Stel je eens voor dat Mohammed is "gereincarneerd"

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Hoi!

Bericht door naar boven »

"Hoi! Ik ben de profeet Mohammed en ik ben gereïncarneerd."

"Jij weer? Jij had toch een straatverbod?"

"Blijf van m'n dochter af!"

"Ik vind die meneer eng, papa!"
RTFM
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

jpmante schreef:
Teva Teff schreef:Reïncarnatie heeft niets met wetenschap beoefening te maken.
Reïncarnatiegelovers doen aan wensdenken, aan een ietwat dommige religie.
Uw antwoord bewijst mijn gelijk Teva Teff u combineert zeer gebrekkige kennis met hoogmoed. Ware dit anders dan was u met een inhoudelijke reactie gekomen hetgeen u echter niet kunt. Overigens ik sprak over de implicaties van post-quantum physics iets wat u blijkbaar ontgaan is.

Aan een ieder die u meent te moeten kleineren Teva Teff is niets dan een klein keffertje dat het nodig heeft zijn lage eigendunk te compenseren met een geveinsde rationaliteit.

Beste Teva Teff mijn advies aan u zijn uw avatar te veranderen daar uhuru, in iedergeval op intellectueel niveau, voor u een onbekende grootheid is.
Ik heb al genoeg levenservaring opgebouwd om te kunnen concluderen dat een ieder die een ander van hoogmoed beticht er altijd zelf te veel van heeft.
De stijl van reageren doen dat ook weer helemaal bevestigen.
Trouwens komt er behalve wat geneuzel over wetenschappelijke dingetjes die je eigen pet te boven gaan ook wat argumenten die de reïncarnatiegedachte ondersteunen?
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

migrantenjong schreef:Ik zal Teva Teff vooruithelpen:

Gezien dat de wereldbevolking exponentieel stijgt, is het onmogelijk dat iedereen die nu wordt geboren een reincarnatie is van iemand anders.
Er ontstaat een "soul gap".

De walvissen, panda's en andere bedreigde dierensoorten zijn te gering in hun aantal om de zielenkloof helemaal op te vullen.

Om een stijgende wereldbevolking te voorzien van een ziel, moet iemand ergens zielen "uitprinten".
Maar daar houdt het op om reincarnatie te zijn. Niet elk wezen is een reincarnatie van iets, maar hun zielen zijn vers van de pers.

Dus is het per definitie geen reincarnatie meer.
Je diep wiskundige zwanenpraatje van enige weken geleden hebben meer indruk op mij gemaakt.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Teva Teff schreef: Je diep wiskundige zwanenpraatje van enige weken geleden hebben meer indruk op mij gemaakt.
Jij hebt tot nu toe geen diepe indruk op mij gemaakt.

Waar is het dat jij schrik voor hebt, Teva? Jij lijkt wel net een moslim.
Zodra het gesprek een beetje naar de metafysische kant kantelt ben jij er direct. En jij begint te roepen.

Ben jij bang voor iets, Teva Teff?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

migrantenjong schreef:
Teva Teff schreef: Je diep wiskundige zwanenpraatje van enige weken geleden hebben meer indruk op mij gemaakt.
Jij hebt tot nu toe geen diepe indruk op mij gemaakt.

Waar is het dat jij schrik voor hebt, Teva? Jij lijkt wel net een moslim.
Zodra het gesprek een beetje naar de metafysische kant kantelt ben jij er direct. En jij begint te roepen.

Ben jij bang voor iets, Teva Teff?
Jokkebrokken maken geen indruk op mij.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Teva Teff schreef: Jokkebrokken maken geen indruk op mij.
One-liners ook niet.

En dat is het enige waar jij goed voor bent.

Ben jij feitelijk dom of gewoon bekrompen?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik zeg altijd maar.....Het einde van onze denkvermogen is niet het einde van de werkelijkheid.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Ariel schreef:Ik zeg altijd maar.....Het einde van onze denkvermogen is niet het einde van de werkelijkheid.
Veel mensen hebben daar moeite mee.

Zowel moslims en andere gelovigen, die het leven een zin willen geven in menselijke termen, en het universum een oorsprong en een doel zoals mensen dit zouden doen, als rationalisten, die alles, wat hun verstand niet aankan, uitsluiten.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

migrantenjong schreef:
Teva Teff schreef: Jokkebrokken maken geen indruk op mij.
One-liners ook niet.

En dat is het enige waar jij goed voor bent.

Ben jij feitelijk dom of gewoon bekrompen?
Nee, ik begrijp je zwanenpraatje nog steeds niet, wellicht ben ik daar te dom voor.
Wil je nog een poging doen?
Kijk, als ik zo iets eenvoudigs als dat zwanengedoe al niet begrijp, zal het neo-post-quantumgezeur in de ijle ruimte helemaal verspilde moeite zijn.
Ben je overigens zelf ook een quantum-reïncarnaat, migrantenjong?
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

migrantenjong schreef:
Ariel schreef:Ik zeg altijd maar.....Het einde van onze denkvermogen is niet het einde van de werkelijkheid.
Veel mensen hebben daar moeite mee.

Zowel moslims en andere gelovigen, die het leven een zin willen geven in menselijke termen, en het universum een oorsprong en een doel zoals mensen dit zouden doen, als rationalisten, die alles, wat hun verstand niet aankan, uitsluiten.
Iets wat er niet is, is er niet.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Teva Teff schreef:
migrantenjong schreef:
Teva Teff schreef: Jokkebrokken maken geen indruk op mij.
One-liners ook niet.

En dat is het enige waar jij goed voor bent.

Ben jij feitelijk dom of gewoon bekrompen?
Nee, ik begrijp je zwanenpraatje nog steeds niet, wellicht ben ik daar te dom voor.
Wil je nog een poging doen?
Kijk, als ik zo iets eenvoudigs als dat zwanengedoe al niet begrijp, zal het neo-post-quantumgezeur in de ijle ruimte helemaal verspilde moeite zijn.
Ben je overigens zelf ook een quantum-reïncarnaat, migrantenjong?
Ik ben organische massa van net iets betere kwaliteit dan jij, dat ben ik.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

migrantenjong schreef:
Teva Teff schreef:
migrantenjong schreef: One-liners ook niet.

En dat is het enige waar jij goed voor bent.

Ben jij feitelijk dom of gewoon bekrompen?
Nee, ik begrijp je zwanenpraatje nog steeds niet, wellicht ben ik daar te dom voor.
Wil je nog een poging doen?
Kijk, als ik zo iets eenvoudigs als dat zwanengedoe al niet begrijp, zal het neo-post-quantumgezeur in de ijle ruimte helemaal verspilde moeite zijn.
Ben je overigens zelf ook een quantum-reïncarnaat, migrantenjong?
Ik ben organische massa van net iets betere kwaliteit dan jij, dat ben ik.
Hoogmoed is een hot item vandaag.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Teva Teff schreef: Hoogmoed is een hot item vandaag.
"Ik heb al genoeg levenservaring opgebouwd om te kunnen concluderen dat een ieder die een ander van hoogmoed beticht er altijd zelf te veel van heeft. "

Ik beschuldig niemand van hoogmoed.

Owned.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

migrantenjong schreef:Owned.
Non-Sequiteur
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:
Ariel schreef:Ik zeg altijd maar.....Het einde van onze denkvermogen is niet het einde van de werkelijkheid.

Iets wat er niet is, is er niet.
Dus iets wat jij niet waar kan nemen bestaat niet?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

naar boven schreef:
migrantenjong schreef:Owned.
Non-Sequiteur
O ja?

Teva zei dat eenieder die mensen voor hoogmoedig uitmaakt, zelf hoogmoedig is.
Teva maakte mij uit voor hoogmoedig.

=> owned.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef:
Ariel schreef:Ik zeg altijd maar.....Het einde van onze denkvermogen is niet het einde van de werkelijkheid.

Iets wat er niet is, is er niet.
Dus iets wat jij niet waar kan nemen bestaat niet?
Wiskundige structuren bestaan wel, ookal zijn ze niet waarneembaar noch bestaan zij in onze wereld.

Maar zij zijn gedefinieerd, en logisch, dus bestaan zijn.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef:
Ariel schreef:Ik zeg altijd maar.....Het einde van onze denkvermogen is niet het einde van de werkelijkheid.

Iets wat er niet is, is er niet.
Dus iets wat jij niet waar kan nemen bestaat niet?
Mijn reactie was op een reactie van je stelling.
Niet zomaar knippen, Ariel!
Foei!
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

migrantenjong schreef:
naar boven schreef:
migrantenjong schreef:Owned.
Non-Sequiteur
O ja?

Teva zei dat eenieder die mensen voor hoogmoedig uitmaakt, zelf hoogmoedig is.
Teva maakte mij uit voor hoogmoedig.
Uit die uitspraak van TT volgt niet dat slechts zij die iemand voor hoogmoedig uitgemaakt hebben hoogmoedig zijn..
Maw: het 'iemand voor hoogmoedig uitmaken' is niet de enige voorwaarde om voor het predikaat 'hoogmoedig' in aanmerking te komen.

= Non-Sequiteur
RTFM
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

naar boven schreef: Teva zei dat eenieder die mensen voor hoogmoedig uitmaakt, zelf hoogmoedig is.
Teva maakte mij uit voor hoogmoedig.
Uit die uitspraak van TT volgt niet dat slechts zij die iemand voor hoogmoedig uitgemaakt hebben hoogmoedig zijn..
Maw: het 'iemand voor hoogmoedig uitmaken' is niet de enige voorwaarde om voor het predikaat 'hoogmoedig' in aanmerking te komen.

= Non-Sequiteur[/quote]

Maar het is voldoende om in aanmerking te komen voor het predikaat "hoogmoedig".

Men kan ook machogedrag vertonen en zichzelf superieur vinden, wat ook voldoende voorwaarden zijn.
Maar anderen beschuldigen van hoogmoed is voldoende om zelf hoogmoedig te zijn volgens de stelling van Teva.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

migrantenjong schreef:Maar het is voldoende om in aanmerking te komen voor het predikaat "hoogmoedig".
Maar aan die voorwaarde werd al voldaan met deze uitspraak:
Teva Teff schreef:Ik heb al genoeg levenservaring opgebouwd om te kunnen concluderen dat een ieder die een ander van hoogmoed beticht er altijd zelf te veel van heeft.
Heeft dus niets met jou te maken..
RTFM
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Eerst:
Ik heb al genoeg levenservaring opgebouwd om te kunnen concluderen dat een ieder die een ander van hoogmoed beticht er altijd zelf te veel van heeft.
Of vereenvoudigd:

Alle mensen die iemand van hoogmoed betichten, zijn hoogmoedig.(1)

Dan:
Hoogmoed is een hot item vandaag.
Of: migrantenjong is hoogmoedig. (contextueel gezien is dit de betekenis).

Dus: Teva Teff maakt migrantenjong uit voor hoogmoedig => Teva Teff is zelf hoogmoedig (zie (1) )


Of bedoel jij dat "Ik heb al genoeg levenservaring opgebouwd om te kunnen concluderen dat een ieder die een ander van hoogmoed beticht er altijd zelf te veel van heeft" impliceert dat Teva Teff reeds bij het uitspreken van deze zin zichzelf als hoogmoedig bestempelt?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
jpmante
Berichten: 92
Lid geworden op: vr nov 16, 2007 9:47 pm
Locatie: Zeist

Bericht door jpmante »

Ariel schreef:Ik zeg altijd maar.....Het einde van onze denkvermogen is niet het einde van de werkelijkheid.
Juist, datgene wat binnen het huidige model als feitelijk aangenomen wordt komt mogelijk, en zelfs waarschijnlijk, in het geding binnen een nieuwere. Het probleem van de sceptische denker is dat hoewel deze vorm van denken zeker haar merietes kent zij vooruitgang en nieuwe inzichten in de weg staat. Het conserve blik heeft nog nooit voor nieuwe inzichten gezorgt, maar geeft sommigen een gevoel van zekerheid.
"Europa capituleert op elk terrein dat te maken heeft met de islam, in een geest van zelfvernedering, politieke correctheid en multiculturalisme''.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

migrantenjong schreef: Of bedoel jij dat "Ik heb al genoeg levenservaring opgebouwd om te kunnen concluderen dat een ieder die een ander van hoogmoed beticht er altijd zelf te veel van heeft" impliceert dat Teva Teff reeds bij het uitspreken van deze zin zichzelf als hoogmoedig bestempelt?
Ja. Het zegt dus niets over jouw (vermeende) hoogmoedigheid.
Het beschuldigt je niet en het pleit je niet vrij..
RTFM
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

naar boven schreef:
migrantenjong schreef: Of bedoel jij dat "Ik heb al genoeg levenservaring opgebouwd om te kunnen concluderen dat een ieder die een ander van hoogmoed beticht er altijd zelf te veel van heeft" impliceert dat Teva Teff reeds bij het uitspreken van deze zin zichzelf als hoogmoedig bestempelt?
Ja. Het zegt dus niets over jouw (vermeende) hoogmoedigheid.
Het beschuldigt je niet en het pleit je niet vrij..
Ik denk dat jij iets hebt gemist. Ik bedoelde dit:
Ik ben organische massa van net iets betere kwaliteit dan jij, dat ben ik.
(ik zei dat)
Hoogmoed is een hot item vandaag.
(antwoordde Teva).

Maar ik begrijp wat jij bedoelt.
Ik opteer trouwens niet voor de meest bescheidene forumgebruiker. Nooit gedaan.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Plaats reactie