplaatst.
Bij mij komt dit heel raar over.
Er zijn meer emoticons die je kan gebruiken en het kost je geen cent.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Re: Jehova Getuigen

Bericht door migrantenjong »

Ariel schreef:
bijwoner schreef: God's onmisbare zegen toegewenst,
groetend,
bijwoner.
:mrgreen:
Beste bijwoner, Zie je zelf niet in hoe raar het staat als je eerst iemand Gods zegen toewenst, en er dan een achterlijke mr green onderplaatst.
Bij mij komt dit heel raar over.
Er zijn meer emoticons die je kan gebruiken en het kost je geen cent.

Vriendelijke groet.
Het is toch geen profeetgroen?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Hallo, Bijwoner!

C-14 en andere isotopen. Je weet wel over wetenschappelijke dateringen en zo.
En ik mis commentaar over die amerikaanse christenleugenaar die een welverdiende gevangenisstraf uitzit.
Plaats reactie